Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
marius80_eugen
QUOTE(seraph @ 7 Dec 2008, 00:03)
Exista vreo diferenta de consum intre Solenza EURO 2 si EURO 3? La Solenza euro 2 producatorul dadea: urban-8,3  mixt-6.7  extraurban-5,6. Mai stie cineva cifrele pentru euro 3?
*



Nu cred ca fi scazut consumul , tinand cont de faptul ca motorul este fortat putin sa mearga mai ecologic , deci sa aiba si noxe mai mici .
Eu am mers cu logan Euro3 si Euro 4 si parerea mea este ca Euro4 este mult mai lenes !
asavin
Salutare!

Am de putin timp solnitza mea si nu prea stiu sa ii estimez consumul. In ianuarie o sa am un drum mai lung de "batut" (~1100km). Ce fel de mers imi recomndati pentru un consum optim. Traseul e Galati - Cluj - Galati. Din cate am citit pe aci nu conteaza atat de mult viteza (daca e in limitele "bunului simt") cat conditiile meteo si starea masinii. Ma gandeam sa ii pun o bucata de polistiren in fata radiatorului sa tina motorul mai cald dar la viteze mari (100-120km/h) si constante nu stiu ce efect ar avea?

Cam cat estimati voi (daca se poate) un consum mediu pe traseul asta? Si o medie pentru drumurile extraurbane cam cat este la solnitzele voastre?

Mersi,
Alex
poeluci
Salutari !

Nu e indicat sa-i pui in fata nimic (nici polestiren si nici carton) nici pe viscol nu e bine de pus si acum e destul de OK vremea.
Eu am facut asta vara in luna iulie un drum Iasi - Felix si retur si am scos o medie de 5,6 %.

Pentru a sti care e consumul procedezi astfel :
Faci plinul; Resetezi kilometrajul (il aduci la zero)si la urmatorul plin vezi cat carburant ti-a consumat .
Imparti litri de carburant care ti-au incaput la noul plin la nr de km. inregistrati pe kilometraj*100 = cosumul mediu.

Drum bun si sa auzim de bine !



<span class='edit'>9 Dec 2008, 13:27:</span>
Apropo :Pentru un cosum optim e bine sa megi cat mai constant posibil !
asavin
Mersi poeluci!

Stiam de testul cu plinul dar nu am apucat pana acum sa ii fac plinul (de fapt i-am facut odata dar am uitat sa ii resetez kilometrajul blush.gif ). O sa vin dupa drum cu detalii.
O sa ii fac si in oras consumul si o sa va zic cat mi-a iesit. In Galati, daca nu circuli in ore de varf, e inca ok traficul si sper sa imi iasa pana in 8%. Cat despre afara sper
marius80_eugen
QUOTE(asavin @ 9 Dec 2008, 11:51)
Ma gandeam sa ii pun o bucata de polistiren in fata radiatorului sa tina motorul mai cald dar la viteze mari (100-120km/h) si constante nu stiu ce efect ar avea?
*



Polistirenul se inmoaie si se poate topi ( fara foc ) si nu e ok . Acum e ok vremea , dar nu se stie atunci cum va fi . Eu as pune la un astfel de drum cam pe un sfert de radiator un carton , eventual numai in spatele siglei Dacia ca acolo cam bate alizeul . Iarna trecuta am impresia ca nu am pus nimic , dar acum 2 ierni am pus . Eu nu sunt impotriva unui carton daca mergi in afara localitatii si temperatura stii sigur ca va fi sub 5 grade .
Consumul banuiesc ca-l vei avea intre 6,8 - 7,2 % ... depinde cum mergi si mai ales de starea meteo ( ceata , ninsoare , ploaie ... ) . Parerea mea e sa NU te chinui in nici un fel , sa NU te intereseze consumul , ci mergi tu normal , unde poti sa-i dai , da-i , unde nu , mergi constant . Cu cat te stresezi mai mult de consum , cu atat faci mai multe greseli in trafic si nu are rost . BAFTA !
asavin
QUOTE
Eu nu sunt impotriva unui carton daca mergi in afara localitatii si temperatura stii sigur ca va fi sub 5 grade .


Mai mult ca sigur vor fi sub 5 grade pentru ca o mare parte o sa fie prin serpentine (~200km) si pentru ca va fi jumatatea lui Ianuarie (cand, normal, temperaturile ar trebui sa fie sub chiar sub 0 gr dar cu oscilatiile astea nu mai poti fi sigur de nimic).

O sa renunt atunci la idea cu polistirenul si o sa ii pun o bucata de carton cum mi-ai zis. Oricat de diferite ar fi opiniile, rau nu cred ca ii poate face, nu?

Mersi!
nh1980ro
QUOTE(asavin @ 9 Dec 2008, 12:51)
Salutare!

Am de putin timp solnitza mea si nu prea stiu sa ii estimez consumul. In ianuarie o sa am un drum mai lung de "batut" (~1100km). Ce fel de mers imi recomndati pentru un consum optim. Traseul e Galati - Cluj - Galati. Din cate am citit pe aci nu conteaza atat de mult viteza (daca e in limitele "bunului simt") cat conditiile meteo si starea masinii. Ma gandeam sa ii pun o bucata de polistiren in fata radiatorului sa tina motorul mai cald dar la viteze mari (100-120km/h) si constante nu stiu ce efect ar avea?

Cam cat estimati voi (daca se poate) un consum mediu pe traseul asta? Si o medie pentru drumurile extraurbane cam cat este la solnitzele voastre?

Mersi,
Alex


Pai daca ai de putin timp Solnitza e bine sa mergi mai usurel cu ea (adica nu peste 120km/h pe unde se poate), pentru ca nu stii cum reactioneaza la manevre bruste.
Cartonul nu e necesar daca nu e viscol si daca iti functioneaza termostatul cum trebuie.
mikemaniack
am pus si eu carton anul trecut si pot sa zic ca f.. putin se simte ..
se incalzeset un pic mai repede motorul. dar mi-au zis mai multi oameni inclusvi si mecanici ca nu se merita sa pui chestia aia...acum nu stiu ce sa mai cred...
eu acum tot n-as pune carton ca am grila noua fara sigla si se "vede" tongue.gif..
adevarul e ca stiu ca.. la unele "straineze" - gen .. "Peo-sus..." grila din fata a radiatorului pe timp de iarna se inchide nu mai permite aerul din fata sa intre la radiator..
cred ca si asta e o treaba..
ArtVandelay
crezi ca daca era bine nu venea cu carton din fabrica? doh.gif
nh1980ro
Nu neaprat, ca mai cresteau costurile.. smile.gif
romanvs
Ce iti trebuie frate carton in fata radiatorului cand masina isi regleaza foarte bine temperatura.Am mers si la - 10 grade in afara in tricou fara probleme.De regula in afara indiferent de anotimp merg in tricou.Consumul daca mergi 110 -120 km/h nu iti sare de 6,5l/100km asta la mers usor sportiv ,iar daca mergi linistit si nu depasesti 110km/h ai 6 l/100km garantat.
nh1980ro
Pai termostatul deschide ceva mai devreme de 96 de grade.
Si daca e foarte frig si mergi in afara orasului, motorul are o temperatura ceva mai mica decat cea optima.
Eu n-am folosit cartonul, dar banuiesc ca e ceva mai bine pentru motor daca acoperi partial radiatorul cand e foarte frig si mergi in afara orasului.
Preferabil e sa bagi aer rece in motor, dar motorul sa fie la temperatura optima... smile.gif
poeluci
Eu m-am fript o data cu fosta dacie 1310 cu cartonul in fata mi-a ars intr-o iarna garnitura de chiulasa excl.gif . De atunci nu mai pun in veci nici carton si nici altceva. (Era o zi mai calduta de iarna si am uitat acel carton in fata) ph34r.gif
Si fata de vechea DACIE, SOLENZA se incalzeste in 2-3 minute de mers ! Nu vad care ar fi rostul caronului mai ales ca nu e nici estetic !

Deci sfatul meu e : JOS CARTOANELE ! wink.gif
rratzoiusexos
consumul este influentat de temperatura motorului.in bucuresti indicatorul de la bord sta la jumatate si peste fff putin,iar in afara la viteze >50km h sta la 1/4 si inca putin..e corect..?care ar fi valorile ideale date de producator sau stiu eu...va intreb pentru ca am luat masina la sh si nu am cartile tehnice.
stiu ca s a mai discutat,dar pentru ca are legatura cu consumul...sper sa nu mi iau ban...
nh1980ro
cand trece de 1/4 incepe sa se deschida termostatul. Si daca mergi in afara motorul sta mai rece.
Tocmai de asta spuneam ca in afara e bine sa acoperi PARTIAL radiatorul, daca tii la consum.. smile.gif

La fel daca mergi cu A/C pornit tot timpul ai sa observi ca motorul sta mai rece. (pt ca functioneaza tot timpul GMV).

Teoretic nu e nicio problema daca acul variaza intre 1/4 si 3/4. (la 3/4 poti ajunge cand mergi mult timp cu viteza 1 pe drum in panta cu gropi de ex.)
Ideal ar fi sa stea pe la 1/2.
Candyman
Sincer nu cred ca ar fi nevoie la solenza de un carton in fata, deoarece caldura oricum baga in masina si irna eu unul stau in maneca scurta pe 1 la max cu caldura si dupa un timp chiar il mai opresc.Ideea este ne coboram iar la nivelul dacii batrane ? tongue.gif
asavin
QUOTE(Candyman @ 10 Dec 2008, 13:29)
Sincer nu cred ca ar fi nevoie la solenza de un carton in fata, deoarece caldura oricum baga in masina si irna eu unul stau in maneca scurta pe 1 la max cu caldura si dupa un timp chiar il mai opresc.Ideea este ne coboram iar la nivelul dacii batrane ? tongue.gif
*


Dar nimeni nu a contestat faptul ca nu e in stare sa incalzesca habitaclul (chiar si la temp. sub 0 grade). Sunt foarte multumit de cat de tare si in cat timp il incalzeste. Problema era daca ajuta la scaderea consumului la drum lung sau in conditii de temperaturi joase.

QUOTE(nh1980ro @ 10 Dec 2008, 12:33)
cand trece de 1/4 incepe sa se deschida termostatul. Si daca mergi in afara motorul sta mai rece.
Tocmai de asta spuneam ca in afara e bine sa acoperi PARTIAL radiatorul, daca tii la consum..

La mine nu prea trece de loc de 1/4 in perioada asta, sau cel mult sta lipit de 1/4. Cum ziceam, in Galati traficul e relativ linistit cel putin inafara orelor de varf si viteza e destul de constanta (cel putin fata de Bucuresti e joaca de copii sa conduci in Galati chiar daca in ultima vreme se cam simte si la noi cresterea numarului de masini).
Parsifal87
oameni buni am si eu o intrebare.poate sunt offtopic si imi cer scuze daca sunt dar as vrea sa atiu si eu cam cata benzina mai este in rezervor dupa ce se aprinde martorul pt realimentare.va multumesc anticipat!bafta
nairam
Pot sa iti spun la mine... Cand se aprinde becul de alimentare eu bag in rezervor in jur de 31-32 litri de Benzina, deci avand in vedere ca rezervorul are 40 de litri rezulta ca mai ai cam 8-9 litri de benzina. Dar recomandarea mea este sa bagi benzina cand se aprinde becul ala ... Nu de alta dar parca nu prea se merita sa stai cu inima cat un purice .... daca se termina benzina...
Edit later:
rezulta ca afara din oras mai poti merge in siguranta cam inca 100 km
iar in oras (bucuresti) cam 50 km....
asta ca sa fiu On topic .... Dar repet asta se intampla la mine.... Nu stiu cum este setat "beculetul" tau.... Chestia asta am probat-o eu .... de nevoie ....
nh1980ro
daca sta in jur de 1/4 e ok. Daca scade sub 1/4 mult, e posibil sa ai probleme cu termostatul, sa-ti ramana deschis partial tot timpul.
mikemaniack
la astia cu bord de logan 2 linute insemana 1/4 nu din bordul vechi nu ?
iar 4 linute juma de scala.
benkenobi
QUOTE(mikemaniack @ 10 Dec 2008, 15:41)
la astia cu bord de logan 2 linute insemana 1/4 nu din bordul vechi nu ?
iar 4 linute juma de scala.
*


4 liniute inseamna temperatura de regim, doua liniute inseamna jumatate. se aprind cate doua odata.
consumul este influientat de temperatura de functionare a motorului deoarece randamentul este miu=1-T1/T2 unde T2 este temparatura la care functioneaza motorul. de aceea cu cat aceasta este mai mare cu atata raportul T1/T2 este mai mic. daca masina ruleaza cu motorul incalzit doar la 1/4 ( mers in afara localitatilor pe timp geros) se va contata o crestere a consumului fata de aceeasi masina care ar rula cu motorul la temperatura normala de functionare (95 garade).
in fapt randamentul unui motor otto cu ardere interna este foarte mic situat intre 0,34 si 0,37.
asavin
OK. M-am hotarat sa fac asa :

O sa pun o bucata de carton pe 1/4 din radiator si o sa vad cum se comporta. Daca asa o sa stea constant intre 1/4 si 1/2 atunci il las asa. Daca nu, o sa mai acopar 1/4 sa ajung la 1/2.

De un lucru sunt aproape sigur. Motorul da randament optim cand indicatorul de temp este la 1/2. Cel putin asa am simtit la solnitza mea.

O sa vin cu impresii dupa ceva teste.
marius80_eugen
QUOTE(mikemaniack @ 9 Dec 2008, 15:16)
am pus si eu carton anul trecut si pot sa zic ca f.. putin se simte ..
se incalzeset un pic mai repede motorul. dar mi-au zis mai multi oameni inclusvi si mecanici  ca nu se merita sa pui chestia aia...acum nu stiu ce sa mai cred...
eu acum tot n-as pune carton ca am grila noua fara sigla si se "vede" tongue.gif..
adevarul e ca stiu ca.. la unele "straineze" - gen .. "Peo-sus..." grila din fata a radiatorului pe timp de iarna se inchide nu mai permite aerul din fata sa intre la radiator..
cred ca si asta e o treaba..
*


1.Nu se merita pentru ca unii mai UITA acel carton ... si de asta mecaniii nu recomanda .
2. VOPSESTE tata cartonul in negru ! Doar nu-l pui alb sau verde fosforescent ...

QUOTE(ArtVandelay @ 9 Dec 2008, 15:21)
crezi ca daca era bine nu venea cu carton din fabrica? doh.gif
*


oamenii UITA si sunt multe blonde la volan si soferi care nu stiu unde este clapeta de deschidere a capotei ...

QUOTE(nh1980ro @ 9 Dec 2008, 15:36)
Nu neaprat, ca mai cresteau costurile.. smile.gif
*


radmasa.gif Nice ... si totusi nu cred ca asta este raspunsul .

QUOTE(romanvs @ 9 Dec 2008, 18:34)
Ce iti trebuie frate carton in fata radiatorului cand masina isi regleaza foarte bine temperatura.Am mers si la - 10 grade in afara in tricou fara probleme.De regula in afara indiferent de anotimp merg in tricou.Consumul daca mergi 110 -120 km/h nu iti sare de 6,5l/100km asta la mers usor sportiv ,iar daca mergi linistit si nu depasesti 110km/h ai 6 l/100km garantat.
*


QUOTE(Candyman @ 10 Dec 2008, 13:29)
Sincer nu cred ca ar fi nevoie la solenza de un carton in fata, deoarece caldura oricum baga in masina si irna eu unul stau in maneca scurta pe 1 la max cu caldura si dupa un timp chiar il mai opresc.Ideea este ne coboram iar la nivelul dacii batrane ? tongue.gif
*


Daca vrei sa ai masina fudula si fara carton , poti sa stai si in chilotei in masina cand este afara -20'C pentru a demonstra ca tu ai caldura in masina , dar daca vrei sa ai un consum mai mic , sa se incalzeasca putin mai repede motorul si totul sa mearga PUTIN mai bine , este mai ok cu carton .
Problema este la un mers de peste o ora printr-un firg la -10 - -15'C cand ai sa vezi ca daca depasesti 90 km/h iti scade temperatura apei la 1/4 din scala si nu mai ai caldura .
In oras normal ca dupa 2-3 semafoare se incalzeste motorul si e ok , dar in afara cand mergi constant cu viteza se poate ajunge in situati in care NU mai are timp sa se incalzeasca apa indeajuns cat sa ai si tu caldura si motorul sa mearga la temperatura de lucru si te trezesti cu un consum de vre-o 8% in afara ...

QUOTE(asavin @ 10 Dec 2008, 16:29)
OK. M-am hotarat sa fac asa :

O sa pun o bucata de carton pe 1/4 din radiator si o sa vad cum se comporta. Daca asa o sa stea constant intre 1/4 si 1/2 atunci il las asa. Daca nu, o sa mai acopar 1/4 sa ajung la 1/2.

De un lucru sunt aproape sigur. Motorul da randament optim cand indicatorul de temp este la 1/2. Cel putin asa am simtit la solnitza mea.

O sa vin cu impresii dupa ceva teste.
*


up.gif Perfect de acord , cu o precizare : un oras merge doar 1/4 , iar in afara fara probleme 1/2 . Bafta si sa ne spui si noua concluziile !
djasu82
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Dec 2008, 14:20)
Nu cred ca fi scazut consumul , tinand cont de faptul ca motorul este fortat putin sa mearga mai ecologic , deci sa aiba si noxe mai mici .
Eu am mers cu logan Euro3 si Euro 4 si parerea mea este ca Euro4 este mult mai lenes !
*


soatei tu ultima sonda dupa catalizator si dupa aceea sa nu te miri ca a parins viata loganul si consuma mai putin.
curentat
pai daca scoti sonda nu ar consuma mai mult ?
romanvs
QUOTE(marius80_eugen @ 10 Dec 2008, 18:33)
Problema este la un mers de peste o ora printr-un firg la -10 - -15'C cand ai sa vezi ca daca depasesti 90 km/h iti scade temperatura apei la 1/4 din scala si nu mai ai caldura .
In oras normal ca dupa 2-3 semafoare se incalzeste motorul si e ok , dar in afara cand mergi constant cu viteza se poate ajunge in situati in care NU mai are timp sa se incalzeasca apa indeajuns cat sa ai si tu caldura si motorul sa mearga la temperatura de lucru si te trezesti cu un consum de vre-o 8% in afara ...
*



Mariusica treaba cu mersul prin frig la -10--15 'C ,cu scaderea temperaturii in masina daca depasesti 90 km/h,ai patit-o tu sau iti dai cu parerea?
Eu am masina de aproape 4 ani si nu am patit niciodata treaba asta.

"Jos cartonul !" biggrin.gif
marius80_eugen
QUOTE(djasu82 @ 10 Dec 2008, 19:26)
soatei tu ultima sonda dupa catalizator si dupa aceea sa nu te miri ca a parins viata loganul si consuma mai putin.
*


Eu am SLZ euro2 , deci NU am sonda dupa capalizator , dar Loganurile Euro 3 si 4 , ambele AU sonda dupa catalizator . Scoaterea NU rezolva problema , ci doar inselarea ECU-ului despre valorile date de aceasta sonda ! Un flash-tuning ar rezolva problema , dar scoaterea sondei te-ar baga in probleme cu RAR-ul ...

QUOTE(romanvs @ 10 Dec 2008, 20:32)
Mariusica treaba cu mersul prin frig la -10--15 'C ,cu scaderea temperaturii in masina daca depasesti 90 km/h,ai patit-o tu sau iti dai cu parerea?
Eu am masina de aproape 4 ani si nu am patit niciodata treaba asta.
"Jos cartonul !" biggrin.gif
*


Daca nu o pateam eu , nu scriam . Am facut un drum la munte anul trecut la 6 dimineata , era cam -15 - -12 'C si daca treceam de 80 km/h si mergeam constant in treapta a 5-a temperatura cobora la 2 linii ( adica 1/4 din scala ) si nu mai baga caldura in masina . Am pus cam pe jumatate de radiator un parasolar vechi din portbagaj , i-am dat drumul si totul a mers ok .
Antigelul era ok , termostatul ok , fusesera schimbate in primavara ...

Intelege ca poti sa mergi cum vrei cu masina , ca nimeni nu te obliga sa faci nimic , dar cei care vor sa ajute masina putin si sunt putin atenti la acest lucru , pot aplica acea optiune cu cartonul pe 1/4 ( in localitate ) sau 1/2 din radiator ( in afara ) .

- intrucat nu ne cunoastem personal , renunta la diminutiv !
djasu82
de parca nu poti sa montezi un intrerupator care so activezi si sa o dezactivezi sonda ... si modificarea softului crezi ca nu o vede cei de la rar ? Baieti umbla cu aparatura dupa ei , stai linistit mai simplu cu interupatorul .
marius80_eugen
Cei de la RAR NU au treaba cu softul meu de pe masina cat timp lor le da noxele ok ! Cip-tuning-ul , flash-tuning-ul , power-box-ul NU sunt ilegale cat timp , in momentul folosirii / activarii respecta normele de noxe ale masinii !

Eu cred ca iar o dai in diverse cu intrerupatoare "simple" si apoi cand iti spun ca nu rezolvi nimic cu un intrerupator , pentru ca , din momentul deconectarii sondei iti da eroare si iti merge intr-un anumit regim motorul , regim care NU este deloc sport , apoi ma iei cu alte discutii ca pui doua softuri si ajungi la un bower-box , adica un soft pus in paralel pe alt ECU , care costa o gramada si nu se preteaza la astfel de masini .
Am citit destule probleme cu sondela lambda si cu modificarile care le poti face , pe mine nu ma intereseaza astfel de modificari si daca ai chef sa-i sfatuiesti pe alti sa le faca , treaba ta . Eu NU sfatuiesc pe cineva sa umble la acele sonde , sau la parametrii lor , cel mult un flash-tuning fiind deajuns .
Care scoate sonda , nu va simti mare lucru pana nu scoate si catalizatorul ( ca pana la urma piedica mare si fizica la evacuare , fagurele catalizatorului o reprezinta si nu niste valori date de o sonda ) si dupa ce l-a scos si pe ala si-o fura cu politia , pt ca se aude de la 1km zgomotul si daca scapa asa , la ITP iar trebuie sa le puna inapoi , alta veselie si toate astea pt ce ? Poate 2-3 CP si asta DACA are deja restul traseului modificat , admisie sport si tot asa ... Asta e parerea mea !

Consum in timpul zilei de azi ( sambata ) in 150 km de 7,4 % , in afara orasului , pe torentiala si vijelie puternica , un trafic oribil pe A1 , multi fara aparatori la rotile din spate ... un iad cand incercai sa mergi in spatele cuiva si sa depasesti vre-un tir ...
Mikelyno
Salut tipilor. N-am mai intrat pe topicul asta de ceva timpl, dar acuma vad ca discutia a ajuns intr-un stadiu in care as cere si eu cateva sfaturi, de la cei care si-au facut deja chiptuning sau alte modificari ale softurilor.
Recent, am facut un drum in judetul Valcea, pana la Slatioara ... 54 km dupa Ramnicul Valcea. Am plecat noaptea la ora 23:50 din Bucuresti si am ajuns la destinatie la ora 03:10 dimineata.
Aveam deja vreo 360 de km parcursi in Bucuresti, si mai putin de 1/4, benzina in rezervor. N-am putut alimenta in Bucuresti fiindca la ora 00:00, benzinariile de pe Iuliu Maniu erau inchise pentru inventar, asa ca am facut un compromis, si am pornit la drum asa.
Cu intentia sa alimentez la Pitesti fara sa raman fara benzina inainte sa ajung acolo, am parcurs autostrada Bucuresti-Pitesti cu o viteza constanta de 110 km/h, dar nu am alimentat la Pitesti pt ca acu' nu ajunsese pe portinea rosie a indicatorului de combustibil, si am alimentat la vreo 30 de km inainte de Rm. Valcea, la o benzinarie Lukoil ... singura pe care am gasit-o deschisa la ora aia de noapte. Puteam sa nu gasesc niciuna deschisa pt ca era noaptea dintre 25 spre 26 Decembrie. Insa, becul nu s-a aprins nici macar atuncea (cred ca nu mai era mult).
Afara era un frig, de nu reuseam sa descui busonul rezervorului (spalasem masina cu o zi inainte). Noroc ca aveam la mine un spray din acela pentru dezghetat incuietorile.
In fine ... am alimentat 30 de litri, la 2,88 lei/litru dupa care am pornit iar la drum, parcurzand restul traseului pana si dupa Rm. Valcea, cu o viteza medie de aproximativ 80 km/h. Toata noaptea, nivelul temperaturii apei, nu a depasit 1/4, desi aveam un carton alb, si scria pe el PIZZA blush.gif , ce acoperea aproximativ 25% din suprafata radiatorului, aceeasi chestie fiind si la intoarcere, pe timp de zi si soare afara, dar temperatura aerului, destul de scazuta.
La intoarcere, am parcurs acelasi traseu cu aceeasi medie de viteza, pana dupa Dealul Negru, dupa care am inceput s-o calc k lumea. Faceam depasiri haotice ... pe la 70-80 km/h, treceam din treapta 5 in treapta 3 si depaseam, numai pe liniile drepte.
Am parcusr cam 8-10 km din autostrada cu 130 km/h, dupa care am facut un compromis, si am calcat-o la maxim. In prima faza, parea ca nu va merge mai tare de 170 km/h (4500rpm), dar, a inceput sa creasca, depasind 175 km/h.
Toata autostrada, am avut o singura sansa la 180 (aprox 4800rpm), dar din cauza celor care depaseau autovehiculele de pe prima banda, n-am reusit.
La sosire in Bucuresti, aveam 794 km efectuati cu 65,45 litri de benzina, 35,45 de litri, alimentandu-i la sosire. De fiecare data alimentez pana nu mai incape in rezervor (cu "varf"). Consum mediu, 8,23 litri/%
Vreau sa mentionez ca dupa ce se retrageau cei din fata mea inapoi pe prima banda, acceleratia se simte mult mai rapida si raspundea mai prompt cand acceleram.
Totusi, sunetul motorului, de peste 4500rpm, mi-a infundat urechile, si de aceea, ma gandesc serios sa-mi achizitionez si eu un pinion de Logan diesel. am fost ziua urmatoare cu masina la service, si nu avea nimica ... antigelul e ok, uleiul e ok, toate sunt ok.
Spre rusinea mea, nu m-am gandit sa filmez toate astea ... dar data viitoare o voi face pt ca voi mai parcurge traseul asta, la sfarsitul lunii Februarie, cand intru in concediu.
Asta este ... multe date si amanunturi ... pt ca sunt mandru de Solenza mea, dar eu vreau mai mult. Ma gandesc la chiptuning, plus un filtru de aer sport, nu numai pentru putere, ci si pentru optimizarea consumului.
Despre chiptuning, am citit aici http://www.chiptuning.ro/tehnic.htm.
Intrebarea este daca merita ... preturile mi se par mari.
Daca aveti pe cineva, sau stiti pe cineva care stie si poate sa-mi faca si mie un chiptuning sau o modificare de soft, va rog, astept indrumari ...
djasu82
Mikelyno mai bine ai antifona compartimentul motor si nu s-ar mai auzi aproape nimic.
florin22
8.02 % in oras,iarna (nu au fost temperaturi pozitive),putina zapada
cand am fost la mare 5.6 fara A.C. si 6.7 cu A.C.
Mikelyno
Da, stiu ca nu s-ar mai auzi asa tare daca as antifona compartimentul motor, dar pentru mine nu renteaza sa-l antifonez, pt ca 85-90% din km pe care i-am facut pana acuma, au fost numai in oras, unde circul cu viteze de pana la 80 pe timp de zi. Noaptea, maxim 100, ca sa fiu sigur ca raman cu permisul daca ma opreste politia.
M-a oprit odata pe Sos. Colentina si aveam 110 la boord, dar ei m-au inregistrat cu 97/h ... adevarul e ca am avut cauciucurile pe fata cam lasate.
Dar de chiptuning, ce parere aveti? Se merita? Cel putin ... la ASPAN, costa 900 RON fara TVA ... o gramada de bani, si asta pentru Logan 1.4 Mpi.
Am intrat si pe site-ul partenerului lor .... http://www.upsolute.com/, si am vazut ca au facut chiptuning si la Solenza, sau au facut doar la Logan 1.4 Mpi, si au introdus aceleasi date si la Solenza, si la Supernova. Desi, am auzit ca Supernovele, si Solenzele din 2003, au alt tip de motor decat cel de pe Logan, cu toate ca au aceeasi putere ... e adevarat?
Mi-a spus un prieten, ca sunt doi tipi care fac chiptuning pt 250 Euro, si ca pot sa-i gasesc, langa Gara de Est, inainte sa treci sina de tren spre Baicului, ar fi pe partea dreapta mai multe service-uri intr-o curte mare, si ca ei lucreaza acolo. O sa ma duc Luni sa ma interesez. Desi nu ma astept sa-mi dea vreo garantie daca mi-ar face chiptuning.
Apropo ... am fost pe strada Nicolae Culea, este dupa sina de tren din Baicului, a 4-a strada la dreapta, chiar inainte de Electronica Industriala. Este acolo un service de tuning ... Tuning Corner ... http://www.tuningcorner.ro, unde sunt mai multe firme de tuning, unde erau si 3 Loganuri de curse, care au particpat la Bucharest Chalange si Bucharest Ring. Acolo, am vorbit cu patronul de la Racing Nick, si m-a trimis la un tip din Pitesti, care poate sa-mi faca chiptuning, plus o modificare de soft, la care sa-mi dea si injectoare sport, "sa fuga k lumea", pentru ca el se ocupa doar de suspensii, frane, roti. Si mai zicea despre Logan 1.4 Mpi si Solenya 1.4 Mpi ca fug mult mai tare cu aceste modificari enumerate mai sus, decat un Logan 1.6 16v sau Renault Megane 1.6 16v, castigand aproximativ 12-13 cai putere in plus ... asta pentru 450 Euro.
Dar am fost si la vecinii lui de Service, la cei de la SKN si era sacad jos cand mi-au spus pretul doar la chiptuning ... 700 Euro wacko.gif Bineinteles ca in comparatie cu restu, cei de la ASPAN, sunt ieftini cu 1100 RON.
marius80_eugen
QUOTE(Mikelyno @ 2 Jan 2009, 01:33)
  Am parcusr cam 8-10 km din autostrada cu 130 km/h, dupa care am facut un compromis, si am calcat-o la maxim. In prima faza, parea ca nu va merge mai tare de 170 km/h (4500rpm), dar, a inceput sa creasca, depasind 175 km/h.
  Toata autostrada, am avut o singura sansa la 180 (aprox 4800rpm), dar din cauza celor care depaseau autovehiculele de pe prima banda, n-am reusit.
  La sosire in Bucuresti, aveam 794 km efectuati cu 65,45 litri de benzina, 35,45 de litri, alimentandu-i la sosire. De fiecare data alimentez pana nu mai incape in rezervor (cu "varf"). Consum mediu, 8,23 litri/%
  Vreau sa mentionez ca dupa ce se retrageau cei din fata mea inapoi pe prima banda, acceleratia se simte mult mai rapida si raspundea mai prompt cand acceleram.
  Totusi, sunetul motorului, de peste 4500rpm, mi-a infundat urechile, si de aceea, ma gandesc serios sa-mi achizitionez si eu un pinion de Logan diesel. am fost ziua urmatoare cu masina la service, si nu avea nimica ... antigelul e ok, uleiul e ok, toate sunt ok.
  Asta este ... multe date si amanunturi ... pt ca sunt mandru de Solenza mea, dar eu vreau mai mult. Ma gandesc la chiptuning, plus un filtru de aer sport, nu numai pentru putere, ci si pentru optimizarea consumului.
*



- daca nu aveai greutate in masina si cauciucuri de iarna , te-ai riscat cam degeaba la viteza , mai ales ca noaptea pe multe drumuri de lasa chiciura si mazga pe asfalt . Oare ce ai vrut sa rezolvi cu acea acceleratie la maxim ?
- consumul obtinut de tine este mult prea mare pentru acel traseu extern . Eu am ajuns la mare cu un Logan 1.4 si cu a mea la munte ( acum o ora m-am intors ) si cu ambele masini am avut consumuri SUB 7% si cu ambele am tot calcat-o unde a fost cazul .
- dupa retragerea celor din fata ta , acceleratia ta pe langa ei este mai MICA , nu mai mare , pt ca iei "in piept" toata rezistenta vantului !
- daca abia ai reusit acele performante cu cutia stock , NU le vei obtine cu pinionul de diesel , iar zgomotul tratat ca " problema" nu cu schimbarea pinioanelor din cutie se rezolva !
- parerea mea : performante fara zgomot NU se poate , iar daca nu esti un fan de condus sport , NU are rost atunci sa te agiti cu acele modificari .
- cartonul din fata radiatorului , pentru in afara localitatii , se pune pe jumatate din radiator , 1/4 fiind prea mic ! Am testat marimea si pe SLZ mea si pe un Logan 1.4 .

QUOTE(Mikelyno @ 3 Jan 2009, 16:12)
Da, stiu ca nu s-ar mai auzi asa tare daca as antifona compartimentul motor, dar pentru mine nu renteaza sa-l antifonez, pt ca 85-90% din km pe care i-am facut pana acuma, au fost numai in oras, unde circul cu viteze de pana la 80 pe timp de zi. Noaptea, maxim 100, ca sa fiu sigur ca raman cu permisul daca ma opreste politia.
    ... Si mai zicea despre Logan 1.4 Mpi si Solenya 1.4 Mpi ca fug mult mai tare cu aceste modificari enumerate mai sus, decat un Logan 1.6 16v sau Renault Megane 1.6 16v, castigand aproximativ 12-13 cai putere in plus ... asta pentru 450 Euro.
*


- NU compartimentul motor se insonorizeaza , ci in primul rand habitaclul !
- NU MAI FACE RECLAMA ! Acest topic NU trateaza discutiile de ciptuning si firme care le fac , iar tu ai amintit prea multe firme , din punctul meu de vedere toate au preturi MULT prea mari fata de diferentele oferite pt o SLZ !
- cu preturile de 450 - 700 euro iti iei alta masina / alta motorizare . Daca ai avea o masina de peste 15.000 euro , atunci poate ca acei 700 euro nu ar conta , pentru ca iti ofera peste 50 CP castig .
- gandeste-te cam ce ai de gand sa faci cu masina ta INAINTE sa te apuci de astfel de cheltuieli , cam asta este parerea mea .

Azi , de la 9 dimineata , Bucuresti - un sat din munti - Manastirea Suzana - Cheia si inapoi , putin peste 300 km , consum de 6,2 % , doua persoane si 20 kg in portbagaj .
djasu82
pai injectoare poti sa introduci si asa cum e acuma si castigi un surplus de putere... Sunt destui baieti peforum care fac asa ceva.
Mikelyno
N-am spus deloc ca 8.23% e un consum mic, am spus ca am facut un compromis si am calcat-o. Nici nu ma asteptam sa am un consum mic ... doar am spus ca la plecare s-a aprin becul abia la 24 km dupa Pitesti, ca de la Pitesti la Rm. Valcea sunt 54 km.
In mod normal, pe autostrada, la 110 km/h, am 3000rpm si un consum de 6%, iar la vitezele de peste 170, este normal consumul sa fie cel putin dublu, iar depasirile haotice pe care le faceam, trecand din treapta 5 in treapta 3, la 70-80 km/h, asta ridica turometrul la peste 4000rpm, si media de consum creste.

5 Jan 2009, 12:12:
Aveam deja vreo 360 de km parcursi in Bucuresti, si mai putin de 1/4, benzina in rezervor. N-am putut alimenta in Bucuresti fiindca la ora 00:00, benzinariile de pe Iuliu Maniu erau inchise pentru inventar, asa ca am facut un compromis, si am pornit la drum asa.
Cu intentia sa alimentez la Pitesti fara sa raman fara benzina inainte sa ajung acolo, am parcurs autostrada Bucuresti-Pitesti cu o viteza constanta de 110 km/h, dar nu am alimentat la Pitesti pt ca acu' nu ajunsese pe portinea rosie a indicatorului de combustibil, si am alimentat la vreo 30 de km inainte de Rm. Valcea, la o benzinarie Lukoil ... singura pe care am gasit-o deschisa la ora aia de noapte. Puteam sa nu gasesc niciuna deschisa pt ca era noaptea dintre 25 spre 26 Decembrie. Insa, becul nu s-a aprins nici macar atuncea (cred ca nu mai era mult).
Si in conditiile astea, chiar daca se aprindea becul inainte sa alimentez, puteam sa ajung la destinatie, adica la Slatioara, numai ca stateam eu cu morcovu' in fund, si in afara de asta stiu ca nu e bine sa lasi becul respectiv aprins prea mult .... cica afecteaza pompa de benzina.
ursul_bipolar
Facut plin in bucuresti cu premium 99, traseu:

bucuresti-busteni-rasnov-campulung-curtea de arges-valcea
131km 24km 78km 66km 106km => 405km in total.

Am facut plinul in valcea la primul petrom cu premium 95 (nu aveau 99) si au intrat fix 21 de litri.

Deci consumul mediu la suta de km a fost de 5.18 litri. Cea mai mare viteza a fost 110km/h. In rest mers linistit, nici drumurile nu au fost prea stralucite. Cea mai mare parte din drum a fost pe serpentine.

Nu stiu cat de mult a influentat faptul ca masina inainte de excursie a trecut prin service unde s-au schimbat: ulei (Mobil1 Super S 10w40), bujii Equiem, fitru de aer, ulei si particule.
ador13
Mangalia -> Mioveni -> Mera (VN) -> Mangalia: 1215 km; consum total 91.5 L; consum mediu 7.5%.
Incarcare: 2 adulti + 1 copil + portbagajul full.
Viteze: 140 pe A1/A2, 120-130 pe DN-uri, 50-90 in localitati - dupa posibilitati smile.gif
Alimentat numai cu Premium 95 de la Petrom.
ianacosti
Dupa spusele CB-ului am asa:

Brasov-Ploiesti-Buzau 9.6 litri (5.5 l pana in Ploiesti) 5,4%
Buzau-Siriu-Brasov 9.7 litri 6.2%

benzina 95 Petrom, viteza max. 120 km/h 2 persoane

Si alt drum, acelasi traseu:

Brasov-Ploiesti-Buzau 8.8 litri (5 l pana in Ploiesti) 4.9%
Buzau-Siriu-Brasov 9.3 litri

benzina Mol, viteza max. 100 km/h 2 persoane, drum liber pe Valea Prahovei

Acum daca sariti pe mine ca nu se poate 4.9% am si poza cu ecranul CB-ului.
mikemaniack
e irelevanta poza un filmulet ar fi altceva asa iti fac si eu poza in frana de motor si iti arat ce consum vrei.
eu zic ca e posibil sa fi scos consumul ala de 6.2 % ca ai mers incet.
eu unu am in bucuresti pe vreamea asta 11% sad.gif(
cine mai are consumde asta asa montruos?
ianacosti
Poza e facuta la consumul mediu, la consumul instantaneu nu ma uit ma
uit la cel mediu ca sa fac comparatie la mai multe drumuri.

Am scos 4.9% pentru ca pana la Ploiesti e vale si pana la Buzau e drum drept.
Pe Buzau-Siriu-Brasov de exemplu urc 100 km pana la Siriu si de acolo cobor
50 km pana in Brasov.

Am mai scos de exemplu Campulung-Brasov (90km) 5.3%.

Dupa ce am mers vreo luna numai in Brasov consumul mediu s-a stabilizat cam pe la 8.2 %

Eu nu pun aici consumul ca sa ma dau mare ca-mi consuma putin, il pun ca se deduc niste chestii interesante,poate utile pentru altii, de exemplu: daca folosesti frana de motor scade consumul, cu benzina de la Mol a consumat mai putin cu 1.2l decat cu cea de la Petrom etc.

Si nu merg incet, de 10 ani de cand am permis merg in localitati cu 50-60 (cateodata 70) si in afara 90-120 (nu am prins mai mult de 120 niciodata).

A, si conduc preventiv, ca m-am dat peste cap cu un break la 100km/h de 3 ori
(nu eram eu la volan).

Te cred ca ai 11% in Bucuresti, si eu am avut 11% in Brasov dar am stat 30 min la semafor (se stricase un autobuz in mijlocul intersectiei), si cand am montat CB-ul la teste am scos 42% consumul.
blla
mikemaniack - si eu am avut surpriza sa descopar de curand, cand a nins, un consum de 12,4 % in oras!!!!!!!!! E posibil sa fie si din cauza ca am mai stat cu ea pe loc cu motorul pornit, desi nu mult timp.
In afara am mers 2 persoane Bucuresti-Iasi cu 6,65% si Iasi-Bucuresti cu 6,9% (mai incarcat ce-i drept).
Avand in vedere consumul mare in oras, credeti ca ar fi timpul sa ma uit pe la filtru aer/polen? (cineva spunea pe undeva ca filtrele infundate pot afecta consumul de carburant) Mentionez ca am achizitionat-o de curand si are acum 35500 km, iar fostul proprietar le-a schimbat pe la 27000 km.
Multumesc
mikemaniack
sa dea dreaq in ea de masina ca in ultima vreme nu prea am prins aglomeratii infernale ca mai mult circul seara dupa ora 7 si pe unde am eu treaba nu e asa balamuc si tot consuma.. a dracu masina si mers economic si benzina de la mol ca am card cu pct la ei si sunt multumit de benzina lor si frana de motor si accelerat treptat si mentinut viteza constanta fara accelearari bruste.. degeaba o sa astept 1-2 luni sa fac distributia la masina si atunci sa schimb mai multe poate o avea efect .
deocamdata acum am consum mediu 11.2 % si e mare!!!!
nh1980ro
E rece afara si daca mergi putin timp cu ea, nu apuca sa se incalzeasca motorul.
Deci e normal sa-ti consume atat chiar daca nu e aglomerat.. smile.gif
rratzoiusexos
in mare consumurile mele sunt cam asa:
bucuresti 11%
extern 80km/h 4,5-5l/100
90km.h 5l/100
100-110/km/h 6l/100km
+120 peste 7l/100
ionelpopa83
- consum exclusiv oras luna ianuarie 2009: 10% (petrom 95)
- consum exclusiv oras luna de vara 2008: 7,2% (rompetrol efix 95)
psychoo
fara catalizator consum mediu 7.5-8%
cu catalizator consum mediu 6-6.5%
adicorbos
eu mi-am scos un consum de 5,5 la 1000Km brasov-ouranopoly (grecia)
mers relax 110Km/h autostarada, 100Km/h afara, 60Km/h localitate, ca Bulgaria e plina de radare, 2 persoane in masina, nu am aer conditioant
benkenobi
QUOTE(adicorbos @ 30 Jan 2009, 13:24)
eu mi-am scos un consum de 5,5 la 1000Km brasov-ouranopoly (grecia)
mers relax 110Km/h autostarada, 100Km/h afara, 60Km/h localitate, ca Bulgaria e plina de radare, 2 persoane in masina, nu am aer conditioant
*




TU AI BATUT RECORDUL MONDIAL LA CONSUMUL MINIM.
MERITI UN BREVET. radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.