Salut tipilor. N-am mai intrat pe topicul asta de ceva timpl, dar acuma vad ca discutia a ajuns intr-un stadiu in care as cere si eu cateva sfaturi, de la cei care si-au facut deja chiptuning sau alte modificari ale softurilor.
Recent, am facut un drum in judetul Valcea, pana la Slatioara ... 54 km dupa Ramnicul Valcea. Am plecat noaptea la ora 23:50 din Bucuresti si am ajuns la destinatie la ora 03:10 dimineata.
Aveam deja vreo 360 de km parcursi in Bucuresti, si mai putin de 1/4, benzina in rezervor. N-am putut alimenta in Bucuresti fiindca la ora 00:00, benzinariile de pe Iuliu Maniu erau inchise pentru inventar, asa ca am facut un compromis, si am pornit la drum asa.
Cu intentia sa alimentez la Pitesti fara sa raman fara benzina inainte sa ajung acolo, am parcurs autostrada Bucuresti-Pitesti cu o viteza constanta de 110 km/h, dar nu am alimentat la Pitesti pt ca acu' nu ajunsese pe portinea rosie a indicatorului de combustibil, si am alimentat la vreo 30 de km inainte de Rm. Valcea, la o benzinarie Lukoil ... singura pe care am gasit-o deschisa la ora aia de noapte. Puteam sa nu gasesc niciuna deschisa pt ca era noaptea dintre 25 spre 26 Decembrie. Insa, becul nu s-a aprins nici macar atuncea (cred ca nu mai era mult).
Afara era un frig, de nu reuseam sa descui busonul rezervorului (spalasem masina cu o zi inainte). Noroc ca aveam la mine un spray din acela pentru dezghetat incuietorile.
In fine ... am alimentat 30 de litri, la 2,88 lei/litru dupa care am pornit iar la drum, parcurzand restul traseului pana si dupa Rm. Valcea, cu o viteza medie de aproximativ 80 km/h. Toata noaptea, nivelul temperaturii apei, nu a depasit 1/4, desi aveam un carton alb, si scria pe el PIZZA
, ce acoperea aproximativ 25% din suprafata radiatorului, aceeasi chestie fiind si la intoarcere, pe timp de zi si soare afara, dar temperatura aerului, destul de scazuta.
La intoarcere, am parcurs acelasi traseu cu aceeasi medie de viteza, pana dupa Dealul Negru, dupa care am inceput s-o calc k lumea. Faceam depasiri haotice ... pe la 70-80 km/h, treceam din treapta 5 in treapta 3 si depaseam, numai pe liniile drepte.
Am parcusr cam 8-10 km din autostrada cu 130 km/h, dupa care am facut un compromis, si am calcat-o la maxim. In prima faza, parea ca nu va merge mai tare de 170 km/h (4500rpm), dar, a inceput sa creasca, depasind 175 km/h.
Toata autostrada, am avut o singura sansa la 180 (aprox 4800rpm), dar din cauza celor care depaseau autovehiculele de pe prima banda, n-am reusit.
La sosire in Bucuresti, aveam 794 km efectuati cu 65,45 litri de benzina, 35,45 de litri, alimentandu-i la sosire. De fiecare data alimentez pana nu mai incape in rezervor (cu "varf"). Consum mediu, 8,23 litri/%
Vreau sa mentionez ca dupa ce se retrageau cei din fata mea inapoi pe prima banda, acceleratia se simte mult mai rapida si raspundea mai prompt cand acceleram.
Totusi, sunetul motorului, de peste 4500rpm, mi-a infundat urechile, si de aceea, ma gandesc serios sa-mi achizitionez si eu un pinion de Logan diesel. am fost ziua urmatoare cu masina la service, si nu avea nimica ... antigelul e ok, uleiul e ok, toate sunt ok.
Spre rusinea mea, nu m-am gandit sa filmez toate astea ... dar data viitoare o voi face pt ca voi mai parcurge traseul asta, la sfarsitul lunii Februarie, cand intru in concediu.
Asta este ... multe date si amanunturi ... pt ca sunt mandru de Solenza mea, dar eu vreau mai mult. Ma gandesc la chiptuning, plus un filtru de aer sport, nu numai pentru putere, ci si pentru optimizarea consumului.
Despre chiptuning, am citit aici
http://www.chiptuning.ro/tehnic.htm.
Intrebarea este daca merita ... preturile mi se par mari.
Daca aveti pe cineva, sau stiti pe cineva care stie si poate sa-mi faca si mie un chiptuning sau o modificare de soft, va rog, astept indrumari ...