ramsen
25 Apr 2010, 22:41
deci ...din ce spune colegul la el se inregistreaza km cind vrea masina...defect ceasul de solenza
andri1940
25 Apr 2010, 22:42
pitesti- gaesti- pitesti- curtea de arges- pitesti consum 6l/100km.
viteza 60 km/h in oras, 90-100 in afara.
ramsen
25 Apr 2010, 22:50
pitesti-curtea de arges-ciofringeni si retur...facut 120 km cu viteze intre 60-80-100 km/h cu 5,1 L/100
bogdanel88
26 Apr 2010, 09:51
in exterior mi-a luat cam 6% dar in oras imi consuma 10% poate chiar si mai bine cate odata.acu am o intrebare:am un amplificator de 350w pe care il folosesc mai mult in oras ca in exterior nu prea ascult tare, de asta am consumul mai mare?
FuNnYSLZ
26 Apr 2010, 12:49
Da,am inteles ca conteaza,daca mai pornesti si proiectoare...ceste mai mult,putin dar creste odata cu consumatori mai multi.
besche
26 Apr 2010, 13:06
[attachmentid=1627616853] Salutam!! De joi sunt posesorul unei Solenza Confort 2004,cu AC, servodirectie,inchidere,verde cameleon. Am luat-o din Botosani ,cu 91.000 km la bord. La intoarcerea spre Constanta,am mers cam cu 90-105 km/h. La 507 km parcursi am facut din nou plinul si au intrat 26.6 l benzina,deci cam 5.25/100. Mi s-a parut super bun consumul. Sunt ff multumit de cum merge masina,de 2 zile nu ma mai dau jos din ea.
ramsen
26 Apr 2010, 20:30
sa o stapinesti sanatos...
marius80_eugen
26 Apr 2010, 22:41
QUOTE(besche @ 26 Apr 2010, 13:06)
La 507 km parcursi am facut din nou plinul si au intrat 26.6 l benzina,deci cam 5.25/100. Mi s-a parut super bun consumul. Sunt ff multumit de cum merge masina,de 2 zile nu ma mai dau jos din ea.
Cred si eu . Eu cu bicla consum mai mult la bani decat tine cu masina asta :
5,25 /100 = 0,0525 % consum .
Ramsen se poate sa ai acel consum , DAR daca eu cu Mol 95 am 5,5 in afara , oare merita diferenta ?
Daca la ridicarea masinii , cu frana de mana lasata jos , rotile spate se miscau libere , atunci nu are nici o legatura ce ai facut tu la frane cu acel consum .
Eu am renuntat sa ma intereseaz consumul cand ies afara din oras cu masina . La ce trafic e in oras , cred ca mi-ar arata si 3% consum , numai sa o scot mai des
) Diferenta dintre 5,5 si 6% este foarte mica , astfel incat prefer sa merg cum vreau si pe unde , ca pana la urma eu o conduc pe ea , nu invers si daca imi palce sa aud evacuarea pe serpentine , apai o aud si imi place si nu ma intereseaza ca mai dau 5 - 10 ron in plus la un drum .
Nu stiu de ce am impresia ca , daca fiecare ar merge cum i-ar place si NU s-ar uita la consum si nici la cati bani da , masinile noastre ar fi MULT mai sanatoase .
bogdanelkva
26 Apr 2010, 22:54
Ce atata bataie de cap cu consumul asta?ca e 4,ca e 5,ca e 6,ca e 7...eu zic sa profitam cat se mai poate...cine stie,peste 10,20,30 de ani,poate petrolul va fi mai scump ca aurul...Ca alea electrice,slabe sanse,slab randament...Daca ai masina,baga combustibil,daca nu-ti permiti,ia-ti bicicla...
tataiedaciotul
27 Apr 2010, 07:19
Sa o stapinesti sanatos si sa te bucuri de ea Besche!...si bun venit printre noi.
sharkky
27 Apr 2010, 09:15
Bucuresti - Dorbeta - Bucuresti - 730 Km - 52 Litri
Masina a avut greutate extra aproximativ 200 kg (in afara de cele 100kg ale soferului) si la dus si la intors (greutate mai mult pe spate).
La Severin motorul a fost pornit mai mereu in cele 2 zile (sambata+duminica) pentru sistemul audio ...
La intoarcere, autostrada a fost facuta cu 145 km/h ...
Consum mediu: 7.1%
besche
27 Apr 2010, 17:06
Spasiba ,balsoi !!
ionelpopa83
1 May 2010, 18:49
consum urban:
- anvelope 175/70/R13 - 7,8%
- anvelope 195/55/R15 - 8,6%
rratzoiusexos
3 May 2010, 13:40
si in ce oras ..?ca la valorile aste,e un oras de 15000 locuitori,fara semafoare si in linie dreapta
Marius_Jay
3 May 2010, 20:10
Solenza Scala
Anvelope 175/65/R14
(extraurban) Galati -> Sovata -> Sighisoara -> Sovata -> Galati: 1000 km consum 6.5% (masina plina cu oameni si bagaje)
(urban) Galati: aprox 10%, fara sa folosesc aerul conditionat (dar cu un subwoofer de 400W si 30 kg legat continuu de masina)
ionelpopa83
3 May 2010, 21:52
QUOTE(rratzoiusexos @ 3 May 2010, 13:40)
si in ce oras ..?ca la valorile aste,e un oras de 15000 locuitori,fara semafoare si in linie dreapta
- in orice alt oras decat Bucuresti se obtin valori asemanatoare cu un stil de condus moderat
- orasul are cateva sute de mii de locuitori si putin mai multe linii drepte
PS: vitezele le schimb in jur de 3000 rpm , EFIX Rompetrol 95 , nu am CB insa determin consumul facand plinul , resetez km partiali , iar cand fac plinul din nou vad cata benzina a intrat si impart la km parcursi, consider ca acest mod de calcul este cel putin la fel de precis ca cel de la CB
nu stiu nici astea cu CB cit de bine spune cit ai consumat...dar totusi este ceva informativ la adresa consumului de benzina...eu am ceas logan pe solenza si nu actionez functiile CB-ului asa de repede sa vad cit consuma prin oras sau in afara...il las in durerea lui sa isi faca singur treaba...o zi buna
rratzoiusexos
4 May 2010, 10:50
QUOTE(ionelpopa83 @ 3 May 2010, 21:52)
- in orice alt oras decat Bucuresti se obtin valori asemanatoare cu un stil de condus moderat
- orasul are cateva sute de mii de locuitori si putin mai multe linii drepte
PS: vitezele le schimb in jur de 3000 rpm , EFIX Rompetrol 95 , nu am CB insa determin consumul facand plinul , resetez km partiali , iar cand fac plinul din nou vad cata benzina a intrat si impart la km parcursi, consider ca acest mod de calcul este cel putin la fel de precis ca cel de la CB
tin sa te contrazic...si in marile orase e un trafic aglomerat,nu mai e ce era data...exemple..timisoara ,bacau,ploiesti,brasov,orase in care consumul urban e minim 10 l/100.
cat despre cb,mie mi se pare destul de exact...poate nu atat functia de consum instant,dar cea care arata cata benzina s a consumat e destul de exacta-o marja de plus minus 0.1 l.cam asta e diferenta intre metoda plin -plin si cea cu cb.
si eu l-am verificat demulte ori la cita benzina consumai si cit mai am de consumat si cit la % consuma...sa stii ca da bine totusi...dar la plin cu acei 50 L pe care ii arata aici este ceva in dubiu...nu am ajuns sa scot benzina care o am in rezervor atunci cind se aprinde martorul benzina...pe ceas imi spune ca mai am 4 L dar eu stiu
rratzoiusexos
4 May 2010, 11:31
mie si la autonomie imi arata bine,dar cand nu e foarte plin rezervorul...cand mai am 5l in rezervor se aprinde becul....se opreste functia de autonomie in oras cand pot face mai putin de 50 km cu benzina ramasa.
ionelpopa83
4 May 2010, 16:47
QUOTE(rratzoiusexos @ 4 May 2010, 10:50)
tin sa te contrazic...si in marile orase e un trafic aglomerat,nu mai e ce era data...exemple..timisoara ,bacau,ploiesti,brasov,orase in care consumul urban e minim 10 l/100.
- se pare ca eu pot, cu anvelope stock de 165/70/R13 aveam chiar 7,5% in conditiile in care plec si vin de la serviciu la ore de varf 8 - 16, oricum nu mi se pare un consum exagerat de mic mi se pare normal
QUOTE(ionelpopa83 @ 4 May 2010, 16:47)
- se pare ca eu pot, cu anvelope stock de 165/70/R13 aveam chiar 7,5% in conditiile in care plec si vin de la serviciu la ore de varf 8 - 16, oricum nu mi se pare un consum exagerat de mic mi se pare normal
buna ziua
m-am pricopsit si eu acum o luna cu o solenza . am avut o dacie brek din 1996 . as vrea sa va intreb ce as putea face pt o reglare a motorului. am impresia ca consuma cam 1,5 cat dacia brek .
slider2
6 May 2010, 10:17
fa-ti un calcul sigur prin metoda plin pe plin. daca si atunci ti se pare mult, urmatoarele chestii ar trebui sa le ai in vedere:
- schimbare filtru aer
- schimbare filtru benzina
- schimbare ulei
- ajustare a presiunii in pneuri la nivelul recomandat
- verificare infranare si jocuri
de fapt asta se face la orice masina cumparata second hand, indiferent de ce zice fostul proprietar.
de asemenea nu stiu cum ai mers cu break-ul, dar daca ai mers tipic soferilor de dacii "clasice", atunci cu solenza sa mergi mai turat. adica sa schimbi treptele de viteza in plaja de turatii 2500-3000rpm. sa nu faci depasirile cu a 5a la 80km/h, si in general in depasiri sa nu pleci de la o turatie de sub 3000rpm, decat daca depasesti ceva foarte lejer. adica vi cu 80km/h intr-a 5a si depasesti un tractor, fara sa mai reduci. aici nu se pune problema de retrogradare.
este posibil ca tu la dacia sa nu fi folosit frana de motor. si anume franarea fara a decupla cutia de viteze (adica fara a calca ambreiajul, sau a scoate pe liber schimbatorul). in momentul in care ai luat piciorul de pe acceleratie, dar masina este inca intr-o anumita treapta de viteza, computerul masinii taie alimentarea cu carburant, dar motorul nu se opreste, el este invartit in continuare de inertia masinii.
sunt multi soferi care circuland prin oras cu 60km/h in treapta a 4a, apropiindu-se la 100m de un semafor care tocmai se comuta pe culoarea rosie, scot masina din viteza si apasa frana. gresit! inclusiv producatorul recomanda invers. iei piciorul de pe acceleratie si lasi masina sa curga, apasand frana treptat. in momentul in care acul turometrului a ajuns pe la 1200rpm, atunci calci ambreiajul si scoti masina din viteza. aceasta manevra poti s-o executi in orice treapta de viteza, atat in oras cat si in afara orasului. cu cat ai mai multe rpm, cu atat frana de motor este mai puternica. folosirea acestei metode prelungeste viata componentelor sistemului de franare, si reduce consumul de carburant. daca ai fi avut computer de bord cu functia de consum instat puteai sa te convingi. iar in legatura cu ajutorul la franare al acestei metode, iti recomand urmatorul experiment:
cauti sa cobori o panta medie, cu o viteza de ~30km/h, in treapta a 2a de viteza. pentru a mentine viteza constanta apesi frana, fara a decupla cutia de viteze. apoi apesi ambreiajul, dar mentinand in aceeasi pozitie pedala de frana. vei constata ca masina isi va mari viteza de deplasare, desi tu ai piciorul pe frana.
iar legat de consum, depinde si in ce oras locuiesti si conduci, si cat mergi in oras. daca esti din bucuresti, atunci un consum exclusiv urban de 10% nu este ceva anormal...
maria26
6 May 2010, 12:21
a mea consuma 6.4% mixt .. iar loganul sotului consuma 7.5 % mixt in conditiile in care are tot motor de 1.4 .. in privinta consumului solenza e de milioane..
fratilor...mi-am schimbat ceasul de logan cu unul care are functia si de consum instant...la inceput era sa fac infart cind am vazut la 100 km/h un consum de 9%...dupa o chestie stiuta numai de mine
consumul a scazut la 5,5%...de exemplu citeva viteze si consumul lor:
- 50 km/h - 3,3%
- 60 km/h - 4,8%
- 100 km/h - 5,4%
- 120km/h - 5,8/6,2%...aceste consumuri sint efectuate pe A1 Pitesti - Bucuresti...este super tare sa vezi cum creste si pe la 12,13% in trepte si cind scade sub valori..
slider2
6 May 2010, 15:21
consumul instant este relativ, si nu poate fi luat ca un reper bun. indicatia lui difera chiar si la aceeasi viteza de deplasare, datorita:
- calitatii combustibilului
- inclinatiei drumului, cat de mica ar fi ea
- pneurilor folosite
- presiunii din pneuri
- conditiilor meteorologice: vant, ploaie, umiditate, temperatura
- calitatii carosabilului
- calitatii aerului din zona de deplasare
- starea consumabilelor
- consumatorilor in functiune
- faptului ca oricat ai vrea nu poti tine piciorul fix pe acceleratie, mici fluctuatii vor exista
asa ca eu nu iau de bun ceea ce zice aceasta optiune a computerului de bord.
@maria consumurile specificate de tine nu se pot compara. daca vrei sa faci o comparatie corecta, mergi tu o luna cu solenza, apoi pentru urmatoarea luna fa schimb de masini cu sotul tau.
corect slider 2...dar eu le-am scrie informativ...sigur ca nu le consider reale 100% dar 90% sint sa stii
slider2
6 May 2010, 15:44
da sunt corecte 90%. dar doar in momentul ala. eu vroiam sa zic ca nu prea poti face comparatie intre 2 drumuri diferite ca si timp si traseu, din punct de vedere al consumului instant.
iti dau un exemplu. eu am avut un megane1 1.6 16v. am fost la mare cu el acum ceva timp, prin 2005. masina abia primise o revizie completa cu tot cu distributie, aveam anvelope michelin aproape noi. si dimineata cand am plecat noi, cand aerul e usor mai rece si motorul trage o idee mai bine, pe computerul de bord, la consum instant era afisat 5.5% la 120km/h. la vremea aceea eu inca n-aveam permis, si n-am putut sa mai testez inca o data, ca tata este genul care nu reseteaza cb mereu. il lasa pana se reseteaza singur, si singura informatie utila din el este consumul mediu, care se apropie foarte mult de adevar, datorita distantei foarte mari pe care este calculat.
cam acum 1,5 ani, in urma unor discutii pe forum, mi-am adus aminte de faza cu consumul instant, si l-am mai testat odata. nu mai eram pe autostrada, ci pe un drum judetean, ceva mai prost calitativ, masina avea cam 140.000km, aveam anvelope de iarna, iar consumul indicat a fost 6.5%.
este corect ca te poti folosi de el, dar nu este cea mai buna metoda, are scaparile lui. iar eu sunt genul care nu prea se uita la 1% in plus la consum
rratzoiusexos
6 May 2010, 16:03
QUOTE(ramsen @ 6 May 2010, 15:06)
fratilor...mi-am schimbat ceasul de logan cu unul care are functia si de consum instant...la inceput era sa fac infart cind am vazut la 100 km/h un consum de 9%...dupa o chestie stiuta numai de mine
consumul a scazut la 5,5%...de exemplu citeva viteze si consumul lor:
- 50 km/h - 3,3%
- 60 km/h - 4,8%
- 100 km/h - 5,4%
- 120km/h - 5,8/6,2%...aceste consumuri sint efectuate pe A1 Pitesti - Bucuresti...este super tare sa vezi cum creste si pe la 12,13% in trepte si cind scade sub valori..
consumul instant depinde de prea multi factori,dar dupa mine cei mai importanti sunt daca drumul e in usoara panta(insesizabila)si daca bate vantul din fata.astea separat pot creste consumul cu 1-2l/100.
mai faci infarct daca urci o panta de 10 la suta cu a 2 a si vezi pe bord 20l/100 instant...oricum ,functia de consum instant te face sa calci milimetric pe acceleratie.
confirm in mare valorile de mai sus,la mine creste insa foarte mult dupa 100km/h.eu pe la 120km/h am minim 6.5-7l/100...ce sa fie?ca pana la viteza asta am consum bun
la viteza aia se asteapta si la consum de 20%...corect,aveti dreptate mare...
extasy_myhay
6 May 2010, 21:18
QUOTE(rratzoiusexos @ 6 May 2010, 17:03)
consumul instant depinde de prea multi factori,dar dupa mine cei mai importanti sunt daca drumul e in usoara panta(insesizabila)si daca bate vantul din fata.astea separat pot creste consumul cu 1-2l/100.
mai faci infarct daca urci o panta de 10 la suta cu a 2 a si vezi pe bord 20l/100 instant...oricum ,functia de consum instant te face sa calci milimetric pe acceleratie.
confirm in mare valorile de mai sus,la mine creste insa foarte mult dupa 100km/h.eu pe la 120km/h am minim 6.5-7l/100...ce sa fie?ca pana la viteza asta am consum bun
stai linistit ca ieri am venit de la pitesti pe A1 cu o viteza medit de 130 iar consumul a fost pe undeva intre 7.5 -8 / 100 mentioneza ca am avut si AC-ul pornit tot drumul
fara AC pornit si eu am cam acelasi consum la 120km/H
iti multumesc slider2 deocamdata si o sa tin cont de indicatile tale eu ma gandeam la o reglare a carburatiei dar nimeni nu a pomenit de asa ceva pe acest forum . o sa va tin la curent.
slider2
7 May 2010, 09:41
pai nu prea ai cum sa reglezi tu carburatia, din moment ce motorul este pe injectie, iar aprinderea si amestecul de carburant sunt reglate de computer...
QUOTE(slider2 @ 7 May 2010, 09:41)
pai nu prea ai cum sa reglezi tu carburatia, din moment ce motorul este pe injectie, iar aprinderea si amestecul de carburant sunt reglate de computer...
pai acolo ma gandeam la computer . nu se deregleaza nicidata ?
slider2
7 May 2010, 10:48
numai daca ii schimbi softul, cu unul mai prost.. in rest nu ca doar nu-i windows
QUOTE(slider2 @ 7 May 2010, 10:48)
numai daca ii schimbi softul, cu unul mai prost.. in rest nu ca doar nu-i windows
nu stiu cu o sa fie dar saptamana viitoare o sa incerc . o sa merg sa vad
nu am auzit pe nimeni care sa fi dat consumul mai mic din soft...o resoftare sa ii mai dai CP in plus da,dar mai jos nu cred ca se poate
Azi mi-a iesit un consum de 7.1 litri/100 km (calculat cu metoda plinului). Am mers tare, zic eu (70-90 in localitati), 120 in afara localitatilor, intr-o depasire am avut ~150 pentru ca cercopitecu din dreapta a accelerat cand a vazut ca este depasit;. Vitezele sunt cele indicate de vitezometrul din bord, deci au o oarecare eroare.
cu 18 litri am facut ~250 de km.
george whp
9 May 2010, 17:05
cati km mai puteti circula,dupa ce se aprinde becul?la mine se aprinde si dupa vreo 10 secunde se stinge.Nu sta aprins permanent.
upsss...adika cum se aprinde martorul si dupa se stinge...eu am ceas logan pe solenza si cind se aprinde martorul mai am in ea vreo 4 L de benzina...deci mai merg cit imi spune computerul de bord...depinde de consumul din clipa aceia...
Claudiu35
9 May 2010, 22:14
QUOTE(ramsen @ 9 May 2010, 17:19)
eu am ceas logan pe solenza
De juma' de an ne spui in fiecare zi ca tu ai ceas. Am retinut de mult, ne e cazul sa mai insisti. Mai spune-ne si altceva. Are si cuc? sau e doar cu limbi?
aparusi si tu ca musca undeva...spun userului ce il intereasa si atit...ok...esti pus pe aici sa ma iau de tine si sa primesc warm???daca ai de gind asa ceva atunci esti un nimika...
sa revin la subiectul topicului...cind se aprinde martorul la benzina mai sint 4L de benzina...la ceasul de solenza nu am ajuns sa vad citi litri mai sint ca aveam indicatorul nivel benzina defect...la ceasul de logan am posibilitatea sa vad si va spun totul ...nu sint din ala care tin numai ptr mine...bafta va urez la toti userii
Asta pot confirma si eu.Cand se aprinde becul mai sunt in rezervor 4-5 litri.
bogdanelkva
10 May 2010, 19:20
La mine cand s-a aprins becul de avertizare,mi s-a stins ultima linie de la carburant de pe afisajul electronic si imi indica, ca mai pot parcurge 70 km.cred ca e binisor...
.nu stiu cati litrii mai aveam.
djasu82
10 May 2010, 20:42
nu mai ramaneti cu ultimul strop in rezervor fiindca in scurt timp dati 4 milioane pe o noua pompa de benzina. Motorul din pompa se raceste cu ajutorul benzenului .
rratzoiusexos
10 May 2010, 22:02
de treaba asta m am tot interesat si eu,si de pe forum si din alte surse si am ajuns la concluzia ca nu e asa,pentru ca de fapt nu s ar consuma toata benzina,ci ar mai ramane putina in pompa,suficient cat sa nu se arda...din cautarile mele nu am gasit pe nimeni caruia sa i se fi ars pompa daca a facut pana prostului.
personal,merg pana se aprinde becul,apoi alimentez.
besche
13 May 2010, 15:14
Azi am alimentat,am mers 495.3 km si au intrat,de la ultimul plin,32.62 litri. Deci 6.6 a iesit media
25% extraurban, ~20% din timp cu ac 7,5-8% consum.
arg_solenza
14 May 2010, 11:16
salut am si eu o intrebare (desi putin offtopic)pt cei care se pricep cat : ce parere aveti de chestia asta care "cica"ar scadea consumul?
http://www.turbomagfuelsaver.com/
slider2
14 May 2010, 11:30
exista sute de documentare in care se testeaza aceste solutii minune pentru reducerea consumului. concluzia este una singura, nici una nu face nimic din ceea ce se spune...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.