Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
Ant
La 70-80 in a5-a coborand o panta ....o sa ai o accelerare tongue.gif
Calculul l-am facut la 26000/an .
adysomnolenta
colegu de forum *ant* am permis din 99 03 si am vro 200 mii km de 2 ani fac taxi iar daca vrei sa vezi adevarul vino diseara (ora 20) la intalnire eu chiar am sa vin sa discut cu baietii una alta. ph34r.gif
Ant
k, am inteles , daca faci taxi !
recunosc - faza cu carnetul si km a fost o rautate din partea mea , sper ca nu v-ati crizat pe mine ...
ne vedem diseara ... sa vin si eu ca tine imbracat ph34r.gif ? biggrin.gif
Xpert
Este interesanta informatia despre debreiere... O sa mai intreb si eu pe aici. Pana acum (la peste 58.000 Km) ambreiajul se comporta foarte bine. Au fost vreo doua momente in care am avut o usoara impresie ca patineaza, dar au fost acum multi km, ceea ce ma face sa cred ca mi s-a parut.
Cred ca totusi trebuie sa ramanem echilibrati. Poate ca vom reusi sa scoatem consumuri foarte mici, insa daca prin asta chinuim motorul si ii scurtam durata de viata... ce am facut? In acelasi timp, vom putea reduce consumul intr-un mod cat se poate de rezonabil evitand mersul sportiv.
Iar pentru cei care schimba vitezele la turatii de sub 2500 (ma refer de la treapta III in sus), lucru pe care nu-l recomand (si eu am facut asa la inceput, la 70 ii dadeam a V-a), daca nu vor sa se duca macar la 3000 de ture, cel putin sa nu accelereze brusc si sa lase masina sa prinda viteza usor.
Azi am facut un experiment (la un drum de 150 km). Concluziile au fost ca Solenzei ii place cel mai mult sa schimbi vitezele undeva dupa 3000 de ture (mai ales din IV in V). Incercati sa vedeti ce demaraj are cu a treia daca infigi piciorul in acceleratie de la 2800-3000 incolo (in special cu a treia si a patra ). Nu stiu ce consum va rezulta, dar haideti sa gandim global. MAi bine sa ne laudam cu masini longevive care au un consum mediu acceptabil decat cu masini care consuma putin, dar obosite. In primele 6 luni de cand mi/am luat Solenza am pus accentul pe consum. Acum mi/am dat seama ca inainte de consum este viata masinii. Si imi spunea cineva ca sunt taximetristi care au SN (acelasi motor ca SLZ) cu 200k km si nu au treaba cu motorul. Cand spun taximetristi, sa nu se inteleaga ca dispretuiesc stilul de condus al acestora. Stiu ca sunt unii care isi ingrijesc masinile mai bine decat multi ne-taximetristi. Sunt de toate felurile ca si ceilalti soferi. Probabil ca depinde si a cui este masina. Dar stiu ca masinile care fac taxi sunt chinuite de obicei prin oras. Ambreiajul este utilizat foarte mult. Pleaca de mai multe ori de pe loc la acelasi nr de km decat o masina care nu este utilizata in acest scop. Asa ca daca lor le merg fara probleme 200k km, inseamna ca cel putin vreo trei ani de aici inainte nici eu nu ar trebui sa am probleme. Numai de as scapa de scartaitul scaunului din dreapta... si probabil ca trebuie pana la vara sa ii schimb si amortizoarele. Apropo, stie cineva vreun topic legat de amortizoare? Daca nu l-as "inventa" eu...
Pana una alta, va doresc nu sa aveti consum mic, ci sa gasiti raportul optim dintre consum si fiabilitatea motorului! Eu la asta lucrez acum... In stadiul actual,am ajuns la faza in care schimb vitezele undeva (nu departe) dupa 3000 de ture. Este o faza experimentala. Va voi tine la curent. Pana una alta:
Drum bun!
danygaro
Sa ne spui si noua Xpert cum merge masina turata la 3000 rot/ min mai mereu.
Eu iti spun, asa fac eu, nu trebuie sa faceti ca mine, o tin la mers normal, max vit 4 in oras cam la 2000-2200 ture, si in vitezele inferioare tot cam asa. De a 5-a in oras nici nu poate fi vorba, nu particip la curse de masini, este "sigilata".
In rest schimb vitezele cam pe la 2500, 2800. Pana acum merge bine, nu am avut si sper sa nu am probleme. Dupa parerea ta, acest stil de condus este nepotrivit, dauneaza motorului ? Eu nu cred, am mai vb si cu mecanici, mai bine sa toarca motorul ca o pisica decat sa raga ca un leu ranit. Mama ce metafora am gasit!!!
Ca fapt divers, era pe aici un confrate de-al nostru care a mers cu o SLZ cu 170 km/h, in vit. a 4 a. Motorul era turat pe la vreo 6000 ture, iti dai seama cum facea.... Si este real, am vazut cu okii mei respectivul clip, cred ca il gasesti inca pe site.
Chiar daca turometrul e gradat pana la 7000 ture, asta nu inseamna ca trebuie sa ii dai atat, nu stiu daca duce. Cu cine am mai discutat (persoane competente, te asigur), spun ca turatia optima este undeva pe la 2000-2200 ture, acolo in aceasta plaja de turatii ii place motorului de 1.4 l sa lucreze cel mai mult, fara al solicita inutil. Iar in plus, stii tu vorba aia: "fa ce spune popa, nu ce face el". Fiecare trage concluzia care o considera.
bogdan_2004
Pentru Ant: mi se pare ca esti cam acid si nici nu ai citit cu atentie cel putin ceea ce am scris eu. NICIODATA NU AM MERS CU 60 KM/h in TREATA A 5 A!!! Schimb intr-a 4 a la 50 km/h, ceea nu cred ca ar putea fi nociv in vreun fel pentru masina. Permis am din anul 1995, iar pana in prezent am condus peste 150.000 Km.
Iar ceea ce am scris eu despre consum nu este nici minciuna si nici reclama, CA DOAR NU VREAU SA VAND MASINA LA NIMENI!!! mad.gif mad.gif mad.gif
Ant
Bogdan, eu am recunoscut ca am facut o mica apreciere rautacioasa si am sperat sa nu va suparati. Pana la urma tu ai SLZ sau SN , ca daca ai Sn ai cam gresit topicul cu consumul tongue.gif ?
Chestia cu a 5-a la 60 e citat de aici "QUOTE(adysomnolenta @ 26 Jan 2005, 19:37)
spre ex eu la 60 am am treapta a cincea in oras

Si eu tot cam asa. De schimbat schimb pe undeva pe la 2200, si cu acceleratii usoare.
Consumul nu prea scade sub 8 mai ales acum cand e mai frig. "
si am mai batut campii putin pe acest subiect cu autorul mesajului FlorinC ( cu care am si ajuns de comun acord si ne-am incheiat disputa in termeni amicali biggrin.gif)
Am observat ca tu ai spus ca-i dai a 4-a la 50. Eu consider ca a-4a la 2000-2200 de turatii (la SLZ mea la 50 la ora) este prea putin si nu-mi place cum trage. Acum fiecare face ce-i place si cum ii place. Eu doar mi-am exprimat opinia in legatura cu mersul subturat - nu consuma motorul mai putin atunci cand este subturat ( intr-adevar daca il accelerezi batraneste [taxi style - no offence Ady] consuma mai putin ) - dar sa mergi cu 60 in a 5-a is eu unul nu prea concep.
Cib
QUOTE(danygaro @ 27 Jan 2005, 22:50)
Sa ne spui si noua Xpert cum merge masina turata la 3000 rot/ min mai mereu.
Eu iti spun, asa fac eu, nu trebuie sa faceti ca mine, o tin la mers normal, max vit 4 in oras cam la 2000-2200 ture, si in vitezele inferioare tot cam asa. De a 5-a in oras nici nu poate fi vorba, nu particip la curse de masini, este "sigilata".
In rest schimb vitezele cam pe la 2500, 2800. Pana acum merge bine, nu am avut si sper sa nu am probleme. Dupa parerea ta, acest stil de condus este nepotrivit, dauneaza motorului ?  Eu nu cred, am mai vb si cu mecanici, mai bine sa toarca motorul ca o pisica decat sa raga ca un leu ranit. Mama ce metafora am gasit!!!
Ca fapt divers, era pe aici un confrate de-al nostru care a mers cu o SLZ cu 170 km/h, in vit. a 4 a. Motorul era turat pe la vreo 6000 ture, iti dai seama cum facea....  Si este real, am vazut cu okii mei respectivul clip, cred ca il gasesti inca pe site.
Chiar daca turometrul e gradat pana la 7000 ture, asta nu inseamna ca trebuie sa ii dai atat, nu stiu daca duce. Cu cine am mai discutat (persoane competente, te asigur), spun ca turatia optima este undeva pe la 2000-2200 ture, acolo in aceasta plaja de turatii ii place motorului de 1.4 l sa lucreze cel mai mult, fara al solicita inutil. Iar in plus, stii tu vorba aia: "fa ce spune popa, nu ce face el". Fiecare trage concluzia care o considera.
*




persoanele competente cu care ai discutaty se inseala... turatia optima este in jurul cuplului maxim... La motorul romanesc era bine ce ti-au spus respectivii, dar acum s-a schimbat putin optica, este un motor bine inchegat care daca vrei sa obtii ce e mai bun de la el trebuie sa respecti niste conditii....

Eu am o Scala din mai 2004. 32.000 km, in oras merg cu ea mai usurel, adica schimb de regula la 3000 rot/min, dar in afara atunci cand permite vremea si drumul viteza de croaziera e 140 - 150 km/h... Motorul merge supe, trage bine, nici oproblema cu el, consuma mai multa benzina ca eu ating des al doilea maxim de cuplu (in afara localitatii) dar e normal si tot asa...

si inca ceva.... turatia inalta in sarcina nu-i face rau motorului in anumite limite, dar vezi ca si turatiile joase pot cauza diverse prob motorului. Si apoi daca nu stii sa mergi cu turatii joase s-ar putea sa consumi mai multa benzina decat mine....
Ant
Exista vreo iconita d-aia de jos palaria ...ca vroiam sa-i dau o dedicatie lui Cib biggrin.gif ...
Cib
apropos nu te gandi la super consumuri, ci la un consum intre 7 si 8/100 mers in afara sau mixt sau in oras. Cel mai mult mi-a luat in oras 8.5/100 in Bucuresti vara trecuta. Acum cred ca se duce mai sus putin in oras ca nu vede decat vit I si II(zapada)... Am avut un consum mare, dar aveam injectoarele infundate... Si toamna mers noaptea intre 170 - 180 cu redus prin localitati am scos un consum de 7,5/100... 3.5 orre Buc - Iasi. Cam asta e.
ionutcc
Pentru un consum minim vitezele ar trebui schimbate la turatia cuplului maxim, adica la Solenza la 2800 rot/min. O alta regula pentru consumul mic este urcarea in turatii spre cuplul maxim usor, nu brusc, deci un stil de condus moderat. Cu cat stilul este mai sportiv. normal consumul va creste. Nu cred ca, condusul subturat scade consumul, in acest mod masina este “chinuita”.
Mie in oras imi consuma in jur de 8 l, iar in afara am calculat o data Brasov-Bucuresti-Brasov 5,5 l.
Nu stiu cum pot unii sa mearga cu a 5-a la 60, cam la 1500 de ture, eu la 60 abia ii dau a 4-a, iar a 5-a de la 80.
Dragos
Ca fapt. divers, din partea unuia care (inca) mai sta cu ochii pe ceas wink.gif ...
La 2000rmp ai:
* aprox. 30km/h (II)
* aprox. 45km/h (III)
* aprox. 60km/h (IV)
* aprox. 73km/h (V)
unde II..V = trepte
Jante 13'

Personal folosesc:
II: .. - 40km/h
III: 30km/h - 50km/h
IV: 40km/h - 70Km/h (vit. cel mai des folosita in oras), uneori pana la 90 (in afara)
V: 60km/h - ..
Consum: 9,5..10,5l in oras; 7,5-8,5 afara (pt. afara calculul este complet relativ)
driver
Dupa o luna de solenza si 4800 km parcursi (regim taxi 85%):
urban:- 9.3-9.6 % pana sa vina frigul, iar sapt. trecuta (frig+zapada) 10,3 % (schimbat viteze la 2200-2500 iar pe frig mai tin motorul pornit din cand in cand)
extraurban:- 6,6 % (Cluj-TM, intre CJ-Oradea mers cu 100-120, intre Oradea-TM mers cu 140-155 si schimbat viteze la 4500-5500, benzina MOL 98
- 6,0 % (TM-Cluj, mers mult cu a 5-a pana in max 100-105 km/h, benzina OMV 95)

Consumurile sunt mai mari decat la SN cu care mergeam intre 8-9 % urban (si chiar 7,3 pe timp de noapte) si 4,6 %extraurban (mers pana la 100/h)

P.S. consumurile au fost calculate prin metoda plinului pana la buson si km efectuati intre acestea, Clujul este in proportie de 50-60% pe dealuri, iar strazile sunt 40% penti de diferite inclinatii. Benzina folosita MOL 98, cu exceptiile de mai sus.
pedrovl
Salutare!. Norocul meu ca am citit ultima postare a lui Driver, ca incepusem sa ma ingrijorez. Am fost in wekeend la Bran si la Dus am facut 230km pe ruta Rm. Valcea - Sibiu - Ghimbav - Bran, unde fara sa sar de 130kmph, am mers un pic in forta (mai multe depasiri, extrem de aglomerat pe valea oltului, schimbari repetate de viteze) mi-a iesit un consum de 6,7l/100km. Deobicei imi iese sub 6 . Am facut plinul ieri la un Rompetrol la Rucar si vazand la Tv ca pe valea Oltului e jale, am riscat si am venit pe Rucar - Bran - Campulung - Curtea de Arges - Rm. Valcea.Total 150km. Drumul a fost acoperit cu zapada si gheata in proportie de 80% spre deosebire de dus cand a fost perfect dar super aglomerat.Am mers foarte incet dar pe unde s-a putut am mers si cu 100kmph.Azi dimineata vazand ca nu a scazut acul mai deloc am crezut ca e ceva in neregula si am facut plinul. Surpriza! Consum 5,4l/100km. Nu imi dau totusi seama de unde apar diferentele astea de consum mai ales la drum intins. nu ca ar fi mult dar chiar asa de mizerabila sa fie benzina la unele statii???????De cate ori bag de la OMV Valcea, consuma mai mult.Inainte sa plec la Bran facand plinul, aveam facuti 250 de km numai in Valcea. Mi-a iesit 8,2. Cu aproape un litru mai putin decat cu cateva zile inainte cand scriam ca mi-a iesit 9,03 numai in oras si facusem exact 100km. Voi ce parere aveti?? Am constatat ca daca faci mai multi km in oras si faci plinul iese mai putin decat daca faci 100 in cap. Asa e???
Xpert
Pedro, felicitari pentru consum! wink.gif Totuși, referitor la benzina de la OMV, pot sa spun ca sunt foarte multumit. Eu folosesc intotdeauna benzina OMV 95. Am pus o data de 98 (in tineretea masinii) si nu am sesizat nici o diferenta, asa ca am ramas pe 95. DIn cate am inteles este cea mai bine... aditivata, ca de produs tot Made in Romania este.

Acum sa trecem la subiect:
A avut cineva ideea sa se faca o lista cu toti factorii care influenteaza consumul?
Ex.: Din experienta voastra cauciucurile influenteaza consumul? Sau uleiul de motor? Sau cat de des schimbi filtrul de aer? Sau... etc.
Poate ar fi utila o astfel de lista pentru a identifica un ansamblu de schimbari pe care facandu-le sa obtinem cu totii rezultate mai bune...
Astept Xperți... blink.gif
ovidiugrecu
Clio turcesc, motorul 1400 (de Solenza)
6.4 l afara (max 120) peste 10 in oras (a luat si 11, dar in oras o cam fortez)
Cifrele astea nu sunt prea sigure pentru ca aici omul de la pompa mereu baga ceva peste punctul unde se opreste automat pompa, ca sa rotunjeasca argintii.
Dar cifra asta este sigura: intre 70.000 Km si 113.000 Km a luat 7,19 l/100 Km (imi notez fiecare picatura bagata in rezervor)
pedrovl
QUOTE(ovidiugrecu @ 1 Feb 2005, 13:57)
Clio turcesc, motorul 1400 (de Solenza)
6.4 l afara (max 120)  peste 10 in oras (a luat si 11, dar in oras o cam fortez)
Cifrele astea nu sunt prea sigure pentru ca aici omul de la pompa mereu baga ceva peste punctul unde se opreste automat pompa, ca sa rotunjeasca argintii.
Dar cifra asta este sigura: intre 70.000 Km si 113.000 Km a luat 7,19 l/100 Km (imi notez fiecare picatura bagata in rezervor)
*




La capitolul asta nu pot decat sa-ti dau dreptate pentru ca masina ta (Clio Symbol, 1.4mpi) chiar daca are acelasi motor ca si Solenza este mai grea si consuma mai mult, fiind si mai putin aerodinamica. Stiu asta de la cumnatul meu care are acelasi tip de masina si sub 10% in oras nu scoate iar la drum sub 6, 6,5 nu reuseste. Si e foarte potolit. Dar vorbind de SLZ se pare ca acuma iarna consumurile cresc. Adica in jur de 1 litru la suta si afara si in oras.
pedrovl
A facut careva consumul in ultimele zile de cand a dat gerul asta napraznic? La mine scade acul vazand cu ochii si intrucat nu prea ma tine buzunarul sa fac plinul tre` sa mai astept cateva zile pana iau banii.
Vasy
Da, am facut consumul foarte recent. Fac zilnic 4 drumuri foarte scurte de cate aproximativ 3.5 km. Am facut 85 km cu 9.5l, rezultand deci cca. 11.12l/100km. Este mare dar acceptabil in conditiile mai sus spuse si in conditiile unui oras ca si Clujul, supraaglomerat, in conditii de varf de trafic. Parerea mea...
asm
@ Pedro
Nu prea are rost sa faci calcule asa de execte, pt ca nu poti sa te bazezi 100% p aprinderea martoruliu de benzina. Ala se poate aprinde undeva intre 6 si 8 litri, in functie de temperatura exteriara, temperatura motorului, inclinatia masinii, tipul benzinei etc. Cea mai buna metoda de calcul consum este plin-plin sau masurare pe termen lung. Eu am scos cel mai bine 5,3% pe 1300 km (Baia Mare - Cluj - Brasov - Bucuresti - Pitesti - Transfagarasan - Sibiu - Cluj - Baia Mare) pe timp de vara si conditii bune, viteza: 60-150 km/h, in functie de drum smile.gif

Zicea cineva de factori care influenteaza consumul. Ar fi bine de facut o sinteza a acestora.

Dar mai interesant ar fi (cel putin pt mine, ca inginer) sa vad un grafic de dependenta consum pe unitate de timp in functie de turatie. Ar putea cineva sa ma ajute cu asa ceva? Multumesc anticipat!

Apropo: iarna nu am reusit sa depasesc 10% in oras (estimativ) cu Solenza mea.
Vasy
Eu intotdeauna fac consumul cinstit: plin+kilometraj la zero si din nou plin.
Vara trecuta si eu am scos 5.3 venind din Bucuresti, pe autostrada, cu max 140km/h si apoi pe valea Oltului cu maxim 100km/h, pana in Sibiu.
Curios e ca aproape intotdeauna, consumul mixt iese ca in carte: 6.7l/100. Desigur asta cu aprox. 33% din km in oras si restul in afara.
pedrovl
Asm, de acord cu tine. Cand am facut doar 100km numai in oras si am facut plinul imediat mi-a iesit 9,03. urmatoarea data la 250km numai in oras mi-a iesit 8,2. Asta de cand a dat frigul ( vorbesc de 2,3 saptamani in urma) . Consumul mixt e pe undeva pe la 6,5 deobicei. Dar vorbind cu diferiti amici, colegi, cunoscuti aflu tot felul de cifre. De exemplu un coleg imi spune ca in momentul in care i se aprinde becul mai are cel putin 12 litri. La mine cea mai mare cantitate de gaz pe care am bagat-o cand eram pe rosu (o singura data de cand o am pentru ca nu astept atat) au fost 39 de litri. Ideea e ca nu reusesc sa am un consum foarte constant dar sunt ferm convins ca din cauza benzinei pentru ca eu merg la fel.
Florinliviu
Eu am bagat o data 43.18 litri si inca o data 42.85, dar in ambele cazuri aveam un feeling f.f.pregnant (bazat pe calcule aproximative insa destul de exacte: de cand mi s-a aprins becul rosu si cat am mai mers apoi) ca mai merg 1-2-3km si mi se opreste. Cred ca e posibil sa bagi 43.18 fara sa te gandesti ca te fura astia la pompa pt. ca rezervorul are 43 l (cel putin asa zice la carte), la care se mai adauga volumul tevii care face legatura cu exteriorul.
dominic
10-11 L % in oras (cluj) pe timp de ger, drumuri scurte. Asta e.
sod
12-13 urban acum iarna. Acelasi stil de conducere, schimbat in 4000 sau in 5000. Pornire dimineata la cheie, stat pe loc intre 30 de sec si x minute in functie de cat de repede se dizolva gheata de pe parbriz, schimbat in 2500 pana temperatura la apa ajunge la 3 liniute si in 4-5000 dupa aia.
adysomnolenta


sod la tine in stilul acesta de mers fie vara fie iarna tie tot atat o sati consume.

dupa cum am mai spus eu in treapta a5a am 60-65 si un consum de 8 l% cei drept de cand cu frigul acesta am 9-10l%
pedrovl
12-13l/100km, deja concureaza Loganul dar la stilul asta de mers nu e mult deloc. Eu incercam sa aflu cam care e consumul la un mers normal. 9 - 10% in Bucuresti nu mi se pare mult dar poate mai scriu si cei din Provincie sa putem compara. Azi fac plinul dupa 400km din care 250 sunt in afara. Acul e la ultima linie groasa inainte de rosu.
asm
QUOTE(pedrovl @ 9 Feb 2005, 14:56)
12-13l/100km, deja concureaza Loganul dar la stilul asta de mers nu e mult deloc. Eu incercam sa aflu cam care e consumul la un mers normal. 9 - 10% in Bucuresti nu mi se pare mult dar poate mai scriu si cei din Provincie sa putem compara. Azi fac plinul dupa 400km din care  250 sunt in afara. Acul e la ultima linie groasa inainte de rosu.
*



Adevarul e ca e putin exagerat sa schimbi la 4-5000 rpm smile.gif Sincer, eu am condus in halul asta o singura data, cand ma urmareau niste nebuni! ohmy.gif , dar numai vreo 10 km.

@pedro
Daca mergi sub 3000 rpm in oras, fara opriri frecvente (adica sa se raceasca motorul) greu treci de 10%, chiar si iarna! E valabil pentru Baia Mare, care are un trafic poate putin mai aglomerat decat Valcea.
nairam
consum (din ochi) cam un sfert de rezervor(11-12l) la 110 km (solenza confort noua 1200 km), numai in Bucuresti in conditiile in care traversez centrul cam de 2-3 ori pe zi, cu opriri dese la diverse firme si cu shimbat vitezele cam pana in 3000 rpm.

Cand am luat masina am observat ca are un defect...... II trebe benzina... da am intrebat la service si au zis ca e OK ... ASA FACE TOATE........ laugh.gif
Cib
11% mi-a luat si mie in oras pe frigurile acelea mari, dar mers mai mult cu motorul rece. In afara mi-a luat 85 tot pe frig, dar am mers regim de 140
angry
In Iasi cind au fost gerurile alea mari mi-a luat ~10 in conditiile in care din cauza circulatiei faceam 4 km in 10-15 minute. Acum de cind s-a mai incalzit a scazut la ~8.6.
GABY IS BACK !
Salut ! Sunt si eu nou pe aici dar am Solenza din decembrie 2003. ( 23.000 km ).
Consumul mediu inregistrat ( si cand spun mediu, ma refer la un calcul facut pe cate un pachet de 4.000 km urbani si 6.000 km afara, nu pe 350 ), a fost de:

9 la suta urban vara ( 10 iarna ).
6,7 la suta afara.

Tin sa va spun ca am luat in calcul ( pentru stabilirea acestor medii ) numai determinarile precise, realizate cu plin facut "inainte si dupa".
Asta nu inseamna ca am mers 4.000 km, alimentand numai "plin". ci ca nu am luat in calcul distantele si cantitatile decat daca erau intre plinuri.

Folosesc Ac-ul ( cand e nevoie ), si trag destul de mult de masina. Nu am gasit diferente de consum intre primul pachet de 4.000, incheiat cand masina era tanara, si celelalte, iar masina "trage" la fel.
excellence
credeti-ma ,pe cuvant
a trebuit odata sa fac un drum de 60km dus intors(aprox)
ce mi-a trecut prin cap,pus pe fapte mari in modul de a revolutiona consumul la Solenza:) am fost la peco si am bagat benzina de 60.000 ,eu am vrut sa bag de 50.000 dar am uitat pentru 2'' ce vreau sa fac,apoi intr-o sticla am mai pus de 50.000 si am plecat la drum(specific ca acest drum de 60km il fac des si bag bezina pt acest drum de 100000-150000).
Pe drum n-am depasit 80km foarte foarte rar am ajuns la 90 -95,drumul era intins.n-au fost portiuni unde sa merg incet ,am schimbat treptele exact la 2000 de turatii ,aproximativ.
Mi-a ajuns benzina la fix ba chiar mai bine cred ca mai era ceva,pentru ce-am avut nevoie pana la destinatie si pana acasa mi-a ajuns.Asa ca faceti voi consumul:))
-asta da masina....
florinc
QUOTE(excellence @ 16 Feb 2005, 23:50)
Pe drum n-am depasit 80km foarte foarte rar am ajuns la 90 -95,drumul era intins.n-au fost portiuni unde sa merg incet ,am schimbat treptele exact la 2000 de turatii ,aproximativ.
*



Pai ...ai schimbat pana la urma la exact 2000 sau nu. blink.gif

Si nu sunt sigur daca prin metoda ta cu sticla se poate calcula consumul. Indicatorul din bord de la Solenza are o eroare destul de mare, asa ca cea mai buna metoda de calcul a consumului este prin metoda plinului. (facut plinul pana la buza, mers si apoi iar plinul...se trage linie si se calculeaza).
lolman
QUOTE(excellence @ 16 Feb 2005, 21:50)
am fost la peco si am bagat benzina de 60.000 
*


Si asta cand se intampla, cat era litru de benzina 20 de mii ???
nicolau.cosmin
Cu un rezervor plin ochi am mers, numai prin oras, 510km deci cam 8,5%.
pedrovl
QUOTE(nicolau.cosmin @ 17 Feb 2005, 01:36)
Cu un rezervor plin ochi am mers, numai prin oras, 510km deci cam 8,5%.
*



Foarte bun consum . Mi se pare corect mai ales pe frig. Ultimul plin facut saptamana trecuta mi-a indicat o medie de 7,5l/100km in conditiile in care aveam 250km numai in oras si un Valcea - Pitesti dus intors.
excellence
asta am facut-o acum 2-3 luni,deci nu era benzina 20.000..
si n-am vrut sa aflu implicit consumul,doar... sa ii vad limitele..
mie 1 mi se pare un supermotor..pt ..cerintele..minime
pedrovl
QUOTE(excellence @ 17 Feb 2005, 11:25)
asta am facut-o acum 2-3 luni,deci nu era benzina 20.000..
si n-am vrut sa aflu implicit consumul,doar... sa ii vad limitele..
mie 1  mi se pare un supermotor..pt ..cerintele..minime
*




Scuza-ma dar daca citeai mai mute topicuri pe forum ai fi aflat ca la MOTOR nu are nimeni probleme chiar daca unii le exploateaza la maxim. Exista DSN -uri care au peste 300.000 de km si merg perfect in continuare. Motorul existent pe SLZ (DSN, CLIO Simbol, Logan) este considerat unul din cele mai bune motoare de aceasta capacitate la cerinte maxime !!Rezistenta, fiabilitate, putere suficienta, rapoarte, consum!!
valioglu
Motorul de pe solenza (1.4) nu este identic cu motorul de pe logan (14). Ca sa revenim la topic, nici consumul nu este acelasi, in special datorita faptului ca alezajul este mai mare decat cursa si tachetii nu dispun de role. Sunt si alte motive pentru care consumul este mai mare la Logan, la care ansamblul motor - cutie costa aproape cat motorul de la solenta.
pedrovl
QUOTE(valioglu @ 17 Feb 2005, 22:08)
Motorul de pe solenza (1.4) nu este identic cu motorul de pe logan (14). Ca sa revenim la topic, nici consumul nu este acelasi, in special datorita faptului ca alezajul este mai mare decat cursa si tachetii nu dispun de role. Sunt si alte motive pentru care consumul este mai mare la Logan, la care ansamblul motor - cutie costa aproape cat motorul de la solenta.
*



Motorul de 1.4 mpi este ACELASI si pe SLZ si pe Logan dar difera cutia de viteze. De aia in revistele care au efectuat teste cu Logan in Turcia spuneau ca Logan e ceva mai "Lenesa" si ca viteza maxima nu se poate atinge decat intreapta a 4 a. Consumul este mai mare tot datorita rapoartelor din cutie, a greutatii masinii, a cauciucurilor mai mari si mai late. Niciodata o masina cu cauciucuri sau jenti de 14 sau 15'' nu poate consuma mai putin decat una cu jenti pe 13" avand acelasi motor de aceeasi capacitate. Plus latimea care face ca frecarea cu asfaltul sa fie mai mare.....
Inclusiv SLZ Scala consuma putin mai mult pentru ca are jenti pe 14'.
GABY IS BACK !
QUOTE(pedrovl @ 18 Feb 2005, 09:19)
Inclusiv SLZ Scala consuma putin mai mult pentru ca are jenti pe 14'.
*


Aici nu pot sa fiu de acord.
Jentile sunt de 14' diametru, dar circumferinta rotii nu difera pt ca diametrul total ( janta + cauciuc ) este identic deoarece "lateralul" anvelopei este mai mic.

Janta mai mare nu inseamna neaparat roata mai mare
Deci la "o tura" de roata, si Scala si celelalte Solenze parcurg aceeasi distanta !
carstos
Salut,

Tocmai am cumparat o Solenza Confort 1.4MPI (se pare ca este EURO3).
In general sunt multumit de masina (atat cat mi-am putut da seama in 3 zile).

Stie cineva cam cu cat este mai mare consumul in rodaj? Am mers relativ normal cu ea (am mai turat-o din cand in cand).

Standardul de poluare EURO 3 influenteaza consumul? Si daca da, cum?


Va multumesc.
GeorgeB
subiect de solenza se muta .
bomicabomic
Vezi ca despre consum se vorbeste mai jos. In alt topic. Euro 3 nu influenteaza consumul.
valioglu
Motoarele NU sunt identice. Cauta specificatiile si ai sa vezi ca difera cursa si alezajul, dar si alte elemente. Mototul de la solenza este cel de pe clio 1.4, iar cel de la Logan este derivat din cel de 1.6 de la Megane Clasic (versunea anterioara). Cauta fisele tehnice si o sa-mi dai dreptate. Este adevarat ca seamana, dar ...
http://www.dacia.ro/
GolfIII
QUOTE(pedrovl @ 18 Feb 2005, 09:19)
Plus latimea care face ca frecarea  cu asfaltul sa fie mai mare.....
*


Latimea (suprafata de contact) nu are nici o influenta asupra fortei de frecare (cel putin asa sustin legile fizicii). Daca suprafata de frecare este mai mare atunci forta de apasare este mai mica (pe cm2) => forta de frecare ramane constanta.
P.S. Gramatica l. romane sustine ca pluralul de la janta este jante. Nu acesta reprezinta specificul acestui forum dar nu strica sa ne exprimam corect in limba materna.
GABY IS BACK !
QUOTE(GolfIII @ 18 Feb 2005, 18:06)
Latimea (suprafata de contact) nu are nici o influenta asupra fortei de frecare (cel putin asa sustin legile fizicii). Daca suprafata de frecare este mai mare atunci forta de apasare este mai mica (pe cm2) => forta de frecare ramane constanta.
*



Asta numai in cazuri ideale. ( cazurile in care se aplica legile fizicii ).
In realitate exista diferente si daca sunt tipuri diferite ( iarna / vara ) dar identice ca latime, sau chiar din diferente de presiune ale pneurilor identice.( Cred ca mai nimerit ar fi "forta de rezistenta la inaintare" si nu forta de frecare )
Spre exemplu la ciclism, practic s-a dovedit ca cele mai avantajoase sunt anvelopele foarte subtiri, pt ca "motorul" este limitat, dar la Formula 1 folosesc "ceva mai late" pt ca sacrifica din forta masinii ( ca au de unde ) pentru o aderenta sporita.
GolfIII
Legile fizicii sunt valabile oricand, idiferent daca cazurile sunt "ideale" sau nu. Pneurile de vara / iarna au coeficientul de frecare si profilul diferit.
nicolau.cosmin
QUOTE(pedrovl @ 18 Feb 2005, 11:19)
Plus latimea care face ca frecarea  cu asfaltul sa fie mai mare.....
*



"Forta de frecare nu depinde de aria suprafetei de contact ci de normala(N) la suprafata" citat aproximativ din manualul de Fizica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.