QUOTE(cosstti @ 31 May 2011, 06:24)
Imi pare rau pentru tine in ce priveste permisul.
Mersul in fierastrau apare in linii mari cam asa: Cu a 5-a accelerezi progesiv (usurel) pana ajungi la 90 km/h, se mentine 10 -20 de sec, apoi iei piciorul de pe acceleratie (tot usurel), Cand ajungi la 80 km/h, se reia ciclul.
Stiu ca sant unii forumisti care sant impotriva unui astfel de regim, dar numai asa am reusit sa scot sub 5l/100km.
Intre 90 si 80 nu ai timp sa faci nimic . In frana de motor intr-a 5-a ajungi cam in 5 secunde de la 90 la 80 , deci nu rezolvi nimic , iar in acea frana de motor , nici nu are timp sa iti apara consum 0 pe bord ( daca ai CB ) .
Mers constant intr-a 5-a la 90 e cam 4,5 - 5,3 , la 80 e cam 4 - 4,5 .
Eu nu cred ca ai folosi mersul asta in fierastrau daca ai avea CB ! La inceput , pana fixez o viteza de croaziera decenta si eu folosesc putin acest procedeu , dar cateva minute , pana vad cum se comporta masina , la vand , greutate si restul . Nu are rost sa o fortez la 130 cu un consum de 7,5 % , daca la 110 am 5,5 , asta daca nu ma grabesc .
QUOTE(S3raph @ 1 Jun 2011, 00:45)
Eu mi-am facut consumul recent si mi-a iesit 6 mixt...
Alt consum l-am facut pe drumul Constanta-Bucuresti...nu m-a venit sa cred...am facut plinul in Constanta de dadea pe afara si cand am ajuns in Otopeni l-am facut la loc tot pana dadea pe afara si au intrat doar 13 litrii (mentionez ca am plecat din Constanta la 3 dimineata, deci era drumul liber si am mers cu viteza intre 100-120 km/h, iar in localitati cam cu 70 km/h).
Solenza 1.4 MPI, 137000 km
Plinurile astea la click-urile de la pompa nu sunt exacte . Poti sa mai bagi peste 1,5 litri din click-uri , apoi depinde foarte mult de cat de sensibil este senzorul pompei .
QUOTE(Maskatu @ 1 Jun 2011, 21:34)
La motoarele pe injectie, atata timp cat turatia este mai mare de 1500, consumul nu este fix zero pentru ca altfel s-ar opri motorul de tot (logic nu?) insa tinde catre zero. S-a discutat de multe ori pe tema asta si toata lumea este de acord ca si principiu logic si practic.
Legate de diferenta de consum intre solenze, factorii ce influenteaza asta sunt destui... printre care: stilul de mers, carburantul, felul in care este ingrijita masina (filtre, ulei, cauciucuri,etc), conditii de drum... ploaie, zapada, canicula, inghet,etc.
NU are ce sa se opreasca , pentru ca motorul se misca numai din inertia masinii . Dar nu se mai baga benzina in injectoare . Uleiul asigura ungerea si racirea primara , pompa de apa merge , electrica merge ca alternatorul se invarte ... doar ca nu se consuma benzina . Funny este sa folosesti A/C-ul pe coborare
la consum zero . Ai si frana de motor mai buna .
La vechea Dacie pe carburatie , era ca si cum opreai motorul si apoi puneai cheia pe rosu , fara a da la demaror , apoi cand vroiai sa pleci mai departe bagai intr-o treapta putin inferioara si motorul pornea instantaneu de parca aveai sistem start-stop
.
Consumurile nu difera cu mult ... si poti citi cateva ca sa faci o comparatie .
Ca record la consum mare , in afara am avut 7,7 % pe Zarnesti - Bucuresti , drum facut in mai putin de 2 ore , iar in Bucuresti am avut 12,5 % in vre-o 35 de km de alergatura serioasa , ca tot facusem plinul si resetasem kilometrajul zilnic si pe cele de consum .