Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
poantou74
Pentru d-ul psycho am sa raspund concis la intrebarile d-voastra apoi o sa explicitez un pic:
1)Sonda Lambda defecta duce la cresterea consumului de combustibil dar nu afecteaza puterea in cazul autoturismelor Solenza

2)Functionarea sondei poate fi vizualizata cu ajutorul unui "tester" .Ea functioneaza in plaja de valori 100-900mv(teoretic 0-1000).Daca intre valoarea min.inregistrata si maxim inregistrata am o variatie de min.500mv inseamna ca sonda e buna (isi face treaba)Atentie:cand asistati la testarea sondei(acolo unde vi se permite,daca nu vi se permite cereti desfasuratorul grafic al testarii sondei,se poate scoate la o imprimanta)trebuie ca motorul sa functioneze cateva min.inainte de a pune verdictul pentru a fi sigur ca regimul termic al motorului e suficient de ridicat ca si sonda sa intre in functiune
3)lipsa ceramicii nu afecteaza motorul in schimb nu mai reduce noxele considerate daunatoare si in plus nu mai participa la ridicarea regimului termic corespunzator gazelor de esapament pentru intrarea mai repede in functiune a sondei lamda de unde si un consum ridicat (unul din motivele pentru care un auto cu injectie in bucla inchisa adica cu sonda lambda consuma mai mult in oras se datoreaza si faptului ca pornirile si opririle mai dese ale motorului precum si distantele mai mici parcurse fac ca sonda lamda sa nu fie mereu functionala ,regim termic sub 600 grade celsius in esapament si sub 60 grade celsius in uleiul din baia motorului;de aceea au fost dezvoltate si sondele cu 4 fire care au o rezistenta suplimentara ce incalzeste sonda pana ce aceasta va fi incalzita de gazele de esapament
Cum functioneaza sonda si care este rolul ei efectiv am sa revin cu un post ,acum trebuie sa ma intorc la lucru:)
mark``
Domnul poantou as avea o intrebare sper sa nu fiu prea indiscret: Cati ani aveti, sunt curios?
Acuma poate imi iau si un warn dar vreau sa aflu!
psychoo
multumesc pentru informatii si astept cu interes si detaliile despre rolul sondei lambda.

off: mark`` presupun ca are pe la 33-34 ani...daca 74 de la username este anul nasterii...
marius80_eugen
Sau IQ-ul wink.gif . Problema mare este ca daca te plictisesti dupa 4 randuri este destul de grav . Am sa intreb o colega care lucreaza in domeniu medical sa intreb cum se numeste sindromul asta care se pare ca e prezent la mai multe persoane .
Deoarece nu se poate dezbate o tema atat de mare si offtopic in 4 randuri , incerc sa fac meditatii in particular pentru a descoperi sublimul intrebarilor dvs. , domnule Poantou74 , iar la sfarsitul cercetarilor am sa scriu un roman tehnic dedicat dvs. in care sa includ si cunostintele mele varza si reteta parizerului de la dvs. , precum si carnea macra cu care alimentati oamenii pentru a avea "arderi" cu randament ridicat si productivitate majora .
ON TOPIC : consumul meu in ultimii 530 km , indicat de computerul de bord , este de 8,2 % .
Reed
Deja ati luat-o pe aratura cu off topicul despre sonda lambda. Deschideti ALT topic pentru asta.
Cat despre consum, nu va mai ambalati. Ramane acelasi 8,5-10L/100Km i oras si 5,5-6,5 in afara, asa depinzind de regimul de viteza si conditiile de drum.
Despre benzine, vesnica dilema cu 95 vs. 98 sau +. Deoarece la masina mea actuala raportul de compresie e de 11,5:1 si folosesc in 90% doar benzina de 95 (cei 10% sunt pentru experimente de comparare cu benzine peste 95), in ORICE conditii climatice (de la - 20grd la +45grd si distante mari, Nu am observat probleme cu acest tip de benzina (exceptind "ocaziile" cand am nimerit "gunoaie" -dar asta e valabil si la benzine de 100+) iar consumul a fost acelasi la fel ca si puterea livrata (oricum puterea calorica NU depinde de cifra octanica).
nh1980ro
Doar ca daca CO nu e chiar 95, ai sanse mai mici sa ai detonatii daca ai o benzina cu CO superioara, deci sanse mai multe sa aiba CO reala peste 95.
Trofin Liviu
QUOTE(clauditu2002 @ 6 Mar 2008, 23:18)
am o solenza 1.9, diesel, luata de cateva zile si este uimitor......din cat am calculat pana acum, consuma in jur d 6 %, poate 7, consum facut la viteza si in oras...super tare. motorina sa fie. sa vad cat ma tine rezervoru asta. 1 mil, 1 full
*


Mai uimitor va fi atunci cand ai sa te obisnuiesti cu ea ca va manca si mai putin. La mine 4,6 l/100km e consumul mediu( aprox 20 % urban). Ai grija mare cu motorina ,, la negru'' ca e de belea. Nu faci economie cat dai reparatii. Consumul asta in scot prin urmatoarea metoda: am grija sa nu apas acceleratia mai mult de 2-3 cm. Si stau cat mai mult pe turatia de cuplu maxim 2250r/min. La a mea daca merg subturat creste consumul si se duce din ulei ( daca merg mai turat nu completez nici macar un gram).
Ultimul consum complet extraurban a fost de 4,2/ 100.
poantou74
D-le Reed intr-adevar puterea calorica si cifra octanica sunt 2 lucruri diferite.
In ceea ce priveste alegerea CO a benzinei nu e nici o dilema.Lucrurile se sintetizeaza in felul urmator.Raport mare de comprimare cerinta de CO mare.
In cazul Solenza avem de a face cu un raport de comprimare mediu catre mare ,asa ca producatorii auto au montat si senzor de detonatie pentru a nu obliga pe proprietari sa cumpere numai benzina CO98.
In cazul de care pomeniti ,raport de comprimare foarte mare (evident un motor peste medie,sigur nu e o Solenza:)nu ati sesizat detonatia cu toate ca mergeti cu CO95 din motiv simplu.In cazul oricaror auto ce poseda senzor de detonatie nimeni nu are cum sa sesizeze detonatie(de aia e si montat senzorul respectiv)insa daca dupa un drum puneti auto la tester acesta pa poate arata daca senzorul de detonatie a somat sau a muncit(acest lucru e foarte usor de vazut cu ajutorul unui test clip in cazul auto Solenza)
In caz ca e vorba de un auto cu carburator sau mai exact cu "delcou"(valabil si pentru aprindere electronica fara platina)se poate preveni detonatia in cazul utilizarii CO95 prin micsorarea avansului fix inainte de plecarea in cursa si utilizarea unor bujii mai reci.Voi scapa de efectele nedorite ale avansului dar voi penaliza un pic puterea si consumul.Asa ca e mai simplu sa folosesc un COmare ,trimit si senzorul de detonatie la culcare(in cazul auto care au asa ceva,credeti ca degeaba el a fost montat pe Solenza ,e clar ca aceste detonatii apar in corelatie cu combustibilul folosit producatorii stiind ca masina pe care au facut-o nu se adreseaza oamenilor care nu au ce face cu banii,ca sa isi permita mereu ceea mai scumpa benzina:) si in plus sa tinem cont si de ce a amintit colegul nh1980ro ca una poate scrie pe eticheta si alta gasim la pompa.

21 Mar 2008, 19:49:
P.S corectez,"voi scapa de efectele nedorite ale detonatiei" nu ale "avansului":)graba strica treaba
Trofin Liviu
Poate filmuletul asta va poate ajuta sa aflati un raspuns:
&feature=related
poantou74
Excelent filmuletul si ce spune moderatorul in min.3,15??CA UN CO RIDICAT PREVINE APARITIA EXPLOZIILOR NECONTROLATE ADICA DETONATIA DE UNDE UN MANAGEMENT AL MOTORULUI SUPERIOR ,CUPLU S PUTERE SUPERIOARE deci si un consum mai scazut per total

Dl-e Trofin eu unul va multumesc pentru documentar,nu stiam de el

22 Mar 2008, 01:08:
P.S. cu totul intamplator :)aveam si eu informatii asemanatoare:))(si pe deasupra mai sunt si modest:))
mark``
Da, filmuletul e bun si relativ edificator, l-am mai vazut. Ce e interesant e ca se spune ca nu benzina cu cea mai mare cifra octanica produce cel mai mare cuplu sa spun asa. Parerea mea: e mai bine sa obtii un cuplu mai mare decat o putere mai mare in CP. De ce? Pai de toti calutii nu beneficiezi tot timpul decat la turatii foarte mari ale motorului pe cand puterea de cuplu maxim incepe cel putin de la jumatate, deci... prima data simti cuplul apoi puterea maxima!
nh1980ro
Deci in oras nu e mare chestie cu benzina de CO95, pentru ca oricum nu prea mergi la turatii mari si diferenta de consum si diferenta de pret pentru o benzina cu CO98 sau mai mare nu cred ca e justificata.
In schimb in afara orasului (mai ales daca mai si depasesti viteza legala..biggrin.gif), s-ar putea sa se simta diferenta si in acceleratie(mai mare) si la consum(mai mic).

Spun asta pentru ca gasisem pe aici un topic in care benzinele de CO95 nu au tocmai CO95 in Romanica (depinde mult de cat de corecti sunt cei de la statia de benzina ca sa aditiveze corect). Altfel daca benzina de CO95 ar fi de 95 atunci nu prea ar conta asa mult.
Cred ca mai depinde mult si de temperatura ambianta, ca daca e foarte cald afara, atunci CO mai mic poate duce la detonatii, pentru ca motoru are un regim termic mai ridicat, daca temperatura ambianta ajunge pe la 70-80 de grade.

P.S: Pana acum am bagat numai CO95, dar o sa incerc o data si 98 cand o sa plec in afara, ca la ralanti in Bucuresti nu prea conteaza ce arzi smile.gif
poantou74
D-le Mark aveti dreptate nu cifra octanica produce cel mai mare cuplu.Normal ca sunt mai multi factori iar in ceea ce priveste benzina e clar ca puterea calorica este cea care influenteaza cuplul.
Insa in cazul in care folosesc o benzina cu CO ridicata e clar ca motorul meu dezvolta cuplul si puterea maxima pentru care a fost proiectat corespunzatoare turatiilor folosite(adica in functie de fiecare turatie am cupluri si puteri diferite dar merg pe maxim de ce poate da motorul respectiv la turatia respectiva)In cazul utilizarii unei benzine CO mai mici favorizez aparitia detonatiei iar managementul electronic al motorului va lua imediat masuri,evident cuplul si puterea vor scadea la aceeasi cantitate de benzina deja injectata de aici clar va creste si consumul.
Deci,in marimi absolute cifra octanica nu influenteaza cuplul dar in marimi relative da.E evident ca nu mereu cu CO95 apare detonatie in aceste situatii fiind clar ca intre cele 2 benzine nu exista mari diferente(in ceea ce priveste utilizarea:)
Ex. de regim in care poate aparea detonatia(de obicei in treapta a 4 sau a 5,daca merg "subturat" si brusc apas pedala de acceleratie la fund,se intampla de multe ori la depasiri)


22 Mar 2008, 17:56:
P.S. eu unul folosesc la masina proprie 95 in oras si orice drum afara bag de 98
bolidu
Deranjez si eu cu o intrebare: Am facut azi un drum in jur de 150 km. Viteza medie 80-100km/h (calitatea drumului nu imi permitea mai mult). 4 persoane fara bagaje. Serpentine, vre-o 10 km drum de tara mers cu a II a 30-40 km/h, schimbari dese intre a VI si V. Cand am plecat am bagat 15 litri benzina 95 si cand am ajuns inapoi nu mai aveam nimic din benzina care o bagasem. Filtru de aer are vreo 6000 km, presiunea rotilor corecta, nu am roti infranate. Pe langa asta in oras ajung si la 9-10 % mers normal. Este normal sa consume asa ? Ce pot face sa nu mai consume in halul asta.

Saptamana trecuta am facut o cosie cu niste preteni... turatii 5000-6000 stiti voi. Am dereglat ceva legat de consum ?

Numai bine !
Reed
..deci 10l/100km. Pai mergind in panta se consuma cam 12-13l/100 (asta daca nu accelerezi mai tare) iar in vit a II-a consumul e cam de 14l/100 ->...
Referitor la 95 vs. 98, da, asa e, cu cat cresti cifra octanica se scade probabilitatea de autoaprindere dar... din tot ce am constatat pana acum, in practica, lucrul acesta e valabil DOAR la motoare supraalimentate. La cele aspirate nu am gasit fenomenul (nici pe tester -vag-com in cazul meu) si am consatat si o "aberatie" datorata adaptarii dinamice a tabelelor de injectie: astfel folosind benzine cu CO peste 98 am constatat o scadere a performantelor (in aceleasi conditii de drum) si o crestere a consumului.
poantou74
Autoaprinderea si detonatia sunt 2 lucruri complet diferite,iar daca in cazul motoarelor aspirate nu exista fenomenul numiti "detonatie" pun si eu o intrebare simpla:de ce majoritatea motoarelor aspirate ce folosesc gestiune electronica au senzor de detonatie si protocol specific fenomenului integrat??In plus unele auto cum e Cielo E3 au si senzor de vibratii pentru ca ECM sa faca mai bine distictia intre vibratia motorului cauzata de drumul rau fata de vibratia cauzata de detonatie

cum se zice pe aici:)q.e.d.

23 Mar 2008, 00:56:
P.S motoarele supraalimentate dezvolta eficacitate maxima la amestecuri sarace (si asa si sunt setate)coeficient de amestec supraunitar spre deosebire de motoarele"aspirate" care functioneaza cu amestec stoichiometric iar in reprize subunitar
Deci...
Reed
smile.gif autoaprinderea da fenomenul de detonatie.
Eu nu am zis ca detonatia nu poate aparea la motoarele aspirate ci doar ca fenomenul este rar.
NU cantitatea mai mare de benzina in amestec este razpunzatoare de detonatie ci dimpotriva o cantitate mai mica si o presiune ridicata -ce duce la cresterea temperaturii (caracteristici ale motoarelor cu turbo sau compresor).
poantou74
D-le Reed fara suparare dar nu autoprinderea produce detonatia .Autoaprinderea e un fenomen specific motorului Diesel constant in declansarea arderii prin cresterea presiunii si temperaturii amestecului combustibil(respectiv motorina+aer)pe cand detonatia este declansata nu prin fenomenele specifice autoaprinderii ci tot cu ajutorul bujiei insa frontul de flacara odata initiat se va propaga cu viteze de 10 ori mai mari decat in cazul arderii contolate(motiv pentru care ECM-ul va intervenii automat prin modificarea avansului )Exista si in cazul benzinelor fenomene asemanatoare autoaprinderii numite preaaprindere si postaprindere(cauzate de folosirea unor bujii cu alt regim termic prescris decat cel indicat de producator)
In ceea ce priveste cauzele detonatiei in nici un caz "ci dimpotriva o cantitate mai mica si o presiune ridicata "(v-am citat)procentul calitativ(adica raportul intre aer si benzina)sau procentul cantitativ(dat de sarcina motorului)nu vor cauza detonatia.
Detonatia este influentata de cativa factori constructivi ai motorului iar principalul factor este raportul de comprimare.Se stie ca un motor dezvolta puteri mai mari la utilizarea unui raport de comprimare mai mare dar in acelasi timp creste riscul detonatiei .De aceea pentru a se putea folosi rapoarte de comprimare mai mari s-au dezvoltat benzine cu cifre octanice mai mari(initial acest lucru s-a realizat prin introducerea tetraetilului de plumb in benzina,asa numita benzina cu plumb ,insa ulterior cerintele privind poluarea,se stie ca plumbul e toxic au obligat pe rafinatori sa creasca cifra octanica apeland la alte mijloace decat plumbul,asa aparut benzina cu C095 SI CO98 fara plumb)
Oricum daca vreti sa va edificati cat de des e fenomenul numit detonatie conduceti auto cu carburator (cu avans corect reglat)cu raport de comprimare mare(de ex. dacia nova1/9,5) si utilizati benzina CO95 o sa vedeti exact regimurile si cat de des apare detonatia(drum lung,temperatura relativ ridicata afara si o sa fiti surprins)
nh1980ro
O intrebare off-topic: Berlina cu injectie are senzor de detonatie? Pentru ca uneori pe drumuri in panta mi s-a parut ca aud clantanitul specific cum ar "bate avansul"?
poantou74
Da are ,am spus pe undeva mai sus.e amplasat in blocul motor in spatele lui(partea dinspre sofer,nu spre sensul de mers)

23 Mar 2008, 15:11:
P.S.SCUZE NU AM CITIT CU ATENTIE,BERLINA NU ARE eram cu gandul tot la solenza,imi cer scuze


23 Mar 2008, 15:13:
ce auzi la berlina este zgomotul specific injectiei monopuct,la berlina sunt sanse mai mici de detonatie,raport de comprimare mai mic exceptand unele motoare puse pe berlina de 1,6 dar si aici au dat drumul la 3 rapoarte de compresie in functie de montare,pe berline sau utilitare
corbex
Autoaprinderea este caracteristica oricarui motor cu piston. Motorul Diesel este o un caz particular de folosire in scop practic a autoaprinderii.
Orice motor caruia ii dai un combustibil adecvat si o compresie potrivita va face autoaprindere.
Toate materialele combustibile au o anume temperatura de aprindere. In cazul benzinei, daca in timpul compresiei se atinge acea temperatura,
autoaprinderea-i gata. Intr-un spatiu inchis, aprinderea asta genereaza o explozie.
Asta inseamna detonatie. Explozie necontrolata.
Reed stie ce spune, l-ati putea crede pe cuvint.
Daca nu-l credeti, puneti in rezervorul vostru benzina de 75, porniti motorul, taiati contactu si veniti repede pe forum sa ne povestiti ce s-a intimplat.


<span class='edit'>23 Mar 2008, 16:44:</span>
QUOTE(poantou74 @ 23 Mar 2008, 14:27)
Detonatia este influentata de cativa factori constructivi ai motorului iar principalul factor este raportul de comprimare.Se stie ca un motor dezvolta puteri mai mari la utilizarea unui raport de comprimare mai mare dar in acelasi timp creste riscul detonatiei
*



Exact despre asta-i vorba. Cu cit compresia-i mai mare, cu atit temperatura amestecului comprimat e mai mare, atingindu-se pe pragul critic care provoaca autoaprinderea. Nu mai conteaza ce fel de bujii ai. Poti chiar sa le scoti. Motorul va functiona exact ca un diesel.
Acum 5 ani am facut RK motorului de 1.6 aspirat de la nova mea. M-a mincat curiozitatea si, pentru ca tot il aveam facut bucati, am cerut unui frezor sa-mi ia 1.5 mm din chiulasa. Micsorindu-se volumul camerei de ardere, am obtinut un raport de compresie de 12. Ei bine, pina in toamna treecuta n-am reusit sa obtin nici macar o amarita de detonatie, folosind exclusiv benzina CO 95. Dar nici n-am alimentat vreodata de la PECO lu' nea' Dumitru, care vinde aproape numai benzina falsificata, plina de benzen, toluen, cetona si orice altceva se aprinde repede, n-are accize si se cumpara la negtru (adica si fara TVA).
Benzina de 95 nu face autoaprindere la un raport de compresie mai mic de 14. Daca face totusi, atunci nu-i de 95, desi ati platit-o ca fiind.
Am precizat ca-i vorba de motor aspirat. In celelalte, din cauza volumului mai mare de aer (introdus fortat de turbina), se ajunge la presiuni si temperaturi mai mari. Iarasi are dreptate Reed...

detonažie
DETONĮŽIE, detonažii, s.f. Explozie; zgomot produs de o explozie. – Din fr. détonation.

detonažie
DETONĮŽIE s. 1. v. explozie. 2. v. bubuiturć.
Dupa cum se vede, detonatie inseamna chiar explozie, indiferent daca a fost produsa de un chibrit, de un fitil, de temperatura sau de scinteia unei bujii.
Deosebirea e ca bujia aprinde benzina atunci cind trebuie, iar temperatura o aprinde oricind, fara sa tina seama de pozitia pistonului.
poantou74
D-le Corbex in afara de definitia detonatiei in rest nu sunt de acord cu d-voastra:
1)"Benzina de 95 nu face autoaprindere la un raport de compresie mai mic de 14"V-am citat.Am auzit bine??Cate motoare MAS stiti d-voastra avand acest raport de comprimare.Aceste rapoarte de comprimare si asemenea gradienti de presiune se foloseau in trecut pe motoarele ce echipau masinile de competitie insa erau reglate sa primeasca in cilindrii o cantitate de benzina lichida care prin vaporizare raceau mediul si se evita aparitia detonatiei(evident ca prin spalarea peliculei de ulei motoarele erau praf dupa o cursa)
2)ati luat 1,5 cm din chiulasa si ati obtinut 1/12 raport de comprimare.Imi spuneti si mie cum ati dedus aceasta valoare?
3)experimentul care il propuneti cu benzina co75 si taierea gazului duce la fenomenul numit "postaprindere" care nu are deloc caracteristicile "detonatiei".Dupa cum am spus detonatia reprezinta propagarea frontului de flacara cu viteze DE 10 ORI MAI MARI DECAT ARDEREA CONTROLATA DIN MOTOR (adica explozie in adevaratul sens al cuvantului,cum zice si definitia d-voastra)DAR INITIEREA APRINDERII AMESTECULUI CARBURANT SE DATOREAZA BUJIILOR spre deosebire de AUTOAPRINDERE care se declanseaza cum ziceti prin MARIREA PRESIUNII SI IMPLICIT AL TEMPERATURII AMESTECULUI DAR PROPAGAREA FRONTULUI DE FLACARA ESTE CONTROLATA ATAT CA DIRECTIE CAT SI CA VITEZA(numai vorbim de o explozie)
4)motoarele MAS chiar si cele cu raportul de comprimare cel mai mare ,chiar 14 cum spuneti tot nu au un raport de comprimare suficient de mare spre deosebire de cele DIESEL(care se stie ca trec lejer de 1/20)incat sa beneficieze de fenomenul numit AUTOAPRINDERE specificNUMAI motoarelor DIESEL.REPET ,IN CAZUL motoarelor MAS NU AVEM AUTOAPRINDERE CI POSTAPRINDERE SAU PREAPRINDERE SAU DETONATIE fiecare fenomen avand caracteristicile sale clar definite(pe care am incercat si eu sa le expun)
5)pe langa factorul numit raport de comprimare care e prea mic la motoarele pe benzina(sau MAS)pentru a putea aparea fenomenul AUTOPAPRINDERE mai intervine caracteristica benzinei numita cifra octanica care nu permite autoaprinderea spre deosebire de cifra cetanica la motorine(care este opusul cifrei octanice la benzine)si care permite fenomenul numit autoaprindere
6)daca nu ati auzit niciodata "detonatia" la nova d-voastra chiar si cu chiulasa nerictificata inseamna ca ori ati mers cu avans mic ori nu stiti cum se manifesta detonatia(e IMPOSIBIL sa fi fost proprietar de nova si sa nu fi auzit macar O DATA detonatia la ce benzine existau in tara noastra)
7)experimentul care il propuneti d-voastra vi-l propun eu in alte conditii.Ptru nova pe carburator cu motor 1,6 avand raport 1/9,5 folositi bujii sinterom 14n18(adica calde) in loc de 14np21(adica reci si recomandate in cartea masinii)si vara dupa un mers de cel putin 15 min.si cu avans fix reglat corect sau mai mare si taiati motorul cum ziceti:o sa vedeti ca nu se opreste (exact ce asteptatri sa scriem pe forum,dar acest fenomen nu e detonatie ci posTaprindere:)

Cam asta e:)P.S.V-am zis ca ,cunosc foarte bine auto nova ,am intretinut acele 2 nove galbene care participau la raliul brasovului pe la inceputuri daca va amintiti (erau masini sponsorizate de RAfO)si am facut destule incercari pe ele(dar niciodata nu ne-am dus la raport de comprimare1/14:)

24 Mar 2008, 00:03:
P.S.aici nu e vorba de cine pe cine crede,sunt simple discutii si nu afecteaza pe nimeni.
Dupa cum ziceam la mijloc intervine fizica si matematica asa nu se emit pareri diverse (sau se pot emite:)dar concluziile corecte nu pt fi mai multe(cel putin in lucrurile deja stiute sau acceptate ca adevar cel putin in tehnica)
Asa ca lucrurile care noi le scriem pot fi verificate folosind documentatia de specialitate.
Lucrurile pe care eu le sustin nu imi apartin le-am invatat si eu si apoi m-am lovit de ele si in practica:)

24 Mar 2008, 00:32:
P.S.P.S Dle Corbex revin cu un argument pe care l-am mai utilizat.Daca d-voastra la raport de comprimare 1/12 nu ati avut detonatie niciodata de ce producatorii Solenzei au mai complicat constructia motorului aplicandu-i un alezaj(concentrator de tensiune pentru blocul motor)punandu-i senzor de detonatie si protocol de gestiu8ne electronica la un raport de comprimare "numai" de 1/9??Poate ma lamuriti d-voastra

24 Mar 2008, 00:46:
Referitor la POSTAPRINDERE SI PREAPRINDERE sa explicitez un pic:Vloarea termica a bujiilor in timpul functionarii trebuie sa situeze intre 500 si 800 grade Celsius.In cazul unei temperaturi mai mici de 500 bujiile se ancraseaza ,in cazul unei temperaturi mai mari decat 800 bujiile nu reusesc sa se "raceasca"suficient intre 2 cicluri de aprindere si in aceasta situatie initieaza aprinderea amestecului carburant in alt moment decat cel care ar trebui initiat de ECM .Practic bujiile ramase incandescente creaza aprinderi ale amestecului carburant aiurea chiar si la "taierea contactului" dar arderea initiata astfel se propaga cu viteze mai mici decat arderea normala DECI NU VORBIM DE DETONATIE SI NICI DE AUTOAPRINDERE(nu comprimarea amestecului a initiat arderea)mai mult bujiile (alese necorespunzator pentru motorul respectiv,nu apuca sa se "raceasca" intre 2 cicluri de aprindere ,raman incandescente si aprin combustibilul din cilindri chiar cand pistonul e la jumatatea cursei(ADICA CAND AMESTECUL CARBURANT NU E COMPRIMATDECAT FOARTE PUTIN)deci nu vorbim de AUTOAPRINDEREiar viteza ulterioara de propagare a frontului de flacara si implicit presiunea declansata va fi micaDECI NU VORBIM NICI DE DETONATIE
q.e.d.
nh1980ro
Sunt lucruri interesante expuse pe aici, si cred ca ar trebui sa facem un topic separat pentru a trata chestiunile legate de detonatie, preaprindere, post aprindere, etc.
Oricum haideti sa nu ne 'aprindem'.. smile.gif

Si cred ca cel mai rau ar fi sa se aprinda amestecul cand e vreo supapa deschisa.. biggrin.gif
bolidu
Nota 20 pentru domnul poantou. Se vede de la 1 posta ca omu` cunoaste meserie cum nimeni altul asa ca parerea mea e sa nu mai incercati sa explicati voi fenomenele de aprindere, detonatii, scantei, explozi, bubuieli si alte cele. Topicul este "consum solenza" si de 6-7 posturi nu am vazut nimic de consum... Domnul poantou are + de la mine la reputatie pentru posturile lui. Si ca tot veni vorba de consum poate cineva cu inima buna imi spune si mie de ce imi consuma mie asa de mult sad.gif. Detalii 9 posturi mai sus. Numai bine all ! Bagati benzina de calitate si nu mai incercati experimente cu "benzina de groapa" si alte cele ca nu o sa va dea cei de la Renault vreun premiu ca ati descoperit apa calda...
nh1980ro
Pai daca drumul e prost si schimbi des vitezele, nici macar consum mixt nu pot sa-l pui.
Deci nu cred ca e exagerat 10%.
Eu as schimba si statia de benzina de la care pui, pentru ca unele statii chiar si 'de firma' au oamenii lor care manaresc pompele sau benzinele.
Am pus o data benzina de la Rompetrolul din Constanta (cum vii de la Eforie) si ma rugam de ea sa ajunga la 150km/h pe autostrada.
Reed
smile.gif viteza de propagare a frontului de ardere a unui ameste stoechiometric de aer benzina NU depinde de faptul ca e dat de scanteia de la bujie sau de o portiune "fierbinte" a acesteia.
Detonatia este fenomenul daunator de aprindere IN AVANS a benzinei datorat fie unor reglaje defectuoase fie autoaprinderii si prin faptul ca se produce la un moment neoportun supune motorul la niste tensiuni mecanice si temperaturi peste limita de functionare ducand in timp la deteriorare.
Postaprindere??? adica "afterburn" -care este un procedeu specific mai mult motoarelor cu reactie la care se mai injecteaza niste combustibil in gazele de ardere si astfel li se mai mareste presiunea? sau ce sa mai arda in cilindru DUPA ce bujia a aprins amestecul - sau poate se refera la faptul ca bujia NU functioneaza si atunci se produce un "misfire".
Actualmente , pentru a reprima aceste fenomene se foloseste injectia DIRECTA de benzina.
OT, ei da... "folositi numai benzina de calitate..." pai benzina de calitate este si cea de 95 atata timp cat nu e "botezata" iar o benzina de 98...100+ cu impuritati NU va fereste DELOC de neplaceri.
poantou74
OK,va promit ca e ultimul post care se departeaza un pic de tema propusa.
1)D-le REED spuneti bine nu bujia favorizeaza DETONATIA (ci factorii constructivi din care unii i-am pomenit)dar initierea ei se face de catre bujie spre deosebire de AUTOAPRINDERE care e initiata altfel(si vitezele de propagare si sensul frontului de flacara sunt controlate)
2)Orice scanner care indica "misfire" nu trebuie sa conduca pe cel care diagnosticheaza in mod superficial la conc;uzia ca nu exista scanteie(cauzata de bujie,fisa ,bobina etcetc)indicatia "misfire" (care este sesizata prin scaderea valorii medii a vitezei unui piston) inseamna nu neaparat lipsa scanteii ci lipsa "aprinderii" pe un cilindru care poate fi cauzata si de injector ancrasat,supapa defecta,distributie defecta etcetc.
3)ce spuneti de motoarele cu reactie e partial adevarat,motivul real este ca la motoarele cu reactie asta e singura metoda de racire(injectarea combustibilului lichida,care dupa cum am mai spus prin vaporizare raceste mediul)din cate se stie la avioane nu exista racire nici cu radiatoare de apa nici cu aripioare de racire ca la olcit:)
4)poastaprinderea si preaprinderea sund fenomene specifice motoarelor MAS si sunt fenomene daunatoare de aceea se recomanda bujii corespunzatoare fiecarui motor
5)INJ. directa se foloseste din alte motive decat cel indicat de d-voastra d-le reed (nu insist aici)numai ca s-a impus tarziu in cazul MAS deorece injectia directa necesita presiuni mari iar asta impune necesitatea ungerii pentru componentele in miscare;dupa cum se stie benzinele nu au proprietati de ungere spre deosebire de motorine asa ca pana nu s-au dezvoltat materiale rezistente la presiuni si temperaturi ridicate fara posibilitati de ungere deosebita nu s-a putut folosii injectia directa .Doar Mercedesul a dezvoltat un sistem de injectie directa in 1957 care a fost unicat pana in zilele noastre(repet nu vorbim de motorine)
Un ultim amanunt si ma opresc injectia directa utilizeaza doua metode :amestecul omogen si cel stratificat(adica injectie directa cand pistonul e "jos" sau cand pistonul e "sus")de ce ,si care regimuri sunt specifice pentru cele 2 cazuri nu va mai plictisesc


24 Mar 2008, 23:30:
P.S.pentru d-ul Bolidu va recomand daca aveti posibilitatea sa faceti un test de injectie pentru a vedea de ce a crescut consumul.Daca nu doriti acest lucru ,demontati-va bujiile singur si vedeti daca va "povestesc" (in afara de culoare,verificati eventuale urme de ionizare, sa nu fi crapat vreo izolatie sau sa miste vreun electrod) ,masurati cu un multimetru fisele ,si daca va poate ajuta cineva cu un ceas de masurat presiuni inserati-va intre conducta de tur si rampa trebuie sa aveti o presiune de min.3 bari si maxim 3,5(daca presiunea e mai mare inseamna ca s-a blocat supapa de refulare de pe pompa de combustibil montata in rezervor)
Daca ati facut liniute (si motorul nu a fost bine incalzit inainte) e posibil sa fi ajuns benzina nearsa pe catalizator si prin ardere sa-l deterioreze.In acest caz e nevoie de un tester pentru a vedea ce "povesteste " sonda lambda.Puteti sa mai incercati o varianta care nu necesita service,scoateti sonda lambda(motorul rece evident ca altfel nu puteti,va ardeti:)dati cateva acceleratii fara sonda (pe loc) o montati la loc (cu motorul oprit evident:)si vedeti ce se intampla.
Daca nu se intampla nimic trebuie investigatii mai serioase intr-un service (dupa ce se verifica motorul nu strica verificarea mecanicii auto,sistem franare ,presiune pneuri etcetc)Va urez succes

24 Mar 2008, 23:35:
Nu strica nici o curatare a motorasului "pas cu pas" aceasta se efectueaza prin demontarea carcasei filtrului de aer si scoaterea corpclapetei acceleratie,apoi se scoate motorasul pas cu pas (va trebuie chei torx)
sonycu
salutare..

ok.. consum solenza..

deci.. am o solenza versiunea scala.. cu chiptuning..

am facut in weekend-ul ce tocmai a trecut 900 de km..

am alimentat 1 singura data, in bucuresti.. aproape de iesire.. am bagat un rezervor plin.. 150 de ron..

traseul a fost urmatorul: bucuresti-ploiesti-sinaia-brasov-sighisoara-targu mures-turda-alba iulia-ramnicu valcea-pitesti-bucuresti

consumul a fost de 3.6 % pe o portiune de drum iar in rest (datorita serpentinelor, pentru cine cunoaste tot traseul) a fost de 4.4/4.5 %.. asta in viteza a 5-a la 90-100 km/h..

rar i-am dat 120, in depasiri si alte cazuri speciale.. deasemenea am condus si cu 70, si cu 80, ca deh, nu aveam cum mai mult, din cauza drumului..

eu zica ca e super ok consumul.. ma declar foarte multumit.. acum insa ca am ajuns iar in bucuresti a ajuns la 8 %, din nefericire..

cu stima, cristi..

ps1. am alimentat de la petrom.. carera 95..
ps2. eram doar eu cu sotia.. doar o geanta mica de voiaj, fara ac pornit (nu era cazul)

consumul nu e facut pe metoda clasica ci e citit direct din computerul de bord.. (am bord de logan prestige)
corbex
Dar consumul mediu pe total distanta? Ala-i mult mai interesant.
mike_maniack
imi dai seama ce bine functioneaza computerul ala de board de pe logan daca faci 900 km cu consum 4.5 % smile.gif

900km.............45l
100km.............x l ??????

5% cumva??
marius80_eugen
QUOTE(sonycu @ 25 Mar 2008, 00:20)
salutare..

ok.. consum solenza..

deci.. am o solenza versiunea scala.. cu chiptuning..

am facut in weekend-ul ce tocmai a trecut 900 de km..

am alimentat 1 singura data, in bucuresti.. aproape de iesire.. am bagat un rezervor plin.. 150 de ron..

traseul a fost urmatorul: bucuresti-ploiesti-sinaia-brasov-sighisoara-targu mures-turda-alba iulia-ramnicu valcea-pitesti-bucuresti

consumul a fost de 3.6 % pe o portiune de drum iar in rest (datorita serpentinelor, pentru cine cunoaste tot traseul) a fost de 4.4/4.5 %.. asta in viteza a 5-a la 90-100 km/h..

rar i-am dat 120, in depasiri si alte cazuri speciale.. deasemenea am condus si cu 70, si cu 80, ca deh, nu aveam cum mai mult, din cauza drumului..

eu zica ca e super ok consumul.. ma declar foarte multumit.. acum insa ca am ajuns iar in bucuresti a ajuns la 8 %, din nefericire..

cu stima, cristi..

ps1. am alimentat de la petrom.. carera 95..
ps2. eram doar eu cu sotia.. doar o geanta mica de voiaj, fara ac pornit (nu era cazul)

consumul nu e facut pe metoda clasica ci e citit direct din computerul de bord.. (am bord de logan prestige)
*



Consumul a fost citit , dar era cel instantaneu ! Trebuia sa citesti consumul mediu din acea deplasare ! Parerea mea e ca l-ai avut pe la 5,5 - 6 .
Alte treaba : pe serpentine nu mergi cu a 5-a si nici nu ai 90 - 100 , iar in serpentine mai si urci si sare consumul instantaneu la 11-12 . In rest , sunt de acord cu acele consumurim instantanee , ca nu ai avut nici greutate in masina ..

P.S. Mike iti dau seama ! icon_mrgreen.gif
sonycu
QUOTE(corbex @ 25 Mar 2008, 09:05)
Dar consumul mediu pe total distanta? Ala-i mult mai interesant.
*



pai tu de ce crezi ca vorbesc? de consumul mediu.. ca doar in orase nu m-am plimbat pe jos, in sighisoara am cautat cetatea + restaurant, in turda am cautat salina, in targu mures am avut niste treaba si apoi am cautat cred ca vreo 30 de min cazare, in busteni m-am oprit, in brasov, in alba iulia iar am cautat vreo 15 min prin oras cetatea.. deci am mers si in oras.. si in afara.. consumul a aratat 4.5 per total distanta parcursa.. si nu eugen.. nu e consumul instantaneu.. nu am asa ceva pe bordul asta.. nu am prins versiunea mai veche care avea.. cine e atat de sceptic il rog sa calculeze prin metoda clasica..

normal ca in serpentine am schimbat in viteza inferioara si consumul a urcat.. normal.. la fel cum a scazut cand am mers pe a1.. dar eu vorbesc de tot traseul.. si drum drept, si serpentine si tot.. citeste mai cu atentie mariuse.. mereu faci asa.. citesti si intelegi numai ce vrei..
QUOTE(mike_maniack @ 25 Mar 2008, 09:14)
imi dai seama ce bine functioneaza computerul ala de board de pe logan daca faci 900 km cu consum 4.5 % smile.gif

900km.............45l
100km.............x l ??????

5% cumva??
*



eu zic sa mai calculezi.. nu intelegi ce ti se pare atat de aiurea.. nu crezi ca e corect? calculeaza prin metoda clasica.. sa vedem cat iese..

nu am de ce sa mint, asta e consumul.. rezervorul la maxim si nu am mai alimentat..
nh1980ro
Pai niste chestii nu se leaga.
Din cate stiu eu rezervorul de Solenza pe benzina e de 43l.
Si motorul nu prea merge pana se goleste rezervorul, adica e uscat rezervorul, pentru ca in momentul ala pompa de benzina se cam incinge.

Si , daca nu ma insel consumul extraurban la Solenza e pe la 5.6l/100km nu?
sonycu
QUOTE(nh1980ro @ 25 Mar 2008, 10:01)
Pai niste chestii nu se leaga.
Din cate stiu eu rezervorul de Solenza pe benzina e de 43l.
Si motorul nu prea merge pana se goleste rezervorul, adica e uscat rezervorul, pentru ca in momentul ala pompa de benzina se cam incinge.

Si , daca nu ma insel consumul extraurban la Solenza e pe la 5.6l/100km nu?
*



rezervorul are 43 de litri.. dar am pus pana aproape sa de-a pe afara.. deci un pic mai mult..

e drept ca am ajuns pe rezerva in bucuresti.. poate trebuia sa precizez lucrul asta..

dar:

1. nu era grea masina, in afara de mine, sotie si o geanta mica de voiaj
2. nu am pornit ac (nu era cazul)
3. am chiptuning.. in bucuresti consumul e ridicat.. mai ridicat decat era inainte sa fac imbunatatirea asta.. dar in afara se simte printr-un consum mai redus..
4. nu am mers cu viteza (si conteaza), pentru ca daca ii dadeam cum i-am dat in vara 2007 pe autostrada soarelui 160 km/h normal ca nu avea cum sa rezulte consumul de acum.. am mers cu viteza relativ mica.. 80/90/100 maxim.. si rar 120 in depasiri..
5. cauciucuri bune, echilibrate, nu imi trage masina deloc..

consumul care mi-a fost aratat de cb la un moment dat de 3.6 nu are cum sa fie real.. dar cel de 4.5/4.6 trebuie sa fie real.. nu pentru ca asa imi arata cb si pentru ca altfel nu as fi putut ajunge in bucuresti doar cu acel plin.. voi vb de 5.6 consum extra-urban.. daca imi consuma atat nu imi ajungea benzina.. trebuia sa alimentez.. dar..
corbex
E putin cam prea frumos. Daca ai pus benzina pina in gura, atunci ar fi 45/900, cum spune mike. E un consum bun si realist, pe care-l poti obtine daca parcurgi cea mai mare parte a drumului sub 90 la ora.
Nu vreau sa te contrazic, tu ai fost in masina si stii mai bine, dar mi se pare prea frumos. Aproape ca-mi vine sa dau fuga sa-mi fac si eu ciptuning-ul ala... smile.gif
sonycu
si mie mi s-a parut prea frumos.. tocmai de aceea am postat..

daca stiam ca o sa apara discutii aiurea stateam linistit..
i96nds
Intotdeauna la drum aglomerat cu pante - urcat/coborat - am avut un consum mai mic decat la drum national drept. De ce ? Pentru ca la urcare iti consuma 8 la suta daca mergi cuminte, iar la coborare... nimic, ca esti in frana de motor. Am fost surprins sa am consum total mediu 6% cand am fost pe Transfagarasan !
Omul nu i-a dat talpa deloc, a mers cu a 5-a si la 70 km/h (pun pariu) fara accelerari bruste - deci eu l-as crede ca a scos 5% consum.
mike_maniack
Mai bine imi ia 6-7 afara decat sa merg cu a 5 la 70 la ora sau la 90.
Reed
Pentru Slz se obtine un consum mediu de 6 L/100 la drum intins (excursie), asta daca nu te tarasti pe sosea (ca sa evitii accelerarile si franarile). Daca scoti un consum de 5L/100 fii SIGUR ca f. multi ti-au urat "de bine" la cat i-ai jenat pe sosea.
marius80_eugen
QUOTE(mike_maniack @ 25 Mar 2008, 13:46)
Mai bine imi ia 6-7 afara decat sa merg cu a 5 la 70 la ora sau la 90.
*



Ai ramane surprins sa vezi ca un consum de 3,6 - 3,7 % se repeta la 65 km/h , la 90 km/h si la 110 km/h , asta DACA mergi constant si nu ai taifun din fata .

Eu am facut un drum singurel pana in Busteni si am avut un consum de 4,8% , dar am fost singur , fara bagaje , cu rezervorul cam 3/4 . Am mers dimineata , cu plecare din Bucuresti la 6 dimineata , era vara , racoare dimineata . Am mers legal 70 - 110 , dar recunosc ca nu am oprit deloc si cred ca nu am schimbat treptele de mai mult de 5 ori in 135 km .
Parerea mea e ca ori nu ai mers chiar 900 de km ( vezi cauciucurile ) , ori ai bagat benzina CO100 , ori ai si un GPL mic in locul rotii de rezerva . In rest , totul este credibil . icon_mrgreen.gif

Nu uita ca asa cum ai o eroare la indicatorul de kilometraj , acea eroare este si la distanta . Calculul meu cu rotile de 165/65/14 a fost de 8 km/h la 100 km/h pe GPS . Ma gandesc totusi ca , daca ai avut sa spunem un 6% eroare de kilometraj , la 900 km , apare o diferenta destul de mare intre distanta reala parcursa si dinstanta pe care ti-o arata tie calculatorul si de acolo , tu in realitate parcurgand mai putini km , normal ca ti-a ajuns benzina .
Un consum de 4,5 % este imposibil la cat ai mers tu si chiar si asa tot nu puteai sa ramai sub 3 l in rezervor , deci singura mea explicatie aste aceasta eroare de kilometraj !
Calculeaza pe un GPS acea distanta parcursa , cu punctele intermediare pe unde ai trecut tu si vezi cat iti iese !
romanvs
Cred ca ai cea mai bine reglata Solenza de iti scoate un consum extraurban de 4,5/100 km.Plus ca te-ai mai plimbat prin orase si ai mers pe drum de munte cu serpentine si rampe.
Cred ca ai avut si vantul din spate de ai scos consumul asta. biggrin.gif
Odata am mers la consum si am reusit sa scot 5,5/100 km(Craiova-Nadlac-Craiova),in rest imi consuma la mers normal la viteza de 110-120 cam 6,0-6,1/100 km.

sonycu
QUOTE(marius80_eugen @ 25 Mar 2008, 17:58)
Ai ramane surprins sa vezi ca un consum de 3,6 - 3,7 % se repeta la 65 km/h , la 90 km/h si la 110 km/h , asta DACA mergi constant si nu ai taifun din fata .

Eu am facut un drum singurel pana in Busteni si am avut un consum de 4,8% , dar am fost singur , fara bagaje , cu rezervorul cam 3/4 . Am mers dimineata , cu plecare din Bucuresti la 6 dimineata , era vara , racoare dimineata . Am mers legal 70 - 110 , dar recunosc ca nu am oprit deloc si cred ca nu am schimbat treptele de mai mult de 5 ori in 135 km .
Parerea mea e ca ori nu ai mers chiar 900 de km ( vezi cauciucurile ) , ori ai bagat benzina CO100 , ori ai si un GPL mic in locul rotii de rezerva . In rest , totul este credibil .  icon_mrgreen.gif

Nu uita ca asa cum ai o eroare la indicatorul de kilometraj , acea eroare este si la distanta . Calculul meu cu rotile de 165/65/14 a fost de 8 km/h la 100 km/h pe GPS . Ma gandesc totusi ca , daca ai avut sa spunem un 6% eroare de kilometraj , la 900 km , apare o diferenta destul de mare intre distanta reala parcursa si dinstanta pe care ti-o arata tie calculatorul si de acolo , tu in realitate parcurgand mai putini km , normal ca ti-a ajuns benzina .
Un consum de 4,5 % este imposibil la cat ai mers tu si chiar si asa tot nu puteai sa ramai sub 3 l in rezervor , deci singura mea explicatie aste aceasta eroare de kilometraj !
Calculeaza pe un GPS acea distanta parcursa , cu punctele intermediare pe unde ai trecut tu si vezi cat iti iese !
*



cum adica sa vad cauciucurile?

si cati km crezi tu ca am mers? auzi, vezi daca intr-adevar ai mers 900 de km.. pai bun.. uita-te la distante.. cel mai usor.. calculeaza bucuresti - busteni - sinaia - predeal - brasov - sighisoara - targu mures - turda - alba iulia - ramnicu valcea - pitesti - bucuresti.. si desigur si km prin aceste orase nu doar distanta de la un oras la altul.. asa cum am precizat am fost in excursie.. deci m-am dus cu masina in oras unde am avut de vizitat..

exclud pentru un moment consumul aratat de cb.. ia calculeaza tu frumos sa vezi ce consum iese cand ai 45 de litri de benzina si ai mers 900 de km.. ia sa vedem.. ca tot bati moneda doar pe o parte, nu are cum domne, e greseala de computer, vezi cauciucurile (ce leg au nu stiu), am precizat doar ca sunt echilibrate.. masina nu a tras deloc in nici o parte.. si "carne" pe ele au.. ca le folosesc doar de vreo 9000 de km sa zic.. nici nu se cunoaste uzura..

zicea un user mai sus ca probabil mi-am primit multe injuraturi.. ei bine nu a fost cazul.. de ce sa fiu injurat? pentru ca merg cu 90 km/h? si scuza-ma, daca solenza mea ajunge la 180 asta inseamna ca trebuie sa merg cu viteza aia sau cum? fii linistit ca am depasit masini straine care mergeau mai incet ca mine (si nu ca nu ar fi putut) dar oamenii erau cumpatati.. calmi.. vroiau ca si mine sa ajunga la destinatie in siguranta nu neaparat cu 30 de minute mai repede.. nu toti ne grabim.. si nu.. nu i-am dat accelerari bruste.. nu am avut de ce.. pe a1 am mers cel mai repede.. 100 km/h in cap.. nu am mers mai tare.. desi as fi putut.. dar nu am vrut.. ma simteam in siguranta asa si nu era cazul sa forjez masina..

am vazut multi nebuni insa cu niste viteze ametitoare.. si majoritatea cu loganuri.. nici macar acel lamborghini gallardo care a trecut pe langa mine pe a1 nu avea ce viteze am vazut mai pe urma la unii posesori de logan.. asta e.. fiecare merge cu ce viteza vrea.. ideea este ca daca el vrea sa moara sa o faca singur.. nu sa ma ia cu el.. sau pe sotie.. atat am avut de spus.. nu vreau sa mai continui discutia.. imi cer scuze.. am postat pentru ca eram multumit de consumul pe care l-am avut.. dar am uitat de eternii carcotasi.. care merg cu 140-150 (la care au consumul aferent) si acum zic cum domne, cum sa iti consume tie 4.5? imposibil.. pai eu niciodata nu am avut asa consum.. pai normal.. daca o tii numai in 140 km/h si in depasiri din scurt.. ehh.. noi sa fim sanatosi.. oricum astept sa faceti consumul.. sa ma "lamuriti".. deci: 45 de litri de benzina.. 900 de km..

25 Mar 2008, 22:01:
QUOTE(romanvs @ 25 Mar 2008, 18:27)
Cred ca ai cea mai bine reglata Solenza de iti scoate un consum extraurban de 4,5/100 km.Plus ca te-ai mai plimbat prin orase si ai mers pe drum de munte cu serpentine si rampe.
Cred ca ai avut si vantul din spate de ai scos consumul asta. biggrin.gif
Odata am mers la consum si am reusit sa scot 5,5/100 km(Craiova-Nadlac-Craiova),in rest imi consuma la mers normal la viteza de 110-120 cam 6,0-6,1/100 km.
*



pai da.. 110-120.. ia vezi la viteza.. eu am mers cu 90 km/h si 100 km/h.. ia vezi cu vitezele.. ca una e la 120 si alta e la 90..
marius80_eugen
Singura explicatie care o am ( pentru mine , ca pt altii e clar ca nu-i valabila ) este acea eroare de kilometraj , iar cauciucurile conteaza la acea eroare de kilometraj la o distanta de 900 de km ( e de ajuns ca 60 - 70 km sa fi fost calculati gresit si deja iese consumul ) , atat , altceva nu ti-am reprosat ca nu am ce si de ce . Nu ma intereseaza de vitezomani si restul , treaba lor , uneori si eu merg tare , alterori nu , fiecare cu talpa si starea lui .
Mi se pare ipocrizie sa-i reprosezi unuia aici pe forum ca de ce merge legal , la o viteza decenta , atata timp ca toti am incercat sa mergem " la consum " si fiecare stie ce a reusit si cred ca majoritatea au facut parte ( si inca mai fac unii ) si dintre vitezomani . Cred ca fiecare am fost vazuti de altii in ipostaza de "criminali si inconstienti" de ceilalti , astfel incat totul este relativ .
sonycu
carcotasi carcotasi dar eu astept..

45 de litri de benzina.. 900 de km.. cat va iese per 100 km? cifra concreta.. rezultata din calcule matematice exacte.. nu "aberatiile" debitate de computerul de bord..

deci? cat iese?
sharkky
Bucuresti - Busteni - Bucuresti (280 km): 4 persoane, un subwoofer de aproximativ 60kg in portbagaj ...
Consum mediu: 5.9% (precizez ca din Baneasa pana la Obor am facut aproximativ 1h in trafic ...)
marius80_eugen
Eu ma tatuez pe frunte : CARCOTAS SEF !
In primul rand sa stii ca tu ai venit cu "aberatiile debitate de cb" , apoi eu ti-am spus cel putin odata parerea mea . Consumul tau ar face invidios si pe nenea cu Skoda Fabia care a reusit "marele record national la consum mic si omorat motorul in stil mare" .
Am prieteni cu Clio DCi , Logan DCi , Corsa CDTI , Golf TDi de diferite puteri si nu au consumul tau in afara .
Vrei calcule matematice si stampila ca ai avut consumul ala cu masina ? Sincer , nu cred ca o vei primi vreodata . Era un banc din batrani cu o vulpe bearca ... ei bine , tu ai cam ajuns in locul vanatorului . Daca ii mai lasai 2 cm , eu personal te credeam . ( a se traduce , mai scade 60-70 km din traseul ala biggrin.gif )
Nu este imposibil de realizat si ma gandeam si eu ca ar fi cateva conditii in care se poate realiza :
1. masina cat mai goala sau greutatea distribuita cat mai bine ( adica maxim 1 pers pe bancheta din spate si doar benzina in rezervor ca greutate pe spate ) ;
2. benzina CO100 , astfel incat sa se consume putina , dar sa ai performanta mare ;
3. sa mergi noaptea ca sa nu ai trafic ;
4. sa mergi cu farurile stinse sa nu consume mai mult alternatorul radmasa.gif , asta daca e ziua biggrin.gif ;
5. sa-ti instalezi un tempomat ;
6. cauciucuri f bine umflate ;
- mai departe poate mai completati si voi lista .
mike_maniack
OFF TOPIC:Marius ce inseamna inscriptia de pe masina ta?pare ceva scris intr-o limba asiatica.
ON TOPIC:10% Urban.(Petricani-D-na Ghica ma omoara) sad.gif
mad.gif mad.gif mad.gif
Reed
sonycu, daca nu ai creion iti spun eu..5L/100.
2. poate are rezervor de 55l smile.gif
3. marius, o benzina de CO 100 NU da un randament mai bun ca cea de 95
3 consumul este dem de un TDI de 1,5l dar adaptat cam in genul Flinstone
sonycu
eu stiu cat iese reed..

calculul era pentru carcotasul sef radmasa.gif

daca tot "debiteaza" cb macar matematica sa compenseze.. pentru cine o stie si pe asta.. ca..

oricum.. tipic romanesc.. dai cu piatra si dupa aia daca se mai ridica omul il iei la intrebari..

ma intreb cati dintre voi cei carcotasi merg cu 90 km/h? idiferent daca drumul e super liber.. din cate am observat cred ca pot raspunde si singur la intrebarea asta.. prin urmare nu mai comparati consumul vostru la viteza mai mare decat cea precizata de mine.. cand o sa aveti rabdare sa mergeti cu pana in 100 km/h, fara greutate mare in masina sa imi spuneti va rog consumul.. asa.. ca idee..

anyway.. nu vreau sa mai continui.. prietenii stiu de ce..

cristi
nh1980ro
Eu merg cu 90km/h (daca e zapada pe jos.. smile.gif )
Si problema e ca cei de la Dacia au zis ca un consum extraurban e 5.6l/100km.
Si cred ca ei au calculat consumul asta in conditii optime.
Asa ca singurul caz cand ai un consum mai mic decat cel din fabrica e sa-ti bata un vant puternic din spate sau sa cobori o panta.

Dar daca tu ai obtinut un consum din asta si e real e foarte bine. smile.gif

Eu nu cred ca as avea rabdare sa merg cu 90km/h daca e liber drumul.. icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.