Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
dj_sweat
e vrajala cu indicatorul.... cand e pe zona rosie mai sunt vreo 7 litrii...
marius80_eugen
QUOTE(mikemaniack @ 23 May 2008, 13:27)
Scala aia de indicator de combustibil arata oare chiar cat trebuie?

parca de la full - jumate scade mai repede iar de la jumate spre sfert mai greu.
*




DA ! Nu ti se pare , chiar asa face ! Asta este unul din motivele pentru care eu am schimbat ceasurile , desi si la LGN ceasurile au acea tendinta de a te insela putin . Pot spune ca eu cu o singura liniuta la benzina , pe bordul de LGN ajung la Busteni , dar la intors consum cam 3 liniute ...
In mod normal , pe bordul de LGN o liniuta ar fi cam 4 - 4,5 L ... dar primele linii se consuma f greu , in timp ce pe la jumatate se consum destul de repede . La bordul original pateam si mai rau . Seara lasam indicatorul de prima liniuta si a doua zi , pe racoare era aproape la jumatate ... trist wacko.gif .
In schimb te indicatorul de bec rosu te poti baza ca mai mergi inca cel putin 40 KM mediu ... adica un consum cam de 7,5 % . NU recomand sa mergeti pe rosu pt ca riscati sa stricati pompa de benzina ... ( restul povestii il aflati in topicurile respective )
ramsen
marius80_eugen nu te supara dar masina este ca femeia(daca ai),nu o atingi unde trebuie devine nervoasa.asa este si masina nu schimbi la timp ce trebuie te lasa si mai multe.am ramas cu mentalitatea aia ceausista sa o lasam pe biata masina pina cade tot pe ea.de exemplu la servici am un nissan si la o revizie mia gasit joc in pivot ,imediat sa dat comanda si la 1 sapt mi lau schimbat .deci la jocul pe care il avea noi romani mergeam pina cadea.te rog nu te supara pe mine dar eu masina este ca sufletul meu si imi place sa imi mearga nu bine foarte bine.multumesc
reddacy
eu de la prima liniuta groasa fac 230-250 km,extern,100km cu becul aprins;inainte asa mergeam dar am zis ca nu e bine pt.pompa si merg doar 40-50 km cu becul si apoi alimentez, smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(ramsen @ 24 May 2008, 18:45)
marius80_eugen nu te supara dar masina este ca femeia(daca ai),nu o atingi unde trebuie devine nervoasa.asa este si masina nu schimbi la timp ce trebuie te lasa si mai multe.am ramas cu mentalitatea aia ceausista sa o lasam pe biata masina pina cade tot pe ea.de exemplu la servici am un nissan si la o revizie mia gasit joc in pivot ,imediat sa dat comanda si la 1 sapt mi lau schimbat .deci la jocul pe care il avea noi romani mergeam pina cadea.te rog nu te supara pe mine dar eu masina este ca sufletul meu si imi place sa imi mearga nu bine foarte bine.multumesc
*



Nu vad ce legatura are cu postul meu si cu femeia ... dar ma rog ... fiecare cum intelege asa scrie . In postul tau scrii ca ai mare grija de masina si ca schimbi filtrul de aer la 10.000 km . Pai si care-i spilu' ? Pentru un oras ca Bucuresti nu trebuie sa-l lasi mai mult de 8.000 km , ca oricum e imbacsit . La 10.000 sa schimbi uleiul si filtrul aer mie personal mi se pare mult . Eu personal folosesc filtru de aer sport si asta il curat la maxim 5.000 km , deci acea grija a ta de masina nu mi se pare deloc extraordinara ...

Consum in weekend 280 km ( Bucuresti - Curtea de Arges - Baraj Vidararu - Bucuresti ) , 6,2 % , cu masina plina si micii in portbagaj + berea la rece , 4 persoane si portbagajul plin .
ramsen
bravo tie marius


26 May 2008, 17:12:
si traseul pe care il faci tu are mai multi km decit zici tu .sint in total vreo 360km dus intors.
blondu'
QUOTE(blondu' @ 13 May 2008, 15:58)
Consum Bucuresti 8,7. carrera 95 ,216km cu 19 litri,condus normal si chiar sport de cite ori sa cerut
Plin facut in salajean si plecat pe autostrada, 140-145 la ora Buc-Lehliu, am intrat pe varianta spre Calarasi, 90-110 la ora, 50-60 in sate, in Calarasi pina in centru rezolvat problema, back spre Buc.La Lehliu intrat pe autostrada iar 140-145, oprit in salajean aceeasi pompa= 16 litri ,224km
16 : 224,6=0,0712 x 100 = 7,12 la suta
bine...rau...chiar nu mai conteaza...atit a consumat
*




Aceeasi treaba ,acelasi oras,Calarasi, acelasi drum.
Cu diferenta ca la pod Fundulea am intrat in Fundulea ,am oprit 30 de min la cineva si nu am mai intrat pe autostrada, intrat in pantelimon pina la Delfinului si venit in salajean aceeasi pompa.
14,09 litri si 230,5 km
14,05 : 230,5 = 0,0609 x 100 = 6,09 litri la 100
Am mers mai incet,nu ma grabeam de data aceasta, 120-125 pe autostrada,si aerul pornit de cite ori pe drum, am plecat la 11 din Buc
interlagos89
Cam cat consuma AC-ul?
mark``
1L (unii o sa zica numai 0.5L dar am vazut la multe masini si mai putin de 1L nu consuma - poate la diesel)
romanvs
Eu cred(dupa calculele mele, desi nu se merge constant cu A/C) ca cu A/C in afara ia cam 0,5 l iar in oras cam 1 l peste consumul normal.
Traiasca A/C-ul !
nh1980ro
Depinde mult de temperatura de afara cat iti ia A/C.
De exemplu daca pornesti A/C cand ploua (pentru dezaburire) sau cand e mai racoare o sa-ti consume mai putin.
mikemaniack
mariuse daca trebuie sa mergi ..eu stiu 5 zile pe sapt si sa faci un drum de 20 km pe zi sa zicem....in total 5x20-100 km doar in aglomeratie.cat iti ia?iti ia 10 sau mai putin sau mai mult.
de fapt 100 km bara la bara mers in aglomerati rar schimbat viteza 3.cat iti ia?
ramsen
in general Acc ia 1l la 100km sau 1l la 1 ora de stationare .am masina si pe benz si diesel si le-am testat.nu conteaza ca esty prin oras sau pe autostrada el cind intra in functiune motorul se tureaza.iar cind este timpul mai ploios el porneste mai greu ca doar este racoare afara iar cind este cald automat porneste mai des.bafta
nh1980ro
A/C porneste cand ii dai drumul, doar ca puterea consumata depinde de temperatura ambianta si implicit consumul.
mark``
Am citit multe articole multe posturi de pe aici si altele si tin sa va spun (chiar n-am treaba cu nimeni de pe TOPICUL asta) dar tot ce ati expus aici in 138 de pagini nu e real si nu se regaseste in realitate. De ce? pai daca eroarea incepe de la pompa nu mai are cum sa aflati exact consumul vostru. Voi porniti de la o idee ca ati alimentat atatia litri cand defapt aveti mai putin cu de la 1L pana la mai multi in functie de cat alimentati.
De unde ideea asta? Pai simplu: SE FURA LA POMPA!
Si iarasi zic ca peste tot, vreau GAZ. Acolo cel putin te fura mai putin ca nu sunt atatia pe gaz.
Adica sa pui intr-o canistra de 10L (testata cu tot felul de sticle de 1L si 2L de suc, apa, etc si toate dau 10L cu foarte mici diferente) si cand termini de umplut sa vezi ca ai pe pompa 11,2L! Pai f***i mama m***i de treaba inca azi si maine, dupa ca ce au facut benzina cat au facut-o ne mai si fura? Aoleo, mai da is nervos nu gluma! Ma apuc sa vad de unde se fura cel mai putin si asa o sa-mi aleg o benzinarie.
Baieti noi tot acest timp am pus gresit problema: care benzina e mai buna calitativ - GRESIT. Toate sunt la fel (hai sa recunoastem totusi RELATIV) doar cantitatea difera biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif... Ma dar suntem de pisu lumii. Si cred ca si OPCu` e in mana cu ei. De vreme ce din combustibili se fac cei mai multi bani e cam normal sa furi tot ce poti...Oricum sunt foarte nervos. Cred ca nu ma mai duc cu masina la lucru, numai pe jos, ca mii lehamite sa mai alimentez si sa stiu ca ma fura iar Petromu`... post-336-1110552439.gif Cu benzinariile mai multe de asta argue.gif nu rezolvi. Cu OPCu` evil5.gif dar tot degeaba. Mai ramane sa mergi la Werner Schinhan, director general executiv adjunct al
Petrom si sa-i slap.gif peste cap dar nici asa nu rezolvi nimic. Urmezi apoi calea in justitie si explici frumos judecatorului regulamentul.gif cat punem pariu ca nici asa nu rezolvam nimic? Toti o sa group_pointing.gif de tine si ramai de crazys4.gif . Nu mai ramane decat sa gun3.gif pe toti sau sa te death.gif ca altceva sigur nu rezolvi in tara asta de post-336-1110552475.gif ca numai la subiect nu suntem ca tara in Europa asta. Daca puteam eu nici nu dadeam voie sa intram in uniunea europeana ca nu meritam sa fim nici macar 166.gif .
Cu taote astea vreau GAZ, si cred ca nu ma las pana nu reusesc.
negrucvj
mark, nu fi asa de sigur ca gazul e cea mai buna solutie. Am avut pe berlinuta si trebuia sa caut mereu statii care sa aibe gaz de calitate. Iar consumul il fac prin metoda plin pe plin dar cu bidon de 20, 5 sau 2 l in functie de km parcursi.
Acum, am si eu o problema cu consumul: daca asta iarna nu ma interesa ca ma duce si la 12 in oras de ce nu mai scade in perioada asta? Daca scot 10 fara aer iar afara 7,5 ma pup singur. Cind plec la munca e 6-6.30, cind ma intorc e 9-10.30, traseu suficient de liber, 15 dus, 15 intors. Viteza de "croaziera" afara este de 120. Ce ar putea fi? De unde?
mark``
In Targu Mures unde stau eu sunt statii de gaz si nu una.., deci de aia nu-i problema.
ramsen
nh1980ro se cunoaste ca nu stii principiul de functionare al acc unei masini.deci daca ai frigider poate stai linga el si afli cu functioneaza si acc.bafta
nh1980ro
Frigiderul are termostat, dar Solenza nu prea.
Are cilindree varibila si se deconecteaza compresorul in momentul in care accelerezi brusc. Altfel compresorul functioneaza tot timpul cat l-ai pornit.
ramsen
nh1980ro so crezi tu ca nu are termostat.se vede ca nu ai invatat principiul de functionare.mai intereseazate.

28 May 2008, 11:45:
nh1980ro so crezi tu ca nu are termostat.se vede ca nu ai invatat principiul de functionare.mai intereseazate.

28 May 2008, 11:46:
nh1980ro so crezi tu ca nu are termostat.se vede ca nu ai invatat principiul de functionare.mai intereseazate.
nh1980ro
Pai are niste conditii de oprire (adica decuplare a ambreiajului electromagnetic) (cand presiunea in instalatie e mai mare de nu stiu ce valoare sau mai mica, cand sarcina e mai mare etc).
Dar in mod normal AC decupleaza doar daca apesi butonul de oprire si asta se simte si in modul cum accelereaza masina.
Poate porneste si se opreste la alte masini mai "straine" care au climatizare automata, dar aia e alta treaba.
SuntZmeu
marius80_eugen rezervorul tau are 45 litrii + 7 rezerva?oricum mi-am dat seama din tot ce ai postat tu ca ai o masina fenomenala.poate consumul pe care il scoti tu este datorat si eleronului de scala(care stabilizeaza masina la viteze mari,dupa cum tu spuneai) si nu numai evacuarii super performante pe care o lustruiesti cu limba de dimineata pana seara sa straluceasca.ia spune-mi si mie daca faci pe un sector de drum de 10 km o ora cat iti va consuma masina?ca 1 l il ia numai relantiul(de unde rezulta consum de 10 % fara sa misti roata).asa ca lasa aburelile si foamea dupa posturi ca esti penibil
marius80_eugen
Zmeule - am spus mai sus ca mi-am schimbat serviciul si locatia , deci eu NU mai stau la cozi interminabile , nici o ora , ci fac cam 18 minute pana la serviciu , cam 5 - 8 km , depinzand pe care parte o iau si aglomeratia de dimineata din zona Lujerul . Am mai multe variante pe unde sa o iau ca sa scap de aglomeratie .
Rezervorul are 45 L total , dintre care 7 litru este partea de ROSU !
Restul de aberatii de lustruieli si calculele tale gramaticale ( ca matematice nu sunt ) nu ma intereseaza !

QUOTE(mikemaniack @ 26 May 2008, 22:34)
mariuse daca trebuie sa mergi ..eu stiu 5 zile pe sapt si sa faci un drum de 20 km pe zi sa zicem....in total 5x20-100 km  doar in aglomeratie.cat iti ia?iti ia 10 sau mai putin sau mai mult.
de fapt 100 km bara la bara mers in aglomerati rar schimbat viteza 3.cat iti ia?
*


Repet ca sunt un om fericit , care merge in Bcuuresti , dar nu trebuie sa mai stau la cozi interminabile ! Consumul este de Bucuresti , dar nu de trafic intens .

QUOTE(ramsen @ 26 May 2008, 22:40)
in general Acc ia 1l la 100km sau 1l la 1 ora de stationare .am masina si pe benz si diesel si le-am testat.nu conteaza ca esty prin oras sau pe autostrada el cind intra in functiune motorul se tureaza.iar cind este timpul mai ploios el porneste mai greu ca doar este racoare afara iar cind este cald automat porneste mai des.bafta
*


Cum adica nu conteaza ca esti in Bucuresti sau in oras ca atunci cand intra el , se tureaza motorul ??? Singura turatie in plus este NUMAI la relanti , in rest , turatia este cea normala a motorului . Singurele calcule le face ECU-ul sunt in functie de temperatura exterioara , a motorului , presiunea din circuit .
"Cand este cald porneste mai des " - NU ai CLIMATRONIC ! Deci el va sta pornit mereu si nu-l intereseaza ce temperatura ai tu in interior !

QUOTE(mark`` @ 27 May 2008, 10:23)
Am citit multe articole multe posturi de pe aici si altele si tin sa va spun (chiar n-am treaba cu nimeni de pe TOPICUL asta) dar tot ce ati expus aici in 138 de pagini nu e real si nu se regaseste in realitate. De ce? pai daca eroarea incepe de la pompa nu mai are cum sa aflati exact consumul vostru. Voi porniti de la o idee ca ati alimentat atatia litri cand defapt aveti mai putin cu de la 1L pana la mai multi in functie de cat alimentati.
De unde ideea asta? Pai simplu: SE FURA LA POMPA!
Si iarasi zic ca peste tot, vreau GAZ. Acolo cel putin te fura mai putin ca nu sunt atatia pe gaz.
Adica sa pui intr-o canistra de 10L (testata cu tot felul de sticle de 1L si 2L de suc, apa, etc si toate dau 10L cu foarte mici diferente) si cand termini de umplut sa vezi ca ai pe pompa 11,2L! Pai f***i mama m***i de treaba inca azi si maine, dupa ca ce au facut benzina cat au facut-o ne mai si fura? Aoleo, mai da is nervos nu gluma! Ma apuc sa vad de unde se fura cel mai putin si asa o sa-mi aleg o benzinarie.
Baieti noi tot acest timp am pus gresit problema: care benzina e mai buna calitativ - GRESIT. Toate sunt la fel (hai sa recunoastem totusi RELATIV) doar cantitatea difera biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif... Ma dar suntem de pisu lumii. Si cred ca si OPCu` e in mana cu ei. De vreme ce din combustibili se fac cei mai multi bani e cam normal sa furi tot ce poti...Oricum sunt foarte nervos. Cred ca nu ma mai duc cu masina la lucru, numai pe jos, ca mii lehamite sa mai alimentez si sa stiu ca ma fura iar Petromu`... post-336-1110552439.gif Cu benzinariile mai multe de asta  argue.gif nu rezolvi. Cu OPCu`  evil5.gif dar tot degeaba. Mai ramane sa mergi la Werner Schinhan, director general executiv adjunct al
Petrom si sa-i  slap.gif peste cap dar nici asa nu rezolvi nimic. Urmezi apoi calea in justitie si  explici frumos judecatorului  regulamentul.gif cat punem pariu ca nici asa nu rezolvam nimic? Toti o sa  group_pointing.gif de tine si ramai de  crazys4.gif . Nu mai ramane decat sa  gun3.gif pe toti sau sa te  death.gif ca altceva sigur nu rezolvi in tara asta de  post-336-1110552475.gif ca numai la subiect nu suntem ca tara in Europa asta. Daca puteam eu nici nu dadeam voie sa intram in uniunea europeana ca nu meritam sa fim nici macar  166.gif .
Cu taote astea vreau GAZ, si cred ca nu ma las pana nu reusesc.
*


Si daca vrei tu gaz ce ? Ia-ti gaz si gata ! Deocamdata vb despre benzina si ai scirs atat num ai ca sa te descarci ... blink.gif ! Am spus de mai multe ori sa bagati benzina NUMAI cand este temperatura mai scazuta , altfel va puteti tepui nasol la un plin cu pana la 5-6 L ! Cat se fura , cat se mai "umfla" benzina de la caldura ... aia e teapa .


QUOTE(nh1980ro @ 28 May 2008, 11:21)
Frigiderul are termostat, dar Solenza nu prea.
Are cilindree varibila si se deconecteaza compresorul in momentul in care accelerezi brusc. Altfel compresorul functioneaza tot timpul cat l-ai pornit.
*


Eu nu am observat NICI un fel de deconectare ... indiferent cum am accelerat ! Si apoi sa-mi explici si mie in treapta a-4-a , peste 2000 ture cum poti sa accelerezi brusc , la orice viteza , tinand cont de faptul ca nici pe loc nu se decupleaza nimic ???
nh1980ro
Pai e vorba de sarcina, care nu depinde doar de turatie.
Oricum nu-ti recomand sa te uiti la compresor sa vezi daca se decupleaza cand esti cu viteza a 4-a si accelerezi brusc.. smile.gif
marius80_eugen
Mai oameni buni , cum sa se decupleze compresorul la o acceleratie brusca ? In primul rand simti la acceleratie si putere daca se decupleaza ceva , dar va spun ca NU se decupleaza nimic . Poti sa tii pedala prin podea ca NU se decupleaza nimic . Este posibil ca la turatia maxima , in limitare sa se intample ceva , dar nu garantez nimic , nu am de gand sa las A/C-ul si sa-i dau in limitare .
Intr-a 3-a , 4-a , 5-a ... in timp ce mergi , cat de "brusc" sa accelerezi incat sa se intample ceva ?
i96nds
Din cate stiu eu, are dreptate omul !
Dar asta nu se va intampla cand esti in treapta a 4-a ci cand pleci de pe loc cu scartait de roti si brusc cresti turatia de la 800 la 4500 de ex - atunci se va decupla A/C.
cipoc
dupa 830 de km..cam 45 de kile motorina..cam 5.4 l/100
jumate afara, jumate oras(iasi)
andri1940
Dupa doua drumuri lungi Pitesti-Curtea de Arges-Pitesti si Pitesti-Slatina-Pitesti cu masina plina (5 persoane) si vreo 50 km frecus prin oras, total 308 km. Cu 20 l benzina rezulta consum mixt 6,5l / 100 km.
Ma declar multumit smile.gif
ramsen
salut.si eu ma declar foarte multumit.andri1940 poate vrei sa vb si pe mess nissan_nav74.iti ms
Fantomas
QUOTE(marius80_eugen @ 23 May 2008, 21:23)
DA ! Nu ti se pare , chiar asa face ! Asta este unul din motivele pentru care eu am schimbat ceasurile , desi si la LGN ceasurile au acea tendinta de a te insela putin . Pot spune ca eu cu o singura liniuta la benzina , pe bordul de LGN ajung la Busteni , dar la intors consum cam 3 liniute ...
In mod normal , pe bordul de LGN o liniuta ar fi cam 4 - 4,5 L ... dar primele linii se consuma f greu , in timp ce pe la jumatate se consum destul de repede . La bordul original pateam si mai rau . Seara lasam indicatorul de prima liniuta si a doua zi , pe racoare era aproape la jumatate ... trist  wacko.gif .
In schimb te indicatorul de bec rosu te poti baza ca mai mergi inca cel putin 40 KM mediu ... adica un consum cam de 7,5 % . NU recomand sa mergeti pe rosu pt ca riscati sa stricati pompa de benzina ... ( restul povestii il aflati in topicurile respective )
*



aici chiar nu ai raspunsul corect dragul meu marius80 !!
vaporii de benzina mai ridica si ei acul daca nu stiai smile.gif ... iar dupa acei vapori nu " prea mai sunt " e si normal ca acul sa scada smile.gif

oricum nu arata prea corect acel marton de benzina ... dar eu stiu ca , cu 45 L ... am fost Buc - Vaslui tur-retur ... si mi`a ramas putin benzina smile.gif ... deci am facut cam in jur de 600 km ... 650 km ... nu stiu exact

asa ca eu zic ca topicul nu prea isi are rostul ... ca TOATE LUMEA STIE CA SOLENZA E O MASINA REZONABILA LA CONSUM smile.gif
nh1980ro
radmasa.gif

Dar cand auzi la Kia Ceed cu motor 1.6 consum de 8.5/100km in Bucuresti (aratat de computerul de bord), parca nu e chiar asa.. tongue.gif
benkenobi
pentru noul model de dacie -sandero -constructorul afiseaza un consum urban de 9.6% pentru motorul de 1.4 mpi.
greutatea masinii este de 975 kg.
concluzie-consumul urban este de cca 10 % pentru solenza, cu mici variatii functie d trafic, oras, stil de condus, presine pneuri, etc.
negrucvj
QUOTE(negrucvj @ 27 May 2008, 11:58)

Acum, am si eu o problema cu consumul: daca asta iarna nu ma interesa ca ma duce si la 12 in oras de ce nu mai scade in perioada asta? Daca scot 10 fara aer iar afara 7,5 ma pup singur. Cind plec la munca e 6-6.30, cind ma intorc e 9-10.30, traseu suficient de liber, 15 dus, 15 intors. Viteza de "croaziera" afara este de 120. Ce ar putea fi? De unde?"
*


un link macar? multumesc
marius80_eugen
negrucvj - putere are ? Filtrul de aer l-ai schimbat , ai incercat si alta benzina ?

QUOTE(Fantomas @ 1 Jun 2008, 16:08)
aici chiar nu ai raspunsul corect dragul meu marius80 !!
vaporii de benzina mai ridica si ei acul daca nu stiai smile.gif ... iar dupa acei vapori nu " prea mai sunt " e si normal ca acul sa scada smile.gif

oricum nu arata prea corect acel marton de benzina ... dar eu stiu ca , cu 45 L ... am fost Buc - Vaslui tur-retur ... si mi`a ramas putin benzina smile.gif ... deci am facut cam in jur de 600 km ... 650 km ... nu stiu exact

asa ca eu zic ca topicul nu prea isi are rostul ... ca TOATE LUMEA STIE CA SOLENZA E O MASINA REZONABILA LA CONSUM smile.gif
*


E , daca tot ne indragim noi atat , ia explica-mi si mie cum iti ridica vaporii din rezervor acul la benzina si cum de dimineata acei vapori nu mai sunt ? Si oare ai vapori mai multi cand e rezervorul plin sau cand e gol ? Huh ?
Da , aici ai dreptate cu consumul cand " nu stii prea exact " .
Deci propui sa inchidem topicul pt ca asa doresti tu , ca tot te-ai plictisit sa postezi aici .

QUOTE(nh1980ro @ 1 Jun 2008, 16:10)
radmasa.gif

Dar cand auzi la Kia Ceed cu motor 1.6 consum de 8.5/100km in Bucuresti (aratat de computerul de bord), parca nu e chiar asa.. tongue.gif
*


Kia 1.6 sub 11 % nu cred ca va avea , iar consumul la Sandero cred ca s-a dorit mai realist . Totusi , daca la 1.4 au spus ca va avea 9,6 % , atuncic el de 1,6 8v si 16 v cat va fi ? De vre-o 12 - 14 % ???
La Kia este o poveste frumoasa cu acel motor , din pacate cam nerealista , pentru ca puterea maxima va fi doar la 6200 ture , iar cuplul pe la 5.000 , deci in oras ar inseamna sa o tii numai peste 4000 ture ca sa simti ca are ceva putere .
nh1980ro
Eu la Kia am citit pe computerul de bord al masinii 8.5/100km si nu spun din auzite.
Si e vorba de mers prin Bucuresti cu ea. MOtorul e cel de 1.6l si 122CP.
marius80_eugen
Sunt sigur ca in ultimii 300 km a facut proprietarul in drum in afara localitatii si de acolo ti-a iesit tie un consum de 8,5 % . Altfel si masina noua , fara rodaj , 1.6 ... nu cred ca are un asemenea consum . In afara poate scoate un consum bun , dar in oras ... 1.6 are consum de 1.6 . Poate sa fie un consum mai mic decat Loganul 1.6 , dar in nici un caz cat unul de 1.4 .
negrucvj
marius80_eugen : "vina" are, filtru nou, cioace noi cu presiune reglata, consum mai mic o idee cind pun de 100 (99) in ea, bujii schimbate la timp. Altceva? Ceva de curatat, schimbat, inlocuit, ...
marius80_eugen
Eu ii dau numai de 95 si totul e ok . Probabil ca la tine soferul este de vina ...
negrucvj
da, intr-adevar, e un tacanit la volan da' il "depasesc" altii pe net. dry.gif Multumesc de raspunsul competent. Alte solutii, va rog?
marius80_eugen
Asta este un topic de CONSUM , nu de rezolvat astfel de probleme . NU ai dat destule detalii , spui ca toate consumabilele sunt schimbate si astepti sa ti se dea rezolvarea . Asa ceva nu se intampla ! Pune mana si citeste toate topicurile de la probleme tehnice si POATE vei gasi rezolvarea problemei tale !
derivatdeelax
QUOTE(marius80_eugen @ 30 May 2008, 10:38)
Mai oameni buni , cum sa se decupleze compresorul la o acceleratie brusca ? In primul rand simti la acceleratie si putere daca se decupleaza ceva , dar va spun ca NU se decupleaza nimic . Poti sa tii pedala prin podea ca NU se decupleaza nimic . Este posibil ca la turatia maxima , in limitare sa se intample ceva , dar nu garantez nimic , nu am de gand sa las A/C-ul si sa-i dau in limitare .
Intr-a 3-a , 4-a , 5-a ... in timp ce mergi , cat de "brusc" sa accelerezi incat sa se intample ceva ?
*



M-am trezit si eu dupa n-shpe zile dar am o scuza ... tocmai ce-am lecturat pdf-ul cu mecanica Solenza:

"Calculatorul de injecție interzice cuplarea compresorului în următoarele cazuri:
- la mai puțin de 16 secunde de la pornirea motorului;
- în funcție de puterea cerută motorului de către conducătorul vehiculului;
- atunci când pedala de accelerație este apăsată la maxim;
- dacă turația motorului coboară până la 550 rot/min (compresorul va cupla din nou dacă
turația ajunge la 1800 rot/min);
- dacă temperatura apei a crescut la peste 110°C;"
- dacă turația motorului depășește 6000 rot/min.
pagina 112.

si ontopic acum: 6% - Bucuresti - Botosani cu 1 ora la traversarea Bacaului si 1 ora iesirea din Bucuresti
nh1980ro
Mai sunt niste detalii legate de presiunea din circuitul de A/C cand se decupleaza compresorul.

Luna trecuta mi-a luat 11/100km in Bucuresti biggrin.gif, se vede ca mai am 700km pana la revizie....
ionelpopa83
stie cineva care este consumul urban/extraurban si mediu pt motorul 1,4 mpi de pe solenza declarat de producator

P.S. nu am timpul necesar sa citesc 70 de pagini cat are topicul blush.gif

am cautat si pe google , se pare ca nu destul
nh1980ro
pai daca dai un g..le poate gasesti mai repede.
De data asta te iertam:
8.3l/6.7l/5.6l
andrei041
Consum mixt pe 900km (50% in CT si 50% CT-Eforie): 7% (fara A/C)
blondu'
10,09 % , 142,5 km cu 14,11 litri ,numai Bucuresti , AC folosit destul de mult
Boris08
QUOTE(derivatdeelax @ 7 Jun 2008, 14:17)
M-am trezit si eu dupa  n-shpe zile dar am o scuza ... tocmai ce-am lecturat pdf-ul cu mecanica Solenza:

"Calculatorul de injecție interzice cuplarea compresorului în următoarele cazuri:
- la mai puțin de 16 secunde de la pornirea motorului;
- în funcție de puterea cerută motorului de către conducătorul vehiculului;
- atunci când pedala de accelerație este apăsată la maxim;
- dacă turația motorului coboară până la 550 rot/min (compresorul va cupla din nou dacă
turația ajunge la 1800 rot/min);
- dacă temperatura apei a crescut la peste 110°C;"
- dacă turația motorului depășește 6000 rot/min.
pagina 112.

si ontopic acum: 6% - Bucuresti - Botosani cu 1 ora la traversarea Bacaului si 1 ora iesirea din Bucuresti
*



Deci sa inteleg ca nu e nici-o problema daca pornesti motorul cu A/C-ul dat drumu??????Citesc mai sus ca el oricum cupleaza dupa 16 sec........
nh1980ro
Teoretic nu e.
Doar ca daca opresti motorul cu A/C pornit, o sa ti se faca miros nasol in masina ( e recomandat sa opresti A/C si sa lasi ventialtia macar 1 min inainte de a opri motorul).
reddacy
eu il opresc cu AC-ul pornit si nu e nici un miros si daca ma urc dupa 1-2 ore..... si daca pornesc cu AC-ul pornit...merge compresorul din prima nu cupleaza dupa 16 sec......rece sa bage ca e jale cu canicula asta.... smile.gif
marius80_eugen
Este bine sa NU pornesti A/C-ul imediat , ci dupa ce motorul este in temperatura optima de lucru sau sa astepti cel putin 1 min , indiferent daca motorul este deja cald .

In weekend , de vineri dupa-amiaza Bucuresti ( 35 km alergati pe aici ) - Busteni - Azuga - Zarnesti ( cativa alergati pe munte ) - Predeal - Brasov - Cheia - Manastirea Suzana icon_mrgreen.gif ( sa ne spalam pacatele ) - Ploiesti - Bucuresti ( inca 30 ) - aprox 475 km , consum de 6,3 % . Greutate ... 2 pers in masina , portbagaj plin , rezervor plin ( 30 l de la porcaria de Rompetrol din pacate ) .
La dus am facut 5 ore din cauza ca se lucreaza in 4 portiuni pe DN1 , pe portiunea pana la centura Ploiesti , unde se circula pe cate o banda pe sens ... acum se circula pe o singura banda pt ambele sensuri gun3.gif si a fost un calvar asteptarea , mai ales ca a fost f cald .

Uite , ca sa infrumusetam topicul , eu va atasez si cateva poze si sper sa nu deranjeze ! cool.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.