Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
sstanescu
Mai, eu nu vreau sa te deprim ca nu sunt superstitios, insa vinde-o daca poti, da-o pe pustii. Ai luat-o cu ghinion, marit-o.



Imi povestea un sofer de la noi de la firma ce a patit el cu o dacie. Era sa-l omoare un prost cu un TIR ca s-a urcat pe el. Stand pe loc la semafor a derapat unul si i-a bagat geamul lateral pe gat. Toate piesele se stricau. Tot timpul trebuia reglata. I-au spart-o hotii de cateva ori. Basca o serie de lovituri mici de asta saracu isi punea serios la indoiala capacitatile de sofer (dupa ani multi fara incidente). Ghinion curat. A vandut-o. Urmatoarea a dat-o peste ani fara sa aiba nici macar o problema cu ea. Am mai auzit de la un amic tot o poveste de genul asta, cu o masina care si-a schimbat proprietarul, insa apucaturile nu. Pana la urma aia a fost troznita beyond repair si si-a incheiat viata (din fericire proprietarul nu, ca nu se afla in ea).



Se mai intampla chestii ciudate. Sa nu-ti intre in cap ca e proasta si gata, insa poate e mai ghinionista din felul ei...
kataRFG
SOLENZA mea consuma cu ac pornit mereu 12 in oras si 8.5 afara dar un pic omorata . adica schimb vitezele la 4000-5000rpm si are 1800km. ii place tare mult benzina!! smile.gif si fata de nova gt cu motor de 1,6 e lenta rau ,adica nu te baga in scun. gt turat la 5500 rpm in treapta a 2 si a 3-a te baga -n scaun[/b]
Sergiu
daca la 1800 schimbi la 4000-5000, crede-ma ca nici n-o sa te mai bage in scaun... parerea mea, cel putin
roadx
QUOTE


schimb vitezele la 4000-5000rpm si are 1800km


...si-n plus d-astea, n-are rost sa-ti pui problema consumului...Cred ca mai degraba ar trebui sa te pregatesti sa achizitionezi un set motor... laugh.gif
Cipri
QUOTE
Se pare ca la Constanta in oras consuma mai putin !!! Ma mut si eu la Constanta, ca e soare si apa multa sa faci baie ! Concluzie : Solenza iubeste SOARELE SI MAREA !!!

Da!Nu degeaba numele SLZ este legat de soare! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Marty
Hm....masina mea imi ridica mari semne de intrebare! 8,6% ultimul consum. Am dat talpa la greu + 2 zile de mers cu A/C pornit (pe rece). Benzina este aceeasi de f. multa vreme: OMV 95
roadx
marty, esti sigur ca nu-ti curge pe undeva melanjul ala cu nume de benzina? biggrin.gif

Eu am strans TOATE bonurile de benzina de cand am inceput sa-i dau sa "pape" si mi-a iesit asa:



1100 Km (950 afara, restul in oras...) cu 61.08 litri => 5.55

1700 Km (amestecati, ca n-am mai tinut cont), cu 112.54 => 6.62



(sa nu dati :shock: , ca am luat exact zecimalele de la pompa, iar daca 'or fi fost alea nasoale, asta e...Inca de la aia veche, berlina, aveam un "caiet de bord" in care imi treceam alimentarile ... minus telefoanele la gagici... :wink: )
Marty
Eu vorbesc de consum facut exclusiv in conditii de mers IN BUCURESTI, cu stilul meu propriu si personal.

Daca 8,6 ti se pare mult, vezi ca sunt oameni care se pling de consumuri gen 10% si care au un stil de condus mult mai pasnic decit al meu.
roadx
QUOTE


Eu vorbesc de consum facut exclusiv in conditii de mers IN BUCURESTI, cu stilul meu propriu si personal.



...aha! :shock: Pedala ta de acceleratie, sa inteleg ca are 2 pozitii: ON/OFF... biggrin.gif

Si-n stilu' asta, cam cat ar tine o SLZ? laugh.gif

Lasand gluma deoparte, hai, 8.6 parca mai merge, da' chiar 10 ? :shock: Pai 11 obtineam eu cu berlina, si-acu' ma laud ca am progresat cu motoru'...



In alta ordine de idei, zicea careva p-aici, pe undeva, ca cel mai bine e sa-i faci consumu' si calculu' daca alimentezi regulat de la aceeasi statie, aceeasi pompa si... laugh.gif pacat ca nu pot spune "si cu aceeasi benzina"... ca deh, pompagii tre sa traiasca si ei...si asta e functie de paritatea apa/benzina... biggrin.gif
sstanescu
Mai oameni buni, nu va suparati pe mine insa nu comparati diverse alte localitati cu Bucurestiul la "ore de maxima audienta". Aici cand ai prins nitel liber ii dai talpa, pedala in podea. Frana in nas... Si tot asa...
Robin
Am reusit sa scot un consum mai scazut smile.gif Pe ultimii 400 km prin Bucuresti in timpul saptamanii la ora 9 si la 18 si in timpul weekendului la ore diferite: 9,7%. E mult rau: cu DSN-ul scoteam 8%.



Naspa!!!!
r-mircea
Chiar ca naspa ! Ce benzina folosesti ? Ii dai talpa ? Ceva e ciudat , eu plec din Drumul Taberei pe la 8.00 pe aglomeratie mare catre Tineretului si ma intorc seara cand e mai lejer . Calculat consumul corect adica la plin ochi mers cam 400 km iar plin ochi la aceeasi pompa ( OMV 98 ) nu am trecut niciodata de 8.5 iar de obicei sunt pe la 8% . Mentionez ca mie cu benzina de 95 imi consuma cam cu 0.5-1% mai mult plus ca nu merge motorul asa " rotund " . Colegul meu se plange de consumuri ca ale tale pe o Solenza luata odata cu a mea da el schimba vitezele intre 3500 si 4000 iar eu pe la 2800-3000 asa ca zic eu ca e justificabil consumul lui .
Marty
Astazi o sa fac plinul, sa va zic cit consuma in conditii de stres maxim (Titan - Centru la ore nesimtite)
Bihomoldoveanul
QUOTE
...aha! :shock: Pedala ta de acceleratie, sa inteleg ca are 2 pozitii: ON/OFF... biggrin.gif Si-n stilu' asta, cam cat ar tine o SLZ?


Pedala mea are trei pozitii: off/half speed ahead/pedal 2 the metal.

Nu am pretentii sa ma tina mai mult de 2-3 ani. icon_twisted.gif

In plus de asta nu ma intereseaza deloc consumul. Am avut si Oltcit si pe aia o tineam tot cu pedala la fund... auzeai cum se goleste rezervorul. :wink:
DSops
QUOTE


Nu am pretentii sa ma tina mai mult de 2-3 ani.  


Am examinat pedala si cred ca este destul de rezistanta. biggrin.gif
bogdan_o
Pai eu fac cam in fiecare zi lucratoare bucla Colentina-Obor-Stefan cel Mare-Pta Victoriei-Ana Ipatescu-Magheru-Regina Elisabeta-Mosilor-Colentina la ore "de maxima audienta" vorba cuiva de pe forum si nu mi-a mancat mai mult de 7.5-8%.
octavian
Am mai pus un raspun si pe topicul cu benzina folosita. Cum spuneam eu nu sunt convins ca pompele baga cat arata, sau in unele parti benzina este foarte proasta. Banuiesc ca la un mers normal de schimbat viteze la 2000 rot/m nu ai cum sa consumi 13 l in 100 km!!! :!: :!:
bogdan_o
Cine consuma 13 l cu SLZ? Pompele baga cat arata ca a trebuit sa iau benzina intr-o sticla de plastic (motivul e evident, nu?) si s-a umplut sticla. Acum, ce difera este proportia de benzina din apa.
Marty
9,3% mi-a luat mie cu talpa si cu circulat la ore d-alea naspa.
Valentine
nu stiu, dar parca de cand am luat-o de la aia din service imi consuma muult mai mult decat inainte. cred ca o sa ma apuc si eu sa fac consumul.



btw, cum se reseteaza kilometrajul (ala al doilea) din ceasul de bord?
MoneyTalks
QUOTE
btw, cum se reseteaza kilometrajul (ala al doilea) din ceasul de bord?


Nu ai un buton ceva pe bord (acolo unde e ceasul) pe care sa apesi?
Marty
Apesi o data pentru a iti aparea zilierul apoi tii apasat pe el pina se reseteaza. Mai intai o sa inceapa sa palpaie.
Valentine
QUOTE
Nu ai un buton ceva pe bord (acolo unde e ceasul) pe care sa apesi?
ba da, dar de fiecare daca cand am incercat sa fac ceva, am reusit doar sa schimb ora biggrin.gif:D
bogdan_o
Pai trebuie sa apesi o data scurt pe buton sa apara kilometrajul intermediar dupa care trebuie sa tii apasat pe buton. Vezi ca o sa clipeasca de cateva ori dupa care o sa se reseteze.
Bihomoldoveanul
In orice moment prin apasari scurte faci switch intre kilometrajul real si cel intermediar. Daca vrei sa resetezi kilometrajul intermediar atunci cind esti cu kilometrajul intermediar afisat tii apasat butonul 5 secunde (pilpiie si in final se reseteaza). Daca faci figura cind ai afisat kilometrajul real atunci dupa 5 secunde intri in modul in care poti modifica ceasul.
laurh
Hai mai ce dreacu ... asta scrie in cartea masinii.
Bihomoldoveanul
Se pare ca lumea nu citeste cartea masinii tongue.gif
Robin
QUOTE
Chiar ca naspa ! Ce benzina folosesti ? Ii dai talpa ? Ceva e ciudat , eu plec din Drumul Taberei pe la 8.00 pe aglomeratie  mare catre Tineretului si ma intorc seara cand e mai lejer . Calculat consumul corect adica la plin ochi mers cam 400 km iar plin ochi la aceeasi pompa ( OMV 98  ) nu am trecut niciodata de 8.5 iar de obicei sunt pe la 8% . Mentionez ca mie  cu benzina de 95 imi consuma cam cu 0.5-1% mai mult plus ca nu merge motorul asa \" rotund  \" . Colegul meu se plange de consumuri ca ale tale pe o Solenza luata odata cu a mea da el schimba vitezele intre 3500 si 4000 iar eu pe la 2800-3000 asa ca zic eu ca e justificabil consumul lui .


Tot pe la 2800 - 3000 schimb si eu si nu ii dau talpa. Handicapatii de la IPSO mi-au spus ca e normal consumul in aglomeratie. Cred ca o sa sun la WC. 022.gif O sa incerc sa bag si benzina OMV98, pana acum bagam OMV 95 sau MOL 95
haky
Daca raportam pret benzina 98 la Km parcursi si similar 95, mertita? Am inteles ca cu cea de 98 consumul e mai mic, dar pretul mai mare la benzina, deci cam tot acolo, NU? spuneti-mi daca ma insel. Si ca o intrebare off topic, dar care s-a discutat mai sus, in ce conditii si cum se reseteaza kilimetrajul general?
MoneyTalks
QUOTE
in ce conditii si cum se reseteaza kilimetrajul general?


De ce? Vrei sa tepuiesti un eventual cumparator? icon_twisted.gif
haky
Nu dragule, sa nu fiu tepuit. Eram curios sa stiu daca se poate, tinand cond ca este conectat la baterie si nu mecanic ca la "strabunica". Daca se strica UCE, bateria sau stiu eu ce memorie, se duce pe apa sambetei acel kilometraj?
roadx
Of course ca nu! Este o memorie flash, care nu-si pierde informatia nici cand nu mai este alimentata. Teoretic, daca sti sa ajungi la ea, se poate reseta, pe acelasi principiu ca si cealalta, intermediara, da' trebuie sa stii unde sa-i oferi semnalul de reset...
bogdan_o
Nu se duce pe apa sambetei.Functioneaza pe principiul BIOS-ului de la computer, care chiar daca il scoti din priza o luna, tot nu se pierd datele. Asa si ala. Nu se poate reseta decat prin interventie asupra calculatorului. Nici daca scoti bateria si nici daca se duce UCE decodor iarasi nu se reseteaza. Daca bubuie calculatorul masinii atunci poate se reteaza, dar nu stiu sigur. S-ar putea ca memoria sa fie pe ceas si nu in alta parte.
r-mircea
Stocarea se face pe mediu flash pt kilometraj , dar acel mediu poate fi nu " resetat " ci rescris la fel ca la Bios (ca sa continui analogia lui Bogdan ) . Pt amatori procesul nu e deloc simplu si lipsit de riscuri , iar pt cei care au stiu cum se procedeaza,eu zic sa-si tina cunostintele pt ei, asta pt a nu umple ziarele cu anunturi de "Solenza impecabila, tinuta in garaj, 5000km REALI! 022.gif "
roadx
Daca ar fi sa ne luam dupa economiile cu care ne obisnuiesc cei de la DACIA GROUP, eu as zice mai degraba, pentru contoarul principal, ca se foloseste ceva in genul cipului de pe cartelele telefonice, care cip, (atentie!) contine contoare care NU POT FI MODIFICATE decat intr-un singur sens, crescator sau descrescator, ales la programarea lui, prin 'ardere' definitiva (programare ireversibila) :wink:

O asemenea solutie costa 1USD si nu are posibilitatea de a fi: 'stearsa', 'modificata', 'reprogramata', ci doar INLOCUITA! :wink: (Eu asa as fi facut... laugh.gif )



BTW, de ce credeti ca 'baietii de masini' ar avea nevoie sa se uite pe forum ca sa prepare o masina? Nu mai bine dau ei acolo 3..4 beri cui trebuie si varsa ala tot ce stie?!

...Si oricum, cred ca ei stiu deja, daca e sa iasa un ban... 243.gif , doar nu asteapta sa le pice mura-n-gura... (si cand spun asta, nu-mi vine sa cred ca 'gashka' aia de lipitori nu stiu deja sa prepare chiar si masini mai tari ca SLZ, intre noi fie vb...)
Bihomoldoveanul
E vorba de o memorie nonvolatila. Pe de o parte dat fiind ca procesul este complet electronic imi inspira ca e mai usor de minarit decit alea "mecanice". Pe de alta parte kilometrajul ere valoare doar orientativa. La modul real nu poti sa nu-ti dai seama ca masina aia a facut 70 mii nu 15 mii, ca doar te urci in ea, o testezi la drum, te uiti sa vezi cit de aliniate sint tablele si cam care e starea fieraraiei. Practic o masina veche nu poate fi cosemtizata "la perfectie" pentru ca deja ar insemna reparatie capitala. Si daca masina e reparata capital si se comporta bine la drum, cred ca este absolut irelevant citi km scrie pe bord.
Marty
Ultimul plin prin oras: 8,3%. Ultimul drum combinat (497 km dintre care un Buc.-Azuga-Buc, dus 2 intors 4): 7.3%

:U
liviu`s
Mie imi ia acuma in oras aproximativ 9%.
sstanescu
8,5-8,6 de vreo 3 plinuri incoace...
bogdan_o
Kilometrajul electronic este mult mai usor de manarit decat cel analog unde trebuia sa desfac ceasul, sa invarti de rotie cu grija si altele. In cateva secunde asta electronic se reseteaza fara nici o problema. Cipul nu este similar cu cel al cartelelor telefonice ci este unul care poate fi rescris, solutie prezenta pe toate modelele de masini cu kilometraj electronic. Iar cum ceasul este de origine Renault, cred ca rincipiul este acelasi.



Nu cred ca trebuie sa-i invete cineva pe baieti cum sa resteze kilometrajul si nu este dificil pentru cine vrea sa faca asa ceva sa ia aproape orice revista auto care are si anunturi de mica publicitate si sa caute un anunt din multele de genul "resetam kilometraje digitale, toate tipurile".



Raman insa la parerea ca cine isi ia o masina numai dupa numarul de kilometri pe care ii are la bord risca sa-si ia o mare teapa. Chiar daca are numai 40.000 km tot duci masina la un service sa se uite la ea, un test CLIP, un test de noxe etc. ca sa-ti poti da seama de uzura masinii. Dai ceva bani dar decat sa-ti iei teapa eu zic ca merita.
sstanescu
Nu stiu daca mai intereseaza pe cineva, insa:



- ultimul plin de oras: 8,2 consum. Nu am schimbat nicicum traseul sau ora de circulatie.

- ultimul drum la munte: 5,5; aici mi se pare incredibil de mic, dat fiind ca am fost trei persoane in masina, pe portiunile binecunoscute am tinut-o 130-140, la intoarcere, de la Ploiesti in Buc. a mers AC-ul (si pe Valea Prahovei nitel la dus), urcat la Cota 1400 si 3 Brazi in forta.



Dincolo de incalzirea evidenta a vremii, as mai "da vina" pe uleiul 5W40 si filtrul de aer relativ noi (inca nu au 2000km). Benzina FP95 pusa de mine cu mana mea de la OMV Baneasa, rezervorul "indesat" la iesire din Buc si la intrare (aceeasi zi)



Trebuie sa-mi pun in cap ca data viitoare sa merg linistit, cu 100 kmph si fara AC, ca mor de curiozitate daca ajung sa-mi iau si eu injuraturi ca imi iese consum sub 5%!
DSops
Ai uitat sa spui ca tu ai SN Diesel.
r-mircea
In oras cam 8 % drept e ca traseul nu e tocmai cel mai aglomerat . In afara :

Buc-Predeal-Rasnov si retur, 4 persoane cu reprize lungi de 140 pe portiunea Ploiesti-Comarnic , 5.8 %

Buc-Constanta pe Urziceni , singur 5.2%

Buc-Valenii de Munte 5.1 % 3 persoane in masina



In toate cazurile benzina de 98 de la OMV .
gabriel.dumitru
QUOTE
In oras cam 8 % drept e ca traseul nu e tocmai cel mai aglomerat . In afara :

  Buc-Predeal-Rasnov si retur, 4 persoane cu reprize lungi de 140 pe portiunea Ploiesti-Comarnic , 5.8 %  
  Buc-Constanta pe Urziceni , singur 5.2%

  Buc-Valenii de Munte 5.1 % 3 persoane in masina  


In toate cazurile benzina de 98 de la OMV .




se pare ca consumul este mai mic daca se foloseste benzina 100% importata cea de 98 de la omv decat cea de 95...
Maf
Eu am obtinut un consum de 6,5 cu benzina de 98 de la MOL (Bucuresti - Bacau). La Bacau am am completat cu 95 de la OMV. Am mai pus 10l de la Petrom de 95 la intoarcere si am obtinut acelasi comsum de 6,5. Tot drumul a fost facut cu 4 persoane + bagaje. Plinul a fost facut pe principiul "clanc pompa benzina", si nu pana in buza rezervorului.
r-mircea
QUOTE


Plinul a fost facut pe principiul \"clanc pompa benzina\", si nu pana in buza rezervorului.



Pai iti putem "anula" rezultatul biggrin.gif . La mine mai intra intre 2 si 4.5 litrii dupa minunatul zgomot al pompei . Eu cu benzina de la Mol am avut si experiente placute cu consumuri asemanatoare cu cea de la Omv dar si surprize urate cu motor care trage greu .Datorita acestei inconstante in calitate am renuntat la Mol, chiar daca e cea mai aproape benzinarie de mine . La Omv ma enerveaza trepadusii aia care se baga peste tine sa-ti faca ei plinul sa-ti umfle rotiile ( a se citi desumfle pt ca manometrele lor nu indica corect ) icon_evil.gif, dar la benzina eu zic ca sunt clar cei mai buni .
ashu
Hai ma, asta-i culmea carcotelii. Oamenii iti ofera si alte servicii moca pe langa benzina si tu tot nemultumit esti. Daca nu-ti convine zi-le si tu ca nu vrei si gata. De pilda nevasta-mea e fan ca nu tre sa se lupte ea cu pompa. Mie imi convine ca imi spala geamurile, si o fac mult mai bine ca aurolacii de la semafor.
r-mircea
biggrin.gif biggrin.gif Hmmmmmm eu cu serviabilii astia am patit-o de 2 ori . Prima oara la benzina cand i-am zis aluia sa-mi faca plinul cu 98 si mi-a facut cu 95, da hai ca nu era mare chestie , dar a doua oara un binevoitor din asta verifica presiunea pe fata se zbarleste ca am 2.4 si pune mana de le desumfla . Ies eu de la OMV, merg vreo 2 km( senzatia era ca dracu ) si ma opresc la vulcanizrea de langa mine : 1.5 pe fata si atata arata si manometrul meu . Asa ca baieti fugiti toti la Omv-ul dintre Apaca si Regie la verificat presiunea laugh.gif . La partea cu geamurile sunt perfect de acord cu tine ashule .
i96nds
Eu la OMV mereu bag presiune de 2.4 pentru ca stiu ca manometrul lor arata mai putin. Daca pui 2.0 la ei.... iti consuma mai mult masina pentru ca sunt desumflate rotzile si crezi dupa aia ca e benzina proasta.
gabriel.dumitru
QUOTE
biggrin.gif  :D  Hmmmmmm eu cu serviabilii astia am patit-o de 2 ori . Prima oara la benzina cand i-am zis aluia sa-mi faca plinul cu 98 si mi-a facut cu 95, da hai ca nu era mare chestie , dar a doua oara un binevoitor din asta verifica presiunea pe fata se zbarleste ca am 2.4 si pune mana de le desumfla . Ies eu de la OMV, merg vreo 2 km( senzatia era ca dracu ) si ma opresc la vulcanizrea de langa mine : 1.5 pe fata si atata arata si manometrul meu . Asa ca baieti fugiti toti la Omv-ul dintre Apaca si  Regie la verificat presiunea  :lol: . La partea cu geamurile sunt perfect de acord cu tine ashule .


fara suparare, dar de acolo bag si eu, dar nu las pe nimeni sa-mi umble la masina...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.