Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
marius80_eugen
QUOTE(gyldvd @ 10 Oct 2012, 23:26)
ma gandeam sa ii iau UCE-eurile cu cheie si sa incerc si varianta asta dar tre sa studiez ca nu stiu daca se potrivesc ca SLZ e cu AC.
*


UCE-urile cu cheie ? Ce treaba are UCE/UCH cu injectia ? Daca i-ai facut un test clip si iti da ok , asta e , sunt altele de vina si nu electrica .

Ontopic : consum numai in Bucuresti de la 7.30 - 8.00 dimineata si seara pe la 17-19 : 8,2 % .

P.S. gabyu : Asa si ?
gabyu
tre sa o verific si eu cap coada ca a inceput sa imi pape 11-12 in oras...si in afara 6-7
gyldvd
ma refeream la ambele UCE ca sa nu mai trebuiasaca sa le codez
injectoarele sunt comandate de UCE si daca timpul de injectie e mai mare automat si consum crescut.
de filtre nu se pune problema ca doar le-am schimbat si folosesc numai MAN
edy99
injectoarele sunt comandate de calculatorul de injectie(la care ii mai zice si ECU, daca nu ma insel). uce sau uch, e calculatorul ce tine de tot ce ai in habitaclu, atat
marius80_eugen
QUOTE(gyldvd @ 12 Oct 2012, 19:59)
ma refeream la ambele UCE ca sa nu mai trebuiasaca sa le codez
injectoarele sunt comandate de UCE si daca timpul de injectie e mai mare automat si consum crescut.
de filtre nu se pune problema ca doar le-am schimbat si folosesc numai MAN
*


Se codeaza doar UCE/UCH - care tine de martorul anti-demaraj , inchidere incentralizata si restul , cu EXCEPTIA injectiei .
Nu ai cum sa ai "timpul de injectie mai mare" , acelasi soft s-a pus la toate SLZ ( separat pentru Euro 2 si 3 ) . Timpul de injectie mai mare il poti avea daca distributia " e sarita de pe fix" si nu din soft .
Daca vrei sa-ti faci flash-tuning poti rezolva si problema imaginara , dar costa .
jymm
Salut,consumul de benzina depinde de multi factori cum ar fi:( presiunea in pneuri,filtrul de aer,bujiile,chiar si uleiul de motor,cu cat sunt mai bune' cu atat motorul are o fiabilitate mai buna si merge in parametri normali) dar cel mai mult conteaza cat de greu avem piciorul pe acceleratie,cu cat acceleram mai mult cu atat consumam mai multa benzina.Cu toate accestea eu am o solenza scala 1.4 si cel mai bun consum lam avut pe o distanta de 200 km unde a consumat 11 L ,adik 5,5 L la suta de km in afara orasului 2 persoane in masina viteza medie 100 km/h fara ac pornit.In localitate imi consuma undeva la 6,5l %(in localitate ,comuna nu in oras) pana la urma eu zic ca este un consum bunicel pt o solenza......
marius80_eugen
Topicul de PROBLEME TEHNICE este separat . Aici se discuta de CONSUM ! Consumul este cel NORMAL al masinii si nu unul anormal , al unei masini cu probleme tehnice !
Haideti sa revenim la CONSUM !

Ultima saptamana numai Bucuresti : 8,1%
gabyu
Iasi: consum 9-10 % rareori mai scapa spre 8 sau 11... precizez ca rar distanta depaseste 10 km (deci motorul este mai tot timpul rece)
marius80_eugen
Consum in ultimele doua saptamani numai in Bucuresti 9,5% . Cu ambele cartoane in fata pe 85% din suprafata radiatorului . Nu s-a intamplat niciodata probleme cu apa , asa ca le-am lasat pe ambele .
Maskatu
9,5 %?!?! Tu?!?! oops.gif Ce patisi? Si parca dezavuai metodele astea "primitive" gen carton. Vezi sa nu iti fiarba apa. Daca porneste gmvul scoate macar un carton.
marius80_eugen
Pai nu am loc sa trec de cei care nu au carton radmasa.gif . Eu tin minte ca am spus si anul trecut ca am pus , dar pe jumatate de radiator . Am precizat ca NU am probleme cu apa ... in 30 de minute de mers la -15' nu are timp sa fiarba nimic . Dupa 20 de minute abia ajunge la temperatura normala si ma incalzesc si eu .
Sa inteleg ca altii nu mai merg de cand a inceput sa ninga sau ca le e rusine cu consumul ?!?
gabyu
mers servici ~20 km zilnic (10 dus 10 intors)...aglomerratie, gheata si nervi:)) consum 11-13%
Maskatu
Cam acelasi feedback in pot oferi si eu. Cu cartonul in bot, pe o suprafata de 40... spre 80%, se incalzeste mai repede, si nu fierbe apa daca nu mergi mai mult de 15-20 km. Asta rezulta intr-un consum mai redus pentru ca motorul este ajutat sa se incalzeasca mai rapid.
raff
QUOTE(gyldvd @ 10 Oct 2012, 23:26)
nu tati dar nu stiu ce sa ii mai fac. am schimbat mai tot la ea sonda lambda,bujii ,filtre ,clapeta acceleratie si tot asa.eu mai am o DSN si nu consuma asa, ma gandeam sa ii iau UCE-eurile cu cheie si sa incerc si varianta asta dar tre sa studiez ca nu stiu daca se potrivesc ca SLZ e cu AC.mai dati si voi cu parerea ca eunu mai stiu
*


culbutori admisie prea stransi. refa jocul termic la culbutori,0.13 admisie si 0.23 evacuare
marius80_eugen
QUOTE(Maskatu @ 20 Dec 2012, 22:42)
Cam acelasi feedback in pot oferi si eu. Cu cartonul in bot, pe o suprafata de 40... spre 80%, se incalzeste mai repede, si nu fierbe apa daca nu mergi mai mult de 15-20 km. Asta rezulta intr-un consum mai redus pentru ca motorul este ajutat sa se incalzeasca mai rapid.
*


Si dupa ce s-a incalzit , daca mergi linsitit , pana in 2000 rpm , nu fierbe nimic si nici macar nu porneste GMV-ul . De obicei se acopera partea de sus , dar jos , sub nivelul barii mai ai o parte din el care se raceste destul . Daca ai de stat in coloana si temp a ajuns deja la normal e bine sa iei jumate din el . Pana in iarna urmatoare ma gandesc sa vb cu tata sa-mi faca o husa care sa imbrace masca fata , exact plasticul cat este grila , unde este emblema Dacia . O sa caut un fel de piele vopsita rosie sau un plastic rosu care sa aiba forma plasei negre de langa emblema . Poate o sa arate ca porcu sau nu ... am timp pana atunci .
bogdanelkva
O pui si tu in spatele mastii sa nu arate ca porcul,zilele astea pun si eu ceva pe radiator,merg zilnic cu masina si abia dupa 7-8 km mi se aprind 4 pavele pe display.
Consum mixt pe zapezile astea 6,1% (am vreo 600 km in afara si vreo 100 urban).
gabitzu'
am facut 75 km cu becul aprins blink.gif
... in Bucuresti blink.gif
Maskatu
Iese cam 7...7,5%.E ok. smile.gif
gabitzu'
Poi rezerva are vreo 6 litri, nu? Deci e logic oarecum, la un consum mediu de 8%.
Ce-i drept o parte din astia 75 km au fost facuti si seara dupa 21:00.
Maskatu
5-6 litri are rezerva.
edy99
Ce rezerva?
klaus
aia cu becul rosu
Tzutzi
QUOTE(Maskatu @ 5 Feb 2013, 21:58)
5-6 litri are rezerva.
*


roata smile.gif)
Maskatu poate la unii se aprinde rosu cand mai au ~10 litri in tanc, de aici si "consumurile" astea de 4-5 l/100km.
Solenza in Bucuresti imi ia cam 8-9 l/100km (dimineata la 7 si seara dupa 19).
In conditii de trafic de varf (gen Apaca in jurul orei 17) cred ca atenteaza si la consumul clio-ului in oras.
Maskatu
Becul se aprinde cand ajunge aproximativ in jumatatea distantei dintre linia ce indica un sfert si punctul mort al acului. Luand in calcul ce scrie in talon, anume ca rezervorul are 44 litri ar insemna ca o pavela are 11 litri deci jumatate adica rezerva ar fi de 5,5-6 litri.
kondl
am postat si in celalalt topic, dar cred ca e mai ok aici, nu am sa mai schimb mult din post, am mai facut de 2 ori metoda cu benzina de 200 ron, o data de la petrom, 95, si o data de la omv, am incercat sa schimb sub 2000, si acum am 200km cu benzina 95 de 200ron de la petrom,si ma apropii rapid de rosu:
motor 1.4 benzina, filtru sport, evacuare schimbata, chip tuning
fabricatie 2003
60300km
metoda de consum : 30 litri (200ron, benzina 99 petrom)cand am intrat pe rosu, pana am intrat iar pe rosu
traseu urban, mers singur in masina, numai in bucuresti, condus sportiv, neschimbat vitezele sub 2500-3000
si acum partea frumoasa: cand mi s-a aprins pompa kilometrajul intermediar imi arata 198km, deci un consum de 15%. ma puteti ajuta in conditiile date, de la ce poate fi un asemenea consum?
ma gandesc ca e de la bujii, mecanicul care mi le-a schimbat mi-a pus niste bujii proaste, nu stiu cum se numesc, el a zis ca sunt de origine, desi nu cred..
Mentionez ca nu miroase a benzina pe la evacuare, si nici nu am pete sub masina.As vrea sa merg la baietii de la reprezentanta Dacia, dar nu stiu daca or sa reuseasca sa isi dea seama de unde vine acest consum
Astept solutiile voastre, nu e confortabil sa merg cu un 3000 diesel ohmy.gif
claudiucondrea
cred ca numai "rasfoind" paginile forumului am citit de vreo suta de ori: la calculul consumului se aplica metoda plin/plin, nu cu rosu, prima liniuta, ultima liniuta.
dupa ce faci asta mai citesti odata pe aici ca s-a mai discutat ce mai trebuie sa verifici si sa schimbi:

QUOTE(Maskatu @ 12 Oct 2012, 10:55)
Injectoare, rampa, pompa benzina, filtre (inclusiv benzina), mpp, aer fals pe la el, si lista poate continua.
*


kondl
QUOTE(claudiucondrea @ 20 Feb 2013, 08:54)
cred ca numai "rasfoind" paginile forumului am citit de vreo suta de ori: la calculul consumului se aplica metoda plin/plin, nu cu rosu, prima liniuta, ultima liniuta.
dupa ce faci asta mai citesti odata pe aici ca s-a mai discutat ce mai trebuie sa verifici si sa schimbi:
*


le rasfoiesc si eu de o luna, crede-ma!
daca de fiecare data 33litri (plus minus ceva) imi ajung 200km, cred ca e destul de edificatoare treaba pt mine, nu e nevoie sa fac neaparat plinul (care inseamna 40 litri de cand intru pe rosu), ca sa imi dau seama ca e ceva in neregula rau cu consumul meu
claudiucondrea
eu as zice sa incerci totusi si cu plin/plin, din cate am citit esti la a doua masurare a consumului cu becul rosu, de la 30 litri + becul rosu nu mai e mult pana la plin. daca este intr-adevar exagerat (dupa ce iei in calcul ca e iarna si mergi prin bucuresti) vezi si tu ce poti face singur (schimbi filtrul de aer, bujiile) ca am mai auzit eu de masini aduse in service ca tremurau, platit cateva sute lei pentru inlocuire mpp, plecat din service cu aceeasi problema. daca nu se rezolva zic eu mai bine sa te duci la o reprezentanta dacia, pune testerul pe ea, mai schimba una alta si vad ce e in neregula si platesti doar piesa cu probleme (sau asa ar trebui sa fie).
kondl
QUOTE(claudiucondrea @ 20 Feb 2013, 09:58)
eu as zice sa incerci totusi si cu plin/plin, din cate am citit esti la a doua masurare a consumului cu becul rosu, de la 30 litri + becul rosu nu mai e mult pana la plin. daca este intr-adevar exagerat (dupa ce iei in calcul ca e iarna si mergi prin bucuresti) vezi si tu ce poti face singur (schimbi filtrul de aer, bujiile) ca am mai auzit eu de masini aduse in service ca tremurau, platit cateva sute lei pentru inlocuire mpp, plecat din service cu aceeasi problema. daca nu se rezolva zic eu mai bine sa te duci la o reprezentanta dacia, pune testerul pe ea, mai schimba una alta si vad ce e in neregula si platesti doar piesa cu probleme (sau asa ar trebui sa fie).
*


m -am programat astazi la meridian auto, sa vedem ce zic baietii dupa ce pun testerul pe ea, revin cu niste concluzii pe seara
gabitzu'
ai gasit meridianul? huh.gif
Maskatu
Te caca maca in testerul lor. Am fost si eu cu ea la tester cand mi se oprea in mers si se tura aiurea si ghici ce? Testerul NU indica nici o eroare.

Din cate am citit tu zici ca ai un consum de 15%. Asta ar fi un consum normal in conditiile in care afara ar fi -20 de grade, ai merge cu masina distante mici (motorul nu ar apuca sa se incalzeasca), si ar mai fi si zapada/polei pe jos si ar patina rotile.

Nu am stat sa citesc ce ai facut pana acum insa ar fi bine sa cureti motorasul pas cu pas si corpul clapeta cu degripant. Verifica si traseul de carburant, adica conductele si de ce nu conductele ce pleaca din rezervor.

Ah si inca ceva. Solenza are filtru de benzina pe punte? Sau doar super nova are? Ca mie mi-au crapat doua filtre la rand. Crapau la imbinare si curgea benzina din ele si consuma 14-15...
edy99
Nu are filtru. "E benzine europene" si nu necesita filtru...
Maskatu
Siiigur. Si la voi cum se filtreaza benzina? Exceptand sita de la pompa.
kondl
QUOTE(gabitzu' @ 2 Mar 2013, 20:19)
ai gasit meridianul?  huh.gif
*


l-am gasit, nici nu au reusit sa intre cu testerul pe masina, au zis ca nu au softul pt ea smile.gif am gasit sonda lambda defecte pe tester, am schimbat-o, si acum o sa vad, in rest nu imi mai arata nici o eroare..
maskatu, sa stii ca ma incadrez in ce ai zis tu, distante mici , 3km adica, dimineata si seara, si bineinteles -20grade..
edy99
Arata sonda lamda defacta la tester?
Nu stiu cum filtreaza, poate are tifon pe undeva pe circuit, ca filtre din cate stiu nu are prevazute
Maskatu
Nu ar strica sa puneti un filtru de benzina pe tur. Eventual in fata cum au vechiile dacii.
edy99
Am unu de aproape 2 ani si nu m-am incumetat ca nu stiu unde si cum, pt ca are de plastic teava de alimentare
marius80_eugen
e mai dificil de pus si parca nu prea iti vine cand stii ca se face presiune mare pe circuit , ca nu mai este ca la 1310 , unde era mecanica si facea presiune numai la acceleratie .
La DSN si 1301i este filtru , dar este mare , dintr-o carcasa de plastic tare sau aluminiu si rezista , deci sa pui un filtru ordinar de berlina veche pe tur nu pare o idee prea buna . Apoi acel filtru iti scade din presiunea in rampa .
cata82
Eu am 2 filtre pe tur (originale), cel din fabrica si inca unul pana-n rampa de injectie. Mere asa de 3 ani de zile, n-am avut probleme cu pompa de benzina dar nici cu injectoarele rolleyes.gif
Nu puneti de dacie 1310 ca o sa crape dupa 2-3 zile datorita presiuni mari.
marius80_eugen
pai sunt ok ale tale pentru ca cele "originale" ale tale sunt metalice / plastic dur si au capacitate mare , de vre-o 5 ori mai mari ca volum decat cele de Dacie 1310 , dar eu cred ca presiunea tot ti-o scade.
aluibasarabeanu
Legat de consum, nu am stat sa citesc tot de aici, eu am o metoda care cred ca e foarte buna avand in vedere ca indicatorul trece pe rosu la aceeasi cantitate din rezervor de fiecare data.Cand masina a trecut pe rosu dau kilometrajul la zero si ma duc la peco, notez cati kilometri am facut pana la peco si dau kilometrajul iar la zero si notez cantitatea de benzina pe care am pus-o in rezervor.Merg pana trec iar pe zero.Adun kilometrii facuti de pe ceas cu cei pe care i-am facut de cand a trecut masina pe rosu si pana la peco si aplic metoda de trei simpla.Asta iarna la temperaturi intre 0 si 7,8 grade, mers doar cate 8 km pana la serviciu, trafic ca si inexistent, doar semafoare si cu radiatorul acoperit in proportie de 70 % masina a scos doar consumuri de 8,2 si 8,4 la vreo 5 astfel de calcule.1,4 benzina si benzina doar de la Omv ca ala e in drumul meu!
mihaii
A mea consuma 8% fix de vreo doi ani, tin minte ca imi manca 10% inainte sa schimb filtrul
Bag 35.5-36 de litri si merg 430-440km
aluibasarabeanu
O sa revin in doua trei saptamani cu consumul exact la temperaturi de 17, 23 de grade si in functie de acesta o sa ma hotarasc daca trec la Megane 1,6 8v caruia am sa ii pun gaz.Citind topicul de mai sus, tot cu consum Solenza, nu prea ma incanta trecerea la un motor mai mare si masina mai grea dar sunt curios ce scot eu!!!
andri1940
aluibasarabeanu, o Solenza nu consuma cu mult mai putin decat Laguna mea break, 1.6 16v, de 1300kg la mers extraurban. Maxim 0,5 l/ 100km diferenta la acelasi stil de mers. Cu Megane1 de 1.6 8v ma gandesc ca e foarte similara- Renault-ul este putin mai greu, dar mai aerodinamic. In oras bineinteles ca altfel este consumul, dar si confortul e foarte diferit (acum depinde si ce dotari are Megane-ul, la Laguna deja e alta clasa).
marius80_eugen
andri1940 hai sa fim seriosi . SLZ are sub 1000 kg . Eu nu cred ca Laguna break 1.6 16v de 1300 kg are consum de 8 - 8,8% in oras si 5 - 5,5% in afara .
E masina mare , greoaie si singurele motoare ok pt Lagura sunt cele 1.9 dCI , iar cu alea poti sa compari consumul , dar oare ce rost are sa compari mere cu gutui ?
Corsa 1.4 16v are cam 1160 kg si are consum de 10,5% in oras si 6,8% in afara . Clio 1.4 8v are cam 9% in oras si 6% in afara.
Cu Megane 1 1.6 8v mai compari putin SLZ la consum , dar iar ce rost are , ca ala e mare , il poti compara cu Loganul 1.4 8v ca tot pe acolo vine .
Multe consumuri de pe aici sunt puse si cu semnul intrebarii , ca oamenii nu stiu de ce consuma atat masina lor , deci nu generalizati .
Multi pun in masina aproape greutatea maxima admisa , mai dau drumul si la A/C si se mira de ce au afara 8% consum . Daca faceti calculul la greutate , cu 3-4 persoane si doar "ceva" prin portbagaj sunteti la maxim . 360-375 kg se ating foarte usor !
aluibasarabeanu
Din ce am citit eu Laguna 1,6 16v se invarte in jurul consumului de 10 litri in oras {Constanta} la un mers normal iar eu sper sa scot sub 8 cu solenza mea iar cei 2 litri diferenta pentru mine inseamna mult deaceea ma gandesc sa achizitionez acest Megane {care ma asteapta cuminte intr-o parcare} si punand-ui gaz sa ies la aceeiasi bani sau mai ieftin cu un plus de confort si siguranta!Consumul in afara orasului nu mai intereseaza ca ies foarte rar!Legat de consumuri.Multi le spun dupa ureche, cam atat are impresia el ca consuma, nu cred ca este corect asa.Consumul variaza destul de mult {poate si 1 litru} in functie de stilul de mers, de greutate, de combustibil, de uzura masinii si de cum este intretinut motorul.Eu ma apropii de 80000 de km, filtre curate tot timpul, uleiu la 10 000, circul mai tot timpul singur, presiunea corecta in roti intotdeauna, anvelope in stare foarte buna {chiar daca nu folosesc marci de prestigiu }, conduc normal, poate un pic sportiv {schimb la 3000 frecvent} si sunt curios ce consum voi scoate in aceste conditii prin metoda 'becului rosu'!!!
andri1940
Nu compar Laguna cu Solenza, dar in afara orasului diferenta e minima. In oras da, la mine in Pitesti scot 9l/100km, cam asa. Dar Megane1 comparat cu Solenza nu ar trebui sa fie prea departe nici in oras, e o masina usoara
velceani
Salut,

eu vara am 7 % si iarna 8 % media, fara AC pornit si majoritatea timpului doar eu, mers sportiv.
Nu am ramas niciodata in pana folosind metoda calculului pe baza kilometrilor (nu mai merge indicatorul de benzina smile.gif)

marius80_eugen
QUOTE(andri1940 @ 7 Jun 2013, 10:40)
Nu compar Laguna cu Solenza, dar in afara orasului diferenta e minima. In oras da, la mine in Pitesti scot 9l/100km, cam asa. Dar Megane1 comparat cu Solenza nu ar trebui sa fie prea departe nici in oras, e o masina usoara
*


Eu vb. de consumuri in Bucuresti , iar daca voi vb. de Pitesti si CT , pentru Bucuresti mai adaugati cel putin inca 1 % la consumurile voastre .
Megane-ul are cam 150 kg in plus fata de SLZ si iar il compari cu LGN , nu cu SLZ .

aluibasarabeanu - daca mergi preponderent in oras , oare de ce vrei sa treci de la o masina mai usoara si mai mica la una mai mare si mai greoaie ? Si la asta ii mai pui inca 50-70 kg in plus , ca sa o scoti pe GPL ... Dupa ce vei acea si ceva greutate si GPL-ul si inca 2 persoane in masina , o sa tragi ca de martoaga de Megane , mai ales ca GPL-ul de la noi este mai puturos decat benzina .
Metoda becului rosu nu este deloc precis . Daca nu ai CB , cel mai sigur este sa alimentezi repetitiv la aceeasi statie , aceeasi pompa , pana la primul click . Adica faci plinul pana la click , mergi cateva sute de km , apoi iar faci plinul la click la aceeasi pompa. Eroarea este mult mai mica decat la faza cu becul rosu .
La mine se poate aprinde rosu dupa o curba si ramane aprins daca merg continuu cu ea . Daca o las pe o suprafata perfect plana si opresc , la repornire rosul este stins si reapare dupa o vreme si alte curbe si denivelari , asa ca o eroare de 1-1,5 litri la un "plin" de 35-37 de litri este foarte mare .
gabyu
Sincer nu stiu de unde scoateti voi consumurile astea gen 7... unde pana mea pe camp la vale?
Solenza mea in Iasi ori ce i-as face mai jos de 9 nu imi iau mai mult da... in marea parte a timpului imi ia 10-11 (80% singur in masina) iar in afara 4 persoane 60-140 km/h ~7+- 0,5.

Sincer cand ma gandesc ca un X6 3.0 Diesel ia in oras 10 imi vine sa o duc la casat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.