Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
GeorgeB
din cauza benzinei mai proaste consuma MAI MULT ! fortezi motorul pentru a obtine aceleasi performante care le obtii cu o benzina mai buna. i.e. scoti x putere din motor la y turatie cu benzina buna, cu benzina mai putin buna scoti x putere din motor la y+z turatie. adica consuma mai mult .



povesti de vanatori ca aici nu am mai vazut oamenilor.
Bobo
pescari sau vanatori?
GeorgeB
si la vanatori este la fel laugh.gif am impuscat un iepure de era cat un urs laugh.gif
GolfIII
Benzina cu CO ridicata arde mai greu decat una cu CO mai scazuta. Ideal este sa folosesti benzina pentru care a fost proiectat motorul tau (aici e vorba de 95)
Costin
si totusi poate sa zica cineva daca a pus OMV100 si daca masi se simte "mai cu viatza" ??? :?:
gabriel.dumitru
Costin, am pus eu OMV100 si consuma cu draci, iar "viata" are la fel ca cea de 98 (care cica nu mai e).
Tudor B
Off topic: si in Austria este benzina omv100 si ii face reclama cu banere in benzinarii.
MoneyTalks
De unde iau eu nu am vazut... :roll:
Sergiu
Am pus si eu de 100 si consuma cam la fel... Putintel cam mult imi ia de cand cu operatia tehinca speciala (cu flexul si ap. de sudura). Nici la putere nu prea am simtit, dar si aici masinuta mea are o problema...
ZaiR
nu stiu cum e la voi dar de cand pun de la mol imi consuma si putin si fuge... motorul merge super ok si sunt super multumit

Mol 98 (import Ungaria) - 29200 [cand iau salariu]

Mol 95 (un prieten care lucreaza acolo zice ca e tot din Ungaria) - 26800 [cand e nevoie]



Super pretul (pe langa alte benzinarii)



Prefer sa ma duc 15 Km si sa pun de la Mol decat sa bag de la Petrom OMV Shell

OMV - ultima oara cand am bagat avea apa (imi arunca pe toba), si in combinatie cu petrom => curatat injectoare (am trecut prin asta)

Shell - la firma se cam duk din 10000 in 10000 KM sa curete injectoarele ca nu mai pornesc motoarele (au contract cu Shell) {V-Power cat am bagat eu nu a facut probleme !!! si mergea si bine - gen Mol de 98}



Stiu ca toti motoclistii cauta sa bage de la Mol ca nu au probleme si merg si bine

(cei care nu au fara IJ, Mobra....si alte dastea)
GolfIII
[quote]...OMV - ultima oara cand am bagat avea apa (imi arunca pe toba), si in combinatie cu petrom => curatat injectoare (am trecut prin asta)

[/quote]

Te-ai intrebat vreodata de ce ruginesc tobele din tabla?. Tocmai din pricina apei. Rostul catalizatorului este de "transforma" o parte din noxele din gazul de esapament in apa, asa ce e normal sa-ti curga apa. Odata cu incalzirea tobei apa define invizibila deoarece trece in stare gazoasa...
bogdan_o
Nu e normal sa curga apa dupa ce motorul s-a incalzit. Apa ar trebui sa curga cand e frig afara si nu e incalzit motorul. Daca mai curge si dupa e clar ca e din vina benzinei. Catalizatorul nu prea cred ca are vreo treaba cu apa. La brek (care nu a auzit de catalizator) cuge apa din toba la fel ca la SLZ. Apa vine de la benzina de "calitate".
GolfIII
Gresesti. Catalizatorul are treaba cu apa, o accentueaza. Evacuarea se incalzeste mai greu decat motorul, din acest motiv apa ramane vizibila o perioada mai indelungata dupa incalzirea motorului.

Cata apa iti inchipui tu ca poti avea in benzina daca acea apa ramane in stare lichida dupa ce a trecut prin cilindri si a ajuns la o temperatura de cateva mii de grade? smile.gif Si de ce e normal sa curga numai cand e frig afara? Chiar nu-ti inteleg rationamentul.

P.S. Apropo, de ce crezi ca ruginesc tevile? De la apa din benzina?
bogdan_o
E normal sa curga mai multa apa cand e frig afara, tocmai pentru ca evacuarea este mult mai rece si se formeaza condensul mai repede. Nu a zis nimeni ca apa ramane in stare lichida. Iese din motor sub forma de vapori dupa care se raceste la contactul cu evacuarea care este mai rece decat motorul. De-aia vara cand e foarte cald afara nu vezi apa curgand din esapament. dar cum vine toamna, cum vezi tevile de esapament plangand pe la semafoare.



Catalizatorul am zis ca nu prea are legatura pentru ca acelasi fenomen se petrece si la amsinile fara asa ceva. Si daca ar vea vreo legatura, ar trebui sa mai elimine din apa. Pentru ca el se incinge foarte tare, apa trebuind sa se evapore.



Tevile nu ruginesc numai de la apa din benzina. Mai ruginesc si de la apa de pe drum care este aruncata pe tobe, mai ruginesc de la sarea imprastiata iarna. In plus, chiar daca nu mergi cu masina, tot iti rugineste toba.
GolfIII
[quote] La brek (care nu a auzit de catalizator) cuge apa din toba la fel ca la SLZ. Apa vine de la benzina de "calitate".[/quote]

Toate motoarele produc apa, indiferent daca au sau nu catalizator (poate am fost cam neclar in exprimare). Un motor normal (adica fara defectiuni) elimina azot, dioxid de carbon si apa. Cel putin asta se doreste. Motoarele fara catalizator elimina in plus monoxid de carbon (foarte toxic), monoxid de azot si hidrocarburi...

Benzina are in compunere Hidrogen (cred ca-i foarte clar, nu) care, oxidandu-se (adica arde) produce apa. Corect sau nu?
bogdan_o
Cand ai dreptate, ai dreaptate, si iti multumesc pt explicatii. Dar, si de aici pleaca si nelamurirea mea, in tarile in care curge apa calda, nu am vazut masini de la care sa le curga apa din esapament cum vad la noi. Indiferent de masina, la noi curge apa, la ei nu. De-aia am spus ca benzina are un rol important. Dar, se poate sa ma fi inselat si sa nu fi fost prea atent. Iti dai seama, ca nu stateam eu sa ma uit la tobele masinilor. Dar nu mi-a sarit in ochi faza asa cum imi sare in ochi la noi.
GIC
[quote][quote] La brek (care nu a auzit de catalizator) cuge apa din toba la fel ca la SLZ. Apa vine de la benzina de "calitate".[/quote]

Toate motoarele produc apa, indiferent daca au sau nu catalizator (poate am fost cam neclar in exprimare). Un motor normal (adica fara defectiuni) elimina azot, dioxid de carbon si apa. Cel putin asta se doreste. Motoarele fara catalizator elimina in plus monoxid de carbon (foarte toxic), monoxid de azot si hidrocarburi...

Benzina are in compunere Hidrogen (cred ca-i foarte clar, nu) care, oxidandu-se (adica arde) produce apa. Corect sau nu?[/quote]

Sunt inginer chimist si confirm ce ai spus. In plus: rolul catalizatorului este sa transforme monoxidul de carbon, oxizii de azot, si hidrocarburile nearse in bioxid de carbon, azot si apa.
MoneyTalks
Si care e legatura intre transformarea benzinei in apa in urma arderii si... consumul la Solenza? :shock: :mrgreen:



Care faceti un split la topic?
Claudiu
Am pus benzina de la MOL Brasov si nici nu se compara cu cea de la OMV.

Sau poate, din cauza ca era Duminica seara, o dadeau sprit, sa ajunga la toti. :x
MoneyTalks
In ce sens nu se compara? Care ti s-a parut mai buna? :shock:
cbuhu
MoneyTalks, nu e spritu' cum e vinu' :alcoholic: Care-i mai tare ?
florinc
QUOTE


Cand ai dreptate, ai dreaptate, si iti multumesc pt explicatii. Dar, si de aici pleaca si nelamurirea mea, in tarile in care curge apa calda, nu am vazut masini de la care sa le curga apa din esapament cum vad la noi. Indiferent de masina, la noi curge apa, la ei nu



nu e adevarat

in ungaria am vazut eu la semafor cum ii curgea unuia din toba de ziceai ca stoarce rufe
laurh
Am scos 7.3 in oras din plin in plin (40 de litri). E bine nu ? 8)
os
GIC, (ma adresez in special tie fiindca ai spus ca esti chimist): tobele se omai oxideaza si din cauza sulfului din benzina: (S+O2)->(SO si SO2)+H2O->(H2SO3 si H2SO4). Desigur vorbim de solutii slabe dar ele sunt in orice caz mai agresive decīt apa chioara. Poti sa confirmi sau sa corectezi?
GIC
QUOTE
GIC, (ma adresez in special tie fiindca ai spus ca esti chimist): tobele se omai oxideaza si din cauza sulfului din benzina: (S+O2)->(SO si SO2)+H2O->(H2SO3 si H2SO4). Desigur vorbim de solutii slabe dar ele sunt in orice caz mai agresive decīt apa chioara. Poti sa confirmi sau sa corectezi?


E adevarat cu o precizare: SO nu exista ci doar SO2 (majoritar) si SO3 (mai putin in conditiile date). In plus exista oxizi de azot care se combina cu apa rezultind acizii respectivi (azotic si azotos).



PS. stiu ca iar sunt off topic dar tebuia sa raspund. OS - daca mai ai ceva neclaritati continuam pe MP
os
Multumesc GIC. A trecut mult de cīnd am īnvatat eu chimie (ultima data in anul I de facultate).
Gore
Am facut plinul la LukOil cu EuroLuk (probabil ca are CO96).

Am fost la mare Bucuresti - Vama Veche, dus-intors, 606km.

Viteza medie a fost de 70km/h in treapta a 5-a.

Adica, destul de mica.

Am facut din nou plinul in Bucuresti la intoarcere.

Am bagat 31,8 litri.



Consum 5,25 %.



Probabil ca cineva o sa ma injure pentru mesajul asta.
Marty
Ai facut dus-intors cu un singur plin de benzina ???? :shock: Eu cind ajung in Vama, sta indicatorul pe ultima liniuta groasa (cam 1/4 din rezervor).
KpK1
QUOTE


Consum 5,25 %.  




in 450 km solenza a consumat doar 25 litri.Viteza medie 90km/h tot in treapta a 5-a, schimbatul vitezelor pe la 3000rpm,2persoane,2 genti mici cu bagaje,consumul aprox. 5.6% .Benzina a fost numai Tempo 98 de la MOL.
MoneyTalks
Se apropie sezonul de vinatoare sau de pescuit? :mrgreen: Ca asa si eu pot spune ca imi consuma 3l/100 :mrgreen: Problema e cine ma crede laugh.gif
Gore
Stiam ca n-o sa ma credeti!



Am scris toate operatiile.

Poate am gresit undeva.



Indicatorul de benzina era aproape in zona rosie, dar nu se aprinsese

beculetele. Deci mai aveam vreo 12 litri in rezervor.



Distanta nu se poate comenta:

Bucuresti - Constanta 250km

Constanta - Vama Veche 50km





Probabil consumul a fost mic din cauza vitezei destul de mici.



Masina este oricum destul de putin folosita: 4.000 km intr-un an.
MariusI
Pai bine monsher, tu asa calculezi consumul, in functie de indicatorul de benzina ? laugh.gif
Gore
Sunt eu, pescarul cu 5,25 %.



Am uitat sa mentionez.

4 persoane, asa, in jur de 240kg + 50kg de bagaje.

Schimbat vitezele pe la 2500-2800 rpm.



In Bucuresti consuma cam 8, asta-iarna 10-11 %.

Deci, nu este o masina de exceptie, este chiar normala.
MoneyTalks
Vad ca abia acum ai iesit la pescuit :mrgreen: Ca asta iarna (10-11%) era inghetata balta :mrgreen:
Gore
QUOTE
Pai bine monsher, tu asa calculezi consumul, in functie de indicatorul de benzina ?  :lol:




Nu, am calculat consumul intre 2 plinuri, in functie de cata benzina am bagat. Daca cei de la benzinarie fac cinste cu mai mult gaz, treaba lor!



Am zis ca atunci cand acul este aproape in zona rosie si nu s-a aprins beculetele, din experienta, mai am cam 12 litri in rezervor.
Costin
Parca am mai scris ca taicamiu afara cu 90-100 si fara schimbari bruste a consumat 5-5,5, plinu l-am facut io de fiecare data si am pus pana sa dea p-afara, deci se poate fara pescuiala.

In schimb io oricat de linistit merg cu 120 nu pot mai putin de 6.3-6.5.

8-8.5 in oras fara aer linistit aprox 9-10 nervos
haky
QUOTE


Ai facut dus-intors cu un singur plin de benzina ????  




Eu cu un plin merg regulat Oradea-Ploiesti si mai raman cam 9-10 litri in rezervor (imi intra doar 33-34 litri si asta mi s-a intamplat de fiecare data. Cel putin 8 ori)



Acum revenind la subiect, Am avut rabdare (pana acum) si am notat fiecare alimentare si km facuti. Global, arata cam asa: 10.267 km si 790 litri benzina. Rezulata aproximativ 7,69% consum. Benzina numai de la OMV 95, 98 si mai nou 100, dar ultimile doua doar cand ies afara din oras, la drum lung.
SwatKat
si eu calculez... si e cam asa de 7 plinuri: 198.3 l - 2569 km = 7.71% (adica in normalitate, zic eu...) benzina de vreo 5 plinuri OMV 95 si primele 2 plinuri Shell vpower.
vir
Trageti un furtun din-nainte de injectoare inapoi in rezervor .. un al 2lea retur .. Nu mai aveti putere dar si consumul .... eee
SYL
Nu inteleg de ce vi se pare exagerare un consum de 5,25% la SLZ care are motor de 1.4 si injectie monopuct. Eu am reusit sa scot cu Nova mea pe traseul Bucuresti-Breaza si retur un consum de 5,7% in contextul in care motorul e de 1.6 si injectia monopunct (deci automat consum mai mare). Am mers 2 persoane, iar ca viteza de deplasare la dus 60km/h in localitate si 120km/h in afara, iar la intoarcere tot 60km/h in localitate si 80km/h in afara (era noapte si ploua).
bogdan_o
QUOTE
Trageti un furtun din-nainte de injectoare inapoi in rezervor .. un al 2lea retur .. Nu mai aveti putere dar si consumul .... eee




Pai si atunci ce benzina mai ajunge la injectoare. Ca ti se opreste masina in drum. Asa, mai bine la impins. Consum 0, exercitiu fizic, ce iti poti dori mai multe. Serios acum, dati si voi niste solutii mai rezonabile.
vir
Eu nu iau in seama consumul in afara .. merg mai mult pin oras .. asa ca ...
bogdan_o
Mie imi consuma relativ putin in oras. adica vreo 7.5%, mers linistit, fara A/C. dar afara imi ia cam 6.5, ceea ce zic eu e mult comparativ cu ce se lauda lumea pe aici. Chita ca masina merge 90% din timp in oras, un drum afara pentru mine insemna vreo luna-doua de mers in oras ca si kilometri si atunci ma oftic cand vad consumul.
sod
ultima isprava: 153 Km cu 17 l bezina , consum urban smile.gif tot omv 95. S-o fi busit ceva, ca pare sa consume din ce in ce mai mult.
ynu22
ultimul consum facut afara : 248 km cu 15,20 litri de benzina => 6,12 ; in localitate mers cu 50 - 60 ( erau radare la greu), afara 100 - 120 km/h



in oras ia in jur de 7,5



PS nu sunt pescar si nici vanator laugh.gif , cine nu crede e poftit sa vina sa verifice
bogdan_o
Florine, in sfarsit gasesc si eu pe cineva cu un consum apropiat de al meu. Numai ca mie imi ia 6.5 afara (mers 90-100 km/h). Dar zi si ce benzina bagi. Daca zici ca de la LUK m-ai facut un om fericit.



P.S. Vezi ca am pus pachetul la posta luni.
Cib
mai nu stiu ce le faceti voi, dar eu am scos cel mai bun consum fara aer de 6.8 pe drumul spre mare. Mers 60/h in loc, 100-120-140 in afara, benzina mol de 95. deci ori masina mea e gurmanda, ori voi spuneti minciunele (cei cu consumuri mici)
vir
La berlina mea consum 6% si frate-meu are cuzinetii mai buni consuma 5,5%

Dar am aprindere electronica si un jigler din carb in loc de 1,35 am unul mai mic de 1.15 .. bine bine nu mai pot sa-i dau forje .. dar la ce am nevoie .. merg economic :inger:

Toate consumurile sunt sub juramant .. nu-mi bat joc .. sambata am facut un test.

Dacia 1310 din 87
SwatKat
la mine in oras e probleme, ca sub 9% nu-mi ia. Si fara AC. Si nu mi se pare ca merg sportiv, ca pana la serviciu vin pe Buzesti si drumu-i cam nasol...
ynu22
Bogdan,



Off T. : Multumesc inca o data pt pachet!



benzina e OMV de 95 :cry: , eu bag de la OMV deoarece imi e in drum spre serviciu si sunt foarte multumit de ea, la cealata masina , am o "frantuzoaica" din 75 , la care tot de la OMV am alimentat si timp de aproape 1 an nu am desfundat jiglorul nici macar o data si nici nu am reglat avansul, lucru care il facem frecvent cind alimetam de la PETROM.



Pt Cib,



Desi nu imi place sa ma repet totusi fac o exceptie : cine nu crede e binevenit sa verifice , primul test pe bani mei restul pe bani "clientilor" laugh.gif

Cel mai mare consum l-am avut iarna ,de 8,2 l la 100km cind am mers exclusiv in oras iar masina nu era tinuta in garaj.



Cu respecte,

Florin C.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.