QUOTE(johnybic @ 28 Oct 2015, 10:52)
salut sa scrii aici cum ai legat electroventilatorul si cu poze te rog frumos ,si a mea a avut electroventilator de fabrica ,la fel releul este cu toate firele pe el mai putin un papuc care este liber si banuiesc ca de el se leaga plusul de la GMV si butonul din bord este si cand apas pe el se aprinde becul si mai sunt doua fire negre langa radiator unde vine termocupla acum nu stiu daca acele fire chiar veneau la termocupla si cum as putea face legaturile in asa fel sa nu stric ceva ,am urmarit topicul unde se vorbeste intens de GMV si montaj am dat si ceva scheme jos dar majoritatea sunt scheme de montaj pentru auto care nu au avut din fabrica GMV ,banuiesc ca firul cel rosu de la electroventilator se leaga la papucul liber de pe releu si cel negru il leg la masa caroseriei dar cele daua negre de langa radiator de la termocupla cum naiba sunt amandoua de minus? scuze ca mi-am permis sa iti poluez topicul daca se considera inutil rog a fi sters[attachmentid=1628012013] [attachmentid=1628012014]
maine il iau si o sa vedem cand il pun.....eu am deja instalatia facuta din fabrica,cineva l-a scos si a pus paleti de plastic,macar de-i punea de aia de tabla nituiti si lasam asa.....
firele negre de langa furtun,de jos,in dreapta is de la termocupla,n-au polaritate,le pui cum vrei ......daca nu vrei sa-ti gauresti radiatorul si sa-i alamesti o piulita cu filetul termocuplei poti taia furtunul de jos,pui o teva cu o piulita sudata la filetul termocuplei(o faci pe strung) ...tot aia e....din releu ies doua fire ce duc la motor,maine iti spun eu care-s alea(daca le-oi mai dibui si eu)....sau aduc un electrician auto ca am unul destul de bun.....te tin la curent si iti explic eu tot.....
Poti arunca si un ochi aici :
http://www.daciaclub.ro/Montarea-unui-elec...tor-t14591.htmlPS : nu mi-ai poluat topicul,ma bucur ca posteaza lumea aici,asta ma motiveaza si pe mine mai mult in ceea ce fac.....
QUOTE(nelu_1985 @ 28 Oct 2015, 13:16)
Pentru montajul radiatorului mare cu picioruse si tampoane tip nou, procedezi astfel:
- tai cu dalta suportii vechi de pe traversa
- iei radiatorul nou, pui tampoanele pe picioruse si le manjesti cu vaselina
- montezi furtunul mare cu termostat pe radiator
- incadrezi radiatorul incat sa se potriveasca furtunul pe pompa de apa si sa ai 5 - 8 mm distanta fata de masca masinii
- vaselina de pe tampoane va lasa 2 urme rotunde pe traversa in care vei da 2 gauri de 14 mm (totusi masoara mijlocul tamponului)
- pui vaselina pe burghiu sa nu intre span mult in traversa
- ungi tampoanele cu vaselina si le montezi in traversa
- montezi radiatorul la pozitie si in partea superioara il fixezi cu o brida cu tampon pentru 1310 dupa '86.
- va trebui sa dai o gaura in masca pentru surubul de 6 care strange brida.
Instalatia exista pe masina, probabil si releul mare patrat pe contraaripa stanga;
+ ventilatorului se leaga la releu, iar masa la caroserie. Pentru termocupla ai firele iesite din instalatie langa contraaripa dreapta.
La modelul tau ai si buton in bord pentru pornire in cazul in care termocupla nu merge. Butonul are un led care se aprinde in ambele cazuri, elv pornit prin termocupla, sau elv pornit de la buton.
obiectiv ca de obicei
.....asa am vrut sa fac,am luat o dalta sa dau jos porcariile alea patrate de pe traversa si ce crezi? chiar din prima s-a rupt un suport de ala cu o bucata de vreo 2-3cm din traversa
si traversa e sanatoasa,cum naiba??? ....a trebuit sa aduc MIG-ul tocmai de la 50km distanta ca sa-mi repar traversa...
Plin de draci,am taiat piciorele de la radiator cu un flex mic,l-am incadrat la loc,sus am dat o gaura de 7mm ca sa ma pot juca putin si din tamponul ala de sus....a iesit brici.....n-avea rost sa chinui traversa pentru un radiator care pana la urma e consumabil........
QUOTE(Rob3rto @ 28 Oct 2015, 20:41)
Eu am radiator mare pe traversa de 1300 cu suportii originali si a venit la fix, n-a trebuit sa gauresc si sa tai nimic
n-ai traversa originala,masina ta a fost "lucrata" poate
Maine o tai la remat sa caut un delcou Ducelier si un capac la cutia sigurantelor pentru ca cel existent e cam muci ! vad eu de ce bunati mai dau p-acolo.......
Stau cu frica la c&r sa nu-mi dea apa la ulei,cand am scos chiulasa iar alaltaieri(deh mesterii batrani aka sabotorii mi-au strans tare vreo 3 supape,patina de la lant era slaba din surub,ce sa mai zic
) am fost atent si am rupt aderenta intai miscand stg-dr si apoi am saltat-o in sus......daca am deranjat cilindrii am pus-o.......am de lucru iar....
Sfat : daca aveti rabdare faceti supapele la mana(stanga-dreapta,sus-jos) ,pasta putina si ulei....ies PERFECTE.....lasati bormasina,aia e pentru lenesi !!!
Inca ceva....daca se merge maxim 5-10 km cu supapele stranse(fara joc) nu cred sa pateasca nimic scaunele,eventual cu cagula scoasa de la carburator si accelerata pe la 5000rpm turnati aapa de canal cu o seringa prin carburator.....macar admisiile se vor spala.....deci atentie mare la jocul termic...prefer un joc mai mare si un consum mai mic decat un joc mic sau inexistent si pot arde o supapa doua si-mi dau de lucru....
Cea mai ok metoda din cele 3 stiute de mine e asa....
Cu pipa de la delc pe 1 si semnul pe volant la vedere se regleaza supapele 1235 EAAE ,apoi la fel cu pipa pe 4 si semn se regleaza supapele 4678 EAAE ....joc 0.20 pe A ai 0.25 pe E !
Pistonul 1 si supapa 1 din cele 8 is cele de la volant !!!!!
Vad eu....va tin la curent cu tot.......chiar vreau sa atestez masina asta dupa ce o vopsesc,pacat ar fi sa n-o fac........momentan troaca toarce de te unge la inima.....
Ulei folosit : o posirca de 25 de lei/3l facut de setcar 20w40.....bun de rodaj...presiune la ulei 5 in ralanti cu apa la 85 .....motorul are o linie de nota 10 !!!
sa restaurez asta ? ce parere aveti ? da bine pe dacia mea ? eu am de aia neagra pe care scrie DACIA cu alb...