Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
E o idee, m-am gandit si eu la ea, sa vad daca se poate, cred ca trebuie ceva releu sau bypass pe la termocupla. Imi amintesc ca unchiul meu a avut o Dacie de export cu GMV, la care avea in bord un buton rosu cu un ventulator desenat pe el, pe care daca il apasai pornea GMV, insa trebuia tinut apasat, nu statea singur, ma gandesc ca era ceva siguranta, sa nu mearga non-stop...
silvanu96
...sa pape bateria...
b06fcn
Din ce imi aduc aminte nu mergea daca nu era pornit motorul...
b06fcn
Ieri am ajuns la Gl cu treburi pe la scoala si am profitat sa recuperez jantele.
Pot spune ca au iesit OK, avand in vedere cat de ruginite erau. Saptamana viitoare le duc la incaltat.
Poze[attachmentid=1628071304]
b06fcn
Venit radiator de zecar. Ambalat corespunzator, arata bine, finisat corect, fara lamele de racire indoite sau rupte, fara dop la mufa de termocupla. Pentru ca nu m-am gandit ca vine fara dop, neavand inca timp sa fac legatura GMV-ului, va trebui sa iau o termocupla care sa stea acolo pe post de dop pana ajung sa-mi fac timp de mestereala electrica...
Nu renunt la a cauta un alt radiator de cupru sau la a gasi solutii de curatare si reparare a celui vechi.
b06fcn
Am ajuns la mosie si am pus radiatorul zecar. Inainte de asta am spalat temeinic instalatia de racire, dupa care am pus lichid de racire, antigel G12 cu apa distilata in proportie de 1:1. Am aerisit instalatia si am purces la un drum pana la vie, nu a mai fiert si nici nu a mai scos spuma pe la vasul de expansiune.
Trebuie sa ii leg si GMV, am pus deja termocupla, acum sa vad cum trebuie facute legaturile. Pana una alta insa, ma gandesc sa ii pun un buton de pornire, doar pentru nevoi in teren greu.
In rest, se simte nevoia unor scaune mai serioase si a unor interventii pe partea de mecanica, pentru un comportament mai bun pe coclauri...
b06fcn
Am impreunat azi jantele de tabla de la Toyota cu noile gume de iarna. Manopera plus valve si plumbi - 50 de lei. Au cerut intre 15 si 45 gr pe roata.
M-am dat cu zecarul de cateva ori azi, imi place din ce in ce mai mult, motorul s-a mai lasat, se simte ok masina. Dupa ce termin curatenia si organizarea in garaj il bag la refacere...
b06fcn
Ma tot uit dupa gume de iarna pentru Opel. Dimensiunea de pe masina e 185/55R15, in carte mai am 175/65R14. In aceeasi carte scrie ca dimeniunea 185/55R15 e doar pentru rotile de vara, chestie total idioata si anormala, asa cum mi-a confirmat si colegul Marian de la Tm. Deci nu as avea de ce sa nu iau aceeasi dimensiune, mai ales ca am facut pana acum ITP-uri cu gumele de iarna si nu s-a legat nimeni de dimensiunile rotilor de iarna. Cu toate astea, e o dimensiune scumpa, cele mai ieftine anvelope cu grad B de aderenta pe ud se duc la peste 250 lei bucata, pe cand unele cu acelasi grad de aderenta pe dimensiunea pe 14 se gasesc pe la 160 (Nexen Winter nu stiu de care)...Jenti pe 14 am prin garaj ramase de la un R21, problema care se pune e gaura centrala, la Opel e 56.5 mm, la Renault e 60 mm. Am gasit sa fac inele de centrare, acum trebuie sa mai vad si cum stau jantele respective pe masina, avand un alt ET decat cele de Opel (38 fata de 49).
Ma mai gandesc, saptamana viitoare aduc o janta la copitala sa o probez pe Opel, sa vedem cum sta pe masina, daca nu atinge in etrierii de pe fata etc...Dupa care ma decid ce si cum sa iau.
bgdrenault
Te increzi in Nexen"?
Ma bate si pe mine gandul de doua nexen allseason pentru o masina care face 2500 de km pe an. Si la care schimb anvelopele din cauza vechimii. O dimensiune ciudata de 195 50 15
b06fcn
Am luat Nexen pentru Megane, de vara insa, tot indice B la aderenta pe ud, pot spune ca sunt chiar OK, atat pe apa cat si pe ud, plus ca am citit si destule opinii cat sa-mi fac o idee...Ca idee, am vazut ca ce am pus eu pe Megane vine in echiparea OEM pe multe Skode din astea noi...
bgdrenault
Cele de iarna si mixte au C pe ud
b06fcn
Sunt si cu B, uite aici https://www.pneux.ro/nexen-wg-snowg-wh2-175-65r14-86t.html
bgdrenault
Mda, pe dimensiunea ta, probabil.
La 195/50/15 nu am gasit decat C, atat la allseason sau iarna.
b06fcn
Se prea poate, linkul pus de mine e cu dimensiunea de care am eu nevoie...
b06fcn
Intre timp Toyota a rulat serios, se apropie de 135000 km - 6500 km de la finele lui august si pana acum.
Maine intra in parcul rece pana la jumatate lui noiembrie, cand pleaca in vacanta in strainatate, iar Leguma se pregateste sa ii ia locul. Am programat-o maine la revizia de 150000 km, de poimaine intra in paine din nou.
In rest, ma gandesc sa ma apuc de aranjat Megane-ul, ca sa ii pot face si ITP-ul, trebuie schimbat parbrizul, reglata frana de mana pe spate stanga si dusa la ITP.

16 Oct 2017, 20:44:
Luat Leguma de la revizia de 150000 km. Facuta la Serus, cu consumabilele mele, 240 lei manopera si piesele undeva la 450 sau 500 de lei, daca nu ma inseala memoria.
Au gasit un arc spate rupt, tot aveam nevoie de motiv sa scap de kkt-ul ala de PDG, deci tot raul spre bine. Plus opritorul de la usa sofer, incepe sa ma sece la nervi, trebuie sa vad cat costa...
In rest nici o problema, mi-era intr-un fel dor de leguma, dimineata o iau sa ma duca la Gl.
bgdrenault
Poti detalia putin manopera aceea de 240 de lei? Ca mi se pare cam mult.
b06fcn
Am sa ma uit pe factura, insa la 120 e lei ora fara TVA iese cam o ora jumate de manopera...probabil aici intra si controlalele generale de la revizie, ca se uita pe sub masina, sa ii baga calculatorul in fund sa vada daca sunt erori, etc...
bgdrenault
A, daca e si revizia acea, probabil ca de asta e asa mare.
Eu, desi fac reviziile in reprezentanta, nu pun botul la revizia lor de service, adica functionare inchidere centralizata, stare placute, stare lamele stergator, presiune roti, presiune roata rezerva, etc care fac cca 120 de lei la skoda.
.Filtrul de polen il schimb eu, filtrul de ulei si aer le aduc eu, de la ei iau uleiul, evident ceva mai scump decat la emag sau autokarma.
Si manopera, cu schimb ulei, filtru de aer, interogare calculator, vizualizare erori si tras de roti merge la 100-110 lei.
madhorsefuzzy
QUOTE(b06fcn @ 15 Oct 2017, 22:24)
Luat Leguma de la revizia de 150000 km. ...  Plus opritorul de la usa sofer, incepe sa ma sece la nervi, trebuie sa vad cat costa...

La mine face de 3 ani cred. radmasa.gif

Eu nu as lua de origine. De fapt am comandat si primit asta. Ei zic ca e modelul imbunatatit. Il am in casa de 2 saptamani: cheful de desfacut usa ... nu il gasesc.
b06fcn
Merci de hint, o sa il comand si eu, sa il schimb cand oi avea chef...pana una alta, caut suspensie...
b06fcn
Am comandat si primit azi opritorul de Leguma. 76 de lei cu tot cu transport. Merci de hint calu' plecat cu sorcova...
madhorsefuzzy
Sa imi zici cum e, ca sigur il pui inaintea mea pe masina.
b06fcn
Daca nu e bun ti-l trimit ramburs...
b06fcn
Am venit la mosie sa schimb rotile la Kia. Mi-a fost lene sa le urc in porcbagaj si sa ma duc la vulcanizare, asa ca le-am pus singur in curte, am profitat si m-am jucat cu sculele pneumatice.
Si pentru ca mi-a venit kitul de senzori de parcare i-am dat bara jos si maine dimineata ii dau gauri si fac legaturile...
IN weekend montez modulul DRL la Toyota si ii schimb si rotile.


25 Oct 2017, 13:31:
Terminat de pus senzorii de parcare pe Kia. Desi i-am comandat burgundy red, tot sunt o idee mai deschisi la culoare decat masina. Nu e bai, la primavara intra la revopsit integral, mi-a facut pofta colegul cu Alfa, se rezolva atunci diferentele de nuanta.
Legate firele, merge OK.
A fost mai complicat cu masuratul si gauritul umpluturii din bara, insa a iesit Ok pana la final. Poze mai incolo...
Diac
Te-ai gandit ce faci cu parcul auto când or baga astia noile taxe? Deja mi s-a sugerat sa dau Meganul la rabla pentru zeronouatécéé sad.gif
pishky
bulgaria pare o hoptiune valida
b06fcn
Nici o sansa. Kia, Toyota si Opel sunt E4. La Kia si Toyota s-a platit taxa si nu s-a recuperat.
Lada si R21 alb devin istorice de la anul. Mai raman cu potentiale probleme Aro 10, R21 Turbo si Megane-ul...cat sa ma coste pe an? 1000 de euro? Nici o problema...are balta peste...
Muttley
QUOTE(b06fcn @ 26 Oct 2017, 18:25)
La Kia si Toyota s-a platit taxa si nu s-a recuperat.
*


Perfect! Si mai multi bani la buget! icon_mrgreen.gif
b06fcn
Mai ales, in jur de 350 de euro la doua masini acum 10 ani, ce sa zic, paguba...
b06fcn
Am ajuns azi la mosie, am schimbat gumele si la Leguma. ODO 152000 km. La Kia, ca nu am scris mai sus, ODO 154200 km. Urmeaza Toyota weekend-ul viitor, dupa care Opelul. Cred ca mai trag si iarna asta de gumele existente, ca nu au probleme, nici de carne si nici de crapaturi, desi au ceva varsta. Megane-ul va avea parte, teoretic, de inca o iarna fara circulatie, daca nu am timp sa ma ocup sa-i rezolv toate bubele...
b06fcn
Am profitat azi de vremea buna si am schimbat gumele la Toyota - ODO 134500. Noile Nokianuri se simt mai bine decat cele vechi, sunt si mai silentioase, pana acum sunt multumit, am facut deja un drum cu ele si mi-a placut cum se simt pe sosea uda. Sa le vedem pe zapada.
Tot pentru ca era vremea buna si am primit si ajutor, am instalat montajul DRL pe Toyota, merge OK, intensitatea becurilor este reglata ca la Laguna, de acum inainte las luminile pe Auto si nu mai am nici o grija. Mai am de luat capace pentru rotile de iarna si covorase de cauciuc, din astea din ultima categorie avand nevoie si la Opel si la Leguma. Sa vad unde gasesc ceva sanatos, sa nu se mai gaureasca precum cele luate acum vreo trei ani la Leguma si la Megane...
bogdan_dsn
Pentru covorase ii recomand pe cej de la novline(novline.ro). Am avut si eu de la gledring si intr-un an s-au gaurit.
psychoo
Eu am gledring de mai bine de un an si sunt ca noi.
bogdan_dsn
Chiar nu stiu, am pus pe 5 masini gledring, la toate dupa 1 an - 2 s-au gaurit in locul unde sprijini calcaiul pe acceleratie.
R19/16v
E foarte importanta incaltamintea folosita.
bogdan_dsn
In 99% din timp adidasi/pantofi sport, sotia nu conduce ca sa pun problema pe tocurile ce se sprijina pe pres si il gauresc.
b06fcn
Am gasit ceva dedicat pe la 125 de lei pe set, vreau sa ma duc sa le vad cum arata si sa le iau doar daca imi plac. La Leguma am luat covorase dedicate de cauciuc, pe care le foloseam doar iarna, si la finele sezonului II era deja gaurit cel de la sofer...sotia nu a condus masina aia decat rar, iar eu am incaltaminte variata, cand pantofi de costum, cand unii mai sport, nimic surprinzator. Si totusi, s-a gaurit covorasul. La Kia, unde rulajul e mult mai mic, sunt impecabile si in ziua de azi, desi au aproape 4 ani daca nu ma insel. La Megane, idem ca la Laguma, astea au tot asa, vreo patru ani, dupa doi ani avea gaura cel de la sofer...
La Opel am din alea universale de cauciuc, puse peste cele de mocheta dedicate, au peste 10 ani de cand sunt in Opel, au fost vreo trei ani inainte pe R21, nu au nimic...cand te uiti la ele, nu dai o ceapa degerata, covorase universale din Selgros...
In alta ordine de idei, chiar imi plac DRL-urile de la Toyota, arata OEM de tip scandinav...
b06fcn
Am tras o fuga la mosie sa schimb rotile si la Opel. Imi propusesem sa plec direct la Gl de la mosie, insa am constatat ca franeaza aiurea...adica, la o frana mai serioasa pe autostrada s-a dus brusc spre dreapta...
Schimband rotile, a constatat ca discul de pe stanga fata este cam oxidat, semn ca fie etrierul nu mai lucreaza bine, fie placutele au ramas lejer intepenite. O sa sun maine sa fac programare la EDS sa remediez ce e de remediat.
Asa ca am revenit la copitala si plec maine la Galati cu Leguma.
Am profitat sa-i dau nitel pe goarna Opelului, cand am plecat de acasa scotea ceva fum, la revenire acasa nu mai fumega la talpa...deh, masina mearsa aproape doar in oras...
b06fcn
Dimineata am dus Megane-ul la doctor. S-a constatat ca avea etrierul spate stanga imbacsit si blocat pe partea de levier de comanda, de aia nu mai mergea frana de mana, s-au chimbat si cablurile si acum frana de mana tine bine, pe ambele roti de pe spate...au profitat baietii si au refacut si prinderile de la esapament, care aveau vreo doua bride de cauciuc imbatranite si coapte, plus prinderea de la toba finala pe care o reparasem eu cu sarma in asteptarea unei reparatii serioase si de care chiar nu mai tineam minte.
Pierderea de lichid era de la termostat, corpul se mancase dinspre interior si se rupsese ceva in plasticul ala si pierdea lichid cateodata...
Maine vine si noul parbriz, urmand ca dupa aia sa fie dusa masina si la ITP de catre cei de la service, asa ca sambata sper sa ajung la mosie ca sa o trec si pe dumneai la incaltarile de iarna...
b06fcn
Azi am tras o fuga pana la mosie, ca aveam drum pe mai departe, spre Buzau, de unde am luat o capota de Aro 10, plus 2 usi complete si doua bascule, pe care am dat 200 de lei. Fata de alte locuri, unde mi s-a cerut 400 de lei doar pe o capota, am zis ca pretul e unul care justifica deplasarea, mai ales ca aveam de ajuns si la mosie sa ma ocup de varza pentru sarmale...mai greu a fost cu bagatul in masina, au intrat milimetric in Toyota, daca ma duceam cu Leguma se chema doar ca ma plimbam pana la Buzau.
Dimineata ma duc sa vad daca Megane-ul e OK de luat inapoi acasa si bagat in paine...

17 Nov 2017, 12:53:
Apdeit - m-au sunat de la service ca Megane-ul e gata si cu ITP-ul facut, am inteles ca nu au fost probleme de nici un fel. Astept sa vad cum ma duc sa iau masina de la service, sa pot pleca la mosie.
Din ce mi-au zis, s-a pus parbriz Benson, cu tenta verzuie si parasolar, cel heliomat fiind cam scump fata de acum cativa ani cand l-am schimbat pe cel original al masinii.
Cost total, cu tot cu parbriz, cabluri frana, termostat, refacut prinderi esapament, manopera si ceva la baietii care au lucrat, 950 de lei. Plus ITP 100. Nu e rau, ma astept sa nu mai am de bagat bani in masina asta in viitorul apropiat.
AndreiMR
Megane 1 FL a fost o masina cu adevarat fiabila. Au avut si ai mei una, tot 1.9 dci, nicio problema cativa ani si vreo 120k km, apoi a ajuns la altcineva care a mai facut inca o data si jumatate km aia. Si a schimbat doar consumabile si lucruri firesti la varsta aia a masinii, adica elemente de suspensie/tren de rulare. Singurul lucru mai deosebit care a picat la ea a fost EGR-ul, dar tipul care a cumparat-o mergea subturat.
b06fcn
Asa este, daca ma gandesc retrospectiv, in afara de problema cu turbina, masina asta chiar a tinut cu casa...desi a vazut viol maxim, care insa i-a fost administrat cu iubire...i-am dat-o din toate pozitiile, dar am si avut grija de ea...si voi avea in continuare.
Am luat-o de la service, e Ok. Mai am de facut legaturile oglinzii electrocrom, pe care nu au stiut sa o lege la loc cei care au montat parbrizul, plus ceva ordine in interior, chestii care se intampla maine si poimaine la mosie...
b06fcn
Am fost sa pun rotile de iarna pe Megane, de data asta nu m-am mai chinuit eu, am fost la vulcanizare, am zis ca e duminica si nu ma tavalesc pe jos prin ploaie...
Asta e ultimul sezon al gumelor de iarna in cauza, mai au cam 3 mm pana la martorul de uzura, adica au undeva spre 5 mm carne. Suficient cat sa ies din iarna...
In rest, nimic notabil, s-au lasat si franele pe spate, masina merge cum trebuie, nu bate, totul e Ok.
Saptamana urmatoare mi-am propus sa vin sa-i fac si revizia, sa intre in iarna cu ulei nou.

Dupa ce am scris cele de mai sus, m-am gandit sa mai mut Aro prin curte, sa fac loc unor troace. Pentru ca bateria se descarcase, am pus-o la incarcat si cand s-a inverzit martorul, am pus-o pe masina si am dat o cheie...tacere. M-am gandit ca nu s-a incarcat bateria, am zis sa ii dau curent de la cealalta masina, degeaba...concluzie, electromotor defect.
Acum caut un electromotor nou, iar pe cel de pe masina il duc la facut, sa-mi ramana de rezerva...
b06fcn
Leguma a facut buba. Dimineata la 8 si ceva, venind pe verde pe podul de la Izvor, mi-a luat fata un BGS cu un Focus care a vrut sa intoarca pe linia dubla de pe pod. Noroc ca nu aveam viteza si am franat pana m-am oprit in el, noroc ca nu era nimeni in spatele meu, s-a bagat cand aveam mai putin de 10 metri pana la el, a zis ca nu m-a vazut...
Am facut amiabila ca sa nu-l las fara permis, sper sa nu-mi para rau mai incolo, asigurarea e la Uniqa, pe astia ii stiu de seriosi. Daune vizibile, bara, capota, faruri. Ce o mai fi pe dedesubt, se vede la constatare...[attachmentid=1628076191]
Popama
Imi expira si mie in decembrie asigurarea la Uniqa si sunt curios cat de repede solutioneaza dosarul tau inainte sa reinnoiesc la ei.
cj98czh
B06 ... eu am glumit cand ti-am spus ca ii aduni pe astia .... chiar nu imi explic smile.gif smile.gif
marksman
Daca circula mult, are sanse mai mari sa dea de tampiti. Eu am ajuns sa mai fac abia 10-11.000 km anual.
St
Cu noua lege RCA nu poti repara masina la asiguratorul tau care face ulterior regres la Uniqua?
marksman
Cred ca depinde de asigurator. Al meu mi-a facut si oferta asta (RCA cu posibilitate de reparatie), care era cu 40% mai scumpa.
AndreiMR
Doar pe politele la care s-a optat pentru chestia asta. Si a intrat in vigoare relativ recent. Din ce am inteles de la un broker, toate companiile au optiunea asta, numai ca trebuie sa o platesti. Diferentele nu sunt intotdeauna asa de mari, depinde probabil de fiecare sofer si de istoricul lui. Daca ai RCA facut mai demult, inainte sa existe posibilitatea sa bifezi si optiunea asta...nu se poate. Insa pentru cine nu are Casco, e o varianta foarte buna. E un semi-casco foarte convenabil smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.