Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
@ dizzy : corect up.gif singurul compromis pe care l-as face cu masina nemteasca ar fi cel mentionat anterior, Clasa C sau E. In afara de Mercedes, alte marci nemtesti nu exista pentru mine. Opelul Corsa e alta poveste, nu sunt fan marca aia, asa s-a nimerit sa ajunga masina aia la noi in familie si sa raman eu cu ea...
Sunt locuri unde nu te poti duce cu LC, asa cum am mai spus...asa ca, ideea mea de LC ca masina de baza pica. Nu ma intereseaza dimensiunile, nu am probleme cu asa ceva, nu ma intereseaza impozit and shit ca la motor de 2,8 nu sare de 2000 lei pe an, nu vreau SUV de urcat pe borduri, vreau offroader sanatos cu care sa pot urca pe coclauri si sa ies si pe sosea cand am nevoie...deci va fi un LC sh, doar ca sa-mi fac goanga.
Pentru autostrada, imi trebuie masina de autostrada, Toyota sau Lexus...
b06fcn
Mi-a venit azi regulatoul de presiune in rampa pentru Kia, ma gandesc sa duc maine masina la service sa mi-l schimbe, ca sa i-o pot restitui consoartei. Ma duc la service doar ca sa ii stearga toate erorile eventuale care au mai aparut intre timp.
Am comandat azi covorase de cauciuc pentru Opel, Toyota si Megane, ca aveam unele universale la Opel, la Toyota nu am decat de mocheta, ca nu prea mergeam cu masina aia iarna, iar la Megane, desi avea de cauciuc, dedicate, cel de la sofer se gaurise.
b06fcn
Am dus ieri Kia la service sa ii schimbe regulatorul de presiune, nu mai avea nici o eroare stocata, dupa schimbare mergea mai rotund motorul, dar nu le-a placut cum se comporta masina, asa ca s-a decis si verificarea EGR si a galeriei de admisie, care sunt, cel mai probabil, contaminate cu calamina de la mersul aproape exclusiv in oras...in plus, au vazut baietii ca flansele de la amortizoare erau pe duca si le-am zis sa le schimbe si pe alea...

<span class='edit'>9 Nov 2018, 21:22:</span>
Am recuperat Kia in seara asta, este alta masina. Relantiul este stabil, nu mai tremura, nu mai da cu fum pe esapament.

LLE - azi am mers cu Kia prin oras si acum am venit la mosie. Pana la schimbarea regulatorului, urcase cosumul urban la 12,5-13 la suta. Azi, dupa 50 km de oras (aseara in aglomeratie si azi prin destula aglomeratie matinala), consumul era de 8 la suta, dupa resetare. Pana am ajuns la mosie, 85 km mai tarziu, dupa cateva reprize de 210 pe A3 si in rest cruising cu 150-160, a scazut consumul pe toata distanta de la resetare undeva pe la 6,4 - 6,5...
Cost total - 500 lei regulatorul, plus ce o mai fi de platit la service pentru manopera de schimbare, curatare galerie si EGR, filtru motorina si flanse...
b06fcn
Schimbat rotile la Kia, pus gumele de iarna. ODO 161200.
b06fcn
Am gasit un set de jante de tabla pe 15, OEM Renault. Au costat 200 de lei. Ma mai costa 250 de lei sa le revopsesc cum trebuie si am rezolvat rotile de iarna si la Megane...Ma gandesc ca ies mai bine asa, decat cu jante noi facute prin China la 100 de lei bucata...asta pentru ca nu am apucat sa le rezolv pe cele de pe masina, care sunt ruginite rau...
Maine primesc si covorasele de cauciuc, asa ca poate sa vina iarna, dar numai dupa ce termin de pus toate rotile de iarna...

15 Nov 2018, 21:59:
Pus gumele de iarna la Toyota. ODO 157150. Am constatat ca jantele vopsite anul trecut in camp electrostatic au inceput sa rugineasca pe partea interioara. Lucrare de mantuiala, o sa le dau cu convertor de rugina si le vopsesc eu temeinic pe interior la primavara...
Oricum ii sun pe aia de la Gl care le-au facut si le bat obrazul...gaozari
einstein1984
sarea si zapada sunt abarazive, si nici grosimea stratuluii de vopsea nu cred ca se compara cu emailul de fabrica.
b06fcn
Si de aia s-au curatat doar pe partea din interior? Ca pe afara sunt OK...
I-am sunat, mi-au zis sa ma duc sa le vada si ei, tot plec azi la Gl ca am maine treaba pe acolo, ma duc sa se uite la ele...
Cred ca nu le-au dat cu grund dupa sablare, au dat doar vopsea, si probabil nu pudra...cert este ca atunci cand le-am scos si le-am spalat nu am vazut semne de rugina, dar sigur era acolo si a lucrat. Sau, mai rau, nu le-au sablat si pe interior si au vopsit peste rugina existenta...
b06fcn
Dupa ore pierdute aseara si azi de dimineata, aseara cautand vulcanizari unde sa nu fie cate 20 de masini la coada, dimineata la fel, pana am gasit o vulcanizare unde nu erau decat trei masini, am pus gumele de iarna pe Opel. ODO 142000 [attachmentid=1628096426]
Bicicleta galbena
Poti incerca si in targul Vitan, sunt 8-10 firme cu cate 2 rampe fiecare, deci capacitate mare. Elibereaza factura, bon fiscal, tot ce trebuie. De vreo 2 ani numai acolo merg cu Loganul.

b06fcn
Le stiu, acolo am pus gumele de vara la Toyota. Acum, la Opel, fiind plecat si cu treburi pana seara tarziu la birou, nu am mai apucat sa ma duc din vreme. Joi seara le-am schimbat la Toyota, nu era deloc coada, m-am gandit ca sambata seara la 10 o sa fie la fel...noroc ca am ce-mi trebuie la mosie, la anul le schimb singur, acum a fost chestie de montat noile gume pe jantele reconditionate.
einstein1984
pe mihail sebastian langa anaf e una non stop....
b06fcn
Era o coada de 30 de masini cel putin sambata seara spre 10, la fel si duminica dimineata pe la 8 si ceva.
Am rezolvat in alta parte, unde, desi nu as fi dat doi bani dupa aspect, modul de lucru a fost OK.
In alta ordine de idei, sunt bune Kleberele, pe ud ingheata masina cand franez, azi am ferit in extremis o idioata care a intrat orbeste in intersectie si m-am trezit ca intra in mine, venind de pe cedeaza trecerea... tipul pasarica de corporatie cu skoda de aia mica de tot, zapada curatata doar cat sa se vada ca e blonda si vorbeste la telefon. Dupa aia tot ea era cu gura pe sus...
einstein1984
de unde stii ca nu era pasarica bugetara?
marksman
Pen' ca pasaricile bugetare se plimba cu "gipu".
b06fcn
La ora aia bugetarele „erea” deja la munci...
b06fcn
Ieri am recuperat de la vopsitor jantele de tabla pentru Megane. Au iesit rezonabil, dar, avand in vedere ca am platit 20 de lei pe bucata, ma declar multumit. Zilele astea sper sa am timp sa-i incarc bateria si sa ma duc cu ea la schimbul de roti, dupa care sa-i pun la loc pe dedesubt restul de scuturi si acareturi. Poate ajung in wekend la mosie sa fac chestia asta, ca sa o pot da cu ceara de caviati prin diferitele locuri la care am acces pana sa-i pun scuturile.
In alta ordine de idei, am comandat pachetul de revizie pentru Toyota, plus proiectoare noi pentru Megane.
Am gasit pe stoc si am si comandat diuza de spalator de far de care mai aveam nevoie ca sa-mi termin de fixat si bara fata cum trebuie si sa fac iar sa mearga instalatia de spalare a farurilor...m-a costat cu 30 de lei mai mult decat daca o luam de la Renault, dar trebuia sa astept vreo doua saptamani sa-mi vina piesa, timp pe care nu-l am daca vreau sa fie masina gata in viitorul apropiat
dizzy
https://www.olx.ro/oferta/aro-12-tractiune-...53PYYnMkarpNwkE

Mai le iei un fratior?
b06fcn
Nuuuu...masina aia e horror, plus ca a fost traforata in mod irefutabil...nu-mi pierd vremea cu asa ceva...
b06fcn
Am reusit azi sa pun noile gume de iarna pe Megane, arata altfel acum cu jantele vopsite si cu gume noi de iarna.
Am ajuns la mosie in seara asta, maine ma apuc de bricolat la Megane, am luat ceara sa-i dau prin aripi inainte de a pune carenajele la loc...
Pana una alta, nu se mai deschide portbagajul, nu mai am lumina la consola de ventilatie si la becul de centura, plus ca trebuie sa-i pun fetele de usi la loc.
b06fcn
Dupa o zi de sambata de dereticat prin garajul din spate, ca sa fac ordine si loc la loc pentru Lada, sa nu o prinda zapada pe afara (am avut noroc, la mosie nu a nins inca), m-am apucat azi de dimineata sa mesteresc la Megane. Am rezolvat deschiderea portbagajului, m-am bagat prin spate si l-am deblocat, nu stiu ce avea, acum merge cum trebuie, dupa care am inceput sa pun fetele de usi. Am inceput cu dreapta spate, usa la care mergeau toate cum trebuie. Dupa care, stiind ca pe dreapta fata face figuri inchiderea, am trecut la usa de la sofer, ca si stanga spate se inchidea aleator. Pregatesc fata de usa si clemele de prindere rupte la demontaj si ma gandesc sa verific daca geamul culiseaza cum trebuie...bine am facut ca desteptul ala de vopsitor a rupt culisele si ghidul din cheder si nu mi-a spus...idem si la usa dreapta fata...noroc ca m-am uitat la amandoua, pacat ca prea tarziu, daca o faceam la copitala aveam vreme sa le comand, costa 10 lei bucata. Asa, mai stau o tura pana weekendul viitor, cand ma duc iar cu masina belita sa o termin...le-am comandat, sper ca maine sa ajung sa le si iau. Problema urmatoare, inchiderea, motorasele de inchidere merg cand vor ele, stiu ce au, odata au mers reparate, a doua oara pauza. Drept pentru care am comandat de pe aliexpress alte motorase, care, desi au aceleasi dimensiuni, au venit fara rotitele zimtate de alama de pe ax, care comanda inchiderea. M-am chinuit sa scot nenorocirea aia de roata zimtata, nici o sansa. Caut sa le fac din altceva, sau sa reusesc sa le extrag in vreun fel.
Am zis sa ma apuc sa dau cu ceara prin contra-aripi, sa le pun carenajele. Constat insa ca aripa stanga fata este prinsa in partea de jos cu o clema de plastic, in loc de surub...probabil acelasi destept a rupt surubul si nu s-a gandit sa gaseasca alta solutie. Am pus-o si pe asta pe lista de remedier de weekendul viitor si m-am apucat sa pun la loc blana de la capota. Aia a mers.
Rezultat, revenit inapoi la copitala cu Megane-ul aproape in aceeasi stare, dar cu lista clara de lucrari. Weekend-ul viitor am doua zile la dispozitie sa rezolv tot ce e pe lista aia. Pana atunci, Opelul ramane de baza prin oras...
In alta ordine de idei, cred ca ma paste un ventil regulator de relanti, cam balbaie la relanti, desi in sarcina trage...si trage al naibii de bine, uitasem senzatia...l-am gasit, ii fac intai o diagnoza sa ma asigur ca e de acolo.
Concluzie - atentie la meseriasii cu care lucrati, baietasul asta a lucrat bine la Opel, la Megane, pe langa bubele mentionate mai sus, am gasit si la vopsea niste rasoleli...noroc ca e alba si se pot remedia din polish...
MuciX
Mda. Nu face nimeni treaba cum ai face-o tu. Ce e mai frustrant este că nici măcar nu spun, să știi ce ai de făcut, preferă să acopere.
dizzy
Cu extractor de rulmenti ai incercat sa scoti rotile dintate?
Sau cu burghiu sa dai o gaura retezi axul?
b06fcn
Rotita zimtata este mica, axul pe care sta fixata are 2 mm diametru, l-am taiat cu dremelul, gandind ca voi scoate cu un burghiu restul de ax din gaura rotitei. De unde, metalul ala este asa de dur, ca nu am reusit sa-i dau nici o gaura cu burghiul de 2, special pentru metal.
Ma mai gandesc cum sa fac, vad ca broaste de usa nu gasesc...
dizzy
Burghiu cobalt parca e ala extrem de tare.
b06fcn
Am sa caut burghiu de cobalt, sa vad daca reusesc sa gauresc cu el, mai nasol e ca trebuie sa fixez cumva rotita aia ca sa pot da gauri in ea...pana una alta caut broaste de usa, am sa-mi fac curaj maine sa sun si la Renault...
marksman
Astea de la Megane 1 nu cumva sunt la fel ca alea de Logan 1?
b06fcn
Partea mecanica e la fel, pana la un punct. Dupa aia difera actuatorul si modul de comanda a inchiderii, specific actuatorului. Am zis ca o sa ma duc la targ la Vitan sa le analizez impreuna, sa vad daca pot folosi ceva de la Logan.

4 Dec 2018, 14:01:
Am gasit broaste SH care cica merg bine, au si garantie 6 luni, maine seara le primesc. La 50 de lei bucata, macar ma depanez pana le fac motorasele la cele existente cu piesele luate de pe aliexpress...
In alta ordine de idei, am gasit culisele pentru geamurile electrice, diseara ma duc sa le iau si sa-mi monteze omul de la care le iau si ghidurile de la colturile geamurilor...



5 Dec 2018, 07:45:
Am fost aseara si am luat piesele pentru geamurile de la Megane, mi-a montat omul culisele de la colturile geamurilor, in 5 minute la fiecare geam era gata. Mai am eu de schimbat culisele mari, si broastele care nu mai functioneaza (sper sa le recuperez azi) si pot pune la loc fetele de usi.
dandobre
Ai greșit topicul.... laugh.gif
b06fcn
Am recuperat in seara asta cele doua broaste de Megane, nu am mai apucat insa sa le verific pe masina. In weekend le montez.
In alta ordine de idei, am o problema cu ornamentul cromat de la capota de la portbagaj de la Megane, care s-a cam decojit. Nu gasesc altul bun la dezmembrari, am sa-mi fac curaj maine sa sun la Renault sa vad cat ar costa. Ar mai fi o idee sa-l duc la vopsit in camp electrostatic, cica ar fi niste vopsea care ramane cu efect de crom. Sau il fac argintiu satinat, la fel ca manerele interioare de la usi, nu stiu insa cum ar arata in culoarea aia si ramele de la prizele de aer de pe capota de la motor, ca sa fie simetrie intre fata si spate...
MuciX
Colant? Plastidip? Hidrotransfer?
b06fcn
Nu exista pe crom asa ceva...argintiu satinat este, dar nu stiu cum ar arata
Dupa ceva cautari s-ar parea ca exista ceva, acum trebuie sa vad daca le si au pe stoc si cat ma mai costa sa mi le faca cineva care stie sa colanteze...
Merci @mucix, dau o bere...

7 Dec 2018, 15:45:
Am dat telefon la Renault. Ornamentul costa 770 de lei. In Franta costa 90 de euro, iar la turci echivalentul a 200 de lei. Ma gandesc daca il iau sau nu si de unde, asta daca daca gasesc pe cineva sa il colanteze pe al meu.
marksman
Tipic romanesc. La fel la VW, un bec de 5 E in Germania la noi e 50 de lei.
MuciX
200 eu cred ca ar merge. Scapi de bataia de cap de a umbla cu el la colantat, poate se duce in 2 ani de spalat la presiune, etc. Mai trebuie si transport? Ca mi-e ca ajungi la 90 oiro cu totul...
b06fcn
Trebuie sa vad cine mi-l poate aduce de la turcaleti...
dandobre
Faci și tu un city break.....
b06fcn
Nu ma atrage in mod special zona aia, am fost, nu e wow!...
In alta ordine de idei, am reusit in seara asta sa fac usile de pe stanga de la Megane. Am schimbat culisa de la geamul soferului, am dar cu vaselina alba pe acolo, acum e totul OK. Fata de usa pusa la loc, merge bine. Idem pe spate stanga, schimbat broasca cu cea luata acum cateva zile, totul merge cum trebuie.
La usa dreapta fata, dupa ce am schimbat culisa de la geamul electric, m-am blocat la broasca. Pentru ca era lejer diferita, am pastrat broasca mea si am luat doar actuatorul de pe broasca luata acum cateva zile. Problema e ca merge invers, cand se inchide masina ramane deschis, cand se deschide masina, usa aia se incuie. Am sa vad maine cum o rezolv.
BN64FLO
Presupun ca stii ca, trebuie doar sa inversezi polaritatea biggrin.gif
b06fcn
Nu am de ce sa inversez polaritatea, decat daca motorasul nu e pentru masina asta. Pana la urma i-am dat de cap, am reusit sa desfac un actuator mai vechi, l-am curatat, am curatat si maruntaiele din broasca, acum merge bine. Se inchid toate usile, am pus la loc fetele de usi, arata a masina la interior. Ma rog, ar arata daca ar fi curata. Urmeaza si asta...
Dupa interior, m-am apucat de exterior, i-am dat bara fata jos sa-i pun spalatoarele de faruri si sa repar un piciorus rupt la farul stanga. Am profitat si am facut curat prin cablurile care zaceau pe acolo, am pus bara la loc si noile proiectoare. Cel de pe stanga merge, pe dreapta nu vine curent in mufa. Din cauza asta nu am putut pune carenajele laterale la loc. Cred ca trebuie sa ajung la un electrician, ca ma depaseste faza asta.
Inainte de a pune bara fata la loc, am dat un pistol de ceara de protectie prin aripile fata si spate, dupa care am pus la loc carenajele din aripi. Cred ca la primavara fac lucrarea asta la toate masinile din dotare...
Practic, Megane-ul e din nou masina, dupa o tura de alergat pe A3 ieri si azi, balbaitul de la relanti este aproape disparut. Oricum, am in plan, mai incolo spre primavara, o curatatare a EGR-ului si admisiei.
Ce ar mai fi de facut ? Pus bandourile la loc pe bara spate, caut o solutie sa le renovez sau sa iau altele daca nu le pot da astora o fata mai serioasa, reparat proiectorul dreapta si pus carenajele la loc si schimbat becurile la modulul de ventilatie...si, bonus, vreau sa ii vopsesc bratele de la stergatoare, ca le-a sarit vopseaua pe alocuri. Astea insa, in timp...

Asa ca, de maine, Megane-ul intra oficial in paine in jungla urbana din mirifica noastra copitala...
b06fcn
Dupa o saptamana de frecat Megane-ul prin oras constat efectele statului pe dreapta prea multa vreme. Am un scartait de suspensie pe fata, mai ales dimineata cand e totul rece, suspectez bucsile de la bara stabilizatoare. Toba finala bate in ceva, cand am lucrat sub masina la mosie am vazut ca s-a rupt o brida de cauciuc...In rest, nu bate, nu troncane. Ambreiajul ma deranjeaza, are un lejer zgomot si o vibratie ciudata cand e cald si merg in aglomeratie, el mai probabil din cauza ca placa de presiune si volanta nu au fost imperecheate la reconditionare...
bucatzel
Astea-s simptome de "mi s-o stricat casetofonul"
b06fcn
Nimic de raportat, doar banalitati :
- Toyota a sarit de 159000, in decembrie mai am doua drumuri la mosie, iar in ianuarie unul de Galati. Dupa care ii fac revizia de 160000 km, pentru care am primit deja consumabilele. Trebuie sa o spal si sa-i pun noile covorase de guma, ca sa o prinda curata zapada care sta sa vina;
- Opelul circula din nou prin oras, saptamana asta am zis sa las Megane-ul la odihna. Trebuie curatat la interior, ca s-a spart un sac de nisip de pisica in porcbagaj. Are covorase noi de guma;
- Megane-ul sta in parcare, asteptand sa-mi fac vreme sa-l spal temeinic si sa-i pun si lui noile covorase de guma;
- Kia merge ca in prima zi, dupa schimbarea senzorului e totul OK. I-am prelungit polita casco.
- am de pregatit zecarul pentru ITP, care trebuie facut pana pe 10 martie 2019.

In rest, nimic anormal...

18 Dec 2018, 14:39:
Dupa ninsoarea slaba de aseara si ce-a mai dat azi-noapte, mi-am putut face o idee despre Kleberele de iarna. Sunt exact ce trebuie, aseara pe ninsoare am mers pe niste stradute laturalnice pe care se adunase ceva zapada, am luat curbele ceva mai vanjos, nici un stres. Pe ploaie apucasem sa le verific la Megane, pe autostrada la 140 sunt ce trebuie...
Ma declar multumit...
b06fcn
QUOTE(b06fcn @ 17 Dec 2018, 16:13)


In rest, nimic anormal...


*



Ca tot e miezul de la covrig sa ne auto-citam...Ieri, intr-un moment pe care nu-l stim, Kia a fost lovita in spate de un specimen care nu a invatat ca e frumos sa-si lase coordonatele pentru despagubirea pagubelor produse... bara spate dreapta este lovita pe colt, cu senzorul de parcare bulit si lampa de ceata dislocata, deci cu piciorusele de prindere rupte...plus bara pleznita pe muchia de sus...sunt doua variante, vreun copro-ratat de Pipera care a lovit masina ieri in cursul zilei in locul viran prezentat drept corporate parking, sau vreun idiot de cartier din Vitan care nu a avut loc sa intre sau sa iasa din parcare cat era sotia la spitalul veterinar sa recupereze pisica de la tratament...astea au fost singurele locuri in care a mers masina aia de cand a plecat de acasa si a revenit seara inapoi.
Nu pot sa ii urez decat sa isi ia singur toata familia la sex oral, indiferent de varsta, stare civila sau stare fizico-existentiala...
O sa deschid dosar pe casco si asta este, mai nasol e ca am fransiza 100 de euro, deci o sa dau bani din buzunar. Sa vad si cat imi ofera la regie proprie si poate ies mai rentabil asa, desi bara spate de Kia Cerato nu prea am cum sa gasesc la dezmembrari...
Asta e, tocmai ma plangeam in sinea mea ca am terminat de lucru la masini si ca sunt toate in buna si cuvenita forma...
einstein1984
e bine ca ai prelungit polita casco totusi.
bion
Facand abstractie de necaz, din prezentarea faptelor rezulta ca propietaru frecventand locatiile cu pricina face si el parte din speciile incriminate. rolleyes.gif
b06fcn
De unde rezulta ca as frecventa eu locurile alea si ca as fi la fel ca aia incriminati? Masina este folosita de sotie ca sa mearga la munca la plantatie in Pipera - da, este corporatista si eu fac misto de ea, norocul este ca nu a reusit corporatismul sa-i schimbe firea si caracterul, desi face asta dintotdeauna...si nici in Vitan nu stau, acolo am ajuns la spital cu pisica...
Eu sunt bugetar convins si am casa in centru, stau in bloc tip vila, mostenire de la bunici...deci colegu bion, m-ai confundat...

In alta ordine de idei, asa cum ziceam, trebuie sa vad cat este fransiza, ca sa vad daca ma complic cu casco sau ma incadrez sa o repar in suma pe care as avea-o de suportat din buzunar...
ursul_bipolar
Da ce e asa rau sa fii corporatist?

Am vazut de multe ori ca ai o problema cu oamenii de acolo, nu stiu de ce, doar pentru ca iti lovesc tie masinile sau e ceva personal. Ei bine, daca vrei sa faci dreptate, fa o plangere la politie ca sa iti gaseasca faptasul...doar ai incredere in ei nu? Sunt si ei tot bugetari ca... scuze, nu m-am putut abtine.

Corporatistii isi cam cumpara singuri casele, nu in centru (unde e a mai mare poluare) ca nah, n-au avut mosteniri de la rude... si mai platesc si salariul la bugetari.

In alta ordine de idei, nu ii baga pe toti in aceeasi oala ca datorita lor tara asta inca mai "traieste".

Scuze de off, dar cand ataci cu atata inversunare pregateste-te si de reactiune.

In rest, bafta la reparat, e urat ce s-a intamplat dar daca unul sau altul ti-a busit masina nu inseamna ca ti se permite sa vb asa despre oamenii care lucreaza in corporatii si care sunt muuuultttt mai profesionisti decat multi bugetari.
bion
Io zic ca trebuie stors casco.
b06fcn
@ bion - storc casco doar daca merita, cum a facut si colegul de la Cluj, iau o suma de bani in regie proprie, fac masina boboc si dupa aia nu mai prelungesc polita...ar fi o idee si asta...
@ ursul - Nu e nici un off, dimpotriva, am ocazia sa-mi expun punctul de vedere, fara a trebui sa fiu politically correct. Daca erai atent, vedeai ca in toate postarile mele folosesc o sintagma, respectiv ”corporatist de pipera”, ia-o ca similar al ”miticului” cu care ii gratuleaza colegul de la Cluj pe cocalarii din București...nu m-am suparat pe el, ci dimpotriva.

Nu am nimic cu conceptul de corporatist, ci doar cu frustratii aia de Pipera (si care reprezinta o mare pondere a acestei specii din Bucuresti), carora nu le ajungi nici cu prajina la nas, desi nu sunt decat agenti de call-center la emag sau vanzatori la vomafone, se dau de parca ar conduce afaceri de mai multe milioane de dolari...Sunt atatia frustrati in cladirile de corporatii din zona aia, ca sa nu mai zic incompetenti, de sectorul bugetar pare mic copil. Cum iti explici ca primesti servicii proaste, de la banci la IT, cand cauti un specialist nu gasesti sa dai cu tunul, cand ai nevoie de un serviciu te rogi sa-ti vina lucrarea facuta cum trebuie?

Corporatismul in Romania este inca o jungla unde, in mare parte inca, lipsa de caracter si nimicnicia sunt ridicate la rang de valoare, doar pe considerentul ca o bruma de bani in plus iti da dreptul sa urinezi cu jet pe ceilalti, pe premisa ca privatul e sfant si restul sunt niste rahati...sa-ti dau exemple de corporatisti din zona aia, pe care toti ii huliti aici pe site, dar intra in aceeasi categorie - cei de la Euroins, care au birouri in zona, de la emag, care isi bat joc de toti si le dati carne cu totii de black friday, de la vodafone, etc. etc...

Stiu ce spun, intamplator m-am invartit in cercuri din astea si am zis pas...daca nu esti politically corect si in ton cu o majoritate impusa de, daca nu faci frumos ca sa fii acceptat de haita, daca vrei sa-ti poti spune in mod liber parerea, chiar daca asta ii poate vexa pe unii idioti, nu ai nici o sansa sa arati cat de profi esti. Iar daca reusesti totusi sa te impui prin profesionalism, devii tinta barfelor...sa te fereasca Sfantul sa intri in gura unora de genul...du-te sa mananci la diversele impinge-tava din zona si vei vedea cu ochii tai ca, de fapt, nu e vorba de corporatisti adevarat, ci de surogate frustrate care cand le arati defectele, sar in sus de 10 metri...la fel ca aia cu X5 care baga motorina de 50 de lei...

Majoritatea care isi cumpara casele de care zici le iau cu credit pe zeci de ani, de care cand se plictisesc sau nu mai fac fata cand o ia razna CHF-u sau Roboru (pe care, by the way, tot de corporatisti sunt influentate) se plang ca au nevoie de ajutor si se uita la stat sa-i scoata din cacao...

Iar faza cu „noi platim salariile bugetarilor” mi se pare rizibila. Toti platim impozite, pe salarii, pe proprietati, pe ce avem si pe ce producem.

Acum te rog sa-mi demontezi, justificat, argumentele...
MuciX
QUOTE(b06fcn @ 21 Dec 2018, 15:53)
Stiu ce spun, intamplator m-am invartit in cercuri din astea si am zis pas...daca nu esti politically corect si in ton cu o majoritate impusa de, daca nu faci frumos ca sa fii acceptat de haita, daca vrei sa-ti poti spune in mod liber parerea, chiar daca asta ii poate vexa pe unii idioti, nu ai nici o sansa sa arati cat de profi esti. Iar daca reusesti totusi sa te impui prin profesionalism, devii tinta barfelor...sa te fereasca Sfantul sa intri in gura unora de genul...du-te sa mananci la diversele impinge-tava din zona si vei vedea cu ochii tai ca, de fapt, nu e vorba de corporatisti adevarat, ci de surogate frustrate care cand le arati defectele, sar in sus de 10 metri...la fel ca aia cu X5 care baga motorina de 50 de lei...
*


Eu as reformula partea asta. Cine nu te cunoaste spune ca esti "supi" ca nu ai fost acceptat la barfele de impinge-tava.

Recunosc personajele despre care vorbesti, dar din pacate ele nu sunt doar in mediul corporate. Nici macar doar in Romania; sau doar in Europa. Ciocoii sunt de cand lumea, nu i-am inventat noi.

Astea fiind spuse, probabil ca la asta a reactionat ursul, anume ca desi trasaturile astea sunt universale, tu le-ai unit sub umbrela corporatismului de pipera. Crezi ca alora din Militari le ajungi la nas?
ursul_bipolar
QUOTE(b06fcn @ 21 Dec 2018, 17:53)
@ bion - storc casco doar daca merita, cum a facut si colegul de la Cluj, iau o suma de bani in regie proprie, fac masina boboc si dupa aia nu mai prelungesc polita...ar fi o idee si asta...
@ ursul - Nu e nici un off, dimpotriva, am ocazia sa-mi expun punctul de vedere, fara a trebui sa fiu politically correct. Daca erai atent, vedeai ca in toate postarile mele folosesc o sintagma, respectiv ”corporatist de pipera”, ia-o ca similar al ”miticului” cu care ii gratuleaza colegul de la Cluj pe cocalarii din București...nu m-am suparat pe el, ci dimpotriva.

Nu am nimic cu conceptul de corporatist, ci doar cu frustratii aia de Pipera (si care reprezinta o mare pondere a acestei specii din Bucuresti), carora nu le ajungi nici cu prajina la nas, desi nu sunt decat agenti de call-center la emag sau vanzatori la vomafone, se dau de parca ar conduce afaceri de mai multe milioane de dolari...Sunt atatia frustrati in cladirile de corporatii din zona aia, ca sa nu mai zic incompetenti, de sectorul bugetar pare mic copil. Cum iti explici ca primesti servicii proaste, de la banci la IT, cand cauti un specialist nu gasesti sa dai cu tunul, cand ai nevoie de un serviciu te rogi sa-ti vina lucrarea facuta cum trebuie?

Corporatismul in Romania este inca o jungla unde, in mare parte inca, lipsa de caracter si nimicnicia sunt ridicate la rang de valoare, doar pe considerentul ca o bruma de bani in plus iti da dreptul sa urinezi cu jet pe ceilalti, pe premisa ca privatul e sfant si restul sunt niste rahati...sa-ti dau exemple de corporatisti din zona aia, pe care toti ii huliti aici pe site, dar intra in aceeasi categorie - cei de la Euroins, care au birouri in zona, de la emag, care isi bat joc de toti si le dati carne cu totii de black friday, de la vodafone, etc. etc...

Stiu ce spun, intamplator m-am invartit in cercuri din astea si am zis pas...daca nu esti politically corect si in ton cu o majoritate impusa de, daca nu faci frumos ca sa fii acceptat de haita, daca vrei sa-ti poti spune in mod liber parerea, chiar daca asta ii poate vexa pe unii idioti, nu ai nici o sansa sa arati cat de profi esti. Iar daca reusesti totusi sa te impui prin profesionalism, devii tinta barfelor...sa te fereasca Sfantul sa intri in gura unora de genul...du-te sa mananci la diversele impinge-tava din zona si vei vedea cu ochii tai ca, de fapt, nu e vorba de corporatisti adevarat, ci de surogate frustrate care cand le arati defectele, sar in sus de 10 metri...la fel ca aia cu X5 care baga motorina de 50 de lei...

Majoritatea care isi cumpara casele de care zici le iau cu credit pe zeci de ani, de care cand se plictisesc sau nu mai fac fata cand o ia razna CHF-u sau Roboru (pe care, by the way, tot de corporatisti sunt influentate) se plang ca au nevoie de ajutor si se uita la stat sa-i scoata din cacao...

Iar faza cu „noi platim salariile bugetarilor” mi se pare rizibila. Toti platim impozite, pe salarii, pe proprietati, pe ce avem si pe ce producem.

Acum te rog sa-mi demontezi, justificat, argumentele...
*



Sigur, putem discuta.
O sa le iau pe rand ca de fiecare data.

1. Faptul ca in aceste corporatii sunt nevoite sa faca compromisuri la angajare pt ca nu se gasesc oameni in romania nu este vina lor. Oamenii din IT pleaca din tara asta pt ca stiu meserie si sunt acceptati f usor dincolo si pt ca de multe ori fac diferenta. Asta nu este valabila doar in IT, vedem si in medicina si in constructii si in mecanica si etc.. in toate domeniile exista o lipsa acuta de specialisti. Unde este de vina corporatiei ca in ro oamenii care au ramas sunt cum sunt?

Pe de alta parte sunt (inca) unii care s-au incapatanat sa nu plece, care muncesc pe branci si ofera calitate clientilor, in principiu corporatistii de felul asta sunt cei care tin in spate echipe intregi si manageri.

Experienta pe care ai avut-o, gen call center sau banci sau etc este una relativ restransa, corporatia nu inseamna doar interactiunea de la ghiseu sau de la call center, corporatia inseamna oamenii care pun pe picioare proiecte marete, care aduc valoare si care sunt respectati de toti clientii.

2. Corporatismul in ro s-a dezvoltat f bine, sunt si specimene de care vb si inca prea prezente dar totusi rezumandu-ne la marea masa sunt limitati ca numar. Din cate stiu la stat "marele conducator" a facut sa fie lefurile mai mari decat la privat asa ca afirmatia ta nu se sustine.
Spre deosebire de cativa amarati de pe la call center-uri si banci pe care ii invoci, eu la stat pana acum am vazut doar incompetenti. Si problema mare este ca nici nu ai unde sa ii reclami, pe cand pe amaratii de la call center sau banci ai unde.

3. Cei care isi platesc casele prin credite vor stabilitate intr-o tara in care povara aparatului bugetar si al pomenilor electorale a devenit mult prea nesimtita si prea mare pentru ca mediul lor, cel corporatist sa aiba predictibilitate. Din cauza guvernarii iresponsabile care isi cumpara bugetarii (masa tipica de manevra) si pe cei vulnerabili carora munca le pute sare in sus si roborul si chf-ul sau orice ce tine de stabilitatea economica a tarii. Ce nu au inteles inca bugetarii din 90 incoace este ca banii nu vin de la stele ci trebuie produsi intr-o economie in care pomenile trebuie limitate la aproape 0. Unde este rusinea ca omul isi face credit pe 10 ani? Eu as spune invers, ala care si-a cumparat o casa din banii lui (pe 10 ani, din leafa lui curata de corporatist) trebuie sa fie mult mai mandru ca nu a luat-o dea gata.

4. Da, sectorul privat plateste salariile bugetarilor. Stiu, daca intrebi un bugetar de unde ii vin banii va spune ca de la guvern, ca guvernul ii plateste. Bugetarri platesc taxe si impozite pt ca inca mai au un salariu la care sa se aplice taxele. Eu spun ca nu trebuie sa le fie rusine ca sunt bugetari, dar un procent f mare de bugetari sunt f lenesi si corupti.

Timpul a demonstrat asta si o demonsteraza cu varf si indesat.

Blamandu-i pe corporatisti si in general mediul privat, asa cum sunt ei, unii cretini altii mai destepti, unii de-a dreptul geniali este ca atunci cand usor usor iti tai craca subtire pe care stai tu ca bugetar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.