Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
bgdrenault
daca da in nas si intrerupe are un defect stricat. Cel mai probabil distibutie cu lant intins.
Cati km are la bord si din ce an e, daca ai informatii de genul...

Pe serpentine si sosele care urca mergi cu a doua si a treia si la masini mult mai puternice.Acum depinde cu cat poti intra in curba. Dar intradevar, cel de 90 si la o masina mai incarcata se misca mai lent. Dar mai bine decat cel htp sau cel de 1.0 mpi.
Asta e, csf, ncsf.
b06fcn
Anul cred ca e 2016 sau 2017, are aproape 33000. Masina de inchiriat, in care si-au bagat-o toti din toate pozitiile...in unele curbe, ca sa pot urca, bagam si viteza I, macar cursa schimbatorului este Ok.
Ma rog, e clar ca filosofia VW nu ma prinde, fie ca e masina mare, fie ca e masina mica. Am mai facut cateva drumuri cu Passat-ul unui amic si nu mi-a placut, scaunele tari, masina rigida...la fel ca si asta mica...am sa raman la asiaticele mele, cu alea ma impac cel mai bine de cand Renault a decis sa nu mai faca masini cu motoare adevarate...
bgdrenault
Cred ca totusi e bine sa deschizi putin capota si sa vezi motorul. tongue.gif
Cred ca nici in 2016 nu mai era vw cu 1,2 tsi cu exceptia Jetta, produsa in Mexic, si care are rostul "curatarii" depozitelor de motoare pe lant. In 2017 sigur au pus 1.0 tsi in variantele de 86 cp sau 110 cp.
Poate stiu eu gresit.
Sau sunt diverese variante si nu le cunosc.
Oricum, daca e 1,2 tsi dupa 2016 sigur e pe curea.
b06fcn
Am vazut un sticker pe luneta, 1,2 tsi 90 cv. Si pe haion scrie TSI blueefficiency...
Nu ma complic sa ma uit, ca nu stiu la ce...oricum, comparand cu Aigo de anul trecut din Sicilia, asta e mai mare, insa mai puturoasa, desi aia de anul trecut avea motor de 1 litru...

13 Feb 2018, 23:57:
Am obtinut si cele doua capote noi de Lada 1200 la pretul oferit de mine, adica 250 de lei plus transportul. Maine le platesc si vad cum fac cu firma de curierat sa le preia si sa mi le livreze direct la mosie...
Mai am de gasit 4 jante de aliaj 4x98 r13 si ma declar aproape linistit cu achizitiile pentru Lada.
St
Nu e mai simplu sa te uiti in talon? smile.gif
b06fcn
Nu stiu unde sa il caut, de la firma de inchirieri mi-au dat contractul si cheia, nu a venit nimeni cu mine sa-mi predea masina, asa ca nici nu stiu unde si daca are talon. Plus ca, vorba latinului, quid prodest? Nu ma intereseaza prea tare...ieri pe serpentine am scos 9.1 la suta, ca sa pot misca taraba in sus pe munte...
St
Ai si talon pe undeva, daca te opreste politia ar trebui sa il arati smile.gif Cel mai probabil in torpedo.

Ce firma este?
wolfin
ce talon ce acte? ...mai mult de chei si contract eu nu am primit de la rent.

trebuie alceva?
marksman
In US, la masina inchirata actele erau intr-un plic in torpedou. Pe plic scria sa fie tinut tot timpul in masina.
b06fcn
M-am dus si m-am uitat in torpedou, exista acte. Masina e inmatriculata pe 29.09.2016. 1.2 Tsi de 90 de cai.
dandobre
Nu aveau și aia vreun Reno sa alegi din parc? dry.gif
b06fcn
Nu stii niciodata ce masina primesti, ai doar categoria confirmata. Am luat economica, mi s-a zis ca poate fi Polo, Corsa, Clio, Micra sau 208. Atat. Daca voiam automatica era doar Yaris hibrid. Era cu 50 de euro mai mult, am zis pas...

14 Feb 2018, 21:17:
M-au sunat azi baietii de la service-ul unde am dus Opelul. Problema la frane vine de la discuri, care erau oxidate pe inteior, in special cel de pe stanga. Din cauza ca masina a stat nemiscata multa vreme dupa ce a ramas fara stapan...plus ca nici nu stiu cand fusesera schimbate. In plus de asta, pierdea lichid de racire pe la pompa de apa, am zis s-o schimbe si pe aia. Supurarea de motorina pe la filtru era de la niste sigurante rupte ale conductelor, luni ma duc sa o recuperez...
IRONICK
QUOTE(b06fcn @ 13 Feb 2018, 11:21)
Am vazut un sticker pe luneta, 1,2 tsi 90 cv. Si pe haion scrie TSI blueefficiency...
Nu ma complic sa ma uit, ca nu stiu la ce...oricum, comparand cu Aigo de anul trecut din Sicilia, asta e mai mare, insa mai puturoasa, desi aia de anul trecut avea motor de 1 l
*

Dar de ce inchiriezi ascutititori? Ia macar ceva de clasa medie, altfel la astea mici primesti doar masini slab motorizate/echipate.
b06fcn
Sunt in concediu, nu am nevoie decat de o masina sa ma duca de la aeroport la hotel si retur, plus plimbari. La ce drumuri stramte sunt pe aici, ma felicit ca am luat ascutitoare. Ca sa nu mai zic ca una din clasa medie ma ducea cu vreo 100 si ceva de euro in plus. Pentru ce?
Ca sa nu mai zic ca Aigo de anul trecut avea AC automat, desi era un buzunar de masina...

Ideea de la care am plecat e ca, desi toata lumea zice ca motoarele mici de noua generatie sunt economice si suficient de puternice, nu e adevarat. Intr-adevar, iti faci treaba cu o masina din asta, dar nu ca masina ta personala, de toata ziua, oricat de slab sofer sau nepretentios ai fi. VW asta ar fi foarte OK cu un motor de 1.4 pe benzina chiar si de putere egala. Maine seara cand fac plinul si raportez la distanta voi vedea exact consumul si scriu aici.
Diac
Are tata Polo de 1.4 90 de cai parca. E ok-ish si ca dinamica dar mai ales din punct de vedere consum.
b06fcn
Are cuplu rezonabil fata de un 1.2, si asta conteaza cel mai mult, nu puterea in sine...
bgdrenault
1.4 mpi de 80 -85 cp de la vw are cuplu mai mic decat 1,2 tsi de 90 cp.
Pe hartie cel putin
marksman
Eu am mai zis pe aici, si cand am zis au sarit unii, ca ascutitorile cu turbo or fi bune in oras, dar cand le scoti pe autostrada au consumuri de motoare mai potente, aspirate, iar fiabilitatea lor este discutabila. Oricum, in ziua de azi masinile sunt consumabile. N-am spatiu si bani cate Masini vechi as tine.
b06fcn
Corect. De aia tin eu de masinile mele vechi.
In alta ordine de idei, am primit mail ca piesele comandate in Belgia au sosit din Ucraina si au fost deja preluate de curier, fiind in drum spre Romania. De luni incolo sper sa le si livreze, sa le duc si pe alea la mosie. Mai nasol e ca nu am terminat curatenia in garaj trebuie sa vad unde le indes si pe alea...cred ca umplu Lada cu ele...
Raduchu
O sa devii ca turbodxman, daca il stii de pe forum, o sa ai atatea piese incat o sa mai poti construi alta masina fara nici o problema laugh.gif .
b06fcn
Da, ne stim bine. Am deja piese in triplu exemplar, practic am avut 3 21 Turbo, plus inca alte 3 R21 normale...
Cu o mie de euro iau mai iau piese pentru inca doua Lazi...mai ramane aro de rezolvat...
dizzy
QUOTE(b06fcn @ 13 Feb 2018, 13:21)
Mai am de gasit 4 jante de aliaj 4x98 r13 si ma declar aproape linistit cu achizitiile pentru Lada.
*



salut,

din cate stiu eu, 4*98 au Fiat-urile , stramosul Ladei.
b06fcn
Asa este, Fiat, Alfa, Lancia, Autobianchi, Peugeot si unele Forduri. Mai nasol e sa gasesc ceva din perioada anilor 80, ca sa fie conforme cu cerintele RCR.

Am niste piste, e mai complicat cu transportul. Am gasit ceva in Italia, dar nu dau 100 de euro pe una decat daca ma dau banii afara din casa, ceea ce inca nu e pe cale de a se intampla...

In alta ordine de idei, am revenit acasa dupa concediul in Canare, asa ca pot sa raportez ultimele cifre legate de ascutitoarea Tsi : am facut 630 km de cand am luat masina si pana la ultima alimentare. Am bagat de doua ori combustibil, odata partial si odata plin, rezultand un total de 40 de litri. Aplicand regula de trei simpla, rezulta in consum de 6,4 la suta pe toata perioada, mers prin statiune pana la plaja, mers pe sosea normala in regim regulamentar de viteza (80 la ora maxim), mers foarte mult pe drumuri de munte la urcare si mers pe autostrazi...Pentru mine e un consum normal, ca atat scot si cu masini cu motor mai mare, sigur vor aparea viteji pe aici care vor afirma ca ei puteau produce benzina...ideea e asa cum zice si colegul marksman, motoarele astea noi, de cilindree mica, nu sunt pentru mers afara...
bgdrenault
Conduc de 106000 km o ascutitoare din aceea dar cu 105 cp, 175 NM(intre 1500 si 4100) si cutie in 6 trepte.
Tur de Europa in vreo 4 ani, consum mediu de 6,9 % la viteze medii de cca 80-90 km/h.
Iar in treapta a 6-a, accelerarile de la 120-160 sunt extrem de decente cu masina incarcata cu trei adulti, bagaje pentru 20 de zile si AC permanent pornit.

Alte belele au aceste masini.Nu e momentul. Dar consumul e rezonabil, comparativ cu motoare de 1,4 mpi sau 1,6 mpi.
Ce nu se preteaza pe afara sunt ascutitorile in 3 cilindri de 75 cp, eventual 90 cp turbo.Acolo am vazut si eu extrem de multe limite
b06fcn
Nu contest ca motorul de 105 cai este diferit. Poate ca ajutat si de cutia in 6 si alt management e OK. La mers constant pe autostrada, iar nu cred ca se face de ras. Depinde de cum s-a obisnuit fiecare.
Ce am avut eu era 1.2 tsi, de 90 de cai, cutie in 5. La mers normal, pe linie dreapta, pe banda 1 pe autostrada, e ok. Dar atat. Si chiar si asa, consumul nu e cel miraculos dat de unii, sub 5 la suta. Ca idee, masina avea si o aplicatie in care arata cat de eco mergea soferul, am scos 78%. O fi mult, o fi putin, nu stiu. Cand am plecat spre aeroport, dimineata la ora 5, pe 35 de km de autostrada, in care am mers cu 90-110, doua persoane in masina si doua trollere, lasand masina sa curga pe pante, am scos 5,9 la suta.

Ma rog, revenind la obiectul acestui jurnal, recte garajul, aseara tarziu am gasit un anunt pe net cu niste jante de aliaj pe 15, modelul pe care il cautam pentru Corsa. Acum le astept sa vina, la 400 de lei zic ca le-am luat bine.
dizzy
https://m.ebay.com/itm/MONZA-GLOSS-BLACK-WH...596?_mwBanner=1
Poti sa iei un set de roti conform cu solicitarile RCR si anvelope de iarna plus un set de care vrei tu.

Despre consum: minte si tu, cum mint si ceilalti.
b06fcn
Merci, le stiu pe alea, însa sunt cam scumpe pe gustul meu. Am gasit ceva pe la noi, sa vad ce specificatii exacte au...ca sa nu mai zic ca masina aia nu iese iarna din garaj, deci nu am nevoie decat de roti de vara...

Cat despre consumul fauveului, nu am nici un interes sa mint, ca nu vreau sa conving pe nimeni sa-si ia masina din aia...de fapt nu-mi aduc aminte sa fi indulcit consumul la nici o masina condusa de mine...
dizzy
Banii tai, treaba ta. Eu as pune all season, caci nu se stie cand prinzi un polei iar Ladita e dansatoare din buric.

Nu minti tu, ceilalti mint.
b06fcn
Daca cumva se face polei din aprilie pana in octombrie, inseamna ca nu mai scot Lada din garaj... smile.gif
Ideea cu gume all-season este insa una de luat in calcul, mai ales ca dimensiunea este una rezonabila...
dizzy
Uite aici vinde cineva o LAditza

Cat credeti ca pot sa iau pe amandoua la pachet?... sau separat, lada1200 an 79 am actele pe numele meu, platesc impozit si sta degeaba si celalalt e mercedes cobra cu acte vechi radiat din circulatie. Tel. 0764474212

https://www.facebook.com/groups/39520356723..._target&fref=nf

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=595...74999051&type=3

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=595...51&type=3&ifg=1
Sunt 4x100 dar le poti monta cu excentrice. http://www.ebay.ca/itm/Fiat-500-4x100-Whee...s-/111219349704

Cu Lada nu-i nevoie de polei sa faca o lambada, ajunge si nitica mazga
b06fcn
Lada sta bine pe sosea daca stii sa o duci din pedale si volan. Pe una din aia am invatat sa conduc si se intorcea doar daca aveam eu chef de distractie...in rest, e OK. Am cautat gume all-season, sunt mai scumpe si probabil mai proaste decat unele de vara, asa ca o sa iau ceva mediu de vara, cu indice de aderenta A sau B, mai mult de 200 de lei pe bucata nu costa. 1000 de lei cu totul e OK, ca sa aiba masina un set complet de gume la fel...

In alta ordine de idei, acum ceva vreme un coleg idiot mi-a scapat cheile pe jos si a sarit un buton de la cheia de la Toyota, practic in cheie este un cauciuc care acopera butoanele si care, din motive pe care nu le inteleg, a decis sa se rupa si sa cada...l-am recuperat, l-am lipit insa nu-mi placea ideea de a avea o cheie carpita, drept pentru care am cautat sa comand respectivul cauciuc cu protectiile pentru butoane. L-am gasit pe aliexpress, la 0.68 euro perechea de doua bucati. Pe OLX aceeasi chestie costa 17 lei bucata. Adica 34 de lei un produs luat cu 0.68 euro la origine...Daca vanzatorul nu avea obrazul asa pachidermic si cerea un 5 lei pe o chestie din aia, ma gandeam sa il iau direct de aici, insa asa, cu banii pe doua luam 20 din China...
MuciX
Mama mea a avut o Lada 1200 S din 85 pe la inceputul anilor 90 si chiar imi amintesc de toti masculii consternati "cum, mergi si iarna cu ea?". N-a reusit sa o trasneasca deloc, deci facea DN10 pana la Nehoiu cu ea, inclusiv pe ninsoare.
Idem eram si eu intrebat cum fac cu ursuletul cand e ud pe jos... il conduc ca pe oricare alta masina.
IRONICK
Nu-i nici o problema cu Lada iarna, pe 1200 am invatat si eu sa conduc.
Iarna era de fapt o placere sa patinezi cu ea.
A fost o masina foarte buna la vremea ei, cu multe solutii tehnice superioare daciei, destul de fiabila si rezistenta
MuciX
Pai nici sursa de inspiratie nu a fost de aruncat...
b06fcn
Am fost si am luat buburuza de la doctor. Merge bine, franele sunt ce trebuie acum, nu mai da in nas, semn ca s-a eliminat problema la conducta de combustibil. Pompa de apa cred ca era din fabrica, a fost schimbata acum si nu mai curge, nu tineam minte sa fi fost schimbata, trebuie sa vad pe aici daca am scris vreodata ceva de genul. Total durere - 950 de lei, piese si manopera...
Cred ca miercuri fac un drum de Galati cu dumneai sa o mai dezmortesc nitel la drum intins.

<span class='edit'>19 Feb 2018, 15:23:</span>

Aproape gata...mai au sa o lustuiasca si sa o spele bine. Eu zic ca a iesit bine...


[attachmentid=1628081425]
cj98czh
Sper ca nu mai nimeresti in vreunul care sa se puna contra smile.gif
b06fcn
Cum o fi norocul acuma...
Tocmai ce am ajuns acasa, am fost si am discutat in alta parte sa vopsesc Opelul si Megane-ul, ca unde am facut Laguna o sa duc Kia, pentru Opel am batut palma la 2500 de lei, manopera si materiale de calitate, cu demontat toate elementele de pe masina, inclusiv manerele de la usi, plus vopsit in aceeasi culoare toate elementele de plastic care erau initial negre...ornamente praguri, aripi si marginile barilor...

<span class='edit'>20 Feb 2018, 12:22:</span>
Mi-au venit dispersoarele pentru Lada, comanda din Ungaria, am acum un set complet de spate (semnal si frana stanga/dreapta), inca doua seturi de semnale de spate, un set de semnale de fata (care vor urca pe masina, si cele de pe masina vor servi de matrita pentru altele, daca va fi nevoie), plus un set de semnale de fata de 1200S, comandate preventiv daca nu se gaseau cele de 1200, care sunt din ce in ce mai rare...NOS, cu CCCP pe ele...Piesele din Belgia/Ucraina erau in Austria ieri dupa-amiaza...Sper sa ajunga pana joi seara, ca sa le pot duce vineri la mosie...

Tot vineri imi ajung si capotele de Lada luate de la Salaj...

<span class='edit'>20 Feb 2018, 19:58:</span>
QUOTE(dizzy @ 17 Feb 2018, 20:03)
Despre consum: minte si tu, cum mint si ceilalti.
*



Ca tot veni vorba, azi am facut plinul la Opel, dupa 400 de km de oras si masina stata si frecata o saptamana la service, plus lasata sa mearga la relanti pe loc repaus din cauza de frig. Au intrat 34 de litri de motorina, recte 8,5 la suta. Hai 8, cu bataie, ca nu s-a alimentat de la aceeasi pompa, plus ca pierdea motorina pe la o conducta...asa ca cine spune ca o Laguna 2.0 dci consuma mai putin in oras, masina fiind aproape dubla din toate pdv-urile, fie nu traieste in Bucuresti, fie are alte probleme...maine plec cu ea la Gl, nu am deloc drum de oras, ora la care plec si cea la care vin nu au efect asupra consumului, asa ca la Slobozia, cand ma intorc, mai alimentez odata, sa vad cat ia afara pe aceeasi distanta...am un feeling ca nu va scadea mult sub Leguma sau Toyota...
dizzy
La urmatorul meu drum de Galati fac si eu consumul si comparam.
Conteaza mult orele la care megi in oras, a mea mananca si 7 si 12 pe acelasi traseu.
b06fcn
Eu merg in centru, atat la ore normale, cat si de varf...oricum, mi se pare normal consumul, mai ales ca fac drumuri scurte si foarte scurte si nu ma tarai...Nevasta-mea are consum mediu la Kia, pe ultima mie de km, 8,9 la suta, doar oras...cu mers de doua ori pe zi pe Sos Colentina si pe Petricani...macar la ea sunt doar doua drumuri pe zi, de acasa la plantatie si retur.

21 Feb 2018, 13:14:
Am venit cu Opelul la Gl, am mers regulamentar (adica legal + 10), acul de motorina se apropie de linia de sfert. Sunt curios dupa-amiaza, cand ajung la Slobozia, cata motorina va lua pentru 400 km.

In alta ordine de idei, m-a sunat mama ca a fost livrat un colet mare, piesele de Lada. Din dimensiunile pe care mi le-a dat, a rezultat o mare virgula, in sensul ca fie nu pusesera aripile acolo, fie erau rulate...s-a lamurit misterul dupa un mail la ladapower, aripile mele au fost trimise din greseala in Spania. Voi profita de aceasta chestiune ca sa mai adaug unele repere de care mai am nevoie, ca sa nu platesc transport in plus.

Capotele de Lada au ajuns la Ploiesti, vineri mi le livreaza la mosie, la fel si jantele de Opel, pe care nu stiu daca sa le vopsesc in culoarea lor normala sau sa le fac mai inchise la culoare...vopsire, nu electrostatic, ca sa nu le moaie ca pe cele ale colegului de la Bv...

Ca tot sunt la capitolul Opel, in acelasi registru de vopsea, stau si ma gandesc daca nu ar arata mai bine vopsit integral, adica si cu extensiile de la aripi si praguri, care acum sunt negre, vopsite in culoarea caroseriei. Am vazut una rosie care arata bine, nu stiu daca la arginitiu va avea acelasi efect. Prin America Latina vin cu elementele astea vopsite, insa au alte bare si masinile arata lejer diferit...parerile sunt binevenite...

22 Feb 2018, 07:46:
N-am mai apucat sa scriu aseara, am refacut plinul la Slobozia, dupa 370 km de drum extraurban, au intrat 19 litri de motorina. Deci iese la un 5 la suta mers afara, 110-120 pe nationale, 60-70 prin sate si 130-140 pe autostrada...inca odata, probabil mai scadea nitel daca avea filtru de aer curat si daca nu era asa frig afara.. sau daca mergeam cu 80 la ora...

22 Feb 2018, 12:13:
Si am desfacut pachetul de piese. In afara de aripi, totul a ajuns intact. Unele piese sunt NOS URSS, altele sunt noi (in special cele cu cauciuc pe ele, gen bucsi, brate directie, garnituri and co). Per total multumit, le-am scris ca mai am de luat si altele daca tot nu au trimis aripile si eventual le pot plati si eu o parte din transport daca adaug prea multe (practic fac o noua comanda daca stau bine si ma gandesc). Oricum, am luat unele piese noi la jumate din cat se cere pe ele SH la noi, cand ma uit la aia de vand pe Olx cum vor sa se imbogateasca dupa niste vechituri, doar pentru ca s-au prins ca au inceput oamenii sa mai restaureze cate o masina veche, ma apuca sila...nu zic ca toata lumea trebuie sa aiba un profit la sfarsitul zilei, dar in halul asta e prea de tot...
b06fcn
Azi a fost zi de Mos Craciun, Mos Niculae, Iepuras si ziua mea, toate impreuna...
Au venit capotele de Lada 1200, NOS URSS. Dupa aceea, m-a sunat curierul ca vine sa-mi livreze doua pachete de la Campulung. Au sosit piesele de Aro 10, bare fata si spate, overfendere si set complet masca radiator si ochelari faruri. Sunt facute bine, lucrate frumos si finisate rezonabil...In felul asta nu mai stau sa astept sa gasesc o aripa de fata dreapta, care fusese taiata cu flexul sa incapa janta pe 15, taietura fiind acoperita foarte bine de noul ornament de aripa. Nu termin sa duc piesele de Aro in garaj ca ma suna al treilea curier, cu jantele de Opel. Au ceva zgarieturi, dar cel mai important, nu sunt strambe, sudate, cu bucati lipsa. Se vor vopsi, dar nu in camp electrostatic. Am sa le fac o idee mai inchise la culoare decat erau standard, astept sa vina nenea vopsitorul sa-mi zica ce materiale are nevoie sa ii aduc. Una din jante are nevoie de capacul central, il voi lua de la Opel.
Acum ma duc sa ma bag sub Megane, nu-mi place cum merge noua pompa de spalat parbrizul, are acelasi debit ca cea veche, suspectez probleme pe partea de furtun. Dupa ce rezolv cu pompa, dau jos cozorocul de la bord, sa schimb becul de la afisajul de la radio, ca s-a ars si nu se mai vede ceasul, ca la restul oricum nu ma uitam.


23 Feb 2018, 21:14:
Am demontat vasul de lichid de parbriz, problema era de la furtunul de lichid care, nu inteleg cum, ca nu am umblat niciodata pe acolo, se aplatizase si nu mai lasa lichidul sa treaca...nu am inteles cum a ajuns sa fie aplatizat furtunul ala, care vine pe deasupra vasului...ma rog, 15 ani de vibratii pot sa aiba efectul asta, desi e tare ciudat...nu am terminat de montat la loc in seara asta, maine pe lumina, dupa care ma apuc de bord si de schimbat lichidul de servodirectie, dupa care revizia la Kia.
espacern
La becurile de la display radio e bine sa schimbi ambele becuri.....si restul de la centura/usa deschisa daca tot umbli pe acolo.
De obicei daca schimbi un singur bec,pe unde sunt mai multe,dupa cateva zile se arde.....Murphy stie el ceva!
b06fcn
Acum ma pregatesc sa ma apuc, sa vad insa daca am becuri...noroc ca am si Kia la mosie, daca e ceva ma duc la oras si iau.
In alta ordine de idei, am rezolvat spalatorul de parbriz, problema era de la furtun si nu de la pompa...am reusit sa trag fire si pentru spalatoarele de faruri, sa le pompa a doua. Acum ma chinui sa-i pun la loc toate scuturile si carenajele pe dedesubt, ca de doi ani stau si asteapta sa le pun la loc.

24 Feb 2018, 16:19:
Terminat operatiunea Megane, are scuturile la loc, carénaje si alte aparatori. Am profitat si am schimbat si lichidul de la servodirectie, mai mult ca sa ma joc cu noua pompa de extras lichide pe care am luat-o la garaj.
Am pus si becuri la afisajul de la radio, le-am schimbat pe toate patru, conform indicatiilor colegului espacern, caruia ii multumesc pentru sfat. Mai am de facut putina curatenie in masina si e gata de plecat la Chisinau...
Urmeaza revizia la Kia...
b06fcn
La Chisinau ninge...[attachmentid=1628082435]
b06fcn
Si am revenit pe meleagurile copitalei...Megane-ul s-a comportat corespunzator, iar la intoarcea de la Galati am adus si un portbagaj de piese de zecar. Am luat o punte spate completa, cu tot cu partea de blocant vacuumatic, cardanul lung, cardanul scurt, grupul fata, fuzetele fata cu tot cu planetare si MRL-uri, plus bascule inferioare, vas expansiune de sticla, robinet caldura, vas spalator parbriz cu tot cu suport, manere de usi interioare de Dacia 1310 si manivele de geam de 1310, la care se adauga ornamentele plastice de prag si ceasurile de bord. Am avut ceva greutate si se cam simte ca barca Meganelul, amortizoarele au deja opt ani si peste 100000 km, asa ca am vaga impresie ca se cer inlocuite. Am sa fac un test de amortizoare, sa ma asigur de calitatea lor.
Tot maine, sper sa pot lua Leguma de la service.
cj98czh
Eu zic ca mai degraba puntea da semne de oboseala ... ca la greutate nu au amortizoarele treaba ... ci puntea si barele de torsiune ..
b06fcn
Se poate si asta, oricum am sa o tin sub observatie...
b06fcn
Aseara am venit la mosie cu Kia consoartei. Azi, pentru ca e vreme frumoasa afara ma duc sa-i spal motorul, la ultima revizie de acum doua saptamani am constatat ca pierduse ulei pe la filtru, suspectez ca a avut probleme la garnitura, am curatat ceva ulei aruncat pe sub filtru, dar neconcludent sa-mi fac o idee. Asa ca azi verific nivelul si spal motorul, ca sa o pot tine sub observatie.

In alta ordine de idei, mi-au sosit si aripile de la Lada, nu am apucat sa le aduc la mosie ca nu aveam loc in masina de ele...saptamana viitoare fac RCA la masinile care sunt pe numele mamei si la Lada, dupa care o duc sa ii fac ITP-ul, sa mai ies cu ea pana o bag la refacut...

Am verificat nivelul de ulei la Kia, este OK. Pentru ca este frumos afara, ma gandesc sa ii schimb lichidul de racire, ca nu prea-mi place culoarea. Ma duc la Ploiesti sa vad ce antigel gasesc, in manual scrie doar sa folosesc antigel pentru radiatoare de aluminiu. Am sa bag un G12 roz, din cate vad merge la radiatoare de aluminiu si blocuri de aluminiu si fonta...

10 Mar 2018, 16:48:
Am spalat motorul la Kia. S-au curatat toate urmele de ulei, acum o pot supraveghea in liniste. Am luat si 4 l de antigel si 4 l de apa distilata, ma duc la munca la garaj.
dandobre
Ai luat și ceva aditiv pentru tine?? biggrin.gif
b06fcn
Rezolvat si cu ala, dupa ce am terminat de pus lichidul de racire in instalatie am mai coborat odata in rampa sa verific daca nu a curs ceva pe la surubul de golire si, pentru ca totul era uscat acolo (am suflat cu aer comprimat pe dupa ce am pus surubul la loc), cand am iesit din rampa, in loc sa ma duc in dreapta pe scari in sus, am luat-o stanga in jos pe trepte pana in beci, de unde am revenit cu o varza murata de facut la cuptor cu orez si nuci si cu o sticla de rosu sec(s) din productia 2013.

In concluzie, masina are lichid nou de racire, am gasit un recipient de 1 litru de lichid de frana ATE SL, de care si uitasem, m-am uitat sa vad daca mai e valabil, mai are pana in 2020, asa ca o sa duc Kia si la schimbat lichidul de frana. Dupa care voi face operatia asta si la celelalte masini la care nu am mai facut-o de mult.

In alta ordine de idei, luna viitoare mi-am propus sa-mi iau o scula din aia de spalat cu presiune, mi-am alocat un buget maxim de 600 de lei, astept recomandari...

tomageorgian
Iti recomand un Karcher K7. Dar nu costa 600lei. Sincer, cred ca la 600lei are presiunea ca si cum ai spala la galeata.
Daca nu, macar un K5 sau MINIM! K4
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.