Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
stoica_robert
Sa o stapanesti sanatos si cat mai multi kilometrii fara probleme!!! Asta este urmatoarea mea masina.
n3m0
A mea are motor 1,8 litri VVt-i (deci pe benzina), 129 CP la 6000rpm, aceeasi culoare cu a ta. La mai mare !!
klaus
O curiozitate personala, ca nu am apucat sa ma dau cu avensis: cum este cu schibatorul pozitionat asa de sus in fata, mai ales la drum lung? E comod? Se sprijina mana pe cotiera la drum lung si nu deranjeaya deplasarea spre schimbator?
b06fcn
Cred ca e o confuzie cu Auris, la Avensis schimbatorul este pozitionat normal, zic eu, nu deranjeaza deloc, mai ales ca exista si cotiera pe care te sprijini, fie in oras, fie afara...
klaus
aaa, corect, in mod sigur fac o confuzie
b06fcn
Am revenit din concediu, in care am facut 11000 km in trei saptamani (am fost pana in Portugalia si inapoi), masina are aproape 36.000 km. Acceasi satisfactie.
Consum mediu pana la Lisabona - 5,8 la suta, cu AC non-stop si viteza mare dupa ce am iesit din Elvetia (media orara a drumului a fost de 97 la ora). La intoarcere, consum mediu ceva mai mare - 6,3 la suta, din cauza de bagaje si cumparaturi.
Revizia de 30.000 a fost facuta in Portugalia, e mai scump la ei decat la noi - 270 Euro fata de vreo 700 RON cat ar fi fost aici. Si masina e ceva mai scumpa acolo, costa undeva pe la 23000 euro.
Sunt la fel de incantat de masina. Mai putin incantat de specimenele manelistico-capsunare peste care am dat prin toata Europa...si din cauza carora au dreptate occidentalii cand ne catalogheaza in modul in care o fac...
antifizic2
cat a costat drumul pana in portugalia si innapoi??

autostrada
carburant
?
bulan
antifizic2:asteapta sa se decanteze impresiile de calatorie,sa faca ordine in poze si sa vada extrasul de cont al cardului!
Sa va fie de bine Domnule b06fcn!
Executron
QUOTE(b06fcn @ 24 Apr 2008, 18:54)
Masina a primit jenti de aliaj pentru gumele de vara si are in pregatire o suspensie ceva mai rigida, xenoane si powerbox.
*



Sper ca n-ai facut asta... wacko.gif Nici chip-ul nu face bine sa nu mai zic Powerbox-ul.

Iti spun din proprie experienta, ca am avut powerbox 10 mii km si e cam porcarie. Masina scotea fum o groaza, afecta si cutia de viteza care smucea. E CORECT se simtea cresterea puterii (scria pe el 25% dar nah)... L-am scos rapid oricum...

Daca simti nevoia cu adevarat de putere mai multa (desi 115 mi se par suficienti) incearca un chip facut calumea.
b06fcn
Dupa cum unii colegi de aici stiu de la intalnirile mai vechi...ca de vreo doi ani nu am mai ajuns, exista la mine in garaj si un Renault 21, destul de modificat fata de original...

Avand in vedere ca m-am hotarat sa restaurez masina, care are ceva probleme de vopsea si tablarie, am zis sa incep topicul inainte, sa pun poze din diferitele momente ale procesului si cu rezultatul final, cand acesta va fi atins.
Prima etapa a fost facuta prin refacerea pragurilor, mancate la exterior de rugina, din cauza mea as putea spune, pentru ca, negasind un meserias care sa imi repare un prag indoit intr-o bordura, am ales o solutie "usoara", in sensul in care i-am pus niste praguri false de fibra de sticla, prinse bine si izolate corespunzator. Cu toate astea, mi-a intrat apa pe acolo si s-au dus fetele de la praguri...acum sunt refacute, arata ca inainte de lovitura...alte praguri de fibra nu ii mai pun...

Pe scurt, datele ei sunt urmatoarele

An fabricatie: 1989, faza 1
Motor : 1,9 turbo diesel (initial, masina a fost pe benzina, excelentul motor F2N facandu-si cu brio datoria pana spre 280.000 km, dupa care a fost schimbat cu actualul agregat pe motorina (mai economic). Putere actuala : cca 110 cai, avand in vedere ca i-am pus intercooler mai mare, am umblat nitel pe la presiunea din turbina si am montat un filtru de aer conic K&N
Dotari :
- Aer conditionat automat de R 21 faza 2 - modificare facuta de mine, masina venind din fabrica cu aer conditionat normal - din cauza unui accident, am fost nevoit sa schimb carapacea bordului si cum R 21 faza 1 cu aer sunt extrem de rare, am facut un up-grade benefic. Sistemul este functional 100%;
- Servo-directie;
- Frane pe disc la toate rotile (frane spate de R 19 16V);
- Geamuri cu tenta, electrice pe fata, inchidere centralizata cu telecomanda;
- Tapiterie de plus;
- Proiectoare de ceata;
- Anvelope pe 15, cu gume Dunlop SP Sport 01 pt vara
etc
Masina consuma cam 7 litri la suta, daca se merge sportiv cu ea, diferenta intre oras si afara fiind cam de 1,5 litri la suta.
Desi nu prea mai merg cu ea de cand mi-am luat Kia (am facut doar 1500 de km in ultimul an si jumatate), nu ma indur sa o vand, stiind cata pasiune am investit in ea (toate modificarile sunt gandite de mine, facute la un atelier autorizat RAR si omologate (acolo unde a fost nevoie - motor, frane, anvelope pe 15").
M-am hotarat sa o restaurez cat mai aproape de aspectul original, cu piese de origine (am destule in stoc) si sa o tin intr-un garaj, sa ies cu ea doar in week-end sau cand am chef de ceva diferit...
Niste poze, facute cu telefonul, se vede ca masina nu a mai mers de ceva vreme, dar urmeaza sa arate ca in tinerete... smile.gif

[attachmentid=1627514526]
[attachmentid=1627514527]
[attachmentid=1627514528]
[attachmentid=1627514529]
octav_
Salut batrane! tongue.gif
Ia si baga poze calumea cu frantuzoaica, sa vada lumea masina adevarata. biggrin.gif
aphophis
frumoasa masina a fost 21-ul la vremea lui. Desi bordul pare destul de simplut. Abia astept sa o vad restaurata, curata etc tongue.gif Bafta la restaurat
Duyu
Chiar astazi admiram masina in fata la Bulandra! smile.gif S-o stapanesti sanatos si spor la treaba! wub.gif
antifizic2
filtru ala "sport" nu sta bine deloc acolo unde e. are nevoie de o carcasa si de tubulatura care sa aduca aer rece , de sub grila/masca eventual wink.gif
sisu_stelistul
Sa pui si poze cu interiorul, cu bordul biggrin.gif
b06fcn
@all : Merci

Filtrul sport are tubulatura si priza de aer custom ( un fel de carapace care alimenteaza cu aer rece si intercoolerul, cu priza de aer deasupra radiatorului), dar am scos-o ca am avut de umblat la cablul de ambreiaj si nu am mai pus-o la loc...
Ma gandesc sa ii fac o priza de aer gen subaru in capota, sa pun intercoolerul in mijloc si sa trag un tub de aer rece doar pt filtu...desi nu ma prea incanta ideea, ca vreau ca masina sa ramana cat mai aproape de original...
Ma rog, om vedea...pana una alta, merg cu ea de vreo doua zile, i-am pus azi gumele de vara, maine am programare la service-ul de aer conditionat, sa imi repozitioneze un furtun de freon si dupa Pasti ma apuc de ea.
Si, intr-adevar, poate fi vazuta in fata la Bulandra, ca am biroul exact deasupra...
In aceeasi ordine de idei, ma gandeam ca daca tot o bag la facut, sa ii schimb si culoarea, ca alba e cam banala, poate un gri-antracit metalizat, sa iasa mai bine in evidenta ornamentele cromate de la bari si bandouri, odata restaurate...
aphophis
negru. A avut un consatean cand eram mic asa ceva (bine, cred ca era model mai nou, ca parca tin minte ca avea portbagajul profilat) si arata super pe negru
b76bgaarh
QUOTE(b06fcn @ 23 Aug 2007, 12:37)
@b76bgaarh : aia e Cerato 2006 5 usi, a mea este sedan 2007 face-lift, intre timp a suferit niste modificari majore la capitolul suspensie si siguranta ... cat despre generatie veche, este o masina care a fost totusi lansata in 2004 si este prevazuta sa fie produsa pana cel putin in 2010...conform site-ului oficial Kia.
M-am uitat si la cee'd si nu pot spune ca m-a convins...plus ca nu exista versiune in trei volume...
Cat despre calitate, am analizat niste studii ale JD Power care claseaza grupul Kia/Hyudai intre primele 10 marci ca fiabilitate...
@ tribunul : pretul final a fost de 15800 (acum au o promotie la 16540 pentru aceeasi masina)...
*




http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=484

uite ca am gasit din greseala si un test america ..cu model cu facelift........nu e prea stralucita la capitolul siguranta....
b06fcn
Gaseste si pentru modelul de Europa, ca sunt ceva diferente intre specificatiile US si cele pentru Europa - ABS optional in State, de serie in Europa, alte frane in USA etc...
Cam acrii strugurii, nu?
neumann
eu am avut inchiriata o spectra in state, 2.0 pe benzina cu cutie automata si mi-a placut per ansamblu. Interiorul - plastic gri, prea comun si "clasic". In schimb cotiera era destul de comoda si cu multe spatii de depozitare. Combinatia cruise control + cutie automata e foarte faina.
b06fcn
Avand in vedere faptul ca cele trei topicuri au fost unite intr-unul singur - e mai practic asa, a venit randul celei de a doua frantuzoaice din garaj - Megane I.2 Classic 1.9 dci.
E luata de noua in aprilie 2003, fara nici o optiune suplimentara. In timp, fiind masina familiei vreo trei ani pana s-a spart turbina (cam la 95.000 km) si a intrat intr-un con de umbra, urmat de o perioada de neutilizare/utlizare sporadica, pana a fost repusa integral la punct (din cauza socului mecanic produs de uleiul intrat in admisie, s-au decalibrat injectoarele, masina consuma cam 10 litri la suta afara si peste 16 in oras, nu tragea mai tare de 160 la ora, desi toti mecanicii la care am dus-o au zis ca sunt bune si nu prezinta probleme...In disperare de cauza, incercand si cu alte injectoare si vazand ca nu apar ameliorari am tras-o pe dreapta cu gandul sa o vand. Cum nimeni nu avea nevoie de ea, masinuta a stat din 2006 pana in 2007 fara sa fie miscata, pana cand am facut rost de niste injectoare noi, le-am montat si a inceput sa mearga bine - consum normal, putere ca inainte etc. Drept pentru care am decis ca nu se mai vinde si ne folosim de ea, asa cum am scris undeva inainte in acest topic.
Intre timp masina a mai facut vreo 15000 km, a primit o distributie noua (inclusiv pompa de apa), cauciucuri de vara, amortizoare, frane fata si placute, saboti spate, catalizator, toate noi, toba finala directa din inox.
Ca imbunatatiri, a primit un volan imbracat in piele, detector de radar ascuns si o remapare a injectiei, ca sa fie Euro 3 si in realitate, nu doar pe hartie.
Acum are aproape 113.000 km si recupereaza timpul pierdut cat a stat pe dreapta... ;-).
In rest, nu am avut probleme majore cu ea, mai putin amortizoarele de serie schimbate la 48.000 km, inclusiv rulmentii din capatul amortizoarelor, practic in perioada 2003 - 2006, pana la problema cu turbina, masina nu a vazut decat reviziile stabilite de Renault (la 10.000 km in loc de 15.000 de la 60.000 in sus), perioada in care ne-a dus in siguranta prin jumatate de Europa si prin tara.
Poze cu toba finala

[attachmentid=1627537194]
cj98czh
B06.. turbina a dat vreun semn de uzura inainte sa se sparga..?? te intreb pt. ca astea cu geometrie fixa sunt foarte fiabile si duc multi, multi km... faptul ca tie ti s-a spart... nu era oare vreun defect de fabricatie ... care a bubuit in timp???

Turbina cand se duce incepe cu schemele specifice... creste consumul de ulei... si in cel mai rau caz ajunge sa bage uleiul din baie in admisie... dar nici de cum nu bubuie...
b06fcn
Am zis impropriu ca s-a spart, trebuia sa pun ghilimele, au cedat lagarele si a bagat tot uleiul din baie pe admisie...
Ca simptome, nu prea au fost, totul a inceput cu un suierat usor, pe la 86000...am dus-o la Renault, au zis ca "asa face toate domle, e normal". Ulei nu consuma deloc, dar incepuse sa inegreasca usor bara spate...ceea ce m-a determinat sa ma aplec cu atentie asupra problemei...Am facut un drum in Franta, unde am dus-o la un atelier Renault, unde mi-au resoftat-o si au spus ca turbina prezinta un mic joc, normal in raport cu kilometrajul masinii si ca mai duce fara probleme...avea cam 91000 km. Am revenit de la Paris, masina mergea normal, dupa resoftare scazuse si consumul...Dupa care s-a intamplat problema.
Stiu ca in Franta au fost ceva probleme cu motoarele astea si ca Renault suporta o parte din reparatii, am incercat si la noi sa ma prevalez de chestia asta, cei de la Renault au zis ca masina a iesit din garantie si asta e, in Franta mi-au spus ca daca ar fi fost masina livrata in Franta puteau plati pana la 75% din valoarea reparatiei...Neoficial, omul cu care am vorbit, acelasi la care am facut resoftarea, mi-a spus ca nu am nici o sansa, fiina masina facuta in Turcia pentru Romania - mi-a aratat si diferentele intre a mea si una facuta pentru Franta...
cj98czh
Am inteles... pana la urma mi se comfirma tot mai tare banuielile ca sunt diferente de calitate in cele turcesti si celelalte... oricum dincolo sedanul era o raritate..cam tot ce am vazut erau hatch ca si a mea sau combi...

Te intreb de turbina pt. ca si mie mi se aude un usor suierat de cand am luat-o din germania ...avea 84.000 care il am si acum..la 132.000 dar nici vb. de consum de ulei, fum, bara innegrita sau altceva... mai mult am fost la un specialist in turbo si injectie din Cluj care mi-a spus ca turbina este ok, nu prezinta scurgeri sau jocuri anormale...

La primul R25 la care am avut probleme cu turbina,...asa am luat motorul cu ea cam praf,... s-a manifestat la inceput cu un consum crescut de ulei... iar apoi dupa ce eu tot insistam sa merg asa... a luat-o intr-un final pe ulei...

Oricum stiu Megane sedan din 2002 1.9 dCi, fosta masina de firma... si cumparata ulterior de cel care a avut-o in custodie, are acum 185.000 km si nu a avut nici o problema notabila cu ea... exceptie face schimbul ambreiajului... dar la km astia este foarte normal... in rest nici vb. de turbo, injectoare sau alte probleme... doar reviziile normale...
b06fcn
Tocmai de aia zic ca e diferenta intre unele si altele...
Pentru ca m-a intrebat si St pe MP care erau diferentele pe care mi le-a aratat omul la Paris sunt legate de norma antipoluare - pe cele de Franta, vana EGR are cinci fire, pe ale noastre doua sau trei, difera calitatea materialelor interioare, plus alte alea - pe modelul Expression de Franta aveau deja geamuri electrice si pe spate in serie, airbaguri laterale la fel etc...
Si inca ceva ... cum se explica faptul ca dupa ce am pus amortizoare de Franta pe spate bocane si bat, desi sunt noi, iar RRO zice ca nu sunt specifice pt masina asta...
cj98czh
Da, intradevar diferentele de finisaj si materiale le-am sesizat si eu.. si i-am spus si eu lui ST treaba asta... si intradevar la mine mufa de la EGR are cel putin 5 fire... oricum sunt multe... nicidecum 2 sau 3..

A mea este Dynamique ca echipare ai are 4 geamuri electrice, scaune altfel decat la cele turcesti cu sustinere laterala si reglaj pe inaltime la ambele, cotiera, 4 airbaguri, volan imbracat in piele, schimbatorul tot piele dar astea eu le-am pus pe seama echiparii........ si este de aproape 4 ani in tara si inca nu are greierasi..
St
M-ati facut curios, zilele urmatoare ma uit cate fire am la mufa EGR.
b06fcn
Azi am programat Megane-ul la verificarea pe care o face Cobalcescu pentru concediu, ca sa am o idee clara daca mai e ceva de facut la masina. Miercuri o duc la service, mai ales ca imi patineaza uneori ambreiajul si pedala este cam dura cateodata, cred ca trebuie schimbat si cablul.

In alta ordine de idei, in continuare, prezentarea micii nemtoaice din garaj - Opel Corsa CDTI, model 2005, finisare Cosmo (era modelul ala cu faruri tubulare, dublu-optice, ornamente de praguri, jenti pe 15 cu gume de 185/55 R 15, volan piele cu comenzi pt radio etc.). Pentru ca nu lumina prea bine, i-am pus xenoane si niste proiectoare. Are aproape 70.000 si pana acum nu au fost probleme, placutele de frana au fost schimbate la 48000 km, in rest mici retusuri la vopsea ca a tot fost atinsa, prin parcare, prin oras, de soferi de duminica (chiar ieri a mai primit un sut in spate in timp ce statea la stop, de la o tanti cu un Clio, Opelul nu are decat bara putin miscata, panoul spate infundat, iar de la Clio, in afara de faruri sparte si bara rupa, curgea si lichid din radiator)...
E masina ideala pentru oras, dar nu se face de ras nici pe sosea, consuma putin (cam 4,5 litri afara, cu AC non-stop si alergata si cam 5 - 6 in oras, in conditii de drum aglomerat, trasee scurte etc.). De fugit, se tine bine daca merge constant cu 150 la ora, dar nu se supara nici la 175, mai mult nu vrea insa.

[attachmentid=1627537773]
[attachmentid=1627537774]

b06fcn
Avand in vedere faptul ca cei de la Cobalcescu au o promotie de vara, in cadrul careia se face o verificare din bara in bara a masinii, gratuit, am dus Megane-ul la control si a iesit bine. Am profitat si i-am rugat sa curete si vana EGR, care era foarte imbacsita, se simte ca masina trage mai bine si pare sa nu mai vrea sa consume peste 9 litri in oras, din cate am putut testa in doua zile de cand am scos-o de la service...pe total sunt multumit...
b76bgaarh
si ce trebuie sa mai cumperi ca sa beneficiezi de acest control? sau fac lucrul asta pe gratis si spera sa faci reparatia la ei?
b06fcn
Nu exista nici o obligatie de cumparare de la ei, probabil ca este asa cum spui tu, daca gasesc ceva probleme spera sa le remediezi la ei. La mine nu a fost cazul, ca era totul OK. Singurele probleme pe care le-au scris, ca sa marcheze si ei nitel teritoriul, au fost ca am amortizoare Bilstein Gaz pe masina si ca toba finala nu este conforma, fiind schimbata cu cea de inox...
b76bgaarh
multumesc...

ma uc sa ma interesez si eu....
DMP
La care Cobalcescu ai fost? Te lasa sa stai pe langa masina?
b06fcn
Cobalcescu vechi, pe Str. Cobalcescu, nu te lasa langa masina, dar ii stiu de seriosi...mi-a fost la indemana locul respectiv, fiind aproape de biroul meu...
b06fcn
Am revenit dim concediu, am facut 9000 de km cu Kia pana in Portugalia si retur. Masina are acum putin peste 56000 km, am profitat si i-am facut revizia de 50.000 km in Elvetia, a costat la fel ca la noi, cca 285 E, incluzand ulei Mobil 5W30, filtre ulei+aer+polen+motorina, verificari diverse si echilibrare roti...
De cand i-am pus si powerbox-ul, consumul a scazut cam cu 5%, scotand o medie de 5,2 la suta pe cei 9000 km. Urmeaza un filtru Green sau K&N, depinde ce model gasesc pentru masina asta...
Sambata sper sa incep restaurarea lui R 21...
b06fcn
Asa cum mi-am propus, sambata am inceput procesul de restaurare a R 21.
Lucrarea se va axa pe doua componente distincte, caroserie si mecanica.
La partea de mecanica nu am mare lucru de facut (frane fata mai mari, mai lipsesc doar discurile, restul am tot ce trebuie (etrierii masinii si suportii de etrieri pt discuri mai mari (259 mm ventilate in loc de 238 mm ventilate), frane spate (discuri noi), bucsi bara stabilizatoare si eventual bucsi cadru motor, sa vad cum sunt cele vechi, suporti cutie (verificare si schimbat doar daca e nevoie). In rest, amortizoarele sunt noi, arcurile la fel, bucsile la puntea spate idem...
La partea de caroserie va fi ceva mai mult de lucru, avand in vedere incompetenta unor tinichigii romani, coroborata cu cea a companiilor de asigurari, cu lipsa unor service-uri de calitate in trecut si cu lipsa mea de experienta la acea vreme. Drept pentru care, trebuie refacut panoul spate, masina fiind lovita in spate acum vreo 15 ani si reparata...la vremea aia, asigurarile nu stiau ce e aia piesa de schimb, la Renault abia incepeau sa vanda niste R 9 amarate de prin Turcia, ma rog, asta a fost. Reparatie de mantuiala, panou spate indreptat la ochi, netratat, rugina cat cuprinde, in afara de aspect prost. Inca acum e mai bine ca am mai dus-o acum cativa ani la un tinichigiu foarte bun care a mai scos-o nitel la linie...Asa ca am cumparat de un coleg de pe forum un spate de R 21, sanatos si fara urme de lovire, de la care sa scot panoul pentru masina mea. In acelasi context ar mai fi de reparat aripa stanga spate, victima acelorasi circumstante de mai sus...doar ca la un an si ceva dupa prima lovitura...
Se vor schimba si usa spate stanga cu alta in stare noua, plus aripa dreapta fata (trebuie gasita).
Avand in vedere faptul ca rugina incepuse sa isi ceara drepturile si mancase fetele de la praguri, am dus masina la un specialist care a refacut pragurile fara sudura, doar cu nituri - vezi in poza...acum urmeaza sa fie spalata bine pe burta, reparata pe unde ar mai fi nevoie (desi nu cred sa mai fie cazul), si data cu ceara peste care se va da cu teroson. Ceara va primi si in toate locurile goale unde poate sa apara rugina, dupa tratarea aferenta a suprafetelor (lonjeroane, contraaripi, interior praguri si traverse).
Interiorul a fost scos in totalitate, pentru tratament preventiv si eventuale reparatii (in special prinderile scaunelor, care ramasesera fara filet). Ma gandesc sa aplic pe toata suprafata un rand de pasla, care face foarte bine la zgomot (acum am pasla doar pe jumatatea din fata si se simte diferenta).
Bara fata va fi si ea schimbata, avand in vedere ca cea veche era cam rupta si reparata de prea multe ori...Daca gasesc si o bara de spate, o schimb si pe aia...
In rest, nu sunt probleme, pozele stau marturie...
Ah si culoarea, desi ma gandeam sa o schimb, tot alba ramane, m-am obisnuit asa cu masina si vreau sa ramana cat mai aproape de original posibil.
[attachmentid=1627547902] [attachmentid=1627547903] [attachmentid=1627547904] [attachmentid=1627547905] [attachmentid=1627547906] [attachmentid=1627547907]
b06fcn
Avand in vedere faptul ca mai aveam nevoie de ceva piese marunte, am inceput sa caut pe net niste adrese de dezmembrari...si am dat peste un anunt de vanzare a unui 21 faza 2, berlina 3 volume, inmatriculat, cu ceva probleme la motor...dar care avea ce imi trebuia mie, respectiv climatronic fara probleme la instalatie, plastice interioare in stare buna, proiectoare si alte maruntisuri...drept pentru care l-am luat in integralitate, l-am pus pe o platforma si l-am dus la tara, urmand sa fie demontat...si daca finantele imi permit, il recarosez...Turbo.
zanzie
Asta da pasiune biggrin.gif

Succes cu restaurarea!!
b06fcn
Nu am prea avut vreme sa ma ocup de masina, pana ieri cand am tras o fuga la tara si am lucrat la bara fata...masina mea avea bara cu proiectoare din fabrica, lucru destul de rar la R21 faza 1 cu motor transversal...bara care a cam suferit diverse lovituri si accidente si a tot fost reparata, datorita faptului ca nu se gasea model cu suporti de proiectoare.
Pentru ca ajunsese intr-o stare mai mult decat jalnica, m-am decis sa o schimb si am luat de la dezmembrari una fara gauri si suport de proiectoare, gandind ca o las fara asa ceva...analizand barile mai bine, am tras concluzia ca se pot scoate suportii din bara de origine si fixa in bara noua, cu conditia ca gaurile sa fie date la fel...
Drept pentru care am studiat modul de prindere al suportilor si i-am scos relativ usor (au vreo doua urechiuse de prindere rupte dar se refac extrem de simplu), dupa care am cautat sa fac un sablon. Din carton nu se putea, ca nu puteam fixa bine coala ca sa iau cotele, asa ca am decis sa tai pur si simplu o bucata cu conturul gaurii de proiector din bara donatoare...tot nu mai am ce face cu ea.
Am purces la fabricarea respectivului sablon (taierea s-a facut in felul din poza pentru pozitionarea exacta pe noua bara), am marcat locul de taiere si am taiat cu freza din dotare, cu panza de taiat metal, PVC-ul barii fiind cam gros (cam 3 mm).
Rezultatul este mai mult decat satisfacator.

Bara veche si suportul de proiector scos
[attachmentid=1627553743] [attachmentid=1627553744]
Sablonul taiat din bara donatoare
[attachmentid=1627553745] [attachmentid=1627553746]
Bara noua cu gaura in lucru si suportul aproape fixat
[attachmentid=1627553747] [attachmentid=1627553748]
Bara noua cu gauri pe ambele parti si suporti pe pozitie (urmeaza sa fie curatati si fixati cum trebuie)
[attachmentid=1627553749]
b06fcn
Pentru ca s-a cam asternut praful pe aici (uitasem completamente de thread-ul asta), m-am gandit sa fac o actualizare:

- R 21 - restaurarea continua, masina a primit un spate nou (sortul spate, cu tot cu banda dintre stopuri + capota portbagaj si bara), aripa noua pe dreapta fata si usa noua pe stanga spate. A fost complet dezechipata, este actualmente la stadiul de chit, urmeaza antifonarea (inclusiv in aripile fata, care au fost date jos dupa verificarea pozitiei aripii noi pe dreapta) si sprit-chitul, plus ceara in praguri si toate corpurile cu gauri tehnologice. Am gasit si bandouri originale de faza 1 (merci Cristian-Heat) si sper sa fac rost si de un bord de faza 1, sa revin complet la origine...;
- Megane-ul - merge si iar merge. Se apropie de revizia de 120.000 km (peste vreo doua, maxim trei saptamani, daca nu mai scot Kia la plimbare intre timp). Pentru ca i-am montat xenoane, Megane-ul a primit si spalatoare de faruri. Am postat un tutorial pentru alti interesati la rubrica Megane 1;
- Cerato - a implinit 61000 km, drept pentru care a primit revizia aferenta si maine merge la schimbat placute fata (a doua oara de cand o am), placute spate (prima data) si discuri fata, pentru ca ultimele placute cred ca au fost prea dure (au tinut 40000 km si inca ar mai tine vreo 10000, dar mi-au mancat discurile...). In rest, in afara de un drum la tara de Craciun, a stat mai mult pe dreapta. Urmeaza acum din februarie naveta la Craiova, de cate doua ori pe saptamana, plus alte drumuri. Pana in vara depasesc 70.000 km, ca mai bag si Megane-ul la munca in afara...;
- Avensis-ul a implinit 53000 km, pana una alta sta pe dreapta ca e zapada. Oricum, nu merge decat afara...Nimic de semnalat, doar reviziile curente. Astept noul disc pentru GPS, cu harti mai detaliate pentru Romania...;
- Corsa a avut o mica problema - s-a spart un furtun de apa si a trebuit desfacut juma de motor ca sa fie schimbat. Am profitat si i-am facut revizia de 70.000, plus schimbul tuturor fluidelor (antigel, ulei cutie, lichid frana). Merge si nu cere decat motorina, din cand in cand. Urmeaza sa primeasca si ea spalatoare de faruri;
- Octavia - idem, merge sotia cu ea la birou si atat, in curand face 140.000 km si implicit revizia aferenta. I-am reparat switch-ul la portiera sofer (boala curenta la masinile din grupul VAG) si cotiera.

slider2
scuza-ma daca sunt indiscret, dar toate masinile enumerate sunt proprietatea ta, sau sunt in familie (parinti, socri, frati, etc)??
b06fcn
Nu esti indiscret, am mai explicat pe aici istoria lor, sunt masinile familiei restranse (eu, sotia si ai mei, cele doua R21 si Kia sunt ale mele, Megane-ul a fost al tatei dar merg doar eu cu ea si nu am trecut-o inca pe numele meu - e asigurarea mai ieftina, tata fiind pensionar, adresa de domiciliu e aceeasi, nu are rost sa umblu sa fac alte acte, Skoda e masina sotiei, Opelul si Toyota sunt ale tatei (masina de oras, respectiv de concediu), dar eu merg in mod egal cu toate, raspunderea "parcului auto" fiind exclusiv a mea...
slider2
eu te-am intrebat din punct de vedere al intretinerii, doar impozit plus rca cred ca adunate fac o gramada, nu mai zic de ulei, filtre, consumabile, anvelope pentru fiecare.
oricum te invidiez pentru marimea parcului auto cu care te dai tongue.gif . imi inchipui ce decizie grea trebuie sa iei dimineata cand sa pleci si trebuie sa alegi ce cheie sa iei de pe noptiera biggrin.gif .
sa le stapanesti sanatos si sanatoase!! si mult succes in proiectul de restaurare...
b06fcn
Costurile sunt normale pentru atatea masini, am calculat undeva o medie la 1500 de euro pe an impozite, RCA si revizii, la care se adauga Casco la patru din masini (la Megane si la R 21 nu mai am casco) si odata la doi ani cate un rand de gume de vara, cele de iarna fiind inca valide (desi fac multi kilometri anual, merg mai mult in perioada primavara-toamna, cand am rotile de vara pe masina).
Avand in vedere ca oricare din masini ma ajuta financiar (ma duc unde am nevoie in interes de serviciu), costurile respective sunt amortizate.
Si ca sa revenim la obiectul jurnalului de bord, am schimbat ieri discurile si placutele la Kia. Piesele de origine (adica in ambalaj pe care scrie Kia) ar fi costat peste 2200 RON, eu am gasit un distribuitor de unde am luat discuri fata si placute fata/spate Textar, facute in Germania, cu 700 RON toate. Manopera a fost facuta la Kia si a costat inca 180 RON. Per total multumit.
b06fcn
Am fost sa vad cum evolueaza lucrul la R 21 si situatia se prezinta bine. Asa cum am mai zis, masina are urmatoarele piese schimbate :
- panou spate, scos de pe alta masina,
[attachmentid=1627589238] [attachmentid=1627589239]
- usa pe stanga spate,
[attachmentid=1627589240]
- aripa pe dreapta fata.
[attachmentid=1627589242]
Ieri a fost ridicata pe o parte si urmeaza sa fie antifonata si sa primeasca ceara prin lonjeroane si in toate elementele de structura. Stand si uitandu-ma la ea, am constatat cu bucurie ca este foarte sanatoasa pe dedesubt, avand in vedere varsta onorabila. Ca o precizare, a fost doar suflata pe dedesubt, urmand sa fie frecata bine, reparate eventualele mici probleme si dat antifonul cu pistolul, dupa care vine ceara...
[attachmentid=1627589244] [attachmentid=1627589245] [attachmentid=1627589247]

b06fcn
Ieri am schimbat fulia de la alternator la Megane, ca incepuse sa faca urat...350 RON piesa si 80 RON manopera de schimbare...nu ma asteptam sa cada la doar 120.000 km...Prin comparatie, prima interventie pe alternatorul de la R 21 a avut loc undeva spre 200.000 km... Asta sa insemne calitatea turkish product?
b06fcn
Sa mai stergem praful pe aici :
- Kia se apropie de revizie, dupa ce pe cea de 60000 am facut-o in decembrie (mai am un drum de Craiova si fac revizia de 70000). Nu are nici o problema majora...am facut vreo 6500 km prin Europa saptamana trecuta, consum mediu in jur de 6 la suta, avand in vedere drumurile de munte si mersul in stil "racing"...
- la Megane m-a lasat iar turbina (reconditionata acum patru ani), am facut rost de alta, am reconditionat-o si urmeaza sa fie pusa pe masina. Sunt curios de la ce a cedat din nou...probabil calitatea ridicata a label-ului turkish product, coroborata cu specialistii romani in reconditionarea de turbine pe genunchi...
- Skoda a implinit 140000, a primit consumabile si placute de frana noi. La anul pe vremea asta va avea maxim 150.000 km...
- Opelul merge zilnic prin oras, Toyota sta pe dreapta din decembrie, asteapta concediul de vara...
- In fine, R 21 este in curs de vopsire, nu am mai ajuns de mult pe la tara sa vad cum merge treaba, dar am inteles ca se pregatea de primer...am luat diverse maruntisuri din Franta si de la Cristian de aici de pe forum, care-si dezmembreaza R21 (merci inca odata), astept sa ma mai linistesc si sa ma ocup de ea. Mai am de luat vopseaua, sa fie vopsita si sa se usuce bine, ca sa ma pot apuca de remontare...
b06fcn
- Revizie Kia de 70000 facuta zilele trecute, cost total 650 RON (inclusiv schimb de lichid de frana);
- Megane-ul are turbina noua, merge foarte bine si parca a mai scazut si consumul. A primit un set de jante de aliaj originale Renault, dedicate pt Megane 1 faza 2 [attachmentid=1627615232] [attachmentid=1627615233]
- R 21 este la stadiul de sprit-chit integral, mai sunt ceva mici retusuri de facut, cred ca saptamana viitoare intra la vopsit [attachmentid=1627615234] [attachmentid=1627615235]
b06fcn
R 21 a fost vopsit. Ma declar overall multumit de cum a iesit, mai sunt niste mici puncte unde va trebui umblat, oricum urmeaza o lustruire comme il faut odata ce se va fi uscat bine vopseaua...
Poze

[attachmentid=1627619725] [attachmentid=1627619726] [attachmentid=1627619727]
GZR
Spor la treaba. Astazi am descoperit si eu topicul. Ma bucur sa vad ca restaurezi 21-le si incepe sa arate foarte bine. Ieea cu originalitatea cred ca este cea mai buna. Mult succes in continuare. Asa sper sa il fac si eu pe al meu dar mai greut cu finantele...asta este...incet si cu rabdare se fac toate.
Celelalte masini cred ca sunt f multumite ca au ajuns in proprietatea unui adevarat iubitor de masini.
Sa le stapaniti sanatosi si sa va bucurati de ele mult timp de acum incolo.
Voi urmari topicul sa vad cum mai decurge lucrarea.
Inca odata...SUCCES! wink.gif
Adi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.