Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
dizzy
Nu cred ca e recomandat sa pleci in Ucraina cu o masina noua. O Kia, un Renault vechi, mi se par alegeri mult mai sigure dpdv al tentatiei pt hoti.
Chiar si Toyota mi se pare cu risc.

Eu am fost suficient de idiot incat sa plec cu Fordul care avea 6 luni la Chisinau, dar nu aveam alta masina asigurata CASCO in momentul ala .
hepea
QUOTE(b06fcn @ 29 Nov 2019, 08:45)
si una noua se putea strica
*



Asa e, dar care erau sansele? Pune la socoteala si deranjul (timp, nervi) nu numai banii pe care ii dai sau nu (asigurare)
marksman
Unele noi vin gata stricate din fabrica.
b06fcn
Am facut curat pe aici, ca se luase grav pe aratatura...
Dimineata cand am pornit masina, totul in parametri. Nici o eroare. Nici sticata, nici prezenta. Am tras o fuga pana la Kia, ca sa fiu cu inima impacata...s-a facut o diagnoza completa, a aparut acceasi eroare de pedala, care nu aparea pe ELM...s-a verificat pedala, este OK. Concluzia e ca masina merge bine, am vrut sa schimb pedala insa au zis cei de acolo ca nu e cazul. O aveau pe stoc, costa la fel ca la noi...cert este ca acum masina merge bine...am sa caut pedala, sa o iau de unde oi gasi-o mai ieftina si o schimb. Dupa care o desfac pe asta de pe masina, sa vad ce are...paerea mea e ca are ceva uzura pe partea pistelor metalice pe care se misca contactorii celor doua potentiometre si, cand se incalzesc prea tare, dupa mult timp de mers, incep sa nu mai faca contact cum trebuie...
Laurentziu83
Cat costa pedala? Nu era mai ok sa o schimbi ca sa iti iei de-o grija avand in vedere ca esti la 300 de km de tara?
b06fcn
Pedala e 250 de euro. Atat e si acasa. Aia de la Kia au zis ca nu are rost sa o schimbe, ca functioneaza corespunzator...nu stateam sa ma cert cu ei, mai ales ca abia vorbeau doua boabe de engleza...azi am mers cu masina prin oras si a prestat corespunzator...vedem duminica, la intoarcerea spre casa cum va fi...
dizzy
Probabil că se încălzește și da erori la potențiometre.
Or fi și îmbătrânit.
Daca nu îți e greu, poate mergi cu aer rece la picioare.
Poate nu ar fi rău să o schimbi .
b06fcn
Cand ajung acasa caut pedala si o schimb...de luni incolo ma ocup de ea.
Cei de aici de la Kia mai au o teorie, pe care am sa o verific pe drumul de intoarcere, ei cred ca si powerboxul poate da erori...desi, pana acum nu a avut asemenea manifestari, pe cand pedala de acceleratie a fost schimbata pe garantie acum vreo 120000 km. De asta si uitasem, pana am citit in cartea de service...asa ca am sa deconectez powerboxul cu totul, sa vad cum se comporta masina fara el...
b06fcn
Aseara la 17h30 am plecat din Odessa catre casa. Am bagat motorina cu 3,5 lei litrul si am plecat spre casa. Am venit pe la Reni-Giurgiulesti, la ora 21h00 eram in vama Reni. Unde am stat de ni s-a acrit, desi nu erau masini la coada. Doua ore am pierdut sa trecem doua vami, UA-MD si MD-RO. Ultima am trecut-o in 15 minute, de ambele parti. Dupa care, am venit direct la copitala, la 01h30 eram deja in pat...
Masina a mers foarte bine, nu a mai dat nici un semn de oboseala, nu i-am deconectat powerboxul, dar nici nu a mai avut erori. Am sa vorbesc maine cu cei de la Kia, sa vedem cum facem. Ma gandesc sa vad daca pedala de acceleratie de Ceed e la fel si sa iau una sh sa o pun pe masina, ca sa o desfac pe a mea de pe masina sa vad daca are ceva sau e problema de cablaj...
Maine trebuie sa spal Kia ca e ca un purcel, m-a plouat de la Izmail pana la Galati si are doua degete de noroi pe ea biata masina...
Laurentziu83
In 2 randuri am stat si 4 ore la coada, unor prieteni le-am recomandat sa treaca noaptea, sa nu mai fie plina vama cu cei care fac micul trafic cu carburanti mai ales ca, aici nu merge sa te bagi in fata, ca la Portile de Fier. Astept cu nerabdare deschiderea punctului vamal de la Isaccea, sa scap de mizeria asta si sa merg mai des in zona.
Ma bucur sa aud ca drumul Odesa-Reni a supravietuit unei ierni fara sa se gaureasca. In alte dati, prin 2013, Reni-Izmail era praf si pulbere dupa doar un an.

Banuiesc ca la service ti-au sters si erorile din calculator; ar fi o idee ca, daca te mai prinde problema asta in deplasare, sa scoti una din bornele de la baterie si sa o pui in scurt cu cealalta. Cu metoda asta resetezi toate calculatoarele.
b06fcn
Am găsit pedala SH, mâine sper sa ajungă. După care văd când programez mașina la Kia sa o monteze, ca sa beneficiez de garanție. In alta ordine de idei, am comandat de pe Aliexpress doua lentile de faruri pentru Kia, sa le schimb la farurile mașinii. Au fost 50 USD perechea, cu tot cu transport. Am găsit și stickere pentru jante, sa vedem cum se potrivesc.
Despre vama, am ajuns la vama Reni la ora 21h00, am stat acolo pana la 22h25. Deși era doar o mașina in fata mea, ii rezolvau și pe cei cu tiruri și trebuia sa așteptăm la aceeași coada la ghișee...
Asta e, am ajuns mai târziu acasă...vama de la Isaccea cred ca mai are de așteptat, din păcate...
Laurentziu83
Eu cel mai mult stateam sa intru in tara, la coada, la UA-MD stateam cel mai putin.
b06fcn
Am venit la mosie cu Opelul, Kia face figuri din cauza de pedala de acceleratie, ieri n-a mai vrut sa accelereze la intrarea pe A3. Am oprit-o doua minute, dupa care a mers OK. Nu am vrut sa risc si sa dus-o acasa, am luat Opelul si am venit la mosie. Cand a ramas fara raspuns la pedala, statea turata la 1100 rpm...tind sa cred ca e mai curand o problema legata de powerbox, ma gandesc ca pana o duc sa schimb pedala, miercurea viitoare, sa-i decuplez de tot powerboxul si sa o las in configuratia standard, sa vad daca mai face...in acelasi timp, am observat ca, uneori, baga aer rece doar pe stanga, ceea ce ma duce cu gandul la o posibila problema pe partea de cablaje de pe stanga...nu stiu daca exista vreo legatura prin cablaje intre pedala de acceleratie si actuatorul de mixare aer pe stanga, insa e prea ciudata coincidenta...
Am verificat la Opel "reparatia" de la baia se ulei, nu mai curge ulei pe acolo. Dar am descoperit ca pierde lejer antigel pe la termoflot. Vad ca acum exista kit de garnituri, dar nu apar pe stoc pe nicaieri. Cand am avut eu problema, stiu ca am cautat si nu am gasit nimic, doar termoflotul cu totul...
Trebuie sa o duc sa-i schimb si racordul flexibil, ca e cam afumat pe acolo. In rest, merge OK masina, drumul la mosie i-a prins bine, ca s-a mai dezmortit...
tatabobu
Ai clima pe doua zone de zici de actuator mixare stanga?
b06fcn
Nu am reglaj dual, dar am verificat si pe aeratoarele de pe dreapta (la geam si cel din mijlocul bordului) iese aer cald, pe stanga iese rece, atat pe cel din mijloc, cat si pe cel de la geam.

LE - Am avut de alergat azi prin oras si am luat Kia la purtare. A dat din nou eroarea pe pedala de acceleratie. Deci nu e problema de la powerbox. Ramane pedala si/sau cablajul. Vedem dupa ce se schimba pedala...
einstein1984
eroare de ce fel e ? incoerenta? lipsa semnal? un contactor frana care ramane pe on poate provoca acelasi lucru.
b06fcn
Aceeasi eroare, P2138, lipsa corelare voltaj pedala acceleratie. Desi, la rece, cele doua potentiometre ale pedalei sunt corelate...
einstein1984
alea sunt alimentate intr-un 5 V de la ECu de obicei, poate ai o mufa oxidata si scade voltajul d eintrare prea mult
tatabobu
E KIA, nu Renault. Alimentari separate si mase separate pe cele doua potentiometre.
b06fcn
Am mai investigat problema climei, e ciudata rau. In sensul ca nu are iesiri dreapta/stanga, ci doar o clapeta comuna pentru fiecare dintre zone - dezaburire, aeratoare centrale si laterale, picioare. Ma gandesc sa nu fie rupta pe jumatate clapeta de mixaj. Desi nu are nici o noima...ca aia baga aerul in tulumba, de unde iese mai departe...e de investigat...
tatabobu
As verifica traseul spre stanga, poate trage de undeva aer rece. Sau o fi infundat.
b06fcn
Infundat nu este, ca sufla la fel, atat pe stanga cat si pe dreapta. Problema e la temperatura. Pe stanga, atat la aeratoare, cat si dezaburirea (inclusiv zona parbriz), sufla mai rece decat pe dreapta. Semnificativ mai rece...am gasit schemele explodate, ma ocup in weekend de ea, daca am vreme...pana atunci, tot o duc miercuri la schimbat pedala, o sa-i rog pe cei de la Kia sa investigheze...
Referitor la pedala, cand am plecat de la birou a pornit si a ramas accelerata la 1200 rpm, fara reactie a pedalei. Dupa care si-a revenit si a mers normal...
tatabobu
Daca ai acces baga un sprei de contacte pe potentiometrele pedalei, imi suna mai degraba a smecleuri prinse pe una dintre trase, si de acolo nu-ti mai ies citirile corelate intre cele doua.
Laurentziu83
La clima, daca nu ai bizona, probabil trebuie sa dai bordul jos si apoi blocul de climatizare si sa vezi toate conductele cum stau.
La clima clasica, sursa de cald/rece e comuna pentru ambele parti, nu exista separatie stanga/dreapta, ci doar parbriz-picioare-fata si apoi separatia cald/rece.
b06fcn
@tatabobu - aia imi e frica si mie, insa nu am acces la potentiometre, care sunt intr-o incinta capsulata...abia dupa ce schimb pedala o desfac pe cea de pe masina sa vad cum arata...
@ laurentiu - dupa schemele explodate, asa este si la cele cu clima automata. O intrare si o iesire de aer, cu reglaje pe diferitele zone.
Maine cand o duc la service o sa vad despre ce e vorba...si, cel mai probabil, o sa-i dau bordul jos.

10 Dec 2019, 21:39:
Am dus Kia la service din seara asta, ca maine nu am timp de umblat pana acolo. O sa o recuperez maine seara, cu pedala schimbata si hopefully cu problema remediata...din ce am vazut pe pedala de schimb, se poate desface relativ usor, acum sa vad cum arata dupa aia la interior, sa nu mai aiba vreo alta protectie...


11 Dec 2019, 16:53:
M-au sunat de la service, s-a schimbat pedala, masina e OK acum. Avea eroare P2138 prezenta cu vechea pedala, cand au vrut sa o stearga dupa schimbarea pedalei nu mai era nici o eroare stocata.
Problema cu incalzirea e din cauza de radiator de incalzire, care e colmatat pe jumatate. Cica au mai avut problema asta la un alt Cerato.

12 Dec 2019, 00:13:
Am fost in seara asta la IMG in Jilava, sa recuperez Kia. Merge bine, din ce imi dau seama parca are o reactie mai rapida cand apas pedala, cred ca e doar placebo. In weekend, daca ajung la mosie si am chef, desfac pedala masinii, sa vad cum arata la interior pistele celor doua potentiometre.
Maine duc buburuza pana la Dunare, am zis sa mai desfund Opelul nitel, ca in ianuarie vine ITP-ul...

12 Dec 2019, 16:29:
Am venit cu Opelul la Gl. Uitasem cat de fun e masina, daca nu ai pretentii prea mari. Tine ritmul la 130-140, odata lansata, la depasiri e mai greu uneori, ca e mic motorasul...dar e vioi...
Am constatat ca nu mai merge radio, nu mai prinde decat un post sau doua, si alea doar in oras...trebuie investigata problema. In rest, s-a murdarit, trebuie spalat. Poze mai incolo, sau maine...
dandobre
Noroc cu mașinile astea că nu te plictisești....... șurubăreala e in toi....... wink.gif
Laurentziu83
QUOTE(b06fcn @ 10 Dec 2019, 17:05)
<span class='edit'>12 Dec 2019, 16:29:</span>
Am constatat ca nu mai merge radio, nu mai prinde decat un post sau doua, si alea doar in oras...trebuie investigata problema.
*


Pregateste-te direct cu un cablu nou de antena, sa nu demontezi capitonaje de 2 ori, e impuscat cel existent si se prind doar posturile cele mai puternice. Patit si eu exact la fel la Matiz pe vremuri (aveam antena de Dacie pusa de mine, masina venea fara), schimbat si rezolvat problema.

Ar mai fi o sansa sa ai contactele oxidate la prinderea cablului de corpul antenei, si practic corpul ei sa nu mai fie utilizat.
b06fcn
Am sa verific antena, merci de sfat. Mi-a fost greu pe drum sa ascult acelasi CD in bucla...pe de alta parte, noroc si cu ala...
Am revenit la copitala, Opelul s-a descurcat rezonabil pana acasa. Lumini nu prea are, ma gandesc ca e chestie de lupe afumate.
Si o poza cu efectele drumului pe ceata de la Gl la copitala, azi-noapte. Era deja murdara cand am ajuns la Gl, dar nu in halul asta...[attachmentid=1628112275]
Laurentziu83
Daca se mai vede numarul, e curata, se putea si mai rau;eu de regula nu spal masina pana in primavara.

Antena vad ca o ai in spate, poate ajungi la ea dand la o parte capitonajul de hayon prin portbagaj. Daca ai un fir suficient de lung sa-l legi la aparatul de masura, verifica continuitatea cablului intre antena si cd-player cu un ohmetru. Daca e 0, stii ce sa faci.
dandobre
Uite aici mașină murdară.... wink.gif
einstein1984
de aia nu-mi plac hatchurile cu luneta verticala... macar la octavia nu ai problema asta
MuciX
Pai asta e wagon.
bion
Furgon Nemtesc pentru tot boborul.
bgdrenault
einstein se referea la opel, adica hatch
einstein1984
QUOTE(MuciX @ 16 Dec 2019, 12:50)
Pai asta e wagon.
*


diferenta fata de un hatch fiind o consola mai lunga, la fel se murdareste luneta
Laurentziu83
QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2019, 10:50)
de aia nu-mi plac hatchurile cu luneta verticala... macar la octavia nu ai problema asta
*


Da, dar stii ce misto e sa cari chestii voluminoase cu hatch-ul... wub.gif scoti polita si banchetele si bagi ca Berila acolo.
einstein1984
mda, sau dai 100 de lei si ti le aduc ei acasa. odata la 3 ani nu e o avere
dandobre
Haidi bre, numai directori pe aici....
Deschiderea aia larga îți ușurează accesul în fiecare zi, când pui căruciorul sau bicicleta copilului sa mergi in parc, etc, etc.....
einstein1984
asa este, mult mai bine decat sa te apleci in caverna de logan. Dar as prefera un hatch gen octavia sau laguna decat unu gen golf sau i30
dandobre
Daca nuanțezi așa, da, sunt de acord.......
BLUE R 19
QUOTE(einstein1984 @ 17 Dec 2019, 10:55)
Dar as prefera un hatch gen octavia sau laguna decat unu gen golf sau i30
*



Ala nu e hatch, e lift biggrin.gif
b06fcn
Am fost la Toyota Nord si am deschis dosarul de dauna pentru schimbare parbriz. Mi-a trimis si asiguratorul mesaj ca s-a dat acceptul de plata catre Toyota, acum astept sa vina obiectul. Cred ca prin ianuarie-februarie se rezolva...
b06fcn
Am venit cu Kia la mosie, sa-i rezolv problema radiatorului de incalzire. Cand i-am schimbat lichidul de racitre, am luat antigel roz, G12, de la Mol, dupa ce am citit pe tabelul ala ca antigelul G12 merge in masina mea. Acum, ca sa fiu sigur ca e ce trebuie, l-am intrebat pe cel de la Kia de care trebuie, avand in vedere ca in carte nu scrie decat ca trebuie sa fie antigel cu etilen-glicol. Si mi-a zis ca trebuie G11, nu G12. Asa ca am luat G11, albastru. Desi, din masina, cand am dat jos lichidul cu care a venit din fabrica, ala era tot rozaliu...
Am luat si un radiator flush, preventiv, plus vreo sase bidoane de apa distilata, sa spal corespunzator toata instalatia de racire...
dandobre
https://youtu.be/s--5ft5YiHg
https://youtu.be/g8YZF5cW7-A
https://youtu.be/mxm3E5SkHrI
Sunt sigur că știi cum, dar poate te ajută să fi mai eficient.....
b06fcn
Merci, le vazusem si pe alea.
Acum e work in progress, astept sa se raceasca sa o mai limpezesc odata.
Am dat jos lichidul din masina, a iesit ceva maro inchis. Dupa care, am bagat apa distilata si am plecat cu ea in oras, cand a ajuns temperatura la jumate i-am bagat si Liqui Moly-ul, dupa care am mers o jumatate de ora. Am revenit acasa, am bagat masina pe rampa si am scos lichidul, a iesit aproape la fel de maro. Acum'astept sa se raceasca, sa-i bag apa distilata si sa o mai iau o tura. Dupa care mai vad daca mai e nevoie de o a alta limpezire. Intre timp, dupa ce se raceste bine, intentionez sa-i curat si radiatorul de incalzire, sa bag apa pe iesire si sa vad ce iese pe partea cealalta...

LE - am bagat apa cu furtunul prin vasul de expansiune, pana nu a mai iesit cu spuma. Dupa care am facut aceeasi operatie doar la radiatorul de incalzire. A iesit apa maro din el , dupa care a inceput sa iasa apa curata si cu presiunea cu care intra. Am facut operatia si pe intrare spre iesire, si invers. Dupa care, am pus apa distilata si am plecat din nou la oras, sa iau Detartrant, sa curat bine si vasul de expansiune. Pana sa ajunga acul de temperatura la prima linie, a inceput sa bage cald si pe stanga, ceea ce ma duce cu gandul ca s-a curatat radiatorul. Acum astept sa se raceasca lichidul de racire (apa distilata adica), sa o pot scurge din masina si sa spal vasul de expansiune. Dupa care, maine dimineata, ii pun antigelul curat si e gata...sper...

21 Dec 2019, 19:43:
LLE - dupa ce am revenit la mosie, am bagat masina in garaj, am asteptat sa se raceasca si am dat drumul la apa. Pentru ca tot mai avea ceva spuma, i-am mai bagat o tura de apa distilata, am lasat-o sa se incalzeasca si am scos-o, fara spuma...am dat jos si vasul de expansiune, l-am umplut cu Detartrant, acum astept sa-si faca ala efectul si dimineata o termin. Ma gandesc sa o mai bag la o tura se limpezit cu furtunul, sa se curete bine de tot. Oricum, acum baga caldura ca lumea, la fel pe ambele parti...to be continued

22 Dec 2019, 09:08:
LLLE - am lasat peste noapte vasul de expansiune plin cu detartrant. De curatat s-a curatat, insa a ramas cu o culoare ciudata la interior, nu se vede lichidul in el, desi are marcaje de minim si maxim. Chiar nu-mi amintesc cum era cand a fost masina noua...ma rog, important e ca acum sistemul e curat, ii mai fac o limpezire mai incolo si ii bag lichidul de racire curat.
dandobre
Mă gândesc că s-a mătuit de la detartrant..... La o adică iei altul, nu ar trebui sa fie prea mult.....
b06fcn
Era matuit dinainte, cred ca asta e felul materialului. Am sperat sa fie depuneri, pe care le pot curata cu detartrant...

22 Dec 2019, 13:39:
LE - am terminat operatiunea. Masina are acum antigel albastru, curat. O tin sub supraveghere, daca e nevoie, peste doua saptamani il schimb iar, daca se murdareste din nou. Dar sper sa nu fie cazul. Am sa vad cat costa un nou vas de expansiune, doar asa, ca sa-mi potolesc piticul cdo-ist din cap...
dandobre
up.gif
Trebuie să fac și eu operațiunea asta, dar aștept revizia din primăvară, în care voi schimba și pompa de apă..... Când am schimbat distribuția mi-a zis mecanicul că sunt urme de antigel uscat in jurul pompieri și să urmăresc nivelul ..... De atunci nu a scăzut dar nu as vrea sa schimb acum antigelul și peste ceva timp sa fiu nevoit să umblu la pompă, așa că o să le cuplez......
b06fcn
Am venit acasa, nu pot spune ca sunt foarte multumit de cum face cald. E clar mai bine, ca temperatura este aproape la fel pe ambele parti, dar tot se simte o lejera raceala pe stanga. Plus ca, pentru a avea caldura pe bune, trebuie sa dau temperatura la 24,5 grade, ca pana acolo sufla cam calai. Ma gandesc sa nu fie si ceva problema la termostat, in sensul ca a ramas deschis permanent. Ma gandesc si la varianta asta pentru ca, in momentul in care am pus lichidul de racire in vasul de expansiune, ca sa scot aerul, am strans de furtunul care iese din radiator. In mod normal, masina fiind rece, termostatul trebuia sa fie inchis si apa sa circule doar prin motor...mai mult, acum imi pica un pumn de fise, cu motorul rece, cand am bagat furtunul de apa sa spal instalatia, curgea pe la scurgerea de la radiator...deci termostatul era deschis, desi trebuia sa fie inchis... ohmy.gif doh.gif
dizzy
Și ție îți place să zgarmi in dansa.
Tine- o pe 24.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.