Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
marksman
QUOTE(b06fcn @ 9 Jun 2015, 20:51)
Revin cu noutati. Am tuns cca 800 mp intr-o ora, ceea ce mi se pare foarte bine. Iarba de vreo 25-30 cm pe alocuri, in rest cca 10-15cm. Maine mai am o tura de cca 800 mp, dupa care intru cu motocoasa unde nu am putut baga masina de tuns, printre pomi in special.
*


Cat consuma?
b06fcn
Pe cele doua suprafete mentionate a consumat un rezervor, cred ca are undeva la 1,5 -2 litri capacitate, insa nu l-am umplut pana in buza, asa ca o cifra corecta ar fi 1 litru la mia de metri...
b06fcn
Am venit la mosie sa fac revizia la Toyota. Al luat filtre Jakoparts si ulei Toyota, cost piese 360 RON. Manopera mi-o platesc cand revin la Bucuresti, ca am desfacut un butoi nou de Chardonnay. Cel mai probabil peste vreo doua zile revin la mosie sa schimb si discurile de frana de la Leguma...am comandat discuri Zimmermann, maine ajung la Bucuresti.
Megane-ul se pregateste de distributie, ambreiaj (caut inca solutie de ambreiaj ramforsat) si ITP, care a expirat chiar azi. Pana nu o pun la punct nu mai iese pe drumul public, sta la mosie si asteapta.
Restul sunt in grafic...
b76bgaarh
bun soiu, din ce zona?
b06fcn
Dealu Mare. Productie proprie si personala, fara chimicale...
b76bgaarh
bun, f bun.
Solon
Unde aducem sticlele pentu umplere? Sau damigene?
b06fcn
Nu ma-i am tinbre...nu pot vinde fara...tre sa-l beau eu pe tot, ca altfel se strica... alcoholic.gif
madhorsefuzzy
La mosie evident.

QUOTE(b06fcn @ 3 Aug 2015, 13:48)
Cel mai probabil peste vreo doua zile revin la mosie sa schimb si discurile de frana de la Leguma...am comandat discuri Zimmermann, maine ajung la Bucuresti.
Ceva striatii, gaurele? Vreau sa vad si 2-3 poze de la montaj. biggrin.gif
zanzie
QUOTE(b06fcn @ 23 Jul 2015, 23:38)

Si anecdota de final, in ambele situatii a trebuit sa asteptam venirea unui echipaj de la RAR,

La ce ore le-ai facut ITP-ul?
Adrian Frigo
QUOTE(b06fcn @ 3 Aug 2015, 17:03)
Nu ma-i am tinbre...nu pot vinde fara...

Ei lăsațz,un pic de evaziune nu deranjează pe nimeni....e totuși pentru o cauză bună! radmasa.gif Deci,câte damigene(și cașcaval) să aducem? naughty.gif
b06fcn
QUOTE(madhorsefuzzy @ 3 Aug 2015, 16:11)
Ceva striatii, gaurele? Vreau sa vad si 2-3 poze de la montaj. biggrin.gif
*



Din pacate nu, din lipsa de buget. Astea de le-am luat eu au fost 500 lei, alea cu striatii si gaurele erau 500 fiecare.

QUOTE(zanzie @ 3 Aug 2015, 17:50)
La ce ore le-ai facut ITP-ul?
*



La ore diferite, Toyota la prima ora (9 si ceva dimineata, la Bucuresti), Kia dupa pranz (aproape 15, la Urlati, Ph).

<span class='edit'>4 Aug 2015, 08:41:</span>
Am fost in dimineata asta si am schimbat folia pe un geam la Laguna, din cauza ca se dezlipise in partea de jos -usa dreapta fata.
Acum astept sa imi indrepte doua zgaibe facute in usile de pe fata de niste oameni de bine sau de copii lor facuti in palma la betie.

<span class='edit'>4 Aug 2015, 09:46:</span>
Finalement am scapat de cele doua zgaibe pe usile din fata. 150 lei, foarte multumit de lucrarepoze cu before si after (la stanga nu se vede bine in poza, era indoita exact muchia usii):
[attachmentid=1628002946] [attachmentid=1628002947] [attachmentid=1628002948] [attachmentid=1628002949]
marksman
Cum s-a realizat operatiunea?
b06fcn
PDR, au lucrati doua persoane, cate un nene la fiecare usa. Au bagat niste tije in usa prin deschiderea de la geamuri, dupa ce au bagat un fel de tabla de protectie. Cu tijele alea au adus tabla la nivel, dupa care au mai ciocanit nitel cu niste chestii care aratau ca un creion de plastic.
b06fcn
Dupa cateva ore de lucru sub masina, din cauza unor suruburi care s-au desfacut extrem de greu (cele care tin etrierul de fuzeta), am schimbat discurile pe fata. A trebuit sa refolosesc suruburile de prindere a discurilor, ca neamtul nu a pus altele noi in ambalaj.
Erau duse discurile, trebuiau schimbate de cand le-am dus la rectificat. Atunci erau la limita minima, dobitocii nu trebuiau sa faca lucrarea, noroc ca le-am cerut eu la sfarsit sa le masoare. Asta e, un set de placute folosite 20000 km au luat calea gunoiului.
Discuri Zimmermann 400 lei si placute Ate 180 lei.
Dupa o suta si ceva de km arata ca in poza alaturata.
[attachmentid=1628003040]
b76bgaarh
vezi ca te rade hitman cand vede ce plumbi ai.
b06fcn
Aia erau azi de dimineata, acum nu mi are asa ceva. Am fost si am roluit jentile, ca erau cam patrate si le-am rezolvat. M-a costat 250 de lei, se simte altfel masina acum. O sa o vad ce poate in concediu, o duc pana la rudele ei.
cristio_79
QUOTE(b06fcn @ 3 Aug 2015, 23:31)
Finalement am scapat de cele doua zgaibe pe usile din fata. 150 lei, foarte multumit de lucrarepoze cu before si after (la stanga nu se vede bine in poza, era indoita exact muchia usii):
[attachmentid=1628002946] [attachmentid=1628002947] [attachmentid=1628002948] [attachmentid=1628002949]
*




QUOTE(b06fcn @ 4 Aug 2015, 11:18)
PDR, au lucrati doua persoane, cate un nene la fiecare usa. Au bagat niste tije in usa prin deschiderea de la geamuri, dupa ce au bagat un fel de tabla de protectie. Cu tijele alea au adus tabla la nivel, dupa care au mai ciocanit nitel cu niste chestii care aratau ca un creion de plastic.
*


Am rezolvat si eu prin aceeasi metoda la un baiat din Constanta la una dintre masini. Super multumit de treaba facuta si tariful este foarte bun. Chiar il pasioneaza ce face. Mi-a indreptat o aripa anul trecut indoita destul de rau intre 2 nervuri, tot de un dobitoc care a dat cu piciorul sau cu bicicleta in parcare.

QUOTE(b06fcn @ 5 Aug 2015, 16:13)
Dupa cateva ore de lucru sub masina, din cauza unor suruburi care s-au desfacut extrem de greu (cele care tin etrierul de fuzeta), am schimbat discurile pe fata. A trebuit sa refolosesc suruburile de prindere a discurilor, ca neamtul nu a pus altele noi in ambalaj.
Erau duse discurile, trebuiau schimbate de cand le-am dus la rectificat. Atunci erau la limita minima, dobitocii nu trebuiau sa faca lucrarea, noroc ca le-am cerut eu la sfarsit sa le masoare. Asta e, un set de placute folosite 20000 km au luat calea gunoiului.
Discuri Zimmermann 400 lei si placute Ate 180 lei.
Dupa o suta si ceva de km arata ca in poza alaturata.
[attachmentid=1628003040]
*


Daca nu ai luat Ate. Alea aveau si suruburi.
b06fcn
Ate dura mai mult sa le livreze si eu vineri trebuie sa plec in vacanta. Nu puteam astepta si in plus, din ce am citit, modelul asta de Zimmermann are un continut ridicat de carbon, mai mare decat cel al discurilor Ate... ma gandesc ca la o utilizare a la moi sunt mai adaptate. Daca aveam buget le luam pe cele cu gauri si striate, tot de la Zimmermann.
madhorsefuzzy
Cat era halatul ala?
b06fcn
500 de lei bucata...din ce am mai citit, compozitia astora de pe masina e la fel cu a celor cu gauri, deci teoretic n-ar trebui sa fie diferente majore intre ele, poate doar in caz de utilizare ultra-heavy-duty, dar nu e cazul cu masina asta de asa ceva, mai ales ca nu are nici frana de mana corespunzatoare pt asa ceva...
andreig1982
QUOTE(b06fcn @ 4 Aug 2015, 10:18)
PDR, au lucrati doua persoane, cate un nene la fiecare usa. Au bagat niste tije in usa prin deschiderea de la geamuri, dupa ce au bagat un fel de tabla de protectie. Cu tijele alea au adus tabla la nivel, dupa care au mai ciocanit nitel cu niste chestii care aratau ca un creion de plastic.
*


unde ai facut operatiunea?
eu am o aripa de indreptat si un prieten o portiera smile.gif
b06fcn
Fastautodeal se cheama, au sediul pe Viilor nr.14, in acceasi curte cu Unix. Cum intri in curte primul atelier pe dreapta, dupa ghereta portarului.
andreig1982
multam smile.gif
b06fcn
Leguma a ajuns la Italia, in orasul lui Romeo si Julieta, ae deja 96500 km la bord. Franele noi sunt o placere, nu mai vibreaza nimic, totul e perfect. Pana la Villach am ars 90 de litri de diesel, ceea ce reprezinta un consum mediu de 6,3 la suta, cu o viteza medie de vreo 92 km/h. Se putea si mai bine, insa statul la Arad si in vama cu motorul pornit si-au spus cuvantul.
Ce m-a frapat este pretul la motorina in cizma, 1,55 litrul, fata de 1,04 in satele austriece.

In alta ordine de idei, am iesit din tara pe noua autostrada, e vai mama ei la capitolul semnalizare, in Arad nu exista nici un indicator. Iar acolo unde exista, te duce direct intr-o infundatura. Faptul ca am pierdut mult timp din cauza semnalizarii defectuase, care m-a scos pe centura de am stat la o trecere imaginara de tren aproape 35 de minute este confirmat prin ajungerea din urma in Ungaria, pe M5 deja, a unor masini depasite inainte de Savarsin.
clr
Mda, si-au mai luat-o si altii.
Scrisesem aici de problemele cu noua iesire, imi pare rau ca n-am stiut ca urmeaza sa o folosesti, ti-as fi trimis si tie avertismentele.
Una peste alta concediu placut, astea sunt maruntisuri intr-un final smile.gif
b06fcn
Tocmai ca am citit ce ai scris si m-a ajutat, in sensul in care am luat huvigneta de la o benzinarie Mol si am fost atent la panouri in Arad. Chiar si asa insa, la un moment dat am luat-o pe vechea sosea spre Nadlac, la un rond unde nu mai indica decat Nadlac intr-o parte si Timisoara/Bucuresti in alta...fara nici un alt semn de A1.
Prostia a fost a mea, ca de la Deva am luat-o spre Arad in loc sa ma duc pe Lugoj-Timisoara, de la Tm ma suiam pe autostrada si mergeam fara pb. Oricum, drumul s-a usurat simtitor, am plecat la 8h45 din fata casei, la 16h30 eram in vama, cu tot timpul pierdut la Arad plus cate o pauza de masa pe A1 la plecare si alta inainte de Savarsin, alimentare cu motorina la Arad. La ora 20h00 intram in Austria, dupa un gulas copios la Paprica Csarda. Si nici nu am mers prea tare, la noi nu am sarit de 145 pe autostrazi decat in unele momente, iar la unguri am prins aglomeratie pe M5 si M1 si am mers in suturi, in functie de frustratul din fata. Chiar daca are liber in fata daca nu vrea sa mearga mai tare de 120 poti sa-l pici cu ceara, ca nu se da la o parte de pe b2 sau b3. Idem la magarii aia de austrieci, unde am platit aiurea vigneta, ca de la intrarea in Austria pana la Viena drumul e in lucru, cu exceptia unor mici portiuni, la fel si dupa aia pe bucata Viena-Graz. Ce pot spune e ca statia functioneaza bine si afara, sunt multi romani, inclusiv cu masini mici, care folosesc asa ceva si al stiut mereu unde sunt radarele si eventualele controale de m-am putut duce mai tare. Astept saptamana viitoare sa ajung in Germania, ca anul trecut nu am apucat decat o bucata mica fara restrictii intre Salzburg si Munchen dar era noapte si nu am apucat sa-mi curat injectoarele cum trebuie.
b06fcn
Leguma a sarit de 97000 km, mai are 3000 pana la revizie. M-a dus azi pe niste coclauri sa vad parcul din poza dar nu s-a putut din cauza de slapi in picioare...ramane pe data viitoare, cand revin pregatit cu toate cele aferente...
[attachmentid=1628003854]
b06fcn
Leguma a revenit din vacanta corsicana, 5300 km, 320 litri de gasoil, consum mediu 6,3 la suta. Vmed la ducere 97 km/h, scazuta la 65 pe insula si reurcata cu greu la 90 pana la intrarea in tara.
Nimic de semnalat in afara de faptul ca trebuie sa scap de gunoaiele de GoodYear Excellence care sunt prastie pe apa si de faptul ca dupa 6000 km cu discuri si placute noi am iar niste trepidatii lejere la franare, dar nu tot timpul...
Ma pregatesc de revizia de 100000 acum, am dat comanda de ulei Elf, restul le iau de la reprezentanta, ca preturile sunt la fel, uleiul e la jumate in alta parte. Probabil luni sau marti ajung la Gl si ii fac revizia.
Urmeaza Megane-ul, care e tras in parcul rece dinainte de concediu din lipsa de ITP valabil, trebuie facut ITP, distributie si revizie. Pana la ultimele doua mai am 1500 km, cel mai important acum e ITP-ul.
De asemenea, trebuie sa ma ocup si de Opel, revizie si desuuri, ca ma bate tata la cap sa-i fac si lui masina sau isi ia alta...am dat comanda de amortizoare KYB, rulmenti de amortizor TRW si bielete de directie TRW, plus pachetul de revizie. Dupa care am in plan o cosmetizare ca la carte si polish la faruri.
madhorsefuzzy
QUOTE(b06fcn @ 21 Aug 2015, 10:09)
dupa 6000 km cu discuri si placute noi am iar niste trepidatii lejere la franare, dar nu tot timpul...
Ceva e dubios rau cu franele tale. Sa nu fie vreun butuc stramb.
Adica la tine doar in configuratia de fabrica nu ai avut probleme. Apoi de la primul schimb de placute ai ovalizat toate discurile, inclusiv alea de fabrica.
ursul_bipolar
QUOTE(b06fcn @ 10 Aug 2015, 06:05)
Si nici nu am mers prea tare, la noi nu am sarit de 145 pe autostrazi decat in unele momente, iar la unguri am prins aglomeratie pe M5 si M1 si am mers in suturi, in functie de frustratul din fata. Chiar daca are liber in fata daca nu vrea sa mearga mai tare de 120 poti sa-l pici cu ceara, ca nu se da la o parte de pe b2 sau b3. Idem la magarii aia de austrieci, unde am platit aiurea vigneta, ca de la intrarea in Austria pana la Viena drumul e in lucru, cu exceptia unor mici portiuni, la fel si dupa aia pe bucata Viena-Graz. Ce pot spune e ca statia functioneaza bine si afara, sunt multi romani, inclusiv cu masini mici, care folosesc asa ceva si al stiut mereu unde sunt radarele si eventualele controale de m-am putut duce mai tare. Astept saptamana viitoare sa ajung in Germania, ca anul trecut nu am apucat decat o bucata mica fara restrictii  intre Salzburg si Munchen dar era noapte si nu am apucat sa-mi curat injectoarele cum trebuie.
*



Cam aia se numeste civilizatie! Daca nici in afara nu renuntati la statiile alea, no comment.
Stii in principiu sunt niste limite de viteza, care tot in principiu trebuiesc respectate, macar afara, ca in RO fiecare merge dupa legea lui.

MuciX
Daca in Romania exista lipsa drumurilor/autostrazilor ca "scuza" pentru un comportament infect in trafic (nu zic de colegul, ma refer in general), pe afara chiar nu mai vad problema.
argon
QUOTE(b06fcn @ 10 Aug 2015, 06:05)
, iar la unguri am prins aglomeratie pe M5 si M1 si am mers in suturi, in functie de frustratul din fata. Chiar daca are liber in fata daca nu vrea sa mearga mai tare de 120 poti sa-l pici cu ceara, ca nu se da la o parte de pe b2 sau b3.
*



Daca sunt 3 benzi, poti sa depasesti pe oricare, ca alta varianta nu e la unguri. Acolo nu merge cu atitudinea de mitic, ca sunt ca ardelenii, nu-i scoti din ale lor.
b06fcn
@ ursul - sa stii ca statia e buna ca si afara militenii stau cu radarul la panda in zone de restrictii punctuale, exact ca la noi. Dar mno, aia sunt civilizati, ca sunt de austria, au voie sa faca asa ceva. O alta mare dovada de civilizatie, ce sa zic, e sa merg cu 120 si sa devansez ca melcul cate un carnat de tiruri cand limita e de 130 si ma doare la basca de aia din spate...asta dupa ce i-am intrat in fata cu 110-120 celui care venea cu 130-140 pe banda respectiva...
Statia e buna inclusiv cand trebuie sa devansez le dreapta tarani din astia, ca la astia de le zici tu civilizati devansarea pe alta parte decat pe stanga nu e permisa, sa stiu daca e vreun garcea civilizat in zona ca am mai facut si din astea cand a fost nevoie...
@ mucix - am constatat o mare doza de frustrare pe afara, in special fata de cei cu numere de Ro si masini ceva mai scumpe...in special in Austria si Ungaria...
@ fuzzy - si mie mi se pare ciudat, mai ales ca nu vibreaza intotdeauna si face asta la viteze diferite...prima data a facut pe la 120, am zis ca mi se pare. Dupa aia pe la 145-150 la o piscare lejera a facut la fel, la o frana mai serioasa la aceeasi viteza nu a mai vibrat. Practic face asa mai ales la franari usoare, ceea ce ma duce la gandul ca poate ar trebui sa schimb lichidul, plecand ce la ce ai scris tu pe topicul cu franele...desi e inca in termen asta de pe masina, fabricantul zice sa fie schimbat la 4 ani sau 120000 km.
pishky
QUOTE(argon @ 21 Aug 2015, 10:21)
Acolo nu merge cu atitudinea de mitic, ca sunt ca ardelenii, nu-i scoti din ale lor.
*


n-au decat sa fie ardeleni pe slow lane,
lasa sa fiu eu mitic pe fastlane.
b76bgaarh
da cat e limita minima de pe ahutostrada, 110-120 e supt sau peste? sau nu conteaza condusul legal pt reiseri.

MuciX
@b06fcn: vrei sa iti vina pe radio ca se foloseste radarul? Preferi un sms?
Serios acum, noi nu avem autostrazi. Acolo ca sunt, e de "checat" ca nu ne lasa sa mergem cu cat vrem noi.
Afara presupune mai multe tari. Oare sa fie ei toti in eroare, sau chiar avem un comportament care le repugna? Probabil prima, noi romanii am fost mereu cei mai frumosi, cei mai coiosi.
gabize
QUOTE(argon @ 21 Aug 2015, 11:21)
Acolo nu merge cu atitudinea de mitic, ca sunt ca ardelenii
*




QUOTE(pishky @ 21 Aug 2015, 12:18)
n-au decat sa fie ardeleni pe slow lane
*



de aici deduc că a fi ardelean e un lucru bun. wub.gif

ON: am mai spus-o și în alte rânduri: marea majoritate a românilor ce circulă pe autostrăzile europene au de parcurs muuulți km, sunt setați pe hi-speed și au impresia că traficul trebuie să se desfășoare pe repede'nainte.
argon
ROmanii trebuie sa inteleaga ca autostrada nu are mai multe benzi ca ei sa deapeasca mai repede, nu intotdeauna, prin Ungaria cand e aglomerata autostrada se circula pe toate benzile cu viteze similare, si nu are nimeni obligatia de a se da la o parte sa treaca romanii. Cand e libera, da, de bun simt se merge pe benzile din dreapta, dar rar e libera in Ungaria asa.
madhorsefuzzy
QUOTE(b06fcn @ 21 Aug 2015, 12:18)
@ fuzzy - si mie mi se pare ciudat, mai ales ca nu vibreaza intotdeauna si face asta la viteze diferite...prima data a facut pe la 120, am zis ca mi se pare. Dupa aia pe la 145-150 la o piscare lejera a facut la fel, la o frana mai serioasa la aceeasi viteza nu a mai vibrat. Practic face asa mai ales la franari usoare, ceea ce ma duce la gandul ca poate ar trebui sa schimb lichidul, plecand ce la ce ai scris tu pe topicul cu franele...desi e inca in termen asta de pe masina, fabricantul zice sa fie schimbat la 4 ani sau 120000 km.
Eu am vazut undeva (nu mai stiu unde) de 3 ani sau 120.000Km si apoi, dupa primul schimb, din 2 in 2 ani.
Eu l-am schimbat la 3 ani si ~130.000Km fara sa am probleme ca ale tale. La primele frane deja o simteam mai ferma.
Posibil sa ai si ceva bule prin instalatie?
b06fcn
@ mucix - stiu ca sa sta cu radarul, nu asta e problema mea. Problema e cu frustratii care nu ma lasa sa merg legal pe fastlane. Problema asta am avut-o doar in Ungaria si in prima parte a Austriei.
@ argon - la orele cand trec eu prin Hu nu e aglomeratie, dar se nimerete cate un Gyula din asta care sta la 110 pe fastlane doar ca asa vrea muschiul lui... cand e aglomerat merg si eu in rand cu lumea, dar cand nu e, vreau sa pot merge cu cat am voie legal (adica limita plus 10 kmh).
Diac
Sa inteleg ca numai la noi pe A2 se circula cu viteza maxima constructiva a masinii?
ursul_bipolar
Pe fastlane sau banda 2 sau 3 niciodata nu am intalnit unul care sa stea acolo doar ca asa vrea el ca sa incurce circulatia, nici un Ungaria nici Austria nici Germania si nici Elvetia. Oamenii au depasit se baga pe prima banda. De asta au si afisele alea pe autostrada "rechts fahren stress sparen"

Pe aia viteji pe care i-am vazut erau fie din RO cu acelasi comportament de dat flasuri, fie din MD, Serbia si putin aia din Cehia. In rest civilizat civilizat si iar civilizat!
MuciX
Singura experienta (ce-i drept, izolata) de genul pe care o am pe autostrazile din HU este ca poti merge cu 110kmph pe banda 1, sau 160kmph pe banda 2. Eu nu am reusit decat rar sa merg cu 130kmph. Am patit-o de cateva ori, in apropiere de orase, posibil sa fi fost ore critice, nu-mi mai amintesc.
Avand de fiecare data pasageri, am preferat varianta cu 110.
Nimic de raportat in Austria, in afara de suprafata de rulare cam ciuruita, pe unele portiuni.
b76bgaarh
QUOTE(b06fcn @ 21 Aug 2015, 12:21)
@ mucix - stiu ca sa sta cu radarul, nu asta e problema mea. Problema e cu frustratii care nu ma lasa sa merg legal pe fastlane. Problema asta am avut-o doar in Ungaria si in prima parte a Austriei.
@ argon - la orele cand trec eu prin Hu nu e aglomeratie, dar se nimerete cate un voie legal (adica limita plus 10 kmh).
*


legal e intre viteza minima si maxima, restul e decat taranoia de romania, ca na, avem impresia ca suntem singuri pe drum si avem decat drepturi.

apa e de vina.
b06fcn
@ diac - deloc, si pe la ei se circula la fel...in Italia sub 150 nu am vazut pe nimeni sa mearga...
@ b76 - legal este pana la limita de la care iei amenda in codul rutier. Asa cum la noi este de la +11 km peste limita, la fel este si la ei. Asa ca nu e nici o taranoaia, e dreptul tau stabilit prin lege. Daca ne gandim ca si norma metrologica prevede o abatere de 4% in favoarea soferului, rezulta ca legal pot merge in Romania cu 146,75 kmh pe autostrada si nu au ce sa-mi faca...aplicand cei 4% iese 140,64, amenda e de la 141 in sus. Viteza reala, nu ce afiseaza masina.
La fel e si afara, din experienta stiu ca in Franta si Spania radarele sunt setate sa te pozeze de la 155 kmh reali in sus (adica undeva spre 165 pe bord). In Germania am trecut pe langa un radar fix cu 150 pe bord si nu m-a flashuit, deci tot pe acolo e limita de bun simt. In Austria si Hu nu m-a interesat ca stiam unde sunt radarele, mai tare de 170 nu m-am dus, ca stiam ca am Germania toata la dispozitie sa merg liber...
b06fcn
Leguma a facut o cincime din rodaj, drept pentru care a primit o binemeritata revizie pentru trecerea la 6 cifre pe kilometraj. Schimb de ulei si filtre, cost total 700 si ceva de lei cu uleiul meu si restul de consumabile de la Apan. Filtrul de polen a fost de trei ori mai scump decat cel de aer, adica 150 lei fara TVA. De stiut pe viiitor. Pe 7 litri de ulei Elf am dat 230 lei la epiesa, fata de aproape 500 fara TVA cat e la Renault.
S-au verificat si franele, nu sunt probleme la discuri sau placute, roata dreapta fata era dezechilibrata (pierduse cativa plumbi adezivi), s-a pus pe spate si masina nu mai tremura la franare. Probabil e si anvelopa stramba, stiu ca trebuie sa schimb gumele de vara in sezonul viitor ir roata in cauza luase cam multi plumbi la ultima echilibrare. O sa o tin sub observatie, ieri pe autostrada am facut diferite teste si nu a vrut sa vibreze...
b06fcn
Am fost azi cu Kia la Galati, m-am gandit sa o mai destup nitel in regim extraurban...are un lejer suierat al turbinei la plecarea la rece, dupa o tura de A2 si un Drajna-Galati in forta cand am plecat inapoi spre casa nu mai facea. Cand am ajuns acasa torcea altfel deja, sa vedem zilele viitoare cand pleaca nevasta la plantatie cu masina ei, azi i-am dat Laguna la schimb si a fost foarte fericita...
Am profitat si am echilibrat rotile ca aveam un lejer tremurici intre 150 si 160. Acum totul e perfect, cost total 80 Lei. Mai am maine sa o spal si e gata sa-si reia cei 100 de kilometri saptamanali...mai are cinci saptamani si face 142000.
Mai nou caut un SUV mic si ieftin sa ma dau la mosie cu el, ma bate gandul la o Vitara sau Samurai, desi una in mintile ei sare de 1500 de euro. Am gasit ceva Kia Sportage din 1998-2000 in jur de 650-800 de euro, la care mai adaug tot atat timbrul de mediu. Mai caut, pana la primavara am timp...
Miercuri trebuie sa ma duc neaparat la mosie sa pregatesc Megane-ul de ITP si sa i-l si fac, nu-mi place sa ma dau in oras cu Leguma...
madhorsefuzzy
Mie tocmai ce incepe sa-mi placa cu Leguma prin oras. Dar deh a mea e cu talon de 45 la rotile de 18 si ceva mai lunga cu 16 cm. biggrin.gif
Si in plus nici nu am ce face, Loganu' devine incet incet al nevestei.
b06fcn
Din cauza asta tin atat la Megane, ca-mi salveaza Leguma de idiotii din oras...maine ma duc la mosie sa ii fac ITP-ul si il aduc inapoi acasa...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.