Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
BN64FLO
In poze arata bine smile.gif e putin mai deschisa nuanta, dar la asiatice e greu de tot sa nimeresti nuanta...am vopsit o mazda de 3 oru si tot nu a iesit exact la fel
M.C.
Esti modest tu.Ai văzut ce bine ți-a ieșit albastru ala metalizat la scoda aia verde. crazys4.gif icon_mrgreen.gif
einstein1984
din poza e sanatoasa diferenta de nuanta, nu infima, dar e o masina vechetotusi
bgdrenault
Abia o vopsise integral, cealalta vopsea nu e chiar veche pe ea

Acum, in poza te mai fura si reflexiile, etc. In realitate, o fi mai apropiata.
b06fcn
In realitate nu e asa de vizibila diferenta. Acolo o batea soarele in aripa. Capota a fost doar retusata si acolo nu se vede diferenta. Idem un retus pe aripa stanga spate.

Pe de alta parte, ii amintesc domnului de la cluj ca nu este binevenit in acest garaj si reiterez rugamintea de a trece mai departe fara comentarii aiurea. Sper sa inteleaga...
bucatzel
Deci baieti, va rog, mai tango. pe toti.

Pot intelege punctul de vedere al fiecaruia, dar o lege de bun simt la jurnal ar fi sa nu-l faci pe proprietarul jurnalului sa fie nevoit sa stearga intr-o veselie. Se ajunge la un consens ca nu va place niciunuia de celalalt? Ok, nu mai postati pe topicul in cauza.
b06fcn
Diferenta de nuanta la Kia este vizibila doar cand bate soarele foarte tare, probabil si din cauza ca vopseaua este inca cruda. In lumina normala nu se vede diferenta.
Per total ma declar multumit de reparatie, am venit cu masina la mosie si am analizat-o corespunzator.
In alta ordine de idei, am fost si am facut rotile de iarna pt Kia si Toyota, cost 100 lei toate 8, montat, valve, echilibrat. Mai am de restaurat capacele de la Kia si e gata de iarna.

14 Sep 2020, 15:49:
Ieri m-am dat cu zecarul pe coclauri. Merge intr-un mare fel, urca bine de tot, o singura problema are, ca nu indica corect temperatura apei si nici incarcarea. Pentru ca am gasit alte ceasuri de bord de Dacia 1310, la care merge si kilometrajul (adica nu sare din 2 in 3), le-am pus pe alea pe masina. In afara de acul de benzina, in rest nu arata nimic. Si nici lumina nu se aprinde, la fel ca la celelalte. Ceea ce ma duce cu gandul ca, de fapt, indicatorul de temperatura da erori din alte cauze, cel mai probabil vreo masa slaba sau inexistenta. E clar ca trebule luata instalatia electrica la mana si verificata de la un cap la altul.
b06fcn
Am luat Toyota de la doctor. S-au schimbat pivotii pe fata, cureaua de accesorii, care avea ceva varsta si ajunsese si la limita de kilometri si s-a terminat tratamentul anti-rugina inceput de mine.
Este si ea apta de drumuri lungi, la fel ca cealalta surioara asiatica. ODO 177000 km.
b06fcn
Am adus Toyota la mosie, i-am dat barele jos si le-am dus la nenea vopsitorul sa le dea o mana de spoiala. Pentru ca erau scoase stopurile de pe spate, am profitat si am tras si firele pentru senzorii de parcare, am dat si gaurile aferente in bara inainte de a fi vopsita. Maine sper sa fie gata, ca duminica sa le pot monta la loc.
b06fcn
AM pus barele vopsite la loc pe masina, senzorii fac toti banii la cat de balena este masina. Nuanta a iesit bine, nu sunt diferente.
[attachmentid=1628121204]
Problema pe care am vazut-o cand puneam la loc carenajele de la bara fata este o potentiala pierdere de lichid de racire pe la un colt inferior al radiatorului. Bine ca am vazut-o acum, ca mai tarziu trebuia reparata cu euro, la preturi galice, ceea ce nu mi-ar fi convenit. Maine o duc la la service...
silvanu96
cand n-ai ce face ... destul de rar ,probabil ... mai pune si tu o poza cu zecarul... ca-s asa de rare...
b06fcn
Sambata ajung iar la mosie si fac o sedinta foto cu zecarul, chiar daca a mai primit zgarieturi noi de la ultima iesire in offroad...
In alta ordine de idei, m-au anuntat de la service ca radiatorul de la Toyota era spart in partea de jos, s-a comandat altul, Denso, plus lichid de racire Toyota SLLC, total durere 1400 lei la Toyoshop, plus cat o mai fi manopera. Sper ca vineri sa fie gata masina.
einstein1984
E cu tot cu vaporizatorul de AC sau de ce e asa scump?
b06fcn
Radiatorul este 900, restul lichidul de racire Toyota SLLC.
Nu mi se pare scump, fata de preturile de la reprezentanta am iesit chiar mai ieftin
ursul_bipolar
Sunt ok preturile. 5l de antigel SLLC l-am gasit la 240 lei. La toyoshop il au la 195.
b06fcn
Azi a ajuns radiatorul la service, luni e gata Toyota. Dupa care, luni sau marti mergem la polish de faruri si toba noua.
Asa ca in seara asta plec cu Megane-ul la mosie, ca nu l-am mai scos de mult la treaba...
b06fcn
Azi am facut trei chestii legate de garaj, respectiv am pus gumele de iarna la Opel, le-am si echilibrat, ODO 150630, am recuperat Toyota cu radiatorul nou, ODO 177400 si am dus Megane-ul la service sa-i faca ITP-ul, ODO 256100.
Maine am programat Toyota la schimbul de toba spate, dupa care urmeaza in polish de faruri.

13 Oct 2020, 17:12:
[attachmentid=1628121483] [attachmentid=1628121484] [attachmentid=1628121485]
b06fcn
Ieri s-a facut ITP-ul la Megane, totul oK. ODO 256114. Un an de zile stau linistit din pdv-ul asta. Inainte de ITP s-a schimbat si bara transversala de la puntea spate, ca era ruginita si ma plimbam cu piesa de schimb in portbagaj de un an de zile...
b06fcn
Am facut azi un drum pana la mosie, sa bag Megane-ul la hibernat pana la vara. Am reusit sa indes trei romburi in garaj, cu cate 10 cm intre ele, plus loc pe laterale. ODO 256222, il notez acum pentru rezumatul de sfarsit de an.
Toyota presteaza corespunzator, are un lejer zgomot ragusit pe evacuare la viteze mari, dar deloc deranjant, dimpotriva...mai mult, lejeritatea cu care urca in ture este reala, se simte masina mai vioaie (nu flagrant, doar cat trebuie...). O sa o vad saptamana viitoare pe autobahn cum se comporta.
b06fcn
Am reusit sa duc Toyota la polish de faruri. Multumit de lucrare, 200 de lei, platiti cu cardul. Poze cu inainte si dupa...[attachmentid=1628121633] [attachmentid=1628121634]
Degeaba incerc sa intorc pozele, tot asa le vrea...
Victorine
Nu ai avut probleme cu condensul in faruri/ stopuri? Umbla vorba prin târg ca la T25 se cam intampla, la fel ca și planetara rupta (stânga parca, la masinile pe benzina) din cauza de rugina sub batatorul acustic.
b06fcn
Nu am avut probleme de condens in faruri, in stopuri nici atat. La diesel nu am auzit de problema cu planetarele, ale mele erau ok cand a fost schimbata cutia.
In rest, pot sa spun cu mana pe inima ca a meritat polishul facut la faruri. Am mers azi-noapte la mosie si lumineaza foarte bine. Mai ca nu mai am nevoie sa fac retrofit la xenon...
Laurentziu83
O folie peste farurile polishate ai pus?

Am inteles ca fara, se matuiesc la loc.
axabrt

Folia e bună dar sa pui folie oracal transparenta de 200 microni cumprotectie UV
Eu d aia am de doi ani și e că în prima zi
b06fcn
Am pus si folie, ceva de la Oracal, cu protectie anti-UV. De aia a costat 200 de lei...
b06fcn
Am reusit azi sa schimb rotile la Kia. Nu i-am pus capacele, ca nu am apucat sa le curat si sa le restaurez, asa ca o sa mearga o perioada fara ele. Macar jantele vopsite electrostatic arata bine. ODO 174500.[attachmentid=1628122961]
Zilele viitoare sper sa reusesc sa le schimb si la Toyota.
b06fcn
Am reusit sa schimb gumele si la Toyota. ODO 179546.
b06fcn
Am reusit ca, de la distanta, sa maresc garajul. Am prins o oferta de nerefuzat si am batut palma pentru o noua jucarie, la fel ca una din cele deja existente. Dupa ce va fi in curte, dau detalii. Ce pot spune e ca are motor F9Q si anvelope pe 15.
Kia si Toyota presteaza corespunzator, mai am nitel si trebuie sa fac revizia la Toyota. Si nu am unde sa o fac eu, deci ca trebui sa-mi calc pe principii si sa ma duc la service...
dizzy
Hmm, Meganele avea f9q și R15.
Sa îl stăpânești sănătos!
BLUE R 19
Sia Aro 10
b06fcn
Corect. Zecar dTi. De la mama lui. Un proiect inceput si neterminat, pe care il preiau eu, pentru piese. Transplant de organe pe al meu. Motor dTi si cutie cu 5 viteze, plus alte chestii. Plansa de bord model nou, fete de usi profilate, multe piese ok.
Astept sa il vad in curte acum, vanzatorul pare serios si parolist.
Trebuie sa maresc garajul insa...
dizzy
Al tau e tot 1,9dTI?
Ca e un motor mult mai bun pt un 4x4 fata de benzinarele lesinate de dacie.
Vezi ca are obiceiul sa rupa planetare spate, deh cuplu mult mai mare.
b06fcn
Al meu are motor de Dacia. 1400 cmc. De aia l-am si luat pe asta, ca sa pot pune motorul dti pe el si sa il pot omologa. Cu alte motoare era mai complicat.
La ce am eu nevoie, mergea si ala de 1,4, dar asta e o fitza mai veche, care nu-mi dadea pace. Practic, cu motorul asta, poti iesi mai mult pe sosea, are 5 viteze, e alta mancare de peste. In offroad stricto sensu, de descurca onorabil si motorul pe benzina, ca e usoara masina. Asta are planetarele noi pe spate. Plus MRL-uri noi, plus altele.
dizzy
Pe vremuri, avea un cunoscut un ARO 10 cu motor din asta, cutie 5 , si niste anvelope misto , late, etc
Dadea si ca surdu'n toba in ea, ca avea prea multi bani si prea putina minte.
160 Nm @ 2000 rot/min vs 100Nm @ 4000rpm
Din cauza combinatiei dintre motorul cu cuplu mare, anvelope cu aderenta buna si planetare gandite pt 1,4 plus talpa cat cuprinde, cel mai destept ceda primul; adica planetarele spate;
b06fcn
Stiu ca e o problema cu planetarele de spate la aro 10. La ce am eu nevoie, ma gandesc ca nu vor fi probleme. Plus ca nu cred ca e un capat de tara sa fac unele pe masura din materiale mai dure. Am colegi la scoala se pricep la asa ceva. Sigur gasesc vreun masterand sau doctorand doritor de practica...
In alta ordine de idei, am comandat diuze de spalator de parbriz pentru Kia, cele de pe masina, schimbate dupa ce am vopsit-o, stropeau prea jos si nu erau reglabile. Asa ca am luat Amazonul la puricat si, 10 euro si doua zile mai tarziu am primit ce trebuie. Diuze reglabile. Alea luate de acasa de pe olx au costat 60 de lei cu tocmeala. Pe AliExpress erau 3 dolari perechea, dar dura doua luni sa ajunga si nu am vrut sa astept atata. Luni le-am comandat, azi au ajuns. Dupa sarbautori le pun pe masina.
dizzy
Presupun că dacă excluzi talpa cat cuprinde, e suficient.
b06fcn
O masina ca Aro 10 nu se conduce la blana. Oricat de puternic ar fi motorul. Nu ai suspensie si frane pentru asta, oricat de pusa la punct ar fi masina. Franeaza decent, dar nu in situatii limita. Daca tii cont de asta, nu ai probleme. Cand ies cu zecarul, merg foarte zen...practic, la motorul diesel te ajuta cutia cu 5 viteze, nu merge asa de turata masina. Ca poti sa faci prostii, dat fiind ca masina e relativ usoara si motorul ala are cuplu, e alta discutie.
De cand era sa ma rastorn cu Santa Fe V6, in parcare la dealer, facand un drive-test, cand ma sui in « jeep » merg linistit si nu tin cont de faptul ca motorul nu si-a atins
limitele...
b06fcn
Ieri am fost la o mica plimbare cu Kia, vreo 200 km in total...am constatat ca iar am probleme cu caldura la interior, iar baga aer rece...ca sa fie cat de cat comfortabil, trebuie sa o pun pe 26-27 de grade...dupa ce, o perioada face cald si pe la 23,5...nu-mi dau seama daca e tot din calorifer problema (sa nu se fi curatat cum trebuie, sa mai fi ramas mizerie in el si sa se plimbe pe acolo) sau e din alta parte, gen vreun senzor bulit sau altceva. Am observat ca acum nu mai baga diferit stanga/dreapta, deci nu cred ca e neaparat din calorifer. Mai ales ca, din ce diagrame de piese am vazut, nu are decat un singur traseu de caldura...dupa cum e pozitionat caloriferul in bord, cred ca initial a fost colmatat in partea stanga, de baga aer rece doar pe stanga.
Temperatura e ok in bord, sta la jumatate acul, ca si pana acum...am sa ii pun si Elm-ul, sa vad efectiv temperatura lichidului de racire in sarcina.
Filip
Ar fi o combinatie pentru Aro 10 si motorul 1.6 16v de pe nubira. Stiu ca a existat aro 10 de fabrica cu motorul ala.
b06fcn
O fi existat, nu zic nu, dar sa gasesti una in mintile ei e greu. Combinatia dintre motorul F9Q si cutia de Trafic este cea mai buna la zecar. Problema e ca nenea ala inca nu a dat nici un semn, asteptam. Banii ii primeste cand masina este in curte, deci la capitolul asta nu e nici un risc. Daca se razgandeste, nu-i bai, reiau cautarile.
b06fcn
CA la fiecare final de an, notez aici kilometrajele masinilor, pentru posteritate:
Toyota - 179990 km - am lasatl-o special asa, sa faca 180000 in 2021. Plus ca trebuie sa gasesc un service sa o duc la revizia de 180000 - rulaj 2020 : 8690 km;
Kia - 175200 km - rulaj 2020 : 5700 km;
Megane - 256222 - rulaj 2020 : 4722 km (ian-oct);
Opel - 150700 km - rulaj 2020 :3700 km (ian-oct);

Rezulta un rulaj pe anul 2020 de cca 20000 km.
Daca se mai linistesc lucrurile cu pandemia, sper sa fac ceva kilometri anul viitor...

LeMeA la toata lumea!
b06fcn
AM schimbat azi diuzele de spalator de parbriz la Kia, mai am sa le reglez cum trebuie, sunt exact ce aveam nevoie.
Am verificat antigelul, lichidul este curat. Daca merg mai sportiv cu masina, face cald ok la 23,5 grade. Dupa ce o las la relanti, sau la drum intins scade temperatura. Furtunele de la calorifer sunt la fel de calde, atat turul cat si returul, deci nu cred ca e de acolo. Suspectez mai curand o problema de captori, senzori sau motoras de reglaj al climei. Cred ca trebuie sa cumpar o interfata de diagnoza mai serioasa, sa ma joc pe acolo cu ea.
Laurentziu83
Pare a fi termostat ce deschide prea devreme, mai ales ca ai diesel.

Vezi ce zice senzorul de temperatura antigel; daca zici ca da caldura la 22 daca incingi motorul, as exclude o problema de la clima.
Cand o dai la 26-27 banuiesc ca porneste ventilatia la maxim ca sa extraga cat mai multa caldura dintr-un calorifer nu suficient de cald, de aici senzatia ca ar fi o problema la motorasele de reglaj.
b06fcn
I-am pus ELM-ul aseara, dupa o tura de mers cu masina, ajuna inapoi acasa, o las la relanti in parcare, pana imperechez ELM-ul cu telefonul, dupa care masor temoeratura lichdului de racire. A stat vreo 10 minute in jurul valorii de 74-75 de grade. Plec iar in probe, sa urmaresc evoutia temperaturii in sarcina, a urcat pana la 82 de grade dupa ce am plecat, dupa care, am mers ceva si s-a dus pana la 90 de grade cat am stat la un semafor. In momentul in care am plecat, a scazut brusc la 82, dupa care a oscilat intre 80 si 83 de grade pana am ajuns acasa. Afara erau cam 3 grade. Cand am coborat din masina, am pus mana pe furtune, atat turul cat si returul de la calorifer erau calde, dar se putea tine mana pe ele. La fel si furtunul de intrare in radiator. Deci poate fi termostatul sau si senzorul de temperatura. Fie termostatul lucreaza doar partial, fie senzorul de temperatra e dus si transmite informatii eronate catre clima. Nu stiu aia cum si de unde ia temperatura apei ca sa poata livra temperatura ceruta.
Urmarim in continuare. Azi ma bate un gand sa o las sa mearga la relanti si sa verific furtunul de la radiator, ca sa ma asigur daca termostatul e cu probleme...
Laurentziu83
74-75 de grade dupa ce ai mers cu masina e cam putin, normal era sa stea spre 90 de grade. As merge pe schimbarea termostatului in prima faza.

Clima nu ia temperatura lichidului de racire (cel mult cand e motorul rece, sa nu porneasca ventilatia aiurea si sa te congeleze), ea doar masoara temperatura din habitaclu, compara cu cerinta utilizatorului si regleaza in consecinta din voleti si turatia ventilatorului.
YRX
Cand ti-a scazut brusc de la 90, a deschis termostatul.
Si eu am schmbat termostatul si am remarcat ca asta nou deschide dintr-o bucata, a ajuns la 90, pac, deschide calumea si scade temperatura cu vreo 10 grade.
b06fcn
Asta ar insemna ca termostatul functioneaza. Sau sa fi ramas partial blocat? Daca e asa, inseamna ca problema este si in alta parte. Cred ca azi iau termometrul de friptura de la nevasta si il bag in antigel, sa compar ce zice ELM-ul cu realitatea. Mai citeam pe undeva ca poate sa fie o problema de pompa de apa, desi nu inteleg cum ar fi asta. Poate o pompa de apa sa faca presiune mai mare si sa circule apa mai repede si deci sa o si raceasca? Ca nu « face sens »...sau imi scapa ceva?
@ laurentiu - ce zici tu este valabil cand clima e pe auto. Eu nu o folosesc pe auto, din cauza ca la masina asta, functia de auto preia si controlul distribuirii aerului si nu il lasa niciodata pe dezaburire parbriz, doar pe la picioare si aeratoarele principale...ceea ce nu-mi convine, ca se abureste foarte usor parbrizul si ma bate in fata aerul...eu las curentul de aer pe dezaburire si picioare si reglez temperatura din butonul de comanda, la fel si ventialtorul, la doua sau trei patratele din 8...deci undeva la o treime din viteza lui...
YRX
Termostatul il verifici usor, pana la vreo 80 de grade furtunul de la el la radiator e rece.
La asta ai avut problema aia cu caloriferul colmatat?
Din ce zici ca in mers face cald si la relanti se raceste pare aceeasi problema de calorifer. Pompa de apa variaza turatia odata cu motorul, deci la turatie motor mai mare ai turatia pompei de apa mai mare, implicit circulatia apei mai rapida si presiune mai mare.
Cand ai rezolvat cu caloriferul - l-ai curatat sau schimbat? Ai schimbat si pompa de apa si curatat traseul? Ce antigel ai folosit?
b06fcn
La asta am avut problema cu caloriferul colmatat, dupa ce am spalat bine caloriferul si toata instalatia, am pus la loc antigel G11, cu care am mers vreo doua saptamani si l-am schimbat din nou, preventiv. Ca idee, cred ca sunt poze pe aici, cand am spalat instalatia, i-am facut cateva ture de spalare pana a iesit lichid curat. Tot atunci am schimbat si termostatul. Pompa de apa nu a fost insa schimbata, mecanicul mi-a zis ca nu ar avea de ce sa fie schimbata daca masina tine temperatura OK. Lichidul de racire, dupa un an de zile de la schimbare, este la fel de curat ca in prima zi.
Ideea este ca face cald cand merg mai sportiv prin oras. Am fost la zapada acum doua saptamani, a facut cald ok cat am urcat pe serpentine, in viteza a 2a si a 3a, ca ningea si nu stiu daca se daduse cu ceva pe jos, plus ca erau multi cu gume normale (nu sunt in Ro, aici nu sunt obligatorii gumele de iarna). Bref, facea cald OK cu clima setata la 23,5 grade, ventilatorul la viteza a 2a sau a 3a. Dupa o perioada, am prins un accident pe serpentine (exact, masina fara roti adecvate, ceva Skoda sau Seat parea sa fi fost) si am asteptat ceva timp stand pe loc. Am simtit ca baga mai rece, am urcat temperatura la 26-27 si era cat de cat caldut. Am plecat, am ajuns la ses, pe autostrada am mers cam cu 120-130, daca o lasam la 25-26 era cat de cat OK, daca o dadeam la 23,5 sufla cam rece.
Aseara a facut cald relativ OK la 23,5 grade, temperatura era la fel si pe stanga si pe dreapta, daca o dadeam la maxim se simtea ca vine mai cald, dar nu exagerat.
Am sa ii fac probe dupa-amiaza asta, sa vad cum se comporta...

Ca idee, asa arata lichidul scos dupa doi ani din masina (G12) si dupa cateva spalari...[attachmentid=1628123886]
Laurentziu83
QUOTE(b06fcn @ 5 Jan 2021, 11:23)
@ laurentiu - ce zici tu este valabil cand clima e pe auto. Eu nu o folosesc pe auto, din cauza ca la masina asta, functia de auto preia si controlul distribuirii aerului si nu il lasa niciodata pe dezaburire parbriz, doar pe la picioare si aeratoarele principale...ceea ce nu-mi convine, ca se abureste foarte usor parbrizul si ma bate in fata aerul...eu las curentul de aer pe dezaburire si picioare si reglez temperatura din butonul de comanda, la fel si ventialtorul, la doua sau trei patratele din 8...deci undeva la o treime din viteza lui...
*


Si eu am clima si o "bricolez" putin, in sensul ca umblu la turatia ventilatorului, sa nu porneasca la maxim de sa nu mai aud nimic in masina.
Insa, chiar daca umbli la comanda de distributie a aerului, clima automata tot are task (nu imi vine alt termen in minte) sa iti faca tie 22 de grade in masina, cat i-ai cerut ei. Daca ii ceri 28 de grade dar dai ventilatia la minim, asta e, deschide mai mult voletul de aer cald dinspre calorifer. Daca nu reuseste, sau ii ia prea mult timp, asta e, soarta.
Clima tot automata va fi, nu scapi de asta.

De pompa de apa ziceam mai sus pentru ca am mai auzit cazuri in care s-au desolidarizat paletele de ax, practic se invarte in gol. Nu prea cred ca e cazul aici.

Repet: daca iti face cald in masina cand ii dai forja, inclin sa cred ca e termostatul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.