Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
Diac
[attachmentid=1628094085]

Buna alegere! Făceau pneuri pt Concorde dinainte de a fi cumpărați de Michelin.

In alta ordine de idei, cam cât te-a dus vopsitul la Megane? A avut multe înfundături?
dizzy
Eu nu am o parere buna despre Kleber dar poate esti tu mai norocos!
einstein1984
marca a adoua a gruplui Michelin in materie calitate, macar nu sunt kormoran sau stomil
b06fcn
Sa o luam in ordine :
- gumele au fost alese dupa studii si analize a testelor facute din 2016 incoace si modelul in cauza a iesit in primele trei la testul TCS facut in Finlanda. Au indice de aderenta B;
- toata lucrarea la Megane a fost 3000 de lei, pentru ca a fost ceva de lucru, maruntisuri care au necesitat munca de remediere...practic, toate elementele de caroserie au avut nevoie de cate o mica reaparatie.
dandobre
Să pui și tu niște poze când e gata......
AndreiMR
Kleber HP3 a ieșit pe 3 și în testul autobild de anul asta cu anvelope de iarna pentru mașini de clasa compactă, după Dunlop și Continental, dar înaintea lui Michelin sau Pirelli. Eu am luat pentru 3 anvelopele surori de la BF Goodrich, au exact același profil. Nu știu dacă și compoziția e identică, dar par să fie ce trebuie pentru iernile noastre. Toate testele spun că sunt excelente pe zăpadă și carosabil ud, evident cu compromisul că pe uscat nu sunt de top.

Mie mi s-a părut ok așa, iarna la noi se merge destul de mult pe ud și pe zloata, iar pe uscat orice anvelopa decentă își face treaba dacă nu exagerezi. Nu le-am montat încă, dar sunt curios de comportamentul lor. Mai au un avantaj, în afară de preț, sunt silențioase, stau mai bine la capitolul asta decât multe gume premium..
b06fcn
Exact pentru rezultatele din teste le-am luat si eu, considerand ca ating astfel cel mai bun raport pret-calitate, mai ales ca pe dimensiunea de la Opel nu exista nici o guma cu grad de aderenta A, in afara de Nokian, care sunt ce trebuie, intr-adevar, insa care ma costau vreo 500 de lei in plus. Adica jumate din gumele de la Megane...
M-au sunat azi de la magazinul de unde le-am comandat, DOT-urile sunt sfarsit de 2017 pentru un rand si 2018 pentru al doilea. Tara de fabricatie, Romania. Ma declar multumit.

Cand e gata Megane-ul sigur pun poze...
ursul_bipolar
QUOTE(b06fcn @ 3 Oct 2018, 22:01)
Dupa indelungi cautari si studii, am comandat in seara asta gumele de iarna pentru Opel si Megane, am mers pe Kleber, avand in vedere rezultatele foarte bune in testele din ultimii doi ani, in special cele facute de elvetienii de la TCS.


O alegere foarte buna!
Din astea am luat si eu, 96XL HP3. Au facut replacement la viking snow tech 2 dupa 5 ierni.
b06fcn
Merci.

6 Oct 2018, 10:00:
Pam pam!
[attachmentid=1628094188]
b06fcn
Megane-ul arata cam asa acum, urmeaza restul de echipare si rafinare, l-am rugat pe vopsitor sa nu ii puna unele elemente si carenaje, ca sa ma pot ocupa cum trebuie de dat cu ceara si facut la loc instalatia de spalat farurile. Mai am de gasit o solutie pentru jantele de la rotile de iarna, fie iau altele noi, fie vad cum las masina pe capre in parcare si le duc pe astea la vopsit, fie normal, fie in camp electrostatic...
[attachmentid=1628094226]

7 Oct 2018, 21:55:
Am ajuns acasa la mama in seara asta si m-am uitat la Megane, cat mi-am putut da seama la lumina felinarelor, arata bine si luceste frumos.
In alta ordine de idei, dupa aproape 1000 km cu Toyota pot spune ca merge bine, mai putin un rulment pe fata, care a decis sa inceapa sa faca un lejer zgomot, maine o duc inapoi la service sa vedem care din ei este. Eu suspectez stanga fata...
La Kia a venit verdictul final, senzor presiuna rampa defect, ma apuc de cautat piesa in cauza...
dizzy
Jante de aliaj, jante de aliaj...... uita-te la ea cum cere!
b06fcn
Are aliaje la rotile de vara...la cele de iarna merg pe table...
MuciX
Unde gasiti frate vopsitorii astia de care sunteti mereu multumiti? sad.gif

Cat fu halatul, daca nu deranjez?
Gabryel.GLN
QUOTE(b06fcn @ 4 Oct 2018, 11:28)
- toata lucrarea la Megane a fost 3000 de lei, pentru ca a fost ceva de lucru, maruntisuri care au necesitat munca de remediere...practic, toate elementele de caroserie au avut nevoie de cate o mica reaparatie.
*


MuciX
Mersi, scuze initiatorului ca nu am fost atent. blush.gif
b06fcn
Nici o problema. Daca vrei, iti dau datele lui pe PM, si mie mi-a fost recomandat de un vecin care se ocupa odata cu adus masini de pe megealurile tale actuale, la care mai avea nevoie de cate un retus. Omul nu traieste din asta, are daily job cu guler alb si lucreaza ca sa-si rotunjeasca veniturile. Norocul lui e ca socrul sau a avut un service cu tinichigerie/vopsitorie si are cuptorul la indemana cand are nevoie...de unde si costurile rezonabile pentru toata lumea...
MuciX
Mda. Am retusuri clar de facut. N-ar fi rau. Doar ca nu mai am rabdare sa o mai las. smile.gif
Lasa-mi datele pe PM si ma hotarasc eu cand va fi cazul.
Multumesc.
ursul_bipolar
Daca poti sa mi-l trimiti si mie iti multumesc mult!
b06fcn
@ mucics si ursul, o sa va dau pe PM datele omului.
In alta ordine de idei, m-au sunat de la service, e dus rulmentul pe stanga fata, am zis sa ii schimbe pe ambele parti, ca sa nu am vreo surpriza mai incolo. Mai dureros e pretul, 375 de lei bucata OE Toyota, am ales SNR, care sunt mai ieftini. Sper sa fie gata pana in weekend, ca sa ajung si la mosie sa pun rotile de iarna...
madhorsefuzzy
Ne pregatim de iarna deja? Eu am CrossClimate-urile la Valcea si trebuie sa preconizez din timp vremea nasoala.
b06fcn
De sambata intr-o saptamana plec pana la Strasbourg si vreau sa plec cu masina echipata, ca nu stiu peste ce vreme dau pe drum prin Austria si Germania...
cj98czh
nu este mai simplu si comod cu avion ?
b06fcn
It's complicated...o duc pe mama la shoppingul de toamna, ca nu am mai scos-o din tara de mai bine de doi ani, dupa care imi recuperez nevasta la Stuttgart, ma plimb nitel prin Bavaria si ma opresc la Viena sa sarbatorim un eveniment de familie...
b06fcn
M-au sunat de la service, Toyota e gata, maine dimineata ma duc sa o recuperez, contra sumei de 850 de lei, piese si manopera...
In alta ordine de idei, am pedalat azi Megane-ul, sa il asez mai bine in parcare, volanul merge cum trebuie, deci nu e problema cu pompa de servo, cum ma asteptam, probabil a fost doar o lipire mecanica la pivoti, generata de statul prea mult.
Weekend-ul asta sunt plecat la munte, dar de luni ma apuc sa-i montez restul de acareturi, ca sa fie gata de munca dupa ce revin din concediu...

<span class='edit'>12 Oct 2018, 16:00:</span>
Am recuperat azi Toyota, merge OK, problema a fost de la rulmentul fata stanga. S-au schimbat amandoi, ca sa nu fie probleme.

<span class='edit'>13 Oct 2018, 09:28:</span>
Dupa un drum la munte prin aglomeratia venerica din Pipera, pe A3 si dupa aia pe curbele de la Paraul Rece, raportez ca Toyota este iar in parametri...senzatia de zvac mai serios cu noua cutia este certa, am sa caut sa vad daca exista diferente de etajare pe vitezele intermediare intre cutiile de 2.0 si 2.2...
b06fcn
Au fost azi livrate gumele de iarna pentru Opel si Megane. Aseara am luat de la mosie jantele de la Opel, care au fost vopsite, urmand sa ma duc zilele astea sa le echipez cu noile gume. Dupa care, sa vad cum ma apuc sa fac jantele de la Megane...poze mai incolo, cand ajung acasa...
b06fcn
M-au sunat azi de la service Kia, masina nu mai are nici o eroare. Totul este in parametri, corectii injectoare, compresie etc...singura problema, o lejera fluctuatie a presiunii in rampa, dar fara sa mai apara vreo eroare. Drept pentru care, o sa comand regulatorul de presiune in rampa, care costa la Bosch fabuloasa suma de 600 de lei, fata de 490 de euro plus TVA cat e la Kia, acceasi piesa co-branduita bosch si kia...
In seara asta recuperez masina si ma ocup de ea cand revin din concediu...
b06fcn
Jurnal de calatorie, ziua 1: plecat de la Bucuresti in jurul orei 9h30, pe ploaie...a fost cum nu se putea mai bine, ca mi-a spalat masina, care era plina de seva de copac...am ajuns la Budapesta pe la 18h30, dupa ce am stat aproape o ora in vama Nadlac, vama veche, ca pe autostrada coada avea peste 3 km. Probabil se lasa cu stat de la doua-trei ore in sus...Toyota a mers impecabil, pe autostrazi nu am lasat-o sub 150...combinatia statie-detector-waze-instinct este fenomenala...
Maine, autobahn... cool.gif
b06fcn
Jurnal de calatorie, ziua 3: ajuns la civilizatie, pe malul vestic al Rinului...Toyota a prestat la intaltime pe autobanh-urile teutone, inca ajunge la 225 pe bord, nu am avut curiozitatea sa vad cat e in realitate, desi nu pare sa aiba eroare prea mare...mai nasol e ca CC-ul nu se poate activa la peste 200...ca anecdota, m-a luat un radar fix in zona de 70, cred ca aveam maxim 80 la ora...sunt curios daca vine ceva acasa...
Consumul mediu pana aici, 6,9 la suta...vmedie, peste 100 km/h, in ciuda staurilor...
La Karlsruhe ma uitam la o clasa E din asta noua, daca nu ar avea rahatul ala de tableta chinezeasca in loc de ceasuri de bord, parca m-as gandi la asa ceva...astept totusi sa vad cum arata noua Camry, poate ma duc sa ma uit si la un Lexus...
cristic1982
Arată bine noua camry (dar nu e wow), dar pe zona de clasă medie, mi se pare că noul 508 dă clasă tuturor. Le-am văzut live și m-am îndrăgostit de pejo.
b06fcn
Parca nu m-a complica cu motoare de ascutitoare, 1,6 la asemenea balena e cam putin. As trece pe hibrid, benzina-electric, unde Toyota e departe de toti ceilalti. Si cum Camry vine cu motor de 2,5 litri si cu o putere de peste 200 de cai, un impozit de 50 de lei ar fi o treime din cat dau acum la Toyota...pe de alta parte, statutul din viitorul nu foarte indepartat, m-ar duce catre o clasa C sau E...
Ma gandesc la diverse variante, oricum nu ma grabesc sa iau alta masina, dar incep sa ma pregatesc de o reorganizare a garajului...
b06fcn
Daca nu avea gume Sailun o cumparam pe loc[attachmentid=1628095283]
Speedy
QUOTE(b06fcn @ 22 Oct 2018, 22:12)
...sunt curios daca vine ceva acasa...

*



Vine
b06fcn
Am gasit 4 jante noi de tabla, pe 15, originale Renault, la 400 lei setul si le-am comandat pentru Megane, sa nu ma mai complic cu dejantat si vopsit vechile jante...sper sa le livreze de joi incolo, ca sa pot incalta si Megane-ul si Opelul in acelasi timp...
b06fcn
Am revenit pe meleaguri mioritice, dupa aproape 5500 km prin Europa. Toyota a consumat 5 rezervoare de motorina in acest interval, avand o medie de 6,7 litri la suta.
Mi se pare ca noua cutie, de motor de 2.2 fiind, este mai fasneata pe rapoartele intermediare, viteza a 6-a fiind la fel (aproape 180 la 3000 rpm), desi din datele pe care le am eu nu ar fi diferente intre motorizari. Cert este ca acum, in depasiri, se misca mai alert decat cu cutia anterioara...ma rog, dupa aproape 7000 km de la schimbarea cutiei nu sunt probleme de nici un fel, nici pierderi de ulei, nici zgomote ciudate, nimic anormal. Si, desi incarcata pana sus, inca trage bine de la 200 la 210...
b06fcn
Am fost ieri la Gl, ca am avut ore. Am constatat ca la relanti zornaie lejer toba finala, daca ii dau un picior tace, dupa care revine zgomotul...cred ca e cazul de finala noua, desi pe afara nu arata ca ar avea rugina, ma gandesc sa nu fie ceva in interior. Am gasit ceva tobe de inox la Pilot Auto.
In rest, ma pregatesc sa comand regulatorul de presiune in rampa pentru Kia, ca de la ala e problema, ca sa-mi pot recupera Opelul de la consoarta...
In alta ordine de idei, jantele de tabla pentru Megane inca nu au sosit, imi place maxim seriozitatea de care nu dau dovada toti coclitii cu firme de doi lei care vand pe olx, care spun ca au ce trebuie, iti confirma ca trimit, dupa care, cand ii suni sa vezi de ce astepti ca fraierul doua zile sa-ti vina comanda, ti se spune candid ca nu a mai trimis-o ca jantele care erau ce trebuie, de fapt nu se mai potrivesc...ca nu erau alea pe stoc ci altele...
ProfiBv
Esti utilizator de Toyota si nu ar trebui sa te indoiesti de Camry in fata unui 508 .
Despre toba finala pot sa-ti spun ca ar trebui sa o dai jos si sa o vada un tinichigiu .S-ar putea sa iesi mai ieftin .
b06fcn
Departe de mine gandul sa ma uit la 508. Urmatoarea masina va, in mod normal, fi tot din brandul Toyota (Camry ori Lexus IS) sau, daca se aliniaza astrele, Mercedes...
Cat priveste toba, daca e de desfacut si umblat in ea, prefer alta noua, de inox. Nu e mai mult de 500 de lei, cu tot cu auspuff...

4 Nov 2018, 21:53:
Am comandat regulatorul de presiune in rampa pentru Kia, l-am gasit la 500 lei pe autokarma, piesa Bosch, sa vad cat de repede se livreaza piesa.
Toyota a sarit azi de 157000, prin ianuarie va primi revizia de 160000.
ProfiBv
Unde merge un IS 300H cred ca merge si RX 450H si e mai putin alergic la praful de la mosie radmasa.gif ...si atunci poti pune si zecarul la conservare
La mine nu-s aliniate astrele dar studiez piata sa nu fiu luat pe nepregatite si visez biggrin.gif
b06fcn
RX-ul de la Lexus nu-mi place. Pentru 4x4 vreau o masina capabila in offroad, m-am gandit la LandCruiser. Pe de alta parte, nu ma pot duce la unele chestii cu LC-ul, drept pentru care ideea initiala de LC ca masina principala pica, fiind necesara o limuzina...
Ma rog, sunt calcule de oportunitate pana una alta.
In alta ordine de idei, azi m-au sunat de la Autokarma, maine sau poimaine se livreaza regulatorul de presiune pentru Kia, sa vad cand am timp sa o duc sa il si monteze. Tot maine pleaca si jantele de table pentru Megane...
dizzy
Doar de curiozitate si conversatie, cam pe unde nu poti merge cu un Land-Cruiser? Pe Marte?
Eu o consider masina suprema: Merge si la Teatru, Opera, Film, Mall, deszapezit satele din Buzau peste trei luni, drumul Bucuresti- Galati- Chisinau, de la Ecuator la Polul Nord, la camasa, cravata si costum!
Ii faci un casco sanatos- ca se fura, plus ceva modificari la buleftrica (sa nu porneasca de mana straina) si aia e.

2. Peugeot 508 GT e un Opel Insignia fara rame la geamuri, motoare Peugeot si mai frumos. De ce nu? E suficient de fiabil?
AndreiMR
Land Cruiser e o masina excelenta pentru mers pe drumuri nasoale, dar pe sosea e oribila. Am condus asa ceva, si generatia actuala si cea precedenta...greoaie, lenta, cutia schimba cu intarziere sesizabila (si nici modul Sport nu ajuta) suspensia nu e asa confortabila cum te-ai astepta (ai in permanenta miscari stanga-dreapta din cauza denivelarilor, la franare se arunca in bot)...e un tanc de masina, dar eu n-as folosi asa ceva decat daca chiar as avea nevoie de ce stie sa faca in offroad. Sa nu mai zic de problema parcarii...ai camere peste tot, dar e pur si simplu prea mare pentru a fi comoda in parcarile normale. Un SUV premium la bani similari e mult mai digerabil in 99% din timp, iar pentru cei 1% cand chiar ai nevoie de un 4x4 serios nu merita sa accepti compromisurile. Inainte de a cumpara asa ceva, recomand un test-drive prelungit, nu cei 2-3 km prin oras

Cat despre 508...n-are nicio legatura cu Insignia. Insignia e platforma proprie Opel, cu suspensie independenta, sistem 4x4 (pentru versiunile de top) exceptional si motoare GM pe benzina si Alfa Romeo pentru 2.0 diesel. 508 e pe platforma grupului PSA, cu motoare PSA. Insignia e chiar misto tehnic, insa designul e discutabil...508 arata fenomenal (cel putin in poze) insa tehnic mi se pare sub Opel. Oricum, fiind extrem de multumit de japoneze, mi-e greu sa cred ca va trece pe PSA smile.gif Adica nu vad nimic gresit la Camry, arata mult mai bine decat vechile sedanuri Toyota, tehnic e interesanta, ai si spatiu suficient in ea...nu vad inca preturi dar banuiesc ca va fi in linie cu topul clasei medii non-premium, adica la nivel de Passat bine dotat
cj98czh
Insignia cu 2.0 diesel are o gramada de probleme cu ungerea ... stiu 2 cazuri de schimbare motor pana in 100.000 km pentru ca a avut ungere deficitara ... problema de proiectare ... comparatia cu 2.0 de la PSA nu sis are rostul ca Opel este departe rau de ei la fiabilitatea motoarelor ... si oricum ... PSA ii detine, deci probabil ca va corecta acele erori prezente .. punand motorizarile lor ..

Tu zici ca Landcruiser este mare ... si se parcheaza greu ... este mai lunga cu 10 cm decat C5 si mai lata cu 2.5 cm .... eu nu am nici o problema sa o parchez ...
AndreiMR
Motoarele PSA sunt clar mai bune, insa restul platformei e mai bine gandita la Insignia. Suspensia e independenta peste tot si sistemul ala 4x4 e absolut genial.

Legat de LC, aia 2.5 cm fac toata diferenta biggrin.gif Problema nu e numai dimensiunea, mai sunt si alte masini mari...problema e vizibilitatea care chiar nu e grozava spre laterale si spate. Si camerele nu rezolva neaparat problema, plus ca trebuie sa umbli prin meniu sa le activezi etc (daca n-or fi schimbat sistemul la facelift, ce am condus eu era pre-facelift). Nu stiu, eu nu m-as complica cu asa ceva in Bucuresti. Adica cred ca exista variante de compromis mult mai bune...nu stiu, un Discovery (ala mare, nu Sport), un Touareg...sunt apropiate ca bani, stiu si destul offroad, si sunt mult mai bine adaptate folosirii pe sosea
cj98czh
Si la concurenta de la PSA pentru insignia nu este tot independenta ?

Astia au adus 4X4 cu motorul electric pus pe spate .... Opel nu imi aduc aminte sa fie recunoscuta pentru fiabilitate.... doar cea mai ieftina dintre nemtoaice .... si are 4X4 doar pe 2.0T ... din cate stiu eu ...
AndreiMR
Nu e...e platforma EMP2, are semiindependenta pe spate. Iar sistemul 4x4 hibrid nu se poate compara cu sistemul cu ambreiaje spate de la Insignia...disponibil intr-adevar pe 2.0T dar si pe 2.0 D
cj98czh
Da se compara overall la fiabilitate ... unde Insignia nu sta bine deloc ...
MuciX
Bombardeaza cineva uzinele Opel, va rugam?
cristic1982
Ce treabă are suspensia independentă pe spate? Depinde de cum este setată suspensia mai mult decât depinde de geometrie. Intre insigna și 508, clar 508. Camry am văzut la mondialul de la Paris și mi s-a părut puțin ștearsă, iar interiorul este sub cel de pejo la calitate percepută.
AndreiMR
In general e clar mai confortabila si mai stabila pe viraje o independenta...chiar daca poti seta si o semirigida ok, mie mi se pare o solutie mai potrivita cu clasa masinii independenta. Altfel, da, si eu as lua 508 intre astea 2 fara discutie...pentru motoare si design, mai ales ca 4x4 nu e vital pe un sedan mediu. Insignia arata banal si interior si exterior, e interesanta doar varianta GSI 4x4, mai ales ca e si la un pret foarte corect...dar si acolo e nasol ca au pus cutia aia de viteze care limiteaza grav demarajele. Peste 7 secunde 0-100 la o masina cu puterea aia e cam aiurea.

508 arata fenomenal, si daca interiorul e la fel de bun calitativ ca la 3008 (si ma gandesc ca trebuie sa fie) nu prea are rival in segment...daca nu esti fan Passat, bineinteles smile.gif
dizzy
Initiatorul nu pare fan nemtoaice, in orice caz nu un fan VW.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.