Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
MuciX
Bai nene, astia mai destepti, lamuriti-ma si pe mine cum e cu microfibra pe vopsea: eu stiu ca microfibra are de fapt niste "carlige" in franjurii aia ca sa agate praful, carlige care de fapt zgarie suprafete lucioase. De aia nu le folosesti la piano black, spre exemplu.

Am luat carpe "de uscat vopseaua" (o batista de bani si alea) si sunt moi precum un animal din ala de plus, dar daca doar tamponez vopseaua uda, atunci raman urme de apa, trebuie sters -> zgarieturi.

Deci cum e?
einstein1984
pai de zgariat zgarie paraful, nu carpa. De aia dai cu quick detailer, ca ala inglobeaza praful si-l face sa alunece. nush, YRX se pricepe ca el spala carpele alea cu detergenti de bebelusi.
dandobre
QUOTE(MuciX @ 17 May 2021, 13:24)
Bai nene, astia mai destepti, lamuriti-ma si pe mine cum e cu microfibra pe vopsea: eu stiu ca microfibra are de fapt niste "carlige" in franjurii aia ca sa agate praful, carlige care de fapt zgarie suprafete lucioase. De aia nu le folosesti la piano black, spre exemplu.

Am luat carpe "de uscat vopseaua" (o batista de bani si alea) si sunt moi precum un animal din ala de plus, dar daca doar tamponez vopseaua uda, atunci raman urme de apa, trebuie sters -> zgarieturi.

Deci cum e?
*



And down the rabbit hole we go.... biggrin.gif
Mai bine o lași nespălată...
ursul_bipolar
QUOTE(MuciX @ 17 May 2021, 14:24)
Deci cum e?
*



Microfibra intotdeaua se umezeste inainte, niciodata nu o folosesti uscata pe vopsea. Acei clesti cand microfibra este umeda sunt atat de moi incat doar particulele f mici le poate agata nu si lacul. Le poti folosi pe piano black doar umede si fara sa apesi f tare.
Dupa ce ai terminat cu ele le speli in masina de spalat rufe, la 30 de grade, program scurt si aia e.
marksman
@dandobre: Dacă o cureți "cum trebuie", ești sclavul mașinii. Așa, dai câte un jet de apă când e murdară, cu sau fără spumă/șampon la spălătorie, și ai rezolvat-o. Traffic film? N-ai șters mașina după ce ai spălat-o, boss.
b06fcn
Eu dupa ce spal masina o sterg cu o piele de caprioara si aia e. La spalatorie cand o duceam, daca cei de acolo nu aveau piele naturala le-o dadeam pe a mea sa stearga masina. Problema la ultima spalare la Kia, care la mine a fost si prima spalare cu fise, e ca nu am apucat sa mai si sterg masina, ca s-a uscat repede, am iesit din spalatorie, ca era coada dupa mine (deh, duminica dupa-amiaza), iar pana am iesit si am facut 100 de metri pana intr-o parcare de langa, masina era aproape uscata. Cand am luat-o cu pielea de caprioara pe unde mai era apa, s-a innegrit aia instant...atunci am vazut ca nu se spalase cum trebuie si a ramas traffic film pe ea. Ceea ce era si de asteptatm dat fiind ca ultima splatare constiincioasa, cu burete si detergent, s-a facut dupa ce masina a fost scoasa de la vopsit, adica in septembrie 2020. Dupa care a facut vreo 3000 km si a mai fost spalata prin noiembrie sau decembrie 2020 la o statie cu perii. Dupa care spalarea de duminica, dupa alti cca. 2000 km.
b06fcn
Sper ca am rezolvat Kia. Am scos geamul, am lipit pe el un cheder tip D din silicion, pe partea exterioara, cheder care sta exact sub peria de pe exteriorul usii. Pe peria respectiva am bagat un cheder tip P, adaptat sa stea cum trebuie pe geam. In plus, odata dat jos geamul am observat ca si unui din ghidajele de cauciuc din usa fusese pus prost la loc, probabil tot de doreii care au vopsit masina si probabil pe ala se scurgea apa spre interior - cu toate ca nu inteleg de ar fi umblat si acolo, ca nu cred ca au demontat si geamurile la vopsitorie. Ma rog, am pus totul la loc, am dat cu apa pe usa, fara sa pun fata de usa la loc, sa vad daca mai intra apa pe undeva in masina. Testul pare sa fi fost concludent, mai am o problema si la chederul de pe partea exterioara a usii, am vazut o picatura de apa iesind de sub el, cam tot in zona periei de geam, e un cheder ciudat care vine prins de rama usii si care e prins cu clipsuri de usa, gaura clipsului pe unde am vazut picatura de apa fiind tot in zona periei cu probleme - acolo rezolv cu niste silicon negru, probabil tot asa, la demontaj l-au ciupit idiotii aia cand au desfacut clipsurile. Sau, mai intra apa pe la perie, ca nu am avut cum sa pun chederele chiar fest si probabil comunica pe acolo. Oricum, dupa multa apa data cu presiune de la mica distanta in zona pe unde inainte intra vizibil apa in usa si in masina, acum a ramas uscata zona, ce curge in usa se duce frumos pe exterior si curge pe la gaurile de scurgere.
Am pus toate alea la loc, am reparat folia de protectie de sub fata de usa cu duct-tape acolo unde a fost nevoie si gata. Am lasat masina la loc sub cerul liber, o urmaresc daca se mai uda la ploaia
Mai am de reparat antena, care nu se mai deschide in totalitate, plus de verificat senzorii de parcare de pe spate.
MuciX
QUOTE(b06fcn @ 16 May 2021, 19:40)
@mucix - 🙏. O sa ma ocup de traffic filmul ala
*


M-am gandit la tine (blush.gif) cand am citit ce zice baiatul asta. Cica se jura ca avem particule de fier in praful din aer care raman infipte in lacul vopselei si ca e total cușer sa dai cu solutie din asta. De altfel si eticheta produsului zice la fel.

Jantele mele de urs au inceput sa aiba bucati sarite de vopsea, pentru ca sunt vopsite la spray (Mafli stie de ce), deci acolo nu ma doare burta daca ataca ceva, dar pe tabla creca incerc mai intai pe o zona ferita. Si-asa trebuie sa vopsesc cu negru partea de stone chip a fustei spate.

Alternativa
clamba
eu am folosit Iron X de la CarPro si functioneaza chiar bine. la mine, pe alb, doar in partea inferioara a usilor am gasit depuneri de particule de fier, din ce in ce mai putin din fata catre spate - interpretez ca era preponderent fier de la discurile/placutele mele. de asta nici nu am dat pe suprafetele orizontale.
musai sa nu fie zgarieturi sau ciobituri ale vopselei, ataca tabla.
b06fcn
QUOTE(ursul_bipolar @ 12 May 2021, 14:07)
Dores strikes again. De asta imi e pur si simplu scarba sa apelez la ei cand vine vorba de tinichigerie, parbrize sau alte alea.
*




QUOTE(MuciX @ 15 May 2021, 12:26)
acum că te gândești că cine știe ce altele au mai stricat
*



Mda, deci sa continuam.
Dupa cum ziceam, retarzii nu puseseara bine la loc senzorii de parcare. Am desfacut capitonajul de la portbagaj, in spatele caruia fixasem unitatea de control, gasesc alea indesate cu picioarele acolo, cablurile adunate ca un ghem de sfoara strans prost, decuplez senzorii, ii asez in ordine, ii pun la loc, am dim nou senzori functionali. A trebuit sa ii scot si din bara si sa ii pun pe pozitia corecta cu partea de sus catre sus si josul catre jos. Totul functional ca in prima zi. Am strans iar frumos cablurile, cu soricei ca si si data trecuta, am matisat la loc manunchiul si am lipit din nou unitatea pe interiorul aripii. Am observat ca din sase clipsuri de prindere, mai erau doar doua sau trei, si alea vai mama lor. Nu puteau cretinii sa-mi spuna, ca stiu si eu ca sunt consumabile si am destule de rezerva...
Ma rog, pot considera ca am reparat greselile salahorilor de la vopsitorie, mai am acum o problema, mai veche, de care nu am avut chef sa ma ocup pana acum, dar care incepe sa ma deranjeze, anume antena. Este electrica, retractabila cand porneste/se opreste radio. De cativa ani deja ramasese intepenita jumate deschisa, am reusit sa o intind la loc, am uns-o cu vaselina grafitata, a mers o perioada si a ramas blocata aproape pe inchis. Acasa nu ma deranja prea tare, ca in oras prindea posturile de radio suficient de bine. Aici, cand ies din oras, nu mai prinde aprroape nimic. Am desfacut-o, am reusit sa o intind, dar inca nu se desface libersi un segment a ramas inca intepenit. Am bagat-o in degripant si am lasata-o asa pana maine. Daca nu reusesc sa o desfac, cred ca va trebui sa comand alta antena, noroc ca exista doar partea telescopica.
b06fcn
Aseara si azinoapte a plouat zdravan pe aici, asa ca am putut verifica daca am facut treaba buna.
Dupa cum zicea si reclama, este uscata si placut curata masina la interior...
Senzorii merg si aia, mai am antena de rezolvat. Am gasit alt telescop de antena, tot in UAE, daca nu o repar dau comanda...
b06fcn
Am reusit sa dezintepenesc antena, am frecat-o pana mergea cat de cat lin la mana, i-am tot dat cu degripant si dupa aia cu ulei de mecanisme, am tot frecat-o, dar cand e pe masina tot nu are putere motorul sa o intinda toata. Am pus-o la loc asa si o sa comand alt telescop, sau abtena cu totul daca o gasesc la un pret convenabil. Alta solutie ar fi sa iau o antena de pus pe luneta si sa o mufez la masinii, am vazut pe amazon unele mici si discrete, cam cat un card de Renatul ca dimensiune...
einstein1984
vezi pe topicul de jurnal al lui argon, parca a lucrat si el la espero...
b06fcn
Pentru 10 dolari cat costa una noua, nu are rost sa ma mai chinui. Ii dau comanda zilele astea si saptamana viitoare o rezolv repede. Am incercat reparatia mai mult ca sa pot scoate antena mai mult, sa prind mai bine posturi de radio, mai ales in afara, unde nu mai prindeam aproape nimic...
In alta ordine de idei, am plecat intr-un mic CO cu Kia, parca are o lejera vibratie a rotilor intre 130 si 140, mi-e teama ca nu au fost echilibrate cum trebuie. La viteze mai mari nu face, la 2xx pe bord presteaza corespunzator si nu vibreaza deloc....Diferenta fata de real nu e mare, putem spune deci ca duduia inca are vlaga si vana...
Laurentziu83
Inainte de a te duce la vulcanizare, o ridici pe cric pe fiecare parte si sa tragi de roti si sa verifici sa nu ai vreun joc pe acolo, atat la capete de bara-bielete cat si la bucsele de la brate.
Am patit-o la Clio cu vibratii doar in zona aia de viteza si era din bielete.
einstein1984
QUOTE
La viteze mai mari nu face, la 2xx pe bord presteaza corespunzator
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
b06fcn
Vrei si poza, ca nu inteleg sensul...masina aste e inca din perioada cand motoarele aveau patru cilindri si litraj decent...nu ca acum, subunitare si fara un cilindru...
Nu am zis 2xx in realitate, ci pe bord...care are o abatere rezonabila fata de realitate, cf. GPS...La 210 GPS-ul indica 198...
@ Laurentiu - am verificat, nu are nici un jos pe nicaieri. Probabil nu au fost echilibrate cum trebuie. O sa ma duc inapoi la aia sa ii pun sa le verifice, de aia am garantie la lucrare...
Laurentziu83
Lasa-l, sa se simta si el bine.
bion
Da unde presta musiu cu 200 icon_mrgreen.gif
Sa putem sesiza organul.
Spirit civic rolleyes.gif
Bicicleta galbena
Nu e in Ro.

Am mers 3 oameni in Accent 2005 1.5 crdi, 170 pe bord, A1. Deci 200 cu masina colegului nu vad de ce nu s-ar putea.




bion
1,6 crdi are in carte 186 litri patrati pe ora..parca.Cand e virgina.
Posesorul e in D?
Bicicleta galbena
Tii musai sa informezi politia? icon_mrgreen.gif


Solon
QUOTE(bion @ 1 Jun 2021, 14:28)
1,6 crdi are in carte 186 litri patrati pe ora..parca.Cand e virgina.
Posesorul e in D?
*


Belgia. Tot ilegal si acolo.
Filip
"Este electrica, retractabila cand porneste/se opreste radio. De cativa ani deja ramasese intepenita jumate deschisa, am reusit sa o intind la loc, am uns-o cu vaselina grafitata, a mers o perioada si a ramas blocata aproape pe inchis."

Vaselina grafitata se usuca si lasa reziduuri, de aia nu se foloseste nici la culise etrier (in teorie, in practica am vazut ca f multi pun grafitata in loc de vaselina cu silicon, alba).
b06fcn
QUOTE(bion @ 1 Jun 2021, 14:28)
1,6 crdi are in carte 186 litri patrati pe ora..parca.Cand e virgina.
Posesorul e in D?
*



Langa De, cu drumuri dese pe autobahn...

QUOTE(Solon @ 1 Jun 2021, 16:00)
Belgia. Tot ilegal si acolo.
*



Ti-am zis sa te documentezi mai bine...nu am treaba cu Belgia, sunt chiar departe si fata de de Luxembourg, care e mai aproape de Belgia...

Ca sa revenim, masina in cauza avea 186 stock. Intre timp a primit si un piggy-back, care o ajuta...si chiar daca nu mai e virgina, tot o ia toata...
Ma rog, unii mai in varsta cred ca masinile sunt ca oamenii si dupa o varsta li se ridica mai greu cheful de una-alta...
Laurentziu83
Cui ii pasa de excesul de viteza de pe autostrada?

Mie mi-e mai frica de cei care merg perfect legal cu 40 la ora printre blocuri.
bion
M-am edificat.Older is better rolleyes.gif
Pentru unde misuna colegul,turnatoria e must have in educatia civica biggrin.gif
b06fcn
M-am plimbat azi prin De cu Kia, la soare de munte, ca la mine ploua ca iarna. Am putut sa vad cum trebuie ce e de capul Nexen-urilor pe apa si am concluzionat ca sunt chiar ce trebuie, inclusiv la viteze mai deranjante pentru unii...nici pe curbe ude nu creeaza senzatii neplacute, dimpotriva.
Nu mai intra nici apa in Kia, semn ca am reparat-o bine. Noroc cu ploaia, ca mi-a spalat masinile cum trebuie, nu ma am nevoie sa ma duc la spalatorie...
Maine, daca am chef, ies si cu Toyota, sa o mai dezmortesc si pe aia...
b06fcn
La Toyota a binevoit sa se strice pompa de la spalatorul de parbriz. Daduse deja unele semne de cateva luni, ca avea momente cand stropea si altele cand nu. Asa ca am comandat o pompa de pe amazon, 17 euro, producator de piese pt asiatice, ceva Ashica sau Japanparts, nu mi-am batut prea mult capul...marti ajunge, numai bine sa o schimb pana in weekend ca am un drum mai lung de facut si trebuie sa am cu ce spala parbrizul de muste si alte gaze efemere care traiesc pe autobahn...

b06fcn
MI-a venit pompa de la Toyota, nu era Ashica ci Mapco. Mi-a luat vreo 15 minute sa o schimb, cu tot cu desfacut plastice si tras de ea, si o juma’ de ora sa ma chinui sa prind la loc doua carenaje de la aripa.
Am ajuns azi si pe la un magazin de piese care vinde si la tejghea, nu doar cu livrare, am luat filtrul de ulei pentru Kia. Mai am de gasit ulieul, ca la aia nu aveau ce trebuie si nu am avut vreme sa stau sa caut. Dupa sistemul lor automat de cautare, pentru Kia apare alt ulei decat ce scrie in cartea masinii.
Laurentziu83
Si ei nu pot aduce si alt tip de ulei?

Ca si la mine la Megan scrie Castrol iar eu mai bine pun ulei de floarea-soarelui decat sa mai pun mizerii facute de nemernicii aia.
b06fcn
E un magazin ciudat, are si garaj rapid asociat si pentru uleiuri trebuie sa te duci la o borna electronica, sa bagi datele masinii si ulieul ti-l livreaza la receptie, unde platesti. Am zis ca o sa ma duc intr-o sambata sa ma uit mai bine pe acolo, poate gasesc solutia sa iau Elf-ul de care am nevoie...
b06fcn
Ieri am iesit cu Kia la plimbare si s-a apins CEL. I-am bagat ELM-ul si a rezultat eroarea P0401, flux insuficient de gaze de recirculare. Masina a mai dat codul asta si in trecut, toti mi-au recomandat sa schimb vana EGR, ceea ce am si facut. Cu vana asta noua nu am decat vreo 3000 km, mers exclusiv pe autostrada, deci nu poate fi de acolo. Cand s-a apins martorul CEL, a intrat si in mod de avarie, cam la fel ca data trecuta cand dadea eroarea legata de vana EGR. Cand am schimbat vana, am analizat cablajul si pare OK, nu sunt fire rupte sau coapte...ce nu am verificat a fost senzorul MAP, furtunele de vacuum sunt ok la ala, dar restul nu am stat sa mai verific. O sa ii mai fac zilele astea niste teste, sa vad ce si cum...senzorul in sine nu costa mult, l-am gasit pe la 40 de euro, sau daca astapt vreo patru saptamani, il iau de pe aliexpres cu vreo 10 USD
bucatzel
Cat e de munca sa cureti galeria de admisie ?
b06fcn
E destul de munca, ca s-a umblat pe acolo deja si era curat. Plus ca nu da cu fum, nici la accelerari brutale...Sunt din ce in ce mai convins ca e de la MAP
b06fcn
AM umblat nitel la mufa de la MAF la Kia, am ciocanit nitel senzorul si am plecat in probe. Am avut ceva drumuri pe autobahn, i-am dat cat poate sa duca si dupa creo 100 km cat a durat plimbarea, cu diferite opriri si ceva oras cu bara la bara, nu a mai dat nici un semn de probleme. Si nici eroarea nu a mai aparut. Asa ca am sa schimb senzorul ala, sunt convins ca de acolo este. Mai fac inainte un test, ii decuplez mufa, sa vad ce eroare da. E ot aia, sau apare si aia, e clar...
In rest, nu gasesc ulei pt ea. In carte scrie ACEA A3/B4 si API CH-4. Gasesc doar B4 sau peste, dar ce e B4 sau peste este API CF, care pare a fi norma depasita si care, oricum, este sub CH-4.. Singurul ulei care le indeplineste pe amandoua este ceva Mannol, nemtii cu care mai discut zic ca ar fi bun. Dar nu am gasit review-uri si nimic serios despre uleiul asta. Pana acum in Kia am bagat Castrol Magnatec, la bidon verde, pe care scria ca e bun si pt Kia. Aici nu gasesc decat pt VW si alte nemtesti.
Nu am inteles daca normele ACEA si API trebuie indeplinite cumulativ, sau nu. Am tot urmarit discutii si nu am un rezultat clar.
Anul trecut am renuntat la CAstrol, dupa ce la ultimul schimb nu mi-a placut cum s-a innegrit rapid uleiul, avand si o tenta de verzui dupa ceva kilometri. Parca am scris pe aici, l-am dat jos rapid si am pus ELF 900 nu stiu ce, care aparea ca e bun pt masina asta. Aici nu gasesc, pe niste site-uri de piese apare ca ar merge Elf-ul de ul bagam in leguma, Fulltech. Doar ca la norma API tot nu e CH-4.
Dileme, dileme...
MuciX
Comanzi in Romania, cineva de acolo îl pune pe DHL. Iese cu 20 euro + un prânz mai scump, dar macar pui ce vrei tu.
tatabobu
QUOTE(b06fcn @ 3 Jul 2021, 22:04)
Nu am inteles daca normele ACEA si API trebuie indeplinite cumulativ, sau nu. Am tot urmarit discutii si nu am un rezultat clar.
*



Nu. ACEA e norma europeana, facuta ca raspuns la normele americane (API). Varianta cea mai corecta este sa iei de bun ce a recomandat producatorul la data fabricatiei vehiculului, si daca ti-a scris cum banuiesc eu "minim API SG" poti pune cam orice oloi de pe piata, mai putin ala de la Lukoil.
b06fcn
Aici e buba. Ca in carte scrie la ACA A3/B4, iar la API scrie CH-4 or above...iar ce gasesc eu pe aici, chiar si alea pt DPF, sunt API CF, chiar daca CF este depasit.
De unde si dubiul meu initial.
@ mucix - e complicat cum zici tu, ca nu are cine umbla dupa ele prin capitala. Plus ca nu stiu la ce te referi cand zici un pranz mai scump, tarif de Ro sau aici la mine... smile.gif
Faza e ca as duce masina la reprezentanta Kia, aici e doar una si cand am vorbit cu ei la telefon sa fac programare, cand le-am zis de ulei mi-au raspuns ca baga ce ulei le induca sistemul, in baza talonului...stiind ca talonul e gresit, am zis pas...am zis sa vad si in De, daca gaesc vreun garaj Kia, ca acolo s-a vandut Cerato cu motorul asta...
MuciX
Pai tu nu ai prieteni în viața reală? tongue.gif

Roagă-l pe unul care lucrează de acasă să îți dea adresa, ia uleiul și livrează-l la el, îl pune pe curier, când te întorci în țară dai un prânz bun. Sau cină, daca sunteți așa apropiați. blush.gif
b06fcn
Am prieteni destui, doar ca nu lucreaza niciunul de acasa. Plus ca nu ma vad facand apel la ei pt ceva asa de banal...
Mai caut, nu ma grabesc. Uleiul din masina are 14 luni, dar sub 10000 km, deci nu e stres. Am gasit un dealer Kia la nemti, sa vad ce-mi zic aia si o duc acolo daca e...
MuciX
A, dacă ești așa aproape de nemți, nu mă mai ofer.

P.S. mi-ai făcut poftă de un drum cu ursul sau MINI-ul până la Colmar. nedumerire.gif
b06fcn
Cand ajungii in zona da un semn, poate ne potrivim agendele...
tatabobu
QUOTE(b06fcn @ 4 Jul 2021, 08:28)
Aici e buba. Ca in carte scrie la ACA A3/B4, iar la API scrie CH-4 or above...iar ce gasesc eu pe aici, chiar si alea pt DPF, sunt API CF, chiar daca CF este depasit.

*



Pai si nu-ti scrie in carte ca una sau ailalta, in functie de piata?
einstein1984
Kia nu cred sa fii vandut diesel in sua... Deci mai degraba as zice ca norma ACEA ar conta. La hyundaiul meu zice ca ACEA A4 parca sau daca nu se gaseste asa ceva API SL parca. Dar ACEa in prioritate.
Pe siteul ACI:
"API CK-4 oils exceed the performance criteria of API CJ-4, CI-4 with CI-4 PLUS, CI-4, and CH-4 and can effectively lubricate engines calling for those API Service Categories. "
"API CJ-4 oils exceed the performance criteria of API CI-4 with CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4 and CF-4 and can effectively lubricate engines calling for those API Service Categories"
Pe de alta parte, efortul mi se pare futil la varsta si km masinii, sansele ca un ulei decent de azi sa nu fie mai bun ca ce era disponibil atunci mi se par minime.
b06fcn
Problema e ca normele API care aoar pe bidoabele de ulei vandute aici, teoretic nu au legatura cu realitatea. Adica norma APi CF la ulei ACEA A5/B5. Conform ecalorasi site-uri, API CF apare ca « obsolete », dar figureaza pe bidoane de uleiuri recente. Asta imi dadea cu virgula.
Daca faci o cautare pe google dupa ulei cu norma API CH-4, apar doar niste balarii de prin Canada, iar in Europa doar doua marci despre care nu stie nimeni sa zica nimic, Mannol si Fanfaro.
Cert este ca au fost idioti coreenii la capitolul asta, macar sa fi facut ca japonezii, fiecare marca sa aiba uleiul propriu, la TOyota nu ma doare capul, am bagat mereu ulei Toyota, nici nu am stat sa ma mai uit pe restul de specificatii, in afara de viscozitate, sa fie 5w30.
MuciX
QUOTE(b06fcn @ 4 Jul 2021, 15:51)
Cand ajungii in zona da un semn, poate ne potrivim agendele...
*


Eu dau, dar sa ma lamuresc de cazari si chestii, ca nu bat atat drum sa ma intorc in aceeasi zi acasa. smile.gif
Eu doar ce mi-am inceput schema de vaccinare, deci nu am asa mult curaj ca altii. blush.gif
einstein1984
oil finderul de la mobil zice ca asta
https://www.mobil.co.uk/en-gb/product/mobil-1-fs-0w-40/ care respecta si api CF....
b06fcn
Tocmai ca toate aplicatiile astea sunt proaste.
Viscozitatea aia NU este data in manualul masinii. Ceva similar, adica 0W30 se poate utiliza doar in conditii de frig extrem, dar nu la mers sustinut cu viteza sau masina incarcata. La mine, cand nu e doar viteza, sunt amandoua...uite aici ce zice manualul masinii [attachmentid=1628129544]
Norma CF este depasita, dupa cum spune si site-ul API - https://www.api.org/products-and-services/e...el-c-categories
tatabobu
Ca sa apara o norma pe bidon trebuie ca oloiul din el sa fie testat de cei care au definit norma (American Petroleum Institute, in cazul API). Faptul ca nu e marcat API CH-4 nu inseamna ca nu ar respecta norma aia, ci doar ca nu a fost verificat oficial. Las-o cu ACEA cat zice producatorul, ca e OK.
EDIT: mi se pare ciudat ca nu propun 10w40, si sar direct la 15w40.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.