Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
Sa mai stergem praful pe aici.
Dat fiind ca expira ITP la Opel peste vreo doua saptamani, azi a fost nenea de la service si a luat masina de acasa sa ii faca ITP-ul si revizia, ca ultimul schimb de ulei si filtre s-a facut prin aprilie sau mai 2020. De atunci, masina a facut doar vreo cateva mii de km...Se vor schimba preventiv si placutele de frana, ca sunt cam coapte, chiar daca mai au carne pe ele...
In rest, Mercul sta la adapost in garaj, in asteptarea numerelor locale, Toyota face drumuri din cand in cand, iar pe 19.02 e programata la schimbul de ulei la reprezentanta din satul vecin. Pretul e acelasi ca anul trecut, 99 de euro, ulei+filtru Toyota si manopera.

In plus am reusit sa gasesc o perla rara pt R21 alb, o plansa de bord completa si in stare buna, de culoarea de care am nevoie. Pretul e cam piperat, 250 de euro, dar e mai bine asa decat sa ma chinui cu vopsirea uneia din plansele de acasa...acum astept sa primesc poze complete, sa nu fie ceva rupt sau spart...
b06fcn
Opelul a revenit acasa, cu ITP proaspat, tracut fara probleme. Revizie facuta, cu schimb de ulei si filtre, plus placute frana fata. ODO 151260, sau pe acolo. Cost totql, cu tot cu ITP, 950 lei. Pana la vara sta pe dreapta in parcare...
b06fcn
Am batut palma pentru bordul de 21, e exact ce cautam de mult si la un pret rezonabil, 200 de euro cu tot cu transport pana la mine, de la aproape 1000 km distanta fata de satul meu. Daca mai fac rost si de niste jante de 21 RS pe 14, sunt boier. Daca nu, raman la Speedlines TUrbines de Clio Williams, ca sunt cat de cat period correct si am deja dimensiunile pe 15 trecute in CIV.
b06fcn
Din motive obiective, Kia nu mai paraseste garajul. Nu se mai gaseste CIV si e prea complicat logistic si financiar sa se scoata un duplicat. Asa ca, pana la vara, cand ajung acasa in CO, ramane in garaj.
Pentru ca au fost zile frumoase pe aici si au venit si numerele locale, am mai scos GLA-ul din garaj, ca nu l-am miscat in perioada asta din lipsa de roti de iarna si de numere. Nu pot spune ca-mi place masina, nu ma impac inca cu cutia automata si nici cu motorul pe benzina...sotia e incantata insa de masina ei, asa ca, vorba aia, happy wife, happy life...saptamana viitoare cand duc Toyota la revizie am sa cer un Camry sau un RAV4 Phev la drive-test, sa-mi fac o idee. Dupa care ma duc si pe la Lexus sa vad un NX. Altceva, in oferta actuala, nu ma da pe spate...
b06fcn
Am comandat azi de pe Amazon filtrul de aer si cel de polen pentru Toyota, sa le schimb dupa revizia de sambata. Am luat ce am gasit pe stoc, Mann Original, cel de polen fiind cu carbon activ. Cost total 25 de euro, cu transport gratis...
b06fcn
Am dus Toyota la revizie. Cost 99 euro, plus cei 25 de euro evocati anterior pentru filtrul de aer si de polen, pe care le schimb eu dupa-
M-am uitat la un RAV 4 Phev, imi place cum se sta la volan, desi e SUV ai senzatie de berlina. Problema e ca portbagajul pare mai mic decat la Avensis, la fel si latimea banchetei spate. Pentru drive-test nu aveau masina disponibila cu noul motor. Sa vad peste gard, la vecinii nemti.
b06fcn
Pentru ca Toyota nu vrea sa dea discounturi si nu au nici masini de drive-test pe care sa te lase sa le scoti pe autobahn, cred ca trebuie sa ma uit si in alte ograzi...asa ca m-am dus la aia cu elice pe capota sa vad daca imi place ceva...ma uitam la un 320 hibrid, dar parca tot la diesel as ramane daca am posibilitatea sa aleg...imi place cum arata actuala serie 3, e destul de spatioasa si la interior, fata de precedentele modele, iar ca bani ies la fel 320 hibid propulsie si 320d xdrive. Ma mai gandesc, ca daca raman la diesel m-as orienta si catre un CLA 220d 4Matic, care iese tot pe acolo.
Mai vad cum fac, mai am un an si jumatate pana trebuie sa dau comanda. Termenele de livrare oscileaza de la 3 luni de la comanda la benzina simpla la aproape un an la hibrid...
Victorine
O sã duci dorul Toyota 🙂
mars
Langa GLA-ul doamnei ar sta frumos un C sau un Seria 3. CLA ala mi-a placut la inceput, acum parca nu ma mai atrage spatele, mai degraba imi place A (sedan). Iar spatiul e modest, mai ales in spate. De fapt, sigur ai vrut sa scrii CLA? Lasa Toyota pentru “cunoscatori”, pentru ca tu deja te-ai compromis cu acel Mercedes radmasa.gif.
tr04www
QUOTE(Victorine @ 26 Feb 2022, 23:36)
O sã duci dorul Toyota 🙂
*



rofl1.gif rofl1.gif
b06fcn
@ victorine - Avensis-ul ramane in garaj, deci nu o sa ii duc dorul. Vroiam sa iau ceva la fel de fiabil si care sa nu fie pe toate drumurile, precum VW/Scoda sau Audi...inca nu am renuntat la Toyota, mai am si alte locuri in care sa intreb pe langa mine...cu conditia insa sa fac un drive-test inainte, sa vad cum se comporta dinamic motorul ala de 2,5 in regim de autostrada/sosea...plus ca am totusi nevoie sa iau ceva hibrid daca se poate, din cauza de posibile viitoare restrictii. Si nu vreau sa iau orice, mai ales ca la unele marci « consacrate » dupa care balesc unii, optiunile hibride sunt doar de forma...iar Toyota are ceva avans in domeniul asta.
Pe langa mine, pe la unii vecini, se aduce si Corolla sedan hibrid, insa doar in versiunea de 122 de cai, daca se aducea si aia de 184 de cai era exact ce-mi trebuia si ieseam si la pret foarte bine. Am mers cu una de 122 de cai si e cam puturoasa pe gustul meu...
@mars - A klasse e prea mic, CLA 220d 4Matic s-ar incadra in ce-mi trebuie mie, adica sedan cu suficient de mult loc in fata si portbagaj rezonabil, chiar daca nu are si optiunea de hibrid la diesel...iar masina cu motor de drijba nu-mi iau, oricat de suculenta este prezentarea sistemului Phev. Locurile si usile din soate sunt doar sa-mi pot pune geanta in spatele scaunului soferului si sa-mi agat haina de la costum... Ai dreptate insa cu C-ul, mai ales ca asta nou are si Mild Hybrid la diesel wub.gif ceea ce ar fi util in copitala si la impozit. Si e motor de 2 litri. Inca nu am fost sa vad si noul Sportage Phev si ce discounturi imi dau si aia...chiar daca motorul de 1,6 nu ma atrage in mod deosebit.
@ tr, poti sa-mi explici ce e de ras, ca nu inteleg...
mars
A si CLA sunt pe aceeasi platforma, interiorul este identic in fata, iar in spate CLA este mai inghesuit. Caroseria e putin mai lunga, dar ampatamentul e la fel. Deci, daca in A (sedan) n-ai loc, in CLA nici atat. Plus ca nu prea te vad intr-un coupé, fie el si cu patru usi.
b06fcn
M-am uitat zilele astea la un CLA. Arata rezonabil, dar nu ma convinge motorul ala de 1,3. Deci il taiem si pe asta de pe lista.
Dilema mea este legata de tipul de caroserie, oscilez intre sedan clasic si SUV. Lista scurta ar fi trei sedanuri-Camry, C 220dMhEV, 320/330e si trei sau patru SUV-, Phev toate - RAV4, GLC 300e, Q5e, X3. X1 era OK-ish, dar motorul ala in trei cilindri e deal-breaker. Si 1,5 si un cilindru in minus, e ca nuca in perete...
O sa merg pe hibrid doar pentru corectitudine politica si facilitatile de parcare si taxe in copitala si prin alte parti pe unde mai umblu. Altfel diesel scria pe mine in continuare.
mars
Pai ai zis ca te uiti la CLA 220 d, ala are motor de 2.0. La fel si CLA 250 sau CLA 200 d. Tu te-ai uitat la CLA 250 e, de l-ai nimerit cu motor de 1.3?
b06fcn
Pai tocmai ce zisei, ca trebuie sa iau hibrid. Care la CLA vine cu motor de joagar...adica o drujba ceva mai mare. Singurul compromis la motor mai mic ar fi la Sportage Phev. Am sa ma duc sa ma uit si la o Tesla, doar asa, ca idee, ca nu sunt convins ca m-as potrivi cu o masina pur electrica...asa, un Phev cu autonomie reala de vreo 50 km pe electtric mi-ar conveni pentru naveta zilinica casa-birou, care ar insemna vreo 55 km.
tomageorgian
Bon courage smile.gif
b06fcn
Merci...termenul ala nu ma sperie, teoretic eu am nevoie de luat masina in mai 2024 cel mai tarziu, ca in noiembrie 2024 revin acasa. Problema la Tesla e autonomia, am un amic care are asa ceva si mi-a zis ca media lui reala de cand a luat masina este undeva la 350 km cu o incarcare. Daca se da la ea cat poate sa duca, pe ruta Paris-Normandia se opreste sa incarce insa...adica pentru naveta mea Bucuresti-Galati nu ma coafeaza...ca nu au facut inca statie de incarcare la scoala...de naveta casa-birou in copitala ar merge...

5 Mar 2022, 20:05:
Am fost azi la o plimbare mai lunga cu Merc-ul, pe care a inceput sa si-l conduca singura apropitara. A luat 8,3 la suta media pe 250 km, autobahn fara limitare alternat cu nationale. Sper sa se mai lase dupa ce iese din rodaj... radmasa.gif
La viteza de autobahn nelimitat e mai zgomotoazsa decat Kia, se aude vajait de aer pe la usi. Sper sa fie chestie de reglaj, am citit ca au fost unele modele cu problema asta. Co ocazia asta verific modul de functionare a cardului Gold de garantia MB Junge Sterne. Nu pot spune ca ma da pe spate masina, dar posesoarea este in al noualea cer, asta e cel mai important. Trebuie sa gasesc o modalitate de activare a CarPlay, am vazut ceva dongle de activare pe amazon, asta daca la Mercedes e prea scump. Nu inteleg de ce nu au bifat si optiunea asta, dupa ce au pus alte kkturi de aproape 7500 de euro pe masina, fara TVA. Mai ales ca era o chestie free of chargem daca am inteles eu bine citind pe forumurile dedicate. Daca am maine timp si chef si e vreme buna, o duc la spalat. S-a prafuit stand in garaj pana au venit numerele locale...
mars
Trebuia bifat de la inceput pachetul “integrare smartphone”, optional pentru orice model (300 euro) sau inclus in optiunea COMAND Online (2.860 euro). Probabil ca implica port USB mai special, deci greu de crezut ca se poate pacali din soft.
b06fcn
Din cate am vazut, are Command Online si port USB, unul e pentru conectat telefonul si al doilea pt incarcare. Mi-au zis de la vocea clientului ca trebuie dusa masina la o reprezentanta, care imi va propune cea mai buna solutie.
Andy_ACS
Daca doresti un SUV-uletz PHEV sa te uiti si la noul Kia Sportage. Momentan s-a lansat doar HEV, dar va urma si PHEV. Mie imi pllace foarte mult masina, e moderna.
b06fcn
E si ala pe lista...am solicitat un drive-test, sa vad cand or avea masina disponibilia. Vreau sa vad cum se misca 1,6-le ala in realitate.
b06fcn
Am fost azi la un drive-test cu Rav4 Phev...nu e de mine...parol...
In primul rand, e barca. Rau de tot...in al doilea, e zgomotoasa...aerodinamic, ceea ce era intr-un fel de anticipat, dat fiind forma dulapului, dar e si zgomotoasa de la motor...cand acceleezi, urca motorul sus in ture si sta acolo pana ajungi la viteza dorita, sau te dor urechile si iei piciorul de pe gaz...am vrut sa vad cum se misca de la 130 in sus in blana si am surzit...am reusit sa rezist pana pe la 180, oricum mi-a zis nenea de la TOyota care era cu mine in masina ca nu ia mai mult de 186...in al treilea rand, e betiva la stilul meu de mers...pentru ca nu era incarcata, co sumul mediu scos pe cei 50 km de test a fost undeva la 9...mult pentru cine are drumuri lungi extra-urbane de facut...
In rest, finisata decent, desi plasticele de 15 ani din Avensisul din semnatura sunt peste, pozitia la volan e OK, comenzile studiate si la indemana...daca era diesel si mai ferma pe partea de suspensie, imi placea wub.gif ...Camry nu se mai face, desi convertorul ala e deal-braker oricum, asa ca, din pacate, cu durere in suflet, cred ca tai si Toyota de pe lista...
Raman consecvent si ma duc da vad si pe la Mazda ce au, poate motorul ala SkyactivX de 186 de cai pe Mazda 3 e mai de Doamne Ajuta pe partea de agrement si consum...
bgdrenault
Vai de mine si de mine, ne duare aceste afirmatii.
Si zgomotoasa si gurmanda,,,,,,,,,

Totusi motorul acela electric face ceva? Care a fost aportul lui, sa zicem in cei 50 km de test?
b06fcn
Nu mi-am putut da seama, pentru ca masina nu era incarcata...desi rezevasem drive-test-ul de vreo doua saptamani si precizasem expres ca vreau sa vad cum merge si EV...a avut cateva momente cand a mers pe EV, pana pe la 40 la ora, daca mergeam ca pensionarul...adica fara accelerari serioase...ce nu mi-a mai placut, a fost ca se simtea cand pornea termicul...probabil ca daca mergeam pana spre 130 si nu acceleram deloc, adica daca dinamica mersului era una moale, ar fi consumat mai putin si nu ar fi urlat in halul ala...dar care mai e rostul motorului de 2,5 in cazul asta? Plus ca nenea cu care am fost in drive-test nu era prea pregatit sa-mi explice diverse chestii tehice, pe el il interesa ce gadget-uri vreau pe masina. Cand l-am intrebat de suspensii mai rigide si alte detalii motoristice s-a cam blocat...macar la final, dupa ce i-am explicat pentru ce am nevoie de masina, mi-a zis si el ce stiam deja, ca Rav si actuala gama Toyota hibrida nu mi se potriveste...
Dupa cum ziceam, nu ma interseaza hibrid din motive de foci si alte animale...ci din motive reale si concrete de consum si agrement de condus...plus de impozit si posibile alte restrictii bagate de birocratii care vor sa ne faca sa devenim chinezi - adica biciclisti...si pentru ca la marca asta, care imi place, nu mai au si alte variante. Eu merg mult si de regula tare, multi kilometri extraurban, iar cand revin acasa voi avea si naveta zilinica de 60 km casa-birou. Pentru asta imi trebuie masina care sa nu consume cat nu face...adica sa nu sara de maxim 7 in medie cat imi ia oricare din masinile diesel din semnatura...si sa pot face spre 1000 km cu un plin...eram dispus la un compromis cu un consum mai mare, pe la 8-9, daca macar cei 60 km de naveta casa-birou si retur ii puteam face electric, sa reduc factura de combustibil...modul in care teoretic as face kilometrii aia, plus dezagrementul sonor cand trebuie mers tare, nu ma satisfac...
Ma gandesc si la uzura motorului, pe termen lung, pentru ca merge turat la viteze mari...si foarte turat pana la respectivele viteze...
Ma gandesc, totusi, sa vad si la Lexus cum sta treaba, desi cred ca tehnic nu sunt diferente...cu toate ca, daca imi amintesc bine, transmisia pare a fi diferita la Lexus...
Deci, retour aux recherches, mai am un an de zile sa ma decid...
b06fcn
QUOTE(b06fcn @ 21 Mar 2022, 00:00)
Ma bate si pe mine un gand de Discovery Sport sau Evoque 2.0 d, daca tot am taiat RAV si ma decid la un SUV pana la urma. (...)Daca ar fi sa iei acum Disco, dupa atatia ani, l-ai mai lua? In afara de maruntisurile scrise pe aici, cum a « imbatranit »?
*



Ca tot e la moda sa ne citam si ca sa nu poluez topicul colegului, azi am dat o tura pe la dealerul Jaguar/LandRover de la mine din sat...sa ma uit la un E-PAce, la un Evoque si la un Disco...
Cand am zis ca vreau diesel, dealerul s-a uitat la mine foarte mirat...cand i-am zis ca as vrea sa fac un drive-test cu un diesel, iar i-a dat cu virgula. Mi-a zis ca nu mai pot lua comenzi pentru diesel si ca pe stoc nu mai au decat vreo cateva modele...am zis ca ma duc sa fac drive-test cu un Disco si Evoque pe benzina, sa vad macar cum se comporta pe sosea...ca sa ma pot uita la masini, mi-au aratat doar unele de ocazie... sad.gif daca la Evoque si E-Pace erau macar ocazii recente, productie 2021, Disco era din 2018, cu 95000 la bord...mi-am amintit de cele zise de colegul Andrei despre cum a imbatrinit al lui si m-am uitat atent la finisajele interioare si erau OK...deci probabil au mai umblat si pe partea asta...sa vad la drive-test cu ce masina ies la interval, probabil P160 pe benzina/E85.
Ca idee, Disco ar fi cea mai buna alternativa, din cauza de portbagaj...mai mare decat la Toyota din semnatura, care e etalonul meu de masura...la celelalte doua insa, cifrele nu bat cu realitatea...portbagajul e ca la Kia de mic, adica sub 400 de litri, iar habitabilitatea spate nu prea e...cu scaunul de la sofer setat pe gabaritul meu, eu nu as avea loc prea confortabil in spate...mai ales la picioare...ca latime sunt insa OK...toate trei cam pe acolo...
Pentru comandat, daca ma hotarasc, voi rezolva cu singurul dealer autorizat de fabrica sa vanda in conditii speciale de export in toata Europa, si care e in Gibraltar...mi-a zis ca ar trebui sa fac comanda la anul pe vremea asta, ca sa pot avea masina in iunie 2024, dar ca exista riscul ca diveritele niveluri de echipare existente acum sa fie reduse si sa fie pastrate doar cele intermediare...Sa vedem vineri daca imi place cum se comporta fiecare din cele trei, dupa care voi decide...
einstein1984
O inmatriculezi pe moldova?
b06fcn
Nu, de ce? S-au dus zilele cand ma duceam des la Chisinau...
In alta ordine de idei, nu mai functioneaza claxonul de joase de la Toyota. Ca sa nu-l comand degeaba, trebuie sa verific daca e ars sau are ceva problema de mufa/cablaj...
einstein1984
Am intrebat pentru ca precizasei " singurul dealer autorizat de fabrica sa vanda in conditii speciale de export in toata Europa" si ma gandeam ca prinzi vreun diesel fabricat pentru export in afara UE care ar fi inmatriculabil doar pe acolo.
LE Mi-am adus aminte ca poti sa iti masina ca diplomat
b06fcn
Exact. Avem dreptul la niste discounturi, pe care insa nu le dau decat unii dealeri acreditati ca atare de producator si nu toti producatorii...Toyota de exemplu nu dau, dar Lexus cica ar da... Plus ca unii din astia pot sa ia comenzi si de modele configurate diferit de pachetele pentru o anumita piata - combinatii de motoare mai puternice cu niveluri de echipamente mai mici, sau invers...la unii producatori exista fie un departament special, fie cate un dealer dedicat in fiecare tara sau grup de tari, sau, cum e in cazul Jaguar/LandRover, unul pe toata planeta, adica astia din Gibraltar, care vand si in Africa, in Asia, America si Australia...sunt curios daca se poate configura o masina cu specificatii de Africa/Australia pt trenul de rulare dar cu motor pt UE...astept sa-mi raspunda si la asta...
einstein1984
Daca o vrei in UE ar fi problema daca are alta garda la sol ca afecteaza CO2ul... Deci probabil combinatia nu e omologata.
b06fcn
Astept sa vad ce-mi spune, ca masina va fi inmatriculata in final in RO.
Asta, daca ma decid ca raman de Jaguar/LR. Ca inca nu m-am hotarat...mai am de vazut ce discount ofera concret cei de la BMW și Mercedes...la nivel de discutii sunt toti cam pe acolo, dar se mai poate trage cate ceva in jos...
Ca idee, decizia acestui moment e ca masina va fi diesel MHEV, fie limuzina clasica, fie SUV, in functie de pretul final. Adica, in afara de Jaguar/LR, fie SUV-urile de care am zis, fie noul XE AWD, poate fi 320d xdrive, C 220 d 4Matic, ceva de la X1 daca are MHEV sau X3 daca X1 nu are, sau, in cel mai rau caz, GLC de PHEV (desi la asta trebuie sa mai suplimentez bugetul si nu prea ma incanta ideea).
Ar mai fi Mazda, dar trebuie sa vad cum se prezinta combinatia intre 3 sedan si motorul de 2,0 pe benzina...CX5 ar fi fost interesanta, dar nu e MHEV si e 2,2, ceea ce nu ma incanta din pdv impozite. Ca idee, constat ca nu prea am multe de unde alege...
b06fcn
Am facut azi un drive-test u Disco Sport. Trebuia si cu Evoque, dar tocmai il facuse un camion garaj la intrarea in reprezentanta... sad.gif . Asa ca a ramas pe alta data...
Stiam ca e modelul pe benzina, dar am vrut sa vad cum se comporta in rest...nu e rea masina, sta bine pe sosea, chiar si in curbe, in ciuda gabaritului...e cam barca, dar nu la fel ca RaV4. E zgomotoasa de la 150 in sus, are vuiete aerodinamice la greu...motorul nu se aude deloc, probabil dieselul ar avea ceva zgomot...franele sunt OK, finisajele la fel, mai putin chestia aia piano-black unde sunt comenzile de clima si 4x4...si comenzile de geamuri pe usa soferului... wacko.gif ...per total e o masina OK. Dar prea mare pt ce am eu nevoie...astept sa fac un drive-test cu Evoque, dar imi face cu ochiul rau si E-Pace...care iese cam tot pe acolo ca bani...
mircea_aq
Cica asta se tine bine pe drum si mai e si silentioasa pe autostrada.
b06fcn
Nu imi place, are motor de 4 litri, impozit prea mare...plus ca nu sunt nici fotbalist si nici traficant, deci nu intru in grupul-tinta al marcii...ce sa fac daca idiotii de la Renault au renuntat la diesel pe Koleos si la motoare mari in general? Caut in alte parti...daca mai asteptau si ei doi ani pana sa renunte la Talisman si la diesel pe Koleos, imi luam si eu una din cele doua, diesel de 2 litri cu 200 de cai sau cat scoteau din motorul ala si ramaneam si cu bani in buzunar fata de E-Pace/Evoque sau ce voi lua pana la urma...daca tot trebuie sa fim politically corecti, sunt obligat sa iau MHEV, ceea ce reduce mult sfera cautarilor...
b06fcn
Am schimbat rotile la Toyota. ODO 194300. Trebuie sa ma uit in urma sa vad la cat le-am pus pe masina anul trecut pe cele de iarna, sa vad cati kilometri am facut cu ele...LE. 3000 km au mers sezonul asta...cam putin, dar asta e...
Gumele Nokia WDR 4 sau cum le-o zice au fost OK, desi, dupa al cincilea sezon, am observat ca roata de pe dreapta fata are un mic inceput de sfarsit...am obsevat in vreo doua locuri niste urme de descompunere pe exterior, nu stiu daca e de la vreo bordura sau e boala pe care au reclamat-o si altii...oricum, cinci sezoane au rezistat foarte bine. Cred ca o sa trec anvelopa respectiva pe spate stanga, cu tot cu repozitionare pe janta, sa fie partea cu probleme pe interiorul rotii. Iarna care vine e ultimul lod sezon, in 2023 aduc masina inapoi acasa si ii iau gume de iarna noi in 2024. La anul ii iau gume de vara noi, ca astea intra deja in al cincilea an...sau o trec pe all season, desi nu ma incanta ideea...
In alta ordine de idei, multa felatie biciclistului frustrat care a vrut neaparat sa treaca razant pe langa Toyota, desi masina era parcata pe un loc de parcare dedicat si fara nici o pista de biciclete pe partea aia, doar un trotuar larg de vreo trei sau patru metri...daca nu iese la polish trebuie sa vopsesc aripa dreapta fata... 022.gif
pcs
Ciudat, pe cofiguratorul românesc pot configura Koleus Initiale Paris cu motorul diesel de 2 l /190 cp. Sã vedem ce mai e ºi cu noul Austral Renault Austral
b06fcn
Din pacate nu ma coafeaza, ca nu iau masina din RO...iar pe unde imi fac eu veacul, Koleos diesel nu mai exista...
Laurentziu83
Si nu poti sa iei masina din Ro si sa o folosesti acolo?

In Franta sunt o groaza de masini vandute de dealeri din RO (cu specificatii RO, inclusiv plan de revizii) care au fost exportate acolo si utilizate binemersi de francezi, beneficiaza de garantie, etc.

Daca esti genul care face multi km anual in regim de autostrada, dieselul e pentru tine, hibridul nu te ajuta in nici un fel, vei avea un benzinar care mai trebuie sa mai si care motoare electrice dupa el.
b06fcn
Nu e o solutie da o iau din RO, ca nu beneficiez de discount, si la banii aia nu renteaza...nu dau 45000 euro pe un romb...daca era R5Turbo mai ziceam, dar asa...pas.
Plus ca vreau sa scrie Hibrid in talon, chiar daca e doar pt impozit si parcare gratis in copitala...eu masina vreau sa o iau pentru cand revin acasa peste doi ani. Pana atunci, aici am cu ce merge, ca nu fac atatia km ca in tara...si pentru job am masina de serviciu cand trebuie. In rest, fac 5 minute pe jos de acasa pana la birou...
b06fcn
Am dat azi o tura pe la dealeri, sa ma uit dupa una alta...pentru ca, pana la momentul asta, sedan nu gasesc sa-mi placa, in afara de Seria 3 sau C. Care C, cu bordul ala doar tableta, pare neterminata. Iar in seria 3 stau cam inghesuit, sau nu am reusit sa-mi gasesc locul in masina din showroom. Asa ca am largit sfera si la Audi, desi e cam cah pe gustul meu si unde doar Q5 s-ar incadra in standarde...un Q5 TDi de 204, quattro, cu hibridizare lejera, ar fi cat de cat ok. Sa vad la drive-test cum se comporta. Am trecut si pe la vecinii bavarezi, unde X3 mi-a placut. E mai incaoator decat Q5 si parca ceva mai bine finisat...ma dusesem chiit sa vad si cand se va lansa noul X1, care din descrierile de pana acum ar fi undeva intre actualul X1 si X3 la gabarit...cand mi-a zis dealerul ca stilul interior va fi ca la noua Serie 2, cu doua tablete in bord, am zis pas...o sa ma uit si la ala cand se lanseaza, dar nu cred sa-mi placa.
In alta ordine de idei, ca sa revenim si la obiectul curent al garajului, sper ca am reusit sa descopar sursa zgomotului de la Toyota...un deflector de aer de la trager, care, cel mai probabil, a fost pus prost la schimbarea radiatorului, in 2020 si, in timp, s-a deplasat pana a ajuns sa bata in trager in unele momente...baietii de la service-ul ala au cateodata o problema cu carenajele si protectiile de plastic...l-am fixat la loc, sper sa fie de acolo...dupa sunet, ala pare a fi. Mai am claxonul de rezolvat, e ars, trebuie comandat altul de inalte.

LE - de acolo erau zgomotele pe fata...o ora si jumatate bine petrecuta in garaj si cateva clipsuri si e ca noua la loc...doar e la o cincime de rodaj de abia...
b06fcn
Azi m-am dat cu un XC60, cu motorul Diesel de 197 de cai si AWD. Mi-a cam placut wub.gif ...masina de drive-test avea 25000 km, model 2021, modelul standard cu piele si inca vreo cateva prostii...se sta vine in masina, porc-bafgajul e ce trebuie. Se musca chiar bine pentru gabaritul de SUV si cu jantele pe 18 si gume cu talon mare e chiar OK, fara sa fie barca...e cam zgomotoasa de la 160 in sus si e limitata la 180. Chestie care se poate rezolva la vreo doi tuneri prin DE. Mai am sa vad X3 cum se comporta, dar inima se cam duce spre Volvo...acum sa vedem si la pret care iese mai bine...
b06fcn
Ieri am avut o surpriza placuta la Mazda. Am facut un drive-test cu o Mazda 3, cu motorul de 186 de cai si AT, plus cu CX5 diesel. Asta nu era ce vroiam eu, adica 4x4 de 184 de cai, ci doar 4x2 de 150. Dar concludent pentru ce aveam eu nevoie...dar si neconcludent un egala masura...
Sa o luam metodic - Mazda 3 - foarte OK masina, spatioasa, bine finisata si insonorizara. Desi masina de test avea doar 716 km la plecare si 750 la sosire s mi-a fost mila sa dau in ea prea tare, mi-a placut cum se misca...pleaca bine de pe loc, desi trebuie dusa mai sus in ture, ca deh, motor aspirat...cutia automata schimba bine si stie sa faca si frana de motor la intrarea in curbe...daca trebuie, se poate juca si cu cutia in regim manual...iar cand e activata functia Sport, e chiar de trebuie. Si toata chestia asta, cu un consum de 7 la suta pe distanta testului...masina fiind noua, motorul nelasat inca, zic ca e un consum destul de bun...nu am reusit sa ii dau mai mult de 180, ca era destul de aglomerat, dar ajunge repede la suta si peste...
Cx5 - se vede motorul cu cuplu...desi era versiunea de doar 150 de cai, se misca foarte bine masina. Urca usor pana la 180 si nici nu se aude, ca in celelalte SUV-uri testate. Franeaza bine si nici ruliu nu prea are. Se simte ca e sUv, dar intr-un mod decent...La capitolul asta e chiar peste Volvo...si la suspensie e mai ferma decat Volvo. Per total, pe cei cca 40 km de test, combinat autostrada si ceva zona peri-urbana cu cateva semafoara si ambuteiaje, am scos un consum de 6,4 la suta. Decent. Partea proasta e ca din cauza corectilor politic, nu se mai poate comanda decat o scurta perioada modelul diesel 4x4, si asta doar in echiparea de top, Homura. Asta nu na deranjeaza, ca era ce vroiam sa iau, dar masina pica de pe lista din cauza asta. Nu ma grabesc sa o iau acum si dupa aia sa risc sa nu o pot inmatricula in tara cand ma intorc in 2024. Desi cei de la dealer se jura ca nu va mai exista alt CX5, inteleg ca noul model ar fi in pregatire. Pe de alta parte, in 2022 i-au facut un nou facelift, ceea ce ar contrazice teza anterioara. Pacat, ca era o masina cu care m-as fi impacat. Mai am sa vad una pe benzina cum s-ar comporta, ca dinamica si consum. Ramane sa ajung la drive-test si cu x3 totusi. Probabil saptamana viitoare...
einstein1984
De ce sa nu o poti inmatricula? ca in 2024 o s fie SH inmatriculata in UE, nu ar avea de ce sa nu fie primita in tara.
Vezi ca in 2024 multe modele de masini ori vor fi inlocuite ori vor avea facelifturi scumpe pentru ca intra in vigoare un pachet legislativ care cere niste echipamente si omologari.
b06fcn
Fiind diesel, ma gandesc sa nu le vina astora vreo idee...daca in Fr, care era mama dieselului, acum toata lumea se uita scarbita la tractorina...plus ca e prea devreme, ca am masina de miscat pe aici...grosul de kilometraj incep sa il fac dupa ce revin acasa, ca reiau si naveta de GL...era la dealerul Mazda un CX5 adus la buy-back, model 2017, cu 370000 km la bord. Nu imbatranise deloc urat, dimpotriva...din cate am inteles, masina aia facuse des naveta DE-UA si retur...cica turbina incepuse sa suiere si de aia o deadea la schimb pe modelul 2022, tot din cauza de incetare a productiei de diesel...
einstein1984
pai vine euro7 si o sa fie greu de atins norma de poluare la alea noi, insa ce e in productie nu se poate interzice.
b06fcn
De aia am zis sa vad si in DE care e treaba, astia aici au si malus ecologic, care la 4x4 e cam mare, cateva mii de euro, care nu se regasesc in pretul masinii, ci se platesc separat ulterior. De unde dezinteresul pentru modele 4x4...
Am mai vazut prin AT ca exista inca Kia Sorento 2.2 diesel...
Nu ma grabesc, e bine ca am timp sa testez piata si sa ma decid...astept si noul GLC sa iasa.
b06fcn
Din cauza ca noul GLC intarzie sa apara si nu stiu exact daca va fi la fel ca C la interior sau se va duce spre EQC, cu o singura tableta lunga, plus ca piata e in degringolada, cu riscuri de scumpiri si eliminare de discounturi specifice, am decis sa merg pe o chestie sigura si am dat comanda de C220d 4Matic Avangarde, negru cu tapiterie Artico neagra la interior, Keyless Entry cu portbagaj automat, consola centrala la fel ca restul bordului in loc de piano black si inca niste maruntisuri. Singura chestie pe care o vroiam dar pentru care nu merita sa iau linia AMG era bordul invelit in Artico, cum e si pe GLA. Asta sa fie problema...Am lasat jantele de serie pe 17 si am bifat optiunea gume de iarna, urmand ca pentru vara sa iau jante pe 18 sau 19, in functie de ce exista in COC. Probabil unele de 19 spitate din pachetul AMG cum am si pe GLA. In felul asta are si GLA-ul o sora mai mare cu care sa stea de vorba in garaj...
Acum astept hartogaria, sa platesc avansul si sa astept sa vina Mos Craciun...ca cica prin noiembrie ar fi gata de livrare, plus cu ce mai face pe drum, cam pe acolo ar fi.
Laurentziu83
Mai degraba, la cat mergi tu, un diesel e cel mai potrivit.
Bibanu
QUOTE(Laurentziu83 @ 16 May 2022, 19:24)
Mai degraba, la cat mergi tu, un diesel e cel mai potrivit.
*


Omu' a zis de C220d! Oare " d " ce inseamna?
Laurentziu83
Pentru ca incepuse sa se uite la hibride, la benzinare hibride, etc.

La drum intins pe autostrada, hibridul e cam degeaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.