Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
Pentru ca azi am apucat sa plec mai devreme de la birou, am reusit sa fac roata restanta de la Megane. Dupa aproape 6 ani, am reusit sa repar janta de aliaj lovita in accident. Masina e acum completa la exterior. Ma rog, mai putin in ceea ce priveste bandourile de la bara spate [attachmentid=1628104488]

15 May 2019, 13:03:
Lasat Megane la service in dimineata asta. M-au sunat sa-mi spuna ca mai trebuie bielete de directie si capete de bara, de care stiam ca sunt pe duca. Ei recomandau Febi, le-am spus ca vreau Lemforder, chiar daca costa mai mult. Acum astept sa ma sune sa recuperez masina.
wolfin
Nu stiu...da febi sunt chinezarii made in De... dar parca oem is ce trebe..mai ales pe tren de rulare
b06fcn
Nu am avut probleme cu Lemforder, bieletele anterioare tot Lemforder au fost si au ceva rulaj la activ. La cat de putin a ajuns Megane-ul sa mearga, parca nu mai merita sa bag piese OE Renault, daca nu le prind la un pret bun.
In alta ordine de idei, nu am mai apucat sa recuperez masina in seara asta, ma duc mainepe la pranz, ca nu am vreme de dimineata. Dupa care, spre seara, o duc o fuga pana la Galati, sa vad daca au facut treaba buna si sa o mai desfund nitel...dupa care o duc la mosie sa-i schimb uleiul...
cj98czh
QUOTE(b06fcn @ 15 May 2019, 22:03)
Nu am avut probleme cu Lemforder
*



Lamforder au scazut rau de tot calitatea in ultimul an ... baietii unde duc eu masinile de obicei erau mari fani ... acum nu mai vor sa aude de ei ... bine .. nici Febi nu este ce trebuie ... aia dau comanda si cumpara de unde apuca ...
MuciX
Meyle HD
cj98czh
up.gif
b06fcn
Am recuperat Megane-ul, problema a fost de la un simering care a cedat. Coroborat cu ruperea burdufului, care mi-a dat semnalul ca e o problema. S-a reconditoonat caseta, s-au schimbat lichidul si facut geometria si acum este ok masina. Am recuperat si discurile spate de Toyota, sa vad cand am vreme sa le schimb.

16 May 2019, 22:45:
Am venit cu Megane-ul la Gl, sa-l mai dezmortesc la drum intins si sa-i fac revizia la mosie, duminica.
Trebuie echilibrate rotile, cam vibreaza de la 140 in sus. In rest, merge bine. Chiar mi-era dor de masina asta, de modul cum se aseaza pe sosea si de felul in care se duce ca vaca cand ii dau talpa...Pacat ca Renault nu mai face masini cu motoare serioase si recurge la glume de genul 1,5 dci. Daca ar pune motorul de 1.8 dci de pe Talisman si Kadjar pe Megane-ul sedan, as reveni la romb, asa insa, nu prea...
Dupa reparatie, directia e ok, parca nitel mai ferm volanul decat inainte, insa, per total, sunt multumit.
cristic1982
Era motorul de 1,6 dci le Megane Sedan, dar cred că ai putea face un drive test cu un 1,5 dci, o să vezi că 1,9 de pe Megane 1 nu este rachetă față de el.
b06fcn
Am 1.6 pe Kia si se simte cilindreea mai mica, chiar daca masina merge bine. Am mers cu Megane 1.6 dci, nu se compara cu 2.0 dci pe care il aveam pe Laguna. Nu-mi plac motoarele mici si comprimate...
cj98czh
Acu avandu-l atatia ani pe domnul Megane ... pot sa afirm sus si tare ca 1.6 dci ii da clasa din orice punct de vedere ... cu 1.5 dCi este tot cam pe acolo ... 1.9 dCi de pe Megane 1 a fost un motor excelent atat din punct de vedere al fiabilitatii cat si al performantelor pentru vremea respectiva si pt. caroseria Megane-ului ... dar este depasit ...
b06fcn
Nu spun ca nu este depasit, insa eu ziceam altceva, si anume ca a fost o combinatie buna intre motor si caroserie. Caroserie relativ usoara + motor mare = Love. Pe cand la actualele modele, oricat de evoluate ar fi motoarele, la cat de grele si "dezvoltate" au devenit masinile, un motor mic se simte...exact asta am simtit la Kia, motor de generatie noua, geometrie variabila etc, putere mai mare decat la 1.9 dci, dar cilindree mai mica. Se simte, oricat am vrea sa nu recunoastem chestia asta. Chiar si cipuite si la putere aproximativ egala, tot Megane-ul se misca mai bine...cilindreea aia mai mare isi spune cuvantul...
cj98czh
daca am compara un 1.6 cu un 2.5 sau 3.0 de acord cu tine ... insa intre 1.6 si 1.9 ... sa fim seriosi ... nu puem sa vb. de o diferenta ... parerea mea ..

Ca parere personala ... am condus Kia atat diesel cat si benzina ... niciodata nu mi-a facut impresia ca ar avea cu adevarat calutii aia declarati ... tot timpul mi se parea ca 15-20% din ei sunt in vacanta ...
b06fcn
Am mers cu Kia pe benzina, aia de 1.4 16V si mie mi se parea ca nu are 109 cai. Trebuia urcata sus in ture sa se miste cat de cat ok. Ma rog, pentru mine, care veneam de pe ale mele, pentru altii probabil Kia aia e racheta. Asta diesel de 1.6 crdi e OK, chiar se simte puterea, cel putin la a mea asta a fost elementul care m-a convins sa accept o cilindree mai mica fata de 1.9 sau 2.0 ce cautam la vremea aia...da, nu pare mult de la 1.6 la 1.9 si se poate trai relativ ok cu diferenta in minus, dar sub 1.6 in nici un caz...am facut mii de km cu un desprafuitor 1.5 dci de 110 cai si e lesinata rau masina aia, cel putin pe gustul meu...ca nu o ajuta nici cutia, nu stiu, dar nu as lua motorul ala la stilul meu de condus...
dizzy
There is no replacement for displacement.
Am observat si eu asta : Octavia 2 cu 1,9 TDI de 105CP merge mai frumos ca 1,6 TDI de 105CP.
dandobre
Nu vreau să polemizez, dar orice benzinar turbo actual intre 1.2 și 1.4 cilindree, de la orice constructor, e cel puțin la fel de bun ca 1.9 dci la care te raportezi.... smile.gif
cj98czh
la performante da ca la fiabilitate nici macar nu este aproape ..
dandobre
Da, la performanțe mă refer și eu. Dar ca să judecăm cu aceeași măsură, un diesel actual e la fel de fragil prin prisma complexității la care s-a ajuns....
AndreiMR
QUOTE(dizzy @ 17 May 2019, 09:16)
There is no replacement for displacement.
Am observat si eu asta : Octavia 2 cu 1,9 TDI de 105CP merge mai frumos ca 1,6 TDI de 105CP.
*



E vorba si de norma euro. Am observat ca astea Euro 6 au un lag sesizabil la turatii mici. Am mers cu un Golf 7 2.0 TDI de 150 cp, cutie manuala. Cand plecai de pe loc trebuia turata bine, altfel riscai sa opresti motorul, iar la turatii foarte mici era complet moarta. Cu un DSG sigur n-ai simti asta, dar cu manuala se vedea ca e gatuita serios...si nu am fost singurul care a observat asta. Masina nu avea probleme tehnice, asa facea de noua. In plus, 1.9 TDI avea acel "zvac" caracteristic, care la motoarele CR a disparut, astea fiind mai liniare.
cj98czh
Nici un diesel nu a stiut sa puna cuplul jos rapid si brutal cum o face un PD ... era singurul lucru bun la motoarele alea ...
einstein1984
nu era gatuita, era cutia lunga. 320d ed din 2007 mergea cu a 2-a a la 50 prin oras la 2000 de ture, dar desi avea peste 350 Nm, tot trebuia turata la demaraj ca 1a era kilometrica
meganus_bicorpus
Am mers cateva mii de km cu scenic 3 cu 1,6 dci si a fost o placere!motorul trage foarte bine, e cel putin la fel de bun ca cel de 1,9
Pe trafic e la fel de bine, motorul de 1,6 trage si consuma foarte bine, a fost o alegere OK
dizzy
QUOTE(AndreiMR @ 17 May 2019, 09:36)
E vorba si de norma euro. Am observat ca astea Euro 6 au un lag sesizabil la turatii mici. Am mers cu un Golf 7 2.0 TDI de 150 cp, cutie manuala. Cand plecai de pe loc trebuia turata bine, altfel riscai sa opresti motorul, iar la turatii foarte mici era complet moarta. Cu un DSG sigur n-ai simti asta, dar cu manuala se vedea ca e gatuita serios...si nu am fost singurul care a observat asta. Masina nu avea probleme tehnice, asa facea de noua. In plus, 1.9 TDI avea acel "zvac" caracteristic, care la motoarele CR a disparut, astea fiind mai liniare.
*



Asa o fi. 1.9 Era Euro 4. 1.6 presupun ca era Euro 5 sau 6.
Oricum, motoarele mici nu musca la turatii mici ca nu au suflu-n turbo si nici cilindree.
b06fcn
Avand in vedere faptul ca Megane-ul in cauza nu mai are catalizatorul de amorsare, ca e cipuit si ca are linie de evacuare directa, cu finala dreapta, din inox, cred ca nu mai e nici Euro 2. Ca Euro 3 nu a fost niciodata, poate doar pe hartie...dar ce bine suna pentru un diesel... wub.gif
Oricum, raman la parerea mea lagata de cilindree, cu cat e mai mare, cu atat mai bine...
In alta ordine de idei, am luat azi de la Gl filtrele si uleiul pt Megane, maine seara cand ajung la mosie ii fac revizia...

18 May 2019, 22:23:
Am ajuns la mosie in dupa-amiaza asta si, dupa un gin tonic, am bagat Megane-ul in garaj si i-am facut revizia. Mai am maine de schimbat bucsile la bara stabilizatoare, care sunt rupte, dar care aia de la service-ul unde am reparat caseta de directie au zis ca sunt inca bune...luni il sun pe patron sa-i spun, mai ales ca le-am spus ca sunt probleme cu ele...ma rog, sper ca reparatia la caseta sa fi fost facuta cum trebuie...
Pana sa ajung la mosie, m-am oprit la o vulcanizare si i-am echilibrat rotile, ca aveam o vibratie intre 120 si 140...acum e ok, nu mai tremura...

19 May 2019, 21:59:
Schimbat si bucsile de la bara stabilizatoare la Megane, doar cele din capete erau duse, am pus altele noi si acum e liniste in masina la trecerile prin gropi si deivelari. Problema e ca s-a dus vopseaua electrostatica de pe bara stabilizatoare, s-a cojit pe cateva portiuni mari, trebuie sa iau alta din dezmembrari si s-o duc la vopsit. Ca nu cred ca gasesc una noua. La fel si pe spate, bara anti-ruliu este ruginita rau, am gasit-o pe epiesa cu 100 si ceva de lei, originala Renault. Ce nu-mi place este ca rotile de pe fata continua sa vibreze, ieri dupa echilibrare a mers Ok masina, acum vibreaza iar. O sa merg sa vad daca nu cumva trebuiesc roluite jantele, ca au luat cam multi plumbi cele de pe fata...
In alta ordine de idei, am incercat sa schimb placutele pe spate la Kia, care le-a mancat ca pe paine pe cele de pe spate stanga, din cauza de etrier gripat...am incercat sa presez cilindrul de la etrier, fara succes insa. Pentru ca deja incepuse sa se auda senzorul de uzura, am tras masina pe dreapta si i-am dat consoartei Opelul, pana apuc sa o duc la schimb de placute si reparatii etrieri pe spate...
einstein1984
la cati bani bagi in meganeul ala, am impreis aca esti ca userul sobolan, de fapt iti place sa repari la ea, nu ca ai avea nevoie de masina.
cj98czh
QUOTE(b06fcn @ 17 May 2019, 23:29)
Ce nu-mi place este ca rotile de pe fata continua sa vibreze, ieri dupa echilibrare
*



Ori ti-a sarit un plumb lipit .. ori nu au echilbrat la 0 cu 0 ... M1 este sensibil la echilibrari ... si daca vibreaza putin as pune pariu ca pe spate este problema nu pe fata ...

Cu bara stabilizatoare nu mi-as bate capul ... ce are ca este ruginita atat timp cat isi face treaba ...
b06fcn
@einstein - Megane-ul ala este o masina cu multa incarcatura sentimentala, o avem de noua, eu am scos-o din showroom de la Ipso de pe DN1 in 2003, ne-a dus pe mine si pe ai mei prin toata Europa, am fost cu ea in Moldova si Ucraina, a facut bani pentru familie...ca sa nu mai zic ca e buna la casa omului, acum, daca nu aveam Megane-ul sa ma depaneze cat ii dau Opelul sotiei, pana repar Kia, unul din noi trebuia sa se sacrifice sa-l duca si pe celalat la birou...
@cj - s-a echilibrat de la 0 la 0, problema e ca pe fata au cerut multa greutate, gen 70 de grame pe exterior, ceea ce ma duce cu gandul ca jantele ar trebui roluite. Am sa ma aplec cu atentie asupa problemei. In ceea ce priveste bara stabilizatoare, problema e ca s-a cojit vopseaua spre capete, odata cojita vopseaua, diametrul s-a redus si bucsile au intrat cam usor. S-ar putea sa fie si uzura, nu zic nu, desi nu se vede la ochi asa ceva. Plus ca, odata dusa vopseaua aia, a ramas o parte rugoasa pe unde risca sa intre apa si sa faca rau mai mare...
cj98czh
Cand au facut echilibrarea au dat jos tot ce este plumb si ai facut-o de la 0? la fel pt. toate 4 rotile?

Iarasi ... aparatele alea de echilibrat ar trebui revizuite periodic ... multi nu o fac pt. ca costa ..
MuciX
Am patit candva asa cu niste roti de iarna, cerea 60-70gp, dar au desumflat roata, au sucit putin anvelopa in alta pozitie si cand au re-echilibrat a cerut greutati "normale".
b06fcn
@ cj - s-au dat jos plumbii si s-a luat de la 0. Le-am facut la un centru mare de anvelope, pe DN-ul dintre Buzau si Ploiesti, unde am mai echilibrat roti si a fost OK.
O sa fac programare la Autosoft, sa vedem ce si cum...
einstein1984
Si eu aveam un atsament sentimental fata d elogan, dar tot l-am dat. Bine, din motive de tinichigerie, ca mecanis era ok.
b06fcn
Eu am rezolvat tinichigeria si vopsitoria la Megane, o tin pana o fac istorica. De fapt, mi-am propus sa le fac pe toate istorice. Ce cumpar de acum incolo va fi perceput ca strict bun de folosinta...
MuciX
Sunt sigur ca la fel ai zis si cu astea pe care le ai acum. tongue.gif
b06fcn
Tocmai ca nu. Ca dovada, Leguma neagra, care a ajuns sa tina companie unei anumite milfe dunarene...
La astea de acum, oricare din ele (ma refer la Toyota, Kia, Opel si Megane) au o incarcatura sentimentala mare. Urmatoarele se vor incadra in alta categorie, respectiv bunuri de consum...
einstein1984
Succes! Daca aveam loc si finante de o alta masina in plus fata de logan (si cel mai importnat, daca ma lasa nevasta) as fi incercat si eu, era o candidata buna pentru asta. Din pacate, nu a fost cazul.
A priori o bara stabilizatoare fata apare pe la 120 euro fara TVA in Dialogys.
b06fcn
Merci de urari. La mine nu se pune problema, ca nevasta nu are nici un cuvant de spus in treaba asta. Decizional adica, mai comenteaza ea dar ii trece. Am si argumentul suprem, Toyota, Opelul si Megane-ul sunt pe numele meu, ci al mamei, dupa sucesiune. Si cum mama nu vrea sa le vanda, suntem obligati sa le folosim si sa le intretinem. Iar Kia nu se schimba pana la 200000 km. Are 165000, la 5000 de km pe an, mai dureaza...
dandobre
Esti chitros... biggrin.gif
Ia-i d-nei o masina noua, de care ii place ei, ca ai de unde.......
dizzy
Cum zicea un coforumist:
Doamna toarce langa tine, masina in garaj...
Dar daca iti permiti, de ce nu?!
Fiecare familie cu politica ei, la noi, daca ceva nu are utilitate clara, se vinde, se arunca, se doneaza. Si mie mi-a placut Octavia extrem de tare, dar consider ca am facut bine ca am dat-o. La fel si dnei ii placea Loganul si a plans nitel dupa ea dar s-a obisnuit repede.
Revenind la jante, pana la urma, daca le faci un test de roluire si sunt strambe, poti oricand sa iei un set nou, ca nu eo avere si se gasesc. Compensarea abaterilor geometrice u greutate suplimentara nu e cea mai buna varianta.
b06fcn
@dandobre - masina pe care o are consoarta acum, adica Kia, chiar ii place si nu o vrea schimbata. Idem Toyota, pe care o mai cere sa se duca la plantatie. Ca nu ii iese de fiecare data, e alta poveste.
Nu are rost sa ingrop o suma de bani intr-o masina care nu face mai mult de 5000 km pe an, cand intretinerea masinii curente nu costa prea mult...plus ca ii place si faptul ca e o masina rara, deci nu este in rand cu restul lumii. Asa ca, pe partea asta, no stress. Problema ei ar fi legata de una din cele doua masini de oras, dar, atata timp cat nu cer bani in mod excesiv, nu se pune problema de a renunta la ele...iar intretinerea, facand-o eu, imi permit sa tin 4 masini cu costul de intretinere la reprezentanta pentru una si jumatate...

20 May 2019, 19:50:
Mi s-a pus pata in seara asta si am dus Megane-ul la Auto Soft pe Dudesti. Concluzia, trei jante patrate (din care doua pe fata). Dupa roluire, au luat cate 40 de grame de plumb fiecare, fata de 70 pe o latura si inca ceva pe partea ailalta. Acum sa-mi fac vreme sa ies pe autostrada sa-i dau blana, sa vad cum reactioneaza la viteze mari...
In alta ordine de idei, maine duc Kia la facut franele si curatat vana EGR.
b06fcn
Am recuperat Kia de la service. Asa cum am mai spus, etrierul stanga spate se gripase si nu mai lucra in mod corespunzator, practic masina frana, dar pistonul nu-si mai revenea decat foarte putin. S-au schimbat pistonul si garniturile, dupa ce s-a curatat temeinic ce era pe acolo, s-au pus placute noi si gata. In plus, pentru ca imi dadea frecvent eroare de EGR + aprins martor Check Engine, s-a curatat si vana EGR, care era ancrasata...
Am fost si la vopsitor sa vada masina, peste o luna i-o duc la vopsit. Acum caut solutie sa fac si jantele de aliaj, oscilez intre vopsire in camp electrostatic si vopsire clasica...
Cu alte cuvinte, de azi imi iau Opelul inapoi si o las pe consoarta cu masina la care tine...

M-am dat azi cu Kia dupa ce am luat-o de la service, am avut ceva drumuri de facut, se simte curatarea EGR-ului, in special la plecarea de pe lox, parca raspunde mai repede acceleratia...in rest, am profitat ca am pus mana pe ea si i-am luat lamele noi la stergatoare, plus completat lichidul de spalat parbrizul....
b06fcn
Am venit la mosie si, dupa o juma' de zi de asistenta la instalatii (am avut niste probleme cu ceva robineti, atat in casa cat si in caminul de apa), m-am bagat la schimbat discurile spate la Toyota. Am demontat partea dreapta, am curatat bine suportul de etrier, dupa care am inlocuit ghidurile de etrier, cel de jos nu mai avea bucsa de cauciuc, probabil de acolo si jocul etrierului si uzura ciudata, atat a placutelor, cat si a discului. Practic, placuta mai lucra pe 1/3 din suprafata discului...pentru ca s-a lasat intunericul, nu am terminat lucrarea, ca sa vad maine pe lumina cum se aseaza alea toate. Ce mi-a placut la setul de placute Jurid e ca vin cu tablitele pe care stau placutele. Sunt curios daca va trebui sa iau placutele la polizat, ca sa nu se blocheze in suport. Continuarea maine, acum ma delectez cu o bere nefiltrata...
cj98czh
ce jurid ai luat? normale sau white?
b06fcn
Cred ca normale, ma uit pe cutie si zic aici...

LE - placutele sunt Jurid normale, imi place insa ca au intrat cum trebuie si nu a fost nevoie de ajustari...acum plec spre casa, o sa merg lejer ca sa se aseze cum trebuie. Cred ca mai trebuie reglata frana de mana, o sa vad data viitoare...

26 May 2019, 19:18:
Plecat de la mosie spre copitala, masina a mers Ok, nici un zgomot ciudat, nici o frecare, franele ok, pedala ceva mai consistenta la apasare. Ajuns acasa, lasam bagajele si cap compas catre mama, sa las Toyota in parcare si sa iau Megane-ul la frecatul saptamanal prin copitala. La roata dreapta spate freaca ceva, nu-mi dau seama daca e din placute sau din tamburii de frana de mana...cred ca aia sunt, ca am tras frana de mana la maxim...zilele astea ma uit la ea din nou...
b06fcn
Pentru ca scaunul de la sofer de la Megane are ceva probleme la sezut (tapiteria descusuta si buretele tocat), am comandat un scaun de dreapta de pe un Megane care se dezmembreaza si care are tapiteria la fel cu al meu, plus o cascheta de bord, ca sa o schimb pe a mea, la care s-a dezlipit vinilinul de pe partea superioara.
Mai am de gasit o bara stabilizatoare de fata, dupa care, sa-i iau bucsi pe masura, plus bara Panhard pe spate...
cj98czh
barile stabilizatoare sunt de 23mm si 24 .. vezi daca o gasesti pe aia mai groasa ... cu toate ca eu nu as umbla la ea ...
b06fcn
Caut bara de dci, cum am pe masina acum. Mi-e teama ca cea de pe masina sa nu fi fost afectata de rugina pe partile unde s-a cojit....mai vedem, pana una alta e OK masina, dar tot se aude o lejera bataie pe fata...

<span class='edit'>29 May 2019, 17:11:</span>
Comandat si bara Panhard pentru spate la Megane, OE Renault, 85 de lei. Maine soseste.
Pentru bara stabilizatoare fata am vazut ca exista si bucse de poliuretan, cred ca am sa merg pe alea.
AndreiMR
Băieții cu Alfe care au folosit bucșe de poliuretan s-au plâns ca, deși nu ajung sa bata, după un timp încep să scârțâie foarte rău. Multi au renunțat la ele și au revenit la bucșe clasice
b06fcn
Am citit si eu asta pe niste forumuri de afara, insa am zis sa incerc...cum o fi norocul acuma...

30 May 2019, 17:38:
Mi-au livrat azi scaunul si cascheta de bord pentru Megane. Saptamana viitoare am de lucru sa le schimb.
einstein1984
sunt in ceata, ce bara panhard spate? meganeul stiu ca a avut bare de torsiune pe spate, nu rigida ca sa aiba nevoie de bara panhard.
b06fcn
Are bare de torsiune pe spate, plus un profil rectangular care leaga cele doua prinderi ale puntii de caroserie...stiu ce zici, teoretic bara panhard asigura o legatura laterala intre punte si caroserie. Asa au zis aia de la magazin ca se cheama si piesa asta, care are mai curand rog de rigidizare...vezi in poza piesa in cauza, marcata cu sagetile rosii[attachmentid=1628105199]
einstein1984
ahaaa, Dialogys ii zice Support ME, 20 de euro fara TVA. Bara panhard sigur nu e smile.gif
merci!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.