Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
M-am luat deja cu ei in gura din cauza ca masina este o conversie de la benzina la diesel si incearca sa nu accepte atestarea, desi se incadreaza in criterii, in caz ca se ajunge la arbitraj la forul international nu vreau sa le dau alte motive de respingere. Plus ca vreau pasaport FIVA, ca sa pot merge cu ea si in strainatate.
Ma gandesc ca vopsirea bordului se poate face la fel ca la volan. Am sa il intreb pe nenea unde am facut volanul daca se poate.
b06fcn
Am facut azi comanda de consumabile pentru revizie la Opel, Megane si Kia. Am ales sa trec si Kia pe ulei Elf, sa vedem cum se comporta. Sa vad cand mi le livreaza, abia dupa Paste mai ajung la mosie sa fac lucrarile agricole restante si sa ma ocup si de masini, ca termenele de revizie sunt depasite sau in curs de depasire.
Cu bordul de R21 am gasit solutie, se poate vopsi, am sa incerc sa il fac eu, drept pentru care ma voi pregati sa il repar pe cel mai stricatm, adica cel de AC, ca sa-mi fac mana. Si poate, in felul asta, nu mai am de umblat la celelalte. Oricum, am gasit un Renault Medallion de vanzare - model de 21 vandut in SUA, dupa poze arata bine bordul, e cu AC, doar ca e visiniu. Daca se poate vopsi si il scot la o suma buna, il iau ca nu cere de mancare.
tatabobu
In mod normal n-o sa ai ce sa-i reprosezi. Accentul pe care l-am birjarit vreo 7-8 ani a avut parte doar de elf 10w40, si n-a sughitat dupa Mobis. Dar l-am schimbat la 7-8 mii de km, ca erau cam toti in oras.
dizzy
Daca ai motor de 1.9, de ce vrei neaparat Atestat?că impozitul e mic, oricum faci ITP anual, ai deja o conversie.
La un 3.5 benzina înțeleg.
b06fcn
@ tatabobu - nici Kia nu face mai mult de 5-6000 km intre doua schimburi de ulei, cam asta e rulajul anual al masinii...am vazut ce poate Elf in romburile din ograda;
@ dizzy - vreau sa o atest din cauza ca astea istorice nu sunt afectate de eventuale restrictii de circulatie, RCA este 100 de lei pe an, nu platesc impozit si vinieta, plus ca ITP-ul se face la doi ani. Per total, in loc de 180+150+200+100=630 de lei pe an, ma costa 100 de lei anual asigurarea si 150 de lei ITP-ul la doi ani. Adica 350 de lei pe doi ani, fata de 1260 de lei pe aceeasi perioada.
ProfiBv
Ceva mai special la istorice,mai potrivit si la mosie , Espace Quadra 1987 parca (daca-l mai gasesti).
Sau ca update din R21 ... macar R25 / Safrane. biggrin.gif
b06fcn
Espace-ul nu m-a pasionat niciodata. 25 am avut, dar nu m-a dat pe spate. Safrane, da, e pe lista, caut un Biturbo de ceva vreme, dar nu se gasesc in mintile lor. Asa cum nici 21 Turbo nu mai sunt prea multe. S-au facut 13000 in total, au mai ramas vreo 2-3 mii in toata lumea. Doua au ajuns la mine, una intreaga si a doua de piese.
21 alb este masina mea de suflet, mai rara decat multe altele, avand o serie de caracteristici pe care foarte putine R21 le au - serie de sasiu de Spania (VS1 in loc de VF1, de se uitau crucis aia de la RAR la mine cand ma duceam la diferite omologari), tropicalizata, AC din fabrica etc.
tatabobu
Gasesti in UK daca stai sa pandesti, si inca la preturi de nimic (200 - 1000 de lire). Dar cu timona pe partea gresita a barcii. De Safrane ziceam, biturbo nu stiu daca au avut.
b06fcn
Nu ma pasioneaza chestii din afara UE si care au circulat pe partea gresita a drumului...
Plus ca, pe langa ce am acum ca masini istorice sau in curs de intrare in categoria asta, si restul garajului va avea aceeasi soarta, din motive subiective de sentimentalism. Laguna neagra a fost prima masina care a depasit conditia asta, cele care vor urma vor avea aceeasi soarta. Mai putin daca imi iau Land Cruiser nou, pe ala il tin...
b06fcn
DIn cauza ca gaozarii de la Toyota Nord au niste preturi astronomice si, desi au agreat un pret cu Asirom mi-au mai cerut si mie bani in plus pentru nu stiu ce cenzuraturi, am preferat sa iau banii de reparatie in regie proprie pentru schimbul de parbriz la Avensis. Am comandat lucrarea la Austroglass, vineri vin sa-mi monteze acasa parbrizul, am garantie 2 ani daca se mai sparge de la pietre.
dizzy
Am abonament la Pilkington de vreo 15 ani.
Nu are rost sa apelez la altii.
Mi-am schimbat parbrizul de vreo 10 ori in ultimii 15 ani si luneta o data si am fost multumit.
Oricum Toyota nu fabrica sticla, le iau de la unii gen Pilkington, Saint Gobain, etc
Acelasi parbriz costa vreo 2000 de lei la Pilkington sau 8000 de lei la Ford.
b06fcn
Dupa ce m-am ”indopat” in weekend cu filmulete cu vinyl wrapping pe youtube, mi-am luat inima in dinti si am comandat 4 metri de vinilin gri, fin, fara burete pe spate, doar panzat, sa incerc sa repar bordul cel mai amarat de R21. Daca nu iese din prima, incerc pana iese, din 6 mp oi reusi sa scot ceva ok pana la final...
tatabobu
Vezi daca nu te coafeaza sa incerci ceva de genul asta: https://www.vinyldye.co.uk/
b06fcn
E o idee, merci. Am sa iau asta pentru bordul bej, sa-l fac gri.
Vinilul e pt bordul pe care vreau sa il repar complet.
b06fcn
Pam pam...parbriz nou
[attachmentid=1628116439]
ProfiBv
QUOTE(b06fcn @ 22 Apr 2020, 11:37)
Dupa ce m-am ”indopat” in weekend cu filmulete  cu vinyl wrapping pe youtube, mi-am luat inima in dinti si am comandat 4 metri de vinilin gri, fin, fara burete pe spate, doar panzat, sa incerc sa repar bordul cel mai amarat de R21. Daca nu iese din prima, incerc pana iese, din 6 mp oi reusi sa scot ceva ok pana la final...
*


Ca ideie http://www.aspad-shop.ro/catalogsearch/res...cat=&q=prenadez
psychoo
Prenadezul strange si poate ii crapa vinilinul de la soare/frig in cativa ani
As incerca cu adeziv pt mocheta pe baza de apa de la ceresit
Tine foarte bine si ramane flexibil ca un silicon dupa uscare
ProfiBv
E vinilin panzat .Mai degraba se exfoliaza el de la soare.
In plus dai un strat subtire , se usuca repede , nu-ti mai trebuie pensula...
wolfin
Poate gasesti spray ..e mai usor de aplicat

De tipul https://www.hornbach.ro/shop/Spray-adeziv-t...223/produs.html

Dar cu protectie uv...cald/rece
b06fcn
Am luat adeziv special la spray, identic cu ce am folosit cand am retapitat fetele de usi de la Opel. M-am uitat mai bine la bordul cu probleme si il pot face, am vazut cum se poate separa coaja de deasupra de maruntaiele de dedesubt. Cred ca imi va lua doua sau trei weekend-uri sa il fac, dar nu ma simt intimidat de proces.
Pana una alta, am mai avansat la masina alba, in sensul ca am gasit aproape toate plasticele de care am nevoie la interior, plus o mocheta in stare foarte buna ramasa de la hatchback-ul visiniu taiat acum ceva timp. Nu mai am nevoie de cautat alta
mocheta, sau se facut una de la zero.
In seara asta sau maine ii fac o lista cu ce alte chestii mai trebuiesc luate pe parte de mecanica si frane si, usor, usor, ma apuc de ea. Sper ca peste vreo doua sau trei luni sa fie gata...
b06fcn
In weekend am facut revizia la Kia, intre doua sape la pomi.
Am trecut pe ulei Elf, 5w30, la o prima impesie e ca motorul se aude altfel, parca inainte avea un zgomot metalic in ture, acum suna mai « matasos » wub.gif
In rest, sa-i fwt in organul vorbirii pe aia de la AUtokarma, am comandat filtre OE Kia, m-a sunat un gigel sa-mi spuna ca nu le au si ca-mi da Mann. I-am zis ca nu vreau sa aud de Mann, ca am avut probleme cu un filtru de aer si ca, daca nu au OE Kia, vreau Jakoparts. Cu seria de sasiu mi-a trimis filtru de aer de Ceed, care e mai mic. Cat de retardat sa fii?
MyKe89
Sunt câte unii paraleli și echidistanți cu jobul lor. Mie îmi spunea unul de la epiesă că nu mi se potrivește sonda lambda, deși am pus modelul exact în coș (nu am cerut consiliere), am stat cu el în telefon până s-a convins că se înșeală.
b06fcn
Daca sunt echidistanti cu jobul, sa nu-l faca, sa lase pe altul care poate si stie ce are de facut. Acum trebuie sa comand alt filtru, sa-l dau retur pe asta si sa il iau pe celalalt. Sunt curios daca vor plati ei curierul sau trebuie sa ma duc eu dupa filtrul nou si sa-l dau pe cel vechi inapoi.
Le-am scris la rubrica de reclamatii, ca la telefon nu raspunde nimeni, astept sa vad ce raspuns primesc. Si, mai ales, cand il primesc...
MyKe89
Nu aș comanda alt filtru, pur și simplu i-aș anunța că au greșit comanda. Să decidă ei următorii pași.
YRX
Pai e simplu, returneaza filtrul si comanda altul, alte zile pierdute.

Am citit de operatiunea de infoliere a bordului, daca imi permiti o parere.

Vinilinul de pe la noi e deosebit de prost, chinezesc de invelit agende. Se distruge urgent de la frig si soare, muncesti degeaba. Daca gasesti produs de Konrad Hornschuch (marca Skai, actualmente detinuta de Continental) merge, dar si aici e pe categorii. www.skai.com sa te dumiresti.

Adeziv iti trebuie unul de uz industrial, pentru populatie nu se pot comercializa substante periculoase, adica exact alea care fac un adeziv bun si rezistent. Vezi daca gasesti pe la diverse firme de chimicale. Am luat si eu adezivi de contact spray Uhu, Lidl, QH, sunt slabe, se distrug foarte repede si se dezlipesc materialele.

Daca faci rost de materiale bune te poti apuca, daca nu, mai mult o sa te enervezi. Poate iei in calcul si "plusarea", procedeul ala prin care se depune un strat de catifea sau vopsirea simpla dupa ce repari crapaturi, chituiesti etc. Am vazut un bord vopsit si arata foarte bine.
b06fcn
@Yex - merco de sfaturi, apreciez. Inainte sa ma apuc, am citit mult despre produse, calitati, specificatii.,Am luat vinilinul de la o firma de la Arad, mi-au dat si garantie ca este dedicat pentru auto. Adezivul e la spray, luat tot asa, de la magazin dedicat. E la fel cu cel pe care l-am folosit cand am retapitat fetele de usi de la Opel. Dupa 2 ani, sunt inca lipite bine. Daca nu iese bine, nu e problema decat de eventualul timp pierdut, ca bordul in sine este cel mai amarat, caruia ii mai dau o sansa. Pe cel bej il am de rezerva, in caz de probleme il vopsesc pe ala si am rezolvat.
In alta ordinde de idei, vrand aseara sa plec cu Toyota sa vin sa stropesc via si pomii de la mosie, am constatat ca bateria e descarcata. Initial, am zis « asta e, are peste 6 ani de cand a fost schimbata, iau alta ». Dupa care m-am gandit sa ma uit la plafoniera...abia mai palpaia becul, pentru ca idiotii care au schimbat parbrizul, in loc sa o lase pe functia de usi deschise, pentu ca se sting automat becurile daca nu ai inchis usile dupa 5 minute, au miscat de butonul de comanda, probabil crezand ca o sting de tot. De fapt au lasat-o aprinsa. Asa ca o sa incerc sa incarc bateria, poate am noroc si nu trebuie inca sa o schimb.
bgdrenault
Nu se inchide automat tot circuitul dupa cca o ora, sau ceva de gen?
b06fcn
Daca butonul este pe ON, nu se poate. Cred ca la nici o masina care are buton fizic on-off nu se poate. La Opel pot comanda plafoniera din blocul de lumini, apasand pe butonul de aprins farurile, la ala asa este. La Toyota, la Kia, la Megane si la fosta leguma, am veriicat si nu se poate. Daca e pe ON, ramane ON tot timpul.
Laurentziu83
La Clio 2 si la Megane 3 se stinge dupa 20 de minute. La Nissan Tiida nu si nici la masinile vechi, fara calculatoare.
psychoo
Si la solenza se stinge. Si bricheta se intrerupe dupa vreo ora parca
b06fcn
Fiecare marca cu filosofia ei. La asiatice, bricheta moare cand i-ai luat contactul. La romburi, trebuie pus contactul pe accesorii.
O pun duminica la incarcat si vad ce zice. M-am gandit aseara sa-i dau curent si sa plec cu ea, dar mi-a fost frica sa nu se incarce pana ajung la mosie si riscam sa raman blocat pe undeva.
b06fcn
Azi am reusit sa fac revizia la Opel. ODO 149.000 km. Ulei si filtre OE GM. Cu alte cuvinte, a bagat masina asta 6000 km intr-un an de zile. Din astia 6000 km, 1000 au fost 2 drumuri la Gl, inca vreo 1000 drumuri la mosie, strict oras restul de 4000. AM observat ca « lipitura » de la senzorul’de nivel nu mai face figuri si nu mai curge nimic pe acolo.
Am gasit redresorul, il iau acasa sa vad daca pot incarca bateria de la Toyota. Tot nu am apucat sa ma uit la antena de la Opel.

LE - Ajuns la copitala, am dat jos bateria de la Toyota si am pus-o pe redresor. Nu se poate incarca la redresor, tensiunea fiind sub 3,5 volti. Maine o pun la loc pe masina, ii dau curent cat sa pot pleca cu ea si vad dupa aia cum stam.
bucatzel
Cand am lasat masina in garaj doua luni cu farurile aprinse, cand am gasit-o, tensiunea era 0. Si tot a incarcat-o redersorul peste noapte. Bine, redresorul meu e de fapt o statie de alimentare pentru ceva aparate de emisie-receptie, da' se descurca mai mult decat acceptabil.
tatabobu
Eu saptamana trecuta am reusit, cu un parlit de redresor simplu, sa urc bateria de la 3 la 12.6 volti. Am lasat-o deconectata pe masina, mai incerc peste o saptamana sa vad cat capacitatea.
b06fcn
EU am un redresor din ala de 70 de lei, din Lidl. In carticica cu care a venit scrie ca daca bateria este sub 3,5 volti nu incarca. O fi vreo masura de protectie, cine stie.
La fel am patit cu bateria de pe Megane, acum doi ani, baterie noua, masina nepornita cateva luni. AM dus-o la incarcat, ca era inca in garantie. Asta este, o pun la loc pe masina, ii dau curent sa o pornescsi plec cu ea cateva ture prin oras. Dupa care, la intoarcere, o pun pe din nou pe redesor, sa vad ce zice.
YRX
Asa e, redresoarele noi nu pornesc sub 9,5 v.
Daca ai pe acasa un alimentator de 12v, sau macar minim 10, pune-l pe baterie 2 minute si iti va ridica tensiunea suficient cat sa porneasca redresorul.
b06fcn
Nu am altceva decat redresorul ala, plus un redresor vechi, pe care trebuie insa sa ilcaut prin pivnita si despre care nu stiu cat de in mintile lui ar fi. Mi-am tot propus sa il scot la lumina si sa il duc la verificat, dar am tot amanat. Poate asta e momentul...
Diseara plec mai devreme de la birou, ma duc si pun bateria la loc pe masina, ies si dau doua ture cu ea, dupa care pun la loc bateria la redresor.
dizzy
Daca e din ăla comunist, cu disjunctor , pune-l cu încredere.
Eventual pui un bec faza scurta, înseriat sa ii micșorezi curentul.
silvanu96
da, astea sunt cele mai bune. nu jucarelele alea , gen lidel...
b06fcn
In seara asta am ajuns la mama, unde tin masinile. Am luat bateria de la TOyota, am coborat cu ea, pana am pus-o la loc pe masina s-a intunecat si a inceput ploaia. I-am dat curent de la Opel, a trebuit sa stau cateva minute cu cablurile cuplate si Opelul turat, dupa care a pornit. Am plecat, am facut vreo 15 km, cand am revenit si am parcat-o, am oprit motorul si am lasat-o cateva minute. Dupa care am incercat sa o pornesc, a luat-o ok. Am dus totusi bateria la incarcat, vad maine cum se prezinta.
Sper sa fi avut noroc si sa mai reziste. Acum am observat ca este baterie AGM, pentru masini cu SS. A schimbat-o Tata in Franta, acum 6 sau 7 ani, sper sa mai tina un an sau doi.
Laurentziu83
Daca nu porneste imediat cu cablurile cuplate, inseamna ca ai cablurile prea subtiri.

Ale mele sunt facute artizanal din cabluri de sudura de 16 mm si clesti pe care mufezi cablul cu surub de 10, luate piesele din Dedeman acum vreo 10 ani. La nici o masina la care am dat curent n-am stat mai mult de cateva secunde de la cuplarea lor pana am dat la cheie.
b06fcn
La cat de descarcata era bateria, nu avea cum sa o ia din prima. Cablurile sunt groase, cam 10mm in fiecare (doar partea de cupru, fara mansonul de plastic). Cand am pus cablurile pe masina si am pus contactul s-au aprins toate normal. Doar ca nu avea suficient amperaj sa porneasca.
M-a sunat mama pe la pranz sa-mi zica ca s-au inverzit ledurile de la incarcator, i-am zis sa il deconecteze de la baterie si vad maine cand ajung sa pun bateria daca e ce trebuie.
ProfiBv
De vazut si un curent stationar pe masina !
Bujor Stefan
Cablurile cred ca sunt de 25 mm2, lungime 5 metri. Cu astfel de cabluri au fost pornite Rabe, motoare de 11 litri de cap tractor, utilaje de șantier.
In cazul in care bateria mai are doar cativa volti devine mai degrabă o piedica pe traseul fluxului de putere de la bateria donatoare, plus lungimea cablurilor de 5 metri, se poate ca pentru pornire sa trebuiască sa aștepți câteva minute.
Am făcut mai demult instalația electrica de putere pentru alimentarea unui troliu la o mașină de teren, folosind un ciocan de lipit alimentat printr-un invertor de la bateria de 80 Ah. Când am încercat sa pornim motorul diesel de 3 litri, nici măcar nu-l clintea. Cu cabluri de pornire de 10 mm2, 2.5 metri, cu niște clești anemici, a luat-o imediat.
b06fcn
Cablurile au undeva la 2 metri si ceva, cu clesti sanatosi, au peste 30 de ani vechime, sunt din vremea cand se faceau lucruri sanatoase in vest, nu in China. Dar, asa cum zice si colegul Bujor, bateria era aproape goala. Consider imbucurator faptul ca, dupa tura de ridicare a tensiunii, ca sa zic asa, masina pornea usor. Am preferat totusi sa o incarc, pentru a nu avea probleme ulterior. Puteam sa o las asa si, cand era sa plec la mosie, daca nu mai pornea, ii dadeam iar curent si plecam linistit, pana acolo se incarca mai mult ca sigur. Dar am preferat sa nu risc.
dizzy
Cablurile alea din comert sunt plastic mult si cu 3 lite prin ele.
Dupa ce ajungi la mama ta, masoara tensiunea pe baterie
mai pune o juma de ora la incarcat, si mai masoara dupa aia tensiunea.
b06fcn
Am pus bateria pe masina in seara asta, a pornit la sfert. Pot considera ca am avut noroc de data asta. Note to self - de verificat de fiecare data dupa idiotii care fac o lucrare pentru care se platesc bani...
Am profitat ca am ajuns pe la mama si am lasat Opelul in parcul rece, am scos Megane-ul la munca, dupa ce se ridica starea de urgenta am de mers la mosie si carat unele prostii cu remorca...
dandobre
Mai, n-am vrut să zic din prima dar, PĂREREA MEA, nu e ok să-i caracterizezi așa pe cei care au lucrat... Din cate înțeleg au montat parbrizul bine și ești mulțumit, totul la un preț bun... Deci lucrare ok...e o greșeală neintenționată ce ai pățit tu, mai mult de atât, presupun că ai verificat mașina la preluare, deci cumva e și greșeala ta...
E doar părerea mea, nu o spun cu răutate... Ce vreau sa spun de fapt, hai sa din mai înțelegători unii cu alții...
smile.gif
b06fcn
Pretul a fost bun, lucrarea buna (mai putin urmele de mastic lasate pe geam si pe materialul de pe montantii parbrizului, chestie pe care am vazut-o in seara asta. Sa vad acum modul in care reusesc sa elimin urmele fara sa stric materialul textul de pe montanti. Le-am si atras atentia sa aiba grija cum fac, le-am spus sa scoata protectiile alea sau sa le protejeze, degeaba...
Lucrarea s-a facut in fata casei, masina nu a fost miscata si nici prin gand nu mi-a trecut ca aia vor umbla si la plafoniera. Care plafoniera era pusa pe functia de aprindere cand se deschid usile, daca stau usile deschise mai mult de 5 minute se stinge lumina automat. Macar de-mi spuneau ce au de gand sa faca si verificam si aia la final si nu mai aveam problema asta.
Teoretic ai dreptate, dar realitatea crunta e nitel diferita. Oamenii de la noi nu au curajul sa intrebe daca nu stiu ceva, sau sa spuna cand au gresit.
Laurentziu83
Pentru ca in scoala, atunci cand gresesti si ai curajul sa iti recunosti greseala, nu esti felicitat pentru asta, ci aratat ca exemplu negativ. E mai convenabil sa ascunzi gunoiul sub pres.
Pana nu ajungi intr-o firma multinationala unde dai de cultura "ai gresit, dar daca iti repari greseala, totul e ok", mai greu sa scapi de acest obicei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.