Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
cj98czh
Fostul R25 ca a trecut de 700.000 km cu motorul nedesfacut, cum se numeste? biggrin.gif proaspat iesit din rodaj? biggrin.gif ?!?
corbex
Ala era in crestere de putere prin imbunatatirea naturala a parametrilor.
b06fcn
@leu - daca avea 310.000 se chema ca doar la 300.000 iesise din rodaj...ca tot zilele astea ar fi implinit varsta respectiva...eu ma refeream la perioada de rodaj, nu la kilometraj...

28 Feb 2012, 22:25:
In dupa-amiaza asta mi-au sosit DRL-urile pentru Megane, Opel si Toyota...zilele viitoare le montez
ThunderRa
De unde ai achiziționat DRL-urile?
b06fcn
Am gasit pe net o reclama, am intrat pe site-ul unui pasionat de Logan (din Timisoara pare-mi-se) si le-am luat, 3 seturi au fost undeva la 240 RON cu tot cu transport si ramburs (din pacate, eu cand iau ceva pentru masina trebuie sa iau in mai multe exemplare - am luat pt Megane, Opel si Toyota, ca la Kia am DRL)
b06fcn
A venit caldura si am luat gume de vara la Megane...cele vechi fiind cam duse...mai mergeau vreo juma de sezon dar am zis ca nu are rost sa ma complic. Drept pentru care am luat Vredestein Sportrac 3, de care ma declar extrem de multumit...Joi le-am montat si se apropie de prima mie de kilometri...Mai am de luat acelasi tip de anvelope si la Kia, iar la restul de masini am gume bune de vara, tre' sa mai ajung pe acasa sa le schimb...
Dupa amiaza asta am montat si DRL-urile pe Megane, dupa ce pornesc motorul se aprind si dansele, odata stabilizata tensiunea de curent, iar cand aprind pozitiile se sting automat DRL-urile.
XtreZz
cu 21 cum e ?
b06fcn
E in acelasi stadiu...din pacate, ca nu am avut vreme sa ma ocup de ea ... sad.gif
b06fcn
Am continuat cu schimbarea rotilor de iarna cu cele de vara, le-am pus pe cele de la Opel. Mai sunt de rezolvat Kia si Toyota.
La Megane am avut de schimbat senzorul de la pedala de acceleratie si cablul de acceleratie. Cost total 1000 RON, la care s-au mai adaugat 500 RON pentru doua capete de bara, un burduf de planetara si schimbat uleiul la cutie. In rest, mai are nitel si ajunge la 180.000 km.
b06fcn
Mi-au venit zilele trecute diuzele de parbriz care fac jet perdea (de Peugeot 307/Citroen C3) si azi le-am montat. Alta viata...mai ales ca diuza mea de pe stanga nu mai arunca decat pe una din cele doua gauri si-mi lasa neudata partea din stanga parbrizului...exact unde era cea mai mare nevoie. In rest, astept cu interes revizia de 180.000 si ma preocupa un mic joc/zgomot care si-a facut aparitia la cutia de viteze (suspectez ceva pe la diferential).
b06fcn
Ieri am reusit sa instalez si sa calibrez antena si la Opel, am luat si statia de la reparat, asa ca de acum avem 2 statii disponibile si antene dedicate pentru fiecare masina...maine plec in weekend prelungit la "mosie" si ma voi ocupa de montarea DRL-urilor pe Opel.
b06fcn
A fost un weekend cu peripetii...Ieri dimineata am plecat la "mosie" ca aveam apa in beci...doar 50 de cm, din cauza ploilor si a unei hidroizolatii prost facute de mesteri de mantuiala la podeaua beciului. Drept pentru care, armat cu doua pompe si furtune de 50 de metri, am inceput sa scot apa afara. Timp in care am inceput sa ma ocup si de R 21 Turbo, desi nu aveam inca in plan chestia asta. Primul lucru a fost sa o asez cum trebuie pe rampa, ca sa ma pot apuca sa ii dau jos motorul si cutia, sa se poata lucra cum trebuie la partea de caroserie. Nu stiu daca o fac la mine la garaj sau o duc in alta parte pentru treaba asta...Desi arata rau, nu sunt foarte multe de facut pe partea de tablarie - contra-aripile pe fata, pragurile si picioarele de cric pe fata, plus un capat de lonjeron pe fata stanga si ochelarul fata complet - inclusiv traversa superioara si aripile spate. Plus aripa si usa stanga fata, capota fata si masca de la faruri.
Ce ma bucura e faptul ca in rest tabla arata destul de bine de dedesubt, ma asteptam la ceva mai grav. Mai am de verificat ceva la prinderile puntii spate sa vad cum sta treaba, dar se pare ca e bine, dupa cum arata masina...
Oricum, prima etapa va fi desfacerea totala a masinii, curatarea completa si apoi taiat si sudat la loc ce e de reparat si revopsit integral intr-una din culorile catalogului de la vremea ei (oscilez intre albul original al acestei masini si tungsten sau argintiu).
Poze[attachmentid=1627813340] [attachmentid=1627813341] [attachmentid=1627813342] [attachmentid=1627813343] [attachmentid=1627813344] [attachmentid=1627813347] [attachmentid=1627813350]

In alta ordine de idei, Megane-ul a implinit 180.000 km si se pregateste de revizie.
Opelul primeste revizia de 100.000 marti, cand pe langa consumabilele curente i se vor schimba si sabotii pe spate, ca le ajunge...
turbodxman
Spor la treaba ca ai de lucru. wink.gif
b06fcn
Avand in vedere ca Megane-ul a trecut de 180.000, i-am schimbat discurile si placutele fata (510 RON), urmeaza saptamana viitoare un schimb de ulei si filtre...
Kia a primit si ea anvelope de vara noi, cele pe care le-am montat cand am luat masina fiind aproape de limita de uzura. Drept pentru care am optat tot pentru Vredestein, model Hi-Trac 2 88H (1400 RON), fiind foarte multumit de cum se comporta Sportrac 3 de pe Megane pe ploaie.
Opelul a iesit din rodaj (a facut deja 100.000) si se vede deja, s-a stricat un motoras de reglaj de far, care zornarie tot timpul. Va trebui sa dau jos farul (adica sa demontez juma de fata a masinii ca sa pot da jos farul) sa vad daca se repara sau se schimba...asta e, deutsche qualitat...Plus ca intra apa in continuare in masina, inca nu am descoperit pe unde...
Toyota sta in parcare, in asteptarea unor drumuri pe afara...
Si cele 2 R 21, stau in garaj, in asteptarea unor zile libere ale subsemnatului sa mai lucrez la ele...
b06fcn
Megane-ul meu a aparut la TV...mama ce i-a crescut valoarea!
[attachmentid=1627820575]
b06fcn
Cum era de asteptat, luna iulie s-a lasat iar cu daune...vad ca e ceva ciclic, cam odata la doi ani sa am ceva la masini inainte sau dupa concediu...
Pe 15 iulie, ducandu-ma la mosie, ma trezesc fata in fata cu un kokalar tuciuriu, care cred ca se credea in UK, avand in vedere ca si masina avea volanul in locul gresit si numere de Bg...ca sa il evit (imi pare rau acum, la ce cazan rupt avea sigur se lasa cu coliva pentru ai lui) am iesit pe un drum forestier, printre doi boscheti...rezultatul fiind bara fata sparta, scuturile pe dedesubt sparte, parbriz fisurat, masina zgariata pe ambele laterale si doua jenti de aliaj ciobite...la Kia. Din primele tatonari la Kia, factura va sari de 10.000 RON...din care 700 dau eu franciza. In rest, vineri pe 20 iulie masina a implinit 5 ani de cand a iesit din showroom si doar 7000 km de la ultima aniversare...(deci faza cu masina de profesor universitar care merge putin cu masina este plauzibila... radmasa.gif).
Si pentru ca tot eram la capitolul Casco, am deschis dosar de dauna si pentru Megane, la care, neavand franciza, imi pot permite sa schimb pe Casco un parbriz si doua proiectoare si sa revopsesc capota de la motor, ca urmare a unui drum cu criblura aruncata proaspat...Kilometraj Megane - 186.000.
Am continuat lucrul la 21 Turbo, mai am de desfacut un surub la un suport de cutie si dau motorul jos, restul de masina a fost dezechipat, urmeaza sa intre la renovare extrema...Am dus si 21 alb la garaj, dupa ce scot turbata din garaj ma apuc serios de treaba.
Opelul are si el parbrizul spart, urmeaza sa fie schimbat.
Toyota nu s-a miscat decat o singura data, cand a mers la alimentat si spalat.
XtreZz
Renault 21(in general ca model) si rugina se pare ca formeaza un cuplu de minune daca nu li se ofera atentie mare biggrin.gif Bafta la operatiune si asteptam poze pe parcurs!
b06fcn
Megane-ul a implinit ieri 190000 km, in forta, pe AII, pe drumul de intoarcere de la Galati. Drept pentru care va primi o binemeritata revizie, cel mai probabil wekend-ul care vine, intre doua drumuri de Brasov si mosie.
Kia a primit revizia de 110000, care s-a lasat si cu ambreiaj schimbat, plus cilindru receptor de ambreiaj (discul si placa de presiune erau inca OK, rulmentul de presiune era varza, din cauza cilindrului care se uzase).
Atat coreanca cat si turc asta, frantuzoaica au primit cate un parbriz nou si frumos, cu complimente de la CASCO. Intre timp, Kia a fost demontata partial, pentru a i se schimba si bara fata plus restul de plasice sparte si pentru a intra la vopsirea unor elemente de caroserie. Opelul o deplaseaza pe sotie cat e Kia la spa, iar Toyota ii plimba pe proprietarii ei pe meleaguri teutone, in drum spre tara pentru care a fost initial destinata...si de unde va reveni cu aproape prima zecime de rodaj facuta...Si sper ca in urmatoarele doua saptamani sa termin lucrul la 21 turbo si sa pot trece la recarosare...
b06fcn
Multe s-au mai intamplat de la ultima scriere aici. Sa le luam in ordine
- Megane-ul a iesit din rodaj. Am si dovada solida a acestui lucru [attachmentid=1627865135] . Drept pentru care m-am decis sa incep sa remediez o serie de probleme care s-au tot adunat. Prima problema, proiectoarele sparte de la pietre si alte alea (le-am schimbat in toamna, pe Casco, impreuna cu parbrizul. Nu au rezistat nici macar o luna si iar au facut cunostinta cu pietrele). Drept pentru care m-am hotarat sa incerc o solutie mai ieftina si, se pare mai buna, de inlocuire, asa ca am cautat prin pivnita niste proiectoare mai vechi, pe care nu ma indurasem sa le arunc doar pentru ca avea niste crapaturi, datorate tot pietricelelor din materialul antiderapant, pe care le-am dus la un domn care repara semnale, stopuri si alte alea, gasit aici la Bursa. Fiind multumit de semnalele pe care mi le-a facut la Turbo, am zis ca nu strica sa incerc si cu un rand de proiectoare. Rezultatul este mai mult decat multumitor, proiectoarele cu geamul de policarbonat aratand la fel ca cele originale. Si asta la jumate dintr-un proiector Valeo nou, pentru ambele bucati. [attachmentid=1627865138] .
Urmeaza sa ma apuc de desfacut masina, sa ii vopsesc bara din fata si sa repar mici zgaibe care s-au tot adunat, dupa care sa ma ocup si de partea mecanica (ambreiajul incepe sa dea semne de oboseala si de patinare, bucsile de bara stabilizatoare au deja peste 50000 km si incep sa se simta la gropi), plus revizia generala de 200.000 km, cu schimbarea tuturor fluidelor.
In plus, sper sa reusesc sa finalizez montajul cotierei originale si al unor prize suplimentare de 12V, doua pe consola si una in portbagaj, plus suportul de ochelari.
- Kia a facut doar 2000 km de la ultima scriere, a primit bara fata vopsita la loc si restul de plastice sparte, a fosr vopsita pe unde mai era nevoie si acum merge sotia cu ea in oras, de acasa la birou si retur. Plus ca a primit si ea gume de iarna noi, GY UG8...
- Toyota sta la adapost in garaj, alaturi de suratele sale R 21 Turbo Diesel (la care nu am mai facut nimic, din pacate) si de R 21 Turbo, care a devenit si oficial membru al familiei FCN [attachmentid=1627865144]
- Opelul s-a plimbat zilele astea pe la Galati si nu s-a sfiit sa se dea si pe viscol, drept pentru care a primit cadou o interfata de diagnoza OPCOM, mai ales ca dupa sarbatori a refuzat sa mai munceasca fara bujii incandescente noi, la 106000 km.

Cam atat. Astept sa vad cum e cu taxa asta, daca renteaza sa restaurez si un R 21 pe care il luasem de piese si nu am apucat sa il transcriu pe numele meu, desi platesc impozitele de cativa ani la ea...Din calculele mele ar iesi o taxa de cca 600 Euro, ceea ce ma face sa ma gandesc serios la optiunea de restaurare, mai ales ca am multe piese bune (practic inca o masina intreaga in afara de asta) si as avea o masina de tavaleala la tara...
turbodxman
Repede ai mai terminat turbatul rolleyes.gif
Ceva poze din procesul de reconditionare?

tinichigerie ... rolleyes.gif

si cu interiorul, compartimentul motor naughty.gif

L.E: ce bine i-ar sta 21-lui Turbo sub o asemenea husa, in garaj wub.gif



b06fcn
Vor veni si pozele...dar mai dureaza ceva, ca trebuie sa fac un triaj si nu am vreme in perioada asta...Turbata oricum sta in garaj, dar fara husa insa...
turbodxman
OK.

Sa inteleg ca nu agreezi husele in general? ohmy.gif
b06fcn
Ma gandesc sa mai actualizez pe aici, in ordinea numerelor de pe bara :
- R 21 alb urmeaza (sper) sa beneficieze de finalizarea restaurarii, adica de asamblarea finala, masina fiind in prezent la stadiul din primavara lui 2011;
- Megane-ul a trecut de 201000 km, se apropie de 202000. Miercuri seara a primit un sut in aripa dreapta fata si in proiectorul stanga fata pe care le-a indoit/spart un ilustru (zice el) personaj al lumii artistice bucurestene (ilustru necunoscut spun eu / semi-talentat si fara tigle pe casa spun profesorii lui ardeleni), suparat ca nu avea loc sa iasa cu masina lui de pe locul meu de parcare, pentru care platesc taxe la primarie si am si autorizatie. Pana sa raspund la telefon ca ma duc sa dau masina la o parte sa poata iesi (era totusi ora 12 noaptea), "marele (h)artist", probabil alimentat si de unele produse culturale care maresc/dilata pupila si accelereaza pulsul, a inceput sa-mi care suturi in masina. Drept pentru care am sunat frumos la 112, a venit politia, a constatat ce si cum, i-a dat amenda de 1500 RON duduii care isi parcase masina pe locul meu. Managerul individului a spus ca plateste daunele si m-a rugat sa il pasuiesc pana maine. Daca nu vine cu banii maine dupa-amiaza, ma duc la politie si le fac plangere penala pentru distrugere (vinovatului, managerului si duduii, mai ales ca cei doi din urma nu l-au potolit) si ii fac de cacao si aici pe forum, plus pe altele similare. Paguba e de cca 900-1000 RON (aripa fata dreapta de schimbat plus vopsit si proiector stanga de inlocuit)...ma rog, asta e tara in care traim, cu ale sale VIP-uri, I-ul venind de la "Idiotic"...
- R 21 Turbo m-a plimbat pana la mosie, ca il adusesem in Bucuresti pentru cateva zile, ambele drumuri au fost un deliciu...sunetul pe care il scoate pe toba de inox Remus este priceless, am mers de la Bucuresti pana dupa Ploiesti fara radio si cu geamul intredeschis, cu clima pe 27 de grade, ca sa aud cum suna...acum sta la adapost in garaj, pana se face vremea mai buna si mai uscata, mai ales ca nu ii plac gumele de iarna si nici umeazala de afara;
- restul de cazane functioneaza in parametri, mai putin mica nemtoaica, decisa sa ne scoata peri albi...mai nou pierde motorina pe la pompa de inalta presiune, m-am programat sambata la Slobozia sa o repar, ca e mai ieftin decat in Bucuresti...mult mai ieftin...
- si pentru ca tot suntem la capitolul cazane, asa cum ziceam si datile trecute, ma gandesc sa restaurez si R 21 luat acu vreo trei ani pentru piese (cel argintiu, pe care doream sa il dezmembrez). Taxa ar fi de cca 800 de euro, nu m-am decis in totalitate, tre sa duc si masina in cauza la garaj, sa ma uit bine pe sub ea sa vad daca chiar merita...asa la prima vedere tabla e OK, nu stiu in ce stadiu sunt pragurile...
4x4
Sa inteleg ca l-ai blocat pe "VIP"? Nu se fac de astea chiar daca iti ocupa locul. Poti lasa un mesaj in care ii spui sa parcheze in alta parte de acuma, sau sa ii rupi o oglinda ceva daca te simti vindicativ.

Merced
Nu s-o face in Iasi. Da' in Bucuresti unde daca iti ocupa un cretin locul nu mai ai unde sa parchezi(daca ai mers vreodata cu masina p-acolo, stii), ce sa faci? Sa blochezi un vecin care n-are nicio treaba? Eu inteleg prin faptul ca l-a sunat ca a lasat un numar de telefon, ceea ce mi se pare civilizat. Despre "vip" nu putem spune acelasi lucru.
b06fcn
@ 4x4 : si unde sa ma parchez? Exact cum spune si colegul Merced, am lasat numarul de telefon in geam, ca nu aveam unde sa ma duc sa parchez masina. Si nu aveam de ce sa ii rup oglinda, nu mi se pare normal sa sufere un obiect pentru cretinismul unui individ. De cand am reusit, dupa indelungate negocieri cu primaria si ADP-ul, sa obtinem locurile de parcare platite, lumea care vine in zona si se parcheaza pe locurile noastre lasa un numar in geam, cand vin acasa sun si ma inteleg cu persoana in cauza, fie vine si-si ia masina, fie las masina in fata ei si ma suna cand pleaca, cobor si mut masina, iese si eu ma parchez civilizat. Locurile sunt marcate corespunzator (dungi trase pe jos, numere scrise pe trotuar, placi albastre cu mentiunea Parcare de resedinta/nr de loc/nr autorizatie amplasate vizibil. Soferita a zis candida ca nu a vazut toate astea, ca ea cand a dat cu spatele si s-a parcat nu s-a uitat sa vada ce are in spate, ca are senzori de parcare... E normal de altfel, fiind blonda cu Range Rover...
Diac
In mod normal numarul in geam si la ea si la tine ar fi trebuit sa rezolve problema asta... nu stiu ce e mai grav : ca n-avem locuri de parcare sau ca suntem cretini. De curiozitate : in cat timp a venit politia dupa ce ai sunat la 112?
Shush
QUOTE(b06fcn @ 24 Feb 2013, 21:01)
suparat ca nu avea loc sa iasa cu masina lui de pe locul meu de parcare, pentru care platesc taxe la primarie si am si autorizatie. Pana sa raspund la telefon ca ma duc sa dau masina la o parte sa poata iesi (era totusi ora 12 noaptea), "marele (h)artist", probabil alimentat si de unele produse culturale care maresc/dilata pupila si accelereaza pulsul, a inceput sa-mi care suturi in masina.
*



Numerele erau acolo ... problema se putea rezolva doar prin prezenta creierului in capul celui care a lovit masina.
Diac
Pai asta am zis. Ajungi acasa locul e ocupat.
1. Are numar in geam : suni.
2. Nu are : parchezi altundeva si lasi bilet in parbrizul aluia sau blochezi si lasi nr in geamul tau, eventual o explicatie. La Bucuresteni, mai greu.
b76bgaarh
daca stai in zona cafenelelor. bine ca nu a venit cu badigardul personal.....
b06fcn
Nu stau in zona cafenelelor...dar s-a intamplat sa se deschida un fel de nu stiu ce vis-a-vis de mine, mare galerie de arta/club de fitze/loc de expus flatulente intelectuale/ etc...
@ Diac : dupa ce am sunat la 112, politia a venit cam in maxim zece minute, plus politia comunitara care a dat amenda de 1500 RON.

In fine, se pare sa se va rezvolva totusi amiabil, m-a sunat managerul individului sa ne vedem maine sa-mi dea banii ca sa-mi repar masina...
Ce ma deranjeaza pe mine este insa faptul ca daca platesc pentru un loc de parcare, ar trebui fie sa ma lase sa il blochez (asa cum se intampla la Brasov, unde ADP-ul vine si instaleaza dispozitivul de blocare a locului ), fie sa vina sa ridice masinile parcate abuziv, asa cum se intampla odata in sectorul 3 (nu mai stiu cum e acum, dar cu vreo patru cinci ani in urma se practica asta).
Sau sa fie oamenii civilizati si sa lase un tel in geam, ca orasul este si asa sufocat si fara locuri de parcare, daca lumea gandeste se poate rezolva totul fara probleme...
b76bgaarh
sa vezi cum se blocheaza intrarile in curte, la nesimtire, si tot ei cu gura mare.
Shush
QUOTE(Diac @ 25 Feb 2013, 12:10)
2. Nu are : parchezi altundeva si lasi bilet in parbrizul aluia sau blochezi si lasi nr in geamul tau, eventual o explicatie. La Bucuresteni, mai greu.
*



Exact asta a facut colegul.
Fratzica
mie mi se blocheaza constant intrarea in garaj, dar sun la 9544, se trimite echipajul, se constata, se amendeaza, se injura, se pleaca cu transportul in comun uneori si cam atat.
b06fcn
Da, pentru blocat cai de acces vine rutiera si face poze sau chiar poate dispune ridicarea (in functie de unde se intampla asta). La cei cu parcare platita la ADP rutiera nu vine niciodata, doar comunitarii...care dau si ei amenzi usturatoare, dupa cum se poate constata...
4x4

De ce nu iei un de asta:

user posted image
Merced
Probabil pentru ca n-are voie sa puna. Ca sunt niste legi cam tampite, in functie de sector. Cel putin asa erau pe vremea cand am ars-o prin capitala. Locul nu era al tau decat in anumite ore, in rest, ziua putea sa mai parcheze si altu' daca dorea.
Repet, in anumite sectoare. Si asta prin 2009. Nu stiu ce mai e acum.
Diac
Stiam ca in Bucuresti chestiile astea sunt interzise. Daca ai vecini binevoitori pot suna la politia comunitara si-ti trage super amenda.
b06fcn
Din pacate legea la noi nu e buna, asta ca sa fiu "politically correct".
Desi contractul stipuleaza clar faptul ca am dispozitia locului 24/7, ca sunt obligat sa asigur curatenia acestuia, nu ma lasa sa il asigur in consecinta. Adica daca vine un mancator de seminte si lasa mizerie pe locul meu, trebuie sa fac eu curat, dar nu ma lasa sa il blochez ca sa previn asemenea situatie.
Solutia va fi alta, cred ca o sa umplu cu ciment doua bidoane de apa de 10 litri fiecare, in care voi baga si cate o teava de PVC, de care o sa leg o sfoara cand plec cu masina din parcare (am facut ceva de genul asta iarna, cand cu zapada, eu plateam un om sa curete zapada sau ma chinuiam eu sa curat si venea cate un individ din asta candid care se parca ca la el acasa - am lasat cate un maldar de zapada in fiecare latura a locului, am infipt doua tevi de PVC in zapada si am legat o sfoara, nu s-a mai atins nimeni de locurile mele).
Comunitarii nu au ce sa zica, mai ales ca nu afecteaza cu nimic partea carosabila...
Markos
QUOTE(b06fcn @ 25 Feb 2013, 13:50)
La cei cu parcare platita la ADP rutiera nu vine niciodata, doar comunitarii...care dau si ei amenzi usturatoare, dupa cum se poate constata...
*


Amenda aia usturatoare a fost pentru vandalism.

Comunitarii pot ridica turisme, dar toata procedura dureaza nitel. Suni la ei. Ajung în juma de ora. Le arati contractul si boletinul. Daca n-ai si copii xerox, te trimit sa faci. Apoi completezi o declaratie. Dupa care îi pun somatie în parbriz contravenientului si asteapta 30 de minute. Intre timp suna la aia cu ridicarile auto, care pot întarzia si ei. Overall, dureaza cam o ora jumate, de cand suni si pana salta masina.

Daca au apucat sa puna somatia-n geam si apare contravenientul, plateste doar amenda. Daca au apucat sa cheme platforma, plateste si la aia ceva. Daca infractorul s-a întors la masina pana sa vina comunitarii, scapa basma curata.

Ma rog, asa e în sectorul unu.

In concluzie, nu prea merita sa chemi politia de fiecare data cand gasesti locul ocupat. De multe ori, e chestie de 15-30 de minute si infractorul dispare (atat a avut treaba-n zona). Civilizat ar fi ca infractorul sa lase un numar în geam. Altfel, îl poti bloca, dar lasi tu numar. A, daca infractorul nu s-a miscat nici dupa 24 de ore, atunci da, merita sa chemi comunitarii.

Cazul cu actorul beat si cretin l-as pune la întamplari rarisime, ghinion maxim, ceasu-rau-pisica-neagra.
b06fcn
Aici te contrazic, amenda a fost pentru locul de parcare. Vandalismul e fapta penala, trebuia plangere si asa mai departe.
In sectorul 2 nu se ridica masini, se da doar amenda. Procedura este partial ca cea spusa de tine, in sensul ca trebuie sa chemi comunitarii, carora cand vin tre sa le arati CI si contract sau autorizatia de parcare. Ei fac poze la masina incriminata si ii pun in geam o instiintare prin care informeaza persoana in cauza ca a blocat un loc platit la ADP. Daca masina e pe persoana fizica, ei fac si PV-ul (unde si tu ca persoana "pagubita" semnezi ca martor) pe care il mentioneaza pe instiintarea pusa in geam. Daca e pe firma, fac adresa catre firma sa comunice cine a condus masina la data x, dupa care fac PV-ul.
Eu chem politia de fiecare data, pentru scopuri educative (am facut asta masiv in primele luni dupa ce s-au facut locurile, pana ce a mers buhu' in cartier ca nu se mai poate parca oricum), acum se intampla sa chem politia odata la luna sau chiar mai rar. Ma rog, mai nou, de cand cu spelunca de vis-a-vis, i-am chemat de cateva ori, pana sper sa inteleaga patronul ca ai sai clienti ne derajeaza si le spune sa nu mai parcheze acolo sau sa lase numar in geam. Problema este insa ca romanului ii place sa mearga dupa ureche si nu exista o legislatia unitara, dupa cum se vede in fiecare sector din Bucuresti e altfel, in fiecare oras din tara e diferit. Plus ca toti vin si spun ca ei stiu ca locurile de parcare sunt doar de la o anumita ora si alte prostii, iar la TV am auzit de nenumarate ori aceeasi ineptie...
Markos
QUOTE(b06fcn @ 25 Feb 2013, 16:00)
Plus ca toti vin si spun ca ei stiu ca locurile de parcare sunt doar de la o anumita ora si alte prostii, iar la TV am auzit de nenumarate ori aceeasi ineptie...
*


Depinde de sector, la unele asa e (era). Da' asta scrie clar în contract, daca e cazul.
b06fcn
Am rezolvat problema, m-a cautat azi managerul individului si mi-a platit cei 900 RON cat facea paguba, am semnat amandoi o hartie prin care consideram stins prejudiciul. Am fost si am luat aripa de la Unix (a propos, piese de caroserie aftermarket pentru Renault sunt aproape imposibil de gasit mai nou, mi-a luat ceva pana am gasit aripa in cauza).
Acum mai trebuie sa-mi fac vreme sa o duc la vopsit si sa mi-o monteze tinichigiul, voi profita sa revopsesc si bara fata cu aceeasi ocazie...
Merced
Nici sa nu mai spui ca ai gasit elemente de caroserie aftermarket Renault ca-i bagi p-aia de la care ai luat in rahat.
Renault nu mai permite vanzarea lor de ceva vreme.
argon
De ce?
b06fcn
Am inteles si eu asta, cica ar fi ceva legat de concurenta neloiala and shit...Intrebarea este alta, cei de la asigurari stiu de chestia asta? Ca e diferenta, 250 RON aripa Klokkernholm sau ce oi fi luat eu (scrie made in taiwan pe piesa, arata bine ca finisaj si pregatire...) si vreo 700 cat am inteles ca este la Renault...
In cazul asta cei care vand piese auto ar face bine sa le scoata din programe.
Merced
QUOTE(argon @ 26 Feb 2013, 19:57)
De ce?
*



Ca sa nu strice comertul de piese "sehajcanoi", tu de ce crezi?

Serios vorbind acum, cunosc persoane pe la diversi importatori de piese care le-au facut pachet pe toate si le-au trimis la depozitul mare inapoi. Oficial nu mai au voie sa se vanda.

De ce? Habar n-am. Dar cand te gandesti "Renault..." cred ca explicatia este clara. rolleyes.gif
b06fcn
Azi am fost sa repar pompa de inalta presiune la Opel, ca incepuse sa curga pe la capacul inferior. Dupa ce m-am documentat pe forumul aferent marcii, am inteles ca scorurile in Bucuresti sunt undeva intre 600 si 800 RON, fie reparata pompa fie alta pompa reconditionata cu cea veche la schimb. Am gasit un specialist in pompe si injectoare la Slobozia care mi-a luat la jumate fata de pretul din Bucuresti, in doua ore masina era gata. Problema era de la niste o-ringuri care aratau de parca fusesera muscate sau scoase cu forcepsul din locasul lor, desi nu s-a umblat niciodata la masina in cauza...Mi-a dat garantie un an la lucrare, la fel ca si cei din Bucuresti. Tot la capitolul Corsa, i-am luat acu ceva vreme baterie noua si i-am schimbat si fulia de la alternator, din cauza careia s-a dus bateria anterioara care nu avea decat vreo doi ani si ceva de folosire, dar care incepuse sa refuze sa se mai incarce corespunzator. Initial am dat vina pe baterie, dupa care am descoperit si problema cu fulia in cauza, care se invartea dar nu mai cupla mereu si practic nu incarca bateria cum trebuie...
Saptamana viitoare sper sa bag si Megane-ul la reparat, am luat aripa, asa cum am mai spus, tre sa ma duc sa iau vopseaua (am fost la targ in Vitan si am inteles ca e mai rentabil sa iau un litru de vopsea alba de Logan, fiind acelasi cod, blanc glacier 389). Voi profita de faptul ca se da bara fata jos sa o vopsesc si pe aceea, fiind zgariata cu ceva timp inainte, plus sa mai fac si alte retusuri care se impun.
In rest, R 21 alb ma asteapta sa-mi fac timp de lucru, se fac anul asta patru ani de cand am inceput restaurarea acestei masini si aproape trei ani de cand nu am apucat sa mai fac aproape nimic la ea...
b06fcn
Ieri am fost la mosie si am demontat Megane-ul. Am scos bara si am trimis-o la vopsit, impreuna cu aripa nou cumparata. Dupa care am purces la demontarea aripii vechi de pe masina, aripa care cred ca mai fusese odata schimbata daca memoria nu ma inseala. Ca probleme, am constatat ca la radiatorul de AC, ultimul rand de celule se mai tine doar intr-o parte. Din cate am vazut, cred ca nu are decat rol decorativ, pentru ca masina face frig in continuare si nu se vad urme de freon. Acum stau si ma gandesc daca nu cumva ar avea legatura prin partea ramasa atasata de radiator.
[attachmentid=1627875931] [attachmentid=1627875932]
In rest, urmeaza sa ii fac si restul de retusuri pe care le aveam programate, dupa care urmeaza un polish ca la carte...
Am gasit la un centru de dezmembrari de langa Ploiesti si chederul de geam pentru usa spate stanga, ca al meu s-a stricat cand l-au scos desteptii de la service acu'vreo doi ani si ceva cand am schimbat usa spate - 50 RON m-a costat.
Ma preocupa insa zgomotul de la cutie, a devenit din ce in ce mai pregnant, in special la marche-arriere si la retrogradari...in contextul in care si ambreiajul pare sa dea semne de oboseala, trebuie sa vad ce si cum fac...
Restul de masini merg sau stau dupa cum le este norocul. Am profitat de vremea frumoasa si de faptul ca am avut ceva drumuri de facut prin sat si am scos R 21 Turbo la aer vreo doua reprize, mi-a placut cum se misca, dar mai am inca mult de munca la ea (amortizoare, bucsi, frane si garnituri motor). Plus pe partea de retusuri la vopsea...Ma gandesc insa cu groaza ca voi avea de cumparat patru anvelope de vara, din cele bune...o dimensiune cam "unfriendly" cu portofelul - 195/55R15...
b06fcn
Nu am mai scris de mult pe aici, din lipsa de timp si de vesti.
Acum insa am ceva vreme, drept pentru care, iata ultimele noutati, cam proaste pentru Megane.
Am fost la tara la lucru luni, ca aveam de asamblat noua aripa vopsita si bara fata revopsita, plus vasul de spalator de faruri in aripa stanga fata (vas dedicat pentru Megane), am muncit de dimineata pana seara si masina a iesit foarte bine. Culoarea e OK, lufturile sunt OK, totul impecabil. Am fost in orasul vecin sa schimb rotile de iarna, ca imi era greu sa le fac eu. La intoarcere, cand sa bag masina in curte, bag in viteza I, debreiez, plec de pe loc si aud un "clanc" urmat de o smucitura...Bag a II-a si accelerez, nimic, se ambaleaza in gol...
Probabil disc, planetare sau, mai rau, cutie, care avea deja un joc si facea un "clanc" similar cand dadeam cu spatele. Sambata mi-am propus sa ma duc sa desfac cutia si sa vad ce e pe acolo...
Restul de limuzine merg bine, acum ma deplasez cu Toyota pana repar Megane-ul, am schimbat rotile de iarna la toate cele patru masini, mai am de rezolvat cu gumele de vara pentru R 21 Turbo, asa cum ziceam si mai sus...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.