Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
bgdrenault
Mai bine le spuneai sa ti le aduca pe cele doua. Nu stii in ce conditii le tin in dubele acelea. Adica in sensul ca mai pun alte colete peste ele. Oricand le poate produce o deformare.
b06fcn
Daca e ceva problema, fie se refuza, fie exista garantie. Din ce scrie pe proforma trimisa de cauciuciuri in direct punct ro, trebuie platită toata valoarea facturii, chiar daca livrarea e partiala. Cum nu am chef de dat banii pe ceva ce vine doar pe jumate, am zis pas. Ca vreau sa vad si DOT-ul la toate patru gumele, sa fie la fel si facute in acelasi loc.
b06fcn
Au venit gumele, DOT2018, fabricație Germania, maine le pun pe masina si in weekend le rodez până la Timișoara și retur...
Am luat și jantele de la Opel de la sablat, au ieșit foarte bine, le-am dus la o vulcanizare unde mai îndrept jante sa le verific dacă sunt OK, nu bate nici una, așa ca le-am dus la vopsit, acum caut idei de culoare
wolfin
Candy red sau baby blue
b06fcn
Nici, nici. Sunt om serios, le fac gun-metal gray.
Iote si poze cu sablatele - [attachmentid=1628086684]
wolfin
Am glumit..dar totusi...gri sau negru...cand paleta de culori e asa de mare la pudra.
04.gif

Arata bine si sablate
dandobre
Ce e în bidonul din portbagaj? smile.gif
wolfin
Lichid de geam....uree..benzina sau vin
b06fcn
Lichid de geam. Am luat de la MatHaus, 2 lei si ceva bidonul de 5 l.
Nu le fac cu pudra, ci clasic, cu vopsea.
cristic1982
Cat te-a dus sablatul? Sunt sablate peste tot (adica si zona acoperita de anvelopa?
Victorine
Pai se vede ca-s sablate complet si au iesit chiar bine. Mai putin zona cu greutatile, puteau sa le dea si ei jos... dry.gif
dandobre
Acum am văzut și eu. Cum naiba mă să lași alea acolo, probabil va retușa vopsitorul cu șmirghel...

16 May 2018, 21:38:
LE: sau au fost sablate doar pe față?
b06fcn
Au fost sablate peste tot, a costat 180 de lei sablarea, la care se adauga inca 20 de lei verificarea la vulcanizare. Dupa ce am ajuns acasa am vazut ca nu a dat plumbii jos de la una din jante, nu e bai ca o finiseaza vopsitorul.
Altceva m-a deranjat, chestie pe care daca o stiam de la inceput nu lasam jantele la facut, desi am gasit sablatorul asta pe olx, am aflat ieri cand am recuperat jantele ca le face la locul lui de munca pe sub mana ca sa zic asa, ceea ce nu mi-a convenit, daca il prindeau aia si-mi retineau jantele, daca nu mai puteam iesi din incinta fabricii cu ele in masina, ce faceam. Cand le-am dus nu m-am gandit la asta, in conditiile in care am mai fost la firme amplasate in foste fabrici. De verificat inainte alta data...Asta in conditiile in care anuntul pe Olx e facut profi, iar pretul este la fel ca si la altii, asta mi-a convenit ca era relativ aproape de drumurile mele.
Iulikk
Stai calm, ciubucurile astea nu se fac fara stirea cui trebuie wink.gif .
Eu mi-am sablat si vopsit electrostatic bara stabilizatoare, tot la cineva la munca.
b06fcn
De acord, insa in cazul asta si pretul ar trebui sa fie pe masura, de aia micii artizani mor de foame...plus ca, spre deosebire de mine, tu stiai de la inceput chestia asta, eu am fost pus in fata faptului implinit. SI, daca cel cu stirea caruia se faceau chestiile astea se sucea, ramaneam fara jante sau cine stie ce scandal iesea.
Ma rog, au iesit bine, astept sa le si vopseasca si asta e...
Iulikk
180 salbarea e ok. In Constanta se cer 550 de lei pt 4 jante de aliaj R14, sablat si vopsit electrostatic.
b06fcn
Am uitat sa scriu aici, miercuri am dus Toyota la verificarea gratuita de primavara, auzisem niste zgomote ciudate pe piatra cubica si am zis sa vad ce si cum, au tras baietii aia de ea din toate partile, singurele probleme pe care le-au gasit au fost lamele de stergatoare care trebuie schimbate.
In rest, nici un joc. Probabil zgomotele au legatura cu altceva, nu-mi dau seama de unde provin, nici nu-mi bat capul.
Ieri am pus gumele noi pe Toyota, se simte altfel masina, parca volanul e mai lejer acum. Am profitat si am facut si o verificare a AC-ului, au intrat vreo 200 de grame de freon, acum parca raceste mai repede decat inainte.
La Opel am continuat operatiunea fete de usi, am reusit sa desfac de pe cadrul fetei de usa bucata pe care e materialul textil, acum sa fac sablonul si sa ma apuc de taiat si lipit, de luni incolo ca plec la Timisoara si revin abia duminica seara.
b06fcn
Am revenit de la Timisoara, Toyota a bagat 1350 km de vineri pana azi, cu tot cu drumurile prin oras. La ducere am fost pe la Craiova, returul azi pe Deva-Sibiu-Valcea-Pitesti. Gumele nou sunt de toata isprava, pe ud sta masina pe sosea de zici ca are superglue pe roti, pe uscat au aderenta excelenta pe curbe. Pe curbele de pe Dealu Negru i-am dat ca de obicei si statea lipita de sosea.
Trebuie sa iau alte discuri de frana, sunt clar ovalizate, au momente cand nu vibreaza deloc la frane, indiferent de viteza, dar si momente cand se simte o lejera trepidatie, in special la viteze de peste 180km/h. Mai trag de ele asa, poate isi revin totusi, desi nu mai am sperante.
espacern
Lichidul de frana e schimbat?.....ca si de acolo se mai petrec tremurici!
b06fcn
Trebuie sa ma uit in carte sa vad cand a fost schimbat ultima data, oricum de doi ani de cand merg doar eu cu ea nu s-a facut operatia asta. O aveam in vedere oricum...merci de hint
b06fcn
M-am uitat in cartea de la Toyota, lichidul are vreo 4 ani, asa ca se va schimba cat de curand. Da-mi fac doar timp sa ajung cu ea la Toyota, ca singur nu ma incumet sa fac asta.
In alta ordine de idei, azi am avut ceva timp liber si am mesterit la restul de fete de usi, le-am desfacut de pe cadrul mare, am curatat materialul si buretele de dedesubt, dupa care le-am spalat temeinic. Pana joi au timp sa se usuce, ca sa pot taia si lipi materialul nou si sa le pun pe masina.
b06fcn
Am venit cu Opelul la mosie sa-i pun restul de plastice la exterior. Am constatat ca au destule defecte vizuale si, oricat le-as freca nu-si revin, asa ca am decis sa le vopsesc si pe alea in culoarea masinii, am vorbit cu vopsitorul si e OK, mai nasol e ca trebuie sa ii duc si barile sa le vopseasca contururile negre. Sper ca odata vopsite jantele in gun-metal gray sa fie destul contrast fata de masina vopsita toata argintiu...Acum ma intreb, daca tot ii dau bara fata jos, daca sa ii las masca de Vauxhall, la care sa ii schimb doar sigla cu una de Opel, asta daca gasec la dimensiunea respectiva sau sa ma chinuiesc sa o pun la loc pe cea de Opel...

27 May 2018, 20:57:
Am continuat munca la buburuza, pentru ca tot era desfacuta la interior, ca sa ii repar si piciorusele de la polita de la hayon, am profitat si i-am pus o priza de 12V in portbagaj, cu fir tras de la alimentarea brichetei din fata. Am profitat si am pus inca 2 prize la fel langa bricheta, pe acelasi suport, ca sa pot alimenta camera, incarcatorul de mobil si, cand e nevoie, statia.
Dupa care am schimbat mansoanele de la frana de mana si de la schimbator, ca tot le aveam luate de multa vreme, acum sunt de piele si arata mult mai bine fata de musamaua anterioara...
Maine terrmin fetele de usi si spalatul plasticelor din interior...
bgdrenault
Nu=s cam multe prize pe acelasi fir?
Pentru portbagaj eu d exemplu am tras din tabloul de sigurante.
b06fcn
Nu cred ca e mult, mai ales ca am vazut ca si la alte masini e la fel. Firul e gros, consumatorii nu sunt mari ca sa fie probleme. La leguma aveam trei prize pe aceeasi instalatie, din fabrica. Asa era si la Laguna II, am luat o pereche de prize de la dezmembrari, cu tot cu cablaj, sunt legate impreuna intr-o singura mufa, care se leaga undeva pe traseul brichetei...
Iulikk
Nu sunt multe. Eu am alimentat de pe acelasi traseu: camera DVR, detector radar, statie CB si incarcator USB. Cred ca am 2 ani de cand tot merg asa....

ideea e sa nu ai consumatori mari gen lada frigorifica sau (scuzati, ca nu imi vine in minte termenul acum) "adaptorul" ala care face din curent continuu, curent alternativ.
dizzy
Ala de face din curent continuu - curent alternativ se numeste invertor.

Iulikk
Asa. Era prea devreme biggrin.gif .
bgdrenault
O fi.
Eu pentru lada frigorifica am montatt-o in portbagaj, ci fir mai gros, si direct din cutia de sigurante, idem cu originalul.

Ideea e, ca atunci cand ai mai multe pe acelasi fir, inevitabil apare situatia utilizarii unei lazi frigorifice. Intotdeauna o folosesc la excursii mai mari de 500 km. Mai ales cand ai o lada frigorifica care chiar functioneaza.
cj98czh
Da ce saraci pui in lada ? un suc o apa le pun in bord... daca le pui reci le tine reci ... in rest cand am nevoie de ceva ... ma opresc si cumpar ... de ce as mai cara o lada dupa mine?
dizzy
QUOTE(bogdanbiciusca @ 29 May 2018, 10:56)
O fi.
Eu pentru lada frigorifica am montatt-o in portbagaj, ci fir mai gros, si direct din cutia de sigurante, idem cu originalul.

Ideea e, ca atunci cand ai mai multe pe acelasi fir, inevitabil apare situatia utilizarii unei lazi frigorifice. Intotdeauna o folosesc la excursii mai mari de 500 km. Mai ales cand ai o lada frigorifica care chiar functioneaza.
*


Ce model ai de lada frigorifica?
b06fcn
Masina asta nu pleaca la drumuri lungi, deci nu are nevoie de priza de frigider. In portbagaj am pus o priza sa fie pentru o lampa, pentru compresorul de umflat roti, pentru un incarcator pentru locurile din spate etc.
bgdrenault
QUOTE(cj98czh @ 29 May 2018, 10:02)
Da ce saraci pui in lada ? un suc o apa le pun in bord... daca le pui reci le tine reci ... in rest cand am nevoie de ceva ... ma opresc si cumpar ... de ce as mai cara o lada dupa mine?
*


Din precautie.
Nu plec la drumuri lungi fara 3-4 tartine si cateva sticle de apa. Mai ales cu copilul dupa mine, care desi acum e mare, pentru mine e tot copil. Si sunt situatii in care poti ramane in pana, doamne feri, si pana vine tractarea stai in soare insetat si flamand. Sau au fost situatii in care acolo unde doream sa mancam, sa bem, sa facem pisu, sa allimentam soseau era in lucru, era aglomeratie, etc, o intrare ar fi mancat o ora din drum. Sau pentru simplul fapt ca nu imi e sete cand apare acea benzinarie sau vreau sa fac o pauza intr-o parcare departe de galagia unei benzinarii, etc, etc.
da, stiu ca nu sunt ecologist, consum mai mult combustibil carand dupa mine 10 litri de apa, un termos cu cafea, 4 tartine, 1 punga de covrigi de buzau, un toporas, o sufa de tractare, 3 veste avertizoare, o trusa mica de scule, o banda izolatoare, un set de sigurante s de becuri, etc. Din pacate sau din fericire unele si-au dovedit utilitatea, fie mie fie altor parteneri de trafic.
Torpedoul si cotiera le am refrigerate, dar sunt pline cu alte prostii.


29 May 2018, 12:26:
QUOTE(dizzy @ 29 May 2018, 10:19)
Ce model ai de lada frigorifica?
*


Ezetil. Si-a dovedit utilitatea, desi are ceva ani de utilizare, cred ca vreo 8.
Probat, scade temperatura produselor cu cca 15 grade fata de ambient. Si-a dovedit utilitatea si cu alimentator la priza, in cateva Etap-uri unde marinimia vestica nu a inzestrat camerele si cu un racitor modest.
Iulikk
Pentru consumatori de "putere", eu mi-am tras fir direct de la baterie, protejat de siguranta de 25A si un releu, astfel incat sa am curent doar cand am contactul pus, eu fiind idiot din nastere si uituc.
bgdrenault
E foarte ok si asa. La mine in cutia de sigurante ea prevazut asa ceva, exact pentru priza de 12 V in portbagaj. Nu era trasa din cauza variantei de dotari alese la cumparare.
b06fcn
Acum ca ne-am lamurit in legatura cu frigiderele de masina (avem si din ala, e bun, mai ales cand vii din Franta cu branza, care nu da bine combinata cu mirosul de la jamboanele luate din Spania si nici cu detergentii si cosmetlcele luate din Germania, sau cu cafeaua de la Italia), zic sa revenim ontopic.
Am ajuns la copitala, cu pragurile de la Opel in masina, bagate din portbagaj pana intre scaunele din fata, pisica a fost cea mai fericita, ca a avut unde sa stea aproape tot drumul, la inaltime chiar. Le-am transbordat in Toyota, unde am pus si barile de la Opel, pe care tocmai le-am demontat sa le duc la vopsit impreuna cu restul de plastice.
In alta ordine de idei, am terminat si prima fata de usa, a iesit rezonabil zic eu, urmatoarele vor iesi mult mai bine, pentru ca am invatat spilul...poza [attachmentid=1628087369]
bgdrenault
La prima vedere pare ca din fabrica.
b06fcn
Am revenit la mosie, ca aveam de munca. Am pus 185 de litri de apa in zecar, in bidoane de 25 si 30, am indesat un butoi de 150 de litri pe bancheta din spate, am pus atomizorul langa si am urcat la vie, sa o stropesc...ajung sus la vie, nu mai indica nimic in bord, nici un bec, nici un indicator, totul mort...maine dimineata sunt electrician, ca sa pot pleca iar pe coclauri cu jucaria...
In alta ordine de idei, am venit la mosie cu Kia, sa o mai dezmortesc. Am constatat ca are o noua stersatura, tot pe bara din fata, alt(a) corporatist(a) care loveste si nu lasa o carte de vizita...sa-i felationez, niste gwaozari...
cj98czh
Nu stiu de ce te mai cramponezi ... intr-un oras mare nu mai ai cum sa o ai perfecta ... gasesc din astea la fiecare spalare ... nu imi mai bat capul .. o data la 2-3 ani le fac pe casco si aia este ..
Victorine
De fapt ar merita sa te felationeze ei pe tine, fcn. happy.gif Nu pune la suflet.
b06fcn
E o chestiune de principiu, daca gresesc imi asum asta...spre deosebire de fwtutii-nkwr din Pipera carora nu le poti atrage atentia ca au gresit si nu-si asuma asa ceva...pe de alta parte, daca le faci tu o faza din asta, e ca si cum le-ai regula nevasta si mama in acelasi timp...se kaka pe ei pentru orice zgarietura pe masina de firma pe care o vor cumpara dupa cinci ani, drept pentru care trebuie sa arate impecabil...asta ma deranjeaza, nu defectul in sine, care cred ca va iesi la polish...again, de ce sa-mi fac eu de lucru pentru prostiile unui dobitoc/unei dobitoace?
b06fcn
Azi dimineata, vrand sa fac pe electricianul, am constatat ca nu am nici un motiv de suparare, cum am bagat cheia in contactul de la zecar s-au aprins toate becurile, au plecat toate indicatoarele...am pornit-o, am plecat pe coclauri, toate bune si frumoase...pana am ajuns sus la vie si am oprit motorul. Cand sa plec, bag cheia, se aprind becurile, dau la automat si...pauza...s-a intamplat iar ceva cu electromotorul...suspectez ceva probleme pe cablaje, cand am vreme iau toata instalatia la mana...mai ales ca in perioada urmatoare o sa tot am de urcat la vie cu stropelile...azi am pornit-o la vale si nu am mai oprit motorul decat daca gaseam loc sa o iau la vale suficient cat sa porneasca...
In alta ordine de idei, desi nu a fost frumos, mi-am batut joc de un proprietar de x3 cu zecarul azi, am vrut sa intru pe un drum forestier, blocat de un cocalar cu un x3 alb, iesit la aer sa-si plimbe nevasta nervozata...ii fac semn sa nu blocheze calea de acces, imi spune sa o iau pe alta parte ca el nu muta masina si pleaca mai departe pe drum...nu ma cobor la mintea idiotului, plec mai departe si vad ca se mai face un drum de acces catre acelasi drum forestier pe care se plimbau iubitorii de natura...ca idee, hickerii erau veniti la plimbare in ciorapi albi si papuci de plastic, prin praf...intru pe drum, cuplez MRL-urile, bag pe 4x4 low si plec...cocalarii erau deja avansati pe "trail"-ul prafuit, se indreptau spre o zona de iarba de-a lungul drumului, unde au si ajuns si se instalau, probabil sa faca picnic...n-au mai apucat, ca am venit eu prin praf si le-am ozonat freza...au avut parte si de supliment dupa ce s-au asezat mai incolo, tot pe marginea tarlalei, ca m-am intors dupa ce am vazut ca drumul in cauza nu ducea unde aveam eu nevoie...sper ca data viitoare sa inteleaga ca drumurile le apartin tuturor...
b06fcn
Am revenit la mosie, sa-mi fac curat in garaj si sa tai un 21 visiniu, daca reusesc.
Ca sa am cu ce trage remorca cu fiare de dus la remat, am desfacut electromotorul de la zecar, data trecuta cand l-am alimentat pe direct s-a invartit si am crezut ca era doar problema de cablaje. Acum e mort, nu raspunde la nici un stimul. Noroc ca mai aveam unul, luat de rezerva, pe care l-am dus in sat la reconditionare, e gata, maine ma duc sa il iau si il las pe celalalt la facut...am observat ca s-a dus si blocul de lumini, am gasit noi la magazinul satesc, maine iau doua bucati, la 50 de lei bucata mai am unul de rezerva...
ProfiBv
QUOTE(b06fcn @ 3 Jun 2018, 23:24)

In alta ordine de idei, desi nu a fost frumos, mi-am batut joc de un proprietar de x3 cu zecarul azi, am vrut sa intru pe un drum forestier, blocat de un cocalar cu un x3 alb ...sper ca data viitoare sa inteleaga ca drumurile le apartin tuturor...
*


Ce-ti mai place si tie "shaorma" ! Apropo avea numere de capitala sau de Galati ? radmasa.gif
Oricum mi-a placut .
b06fcn
De Prahova...nu am facut nimic iesit din comun, in afara de a merge mai repede pe un drum prafuit...ce, i-am pus eu sa se plimbe prin natura in praf?
madhorsefuzzy
Si eu as fi procedat la fel. sleep.gif

Si mie imi place shaorma. radmasa.gif
b06fcn
Saorma cu detoate e dabest!
In alta ordine de idei, am luat electromotorul de la reparat si l-am lasat pe cel vechi, ma duc sa il sui pe masina. I-am luat si bloc de lumini, nou nout, nu mai avea decat unul, desi aseara imi zisese tanti de la magazina ca are mai multe.

6 Jun 2018, 21:59:
Am pus electromotorul si blocul de lumini pe zecar, acum porneste din nou la sfert si am din nou claxon si faruri. Problema e ca trebuie luata toata instalatia electrica la mana, ma gandesc sa ii fac conversie la bloc de sigurante de tip nou si sa il mut in masina.
b06fcn
Am profitat de drumul la mosie weekendul ce a trecut si am schimbat filtrul de motorina la Toyota. Desi avea peste 60000 km la activ, a curs motorina curata din el. L-am pastrat cu gandul sa il desfac cand ma duc data viitoare, sq vad cum arata la interior, de curiozitate. De schimbat se schimba usor, se desfac furtunele, de deconecteaza mufa de la senzorul de apa, dupa ca se desfac doua suruburi si se scoate de pe masina. Mai nasol e ca trebuie o tubulara speciala, lunga, pentru dmontarea de pe suport, l-am rezolvat la menghina cu moxul, data viitoare insa va trebui sa fac rost de scula adecvata...
Ce mi-a placut, cand am desfacut tubulatura de aer care intra in admisie, e faptul ca intrarea in turbina este curata si placut uscata, nici urma de vapori de ulei pe acolo. Ce inseamna mersul doar in regim extraurban si forja de rigoare...
b06fcn
Am luat azi de la vopsitor jantele, barile si restul de plastice negre de la Opel care acum au gost vopsite in culoarea masinii. Maine le urc pe masina, dupa care ma duc sa-i pun gumele de vara pe jante, pe care insa va trebui sa le mai iau la mana si sa le retusez in cateva locuri unde mai e de dat cu chit si filler pe partea sablata. Din pacate nu sunt multumit de cum au iesit, dar sunt chestii pe care le pot reface eu. Astia sunt specialistii, i-am dat mai putini bani decat mi-a cerut exact pe considerentul jantelor care au iesit cu defecte...
cj98czh
Daca jantele au iesit asa, sunt curios cat o sa stea vopseaua pe plastice ... ca alea sunt mai problematice cand vine vb de vopsit daca nu sunt pregatite cum trebuie inainte ..
b06fcn
Plasticele au iesit bine, se vede ca au fost lucrate cu simt de raspundere. Problema la jante a fost faptul ca au fost sablate grosier, idiotul la care le-am dus, fara sa stiu ca face lucrari pe sub mana, le-a sablat cu nisip gros, ca asta avea el la indemana la atelierele Grivita...din cauza asta, au ramas niste locuri pe muchiile interioare ale jantelor unde trebuia dat mai mult filler. Ma rog, chestie de finete si de scule dedicate, am sa ma joc nitel cu dremelul pe acolo si le scot la fata...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.