Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
Ieri am fost in delegatie. Mai nou am in dotare un desprafuitor cu 12000 km, 1,5 dci 4x4 din 2016. Mare kkt de masina, la 150 pe autostrada cu vant lateral trebuie muschi de otel sa o tii dreapta...ca sa nu mai zic de faptul ca intra aerul prin aripi si suna de parca se dezmembreaza...de scaune, ce sa zic, sunt la fel de confortabile ca un capac de WC cu delfini desenati in relief...nu sustinere lombara, nu suport la spate, nimic. Noroc cu centura care te tine strans, ca altfel te scurgi de pe scaun. Alea cu piele sunt si mai nasoale, te scurgi chiar si cu centura...
In rest, ce sa zic, am mers pe zapada, sistemul 4x4 e relativ OK, doar ca trebuie activat de fiecare data, daca ramane pe auto nu cupleaza intotdeauna, doar cand simte lipsa de aderenta...uneori aia poate fi prea tarziu...
Cu alte cuvinte, masina onesta daca nu ai asteptari mari sau nu esti obisnuit cu ceva mai calitativ sau mai puternic...care insa nu merita purcoiul de bani pe care trebuie sa-l dai. Ar merita ca masina a doua sau a treia din casa, luata sh cu kilometri si bani putini...
Laurentziu83
Si eu m-am cam kkt pe mine la 140 prima oara cu gusterul pe autostrada, dar ulterior m-am obisnuit. La podurile saltarete imi transpirau mainile pe volan.
b06fcn
Adaugam un set complet de aripi fata/spate, stg/dr, NOS URSS, pentru Lada. Plus un panou fata nou si doua bari cromate impecabile, la care se adauga inca vreo doua cutii de piese marunte. Pretul distractiei, 300 de euro. AM iesit mai ieftin decat pe ladapower cu vreo 300 de euro. Me happy...
cristic1982
Mă nene, am gușter din 2010 și nu am avut niciodată senzația de instabilitate. Pe autostradă nu prea merg cu 140 km/h pt că țin un coșciug (a se citi portbagaj suplimentar) pe pavilion, dar la 120 km/h nu are nici un stres.
Cât despre sistemul 4x4 sunt mulțumit, eu merg doar în auto și nu am avut niciodată nevoie pe stradă sau drum de țară nevoie sa activez lock. De când am mașina am avut nevoie să pun lock de maxim 5 ori, iar atunci era ori noroiul prea mare, ori panta prea înclinată și am considerat că nu trec în auto, iar eu am făcut mai mult de 10k km pe drumuri în afara asfaltului.
Iar la mers susținut pe drumuri virajate (mulți l-ar putea considera sportiv) mașina ține drumul foarte bine, singura limitare fiind cauciucurile și neștiința șoferului.
b06fcn
Cu alte cuvinte e cum am zis eu, masina decenta daca nu ai asteptari de la ea. Pe autostrada la 110-120 e ok, dar si cu Lada 1200 e la fel la viteza aia, no stress. Pe curbe sta rezonabil, mai nasoale sunt scaunele, ca nu se poate sta bine in ele, ca sa nu mai zic ca nu sunt deloc comfortabile la drum lung. Cat despre cauciucuri, asta de-l am eu a venit cu gume Continental all season, care isi arata repede limitele...de aia si dadeam mereu pe lock, ca nu se activa tot timpul 4x4 cand era nevoie...
In rest, un cotet relativ decent, dar pe care nu as da in veci 15-20000 de euro sau cat costa una noua cu toate acareturile pe ea...prost insonorizata, plastice ciudate, fete de usi pe fata cu textil pe ele iar pe spate doar plastic chior, haionul cu tabla goala care zornaie...e o masina care merita luata sh cu kilometri putini cu cateva mii de euro maxim.
cristic1982
Sunt de acord cu remarcile legate de scaune (eu am de audi A4 acum) și impresia lăsată de panourile spate (la a mea toate panourile sunt la fel wink.gif ). Pentru economia făcută la panourile spate trebuie mulțumit celor de la vw pentru idei și tăntălăilor de la reno care au aprobat.
dizzy
Scaunele de Haudi au airbaguri laterale in ele?
Cum le-ai montat?
wolfin
In lock poti merge cu orice viteza sau e limitat la 50- 60km/h
cristic1982
Da au, le-am adaptat prinderile airbag-urilor mele cu niste bride.
ursul_bipolar
Deci sa inteleg ca la dacia inca mai trebuie sa schimbi scaunele cu ale unei alte marci ca sa te simti bine. E bine, masina costa doojdemii.
cristic1982
Mașina a fost 13500, iar scaunele de modelul nou sunt mai bune, decât cele pe care le aveam (aceleași ca la Logan).
dizzy
Sper ca glumesti cu adaptarea airbagurilor. Mai bine fara decat cu ele adaptate.
Nici modelul nou de Duster nu straluceste la scaune dar e mai bine.
ursul_bipolar
Deci tot trebuie schimbate si la modelul nou? Ca din ce spuneti, mai bine ala nu e prea grozav.
cj98czh
Mah baieti eu am fost sofer intr-un duster din asta nou, CJ-Rasnov si retur
... nu mi s-a parut chiar de aruncat, impresia a fost una medie spre buna ... mi-a placut masina, intradevar scaunele nu sunt ca in C5 unde am n+1 reglaje .... dar nici de blamat .... m-am dat jos dupa 280 km fara sa ma doara nimic ...

Uite asta era interiorul, habar nu am ce varianta de echipare ...[attachmentid=1628099053]

Poza gasita pe net ca sa nu intrebam de ce volanul nu este pe partea buna ...

Cat despre lauda scaunelor de VW audi ..... sa ma iertati dar numai comode nu sunt .... si zic asta dupa 2 golfuri, octavia si passat care era in echipare highline .... si da le compar cu M1 si cu C5 ...
AndreiMR
Scaune confortabile ca în berlinele franțuzești sunt greu de găsit, se pricep la chestia asta.

La Duster 2 sunt decente scaunele, eu sunt foarte pretențios la capitolul asta având oarecare probleme cu spatele și după 3 ore în Duster nu eram chiar afectat...spre deosebire de scaunele din Duster 1 sau Logan. Nu sunt cele mai bune de pe piață, clar, dar nu mai sunt nici nasoale.
b06fcn
Ca sa ne intelegem, eu am Duster 1, cu interior ca cel din poza colegului de la Cluj. Ma rog, alte culori. Mai pedalez si un alt Duster 1, cu piele pe scaune. Ala e sinistru, m-am intors de la Sibiu cu febra musculara la fund si picioare, de cat ma chinuiam sa nu ma scurg de pe scaune pe curbe din cauza kkt-ului ala de piele. Dupa drumul cu astalalt, ma durea spatele la sosirea acasa marti seara...ma asteptam ca, la calitatea scaunelor de la Renault, sa gasesc acelasi lucru si in Duster, avand in vedere originea comuna...
Asa cum ziceam, este o masina decenta, dar nu la banii cu care se vinde...
marksman
Cred totusi ca intretinerea (inclusiv asigurari) nu se compara cu cea a unei marci premium.
b06fcn
La motor similar ca cilindree si putere, asigurarea costa la fel (RCA). La Casco e in functie de valoarea masinii. Daca o servisezi la Dacia, costa cat la Renault, sau pe acolo. Consumabilele la fel...asta e insa ultima mea preocupare, nu e masina mea, nu stiu cat costa chestiile astea si nici nu ma intereseaza. Inteleg ca a venit cu contract de mentenanta la Dacia, se ocupa cei de la garaj de chestia asta. Revenind la costuri de folosire, pot sa spun ca a consumat ca porcul, a luat undeva la 8 la suta, a si fost alergata, ma rog, in limitele ei...dupa ce am vazut-o cum topaie la viteza si vant, am lasat-o mai moale, atat eu cat si celalalt coleg care a condus. La acelasi drum, mers cu Toyota si alergata mult peste cat s-a tras de Duster, am scos 6 si ceva la suta. Si nici nu m-au durut salele ca dupa asta...
marksman
QUOTE(b06fcn @ 24 Jan 2019, 23:29)
La motor similar ca cilindree si putere, asigurarea costa la fel (RCA). La Casco e in functie de valoarea masinii. [...]

La Casco cred ca nu e chiar asa. Din informatiile mele, un BMW de 6000E are o prima mai mare decat un Logan de 6000E.
b06fcn
Eh, tot pe acolo se invarte, e chestie de coeficienti, vechime, grad de risc, diverse. Cu cat masina e mai veche, creste procentajul pe care il reprezinta prima din suma asigurata, un BMw de 6000 de euro e vechi, deci procentaj mare, deci prima mai ridicata decat la un Logan care la 6000 de euro e relativ nou, deci procent mic...eu ziceam de masini similare ca vechime si pret...
cj98czh
Acu serios B06 ... tu compari mere cu pere ... orice comparatie intre duster si Toyota ...
MuciX
QUOTE(b06fcn @ 25 Jan 2019, 07:02)
eu ziceam de masini similare ca vechime si pret...
*


Prima e mai mare la BMW fata de Lexus. Clase de risc diferite. Pentru ca marca. Pentru ca statistici. Pentru ca firme de asigurari, contabili, consultanti si avocati. Dar stiai deja asta. smile.gif
b06fcn
QUOTE(cj98czh @ 25 Jan 2019, 09:03)
Acu serios B06 ... tu compari mere cu pere ... orice comparatie intre duster si Toyota ...
*



Toyota aia a costat la vremea ei putin peste cat e un desprafuitor din asta acum, ma rog, cateva mii in plus. Ma gandeam ca diferenta de varsta ar trebui sa-si spuna cuvantul si o masina din 2016 sa aiba unele plusuri. Mai ales ca e vorba de offroader...

QUOTE(MuciX @ 25 Jan 2019, 10:20)
Prima e mai mare la BMW fata de Lexus. Clase de risc diferite. Pentru ca marca. Pentru ca statistici. Pentru ca firme de asigurari, contabili, consultanti si avocati. Dar stiai deja asta. smile.gif
*



Stiam asta, de aia nici nu vreau Bmw, sunt prea sarac sa platesc mai mult pe casco radmasa.gif Prefer Lexus sau Toyota, e mai de amarati asa ca mine
MuciX
Ce-mi place cand se justifica lumea cu ironii. blush.gif
b06fcn
Adica?
wolfin
QUOTE(MuciX @ 14 Jan 2019, 15:37)
"Daca bei cu mine imi esti prieten, dar daca nu bei, imi esti ca un frate."
*




Eu inca astept lamuriri....stai la coada.

Desi...sper...cred cu tarie
...ca e bine intentionat tongue.gif
b06fcn
Pentru ca tot ploua, in seara asta am spalat Corsa. Maine ii fac ITP-ul si m-am gandit sa o duc curata...
dizzy
Eu am dus-o murdara azi pe a mea. Trecut cu broi.
b06fcn
Era foarte murdara, trebuia sa o aspir si in porcbagaj ca s-a spart un sac de nisip de matza...aveam de mult in plan chestia asta...Megane-ul nu l-am spalat de cand mi l-a adus de la vopsitorie...si ala e porcusor...de Toyota nu mai zic, am fost sambata la Bv si am revenit pe Cheia, s-a noroit toata masina de la nisipul de pe curbele alea...

31 Jan 2019, 09:59:
Opelul are ITP. Un an de zile stau linistit. Doua probleme semnalate, flansa de la amortizorul stanga trebuie schimbata (se vor inlocui pe ambele parti) si vana EGR, care probabil este ancrasata...Opacitatea a iesit 0,27, mi-a zis nenea de acolo ca maximul este 0,5, deci masina e in parametri. Proabil EGR-ul si admisia sunt ancrasate, ma gandesc ca dupa ce da firul ierbii sa-mi fac un weekend de lucru in garaj si sa-i curat admisia si EGR-ul. La 7500 km cat a facut masina asta de la ultimul ITP acum doi ani (si din astia mai bine de 6000 in oras), nici nu e de mirare...
In rest, totul OK.
b06fcn
Am ajuns aszara la mosie, azi pe la prand m-am apucat de zecar. Dupa ce m-am chinuit sa fuxez noile fete de usi, care nu se potrivesc si trebuie migala multa ca sa stea cum trebuie, m-am apucat de chestii serioase. Primul pas, am dat bordul jos, pentru a-l monta pe cel nou, cumparat acum un an. Trebuie sa vad cum iau instalatia electrica la mana, am niste spaghete taiate si inadite pe acolo de ma iau cu mainile de cap. Ma uit maine cu schema in mana sa vad daca sunt probleme, dupa care, daca nu ma descurc, o sa caut un electrician, care sa se si priceapa la asa ceva...
b06fcn
Din cauza de spaghete in bord, am dus azi zecarul la un electrician de dacii vechi. Il iau inapoi peste doua saptamani, cand mai ajung la mosie...mi-a zis ca nu e chiar asa de grava situatia, ca nu sunt multe inadituri, dar ca asa veneau din fabrica...am stabilit ca-mi face circuit separat pentru gmv, la buton, plus doua circuite distincte de proiectoare (unele in bara si altele pe bulbar), plus alte alea.
Mai problematic este circuitul de autoblocant vacuumatic, care exista doatr partial pe masina.
Ov
QUOTE(b06fcn @ 3 Feb 2019, 22:52)
Mai problematic este circuitul de autoblocant vacuumatic, care exista doatr partial pe masina.
*



fa-l mecanic (cablu + maneta) ca altfel o sa-ti blestemi zilele
b06fcn
E o idee, merci de hint. Mai nasol o sa fie peste 7 ani la atestare...
einstein1984
daca e autoblocant nu are comanda, daca e blocant, cum zice si colegul mai bine cu maneta. Desi daca pui 2 manete de frana de mana si le pui separat pe fiecare roata spate, iese ceva muuult mai eficient la iesit din namoale.
b06fcn
Masina are un sistem de diferential cu autoblocant vacuumatic, cu buton dedicat in bord si instalatie de vacuum pe masina. Care instalatie de vacuum este modificata/lipsa/traforata. Trebuie sa inteleg eu cum a fost gandita initial si cum functioneaza, ca sa pot vedea cum fac mai departe. Am mai aflat ca masina avea si un mecanism de recuperare a vaporilor de benzina, cu canistra de carbon, lipsa si ala. Am sa ii pun o canistra de carbon de la un 21, sa vedem daca merge...
Victorine
Daca o sa ai nevoie, am eu una care sta degeaba de Logan. Cam 80K km. Functioneaza bine electroventilul. Dar nu stiu cum o sa dea comanda de deschidere Aro-ul tau...
b06fcn
Merci, stai sa vad cum arata cel original de pe masina si cum functioneaza tot sistemul, pentru ca am inteles ca era ceva cu doua iesiri de aer.
In alta ordine de idei, mi-a sosit azi noul kit de ambreiaj pentru Megane, volanta o am deja, urmeaza sa le trimit pe toate la Bacau, la imperecheat si intarit...
dizzy
Cum zice si Einstein: Daca e autoblocant , se "autoblocheaza" , nu ai comanda pe el
Cred ca tu ai asa ceva: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=319128

Sustin parerea ca sarma e sfanta!
cj98czh
da asta al catelea kit de ambreiaj este?

fostul megane a trecut de 240k cu ambreiajul original si nu da semne ..
Ov
recuperare de vapori pe aro? laugh.gif
ce motor ai tu pe el?
einstein1984
la euro 2 ar fi cerut asa ceva. Dar asta inseamna si rezervor presurizat.
b06fcn
@ cj - E mai complicata situatia, Megane-ul meu, dupa cum stii, este cipuit. Fata de cei 105 cai si 200 Nm cat scoate motorul ala, al meu a fost masurat cu un varf de putere de 145 de cai si 320 Nm, media masuratorilor fiind de 135 de cai si 280 Nm. Masina a fost cipuita pe la 95000 km, cand am avut problemele cu turbina. Kitul initial al masinii a fost schimbat la 120000 km si de atunci au inceput problemele, in sensul ca noul ambreiaj (Sachs), patina in draci. A fost inlocuit cu o combinatie de disc si rulment nou, plus placa de presiune OEM. Masina a mers in configuratia asta, fara nici o problema de patinat, cam 100000 km, in care si-a luat-o din toate pozitiile. Pe la 220000 km, am avut o problema cu bucsa canelata de la planetara dreapta, insa am crezut ca e problema de ambreiaj, drept pentru care, am decis ca e cazul sa schimb ambreiajul. Pentru ca placa de presiune avea uzura la soare, am facut o combinatie cu o placa Sachs, disc cu kevlar si volanta prelucrata, toate imperecheate la un nene din Bacau. Dupa asta, a mers masina brici, pana cand am topit la propriu ambreiajul, cand am avut de tras in panta fosta leguma pusa pe o remorca. Atunci am scos fum din ambreiajul ala, drept pentru care am cautat solutii de remediere...am facut rost de o placa de presiune noua, pe care am intarit-o si imperecheat-o cu un disc, ramforsat si ala, plus o volanta shk9 luata de pe o masina de anglia. Din cauza ca volanta aia nu s-a potrivit pe masina mea, am montat kitul rezultat pe volanta masinii, care fusese supusa la violul maxim din momentul cand l-am ars. Masina merge, insa nu-mi place mie ca are un lejer zornait la relanti, cel mai probabil din cauza arcurilor de pe disc, plus o trepidatie la plecarea de pe loc, din acceasi cauza, cel mai probabil.
Asa ca, m-am enervat si am facut rost de volanta care trebuie, plus kit de ambreiaj OEM Renault, pe care le trimit la intarit/imperecheat si ce mai este nevoie ca sa le pot pune sus pe masina. Doar asa, de goanga...
@ OV - motor de 1,4, masina e din 1996. Am doua tevi care vin pe lonjeronul din dreapta si care credeam ca sunt pentru blocantul vacuumatic. Din discutiile cu Daniel, am dedus ca sistemul de vacuum era pe stanga, nu pe dreapta, iar alea de pe dreapta ar fi de la canistra de carbon...pana una alta merge si asa masina, fara greturi. Daca e nevoie, ii pun si canistra sufletului...
MuciX
Dar sunt curios, nu se gasesc niste performance parts care sa se potriveasca pe combinatia ta de motor + cutie? Aici ma refer la placa de presiune, disc si volant.
b06fcn
Am cautat de am capiat si nu exista. Pe combinatia asta de ambreiaj si cutie (adica diametru si numar de dinti) nu exista decat ceva pentru Megane sau Clio de 2 litri 16V de cupa. Pentru care insa nu mi-a garantat nimeni ca rezista la cuplul in cauza...
Daca ii puteam pune cutie cu 6 de Megane sau Laguna II era altceva, ca aveam ce gasi. Cred ca mergea cutia in cauza, dar era prea mult de traforat pe partea de timonerie (schimbat timoneria clasica cu sistem de cabluri), plus planetare care nu stiu daca se potriveau, plus alte alea...
cj98czh
B06 si al meu megsne era cu cip cirip .... da nu am avut bube cu el deloc .... si a vazut forja cat china ...
b06fcn
Ai scos si fum din el ? Ca la mine de acolo a plecat toata problema, altfel era ok si in ziua de azi. Plus ca era o diferenta de calitate intre alea UE si Turcia...si inca al meu a beneficiat de tratament special...
Prostia a fost a mea, de doua ori, prima data cand nu am stiut sa verific bucsa canelata de la planetara si am crezut ca e problema de ambreiaj, a doua oara cand am urcat o panta cu inclinatie destul de mare cu remorca in spate si cu Laguna pe remorca. La faza aia am tras, practic, 850 kg peste greutatea maxima admisa, asta dupa ce am scos fum din ambreiaj de mi-a fost frica ca las masina acolo...
cj98czh
te intrebam pt. ca stiu ca nu demult l-ai schimbat ..
b06fcn
L-am schimbat acum doi ani, aprilie 2017. De atunci am facut vreo 10000 km sau mai bine chiar.. Masina merge bine, insa ma deranjeaza zornaitul ala si trepidatiile din cauza arcurilor discului...in rest nu-s probleme. De aia si ziceam ca il schimb doar de goanga, nu de nevoie...
b06fcn
Am mai facut rost de niste piese de Lada, sa vad cum le fac sa ajunga direct la mosie, doua usi de stanga (fata/spate) si o aripa stanga spate, toate NOS URSS, plus doua stopuri noi de spate. Mai am de adus de la Timisoara doua faruri noi si mai astept preturi pentru inca niste maruntisuri. Si un panou spate nou, sa vad cum il culeg si pe ala cand ajung inapoi la copitala. Cu alte cuvinte, odata realizata chestia asta, am aproape o masina in table exterioare, daca mai fac rost de doua usi de dreapta si de o capota de portbagaj, pot spune ca le am pe toate...dupa care, urmeaza o comanda pe ladapower pentru alte maruntisuri...
Victorine
Vii personal la Timișoara dupa farurile alea? Daca da, poate treci sa-ti dau si canistra aia de carbon, s-o ai acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.