Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
Am mai umblat la roata dreapta spate la Toyota, nu-mi dau seama de unde freca, probabil ramasesera sabotii de la frana de mana prea cascati. M-am chinuit sa reglez cursa franei de mana, care tinea cam prea sus, insa nu am putut, din cauza de lipsa de cheie de 10. Am la mosie, nu am la copitala. Maine cumpar una de la magazin si o rezolv. Am profitat de vremea buna si am schimbat o garnitura de la furtunul de ungere a turbinei, caruia ii pierdusem garnitura de cupru si ii pusesem provizoriu o garnitura de klingherit. Acum e din nou in parametri masina, drpet pentru care, dupa mai bine de o saptamana de frecat Megane-ul prin oras, daca nu chiar doua, am scos iar Opelul la drumurile zilnice prin oras.

3 Jun 2019, 12:05:
Am avut vreme azi si am trecut pe la magazin sa iau bara de rigidizare pentru Megane. Trebuie sa vad acum cand apuc sa o schimb si sa fac un tratamebt anti-coroziv pe sub masina...cred ca le voi baga pe toate la tratamentul asta...

3 Jun 2019, 14:20:
Am comandat si bara stabilizatoare de fata penru Megane, maine mi-o livreaza. O duc la vopsit electrostatic si o sui pe masina cand voi avea ceva timp la dispoziție...
einstein1984
pai nu vine vopsita/zincata?
b06fcn
E luata SHK9, ca nu am gasit noua la pret rezonabil si cu durata normala de livrare. Are niste urme de rugina si zgarieturi superficiale, asa ca o duc la facut sa nu mai am probleme pe partea asta...

3 Jun 2019, 18:51:
Am reglat si frana de mana de la Toyota, acum tine cum trebuie, e din nou OK masina...
b06fcn
La Kia s-a aprins din nou martorul CEL...aceeasi eroare de EGR. Trebuie sa vad ce solutie gasesc, mai ales ca intra si intr-un limp mode ciudat, se accelereaza greu cand se aprinde becul...dupa aia, trage normal.
Solon
Unde iti duci fierataniile la vopsit electrostatic?
b06fcn
Inca nu m-am apucat sa caut, am sa ii sun pe baietii unde am facut jantele de la Leguma acum trei ani...
b06fcn
Am gasit un baiat care vopseste electrostatic, mi-a fost recomandat de doua persoane diferite, un amic care si-a facut niste jante la el si cel la care am facut jantele la Leguma neagra si care nu mai lucreaza in domeniu...mi-a comunicat un pret de 100 de lei pentru bara stabilizatoare si 500 de lei pentru un set de jante de aliaj pe 15, adica cele de la Kia. Saptamana viitoare sper sa am vreme sa ma ocup sa le duc la facut, ma gandesc sa duc intai jantele la roluit daca e nevoie.
In alta ordine de idei, am scos Kia la un drum de mosie, i-am dat din plin pe autostrada, cred ca e ce avea nevoie dupa curatarea EGR. Pana una alta nu mai are nici o eroare, o tin insa sub control. Am profitat si am si spalat-o, ca era nevoie. Dupa care am constatat ca de la ultima spalare s-au inmultit zgarieturile pe ea, in special urme de usi...ce sa faci, asa se intampla in parcarile stramte de la multinationale si de la moluri...nevasta-mea are grija cand deschide usile la masina, altii nu prea...
b06fcn
Am avut de facut un drum scurt de Gl. M-am dus sa iau Toyota sa o spal, plec cu ea din parcare, franez si incepe iar sa se auda huruitul pe spate...am s-o duc maine la service, sa vada baietii aia ce poate avea, cred ca sabotii de la frana de mana mai trebuie reglati...
Avand in vedere cele de mai sus, am fost la Gl cu Kia, pe care am desfundat-o si mai bine...inca ia 210 pe bord, deci e in parametri...
b06fcn
M-au sunat de la service, e gata Toyota. A fost necesara si schimbarea sabotilor de frana de mana, care se uzasera ciudat si frecau aiurea, oricat ar fi fost reglati. Ma gandesc ca, din cauza faptului ca se uzasera ghidurile de la etrier, cumva alea au modificat si pozitia discului, ducand la uzura ciudata a sabotilor de frana de mana, care facusera un sant pe suprafata de contact din interiorul discului...
Astept sa-mi zica cat ma costa si sa-mi fac vreme sa ma duc sa recuperez masina...
cj98czh
QUOTE(b06fcn @ 11 Jun 2019, 12:16)
Ma gandesc ca, din cauza faptului ca se uzasera ghidurile de la etrier, cumva alea au modificat si pozitia discului,
*



Ha? asta este tare ....
b06fcn
Nu te mira, ca se poate. Fapt constatat de mine, cand am incercat sa vad de ce nu mai calca placutele cum trebuie pe disc, plus cand am scos discurile. Practic, discurile nu sunt prinse de nimic pe butuc, ele intra pe butuc si stau pe gulerul de ghidaj. Atata timp cat placutele sunt ok si etrierul nu se misca, discul sta fix. Daca insa apar variatii in combinatia asta, ma gandesc ca asta poate afecta tot ansamblul. Ghidurile de la etrieri, uzate fiind, au dus la modificarea pozitiei etrierului, chestie care se vedea in forma in care se uzasera placutele, plus ca se simtea la mana o lejera miscare a etrierului, desi era prins cum trebuie. Ma gandesc ca asta a afectat si sabotii de la frana de mana...
MuciX
Pai discul e tinut fix pe fuzeta si de catre suruburile rotii, nu?
b06fcn
Discul e tinut doar de suruburile rotii. Insa, in timp, miscarea etrierului ma gandesc ca poate influenta si discul, avand in vedere forta de franare. Inainte de a schimba discurile, dupa ce am umblat la roata dreapta spate, care era si acum cea cu problema, cand franam se auzea un zgomot ca de disc ovalizat. O bataie, practic, dupa ce am pus la loc etrierul si placutele uzate...
cj98czh
iti dai seama ca nu are cum ... sa nu iti dai smile.gif

Discurile nu se indoaie decat cu tolerante foarte mici ... altfel crapa ... ce spui tu ca s-a intamplat este imposibil .. erau facute bucati ...

Placutele nu iti mai calcau din cauza ca aveau ghidurile duse nicidecum ca discurile erau indoite sau deplasate ... la cum sunt prinse intre janta si fuzeta .. se deplaseaza dar doar bucati din ele ...
b06fcn
Placutele e clar ca nu mai calcau drept din cauza ghidurilor, problema mea e cauza „ovalizarii” sabotilor de frana de mana...Dpdv stiintifico-tehnic, gandesc si eu ca tine, de aia si incerc sa inteleg ce s-a intamplat. Cum alta explicatie pentru uzura anormala a sabotilor de frana nu am gasit, fiind folositi doar pentru a tine masina pe loc...
MuciX
Probabil au fost asezati aiurea. Sau din cauza prafului strans nu s-au plimbat cum trebuie. Sau materialul de frecare nu era "omogen" si s-a tocit inegal ceea ce a dus la amplificarea problemelor de aliniere.
b06fcn
Probabil, un cumul de factori. Masina stata mult cu frana de mana trasa, alea alea...
Cert este ca acum masina merge bine si frana de mana are o cursa scurta...oricum, 165000 km le ajunge.
b06fcn
De vineri si pana azi Toyota a bagat putin peste 1000 km pe drumurile patriei, din care vreo 600 de autostrada. Franele sunt Ok, am insa o lejera vibratie in volan, cred ca jantele se cer si ele roluite, ca nu au beneficiat niciodata de acest tratament. Ma duc intr-una din zilele viitoare la Autosoft, ca le am de facut si pe cele de la Kia, ca sa le pot duce la vopsit...
De maine Megane-ul intra in corvoada saptamanala de oras...
einstein1984
daca nu ai facut deja bara aia antiruliu d emegane, nu duci si arcurile la vospit? ca dupa atata vreme sigur a puscat ceva rugina si pe ele.
b06fcn
Nu ma bag la arcuri, ca nu au nici o problema...plus ca asta ar presupune desfacut masina si lasata asa pana se vopsesc arcurile. Nu e timp de asa ceva...
Laurentziu83
Eu mi-am roluit aliajele pe 16 la Auto Variant, pe Ion Mihalache imediat dupa MTR cum vii dinspre Victoriei; vreo 330 de lei toate 4 cu tot cu remontat si echilibrare si a durat cam 2 ore; le-au pus pe un aparat similar celui de echilibrat si lucrau cu o presa hidraulica. Unde erau indoite mai rau, incalzeau cu lampa cu gaz, deh, 2 dintre ele le-am strambat in Ucraina.
b06fcn
Am fost in seara asta la Autosoft pe Dudesti, ca mi-era la indemana si ii stiu cum lucreaza. Trei jante din patru au necesitat roluire, a durat cam 45 de minute toata operatiunea. Cost total, 170 de lei, cu tot cu curatat urmele de adeziv de la plumbii vechi. Sper ca maine sa ajung sa le duc la vopsit.
ProfiBv
Bun pret.
In Brasov la Arinovis mi-au cerut 70/ roata si erau gata a doua zi * ca sa le vada mesterul in alta locatie dea lor*.
b06fcn
Sa ne intelegem, asta e pretul doar pentru roluit trei jante si curatat de adezivul de la plumbi de pe toate patru.
Victorine
Cat de safe e sa le roluiasca la cald? Eu am facut la jantele Sinaia la vechea masina, le-a incalzit uniform in timp ce se invarteau, apoi cu presa hidraulica si comparator, le-a adus la normal ca erau 8-uri... am scăpat de vibratii. Dar parca erau de mamaliga după incalzire, aveau totusi o revenire dupa ce le indrepta cu presa. Unii de pe aici au avut probleme dupa tratamentul termic al vopselei aplicate in camp electrostatic.
b06fcn
Ale mele nu au avut nevoie de caldura, le-au facut la rece. Caldura in exces nu le face bine, asta e sigur.
Laurentziu83
Pe de alta parte, daca sunt prea strambe, la indreptare risca sa crape. Mai bine asa.
einstein1984
si la rece se ecruiseaza materialul, nu te amagi ca e mult mai sanatos decat la cald.
b06fcn
Deloc, doar ziceam cum le-au facut la mine...
einstein1984
pentru victorine era remarca. mai bine olaca ecruisate decat in zig zag.
b06fcn
Am dus jantele la vopsit. Am ales un argintiu clasic, avand in vedere ca nevasta le vrea la fel ca inainte si faptul ca s-ar putea ca la un moment dat in viitor Kia sa ne paraseasca (aviz amatorilor)...

b06fcn
Luat jantele de la pudrat. Ma declar multumit. Si mai important, consoartei ii plac foarte mult, eu le-as fi vrut smoked sau gun-metal, ea insa a zis ca asa sunt mai frumoase...[attachmentid=1628106223]
einstein1984
arata fain
YRX
Foarte frumoase. Nu stiu ce va place griul ala sobolan la jante, par vesnic murdare, pe cand argintiul clasic este mai luminos.
b06fcn
Nu e neaparat de placut, dar parca, diferite fiind, iese si masina in evidenta...
Ma rog, in alta ordine de idei, Megane-ul aduna kilometri, nu ca inainte, dar aduna...[attachmentid=1628106224]
Si, in acelasi context, ii transmit broscarului macaronar cu Fiat Punto IF 33 PYT, care mi-a lovit ieri oglinda de pe stanga de la Megane, in timp ce depasea coloana oprita la trecerea de nivel, si nu a vrut sa opreasca sa vada daca sunt sau nu avarii, ca se vede foarte bine pe filmare si ca il va cauta politia sa-i ia carnetul...
b06fcn
Am urcat cu zecarul la vie, sa execut o stropeala profesionala...I-am pus in spate atomizorul, bidoanele cu apa, damigeana cu substante, benzina de rezerva si o galeata si am purces la off-roading...a urcat fara probleme, chiar i-a placut sa treaca si prin niste namoale...am facut un filmulet cu telefonul la coborare, sa vad cum il urc aici...in treacat a mai acumulat si niste zgarieturi...
Solon
Pana la urma powder coating unde?
b06fcn
CSL Custom, pe Drumul intre Tarlale. Mi-au fost recomandati din doua surse diferite...

<span class='edit'>1 Jul 2019, 09:56:</span>
Poze cu zecarul in activitate
Urcand pe drum forestier [attachmentid=1628106289]
In poarta viei[attachmentid=1628106290]
Odihnindu-se la umbra [attachmentid=1628106292]
einstein1984
cand vad vopseaua lucioasa si crengile alea langa el...
ProfiBv
...și el așa curat😀 !
b06fcn
E deja zgariat...am luat niste crengi si tufisuri, s-a auzit sinistru...dar asta e menirea acestei masini...ce nu se retuseaza la polish, ramane asa...cicatricile sunt sexy pe o masina ca asta, ca sa-l citez pe colegul @mucix
IulianSVA
Frumos tare zecarul in elementul lui smile.gif
MuciX
Era clar ca masina aia nu avea sa ramana bomboana in timp ce isi facea datoria prin vie.

La o masina de genul vopseaua are rol anticoroziv. Si asta mi se pare perfect acceptabil in cazul de fata.
einstein1984
asta pot intelege, dar sentimentul tot ala e smile.gif
b06fcn
Adevarul e ca m-a durut nitel sufletul anul trecut cand am bagat-o prima data prin tufisuri, nici nu apucasem sa-i pun farurile si restul...dar asta e soarta acestei masini.
In acelasi registru, ce mi-a placut e ca lacul pe care l-a dat vopsitorul a fost aplicat cu simt de raspundere, in caz de nevoie se matuieste si se da lac nou, vopseaua nu a fost inca afectata...
Ceea ce am constatat e ca masina are nevoie de niste protectii de crengi, pe care am sa i le fac cu prima ocazie...plus protectii la faruri si semnale, pe care trebuie sa vad din ce le fac...
cj98czh
nu cred ca se da lac nou ci un polish ...
tatabobu
Vezi chestii de genul asta, poate ai noroc sa gasesti ceva care sa-ti placa si sa se potriveasca. Macar sunt de inox.
b06fcn
Am bullbar, de ala o sa leg niste sarma impletita pana la rama superioara a parbrizului, cate una pe fiecare parte.
@tatabobu, merci de idee, am sa ma uit sa vad ce pot bricola...
silvanu96
Jantele astea sunt frumoase albe...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.