Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stiri din F1
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
FISICHELU
[attachmentid=34472]

Mosely: "Current aerodynamic regulations are crap"

Iata ca apare si o usoara incercare de consolare dupa saga dezvoltata cu privire la penalizarea lui ALO la Monza - presedintele FIA Max Mosely a recunoscut in sfarsit ceea ce multi jurnalisti si o multime de fani au tot spus de ceva vreme: regulile aerodinamice curente sunt de doi bani.
Daca musiu Mosely poate sa spuna - iar stewards-ii au verificat toate datele pe care noi, muritorii de rand, nu avem cum sa le "pupam" - cum ca o masina pe pista la 100m de alta, o poate "impiedica" pe acesta, ei atunci stim cu sigutranta ca regulile privind aerodinamicitatea sunt sub orice critica, si fac mult rau acestui sport.
Se pare ca se va ajunge la o varianta, asta dupa cercetarile de week-endul trecut, si anume ca steagul albastru va fi aratat pilotilor intarziati in momentul in care se gasesc pe o linie dreapta a circuitului, pentru a lasa loc pilotului cu o tura ianinte.
Inca putin si ajungem la varianta in care ORICARUI competitor i se va arata steagul albastru pe linia dreapta pentru a se da la o parte din fata unui rival!... biggrin.gif


DigitalScribe
gun3.gif Mosley
FISICHELU
[attachmentid=34518]

Intrebari si raspunsuri cu Fernando Alonso

Dupa GP-ul Italiei, campionul mondial este mai motivat ca niciodata sa castige si anul acesta.
Fernando, Italia se pare ca a fost una dintre cele mai solicitante circuite din cariera ta. Cum te simti dupa ?
FA:Fireste, sunt dezamagit de ce sa intamplat in week-end, si de retragere. Insa noi trebuie sa ne gandim la cursa urmatoare si noile oportunitati.Mai avem trei curse, si ar trebui sa fim optimisti.Renault a fost foarte,foarte rapida in ultimile trei curse, aproape la fel ca Ferrari sau poate mai rapida. Asa ca pentru ultimile trei curse, cred ca noi am fi favoriti.

Michael Schumacher si-a anuntat retragerea dupa cursa. Ce gandesti despre Michael?
FA: Unii din F1 nu vor fi foarte fericiti pentru ca nu va mai fi nimeni pentru ei de urmarit la curse. Pierdem si ii vom simti lipsa unui mare campion pe pista, el a batut toate recordurile si are cele mai bune numere in F1. Insa mai cred si ca F1 se va concentra mai mult spre sport dupa retragera lui.

Trebuia sa faci niste teste in acest week-end la Jerez, insa nu le vei mai face. Este o problema serioasa?
FA: Nu. M-am lovit de masina la genunchi in timpul free practice-ului la Monza, si sunt cateva vanatai. Desigur, am participat la cursa cu aceasta problema, insa am decis sa nu facem acum teste pentru a avea suficient timp de recuperare. Ca sa fiu sincer, sunt foarte suparat ca vroiam sa fiu acolo la teste. Avem cauciucuri noi, imbunatatiri la masina si la motor pe care trebuia sa le testam. Va fi un week-end foarte imoprtant si aglomerat in Jerez.

Ai un avans de doua puncte in Campionatul Pilotilor. O singura intrebare mai conteaza in acest moment al sezonului: crezi ca poti invinge?
FA: Da, bineinteles ca da.Am fost rapizi in ultimile curse, iar masina se imbunatateste mult.Am avut toate problemele cu mass dumpers, insa R26 devine iarasi foarte, foarte competitiv - asa cum am dovedit Duminica cand de pe pozitia a zecea am ajuns al treilea. Atat echipa cat si eu, suntem 100%, ba nu 110% siguri ca vom reusi.


Nu exista business ca show-business
Intr-un interviu la postul de radio spaniol Marca. Fernando Alonso a lansat un atac uimitor la adresa rivalului din campionat Michael Schumacher, acuzandu-l pe german ca este "nesportiv" si ca este sustinut de cei "de la putere" din F1.

Spaniolul a inceput prin a-l compara pe Schumacher cu Zinedine Zidane, legenda fotbalului francez, care a parasit terenul in dizgratie dupa ce l-a lovit cu capul pe Marco Materazzi, cand acesta se la provocat.
"Zinedine s-a retras cu mai multa glorie decat Schumacher", a spus pilotul Renault.
"Michale este cel mai nesportiv pilot cu cel mai mare numar de penalizari in istoria Formulei 1."
"Acest lucru nu-i rapeste insa faptul ca a fost cel mai bun pilot", a recunoscut,"si a fost o onoare si o placere sa ma lutp cu el." Fiecare lucru trebuie facut la timpul sau si trebuie sa ii respectam decizia. Lucrurile se vor mai echilibra acum".
In legatura cu ceea ce au spus multi despre favorizarea lui Schumacher si a echipei Ferrari , Alonso a spus: " In Formula 1 sun interese politice si economice. Vorbim despre cel mai de succes pilot din istorie, iar putin ajutor nicxiodata nu e de lepadat. Insa destul de des se trece limita de la ceea ce e acceptabil spre ceea ce e inexplicabil."
Campionul Mondial inca este suparat in legatura cu penalizarea de la calificariel din Monza, penalizare care l-a costat 5 pozitii la start.
"Nimeni nu va crede penalizarea pe care am primit-o mult timp de-acum incolo. Motivele pe care le-au avut nu sunt deloc oneste,iar acest lucru nu face onoare sportului nostru."
"Uneori iti vine sa nu mai participi, insa iti trece repede si it ipui casca. Eram 100% sigur ca indiferent de unde voi pleca voi castiga cateva puncte si voi ramane in fata."
"De un lucru sunt sigur, si anume de faptul ca cine rade la urma, rade cel mai bine"."Oricine poate castiga urmatoarele curse si daca ne facem treaba bine in doua din cele trei curse ramase, titlul e la noi."

Desigur, comentariile lui Alonso cu privire la SAchumacher vor ocupa multe spatii in ziare, mai mult spatiu in stirile sporive, exact lucrul pe care cei din spatele Fomulei 1 vor - una peste alta, orice publicitate, buna sau rea, e publicitate ...

Iata ca duelul celor doi in Campionatul Pilotilor si Constructorilor este "intregit" si de antipatia dintre cei doi piloti... Welcome to the jungle!...Nu e business ca show-business...




paulp
QUOTE(FISICHELU @ 12 Sep 2006, 12:40)
[attachmentid=34472]

Mosely: "Current aerodynamic regulations are crap"

Iata ca apare si o usoara incercare de consolare dupa saga dezvoltata cu privire la penalizarea lui ALO la Monza - presedintele FIA Max Mosely a recunoscut in sfarsit ceea ce multi jurnalisti si o multime de fani au tot spus de ceva vreme: regulile aerodinamice curente sunt de doi bani.
Daca musiu Mosely poate sa spuna - iar stewards-ii au verificat toate datele pe care noi, muritorii de rand, nu avem cum sa le "pupam" -  cum ca o  masina pe pista la 100m de alta, o poate "impiedica" pe acesta, ei atunci stim cu sigutranta ca regulile privind aerodinamicitatea sunt sub orice critica, si fac mult rau acestui sport.
Se pare ca se va ajunge la o varianta, asta dupa cercetarile de week-endul trecut, si anume ca steagul albastru va fi aratat pilotilor intarziati in momentul in care se gasesc pe o linie dreapta a circuitului, pentru a lasa loc pilotului cu o tura ianinte.
Inca putin si ajungem la varianta in care ORICARUI competitor i se va arata steagul albastru pe linia dreapta pentru a se da la o parte din fata unui rival!...  biggrin.gif
*


Desi nu-l suport pe Mosley, inclin sa-i dau dreptate. Pina acum steagul albastru se arata indiferent ca intirziatul era intr-o succesiune ce curbe sau in loc deschis. Asa ca respectivul putea foarte usor sa fie penalizat ca nu a facut loc unui pilot mai rapid, sau trebuia pur si simplu s-o ia pe arataura ca sa scape de penalizare.
Asa ca e mai normal sa se arate steagul albastru doar acolo unde respectivul chiar are loc de esapare, fara a-i afecta eventual lupta lui cu cel din urma wink.gif
sandman_
QUOTE(dantes @ 10 Sep 2006, 16:01)
Azi s-a incheiat LEGENDA...  plange.gif
Cel mai tare pilot din Formula 1 din toate timpurile se retrage dupa 15 ani, 90 de victorii si 7 (poate 8) titluri de campion...


16 ani, 88 de victorii si 7 titluri tongue.gif

QUOTE(Manuel @ 10 Sep 2006, 16:32)
Ce pot sa mai zic... Formula 1 nu va mai fi niciodata la fel sad.gif ... Desi e putin probabil, sper sa mearga in DTM si cine stie, poate revedem un duel Schumacher-Hakkinen.


Sigur nu va mai fi la fel fara el, insa nu cred sa ajunga in DTM

QUOTE(DragosP @ 10 Sep 2006, 16:44)
@Manuel, @dantes: mai aveți puțin și treceți limita dintre patetism și penibil!
Nu neg că a fost (și chiar mai este) un mare pilot, însă atât! Cât despre sportivitatea lui...


Sportivitatea lui este discutabila si discutata intr-un mod foarte subiectiv, la fel ca a oricarui sportiv... E usor sa vorbesti de pe margine, cand n-ai parte de presiunea de care au ei parte.

QUOTE(MihaiD @ 10 Sep 2006, 17:15)
Este cel mai mare pilot de F1 al tuturor timpurilor si atat  biggrin.gif !


Pe mine m-a fascinat Senna si am parerile mele, iar performanta statistica a lui MS nu poate fi comparata cu cea a lui AS.
dantes
QUOTE(sandman_ @ 13 Sep 2006, 09:35)
16 ani, 88 de victorii si 7 titluri tongue.gif
*



Esti cam prost informat....

Primul GP in Belgia in 1991...rezulta 2006-1991=15 ani
90 de victorii pana in prezent, inclusiv Monza
7 victorii in prezent... aici probabil ai vrut sa spui ca al 8-lea nu...insa eu zic e posibil si pentru MS si pentru FA sa castige al 8-lea respectiv al 2-lea titlu...

Daca vrei mai multe detalii, poti gasi aici tot ce vrei legat de F1 din 1950 pana in prezent, inclusiv Monza 2006...
TMihai
QUOTE(dantes @ 13 Sep 2006, 15:31)
Primul GP in Belgia in 1991...rezulta 2006-1991=15 ani


Mai calculeaza o data! Pe degete dc e si o sa-ti dea 16 sezoane icon_mrgreen.gif
sandman_
TMihai, complici lucrurile: nu poti numara 16 sezoane pe 10 degete, ce naiba?!?!?!

Michael Schumacher este un pilot mare, poate chiar cel mai mare din istoria F1 si va ramane in memoria noastra mult timp de acum incolo. DACA a facut intentionat faza de la Monte Carlo si cea de la Monza(cu FM), nu reusesc sa il inteleg, deoarece nu are neaparata nevoie de inca un titlu. Este cel mai titrat si cred ca va ramane cel mai titrat mult timp de acum incolo.
TMihai
Tu ai doar 10 degete? icon_mrgreen.gif Are si picioare omu'...se descurca el laugh.gif
La Monza ce a mai facut frate? boxing.gif
FISICHELU
Bariera de mare viteza a FIA

Iata ca a avut efect scrisoarea de saptaman trecuta a GPDA (Grand Prix Drivers Association Ltd.) in legatura cu securitatea pilotilor in circuitele de mare viteza. Scrisoarea facea referiri la Monza, chiar inainte de GP-ul Italiei, si in special de a doua curba, in care viteza de impact ajungea la 200km/h, iar decelerarea ar fi de 40G.

Saptaman trecuta, pe Autodromo Nazionale, a fost prima data cand s-au folosit in F1 Barierele de Viteza Mare dezvoltate de FIA Institute si de FIA. Sistemul, instalat la marginea zonelor de rulare in afara pistei in sicana a doua a circuitului si la curba Parabolica, a fost dezvoltat special pentru aceste curbe in care se intra cu viteze mari.

Dupa sase ani de cercetare si dezvoltare, aceasta bariera speciala e capabila sa absoarba energia unui impact de 200km/h in acelasi timp mentinand fortele G experimantate de pilot la valori tolerabile.
FIA Institute a dezvoltat acest sistem in colaborare cu grupul german DEKRA.

Structural, bariera e formata din trei straturi separate, primul fiind facut din blocuri de plastic umplute cu spuma polietilenica, un material cunoscut pentru proprietatile sale de bun absorbant al socurilor si placi de otel verticale pentru a rezista penetrarii. Blocurile au fost construite de firma franceza TecPro International. Blocurile masoara 1,5 metri lungime si 0,6 metri adancime. Fiecare capat se termina cu un semicerc, lucru care permite imbinarea lor ca intr-un puzzle gigant.
Un spatiu de 1,2 metri separa primul de al doilea strat,o bariera de 4-6 cauciucuri, mentinute de un tub de 30 cm in diametru din polietilena cu densitate mare.
Ultimul strat e reprezentat de o sina de protectie sau de un zid de beton armat.
Tot sistemul acesta are doar 4 metri adancime.

FIA este foarte incantata de instalarea acestui dispozitiv la Monza si discuta fezabilitatea instalarii acestuia si pe alte circuite.

Proprietarilor de circuite licentiati de F1 li se cere sa nu discute masurile de protectie cu terta parte (inclusiv piloti). Acest lucru se datoreaza incercarii de a preveni "experti la minut", cu putine sau deloc cunostinte despre ultimile cercetari in securitatea circuitelor, care pot cauza confuzie sau sa submineze beneficiile metodelor de siguranta care s-au obtinut acum.

FISICHELU
[attachmentid=34587]

Saptamana de teste la Jerez

Pilotul GP2, Michael Ammermuller, va pilota masina Red Bull la testele de la Jerez din saptamana aceasta.

Germanul e programat pentru teste Miercuri si Vineri, impreuna cu Robert Doornbos in ambele zile, urmand sa se decida daca va deveni al treilea pilot al echipei austriece pentru finalul sezonului.

Dupa ce a suferit o lovitura la genunchi saptamana trecuta inainte de Monza, Fernando Alonso va lipsi de la teste, lasandu-i pe Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen si Jose Maria Lopez sa inceapa pregatirile pentru China si Japonia.

La Honda vor testa Rubens Barrichello, Anthony Davidson si James Rossiter.
FISICHELU
Bernie Ecclestone - un Nostradamus intarziat...

Bernie,(nu-i mai pun poza ca sa nu va enervez) crede ca nu e imposibil ca Michael Schumacher sa-si reconsidere deciziile si sa continue si in 2007 sa participe. Mai mult, englezul merge pana la a declara ca germanul s-ar putea sa ajunga la Renault!

"Stiu ca Renault l-ar lua imediat" a spus Bernie pentru Sport-Bild."Depinde de el."

Ecclestone mai sugereaza ca pilotul cu sapte, poate opt titluri mondiale, a fost grabit sa declare retragerea din F1, pentru ca Ferrari sa confirme si sa arate line-up-ul pentru 2007.

"Am sentimentul ca a fost fortat sa faca declaratia cand nu si-o dorea."

Adevarul este ca oricine se uita la Schumacher vede ca este innebunit dupa curse, si mai mult, este ultra-competitiv. Toti ne putem schimba parerile, uneori la distanta de o zi, iar pilotul Ferrari nu face exceptie. Ceea ce pare sa fie azi normal, poate ca maine arata altfel...

Acum ce sa spun...Imi pare rau de retragerea lui din F1. Poate ca acum intr-adevar simte asa, insa peste cateva luni, poate si un an, va realiza ca dusul la scoala si ajutatul la lectiile de calarie ale Corrinei nu sunt pentru el...Mai mult, ajutand Ferrari cu testele si dezvoltarea nu il va satisface, ci dimpotriva, i se va redestepta instinctul de competitie, si poate ca va reintra in curse mai degraba decat sa stea si sa priveasca de pe margine...

sandman_
... and hell froze afterwards ...

O varianta foarte plauzibila ar fi ca MS sa activeze ca pilot de teste, concomitent cu o functie de conducere in cadrul departamentului de dezvoltare. Pana la urma, asta a facut la Ferrari: a dezvoltat o masina foarte competitiva, dintr-una semi-jalnica
TMihai
QUOTE
It rained last night in Jerez so the three teams testing today in the South of Spain started their programme a bit later, once the track began to dry.

Jose Maria Lopez replaced Heikki Kovalainen at Renault, the Finn feeling sick with stomach pain. Lopez was already on duty yesterday so he continued his work today, setting the second fastest time behind Rubens Barrichello.

Apart from this last-moment driver switch, Renault also encountered problems with Giancarlo Fisichella’s car. The D-spec engine of the R26 broke down twice, which is not too positive.

Vitantonio Liuzzi was invited at Red Bull to drive alongside Robert Doornbos. It is not the first time that the Toro Rosso driver gives a hand to the Red Bull team during testing sessions this year.
sandman_
poate le ard ei intentionat, ca sa lase ferrari garda jos tongue.gif biggrin.gif
TMihai
Duhhhhhhhh, nu e clar? E noua tactica de gherila ph34r.gif Si oricum au motoare la promotie..."heftine" icon_mrgreen.gif
FISICHELU
[attachmentid=34692]

Profiturile F1 de pana la 11%

Dupa ultimile raportari, Formula One Administration declara un profit de 11% fata de anult trecut. (Bernie m-a rugat totusi sa ii pun si lui o poza...) happy.gif
Mai mult, lui FOA i-au crescut vanzarile cu aproape 12 procente pana la 417mil lire sterline.
Asemenea ceifre nu pot decat sa ii incante pe proprietarii CVC Capital Partners, cei care au cumparat Formula One la sfarsitul anului 2005, si care vad profitabila investitia de 1.25 miliarde dolari, iar unele guri din interior sustin ca, in urmatorii 5-0 ani, compania se asteapta la un profit de peste 20 procente.
Cum producatorii si-au anuntat continuitatea pentru urmatorii ani, astfel disparand teama lasarii FOA cu "ochii in soare", CVC poate privi spre viitor, si sa inceapa sa-si faca afacera si mai profitabila.

Trebuie notat faptul ca in 2005 au fost 19 curse, in timp ce in 2007 vor fi doar 17. Si inca ceva, inca nu se stie ce efect va avea retragerea lui Schumacher, iar Italia si Germania au pierdut una din curse.

Ca sa nu mai vorbim, vorbele despre manipularea campionatului din ultima vreme pot sa aiba un efect devastator asupra sportului, si implicit, asupra afacerii...

FISICHELU

Oficial: Renault a ajuns la un consens cu Red Bull GmbH

Renault a anuntat ca a ajuns la un consens cu Red Bull GmbH si va fi furnizorul de motoare al acestuia pentru sezoanele 2007 si 2008.

Red Bull va confirma ulterior care din cele doua echipe (Red Bull Racing sau Scuderi Toro Rosso) vor folosi motoarele Renault in sezonul 2007.

Presedintele Renault F1 Team Alin Dassas si Managing Director-ul Flavio Briatore au spus: " Este pozitiv pentru F1 ca are si alta echipa care sa lupte in primul rand, cu un motor competitiv, si acest contract va creste si prezenta Renault in sport. De abia asteptam sa colaboram cu o echipa dinamica si ambitioasa , asa cum este Red Bull".
(nota mea: nu spune care, dar ce mai conteaza cand vine banul?...)

Renault are o traditie puternica in furnizarea motoarelor de F1 inca din 1983, cand producatorul francez motoriza echipa Lotus. Lotus, Ligier, Tyrrell,Williams si Bennetton, toate au avut cai putere Renault in diferite momente din perioada anilor '80-'90, totalizand nu mai putin de 80 victorii in GP-uri.

FISICHELU
[attachmentid=34701]

Doar blocarea deliberata va fi penalizata

Dupa incidentul mult mediatizat din calificarile de la Monza, cand Alonso a fost penalizat de stewards-i pentru impiedicarea lui Massa, si care a provocat o reactie in lant in toata media, plus fani ai F1, Race Director-ul FIA, Charlie Whiting a trimis scrisori catre toate echipele, dand sfaturi despre modificarile care survin in procesul de formulare a plangerilor.
Intr-o afirmatie "cu bataie" spre Renault si Alonso, Whiting scrie: "Plangerile cum ca un pilot a fost impiedicat in timpul calificarilor nu vor mai fi trimise stewards-ilor circuitului. Doar situatiile observate de cotrolorii de cursa in care in mod clar si deliberat se vede ca un pilot este blocat de catre alt pilot, vor fi analizate de stewards si li se va cere sa intervina. "
"Consideram ca este inutil ca stewards-ii sa fie angajati intr-o polemica obositoare ulterior ignorarii unor dovezi stiintifice clare de catre unii competitori care abuzeaza de regulament."



FISICHELU
[attachmentid=34702]

Nelsinho Piquet incepe testele la Renault.

Nelson Piquet jr. isi va face debutul in testarile pentru Renault saptamana viitoare la Silverstone.
Dupa ce a fost anuntat ca pilot de incercare pentru Renault F1 Team in 2007 inainte de GP-ul Italiei, Nelsinho Piquet (cum e cunoscut in Brazilia pentru a fi deosebit de tatal sau, campion mondial de trei ori) va gusta primoa oara din R26-le Renaultului in cursul ultimilor teste din sezonul 2006. Nelsinho va pilota alaturi de Heikki .
Pilotul GP2 din 2006 va participa la trei zile de teste, aclimatizandu-se cu bolidul Renault,cu echipa si cu metodele de lucru.
Inainte de a pilota pentru prima oara masina, Nelsinho a facut azi prima vizita la baza echipei din Enstone, pentru potrivirea cockpit-ului, sa invete despre masina si sa cunoasca echipa.
Piquet a declarat:
"De abia astept prima saptamana de teste alaturi de Renault. Imi place foarte mult Silverstone si am condus acolo de multe ori asa ca nu trebuie sa imi fac griji cu invatarea circuitului, ci ma pot concentra mai mult pe masina. Ma bucur ca am ocazia sa pilotez trei zile o masina de F1, pentru ca va fi cea mai mare perioada cat am condus o astfel de masina, si de abia astept sa pilotez o masina de prim rang cum e R26. Va fi o ocazie speciala in care sa invat cat pot de mult si sa-i cunosc pe cei din echipa."
sorin_f39
Nu voi mai comenta in nici un fel retragerea campionului. Voi spune doar ca:

1. Ferrari are cel putin un titlu asigurat anul viitor avand in vedere echipa de piloti (Raikkonen - Massa) si forma actuala a echipei;
2. McLaren-Mercedes, daca vor reusi sa-si rezolve problemele de fiabilitate, vor avea un inlocuitor de acelasi calibru cu finlandezul, deci vor fi si ei in top;
3. Din pacate, Renault par a fi marii perdanti. Indiferent daca Alonso devine sau nu campion, echipa franceza va pierde nr 1 de pe monoposturi. Apoi vor avea o linie de piloti cu care nu se vor putea bate la nici un titlu. Kovalainen este foarte talentat, insa, in primul sau an in F1 nu cred ca se va bate pentru victorie iar Fisichella ...... no comment. Deci Renault vor fi undeva pe locurile 3-4.
4. Probabil Honda va face o figura frumoasa.
5. Dupa aceea ... plutonul.........
TMihai
QUOTE(Onlinesport: Dumitru Stircu)
Dupa ce initial se stabilise ca in 2007 sa se alerge doar 17 curse, echipele din Formula 1 au votat in unanimitate reintroducerea Marelui Premiu al Statului San Marino de la Imola, retras de FIA ca urmare a problemelor de infrastructura.

De asemenea, revenirea Belgiei in calendar, cat si dorinta de a limita numarul de curse au dus la adoptarae aceastei decizii. Un rol important in revenirea Imolei in calendarul Formulei 1 l-a avut presedintele grupului Fiat, care detine si Ferrari, Luca Di Montezemolo, care i-a solicitat personal acest lucru lui Bernie Ecclestone, cu ocazia ultimului Mare Premiu de la Monza.

De asemenea, in 2007 circuitul nipon de la Suzuka va fi inlocuit cu traseul de casa al celor de la Toyota de la Fuji, in timp ce Germania va ramane cu un singur Mare Premiu, disparand Grand Prix-ul Europei.

La congresul de la Paris s-au mai luat si alte decizii tehnice ce vizeaza reducerea costurilor in F1, cum ar fi construirea unor motoare care sa nu dezvolte o putere mai mare de 19000 rpm, realizarea unui program de 30.000 km de teste pentru anul 2008, cat si constituirea unei comisii care sa pregateasca o strategie noua in vederea limitarii costurilor testelor aerodinamice, a simulatoarelor si a numarului de persoane implicate in jurul unei echipe.

Aceste masuri avansate de FIA se datoreaza necesitatii de a limita costurile Campionatului Mondial de Formula 1, pentru a permite si altor echipe mici sau constructori sa supravietuiasca si sa concureze de la egal la egal cu marile echipe.
sandman_
Am trecut sambata trecuta pe la Spielberg, sa vad circuitul A1Ring, cu speranta de a putea face o tura pe el. Dezamagire maxima: circuitul a fost nu numai dezfectat, dar si DEMOLAT!!! Chestia e ca am inteles de ce a fost scos din marele circ: pe langa faptul ca am cautat dupa el vreo 25 de minute (sa presupunem ca inainte erau mai multe indicatoare), nu prea e cazare in zona, cu exceptia a vreo 2 hoteluri si a agroturismului.

QUOTE(f39sor @ 18 Sep 2006, 21:08)
1. Ferrari are cel putin un titlu asigurat anul viitor avand in vedere echipa de piloti (Raikkonen - Massa) si forma actuala a echipei;
2. McLaren-Mercedes, daca vor reusi sa-si rezolve problemele de fiabilitate, vor avea un inlocuitor de acelasi calibru cu finlandezul, deci vor fi si ei in top;
3. Din pacate, Renault par a fi marii perdanti. Indiferent daca Alonso devine sau nu campion, echipa franceza va pierde nr 1 de pe monoposturi. Apoi vor avea o linie de piloti cu care nu se vor putea bate la nici un titlu. Kovalainen este foarte talentat, insa, in primul sau an in F1 nu cred ca se va bate pentru victorie iar Fisichella ...... no comment. Deci Renault vor fi undeva pe locurile 3-4.
4. Probabil Honda va face o figura frumoasa.
5. Dupa aceea ... plutonul.........
*



1. asa tind sa cred si eu, dar in 2005 aveau piloti mai buni, sasiu de departe mai bun, forma excelenta in 2004 si au fost abia pe 3.
2. Problema lor majora este fiabilitatea. Daca isi rezolva problema asta, trebuie sa mai treaca peste un mare dezavantaj: gumele noi.
3. Fisichella cam iese in calcul, cu toate ca va fi pilotul nr.1, insa HK, chiar daca l-a batut pe MS acum 2 ani, cred ca se va zbate putin la anul, iar orice loc de la 5 spre varf va fi bun pentru el la finalul campionatului.
4. Cred ca Toyota va face figura mai frumoasa decat Honda, ei avand avantajul gumelor.
FISICHELU
Rahat cu apa rece...

Aceasta ar trebui sa consume, dupa oficialii Renault F1Team, unii reprezentanti ai mass media care au publicat informatii conform carora Alonso nu participa la teste deoarece exista temerea ca spaniolul le va "ciripi" strategiile "mecanice" celor de la McLaren, si nu datorita problemelor la genunchi. happy.gif
sorin_f39
Vorbesc acum doar prin prisma faptului ca sunt fan F1. Nu conteaza cu cine tin. Si sper ca nici fanii lui Fisichella sa nu se supere pe mine!
Asa cum am mai zis, pentru anul viitor, Renault pare sa fie marea perdanta. Kovalainen este foarte talentat, insa mai are de crescut, iar Fisichella ..... no comment. Nu inteleg, de ce naiba nu incearca Renault sa il aduca pe Sebastien Bourdais din Cart -ul american si sa renunte la Fisichella? Francezul pur si simplu defileaza acolo, se plimba pe circuite. Anul asta va lua al 3-lea titlu consecutiv. Si mai mult, francezul vine din defuncta F3000, actuala GP2, deci cunoaste cat de cat circuitele de F1. Ca sa nu mai spunem de dorinta lui de a pilota in F1.
Sincer, chiar cred ca Renault ar da lovitura cu Bourdais. Insa, de vreme ce ei nu fac nici un pas, se pare ca gandesc altfel....
sandman_
Pentru ca Briatore si Bourdais sunt certati de vreo 3 ani...

Cea mai plauzibila teorie (dupa parerea mea) este ca Flavio vrea sa-l creasca (asa cum spui tu) si sa-l vanda pe Heikki. Cea mai buna varianta este sa-l tina pe Fisichella in spatele lui Alonso 2 sezoane, sa lanseze ideea ca Alonso e foarte bun (ceea ce e adevarat) si ca Fisichella este aproape la fel de bun ca si acesta, dar ca FA este favorizat, etc... Pleaca FA de la reni, GF devine pilotul nr.1, primeste tot ce e mai bun (masina cea mai buna, cea mai mare atentie, etc...), insa finlandezul tot il bate. Ce rezulta din asta? Rezulta ca finlandezul (HK) este foarte bun si poate fi vandut foarte bine.

Poate ca dupa ce se va retrage Briatore (probabil in toamna lui 2008), succesorul acestuia il va aduce pe Bourdais...
r&d
Sebastian Bourdais este nascut in '79 are deja o varsta, daca nu a debutat pana acuma in F1 nu mai are nici o sansa.
sandman_
Montoya a debutat la 26 de ani in F1 si toata lumea a zis ca va sparge tot...
Ce-i drept, daca Bourdais asteapta pana se retrage Briatore, mai pierde si primul sezon, la 30 de ani ar fi cam dificil, dar nu imposibil.
sorin_f39
Este o mare diferenta intre a debuta in curse si a debuta intr-o alta competitie, paralela cu cea in care participi. Daca ar fi venit, dau un exemplu, la 28 - 29 ani, in F1 direct din GP2, Formula 3 etc, atunci poate ar fi o mica problema. Dar el ar debuta in F1 din alta competitie majora. E drept, cei care au facut saltul de la Cart / Indycar in F1 nu prea au facut mare lucru. Si daca stiu bine sunt doar 3 campioni care au reusit in ambele competitii: Phil Hill, Mario Andretti si Jacque Villeneuve. (Sper ca memoria sa nu fi gresit.) Nu sunt un fan al lui Bourdais. Insa avand in vedere rezultatele lui si mai ales avand in vedere faptul ca, venind din competitii organizate preponderent pe pamant european, s-a dus in Cart -ul american si le-a aratat alora de peste ocean ca sunt mult sub noi ca valoare, inclin sa cred ca ar putea face fata in F1. Daca insa mai prinde vreo 2 ani acolo, cred ca se cam termina sansele lui de a intra / reusi in F1.
r&d
Cand are de concurat in fata lui Vettel, Piquet jr., Hamilton, nu stiu ce echipa de top l-ar primi pentru un an doi de acomodare, si abia pe urma ar putea sa emita pretentii la varf. Se poarta pilotii tineri, care au tot viitorul in fata.
sandman_
Orice echipa de top l-ar lua pe Bourdais in fata oricaruia dintre cei 3
FISICHELU
Sondaj FIA pentru 2006

FIA a ascultat parerea fanilor si a realizat urmatorul sondaj pentru 2006:

-Cel mai popular pilot de F1:

Michael Schumacher - 28%
Kimi Raikkonen - 17%
Jenson Button - 8%
Fernando Alonso - 7%
David Coulthard - 6%
Juan-Pablo Montoya - 5%
Jacques Villeneuve - 4%
Mark Webber - 3%
Takuma Sato - 2%
Rubens Barrichello - 1%
Giancarlo Fisichella - 1%
Nick Hiedfeld - 1%
Tiago Monteiro - 1%
Nico Rosberg - 1%
Scott Speed - 1%
Jarno Trulli - 1%


-Cea mai populara echipa de F1:

Ferrari - 30%
McLaren Mercedes - 21%
Renault F1 - 8%
WilliamsF1 - 8%
Honda Racing F1 - 6%
Red Bull Racing - 4%
BMW Sauber F1 - 3%
Super Aguri F1 - 2%
Panasonic Toyota - 1%
FISICHELU
Circuitele de GP germane ajung la o intelegere

Dupa multe speculatii, oficialii de la Nurburgring si Hockenheim au cazut de comun acord sa imparta GP -ul Germaniei in cursele urmatoare.
Cum ambele circuite sufera din punct de vedere financiar, in situatia in care costurile sunt in crestere si numarul spectatorilor in scadere, impartirea rundei din Campionatul Mondial pare sa fie cea mai buna solutie.
Oricum, Hockenheim detinea drepturile pentru GP -ul Germaniei (Grosser Preis von Deutschland), si a ajuns la o intelegere rezonabila in ceea ce priveste partea financiara.
Astazi, purtatorul de cuvant al Hockenheim, Hartmut Tesseraux, a anuntat ca s-a ajuns in sfarsit la un consens, si ca anul viitor GP-ul Germaniei va avea loc la Nurburgring, apoi mutandu-se la Hockenheim pentru anul 2008.

O situatie similara a fost pentru GP-ul Britanic, cand cursa a alternat cand la Silverstone, cand la Brands Hatch, in anii '60 - '70.
FISICHELU
Corea de Sud - gazda a GP din 2010

Dupa cursa de la Shanghai, seful F1 Bernie a zburat la Seul pentru a incheia oficial contractul.
La anuntarea oficiala, Ecclestone a spus ca va ajuta tinerii piloti coreeni in afirmarea lor. Acelasi lucru l-a spus si cand au intrat in circuit tari ca Turcia, China si Bahrain, si pilotii sunt alesi tot din Europa sau America de Sud. In 57 de ani de activitate, nu s-a intamplata sa piloteze in F1 un pilot negru.
la ceremonie a fost prezent si Park Joon-yung, guvernatorul Chollei de Sud, regiunea unde va fi construit circuitul.

dantes
Si ca o completare la stirea de mai sus, costurile constructiei de la 0 a circuitului din Coreea este estimata la 300 mil. de coco, urmand apoi costurile normale de intretinere...

Si putin off-topic... Noi ne zgarcim la 1 milion 2 dar sa dai 300 pe un circuit romanesc... Asa ca in Romania, vom avea un circuit de F1 in 2110 smile.gif
TMihai
QUOTE
Fernando Alonso has accused his Renault team of not helping him to win the 2006 drivers' championship.

To the Spanish press, the 25-year-old reckoned the French squad - to lose Alonso to McLaren at the end of the season - is focusing instead on the constructors' title, now led by Renault after the 2-3 finish in China.

Evidence of Renault's lack of interest in putting Spaniard Alonso on the top step of the podium might be Sunday's strategy and pit errors.

AS newspaper quoted Alonso as saying: "They wanted us to finish second and third because they do not want me to take the number one to a different team."

He said there is 'no doubt' that the constructors' championship is therefore more important to Renault in 2006, and added that only 'some' in blue and yellow uniforms were disappointed to lose the Chinese Grand Prix to Ferrari's Michael Schumacher.

"Some others are happy," Alonso continued, "because we went past Ferrari in the team battle. They are not helping me as much as they could."
FISICHELU
Acuze destul de grave, dupa umila mea parere... In China, nu l-a fortat nimeni sa isi schimbe pneurile din fata, faza care l-a costat poate locul 1.
In plus, Fisico l-a lasat sa il depaseasca fara sa cranceasca...E ciudat ca se intampla chestii de acest gen, dupa mine prea des intalnite cand un pilot schimba echipa...Pacat!
Manuel
E bine asa! Sper sa si-l puna in cap pe Briatore si in Japonia sa alerge cu masina de rezerva radmasa.gif
paulp
Daca Schumi facea ce au facut Alonso si Fisichela (chestia cu las-o tu mai incet ca sa trec eu in fata) urlau toti ca e minareala, ca asa fac aia... acu tac ca pisoii, ba dau vina tot pe Alonso pentru ca au schimbat mecanicii un cauciuc in 20 de secunde 022.gif
Renault sucks!
FISICHELU
Cand de pozitia de la finish depinde titlul mondial, cred ca doar un coechipier de doi bani nu s-ar da la o parte...Da , e o chestie care normal ca nu convine concurentei, si trebuie sa fie cat mai mascata pentru a nu atrage dupa sine o penalizare.
Insa...nu cumva discutam despre altceva?
paulp
Alonso a facut mai multe magarii pentru care putea fi penalizat, dar cind vrei cu tot dinadinsu spectacol pina in ultima etapa, normal ca accepti orice...
Sa nu uitam ca si Schumi a facut aceleasi manevre in alti ani, si si acum ii scot ochii pentru asta wink.gif (dar aici tre sa-l las pe musiu Alexandrescu sa-si dea cu parerea, ca tot se oftica el de fiecare data cind nu-i iese favoritu lui cistigator)

Dar revenind la articolul de mai sus, mi se pare stupid sa dai vina pe pilot (in cazul de fata Alonso) pentru ca echipa face prostii. Nu e vina lui Alonso ca un mecanic nu e in stare sa stringa un surub la timp, sau cutia de viteze se blocheaza. Poate daca astea erau in regula Alonso cistiga lejer si nu mai avea nevoie de ajutorul lui Fisico, sa mai recupereze 2 puncte wink.gif

Si referitor la coechipierul de 2 bani, Fisico a incetinit intentionat, ca era la peste 10 secunde de Alonso
Manevra e mai mult decit evidenta, dar cind esti fan, te faci ca nu vezi.
TMihai
Sa nu o luam pe aratura totusi! Asa zisa manevra de cedare a locului 2 de catre Fisichella intra la strategii de echipa si mi s-a parut un lucru normal ca sa zic asa. Ca multi se fac ca ploua si ca arata cu degetul aschia din ochiul altuia cand au ocazia (a se citit Schumi) e cu totul altceva. Din cate am inteles urmarind stirile sportive de dimineata de pe ProTv, Alonso n-a mai testat cu Renault de aprox. o luna. Ceea ce ridica multe semne de intrebare. Poate din cauza asta a adoptat o strategie gresita in ceea ce priveste pneurile unsure.gif
ssilviu
Eu nu inteleg cu ce-l deranjeaza pe Alonso faptul ca nu a testat de o luna...
TMihai
QUOTE
Renault have rubbished claims of a rift between them and their star driver Fernando Alonso, following reports in the Spanish press that sections of the team do not want him to win the world title.

Alonso finished second in China after two tyre blunders left him behind his rival Michael Schumacher and saw his two-point championship lead wiped out.

And afterwards, his comments to a Spanish TV station led to suggestions that the mistakes of fitting an unsuitable set of front tyres, and then cross-threading a wheel-nut, could have been deliberate.

Alonso told Telecino: "The team are all disappointed, apart from those who don't want to the number one to go to McLaren (when he joins them next year)."

But Renault, who lead the constructors' championship by a point from Ferrari, say that Alonso's words were misinterpreted, that relations are as good as ever, and that team members will simply be sorry to lose him at the end of the year.

A team spokesman said: "There is absolutely no internal discord.

"The reality is that the team is gutted (about what happened in China). We are not 100% behind Fernando, we are 150% with him.

"To win the constructors, we must win the drivers too. Simple as that. The two objectives go hand in hand."

Alonso is level on points with Ferrari driver Schumacher with two races to go in this year's championship, but trails the German because he has won a race less.
FISICHELU
Adevarul este urmatorul: Alonso a semnat de pe la inceputul anului cu McLaren - Mercedes pentru 2007. Ce rost avea sa il sustina Renault pe durata scursa pana acum din campionat, ca acum sa il boicoteze si sa ii puna bete in roate? Nu vad logica!
TMihai
Pai sa nu bata la ochi icon_mrgreen.gif Dehhh...logica lui Alonso wacko.gif

L.E.: Alonso o ia razna radmasa.gif

QUOTE
Photo F1-Live.com
Zoom
Alonso unhappy with Fisichella today...
Reigning World Champion Fernando Alonso has widened his attack on the Renault team after losing his championship lead in China.

The 25-year-old, who in the Spanish press this week accused his team colleagues of abandoning the quest for his drivers' title, has now been quoted as criticising team-mate Giancarlo Fisichella's tactics on the Shanghai circuit.

While Ferrari boss Jean Todt hinted this week that Fisichella's precision driving on the straights was tantamount to illegal blocking, Alonso attacked his Roman cohort for overtaking him.

Alonso reportedly told Sport-Informations-Dienst: "In the same situation I don't believe that (Ferrari's) Massa would have driven past Schumacher."

A Renault spokesman, however, insisted that 33-year-old Fisichella 'drove purely for the team' in the Chinese Grand Prix.

And he said of Spaniard Alonso: "There is no problem at all with the relations between him and the team."

Tomorrow we expect Alonso to hit out at global warming, which must also be responsible for the loss of the championship lead.

E.A.
Source GMM



Sursa... sa nu ziceti ca le inventez icon_mrgreen.gif
FISICHELU
E clar, a clacat! Si era tanar, saracu'!
Ori presa inventeaza de sparge, ori chiar Alonso a luat-o pe arataura...si nu in cursa...Daca ar fi sa ne luam dupa presa, ce ar fi vrut sa faca Fisichella cand l-a ajuns din urma? Sa stea -tar, tar, scarta, scarta - pana intra din nou la pituri sa isi puna cauciucurile care trebuiau? Si chiar sa astepte pe straight line, 20 sec pana cand in sfarsit mecanicii strangeau toate nucile cum trebuie? Daca era asa, ii "fuma" Schumacher de nu stiau ce s-a intamplat cu ei!...Multe lucruri cred totusi ca sunt scoase din context, asa cum se obisnuieste in presaa de scandal...
FISICHELU
De la anul, un NU hotarat tutunului...

RenaultF1Team urmeaza sa anunte oficial un mare contract de sponsorizare cu o banca olandeza, ABN AMRO.
Prin plecarea curentului sponsor principal, Mild Seven, se aude ca ABN AMRO ar fi semnat contractul de preluare a titlului de sponsor principal pentru mai multe sezoane.
Legile anti-tutun vor fi aplicate de la sfarsitul acestui an si vor cataloga ca ilegale reclamele la tutun in F1.
In noiembrie 1995 ABN AMRO Bank a avut o tentativa de a cumpara Grupul Renault.
[attachmentid=35928] [attachmentid=35927]

Deci sa inteleg ca putem sa ne aruncam sepcile albastre cu Mild Seven. Cumva noile culori Renault vor fi verde-galben? huh.gif

Ferrari cu Marlboro ce vor face? huh.gif
TMihai
E foarte posibil ca presa sa pape ce nu tre'. Nu bag mana-n foc pt ce scrie acolo. Dar nici nu cred ca-s 100% fabulatii. In fine...Ferrari fara Malboro? Nu-i pbl! Auzeam ceva de...Coca Cola icon_mrgreen.gif
FISICHELU
ING apare in imagine; Renault ramane cu buzele pecetluite...

Iata ca au aparut speculatii privind potentialul nou sponsor principal la RenaultF1Team.
Asa cum am spus mai sus, si ABN AMRO era interesata de aceasta pozitie. Rivalul se pare ca vine tot din aceeasi tara...
Desi sursele Renault spun ca nu pot comenta nimic deocamdata, sau sa dea macar un indiciu, purtatorul de cuvant al ING, Peter Jong a spus ca banca olandeza este interesata de o asemenea afacere.
"F1 ne-ar face publicitate pe oate continentele unde suntem prezenti" a declarat catre Market Watch.
ING este deja implicata in sponsorizarea echipei nationale de fotbal a Olandei si in alte sporturi, inclusiv cateva maratoane internationale.
[attachmentid=35993]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.