sorin_f39
23 Sep 2008, 20:09
Sincer, am si uitat de apelul lor. Banuiam de la bun inceput ca n-au cum sa aiba castig de cauza, incat am uitat total de treaba asta.
Doar Ron Dennis credea ca se poate face ceva.
neumann
26 Sep 2008, 08:46
Nu credea nimeni ca poate face ceva. Insa, au vrut sa-si adauge ceva capital de imagine, sa pozeze in victime sperand ca ulterior FIA sa ii judece mai ingaduitor in cazuri similare, pe motiv ca iar incepe anticampania de presa. Si de ce nu, sa mai castige ceva fani aratand cu degetul spre ferrari.
Pe scurt, e ca la fotbal, multi simuleaza pentru a-l face pe arbitru sa cedeze psihic la un moment dat si sa dea cate ceva in compensatie. Cateodata merge.
sorin_f39
26 Sep 2008, 08:53
Te cam faci de cacao cu apeluri de genul asta. Deci, nu prea exista castig pentru cazuri ulterioare.
sandman_
26 Sep 2008, 10:10
faci apeluri la orice decizie. Ca sa fie mai reticenti la deciziile ulterioare impotriva ta. Cred ca asta a fost ideea.
ionutctn
26 Sep 2008, 12:20
Eu atata imi doresc: sa se "joace" cat mai mult cursele pe pista, nu la masa verde si sper sa nu mai fie nevoie de interventia comisarilor chiar si in timpul cursei. Sa nu mai fie incidente pe care trebuie sa le judece. Sa se dispute roata la roata dar pe pista si fara a da ocazia comisarilor sa mai zica ei ce si cum.
Dar ce surprins sunt sa vad ca McLaren iar a pierdut in lupta cu broscarii!
FIA a ajustat calendarul pe 2009:
QUOTE
29 March Australia
5 April Malaysia
19 April Bahrain
10 May Spain
24 May Monaco
7 June Turkey
21 June Great Britain
28 June France
12 July Germany
26 July Hungary
23 August Europe (Valencia)
30 August Belgium
13 September Italy
27 September Singapore
11 October Japan
18 October China
1 November Brazil
15 November Abu Dhabi
SI...lipseste CANADA!!! iar spa e inaintea italiei...in rest...18 circuite, FARA America de Nord
QUOTE(dantes @ 8 Oct 2008, 11:57)
FARA America de Nord
Din pacate! Numai pentru ca e avid dupa bani, Bernie se duce la arabi, unde audienta pentru Formula 1 e foarte mica, iar in SUA si Canada nu vrea, acolo unde audienta, publicul, sunt mult mai numeroase decat in Europa, d-apoi in tarile arabe. Or fi si interese politice la mijloc
Circuitul de la Montreal era vai mama lui ca suprafata de rulare! Iar Indianapolis nu are nici un farmec!
Normal ca se duce la arabeti!
Pentru al doilea an consecutin Kimi va primi premiul DHL Fastest Lap Award. Acesta a realizat in 10 curse din acest sezon cel mai rapid tur. Premierea va avea loc la cursa din Brazilia.
Audienta in Am de N ???
La ce Formula te-ai uitat? Sa ne amintim ca la ultimele curse de la Indy au fost extrem de putini spectatori, ptr. ca pe ei ii doare la basca de F1, ei au alte formule...iar canada cu parere de rau, dar circuitul deja e sub orice critica...F. multe accidente din cauza asfaltului si...delasarii. Daca arabetii stiu sa pompeze banu' si vin si la cursa...why not? Ce..au mai putine xx decat americanii?
Despre Kimi....ce folos...fastest lapuri la greu dar...ce folos....Asta e stilul......betivului
Si totusi, in alt campionat-mai precis CART- se iau puncte pentru cel mai rapid tur, pentru pole, pentru numarul de tururi parcurse ca lider!
Daca era si aici la fel, Kimi avea si el cu vreo 10 puncte in plus!
Oricum, cu sistemul asta era mai mare disputa!
Zic si eu!
Un sistem de notare in felul asta ar fi fost ceva.....
sorin_f39
8 Oct 2008, 13:57
Apropierea de arabi si cresterea numarului de circuite din zona respectiva mi se pare un fapt normal atat timp cat ei sponsorizeaza echipe atat in F1 cat si in WRC.
QUOTE(dantes @ 8 Oct 2008, 14:51)
Un sistem de notare in felul asta ar fi fost ceva.....
Am uitat sa mentionez ca ar merge in F1 si fortajul! Exact ca in CART! Ce distractie ar mai fi!
Si americanii sponsorizeaza Formula 1, vezi AMD pe Ferrari, sau AT&T pe Williams.
Ford, companie americana, participa in WRC, dar cu toate astea, nu e niciun raliu in SUA.
De ce?
b76bgaarh
8 Oct 2008, 14:54
bre circuitul ala din canada e fff palpitant..... astea din golf sunt varza.....
QUOTE(b76bgaarh @ 8 Oct 2008, 15:54)
bre circuitul ala din canada e fff palpitant..... astea din golf sunt varza.....
Iti place ultimul viraj,este?
Locul unde dau toti cu masina de parapet!
sorin_f39
8 Oct 2008, 15:15
QUOTE(Modus @ 8 Oct 2008, 14:08)
Si americanii sponsorizeaza Formula 1, vezi AMD pe Ferrari, sau AT&T pe Williams.
Ford, companie americana, participa in WRC, dar cu toate astea, nu e niciun raliu in SUA.
De ce?
In istoria F1 au existat curse in USA. Rezultatul: il stie toata lumea.
Iar daca , cursa nu este pe oval, atunci competitia nu trezeste interesul americanilor.
Ford concureaza, nu sponsorizeaza. In schimb, pe masinile Ford, scrie mare de tot: Abu-Dhabi (sper ca am scris corect). Deci e clar cine pe cine sponsorizeaza.
Arabii baga bani grei prin sponsorizari si astfel isi cer si "drepturile". Adica gazduire de curse de F1.
Inca o chestie in plus, dar care nu are treaba neaparat cu discutia asta, este ca tot ei sunt dispusi sa investeasca enorm pentru a organiza curse nocturne. Chestia asta nu va fi vazuta prea curand in Europa, USA sau Canada.
Pai e companie mondiala Ford, nu exclusiv americana.
Ar fi tare un sistem de puncte ca in CART
b76bgaarh
8 Oct 2008, 15:32
QUOTE(Solon @ 8 Oct 2008, 15:01)
Iti place ultimul viraj,este?
Locul unde dau toti cu masina de parapet!
si ultimul viraj, si acul de par...si virajele imediat dupa start.....au fost multe accidente, depsairi, rasturnari de situatie......
asa sa elimine si monaco (apropo asta din canada era supranumit monaco din america...)
QUOTE(b76bgaarh @ 8 Oct 2008, 16:32)
Nuuu... F1 e un cult acolo.
Nu vad care e problema! Americanii vin in numar masiv la Indiannapolis la cursa de F1. Ce conteaza ca e ovala sau patrata atata timp cat ei vin?
Iar Ford e companie multinationala AMERICANA. Ce, Renault nu e franceza, Sony nu e japoneza, chiar daca sunt prezente la nivel global?
Cum ramane cu sponsorii americani? Aici nu mi-ai raspuns. Vad ca nu au aceleasi drepturi ca si cei arabi.
Oficialii McLaren Mercedes si BMW Sauber au declarat de nenumarate ori ca in SUA ar fi nevoie nu de un mare premiu ci de 2, pentru ca firmele lor au interese comerciale serioase in SUA, pentru ca acolo au vanzari mai mari decat la arabi; iar Mclaren a spus asta in contextul in care apartine arabilor.
sorin_f39
8 Oct 2008, 16:19
Nu, gresit. Americanii nu au venit deloc in numar masiv la Indianapolis. Tribunele erau relativ pline doar pe acea linie dreapta. Atat. Eu asa imi aduc aminte si sunt sigur ca nu gresesc.
Referitor la sponsori. Nu am spus ca daca sponsorizezi, ai automat dreptul de a avea si o cursa. Am spus ca influenta arabilor a crescut prin sponsorizari masive si, avand in vedere ca au cerut sa aiba curse pe "teritoriul" lor, treaba s-a rezolvat. Probabil ca daca si sponsorii americani ar fi "tipat" (sunt sigur ca nu au facut-o), atunci USA ar fi gazduit inca un MP de F1. Pe de alta parte, daca nu ma insel, proprietarul circuitului Indianapolis a mers in pierdere an de an cu cursa de F1. Din cauza interesului scazut.
O echipa nu poate hotari sau decide unde se va gazdui un MP. Dpdv comercial, cred ca orice constructor ar dori o cursa de F1 in USA. Insa trebuie sa ai si audienta, nu doar sa vii si sa pleci.
Nu zic ca am dreptate. Din cate imi aduc eu aminte, Miki Alexandrescu care sunt perfect de acord ca nu stie pe ce lume traieste, spunea in 2007 cand a fost cursa in SUA ca audienta e foarte numeroasa, peste 200.000 de spectatori, cu mult mai multi decat in Europa, ce sa mai vorbim de arabi. La televizor se vedea circuitul arhiplin. Dar cine stie, poate cifrele nu sunt la fel de evidente ca si ceea ce am auzit si am vazut eu.
Si eu tin minte ca anul trecut nu s-au ingramadit americanii la Formula 1. In comparatie cu cursele de Indy, la F1 au fost putin tare.
sorin_f39
8 Oct 2008, 16:48
QUOTE(Modus @ 8 Oct 2008, 16:29)
Nu zic ca am dreptate. Din cate imi aduc eu aminte, Miki Alexandrescu care sunt perfect de acord ca nu stie pe ce lume traieste, spunea in 2007 cand a fost cursa in SUA ca audienta e foarte numeroasa, peste 200.000 de spectatori, cu mult mai multi decat in Europa, ce sa mai vorbim de arabi. La televizor se vedea circuitul arhiplin. Dar cine stie, poate cifrele nu sunt la fel de evidente ca si ceea ce am auzit si am vazut eu.
Niciodata audienta din USA nu a depasit pe cea din Europa in ceea ce priveste F1.
Peste 200.000 spectatori au fost in Spania, poate si in Italia. In USA insa, slabut.
E adevarat, asa cum am mai scris, linia dreapta de la Indianapolis era relativ plina de spectatori. Insa doar atat.
Eu regret sincer circuitul din State, mie imi place foarte mult. Poate in viitor, cine stie, desi intelesesem ca americanii construiau mai demult un alt ciercuit, special pentru F1, da nu stiu daca au renuntat la proiect sau nu intre timp.
Sincer, nu prea inteleg ce mama lor le place sa se uite cum se alearga 500 ture pe un oval!
Bine,si la F1 tot dracul ala e! Daca nu exista depasiri sau accidente mori de plictiseala!
Cursele de CART, pe circuit, alea sunt chiar misto!
sorin_f39
8 Oct 2008, 18:46
QUOTE(Modus @ 8 Oct 2008, 17:02)
Eu regret sincer circuitul din State, mie imi place foarte mult. Poate in viitor, cine stie, desi intelesesem ca americanii construiau mai demult un alt ciercuit, special pentru F1, da nu stiu daca au renuntat la proiect sau nu intre timp.
Sincer, eu regret circuitul de la Imola.
Pe de alta parte, cand ma uit la noile circuite si vad ce diferenta este intre acestea si cele istorice, dar carora nu li s-au adus prea multe imbunatatiri, inclin sa dau dreptate conducatorilor F1 care aleg aceste noi circuite.
Imola...da...amintiri triste dar si vesele...dar cea mai trista e cea legata de Ayrton Senna...
sorin_f39
8 Oct 2008, 21:50
Asta ca sa mai fie unu' de lovit in fata...
QUOTE(Solon @ 8 Oct 2008, 18:37)
Bine,si la F1 tot dracul ala e! Daca nu exista depasiri sau accidente mori de plictiseala!
pe circuitul american de F1 eu am vazut multe depasiri.
sorin_f39
9 Oct 2008, 11:13
Pe orice circuit cu pista lata se poate depasi. La Indianapolis se poate depasi doar in 2 locuri (si chiar erau destul de multe depasiri) : la capatul liniei drepte din fata boxelor si la capatul scurtei linii drepte din interiorul circuitului.
Sincer vorbind, nu m-a atras niciodata circuitul de la Indianapolis. Dintre circuitele din USA, cel mai mult imi place cel de la Laguna Seca.
QUOTE(sorin_f39 @ 9 Oct 2008, 12:13)
Dintre circuitele din USA, cel mai mult imi place cel de la Laguna Seca.
E misto rau! Mai ales "surubul"! Dar e si foarte denivelat si foarte prafuit! Desi e super frumos acolo nu o sa ajunga F1!
Ideea cu circuitul in State era sa fie amplasat pe un circuit celebru! Si din cauza asta a fost ales Indianapolis!
sorin_f39
12 Oct 2008, 21:50
Din articolul de mai sus:
"
Mosley a făcut referire și la ertragerea teamului Super Aguri și și-a exprimat neliniștea în privința retragerii altor echipe. Se pare că și decizia organizării unui Mare Premiu în Abu Dhabi este tot o urmare a crizei financiare, raliul asiatic urmînd să aducă fonduri mult mai importante decît o făcea Canada.
"
De cand F1 este un raliu? Ce dobitoci ........ inchipuiti-va ca este scris de jurnalisti care scriu pe un site auto si iti dai seama cat de varza sunt.
sandman_
15 Oct 2008, 08:06
probabil este o "traductiune" grosolana si a tradus "rally" prin raliu, iar "rally" are mai multe sensuri, printe care "concurs", "adunare", etc...
Asta nu il face pe respectivul un ziarist mai bun:D
sorin_f39
15 Oct 2008, 08:52
In presa / site -urile straine (in engleza) nu am vazut niciodata (si sper ca nu mi-a scapat) ca termenul de "rally, rallies" sa fie asociat cu altceva decat cu cursele de raliuri. Cand se scria de "rally" era vorba de raliuri. Si nu de altceva. Deci imi vine greu sa cred ca, daca au preluat articolul de undeva (in engleza), scria in acel articol cuvantul "rally".
Ca o completare la ceea ce scriu, nu uita ca la Bucuresti Challenge, pe toate posturile TV, si sunt sigur ca si in ziare, era vorba de "RALIUL Bucuresti Challenge". Si degeaba spuneau putinii ziaristi de specialitate de la noi ca nu e un raliu, ci este o cursa pe circuit, ca ziaristii tot mai numeau uneori cursa respectiva cu apelativul "raliu".
Ceea ce vreau sa spun este ca la noi numeri ziaristii de specialitate pe degetele de la o mana. Nu au nici o treaba cu sportul auto (deh, daca nu e fotbal e mai greu), baga uneori niste perle de te doare capul, iar pe tine ca si pasionat care stii cam cu ce se mananca sportul respectiv te cam enerveaza chestia asta. Si in plus, ei sunt si platiti pentru ceea ce scriu.
Off topic, dar poate util:
QUOTE
Main Entry:
rally
Function:
noun
Inflected Form(s):
plural rallies
Date:
1651
1 a: a mustering of scattered forces to renew an effort b: a summoning up of strength or courage after weakness or dejection c: a recovery of price after a decline d: a renewed offensive
2: a mass meeting intended to arouse group enthusiasm
3: a series of shots interchanged between players (as in tennis) before a point is won
4also ral·lye [French rallye, from English rally] : an automobile competition using public roads and ordinary traffic rules with the object of maintaining a specified average speed between checkpoints over a route unknown to the participants until the start of the event
Sursa:
http://www.merriam-webster.com/dictionary/rally[2]
sandman_ are dreptate cu privire la utilizarea cuvantului. In general se foloseste cu sensul de la punctul 2, inclusiv in denumirea competitiilor automobilistice.
sorin_f39
15 Oct 2008, 18:55
Raliul (rally), ca si Formula 1, ca si WTCC, ca si Moto GP etc a devenit, ca sa zic asa, o marca inregistrata. Deci, nu exista "in general", ci se foloseste exclusiv, in lumea auto, pentru a face referire la sportul numit raliu.
Ca in alte conditii raliu are si alte semnificatii, asta e altceva.
sandman_
15 Oct 2008, 20:41
QUOTE(sorin_f39 @ 15 Oct 2008, 07:52)
Ceea ce vreau sa spun este ca la noi numeri ziaristii de specialitate pe degetele de la o mana. Nu au nici o treaba cu sportul auto (deh, daca nu e fotbal e mai greu), baga uneori niste perle de te doare capul, iar pe tine ca si pasionat care stii cam cu ce se mananca sportul respectiv te cam enerveaza chestia asta. Si in plus, ei sunt si platiti pentru ceea ce scriu.
Amin, frate. Daca sunt 3, cred ca sunt multi.
b76bgaarh
15 Oct 2008, 20:51
pai de ce nu facem ceva pt asta??????
sa le scriem la posturile de televiuziune, la ziare...la etc????
Aha. Cam cum s-a rezolvat si cu nea Oligo Miki.
sorin_f39
16 Oct 2008, 06:57
Inchipuiti-va ca si in revista Top Gear Romania (care in mare parte este tradusa din sora ei din Anglia) apar niste ineptii de te doare capul. Ce sa mai vorbim despre ziare, reviste, posturi tv generaliste, care au in grila lor si o parte rezervata domeniului auto.
FIA deja a stabilit termenele pentru licitatiile pentru motoarele monoposturilor care vor fi folosite incepand cu 2010.
http://www.formula1.com/news/headlines/2008/10/8593.htmlFerrari deja ameninta cu iesirea din Formula 1.
http://uk.eurosport.yahoo.com/27102008/58/...it-formula.htmlPosibil ca si celelalte echipe sa isi arate intr-un mod similar dezacordul fata de aceasta decizie.
b76bgaarh
27 Oct 2008, 21:53
astia sunt dilii rau frate.....
sorin_f39
27 Oct 2008, 22:01
Sa fie oare inceputul sfarsitului?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.