b76bgaarh
2 Mar 2011, 14:13
tocamai a fost anuntat parteneriat intre redbul si infinity
sorin_f39
2 Mar 2011, 17:43
Chestie de marketing.....
bucatzel
2 Mar 2011, 17:54
Ecclerstone iar a mancat de pe jos:
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/42110.htmlCa orice fan F1, stiu ca sunt mult mai valoroase cursele pe ploaie. Dar de acolo pana la ploaie la comanda... La cate idei "creative" a avut omu' in ultma vreme, tind sa cred ca s-a senilizat.
Parca-i un facut, daca ma enervez pe teme de F1, cel mai probabil totul pleaca de la cate-o afirmatie de-a lui. Nu de alta, dar ideile lui crete au sanse mari de a deveni realitate.
L.E.
Am vazut un comentariu la articol, si m-am calmat...
QUOTE
WOW Bernie. I was thinking along the same lines. Maybe we can have little red and white mushrooms pop up on track and the driver that hits it gets to use his/her KERS for the whole lap. Has someone done this already though...hmmm
Mai nasoala ideea vanturata cu motoarele in 4 cilindri. Pe langa faptul ca nu cred c-or sa reuseasca acelasi sunet, o sa trebuiasca vrand-nevrand sa le dea voie cu turbo, altfel o sa aiba o scadere de performanta semnificativa. O fi formula 1 rahat facut bici, dar nici ei nu cred ca pot scoate dintr-o aspiratie atmosferica si 4 cilindri mai mult de... 500 cp? parerea mea... insa cu turbo deja e alta mancare de peste, spre exemplificare:
http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.htmlAuzisem ceva in trecut de 1.5 turbo, dar nu credeam ca au reusit sa scoata chiar asa mult din el.
b76bgaarh
7 Mar 2011, 16:01
bucatzel
8 Mar 2011, 15:54
Pe 1 mai vom afla dacă va fi reprogramată cursa din Bahrain.
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/3/11797.html
Prima zi de teste din Barcelona. Nimic cu adevarat spectaculos.
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/3/11799.htmlDaca am citit eu bine linkul cu doua mesaje mai sus, rezulta ca apare iar regula de 107%. Vai si-amar de aia de la HRT, dupa ce ca pana cuma masina noua n-a vazut un kilometru de pista, toate testele facandu-se cu masinile din 2010, dupa ce ca n-au confirmat nici pana acuma al doilea pilot, le mai pica si bucuria asta pe cap. Asta e, pana la urma un minim de profesionalism trebuie introdus.
Cat despre reprogramarea Bahreinului, orarul arata doar in pauza de vara o gaura suficient de mare, adica:
11 FORMULA 1 ENI MAGYAR NAGYDÍJ 2011 (Budapest) 29 - 31 Jul
...summer break, in care oamenii isi mai trag sufletul...apoi
12 2011 FORMULA 1 BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps) 26 - 28 Aug
Deci s-ar putea introduce in weekendul 12-14.08 o cursa. Insa celelalte curse flancante sunt toate in Europa, lucru ce ar introduce probleme de logistica si de costuri pentru echipe cu Bahreinul, te muti cu cortul doar ca sa te-ntorci imediat inapoi. Insa tinand cont ca la fel se intampla si cu Montreal, flancat de doua curse europene, n-ar fi imposibil. Raman insa la parerea ca organizarea in respectiva pauza a unui MP in good-old-Europe ar fi mai preferabila. Mai ales ca circuitul de la Bahrein nu vreun exemplu de spectaculozitate. Pe cand insa, San Marino de exemplu...alta gasca-n alta traista.
bucatzel
9 Mar 2011, 10:03
QUOTE(ATM @ 9 Mar 2011, 01:14)
Daca am citit eu bine linkul cu doua mesaje mai sus, rezulta ca apare iar regula de 107%. Vai si-amar de aia de la HRT
Un comentariu din pagina aia, de la unii care au facut matematica:
QUOTE
The section on the 107% rule is inaccurate, the best time in Q1 is used to calculate the target time, not the best time in any session. Under this rule HRT would have failed to meet the 107% time on 9 attempts out of 38. 4 of which were wet, where they had been with in 107% in Practice, and another occasion where there was a car failure in Q1, and they had been quick enough in Practice. So they would only have failed to start on 4 occasions, out of 38 attempts.
O fi HRT degaba-n drum dar pentru o echipa pornita de la practic nimic, mi se pare de-a dreptul un rezultat ok.
QUOTE(ATM @ 9 Mar 2011, 01:14)
Deci s-ar putea introduce in weekendul 12-14.08 o cursa.
Bahrein, in cea mai calda perioada din an? Habar n-am cum e vremea pe-acolo de-a lungul anului, dar daca e cum cred eu, multe motoare si-ar scuipa plamanii pe acolo.
Ceea ce n-ar fi rau pentru spectacol, deja fiabilitatea motoarelor de F1 devine de-a dreptul plictisitoare. Ehei, unde erau timpurile alea unde Gerhard Berger trecea linia de sosiere cu motorul in flacari... Insa efectiv, tinand cont de calendar, ar fi singura fereastra cat-de-cat Ok pentru introducerea intempestiva unui MP. Tocmai din cauza climei Bahreinului zic c-ar fi mai bine sa faca un Gp in Europa.
Latest news, Liuzzi a agatat locul libert de la HRT. Ce poate sa le aduca baiatul asta nu inteleg. Experienta, dar fara rezultate, nu stiu daca se poate numi experienta.
gabize
11 Mar 2011, 08:13
Se poate programa la sfarsitul calendarului, prin prelungirea acestuia cu o saptamana sau doua.
E de bine!
Antrenamente libere azi pe Digi, de dimineata! Le-am vazut!
Oricum au zis ca trasmit tot, antrenamente de vineri, antrenamente si calificari sambata si cursa duminica!
Comentatori: Nici urma de MIKI!
Comenteaza cei care comentau pe Eurosport WSBK sau Supersport! Sunt ok!
Si la MotoGP e bine! Comenteaza si Vlad Haralambie! Mai invatam ceva!
gabize
25 Mar 2011, 09:35
Oare RTL-ul din grila UPC transmite F1? Ca ieri m-am uitat pe mediabox, la programul lor pentru duminica, si nu era trecut nimic legat de F1.
Sper sa fie doar o greseala in grila de programe, altfel raman pe dinafara...
dan22y
25 Mar 2011, 09:39
Hehe...si eu m-am interesat insa pe UPC tin cont de cei de pe port.ro...care is cam praf la actualizari.
Pt RTL uite
aici programul de weekend LIVE pe TV si internet.
gabize
25 Mar 2011, 09:47
Dani, dau o bere
Mi-a venit inima la loc.
b76bgaarh
25 Mar 2011, 12:20
la ce ora e cursa?
gabize
25 Mar 2011, 12:23
Duminica la 9:00, ora Romaniei
b76bgaarh
25 Mar 2011, 12:37
merci
balanel
25 Mar 2011, 13:04
Pentru cei cu antena Dolce, pe ce post se poate vedea cursa?
gabize
25 Mar 2011, 13:19
Din ce stiu de la un posesor de Dolce, doar cei care au pachetul de programe maghiare pot viziona pe RTL Klub (sau ceva de genul).
Deocamdata dupa primele 2 sesiuni de antrenamente, pareri proprii:
-cei trei noi tot mult in spate au ramas; ma asteptam mai mult macar de la Lotus
-comentatorii sunt OK, diferenta mare fata de aia de la TVR1 - numai pentru asta si nu regret ca am trecut pe Digi
-spectacol cu cauciucurile astea noi! aratau cauciucul soft al lui Vettel dupa cateva tururi, nici macar toate lansate - erau parti pur si simplu jupuite!
-plus ca se dau si-n reluare sesiunile, acuma o vad iar pe prima si incerc sa-mi dau seama ce ii gaura aia rotunda din spatele masinilor RedBull
De-abia astept sa inceapa..nu mai am rabdare...
Din 2014 se va trece la motoare turbo de 1.6. Se va schimba sistemul KERS si se estimeaza ca puterile masinilor vor fi similare. Ramane de vazut daca si sunetul motoarelor va fi la fel de placut.
Sursa:
FIA
Sunt tare curios cum va suna un astfel de motoraș
...
Cum altfel decat ca si un V6
Bine bine, dar e un V6 cam strans de oo sa zic asa
...
B_i_t_z_a
8 Jul 2011, 12:58
Sa vedem cum se descurca cei la RBR si Renault fara EBD.Oricum aceasta cursa se anunta a fiind una spectaculoasa.
http://www.bbc.co.uk/bbcone/watchlive/nu stiu daca poate fi accesat din RO
Comentariul excelent si tot programul ce precede cursa e chiar super!
george_scala_2004
4 Aug 2011, 17:15
QUOTE
O comună din România își construiește pistă de Formula 1. Cel mai cunoscut proiectant de circuite de viteză din lume a făcut deja macheta
În luna mai a fost demarat proiectul de construcție, în comuna brașoveană Tărlungeni, a unui Centru de Dezvoltare și Cercetare Aplicată, sub denumirea de "Transilvania Motorland”, care va include și un circuit de concurs omologat de Federația Internațională de Automobilism (FIA) și de Federația Internațională de Motociclism (FIM).
Primarul comunei Tărlungeni, Iosif Kiss, căruia i-a aparținut această inițiativă, consideră că lucrările la circuit vor fi demarate la începutul anului viitor. "Eu mi-am dorit de foarte mult timp să aducem sportul cu caii putere în zona noastră. În 2007, am fost alături de primarul Brașovului la Hungaroring, pentru a-l urmări pe pilotul brașovean Mihai Marinescu într-o cursă de Formula 3000. El concura împotriva actualului campion Sebastian Vettel. A terminat calificările pe locul 3 și au venit arbitri și i-au desfăcut toată mașina în bucăți. I-au măsurat și pastilele de la rulmenți ca să vadă, nu cumva a trișat cu ceva de a obținut un rezultat atât de bun. Până la ora 3 noaptea a lucrat echipa sa ca să refacă mașina. A doua zi, Mihai s-a clasat pe locul 4. Discutând cu George Scripcaru și cu tatăl pilotului, ne-am dorit să facem ceva să ajutam acest sportiv de excepție. Un antrenament costă 3000 de euro, ca să vă dați seama ce costuri sunt”, motivează Iosif Kiss, decizia de a demara acest proiect.
Circuitul va fi mai lung decât Hungaroring
Primarul comunei Tărlungeni a dorit să puncteze faptul că circuitul va fi omologat pentru a găzdui etape de Formula 1, însă evenimentul este greu de adus în România. "Circuitul va fi omologat de FIA și va fi mai lung decât Hungaroring, din Ungaria. Noi ne-am propus să îl facem pe o lungime de 5300 de metri, dar va avea doar 4750, în timp ce Hungaroring are doar 4300. Spre deosebire de Hungaroring, noi vom avea zone cu tribune cu vizibilitate a circuitului de 80%. Deci putem organiza și Formula 1, dar evenimentul este aproape imposibil de adus în România. E nevoie de autostrăzi, aeroport în Brașov și multe alte facilități. Noi vom putea organiza 2-3 competiții pe an, în rest vom face cercetare și antrenamente. Va fi un loc propice și pentru maniacii vitezei, din toată țara, să vină aici și să testeze caii putere într-un loc sigur și să nu mai pună în pericol viețile altora și ale lor Avem o relație bună cu Jonathan Palmer, proprietarul Formulei 2 și sunt convins că în 2014, când vom termina lucrările, vom găzdui și o etapă de Formula 2. La o etapă de Formula 2, vin aproape 100.000 de oameni. Vă dați seama ce ar însemna asta pentru turismul și serviciul de alimentație din Brașov? După depunerea cererii de finanțare urmează procedura de aprobare, apoi va fi făcută licitația pentru execuție. Termenul maxim de implementare nu poate depăși anul 2015, pentru că banii acordați de Uniunea Europeană nu pot fi cheltuiți după acest an” a încheiat Iosif Kiss. Pentru a atrage sprijin și din partea Ministerului Dezvoltării Regionale, edilii locali au lansat o invitație doamnei minustru Elena Udrea, să însoțească staff-ul pilotului Mihai Marinescu la următoarea etapă de Formula 2, care va avea loc săptămâna viitoare la Viena.
Era mai lung articolul. Cica e facut de Tilke, nu de Herman ci de frasu, dar oricum aceeasi firma. Mai e mult pana departe insa.
Poza aia din articol este circuitul din barcelona cu 2 viraje modificate. Mie imi miroase a vrajeala.
AR-18-MOS
5 Aug 2011, 11:14
QUOTE
un circuit de concurs omologat de Federația Internațională de Automobilism (FIA)
Astia-s un fel de ACR, pe langa FRAS, la ei?
Jurnalisti facuti la apelul bocancilor.
Deci Senna isi ia avant spre alta echipa
bucatzel
29 Nov 2011, 12:46
Auliu... Pai asta va deveni echipa alcoolicilor, ca doar si pentru finlandezi, si pentru rusi, vodca ii ca apa. O sa vina mecanicii la schimbul de roti tot pe doua carari
Amu serios vorbind, cred ca mai degraba l-au momit ca o sa faca minuni anul celalalt cu motoarele V6 turbo, si anul viitor va fi de reacomodare.
Incep sa chiar sa cred ca Williams e idiot! Daca si pe betivul ala de Kimi l-a ratat cand era moca la bani.................
gabize
30 Nov 2011, 20:40
Pacat pentru Kimi. A plecat din F1 cu fruntea sus, si se intoarce in cel mai prost moment, si intr-o echipa in tranzitie si fara mari sperante la o masina buna. Cred ca va fi pe la finalul clasamentului, ca Barrichello.
sorin000
1 Dec 2011, 10:39
Nush de ce,dar eu cred ca se va descurca mai mult decat onorabil cu masina aia.
Eu il vad constant in primii 10. Daca va avea la dispozitie si o masina buna, competitiva, cred ca are sanse si la un podium. Dar , vom vedea la anu' ce se va intampla...
ssilviu
2 Dec 2011, 10:06
QUOTE(gabizegrean @ 30 Nov 2011, 21:40)
Pacat pentru Kimi. A plecat din F1 cu fruntea sus, si se intoarce in cel mai prost moment, si intr-o echipa in tranzitie si fara mari sperante la o masina buna. Cred ca va fi pe la finalul clasamentului, ca Barrichello.
Cam ca Schumacher așa
Asta daca Lotusul se va ridica macar la nivelul Mercedesurilor din sezonul asta. Insa ma indoiesc... Dar vom vedea.
Drept e ca il cam inteleg si pe Raikkonen - daca era sa aleg intre Renault si Williams, si eu ma duceam la Renault. La cat de prost a mers Williams anu' asta, era un pariu prea mare sa crezi ca-si revin miraculos la anul. Insa miscarea Lotus cu Raikkonen arata ca nu mai sunt dispusi sa il astepte pe Kubica, parerea mea.
Si inca alte cateva vesti de forfecat:
-echipele mari raman in extenso cu aceiasi piloti, absolut nici o schimbare. Probabil ca anul urmator, 2012/2013, vor exista in schimb miscari mari de trupe, generate de posibila plecare a unor piloti precum Massa, M Schumacher sau Webber. Ramane de vazut ce vor face anul viitor.
-Williams il confirma pe Maldonado si pentru 2012. De unde rezulta ca banii is mai importanti ca talentul. Nici o veste insa despre coechipier; Barrichello inoata inca in ape tulburi.
- HRT ziceau ca l-au luat pe Pedro de la Rosa insa pe lista oficiala FIA inca nu e trecut. Iar Pedro de la Rosa? omul asta e ca o pisica cu 9 vieti. Deocamdata insa HRT nu au motorist confirmat ferm. Foarte probabil se va merge in continuare pe Cossworth, daca se inteleg la bani.
Locuri " aproximativ bune" inca libere ar mai fi la :
-Lotus/Renault (1 buc), posibil Senna/Grosjean/Petrov, foarte probabil va fi o alegere pur financiara, cine vine cu sponsori mai mari ia locul de locotenent; liderul echipei , locomotiva, va fi clar Raikkonen
-Force India (2 buc oficial, dar unul va fi mai mult ca sigur rezervat pentru Di Resta, om de viitor si cu lobby puternic in spate; pentru celalalt loc - in mod ciudat Sutil nu este inca confirmat ferm, desi conduce bine...probabil ca se fac presiuni si manevre de culise pentru a-l scoate in fata pe Hulkenberg).
Restul:
-echipe de mijloc-spate (Williams am discutat, au inca un loc liber); posibil Sutil, posibil Barrichello...
-2 locuri libere la Toro Rosso, insa astia au filiera RedBull, intrusii nu au ce cauta pe acolo),
Si bineinteles echipele din spate
- un loc liber la Marussia-Virgin (celalalt ocupat de Charles Pic, venit din GP2 si sustinut de Olivier Panis). D'Ambrosio e out clar, ramane in carti doar Glock.
- inca unul la HRT si aici , D-zeu cu mila, e prea tulbure sa putem intui cine-l va lua.
Si cam asta e tot.
Ca parere personala, eu unul l-as vedea pe Sutil mutandu-se la Williams, iar pe Hulkenberg titular la Force India. Neamt va fi clar -pentru ca Mercedes au o influenta puternica fata de Force India, datorita motorizarii. Probabil ca Vijay Mallya trage de timp, sperand sa scoata termeni si conditii cat mai favorabile din partea germanilor. Tinand cont ca Mercedes aproape ca il impune pe Di Resta, indianul vrea probabil concesii sporite pentru a accepta si un al doilea protejat Mercedes in echipa lui. Dpdv calitativ, ambii candidati la locul liber corespund, fiind piloti buni, se pune doar problemea avantajelor conexe.
Hai ca a scos Nikole un album cu dedicatie
Oare cand o sa citesc astfel de vesti despre renumitele marci germane
???
http://www.renault.ro/descopera-renault/no...intai/index.jsp
AR-18-MOS
8 Dec 2011, 20:58
QUOTE(ADEVARUL.RO)
Federația Internațională de Automobilism (FIA)
Din nou articol scris de jurnalisti ratati. Poate o sa invete si presa romaneasca(ca nu-s singurii astia de la adevarul) ca asemenea federatie nu exista. Exista doar Federatia Internationala a Automobilului.
bucatzel
27 Dec 2011, 13:17
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.