Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stiri din F1
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
b76bgaarh
caterham, echipa de f1, e pa.
Merced
A vandut-o un sarac altor saraci, da' nu e "pa"...
gabize
Pa sunt de când au intrat în F1, din păcate.
Solon
Noroc ca Marussia a facut anu' asta un punct, este? Si aia, super echipa.
Dupa ce ca sunt echipe de c.acat mai au si motoare praf.
Markos
QUOTE(Solon @ 3 Jul 2014, 22:02)
Noroc ca Marussia a facut anu' asta un punct, este?
*


Ca și Anglia la Mondiale.
Solon
Da mah da' aia au traditie. Se mai tolereaza. Cam cum e Sauber anul asta. Marussia ce rahat are?
Merced
Doua puncte! wink.gif

Marussia are ceva ce nu are Sauber, si anume un pilot, in persoana lui Bianchi.
ali3n_cop
Sunt bune de ceva si echipele "sarace".....e bine sa fie si cateva "jaloane" pe circuit in timpul unei curse.
Merced
Haha, maine Bianchi pleaca din fata ambelor Ferrari-uri si ambelor Williams-uri! radmasa.gif
Solon
Azi, Pirelli a pus roti de 18' pe un Lotus pentru testele de la Silverstone. Arata chiar haios, asa a masina tunata. Cica se cam vrea trecerea la ele, dar doar daca sunt de acord si echipele si daca aduc un beneficiu atat lor cat si producatorului pentru fabricarea pentru "muritori".
Merced
Pe masinile actuale chiar nu stiu daca are rost.
b76bgaarh
sfarsitul este aproape, pocaitiva....

http://www.auto-motor-und-sport.de/motorsp...ll-8527501.html

Modus
macar e un sfarsit by Renault
corbex
Trebuiau s-o faca de mult timp. Inainte sa moara spectacolul.
balanel
Mi se pare o MARE tampenie aceasta interzicere!
bucatzel
@balanel: Mai precis, de ce e o tampenie?
Merced
Daca iar ne bazam pe ce zic site-urile de la noi... Eu stirea asta n-am vazut-o nici pe f1.com nici pe gpupdate.net. Desigur, se tot vorbeste de treaba asta in ultima perioada la modul general, si probabil intr-un viitor o sa se mai reglementeze niste chestii, dar in niciun caz viitoarea cursa, in cel mai bun caz din viitorul sezon.

Edit : A apărut și pe gpudate știrea abia azi...
Solon
Bianchi a iesit din coma, respira neasistat. Banuiesc ca tot leguma va ramane. sad.gif
Merced
Ma pana la urma nu vreau sa cred ca se va intampla asta. Acum vreo doi ani revedeam sezoanele '89-'93 si in continuu ma gandeam ce pierdere imensa a fost Senna si ce usurare ca nu cred ca va mai pati nimeni nimic similar. A urmat accidentul lui Schumi, ce-i drept in afara curselor, dar cu un rezultat la fel de dezastruos.
Iar acest accident al lui Bianchi pur si simplu m-a dezarmat. Un tip mai tanar decat mine, care a dovedit un talet imens luand puncte cu masina aia de ultimul loc, un tip care sigur ar fi avut candva o sansa sa conduca o masina cu care sa se lupte pentru victorii.
Eu stiu ca cea mai severa forma a tipului ala de leziune lasa oamenii legume, dar sa speram ca poate nu are cea mai severa forma. Din ce am mai citit pe net, e greu de "masurat" gravitate, ca pe formele conventionale de scanare creierul arata normal. Faptul ca macar acum respira pe cont propriu arata o imbunatatire, oricat de mica.
Vreau sa cred ca omul asta se va trezi intr-o zi!
Solon
Da, dar pilot de curse nu o sa mai fie. Nici monomarca, nici monopost. Doar n-a patit-o ca Zanardi si apoi sa ajunga in WTCC.
Merced
Ok, de asta sunt absolut convins. Sper sa se trezeasca intr-o buna zi si sa duca o viata cat mai normala...
Solon
Vettelul e oficial la Ferrari. Alonso e oficial pe liber. Inca tace, sanchi nu se duce la McLaren. Mai degraba misterul e cu cine va face pereche. Eu as merge pe un dezvoltator-Button- decat pe un pusti cu potential vitezist-Magnussen-. In primele 2 sezoane doar vor dezvolta, nu prea vor misca.
Markos
QUOTE(Merced @ 20 Nov 2014, 17:52)
Ok, de asta sunt absolut convins. Sper sa se trezeasca intr-o buna zi si sa duca o viata cat mai normala...
*


E o minune că a supraviețuit.
mircea_aq
Tare

[attachmentid=1627971456]
Solon
S-a lamurit si la McLaren! Alonso si Button. O echipa buna. Daca reusesc sa dezvolte MP-ul sa-l faca castigator, Alonso se scoate. Pana acum, Honda are de tras.
Merced
Si eu ma bucur ca s-a rezolvat cu ramanerea lui Button. Si-s foarte curios de lupta dintre cei doi. Nu m-ar mira ca la finalul viitorului sezon Button sa fi adunat mai multe puncte decat Alonso.
Honda are mult de tras, nu contest, dar mai mult trebuie sa traga echipa care face masina. Ca anul asta au avut motorizarea cea mai buna, si au fost in urma celor de la Williams cu mult de tot. Si daca face Honda vreo surpriza si vine cu un motor excelent, daca masina o sa fie praf din celelalte puncte de vedere, nu-i vad mai bine decat anul asta.

Inca o veste oarecum buna, pentru noi ca am vedea o cursa in plus si un numar record de 21 de curse intr-un sezon, ar fi revenirea, inca cu semnul intrebarii, cursei din Coreea. Sa fiu sincer, mi-ar fi placut sa vad mai degraba India acolo, circuitul mi-a placut mult mai mult, dar ma rog. Sunt niste circuite relativ noi care au aparut, au gazduit cateva curse si au disparut. Ar mai fi si Turcia, tot cam asa...
centurion
Are bani, nu asta e problema. Important, pe langa recuperare, este sa ramana langa el familia si prietenii. Partea umana conteaza cel mai mult acum.
gabize
Nu partea cu plecarea sponsorilor voiam să o evidențiez, ci pasajul:

Trecut prin mai multe operatii pe creier, apoi printr-o stare de coma, timp de luni de zile, Schumacher nu da semne ca isi va reveni. Inca se recupereaza si comunica doar prin miscarile ochilor, o faza prelungita deja de prea mult timp, cred medicii.
Solon
Revenind: Nu cred,sincer, ca Button va fi peste Alonso. Button va dezvolta masina cu siguranta, dar nu pentru el. El e un pilot ok, campion de conjunctura - Brawn Gp prima parte a sezonului, apoi conservarea rezultatelor trecute-si un gentleman driver, nicidecum "hothead" ca Alonso. Plus ca e si cam batran, a acceptat si o reducere mare a salariului. Oricum, premizele pentru Honda sunt bune.
Legat de Korea: e doar o strategie pe hartie: daca nu era trecuta in calendar, piticania era buna de dat in judecata. Si inca o chestie: daca sunt 21 etape, mai poti folosi inca un motor. In loc de 4, ajungi la 5. Il poti trece pe hartie si apoi sa il anulezi. Nu de alta dar e pus in calendar intr-o perioada catastrofala dpdv logistic pentru echipe.
Merced
Da, stiam detaliile legate de Coreea dar n-am mai intrat in ele, ca am zis ca nu plictisesc. Eu unul n-as fi suparat daca s-ar tine.
Logistic e un dezastru oricum locul ala, e un circuit intr-o pustietate, trebuie sa vina echipele cu absolut tot acolo, inclusiv apa potabila, din cate imi amintesc din anii precedenti. Pentru mine un sezon ideal ar avea undeva la 23 de curse. Probabil o sa se ajunga acolo.
Button nu e chiar atat de batran. Adica, depinde cu cine compari. Fata de Alonso, e o diferenta de un an jumate. Acum na, daca compari cu d-astia gen Max Verstappen ori Sainz Jr., e batran. A semnat pe doi ani din cate am citit eu. Asta nu e lucru marunt. Iar reducerea mare de salariu nu arata decat dorinta lui de a mai concura si a demonstra ca nu si-a spus ultimul cuvant. Altfel cred ca putea sa faca bani mai buni prin SUA, daca totul se rezuma la bani.
Nu uita ca in cei trei ani in care a fost coechipier cu Hamilton, a luat per ansamblu mai multe puncte decat coechipierul sau. wink.gif
Diferentele nu mai sunt atat de mari in F1, din punctul de vedere al pilotilor. Au trecut vremurile alea boeme. Chiar si pilotii platitori sunt decenti in prezent. Avand o masina buna la dispozitie, 80% dintre actualii concurenti ar putea sa lupte, zic eu, la titlu. S-a vazut anul asta cu Rosberg si Hamilton. Sigur, mereu vor ramane niste diferente de stil, de abordare a cursei, dar acestea sunt mult mai mici acum decat in 1985.
Gandeste-te ca Senna intr-un Toleman aproape ca a castigat prima lui cursa in Monaco, pe o ploaie zdravana. Si probabil ar fi reusit s-o castige daca nu era oprita cursa. Atunci puteai vedea diferenta, chiar si cu masina slaba. Alonso ce a facut in primul sezon la Minardi? Nimic... Si nu ca nu era bun, ci pentru ca nu mai erau vremurile alea. Iar in prezent parca e si mai grav. Concurenta mare de tot, multi piloti buni la dispozitie, putine echipe in F1, si mai putine care sa dea masini cu adevarat performante.
Adu-ti aminte ca intre Ricciardo si Vergne nu era cine stie ce diferenta la Torro Rosso. Si uite ca australianu', ajuns la RBR a demonstrat ca-l poate pune la locul lui pe un Vettel, chiar daca un Vettel blazat.
Vergne acum a luat-o in mana, si s-a dus. Nu-l vom mai vedea prea curand in F1. Numai piloti promovati pe filiera Red Bull sunt o gramada care daca n-au confirmat asa porcos, sau macar sa aiba noroc, si-au luat-o si s-au dus. Buemi, Alguersuari. Asta din urma e inca foarte tanar, are 24 de ani! Te gandesti ca acum 20 de ani era varsta propice pentru debut abia acum. El a fost deja, doua sezoane jumate, si s-a dus. Crezi ca-l mai vedem in F1 vreodata? Putin probabil.
O sa se intampla probabil acelasi lucru si unuia dintre cei doi tineri pe care i-a promovat acum echipa secunda a celor de la Red Bull.
Eu sper ca pe viitor sa mai rasara vreo doua-trei echipe. Stiu ca Hass intra in 2016, sper sa mai apara macar vreo doua. Pacat de cele doua echipe defuncte anul asta, desi erau la coada mai mereu, macar ofereau si ele o lupta acolo. O singura echipa de genu' asta nu prea si-ar avea locul.
Solon
Daca se clatina Sauber putin, s-ar putea sa avem surprize. Sa apara si a treia masina de la cei 3 granzi, daca scade grila sub 16. Marussia are licitatie pentru hangarale si pentru modelul 1/2 2015 zilele astea. Caterham face cheta ca sa participe. Cu astea e un circ. Iar HAAS are motor Ferrari pentru 2016 ceea ce ar trebui sa fie un mare semnal de alarma pentru ei.
Dpmdv la cat sunt de asistate masinile in anii astia, pilotajul e pe planul secund. Nu vreau sa ma exprim cu privire la cativa piloti ca sa nu iasa circ, dar cu cat esti mai obedient si mai multitasking cu atat mai bine.
Oricum imi place sa vad ca din chiftele de piloti au iesit progenituri rezonabile: vezi Verstappen si Magnussen. Nu zic de Sainz, ca ala chiar a fost beton.
Merced
Ar fi semi-interesant sa vedem a treia masina. Dar nu stiu ce sa zic, nu as fi de acord ca aceasta sa fie doar la unii, iar altii sa nu poate din considerente financiare sa o introduca.
Cat despre Haas si legatura cu Ferrari, aia s-a stabilit, stiu partile mai bine de ce. Totusi pana in 2016 ar trebui sa puna la punct motorul cel putin, nu prea le sta in fire sa aiba atatia ani prosti la rand. Eu zic ca inclusiv de anu' viitor vor arata ceva mai bine. Au fost multe schimbari in cadrul echipei care par a fi facute intr-o directie mai buna. Avem nevoie ca cineva sa se apropie la anu' de Mercedes, si probabil ca ei sunt cel mai bun pariu. Ei sau, daca continua ascensiunea din 2014, Williams.
Solon
Rbr, Mercedes si Ferrari au in contract stipulata a treia masina. Restul,nu. Eu, fan Williams,mi-as dori sa ajunga cat mai sus. Dar ca sa iesi campion tb sa arunci bani in joc. Iar Frank e un zgarcit notoriu.
Merced
Pai asta nu-mi place. Daca e sa se bage a treia masina, trebuie ajutati toti sa o faca. Bernie are bani destui pe care-i manevreaza, daca se ajunge la asta, trebuie sa subventioneze a treia masina si pentru echipele care nu si-o vor putea permite. Stau si ma gandesc ca ar putea totusi sa mai faca o chestie, sa-i lase pe cei cu posibilitati financiare mai slabe, sa ruleze motoarele V8 din sezoanele trecute. Nu a fost chiar mare diferenta, poate in unele cazuri chiar ar fi avantajate alea vechi.
In anii de glorie ai F1, unii aveau motoare V6 turbo, altii rulau V8-ul ala celebru de la Cosworth, si anume DFR, ani de zile, au fost tot felu' de reguli mai lejere in ceea ce priveste motorul. Dupa ce s-a interzis turbo-ul era loc si pentru V8-uri, si pentru V10 si pentru V12. Fiecare cum il ducea capul. Cursele erau mult mai interesante,
Solon
Dar nici costurile nu erau atat de ridicate. In anii in care Schumacher lua un titlu se consumau si 600 mil dolari. Sunt toti morti sa isi reduca bugetul. Nu uita ca Mclaren nu a avut un "lead sponsor" tot anul 2014. Si e echipa babana. Sa le pui si a treia masina in carca, ii omori. De restul ce sa mai zic, gen FI. Iar aia cu Cosworth-ul chiar era teapa. Subdezvoltat, dar ieftin. Faceai act de prezenta. Era ca si cum luai un motor cu specificatii de F1 de la Mugen, Yamaha sau mai demult Mecachrome. Chiftele de motoare.
Ce nu reusesc eu sa inteleg este urmatorul aspect: sunt 5 motoare.Toate limitate clar in ture sa nu plesneasca. Dar chiar si in era in care se vulcanizeaza rahatul ca sa para nou, astia nu au gasit componente mai durabile ca sa nu uzeze motoarele in halul asta? Sa stea asa p.isati pe ei ca le crapa ceva?
Merced
S-au castigat campionate cu DFR-ul. Dar intr-adevar, s-a folosit exagerat de mult, pana in momentul in care nu mai avea treaba cu performanta.
Faceau multi act de prezenta, pe vremurile alea cand erau atat de multe echipe de trebuiau organizate si pre-calificari, dar era interesant. Desi diferentele de la prima masina la ultima erau de multe ori mai mari decat ce vedem azi, mereu se gaseau echipe cam de aceiasi performanta si in consecinta, avea toata lumea cu cine sa se intreaca.

Motivul pentru care McLaren n-a avut sponsor principal ma depaseste. Nu pot sa cred ca daca voiau, nu se intelegeau cu Vodafone si pentru viitor. Macar daca tot e asa, sa faca masina pentru anul viitor apropiata de ce era McLaren Honda la sfarsitul anilor 80, cu alb si rosu.

Cu motoarele actuale iti cam impartasesc parerea. Nu putem spune ca au fost luati prin surprindere, ca stiau de mult timp ce va urma si sa se pregateasca in consecinta. Eu am ramas surprins cat de fiabile au fost pana la urma, pentru ca ma asteptam pe final de sezon sa curga penalizarile, atunci cand a inceput. N-am vazut prea multe pocnite in timpul cursei anul asta. Ce-i drept le si salveaza inainte sa ajunga acolo, cand pilotii primesc mesaj sa opreasca repede motorul.
De ce mi-ar fi placut sa lase echipe sa ruleze si motoarele V8 din trecut, pe langa faptul ca sunt mai ieftine pentru echipele cu buget mic? Pentru zgomot. Zgomotul ala care, sa recunoastem, ne-a lipsit sezonul asta! wub.gif
centurion
Sunt limitate in ture de catre regulament : maxim 15.000 rpm. Limitarea, respectiv materialele din care sunt obligati constructorii ca sa construiasca motorul, ..., toate cred ca sunt gandite pentru reducerea costurilor. Ideea de reducere a cheltuielilor sta la baza tuturor modificarilor din F1 din ultimii ani.
Solon
Corect, dar cu toate astea echipele sunt mereu in rahat cu nr. de motoare.
Cica si Bernie e cam satul de zgomotul produs anul asta. Si vrea reîntoarcerea la motoarele vechi. S-ar putea sa se ia in bete cu Todt.
centurion
Nu se mai revine la motoarele aspirate. S-au bagat bani multi in cercetare-dezvoltare pentru aceste motoare turbo iar de acum se va merge pe evolutia lor. Chiar nu cred ca va mai accepta cineva revenirea la aspirate. Cat despre sunet, pentru unii conteaza, pentru mine nu. Suna frumos si aceste turbo. Este chestie de obisnuinta. Va trece si 'obisnuinta' acelor V10, V8 aspirate.
Solon
S-a dat liber la upgradarea motorului pe parcursul anului. Singura echipa care a luat-o in barba e Mc Laren. Honda nu are voie sa dezvolte motorul in primul an, pentru ca nu a prezentat un plan de dezvoltare cu un an inainte asa cum au facut ceilalti 3 motoristi. Practic, daca esti nou si nu ai istoric nu poti dezvolta.
mircea_aq
Intr-adevar, dupa negocieri interminabile, un moment brusc de revelatie al celor de la FIA in privinta regulamentului....E greu de calificat ceea ce s-a intamplat, singurul castig e ca vom avea un 2015 mai interesant. Honda sunt singurii care au de pierdut, in urmatorii doi ani eu nu-i vad castigand. Sa speram ca ma vor contrazice.
centurion
Eu sunt cam sceptic in ceea ce priveste succesul Honda in F1. Ma bazez doar pe istoria recenta din WTCC. Au castigat titluri doar cand s-au batut ei cu Lada. Cat a fost Chevrolet nu au facut nimic. Cum a intrat Citroen, iar nu au mai facut nimic.
Vom vedea in 2 - 3 ani care este realitatea.
Merced
Dupa cum am mai zis, si daca ar veni Honda cu un motor un pic superior celui Mercedes, sa zicem cu 20 de cai, ca oricum diferentele in ziua de azi cred ca p-acolo sunt, sunt sceptic ca aia de la McLaren sunt in stare sa faca o masina buna. Ramane de vazut anul asta daca va exista un progres. Anul trecut au avut motorul numarul 1 dar nici macar nu s-au apropiat de Williams, ci au dus o lupta lunga cu Force India, pe care nu m-ar fi surprins daca o pierdeau, tinand cont de cum au decurs lucrurile in prima parte a sezonului.
Partea buna e ca au doi piloti buni cu experienta. Indiferent de cum decurg lucrurile si cat de aproape sau departe vor fi de primele locuri, eu sunt tare curios de lupta interna, de cine va fi mai bun dintre cei doi.
Solon
E destul de clar cine e mai bun, cu toata simpatia mea pentru Button. El a fost campion de conjunctura in 2009. Nu mai amintim de difuzoarele spate, de circul de atunci.
Merced
Asa se zicea si de Hamilton ca-l va spulbera pe Rosberg si n-a fost chiar asa. Alonso l-a spulberat pe Kimi, nu cred insa ca o sa se intample acelasi lucru si anul asta cu Button.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.