Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stiri din F1
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
dantes
Daca se dovedeste a fi adevarat, atunci imi este scarba de echipa McLaren care nu a putut fi in stare sa-si faca propria masina care sa se bata cu ceilalti.
Isi merita soarta.
BAC
Nu inteleg unde e spionajul, s-a dus cineva de la McLaren sa-si bage nasul in oala lui Ferarri? Nu, a venit unul si le-a dat totul. Aici e vorba de tradare nu de spionaj!
ionutctn
Acum depinde la ce concluzie se va ajunge. Daca "furaciunile" cu pricina nu au fost folosite atunci cei de la McLaren nu vor pati mai nimic. Asta presupune ca si cei de la McLaren sa puna la dispozitia FIA toate materialele tehnice prin care sa arate ca dezvoltarea masinii lor nu are nici o legatura cu "furaciunile" cu pricina. Parerea mea e ca va fi prea mult zgomot pentru nimic. Ceea ce viseaza Ferrari nu se va intampla in nici un caz. Nu vor fi descalificati cei de la McLaren anul acesta si anul viitor. Intai sa arate ca au folosit "furaciunile" si pe urma mai vorbim.
dantes
Pai a declarat FA si Pedro de la Rosa..si au si folosit setarile... d-aia s-a si redeschis subiectul... Ramane de vazut...
ionutctn
QUOTE(dantes @ 10 Sep 2007, 08:58)
Pai a declarat FA si Pedro de la Rosa..si au si folosit setarile... d-aia s-a si redeschis subiectul... Ramane de vazut...
*



Daca chiar au facut asta sunt niste idioti. Bun ai cifrele concurentei, te uiti peste ele dar nu faci la fel.......
TMihai
Atunci la ce draq le mai ai? Ai impresia ca e ca la scoala cand copiezi la lucrare si bate la ochi? laugh.gif
sandman_
Pai si la scoala, nu copiezi, doar te inspiri:D.
Lasand gluma la o parte, nu trebuie neaparat sa folosesti exact valorile alea la setari pentru a iti crea un avantaj. Cifrele alea oglindeau practic toata masina Ferrari. Cineva din exterior (din exteriorul echipei Ferrari) are sanse mult mai mari sa descopere o greseala de conceptie, un lucru care trebuie evitat, etc... decat un inginer de la Ferrari, tocmai pentru ca al doilea exclude anumite cazuri care i se par de neconceput pentru ca el a facut/proiectat sistemul respectiv. Si numai prin evitarea unor greseli, cei de la Mac si-ar fi putut crea un avantaj (sau elimina unul).

(la fel si la scoala, cand te uiti in lucrarea cuiva si vezi ca o metoda de rezolvare a problemei nu e buna, nu mai pierzi timpul cu ea, ci incerci alta...)
TMihai
Setarile difera, insa "secretul" cauciucelor e unu' singur icon_mrgreen.gif Oricum stau si ma intreb daca Mclaren a ajuns asa buna datorita lu' Fernandel sau datorita macaronarilor. Sau poate inginerii de la Mclaren au inteles mai bine ce au facut aia de la Ferrari cu ajutorul lui Alonso sofer1.gif

LE
QUOTE
Journalist admits Alonso-de la Rosa email fake
Pino Allievi making it up for credibility...


A journalist has admitted that he invented the contents of the supposed email that may be part of FIA's 'new evidence' against McLaren.
As the espionage saga scaled new heights in the Monza paddock, La Gazzetta dello Sport published this exchange between Pedro de la Rosa and Fernando Alonso.
But Italian journalist Pino Allievi has now confessed to concocting the exchange in order to make his article about the existence of the email 'more credible'.
"I made a free interpretation of what might have been said in the email," he told AP, insisting that the hypothetical nature of the drivers' dialogue was mentioned on his article published on Friday.

sandman_
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
e si asta un punct de vedere.

Poate ca din informatiile alea Macii au invatat cum sa evite problemele tehnice pe care le-au avut Massa si Raikkonen de la inceputul sezonului si pana acum biggrin.gif

Cert este ca e lata rau de tot pentru maci.
b76bgaarh
Io nu inteleg de ce e trasa la raspundere echipa....se chiama spionaj industrial....si cel mai rau caz se lasa cu pagube materiale.....din partea Lui Mc Laren...dar italienii mai cu mot fac mare scandal ca ii ajuta si FIA....iei nu stie sa protejeze secretele??????? sunt prea ocupati sa "fure" de la altii.......ati uitat cazul Shumi reno...Roos braun Wiliams...etc.....
paulp
Echipa e responsabila de tot ce fac membrii ei. Daca intr-o firma un angajat fura ceva pentru firma respectiva, e trasa la raspundere firma (pecuniar si administrativ), iar angajatul respectiv sufera sau nu sanctiuni in cadrul firmei.
Aici e vorba de chiar conducerea firmei wink.gif
Ma distreaza ca toata lumea zice sa fie blinzi cu Mac ca nu e chiar asa grav sa furi de la altu, dar ma gindesc ce scandal si ce acuze s-au adus lui Schumi la Monaco numa pentru ca a incercat sa-l opreasca pe Alonso wink.gif
Dar asa "e" unii, numa altii sint rai, ai lor doar au gresit putin.
Daca era invers si Ferrari fura ceva de la McLaren, urla Miki Mitomanu impreuna cu toata pleiada de pupicuristi ai lui de ziceai ca a luat foc circuitul. Asa zice doar "sa nu mai pomenim povestea asta", RUSINEEEEEE!!!!
Arhimede
Eu stiu ca spionajul industrial se pedepseste mai grav decat prin amenzi.

Nu aveau cum sa se protejeze de spionaj din moment ce un membru foarte important din echipa pleaca cu toate informatiile.Si omu asta a plecat sa-si ofere munca altor echipe, si ca un plus a luat si toata informatia de la Ferrari.

Pe de alta parte am inteles ca a si sabotat echipa Ferrari, si nu cred ca a facut asta doar in interes propriu.

A incercat sa-si vanda furaciunea pe la alte echipe, si pentru ca Honda a refuzat propunerea s-a desconspirat toata treaba.

Despre avantajele pe care le-ar avea echipa ce cunoaste toate secretele celor de la Ferrari cred ca nu are rost sa vorbim.Daca ne gandim care sunt diferentele intre masini ca timpi, un singur detaliu care aduce sutimi de secunda pe tur e esential.Si cu siguranta nu a fost numai un singur detaliu dezvaluit.

Nu cred ca exista echipe care sa nu spioneze.Din cauza asta invoatiile unor echipe apar la urmatoarea cursa pe mai multe masini.Din cauza asta o echipa mai face sesizari catre FIA cum ca o echipa adversa trisaza.Altfel nu ar avea cum sa migreze nici mecanicii, doar avand legaturi inaintea "transferului".

Sunt sigur ca acest conflict intre Alonso si Hamilton a aparut tocmai pentru ca Alonso venise cu un "bagaj" de informatii tehnice de la o campioana mondiala si a avut ce sa spuna celor de la Mclaren.Cred ca se considera, pe buna dreptate dezavantajat de faptul ca Hamilton doar profita de masina la a carei dezvoltare nu a contribuit.

Exista zvonul ca Alonso va migra catre BMW, sau chiar catre Ferrari.Am inteles ca s-au mai purtat tratative cu Alonso dar pilotul nu a ajuns la o intelegere cu Ferrari.Jean Todt a declarat ca atata timp cat va fi el la conducere Alonso nu va fi pilot la Ferrari, pentru ca a demonstrat ca nu are onoare la ultimele discutii.Dar, Jean Todt se pare ca va pleca de la partea sportiva. smile.gif


JT a facut azi niste declarati privitoare la viitoarele curse si la scandal.O sa postez interviul daca va intereseaza.
TMihai
Eu nu cred ca Mclaren poate fi acuzata ca a furat sau a spionat. Coughlan de capu' lui a informat Mclaren de dosarul "furat" de Stepney de la propria echipa. Pbl e ca Ron Dennis s-a jurat ca nimeni din echipa n-a stiut de dosar in afara de Coughlan. Si ca ei habar nu au ce se afla in el. Apoi s-a aflat ca au stiut cam toti, conducerea si pilotii, ba chiar ca s-au inspirat din dosarul respectiv. Plangerea facuta in Australia legata de podeaua masinilor Ferrari isi are originile in dosarul respectiv. Partea frumoasa e urmatoarea insa:
QUOTE
In the Spanish newspaper Marca, meanwhile, it is reported that negotiations also took place at Monza between Dennis and Renault's boss, Briatore.

Renault has reportedly been backing Ferrari's campaign for a sanction against McLaren, but Marca claims that Dennis is in possession of knowledge that could "cause the immediate exclusion from the championship of the French team."

Ma intreb de unde stie Dennis asta atatea si despre Renault? Colectioneaza dosare de la toti mai nou? Ca sa nu mai zic ca suna a santaj icon_mrgreen.gif
xcss
In principiu toata treaba e foarte urata, dar ma intreb de cand a inceput tot scandalul: cat de batut in cap trebuie sa fii sa ii dai ditamai dosarul nevestei pentru a-l fotocopia? Nu vreau sa ma gandesc ce-a fost si in capul lui tanti de nu s-a gandit ca, poate, cei care lucreaza la un copiator taman in Woking s-ar putea sa isi dea seama ce xeroxeaza de zor... In fond, cate echipe de F1 isi au HQ-ul acolo? Vreo 8?
sandman_
QUOTE(TMihai @ 10 Sep 2007, 16:38)
Ma intreb de unde stie Dennis asta atatea si despre Renault? Colectioneaza dosare de la toti mai nou? Ca sa nu mai zic ca suna a santaj icon_mrgreen.gif
*



Ron a stiut sa paca plangere si in legatura cu mass-damperele de la Renault, si in leg cu "podelele miscatoare" de la Ferrari, si cu aripioarele flexibile...
Oare de unde stie atatea?
ssilviu
Briatore e preten la catarama cu Bernie. Nu ca Ron...
cmandrei
ING RENAULT F1 TEAM: Rebuilding to come back stronger


Despite a difficult 2007 campaign, ING Renault F1 Team is laying the groundwork for renewed success in coming seasons.

For the reigning F1 champions, the 2007 season has been about rebuilding. First, the fierce battle for the 2006 title delayed the development of the R27, and then the team was faced with the tricky proposition of adapting to the new Bridgestone tyres. This work is now complete and, while it will be difficult to make up for the development time lost this season, the team is well placed to scale the heights again in 2008.

At the end of July, the team announced a 50-million-dollar programme of investment in technology. The flagship project of this new investment programme will be a new computer-aided fluid dynamics analysis centre. This tool, which will be among the onehundred largest simulation facilities in the world, will be used to develop CFD (Computational Fluid Dynamics) technology in a bid to ensure that Renault F1 team remains competitive on the track in years to come. In keeping with the FIA's vision for the future of Formula 1, CFD could also have direct benefits for the automotive industry and for society as a whole.

After the Hungarian Grand Prix, round eleven of the 2007 season, ING Renault F1 Team stand fourth in the Constructors' Championship with 33 points, while its drivers, Giancarlo Fisichella and Heikki Kovalainen, lie seventh and eighth in the Drivers' standings, with 17 and 16 points respectively. Six Grands Prix remain for ING Renault F1 Team to achieve its goal of a top-three finish in the final standings.

Better things, it is hoped, lie in store in 2008.

sursa: renault.com
ionutctn
Dupa mine Formula 1 este clar o competitie in care fiecare incearca sa afle secretele concurentei incepand prin cel mai simplu mod prin a filma foarte in detaliu masinile competitiei. Problema este ca unele lucruri se pot observa, altele nu. Poti sa vezi ce cauciucuri foloseste concurenta dar nu poti vedea cu camera de filmat setarile masinii ca sa nu mai pomenim de drepturile intelectuale: compozitia materialelor care compun masinile. Aici toti se spioneaza unii pe ceilalti, cel putin echipele fruntase, si sa nu imi spuneti ca nu e asa. Problema este ca probabil in majoritatea cazurilor nu reusesc sa afle prea multe unii despre ceilalti iar in cazuri de exceptie sunt oameni de 15 ani prezenti in echipa concurenta care s-au simtit frustrati ca nu au fost promovati si atunci servesc dosarul intreg contra unei sume de bani importante. Dosar mai mult sau mai putin complet in functie de cat se plateste. Au mai fost scandaluri, nu este prima data.
In situatia de fata dupa mine solutia este foarte simpla si anume: sa se faca abstractie cine a avut acces de la McLaren la "furaciuni" sau nu pentru ca oricum vor nega toti dar cei de la McLaren sa puna pe masa "dosarul" lor de dezvoltare a masinii. Daca dezvoltarea masinii McLaren nu are nici o legatura cu "furaciunile" atunci va fi mult zgomot pentru nimic.
Bliss
QUOTE(Arhimede @ 10 Sep 2007, 18:33)

JT a facut azi niste declarati privitoare la viitoarele curse si la scandal.O sa postez interviul daca va intereseaza.


Te rog. smile.gif
sandman_
QUOTE(ionutctn @ 11 Sep 2007, 12:03)
Daca dezvoltarea masinii McLaren nu are nici o legatura cu "furaciunile" atunci va fi mult zgomot pentru nimic.


Tu chiar crezi ca e posibil asa ceva?
TinCup
Mie mi se pare ca toata povestea asta pute.
Daca MacLaren se folosea de dosar, nu ar fi fost descoperit acasa la inginerul ala, si nu ar fi fost copiat de nevasta-sa intr-un centru de copiere.
In plus, progresul masinii MacLaren e mult prea mare ca sa fie atribuit doar unui singur factor. Masina e rapida si foarte fiabila, cine isi inchipuie ca poti face asa ceva doar copiind un Ferrari viseaza (in plus, Ferrari nu e un model la capitolul fiabilitate).
Ce ma distreaza e ca hotul striga 'hotul'. Parca nu Ferrari era echipa care asculta si traducea convorbirile radio ale lui Mika Hakkinen..
Solon
E praf in ochi! Nu o sa-i suspende pe McLaren! Oricum daca o fac eu nu ma mai uit la F1!
Iar broscarii sunt chiar nesimtiti sa declare ca ei TREBUIE sa castige campionatul anul asta!
ionutctn
Aici e corect. Masinile Ferrari s-au defectat de mult prea multe ori fata de McLaren iar la capitolul viteza cu exceptia catorva etape cei de la McLaren au fost superiori. S-ar parea ca "furaciunile" nu prea au fost folosite. Probabil vor fi ceva compensatii financiare. Ramane de vazut.
Acum ca sa fiu carcotas pana la capat as putea spune ca echipei McLaren ar trebui sa i se acorde punctele alea neacordate dupa scandalul dintre Alonso si Hamilton din calificari si tot carcotas bineinteles as cere ca echipei Ferrari sa i se stearga punctele obtinute in prima etapa cand au folosit o masina neregulamentara. Da; imi pare rau cu toata supararea dar in prima etapa masina Ferrari nu a respectat regulamentul.
paulp
Daca eu vin la tine si-ti fur televizoru, dar nu ma uit la Protv ca nu-mi plac manelistii, tot furt se cheama wink.gif
TMihai
E chiar asa de greu de inteles ca Mclaren nu a cautat sa faca o CLONA a masinii Ferrari? Daca au folosit ceva, au folosit ce era bun si ce putea fi adaptat masinii lor.
sandman_
QUOTE(TinCup @ 12 Sep 2007, 08:52)
In plus, progresul masinii MacLaren e mult prea mare ca sa fie atribuit doar unui singur factor.


Exact! In 780 de pagini cred ca se puteau gasi ceva mai multi factori, nu doar 1 wink.gif

QUOTE(ionutctn @ 12 Sep 2007, 09:53)
Masinile Ferrari s-au defectat de mult prea multe ori fata de McLaren iar la capitolul viteza cu exceptia catorva etape cei de la McLaren au fost superiori. S-ar parea ca "furaciunile" nu prea au fost folosite.
...
Acum ca sa fiu carcotas pana la capat as putea spune ca echipei McLaren ar trebui sa i se acorde punctele alea neacordate dupa scandalul dintre Alonso si Hamilton din calificari si tot carcotas bineinteles as cere ca echipei Ferrari sa i se stearga punctele obtinute in prima etapa cand au folosit o masina neregulamentara. Da; imi pare rau cu toata supararea dar in prima etapa masina Ferrari nu a respectat regulamentul.


Asa cum spune si TMihai, daca nu ai clona masina, nu inseamna ca n-ai folosit secretele altora; asa cum am mai spus de cateva ori, si doar daca s-ar fi descoperit o eroare de proiectare la Ferrari si s-ar fi evitat o directie gresita de dezvoltare a masinii, tot furt s-ar numi. Oare nu e ciudat ca tocmai masina care in ultimii 2-3 ani s-a stricat cel mai des (dintre cele de la varf, bineinteles), acum are cea mai buna fiabilitate? S-a desteptat Haug precum ursulin barlog, iarna? sau poate a avut Ron o idee geniala intre timp... Hai sa fim seriosi...

Referitor la prima etapa: atata timp cat comisarii au spus ca masina e ok, inseamna ca nu a incalcat regulamentul. Atata timp cat n-a fost nici o ancheta ulterioara, se presupune ca masina a fost regulamentara.

Punctele "sterse" in urma scandalului FA-LH au fost sterse pt ca echipa McLaren a mintit in legatura cu ce s-a intamplat acolo... Probabil tie, ca fan McLaren ti se pare normal sa minta si sa fure pt a castiga biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mie, ca fan Renault, nu rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
ionutctn
Progresul vizibil al masinii McLaren este meritul in mare masura a lui Alonso pentru ca lucreaza mult la imbunatatirea masinii. Dupa cum s-a vazut in anii trecuti, Raikkonen la McLaren reusea curse fantastice, era rapid, dar atat; el nu lucra la imbunatatirea masinii. Dupa cum au spus si cei de la Ferrari despre Raikkonen, el nu este un pilot care sa lucreze pentru imbunatatirea masinii; el are o viata nu tocmai ordonata ca sa nu spunem mai mult. Alonso este altfel: a spus-o si Briatore; si la Renault Alonso a contribuit mult la imbunatatirea masinii.
Cat despre parerea conforma careia numai simplul fapt ca au evitat o eroare a proiectarii este deja furt mi se pare total eronata. Pai in cazul asta nu mai avem ce judeca din moment ce e clar ca au fost in posesia "furaciunilor". Atunci implicit nu ne mai intereseaza ce s-a facut cu ele nu-i asa? Ori ca le-au folosit ori nu, atunci sunt vinovati.
In alte ordine de idei, la voi treaba sta in felul urmator:
1) daca dezvoltarea masinii McLaren se va arata ca are legatura cu "furaciunile" atunci sunt vinovati;
2) daca dezvoltarea masinii McLaren nu are nici o legatura cu "furaciunile" atunci tot sunt vinovati pentru ca sigur au evitat erorile de proiectare ale lui Ferrari consultand "furaciunile" cu pricina;
Oricum ar fi tot sunt vinovati. De unde ar trebui sa deducem ce???
Arhimede
Daca voi va ganditi ca o echipa care e in F1 de 60 de ani, a ramas aici doar incercand mereu sa-si scoata din competite adversarii prin procese sunteti naivi.
sandman_
Ionut: imi place inversunarea ta. E de admirat.
Insa e nevoie de mai mult decat atat...

Spune-mi si mie un motiv (serios, plauzibil, etc...) pentru care persoane din conducerea (atentie, nu mecanici care schimba roti) echipei McLaren ar face rost de 780 de pagini cu informatii despre monopostul principalilor lor rivali (si daca ar fi fost schite de Spyker sau Aguri ar fi fost grav, dar in situatia de fata e si mai grav).

Cum propui tu sa se determine daca au folosit sau nu acele informatii? Mie mi se pare implicita vinovatia. Au pus mana pe ele. Sa presupunem ca a nenea Coughlan a dorit o prima pe anul 2007 si a facut rost de ele. Le-a dat lui tatuca Ron. Pana aici e clar. De aici apar 3 variante:
a. Ron ii spune sa le dea foc imediat si sa arunce cenusa in cele 4 colturi ale Wokingului. (nu s-a intamplat asa, pentru ca s-au descoperit respectivele copii)
b. Ron ii spune: baiete, esti genial, ai o prima de 1 mil intr-un cont in Elvetia, da-i drumul si foloseste toate informatiile. (E clar ca in acest caz merita suspendare si toate cele promise. )
c. Ron ii spune: bravo! te felicit, ai o prima de 100.000€ in contul din Elvetia, dar n-avem nevoie sa le folosim, deoarece l-am adus pe Alonso, care face treaba buna si uite de mandra e masina. Pune-le la tine in biblioteca, pt ca nu se stie niciodata... (din punctul meu de vedere, si i acest caz e cam clar ca tb pedepsiti pentru intentia de a le folosi)

Te rog sa-mi spui care din cele 3 cazuri crezi tu ca este cel real. Te rog, de asemenea, sa si argumentezi.
TMihai
QUOTE(sandman_ @ 12 Sep 2007, 21:37)
Insa e nevoie de mai mult decat atat...

De creie...logica adica? icon_mrgreen.gif
ionutctn
@ TMihai
Totusi sa avem o discutie civilizata.
@sandman
Fapta este condamnabila 100%. Sunt perfect de acord cu asta. Intr-adevar Ron Dennis ar fi trebuit sa ii spuna aluia de le-a adus, oricine ar fi fost sa se duca sa isi faca un foc de tabara cu ele. Ceea ce am spus eu este ca Alonso a contribuit mult la progresul masinii si cum stabilesti daca s-au folosit "furaciunile" sau nu. Nu inteleg prea bine care e metoda comisiei abilitate de a stabili daca au folosit sau nu "furaciunile". Putem vedea lucrurile in 2 feluri:
1) Au avut "furaciunile" la dispozitie si nu ne mai intereseaza le-au folosit sau nu; trebuie oricum pedepsiti;
2) Au avut "furaciunile", sustin ca nici nu stiau de ele (ma rog.....) si atunci anchetam temeinic (fundamentat stiintific) daca le-au folosit sau nu.
Daca privim din punctul 1)* de vedere, parerea mea este ca nu mai trebuie nici o decizie, sunt clar vinovati din moment ce le-au avut in posesie indiferent daca le-au folosit sau nu. Nu inteleg de ce se mai asteapta o decizie: sa fie descalificati fara nici o discutie.
Eu unul nu inteleg cum faci distinctie ca sa zicem membru al comisiei intre a nu folosi "furaciunile" si a evita o eventuala eroare de proiectare pe baza "furaciunilor" pentru ca sa ma iertati se cam suprapun notiunile in cazul de fata: de exemplu daca o anumita componenta a masinii McLaren (oricare ar fi ea sa zicem) ar fi superior proiectata/realizata fata de a masinii Ferrari si nici nu "seamana" in nici un fel cu cea Ferrari, putem spune 2 lucruri: ori a fost dezvoltata mai bine de echipa McLaren sau simplu ca s-au uitat pe "furaciuni" si au vazut ei ca ceva nu e in regula si au facut mai bine. Cum stabilesti treaba asta?
Din pacate mai greu pentru ei va fi sa demonstreze ca nu le-au folosit daca bineinteles asa a fost. Daca le-au avut si le-au si folosit, atunci nu mai are rost nici o discutie....
sandman_
Eu zic ca nu e foarte greu de stabilit, daca pornesti de la stadiul in care se afla masina dupa Australia sau Malaezia si urmaresti evolutia ei de la sesiune de teste la sesiune de teste, de la cursa la cursa, etc...
Daca masina a fost dezvoltata pe pune, evolutia va avea un caracter continuu, toate modificarile fiind logice. In momentul in care apare un salt mai ciudat se poate determina daca a fost sclipirea unui inginer de la McLaren sau sclipirea unui inginer de la Ferrari.

E cam ca la bursa: scade brusc valoarea actiunilor unei societati, iar cu 2 zile inainte cineva a vandut un pachet important. Nimeni nu recunoaste ca au fost informatii din interior insa...
paulp
Lewis Hamilton - prezent la procesul in care McLaren este acuzata de spionaj
Liderul campionatului mondial de Formula 1, Lewis Hamilton, s-a prezentat joi dimineata la sediul Federatiei Internationale de Automobilism de la Paris, pentru audierile in procesul in care McLaren este acuzata de spionaj. Procesul ar putea sa puna capat sperantelor la titlu nutrite de acesta si echipa sa, informeaza Reuters. Britanicul de 22 de ani a fost vazut intrand in sediul Federatiei Internationale de Automobilism, inainte de inceperea procesului, in care McLaren este acuzata ca a folosit informatii obtinute ilegal despre monoposturile Ferrari.

Consiliul Mondial al Federatiei Internationale de Automobilism judeca joi cazul de spionaj. Dosarul pregatit de Consiliul Mondial are 166 de pagini si echipa patronata de Ron Dennis ar putea fi exclusa din editiile 2007 si 2008 ale campionatului mondial de Formula 1.

Ultimele marturii in dosar apartin lui Fernando Alonso, pilotul spaniol al McLaren si campion en-titre.
HotNews.ro,
ionutctn
Ape tulburi

Dan Mihalașcu
La doar o zi distanță de judecarea cazului de spionaj, ițele se încurcă și mai mult în "Marele Circ". Un nou nume riscă să fie invocat în scandalul de spionaj în care este implicată echipa McLaren, acuzată că a furat tehnologie de la Ferrari. FIA a dezvăluit ieri că avocații team-ului britanic au pus întrebări în legătură cu echipa Renault.

"Putem confirma că avocații McLaren ne-au adus recent în atenție unele aspecte referitoare la Renault F1. Însă această echipă nu face parte din investigațiile noastre referitoare la presupusa încălcare a articolului 151C din Codul Sportiv Internațional", a declarat un purtător de cuvînt al FIA pentru autosport.com.

Nu se cunoaște exact ce are McLaren de obiectat împotriva Renault și nici ce legătură are acest lucru cu cazul de spionaj. Se presupune că ar fi vorba de un element tehnic montat pe mașină, și nu de o implicare a echipei franceze în afacerea "Stepneygate". Dacă va fi pedepsită, e de așteptat ca echipa McLaren să ceară sancționarea și a altor rivali, precum Renault, tocmai în baza acestui misterios nou element.

"Nu știu la ce se referă Ron Dennis, aruncă cu pietre în toate direcțiile. Noi sîntem calmi, nu e nici o problemă", a declarat managerul Renault, Flavio Briatore, în "Gazzetta dello Sport". Ron Dennis a mai avut conflicte cu echipa lui Briatore, britanicul protestînd în 2006 împotriva folosirii de către Renault a amortizorului de masă

Audierile de joi de la Paris se vor concentra asupra unor noi probe, McLaren urmînd să prezinte un schimb de e-mail-uri între Alonso și Pedro de la Rosa, care va fi și audiat de membrii comisiei. De cealaltă parte, Ferrari a anunțat că va aduce noi dovezi împotriva McLaren.
dantes
Referitor la ce a zis sandman..vin si eu cu o intarire... La inceput Ferrari au mers beton...brusc au mers macii blink.gif ... Apoi iar a revenit scuderia insa la 1-2 curse distanta..pac macii... blink.gif
Cel putin e ceva dubios la mijloc... Sa vedem daca vor fi gasiti vinovati. Personal ii consider vinovati clar si astept ca McLaren sa dispara din F1, ptr. ca din 99 incoace NIMIC nu au facut si acum s-au pus pe furat..rusine!
ionutctn
QUOTE(dantes @ 13 Sep 2007, 13:58)
Referitor la ce a zis sandman..vin si eu cu o intarire... La inceput Ferrari au mers beton...brusc au mers macii  blink.gif ... Apoi iar a revenit scuderia insa la 1-2 curse distanta..pac macii...  blink.gif
Cel putin e ceva dubios la mijloc... Sa vedem daca vor fi gasiti vinovati. Personal ii consider vinovati clar si astept ca McLaren sa dispara din F1, ptr. ca din 99 incoace NIMIC nu au facut si acum s-au pus pe furat..rusine!
*



Eu zic sa dispara Ferrari din F1 asa fara nici o argumentare stiintifica.....m-am trezit eu sa vorbesc, sa ma aflu in treaba.
Anul trecut ar fi trebuit sa dispara Ferrari din F1 ca in prima jumatate a anului Renault a mers mai bine, pe urma Ferrari a imbunatatit masina: in concluzie e ceva dubios sigur.
paulp
mai bine sa dispara Miki Mitomanu si sa bage din nou RTL-u smile.gif
Asa o sa putem urmari o cursa fara sa auzim frustrarile acestui chiombelete afon.
TMihai
Eu zic sa nu mai aberam si sa asteptam decizia de azi biggrin.gif
ady85btz
nu s-a dat inca verdictu? unsure.gif
sandman_
Ba da.

Newsflash: McLaren excluded from 2007-08

Citat de pe autosport . Nu am putut sa incarc articolul complet pt ca se pare ca siteul e suprasolicitat.


L.E. :

Newsflash: McLaren excluded from 2007-08

By Steve Cooper Thursday, September 13th 2007, 14:57 GMT

The World Motor Sport Council has decided to exclude McLaren-Mercedes from the 2007 and 2008 Formula One world championship.

More details to follow shortly...

13 Sep 2007, 16:55:
QUOTE(ionutctn @ 13 Sep 2007, 13:13)
Eu zic sa dispara Ferrari din F1 asa fara nici o argumentare stiintifica.....m-am trezit eu sa vorbesc, sa ma aflu in treaba.
Anul trecut ar fi trebuit sa dispara Ferrari din F1 ca in prima jumatate a anului Renault a mers mai bine, pe urma Ferrari a imbunatatit masina: in concluzie e ceva dubios sigur.
*



Anul trecut nu au imbunatatit Ferrari masina la mijlocul sezonului, ci au pierdut renii un element esential (tot din vina lui ron Dennis, dar nu are rost sa comentam asta acum)...
dantes
QUOTE(sandman_ @ 13 Sep 2007, 18:35)
Newsflash: McLaren excluded from 2007-08
*



124.gif S-a facut dreptate !

@ionutctn.. nu m-am trezit sa vorbesc aiurea! Daca nu postez in cadrul unei dispute sensibile intre fani ai diverselor echipe, nu inseamna ca vorbesc aiurea. Ceea ce am zis a fost ca parere personala.
Ma bucur ca aceasta parere personala a fost adeverita.

Anul trecut au pierdut teren renii nicidecum nu a imbunatatit masina Ferrari.

SO... sper ca la anu' sa avem o noua "bataie" intre Scuderie/Renault si eventual BMW care a facut o figura frumoasa anul asta...

In conditiile date, Ferrari e campioana la constructori, mai ales ca avea 4 masini pe circuit tongue.gif
Manuel
Naspa. Nu sunt fan McLaren si cu atat mai putin fan Alonso, insa dreapta sau nu, masura e prea drastica. Cel mai rau imi pare pentru Hamilton. sad.gif
dantes
Pai daca cineva ti-ar fura masina ar fi corect? Eu sper la procesele din Italia si Anglia ca Ron Denis sa fie acuzat de spionaj industrial in continuare...

LE: iar o noua sursa aici
TMihai
QUOTE
According to reports on the BBC, the FIA's World Motor Sport Council has proposed that McLaren are excluded from the 2007 and 2008 World Championships.

However, the corporation claims that the exact nature of the punishment which will be meted out is still being discussed.

As such, Lewis Hamilton's World Championship bid may yet be rekindled, with McLaren expelled from the Constructors' Championship but both Alonso and Hamilton to compete for the Drivers' title.

More as we get it...


sursa
Manuel
Nu vreau sa ma bag in polemici, cu atat mai mult cu cat sunt fan M.Schumacher insa ala nu a fost furt. Crezi ca daca JT ar fi primit cadou documentele celor de la McLaren ar fi inchis ochii sau l-ar fi denuntat pe tradator? Hai sa fim seriosi.... Ideea e ca sezonul asta-i compromis, iar daca Renault nu-si revine, 2008 va avea aceeasi soarta. Si asta intr-un moment in care oricum scapam ochii in gura in timpul cursei pe motiv de plictiseala.
sandman_
Momentan nu e cercetat JT pentru spionaj, ci RD.
Probabil masura ideala ar fi fost sa le foloseasca cumva si sa le arunce in maxim o saptamana, de asa natura incat sa nu mai poata fi gasita vreo urma. Mai mult, ar fi trebuit sa aiba grija sa nu stie prea multa lume despre datele respective: Ron, Goughlan, Lowe si cam atat. In nici un caz pilotii sau altii...
TMihai
Totusi avem nevoie de confirmarea oficiala pana una alta. Da' cred ca mai avem de asteptat. hiptnotizat.gif

13 Sep 2007, 21:02:
Ei bine lucrurile se pare ca stau diferit fatza de zvonurile initiale
QUOTE
  McLaren stripped of constructors' points
$100 million fine imposed following WMSC hearing


The McLaren Mercedes team has been docked all of their points in the constructors' championship for their role in the spying affair on rivals Ferrari, the FIA announced today.

The news means that Lewis Hamilton and Fernando Alonso are still leading the drivers' championship from their Ferrari rivals.

However, the team has also been hit with a 100 million (US) dollar fine and will have their 2008 challenger, the MP4-23, under observation ahead of next season to ensure that intellectual property rights belonging to Ferrari are not implemented.


McLaren Mercedes led the constructors' championship with 166 points, 23 ahead of Ferrari prior to the announcement. The loss of points will also bring a financial penalty to the team in the longer-term.


sursa
Arhimede
Destul de corect.O decizie inteleapta.Fani Mclaren:Nu-i asa ca echipa Mclaren nu are nici o vina?
Solon
Au scapat!Excelent!
Degeaba se agita broscarii, titlul e la McLaren!
La bani, i-au cam ars pe McLaren! 100 mil sunt bani totusi chiar si pentru F1!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.