Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stiri din F1
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
Tomcat
Se pare ca de anul viitor Ferarri va furniza motoare pentru inca o echipa (doua cu aceasta ) din F1. Deocamdata nu se precizeaza care este echipa care va fi "alimentata " de scuderie.
Spyker are in acest moment actionariat 50% indian (nu am retinut numele miliardarului indian care a preluat actiuinile).
grosse inkultur
McLaren ar putea sa inceapa sezonul 2008 cu puncte in minus:
McLaren could start 2008 on a negative points score
TMihai
QUOTE
After a turbulent season, McLaren Mercedes today confirmed that double world champion Fernando Alonso will not race with the team in 2008


Stirea
Solon
QUOTE(TMihai @ 2 Nov 2007, 16:10)

De ce nu ma mira?
Tomcat
Cred ca Briatore "tropaie", asta in cazul in care nu intra pe fir Toyota.
grosse inkultur
Pai nu prea tropaie...
Partea neplacuta este ca se pare ca plecarea lui Alonso (fara a plati ceva la McLaren) este conditionata de faptul ca trebuie sa plece la o echipa care sa nu reprezinte un producator auto (e.g. RedBull, Williams) deci nu prea il vad la Renault, Ferrari, Toyota, Honda si, din pacate, BMW. Slabute optiuni. Dintre echipele non/manufacturer, singurii care platesc bine pilotii sunt cei de la RedBull (Williams e prea zgarcit). Cred ca sezonul 2008 va fi pentru Alonso un an de odihna.
ssilviu
Sunt curios cum poate Renault sa-i ofere un contract lui Alonso daca plecarea lui a fost conditionata la o echipa care nu e producator?
http://f1.gpupdate.net/en/news/2007/11/03/...long-term-deal/
grosse inkultur
Pai la fel ca Toyota, oferindu-se sa plateasca rascumpararea contractului cu McLaren.
Nu am spus ca plecare a fost conditionata ci plecarea fara penalizare, ceea ce e altceva. Amanuntul asta se gaseste aici:
QUOTE
And these two could prove to be the best option for Alonso if reports in the Spanish media are to believed. AS recently reported that one of the conditions of Alonso breaking his McLaren contract is that he could only move to a non-manufacturer out.
articolul complet e aici: where to for alonso
Contractul lui Alonso era, daca tin bine minte, pe 3 ani. Ron putea sa-l tina inca 2 ani fara probleme, transformandu-l in pilot de teste pentru masina lui LH. Nu cred ca Ron decide brusc sa renunte la un contract fara sa ceara ceva. OK, daca pleaca FA nu trebuie sa mai dea bani (oricum banii veneau de la Santander, Vodafone, Mutual..) dar echipa primea puncte pe cursele lui Alonso (la sfarsitul sezonului, punctele inseamna bani). De aceea cred ca informatia cu non-manufacturer e credibila: adica, daca vrea la Renault, Toyota, etc., va plati o penalizare, in schimb e liber sa plece la Williams de exemplu. Williams mi se pare mai competitiv ca RedBull, FA ar putea pleca acolo.
ssilviu
QUOTE(grosse inkultur @ 3 Nov 2007, 23:43)
adica, daca vrea la Renault, Toyota, etc., va plati o penalizare, in schimb e liber sa plece la Williams de exemplu. Williams mi se pare mai competitiv ca RedBull, FA ar putea pleca acolo.
*



Asa si daca pleaca la Williams gata Ron nu mai are nici o pretentie? Adica ramane cu mana in fund? De ce l-ar lasa sa plece la o echipa care nu e un constructor? Pentru ca acolo ar avea mai putine sanse sa ia din punctele lui Mclaren? Ma indoiesc ..
grosse inkultur
Nu sunt specialist in contracte... am dat un link la pagina cu informatia. Nu stiu ce gasesti de necrezut, mi se pare logic, daca te cheama Mercedes si ai un contract pe 3 ani cu o echipa, pilotii stiu multe detalii care ar putea sa te dezavantajeze daca unul dintre piloti pleaca, fara sa aiba legatura cu punctele de campionat. Adica, Alonso stie destule despre strategia Mercedes pe urmatorii 2 ani, e normal sa existe o clauza de fidelitate de genul acesta - in meseria mea e un lucru normal si, crede-ma, e o meserie extrem de comuna. Nu cred ca Mercedes ar vrea ca FA sa plece la un concurent (pe piata investitiior in sport Renault, Mercedes, etc. sunt adversari pe acelasi segment indiferent de clasa de masini pe care o produc). Poate ca acea clauza se refera la mai mult de atat, nu cred ca Santander ar fi fericita daca FA pleaca la o echipa sponsorizata de ING. Repet, nu stiu ce scrie in contractul lui FA, este insa normal sa fie o clauza de fidelitate - nu e stirea mea, spun doar ca e plauzibila. Adica anul trecut Mercedes ii dezvaluie lui Alonso strategia pe 3 ani (crede-ma, nemtii au plan) si acum Alonso pleaca si ei spun: Ooo, nu e nici o problema, nu ne potrivim, asta e tot si ne despartim, daca mergi la o echipa concurenta nu avem nici o pretentie financiara, ba chiar suntem foarte fericiti sa ne despartim prieteni. De ce nu a rupt contractul Ron acum 2 saptamani daca e asa simplu cum spui tu? Pentru ca trebuiau sa analizeze daca Mercedes isi poate permite pierderea, daca penalizarea acopera informatiile pe care le are Alonso, plus ca au asteptat ca echipele mari sa-si contracteze pilotii ca sa restranga posibilitatile lui Alonso. Eu spun asa: pun pariu cu tine pe 1 sticla de bere ca Alonso nu va merge la Renault. Daca pierd, trimite-mi un PM cu marca de bere si adresa si ma oblig sa o trimit cu funda rosie si sa ma uit tot sezonul la curse cu o sepcuta Renault pe cap. OK?
ssilviu
Oki, stiam tot ce ai zis, dar tot nu mi-ai zis de ce exista aceasta diferentiere intre echipele contructor si non constructor ... Ca din ce imi spui tu pana acum, reactia lui ron ar fi fost asta : Auzi ba, hai ca iti dam drumu, dar nu ai voie sa te duci la constructorii mari ca acolo dai cu ciripitul. Du-te tu frumusel la echipele astea mai slabe si poti sa le zici alora tot ce ai invatat la noi.

Ma indoiesc iar ca asta a fost reactia lui ..
grosse inkultur
Nu sunt sigur ca am inteles ce vrei sa spui. Diferentierea sta in relevanta informatiilor pentru echipele constructor versus irelevanta pentru non-constructor. Pai ce poate sa faca Alonso cu informatiile despre Mercedes la Red Bull? Sa le spuna ce strategie de promovare/dezvoltare are Merc pe urmatorii 2 ani? Aia de la Red Bull nu au ce face cu astea. Produsul lor e non-auto, e alta categorie de pret, acopera alte nevoi (poate ca seamna un pic cu Mobil1 radmasa.gif ), etc. In schimb, la Renault, informatia asta e pretioasa. Cum e pretioasa informatia? Pai cam asa: Merc pune la bataie in fiecare an suma X pentru echipa McLaren si F1. Asta inseamna ca Merc trebuie sa obtina profit din suma X prin niste actiuni. Schema prin care Merc valorifica acei bani (reclama, vanzare produs, transfer de tehnologie pentru productia de serie, etc.) e foarte valoroasa. Daca, de ex. Renault stie cat au crescut vanzarile de clasa C in urma spotului cu Alonso (asta e cel mai stupid exemplu, no comment on this please) atunci stie care e valoarea lui Alonso pentru urmatoarea generatie de Laguna, Megane, Logan, etc. Dar repet, schema e interesanta, daca Renault stie cum merg banii de la Merc atunci stie unde are sanse sa-i bata (si cum) si unde n-are rost sa piarda bani. Acuma, Renault e un exemplu, la fel de periculosi sunt Toyota, BMW, Honda, Ferrari.
Si Ron nu poate spune clauza asta public (volunteer information) ca sa nu atraga atentia, Alonso iar nu poate sa faca advertising la altceva decat la pilotajul lui. Si da, cred ca asta a fost replica lui Ron (bine, nu in limba romana): .. poti merge la echipele non-constructor ca aia nu au ce face cu informatiile de la Mercedes, daca vrei sa mergi la echipe de constructori aia trebuie sa plateasca informatiile cu care mergi.
E OK explicatia asta? Nu sunt convins ca asta ai intrebat.
ssilviu
Da man, am inteles tot ce ai spus. Doar ca nu sunt de acord cu amploarea diferentei pe care vrei sa o punctezi. Cu modul in care minimalizezi importanta acelor informatii la echipele mici si o hiperbolizezi la o echipa de constructori.

grosse inkultur
Ai dreptate, poate ca exagerez. Poate ca Alonso merge la Renault (or, whatever manufacturer team) si se cheama ca m-am lansat in scenarii fara acoperire. Insa, acum, din punctul meu de vedere, explicatia pare verosimila. Oricum, prefer sa mearga la Renault si sa ii bata pe McLaren decat sa se chinuie cu o masina pe care nu o poate face competitiva la o echipa ne-constructoare (nu stiu de ce le zici echipe mici, Williams si RedBull nu sunt chiar mici, poate Spyker si restul). Cred ca ALonso isi poate demonstra punctul de vedere cel mai bine la Renault (pe locul 2 RedBull, Williams pe 3). Sper sa nu termine sezonul 2008 ca Hill, conducand masina Zepter care nu face puncte (nici nu termina cursa) da' pastreaza vitaminele in pilot.
r&d
cam multe discutii pe niste informatii oferite de Libertatea, pardon.. de AS
Solon
Sper sa nu termine sezonul 2008 ca Hill, conducand masina Zepter care nu face puncte (nici nu termina cursa) da' pastreaza vitaminele in pilot.
*

[/quote]
Poate vrei sa zici 1998.Hill a fost la Arrows in 1997 si 1998.
In 1997 la Hungaroring a condus cursa pana in ultimul tur cand s-a stricat masina si tot a iesit pe locul doi.
sandman_
La asta s-a referit si el: Hill in 1998 cand a trecut la Arrows. Doar nu credeai ca se refera la cum a terminat Hill sezonul 2008:P
grosse inkultur
Thanks sandman_, cam asta am vrut sa zic, trebuie sa-mi iau vitaminele ca devin prolix in ultima vreme biggrin.gif
@r&d: cam atatea discutii putem. In lipsa informatiilor, ne descurcam si cu barfe.
Sunt curios daca Williams il vor da pe Rosberg la McLaren si cam pe cati bani.
r&d
Cei de la McLaren nu au invatat de anul asta ca nu au nevoie de 2 piloti supertalentati?
TMihai
Unu' a fost Hamilton...celalalt pilot supertalentat care a fost? icon_mrgreen.gif
sorin_f39
O sa ma uit pe zero TV, poate reusesc Lazarus si cu Diaconescu sa descopere unde va merge Alonso. biggrin.gif

Nu ma intereseaza atat de mult unde va ajunge Alonso, cat as vrea sa aflu cat de "amiabil" s-au separat cele doua parti.
r&d
QUOTE
Unu' a fost Hamilton...celalalt pilot supertalentat care a fost? icon_mrgreen.gif


Nu ii mai retin numele ca nu era f. uzual... dar a fost pustiul ala care l-a umilit pe MiSchu.
O data... de doua ori... pana s-a suparat neamutl, si-a luat jucariile si a plecat.
b76bgaarh
ai gresit aici...l-a umilit odata..anul trecut ca acum 2 ani a fost asa de buna masina ca s-a luptat cu kimi.......care era atunci la echipa aia de naspeti.....cum ii zice....de a castigat campionatul pe circuit dar au fost depunctati sa mai castige si altii ceva ca prea erau pe uscat..........
TMihai
Stati linistiti...si ranile de pe gat lasate de unghii se vindeca console.gif
Pana una alta luati in consideratie si varianta "somer" pt nea Fernandel wink.gif
Tomcat
TMihai chiar il vezi pe Briatore sa scape pestele gras care ar fi F.A. pentru Renault??
ssilviu
Pai el spera. Multa lume spera asta. Pentru ca tandemul Renault-Alonso a fost destul de, sa zicem, competitiv.
Tomcat
Personal sint convins ca aceasta combinatie este ca si rezolvata. Cred ca de mai multa vreme mestereste Briatore la asta.
Si as vrea sa-ti spun ceva: mai bine sa mearga la Renault decit sa suporte fitele lui Ham. Eu care nu prea l-am avut pe F.A la inima vreau sa-ti spun ca am ajuns chiar sa il simpatizez prin prisma magariilor pe care a fost nevoit sa le suporte de cind a venit la Maci. Sint convins ca Renault isi va reveni.
TMihai
De cand valoarea unui incepator se numeste magarie? Nu ati citit ce a zis omu'? El voia sa fie no.1 si pace. De acolo pana la scandal n-a lipsit mult.
Totusi ma intreb...ce mai asteapta Briatore daca totul e atat de simplu?
Tomcat
Sa vrei sa fii No 1 este un lucru bun si recomandat! Sa fii modest este mai greu, iar Ham nu prea a dat dovada de modestie si debun simt avind in vedere ca F.A. este totusi dublu C.M.
Toate bune!
Bliss
Dar va dati seama ce va fi pe pista la anul cu HAM si FA adversari, iar Kimi intre ei? biggrin.gif
sorin_f39
Anul viitor nu-i mai vad pe cei de la McLaren sa se bata pentru locurile din fata. Daca Alonso va gasi un loc la Renault, iar francezii isi vor pune la punct masina, atunci eu cred ca va fi o lupta in 3: Ferrari - Renault - BMW. Pe McLaren ii vad pe un loc 4. Despre Honda si Toyota ... no comment.
Ov
mi-ar placea sa-l vad pe Alonso la Reno si pe Ham la Ferrari smile.gif
sorin_f39
Hamilton va ajunge la Ferrari doar daca se va certa vreodata tare de tot cu Ron Dennis. Altfel, nu cred ca va calca acolo.
sandman_
Ham-Ham va ajunge la Ferrari cand va fi suficient de bun pentru a-i trezi suficient de mult interesul lui Jean Todt incat acesta sa-si schimbe planurile actuale, iar eu ma indoiesc ca asta se va intampla prea curand...
grosse inkultur
Am citit undeva ca Hamilton are contract pe 10 ani cu McLaren, nu va ajunge prea repede la Ferrari. Sigur ca orice contract se poate desface dar, cred ca in privinta lui LH Ron a fost mai mult decat precaut. Nu stiu ce va face cand pretentiile lui LH vor creste...
TMihai
QUOTE(Tomcat @ 5 Nov 2007, 23:05)
Sa vrei sa fii No 1 este un lucru bun si recomandat! Sa fii modest este mai greu, iar Ham nu prea a dat dovada de modestie si debun simt avind in vedere ca F.A. este totusi dublu C.M.

Asta cu dublu campion mondial n-o s-o pot intelege niciodata. Alonso e cumva vreun babac de 90 de ani, veteran de razboi iar Hamilton trebuia sa-si scoata palaria in fata lui? Din punctul meu de vedere respectul si statutul de pilot no.1 se castiga strict pe pista si nu in presa prin declaratii aiurea. Lui Hamilton putin i-a pasat ca spaniolul e campion mondial si f bine a facut. Asta e atitudine de viitor multiplu campion mondial.
sorin_f39
Nu uita ca si Montoya s-a nascut talent si a murit speranta (in F1). Asa ca, si cu atitudinea lui Hamilton de "viitor multiplu campion mondial", as fi rezervat.
TMihai
Montoya era un imbecil. Singurul lucru pe care-l facea bine era sa-l scoata pe Schumi. Iar apoi Hamilton are mult mai mult talent. Nu trebuie decat sa se maturizeze.
sandman_
Eu spuneam ca, pentru ca HamHam sa ajunga la Ferrari, mai intai este nevoie sa fie dorit la Ferrari, lucru care imi pare cam putin probabil in urmatoarele 3 sezoane.
TMihai
Pana una alta cica Schumi se va implica in dezvoltarea monopostului Ferrari pt 2008, testand cu modelul din 2007 la Barcelona.

QUOTE
Michael Schumacher will drive Ferrari's 2007 formula one car at the upcoming post-season test at Circuit de Catalunya.

The retired seven time world champion has ruled out wild speculation that he might replace Fernando Alonso at McLaren next year.

But it did emerge late on Monday that Schumacher, who raced for the Italian team between 1996 and last year, will emerge from the Ferrari garage early next week at the wheel of the championship-winning F2007 in Barcelona.

At Valencia where the German impressively tested Ducati's MotoGP bike on Monday, Schumacher told the newspaper Bild-Zeitung that he would test the Ferrari not for fun but to contribute to the team's development programme ahead of the traction control ban in 2008.

"I am glad that I can help the team," he said.

sorin_f39
Ma mir ca se baga si la masinile de F1.
Citisem, intr-un interviu luat lui Schumi, ca germanul vrea sa se ocupe doar de dezvoltarea masinilor de strada.
Insa, in ceea ce priveste testarea masinii de F1 2007, ce sa spun, defect profesional din partea lui. biggrin.gif
sandman_
eh, din cand in cand vrea sa se joace si el cu chestiile serioase:D
sorin_f39
Iata de ce Renault a mers prost anul asta:

----------------------------------------------------------------------------
Renault summoned by FIA over ‘spying’ charges


The FIA has requested Renault appear before the World Motor Sport Council next month over allegations that the team had unauthorised possession of confidential data belonging to rivals McLaren.

In a statement released Thursday, the FIA confirmed: “The team representatives have been called to answer a charge that between September 2006 and October 2007, in breach of Article 151c of the International Sporting Code, the Renault F1 Team had unauthorised possession of documents and confidential information belonging to Vodafone McLaren Mercedes, including, but not limited to the layout and critical dimensions of the McLaren F1 car, together with details of the McLaren fuelling system, gear assembly, oil cooling system, hydraulic control system and a novel suspension component used by the 2006 and 2007 McLaren F1 cars.”

The hearing will take place in Monaco on December 6th, 2007.

McLaren were fined $100 million and stripped of their 2007 constructors’ points earlier this year following a similar charge. They were found guilty of benefitting from possession of confidential Ferrari data.
-----------------------------------------------------------------------------------
ssilviu
Cred ca e destul de clar acum ca Alonso vine la Renault. Asa ca McLaren s-a gandit sa se duca cu para la nea Max. Flavio a zis ca e nici o problema, Renault nu are nimic de ascuns.

Curios cum nimeni acum un an nu si-a pus intrebarea cum de alde McLaren a stiut de mass-damperele de la Renault.
grosse inkultur
QUOTE(ssilviu @ 8 Nov 2007, 17:53)
Cred ca e destul de clar acum ca Alonso vine la Renault.
*


Pregatesc berea biggrin.gif
S-ar putea ca asta sa insemne ca Alonso pleaca la Renault...
xcss
Incet-incet o sa ajungem la F1 monomarca...sa vedem atunci cine o sa fure de la cine...
TMihai
Renault a fost in posesia unor date tehnice apartinand Mclaren, da' nu le-a folosit cica. Presupun ca la anu' vom avea masini hibrid Ferrari-Mclaren-Renault-Toyota.

Articol

Ross Brawn a ajuns la Honda in cele din urma. Bravo Ferrari!

Articol
r&d
Las ca mai merge si MiSchu si sa vezi ce creste numarul suporterilor echipei Honda
Solon
Frumoasa lovitua de imagine a celor de la Honda!
Ce am auzit? Ca a plecat micul Napoleon de la Ferrari? Foarte bine! Imi era complet antipatic!
sorin_f39
Au jucat al naibii de "inteligent" cei de la Ferrari in ceea ce-l priveste pe Ross Brawn.
Macar sa reuseasca Brawn sa faca treaba buna la Honda ca sa vada si Ferrari ce au pierdut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.