Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stiri din F1
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
FISICHELU
Alta plecare de la Renault

Se pare ca Nicolas Hennel de Beaupreau, inginer de proiect la departamentul Aerodinamica la Renault si care inainte a fost la Benneton si Ferrari, a plecat la McLaren.
FISICHELU
Pilotul cantaret
user posted image
Jaques Villeneuve a anuntat ca va lansa prima pesa de pe noul sau album in saptamana aceasta, inaintea GP Canadei.
Single-ul un cantec franco-canadian, "Accepterais-tu?" este prima de pe un album acustic-rock. Va fi o editie limitata de 5000 copii valabile pe piata din 26 iunie, la restaurantul pilotului, Newtown,in Montreal. Oricum, pentru a fi sigur ca ii va fi auzita piesa, JV a realizat o pagina web speciala. Ulterior, cantecul va fi prezent si pe iTunes.
In aceasta saptamana, posturile de radio locale vor prezenta publicului acest proiect indraznet al pilotului canadian.
FISICHELU
Geoff Willis pleaca de la Honda

Desi echipa japoneza nu a dat inca o stire oficiala, Geoff Willis a parasit Honda, la mai putin de 24 de ore dupa ce a fost inlaturat din functia de director tehnic, post ocupat acum de Shuhei Nakamoto.
De cand Honda a cumparat echipa BAR, lucrurile nu prea au stralucit, motiv pentru multi oameni din interiorul F1 de a considera ca de acum incolo vor mai fi multe plecari din posturile importante, cei ce se simt amenintati dandu-si demisia inainte de a fi "dati la o parte".
A fost un sezon de cosmar pentru Honda pana acum, si nici nu este vreun semn ca lucrurile se vor imbunatati in scurt timp.
Willis a fost cooptat la Honda in 2002 de la WilliamsF1, unde pe parcursul a 13 ani a ajuns in postul de sef pe probleme de aerodinamica. Inainte, obtinandu-si diploma de inginer la Cambridge, un doctorat la Universitatea Exeter, el a intrat in echipa de yacht Blue Arrow America's Cup, mutandu-se in 1990 la Leyton House, unde a lucrat alaturi de Adrian Newey, alaturi de care a plecat la WilliamsF1.




FISICHELU
Tigrii de pe monoposturile Renault

La GP Britanic, dupa cum s-a vazut, cele doua monoposturi Renault erau putin diferite...la capitolul aspect exterior! Si nu vorbim despre aerodinamica, aripioare suplimetare, sau alte aspecte tehnice, masinile fiind supuse unor modificari de ordin estetic. In plus , se pare ca vor urma si alte modificari pe parcursul anului.
Noile "gateli" au fost realizate de un studio de design taiwanez "DEM Inc.", condus de fratii Demos si Edward Chiang, cei doi relizand si motivul Phoenix,anul trecut, cand Alonso castiga GP Frantei.
Sigla producatorului de tutun Mild Seven, sponsor important al echipei franceze, a fost inlocuita de un nou simbol (probabil inca o strategie de marketing care are in vedere inlocuirea siglelor firmelor producatoare de tutun; la fel, pe noile sepci Renault F1, sigla Mild Seven a fost inlocuita cu Team Spirit).Tigrul este unul din cei patru gardieni care, in vechea traditie chineza, il acompaniau pe imparat pe campul de lupta. A fost realizat pentru a expprima aceeasi putere protectiva pentru Alonso si Fisichella in "luptele" lor pentru victorii.
Ochii puternici ai tigrului sunt stilizati pe aripile din fata si din spate, iar pe partile laterale, animalul este portretizat ghemuit, gata de atac.
Atent la lucrurile in continua schimbare din jurul lui, folosind in mod instinctiv atacul ca cea mai buna forma de aparare, tigrul este motivul perfect pentru a simboliza Renault F1 Team.
sandman_
Se pare ca Renault va vinde motoare celor de la STR si il vor da pe HK acestora pentru ucenicie biggrin.gif

Sursa : f1racing.net

In conditiile acestea, ramane foarte interesanta "bataia" pentru al doilea volan de la Renault.
cri123
Eu cred ca batalia e ca si castigata de Kimi biggrin.gif Si sa te tii la anul curse atunci.
FISICHELU
E foarte posibil...Cei de la McLaren, chiar daca nu o arata foarte evident, nu prea sunt multumiti de evolutia de anul acesta a lui Kimi (fata de anul trecut, cel putin...).Si cred ca nici el nu se simte prea bine la ei...
sandman_
personal, cred ca masina este mai proasta decat renault. mult mai proasta ca anul trecut. Este foarte probabil ca la anul, daca KR vine la reni, sa avem parte de sezonul 2005 in oglinda: KR sa castige cu Renault si FA sa abandoneze cu McLaren...
FISICHELU
Jarno Trulli ramane la Toyota in 2007
user posted image
Jarno Trulli si-a prelungit contractul cu Toyota pentru 2007, cu optiunea de prelungire inca 2 ani. Desi nu a fost confirmata oficial stirea, luna trecuta seful Toyota Motorsport John Howet a declarat ca doreste sa mentina line-up-ul actual.
Cu Ralf Schumacher deja contractat pentru 2007, au existat speculatii despre o posibila plecare a lui Trulli, si s-au facut potentiale legaturi ale mai multor piloti cu echipa japoneza, printre care David Coulthard, Jaques Villeneuve, Juan Pablo Montoya si chiar si Kimi Raikkonen.
FISICHELU
Kimi Raikkonen are buzele "pecetluite" in legatura cu viitorul sau in F1
user posted image
Kimi Raikkonen nu declara absolut nimic in legatura cu planurile sale pentru 2007. Discutand in Montreal inaintea cursei,, finlandezul si-a tinut "fermoarul inchis" la buze in legatura cu ceea ce va face in 2007, un subiect aprins care a captivat mult presa si fanii F1.
Intrebat ce va face in 2007, Kimi a raspuns:" Cred, nu 100%, dar cu siguranta(n.r.blink.gif???????), ca voi fi in F1 anul viitor, asa ca eu consider ca nu este un subiect pentru care sa-mi fac griji."
"Sunt multumit de modul in care sunt lucrurile acum, si cu siguranta la un moment dat voi sti ce voi face."
Multi au considerat ca destinatia finlandezului pentru 2007 este in functie de ce va face Michael Schumacher, daca se va retrage sau nu, Kimi declarand ca ce va face el nu are nici o legatura cu MS. "Nu are nici o importanta- decizia este doar a mea. Pana si contractul lui Alonso cu McLaren-Mercedes nu imi influenteaza deciziile; Michael nici atat. Pana la urma voi face ce va fi in interesul meu."
"Sunt multumit de modul in care sunt lucrurile acum, si nu trebuie sa imi fac griji in legatura cu ce va fi la anul sau in anii urmatori, asa ca vom vedea ce va fi."

Later edit: Dupa cursa de la Montreal un lucru este clar: Kimi nu va ramane la McLaren-Mercedes.
FISICHELU
Dilemele lui Todt
user posted image
Desi Giancarlo Fisichella, ca marea majoritate a pilotilor italieni, nu a facut un secret din dorinta de a pilota la Ferrari, seful echipei Jean Todt a fost suficient de categoric cand a spus ca romanul nu figureaza in planurile Maranello.

Discutand ulterior cursei din Canada, in care Fisico a terminat al patrulea, dupa ce a trecut si printr-o penalizare drive-through din cauza unui start furat, Todt a mai "tras" o lovitura pilotului Renault.
"Am ales o strategie care presupunea sa plecam la calificari cu mult combustibil si este intotdeauna usor dupa aceea sa spui ca a fost bine sau nu. Insa nu a fost suficient de bine pentru noi incat sa ne permita sa castigam cursa. Spunand astea, terminand al doilea si al cincilea nu e la fel cu primul si al doilea, deoarece de fiecare data cand pierzi trei puncte in favoarea oponentilor, care in principal participa cu un singur pilot, cu o singura masina, pilot care nu face greseli si pentru care toate merg bine...lucrurile devin dificile."

Todt, care nu a facut nici un secret din admiratia pentru Kimi Raikkonen, se va afla intr-un oarecare impas. Pe de o parte si-ar dori cu siguranta ca Schumacher sa ramana la Ferrari pentru inca un sezon, pe de alta parte asta ar insemna sa il piarda pe finlandez, care se pare din ce in ce mai clar ca il va "acompania" pe Fisico la Renault.
FISICHELU
Timpuri scoase la testele de pe circuitul Jeres din 04-07-06

Nume Echipa Cauciucuri Ture Timp

de la Rosa McLaren M 60 1:18.029
Kovalainen Renault M 97 1:18.484
Davidson Honda M 69 1:18.694
Paffett McLaren M 76 1:18.929
Lopez Renault M 69 1:19.508
Wurz WilliamsF1 B 59 1:19.830
Rossiter Honda M 74 1:19.858

Cele mai bune timpuri pana acum:

Data Pilot Echipa Cauciucuri Timp
08-Feb Alonso Renault M 1:16.956
08-Feb Button Honda M 1:17.114
08-Feb Montoya McLaren M 1:17.273
09-Feb Fisichella Renault M 1:17.479
08-Feb Barrichello Honda M 1:17.492
08-Feb Heidfeld BMW M 1:17.588
09-Feb Webber WilliamsF1 B 1:17.767
10-Feb Kovalainen Renault M 1:17.870
11-Jan M Schumacher Ferrari B 1:17.970
10-Feb Raikkonen McLaren M 1:18.027
08-Feb Villeneuve BMW M 1:18.069
07-Feb Wurz WilliamsF1 B 1:18.144
20-Jan Rosberg WilliamsF1 B 1:18.321
04-Jul de la Rosa McLaren M 1:18.484
11-Jan Zonta Toyota B 1:18.541
12-Jan Gene Ferrari B 1:18.548
18-Jan Trulli Toyota B 1:18.657
18-Jan Davidson Honda M 1:18.674
04-Jul Paffett McLaren M 1:18.929
11-Jan R Schumacher Toyota B 1:19.189
09-Feb Liuzzi Toro Rosso M 1:19.394
04-Jul Lopez Renault M 1:19.508
04-Jul Rossiter Honda M 1:19.858
10-Feb Kubica BMW M 1:19.994
10-Feb Monteiro Midland B 1:20.112
11-Jan Liuzzi Toro Rosso M 1:20.216
07-Feb Panis Toyota B 1:20.339
10-Feb Speed Toro Rosso M 1:20.500
09-Feb Albers Midland B 1:20.685
11-Jan Coulthard Red Bull M 1:21.198
12-Jan Klien Red Bull M 1:21.469
FISICHELU
La revedere!... circuitului de la Spa

In urma colapsului companiei lui Didier Defourny, promoter de curse, DDGP, GP Belgian din 2006 a fost scos din calendarul competitional. Desi multi puneau sub semnul intrebarii desfasurarea cursei din cauza lucrarilor de amenajare ce au loc in zona padocurilor si a pit-urilor, pentru al multumi pe bossul F1 Bernie Ecclestone.
Fanii care si-au procurat biletele de la provideri speciali, cum ar fi Grand Prix Tickets, in curand isi vor primi inapoi banii, insa cei care au luat biletele direct de la Spa Francorchamps se tem ca si-au pierdut definitiv banii
Curtea de Apel a recunoscut falimentul DDGP: totusi, SPCSF (Societe de Promotion du CIrcuit de Spa Francorchamps) a informat agentiile ca din 28 iunie vor primi banii pe bilete inapoi.



FISICHELU
Noi modificari la sesiunea de calificari?

Conform unor surse de stiri germane,se pare ca la actualul sistem de calificari se vor opera mici modificari, noul sistem dorindu-se aplicabil incepand cu Magny-Cours. Inainte de orice, insa, modificarea trebuie aprobata de World Motor Sport Council.
Modificarea presupune reducerea cu 5 minute a celei de-a treia faza din calificari, in care participa primii zece calificati in celelalte doua runde.
De la inceputul sezonului, au fost anumite voci care spuneau ca e prea lunga durata ultimei faze de calificari, in primele minute pilotii nefacand altceva decat sa consume cat mai @%^&* benzina (ori, mai pe romaneste- "ardeau gazu' de pomana"!:lol: ).
sandman_
cat mai PUTINA benzina, pentru a avea cat mai multa dupa reumplere.
DragosP
Nț, cât mai multă, pentru a fi cât mai ușori în ultimele secunde ale calificărilor.
De completat li se completează numărându-se câte tururi au făcut și înmulțindu-se cu cantitatea medie de benzină consumată pe acel circuit pe tur.
DFA
Eu știam că pentru cursă se umple rezervorul la același nivel cu cel avut la începutul super-pool-ului.
FISICHELU
Pana la deliberari, pun puncte-puncte... radmasa.gif
FISICHELU
Lista cu modificari FIA propusa la vot

Printre principalele modificari puse in discutie:

55) Stewards-ii decid impunerea turei de penalizare in raport cu Articolul 54a sau B, cu mentiunea: Pilotul penalizat nu are voie sa execute turul de la pit-uri daca a fost introdus Safety-Car-ul, doar in situatia in care el deja intrase in acel tur de penalizare.

Motivul: pentru a fi siguri ca penalizarea este "properly served".

115) Sesiunea de calificari va avea loc cu o zi inainte de cursa intre orele 14:00-15:00.
Sesiunea se va desfasura dupa cum urmeaza:
a De la 14.00-14.15 (Q1) li se va permite tuturor masinilor intrarea pe pista, iar la sfarsitul acestei perioade celor mai "incete" 5 masini nu li se va permite accesul in sesiunea urmatoare. Timpii obtinuti de cele 15 masini ramase in cursa vor fi stersi.
b De la 14.22 la 14.37 (Q2) celor 15 masini li se va permite accesul pe pista, iar ultimile cinci masini cu timpi slabi nu vor trece in Q3. La fel, timpii obtinuti vor fi stersi.
c De la 14:45 la 15:00 (Q3) vor intra pe pista doar cele 10 masini ramase in cursa de calificare.
Modelul este pentru participarea a 20 de masini.Daca in cursa intra 22 de masini, vor fi excluse cate 6 masini in Q1 si Q2, iar daca intra 24, dupa Q1 vor iesi 6 masini,urmand ca dupa Q2 sa ramana 12 masini care sa intre in Q3.

Motive: 1) Pentru a avea siguranta ca fiecare sesiune de calificare se termina la fel, si anume pilotul care a intrat in tura inainte de oprirea timpului si zare este surprins de acesta in timp ce ruleaza, i se va permite sa termine tura (vezi Montoya in USAcare a ramas cu buza umflata) si 2) Pentru a reduce lungimea Q3 cu 5 minute, atata timp cat un numar de ture din aceasta perioada nu are nici o relevanta pentru pozitia la start.

73) Producatorii de cauciucuri:

b Producatorii de cauciucuri nu au voie sa furnizeze mai mult de doua tipuri de cauciucuri dry-weather pentru un event, ambele fiind cu compozitie omogena.
Orice modificare sau tratament, in afara de incalzire, la care este supus cauciucul va fi considerata o modificare a specificitatii.

Motivul: pentru a asigura ca echipele folosesc cauciucuri identice la fiecare event.
FISICHELU
Schumacher cel mai rapid in ultima zi de teste la Jerez

Michael Schumacher a tras linia la testele de la Jerez, realizand cel mai rapid timp al anului, fiind mai iute decat Heikki Kovalainen, detinatorul recordului, cu 0,221. in ultima din cele patru zile de teste de pe circuitul spaniol, germanul a fost cu mai mult de o secunda mai rapid decat cel mai apropiat rival, Jaques Villeneuve.
Schumacher a lucrat din nou cu Luca Badoer la dezvoltarea componentelor aerodinamice si mecanice, precum si la evaluarea diferitelor tipuri de cauciucuri Bridgestone, pregatindu-se pentru cursa urmatoare de la Magny-Cours.
BMW a continuat sa fie intr-o forma buna, chiar daca estetica aerodinamicii lasa mult de dorit. Villeneuve si Robert Kubica au avut un program amestecat ce a constat in teste de cauciucuri si aero-teste. Au probat cateva parti noi care din punct de vedere al echipei "sunt foarte promitatoare".






BOG
Juan Pablo Montoya - ADDIO FORMULA 1


Era nell'aria, ora è ufficiale: Juan Pablo Montoya lascerà la Formula 1 alla fine di questa stagione. Piuttosto che riciclarsi in un team di secondo piano (si era parlato di Williams o Red Bull), il colombiano ha deciso di tornare negli Usa per tentare la carta del campionato Nascar, ovvero delle vetture derivate da quelle di serie che disputano combattutissime corse sui circuiti ovali statunitensi.


Sursa:

http://www.quattroruote.it/auto/MondoAuto/...&interstitial=1

TMihai
Sau in engleza aici
UVN
Doamne ajuta !!!!! Nici o pierdere pentru McLaren..., motoare distruse, puncte acumulate putine, este chiar un favor pe care-l face celor de la McLaren !!!! mad.gif

edit: sters quote la mesajul imediat anterior
mandelu
bine ca pleaca. Pistele de F1 sunt mai sigure fara el. numai cand imi amintesc cat de periculos e si ma doare capul.
DFA
Da, da..., bine că ne lasă...
Și acum îmi amintesc cum se vorbea când a venit în F1, că ce o să facă, că ce o să dreagă, ce bun pilot e... (nu o zicea el, ci asta spuneau alții despre el).
Așa de bun a fost că n-a făcut nici o brânză...

Călătorie sprâncenată până la NASCAR!
UVN
Cum nu a facut numic ?? A facut...muuuuuulte pagube...!!!!!!! mad.gif


edit: sters quote la mesajul imediat anterior
DFA
Comisia F1 a propus următoarele schimbări în regulament:
- super-pool redus la 15 minute, în loc de 20.
- tura începută după sfârșitul sesiunii de calificare să fie luată în calcul (până acum pierdeai tura respectivă dacă nu te încadrai în timp)
- echipele slab calificate în campionatele anterioare să nu mai participe la antrenamente cu 3 mașini

E posibil ca la premiul Franței (ce urmează) să poată fi aplicate o parte din ele.

Sursa: The Official Formula 1 Website
coocky
referitor la Montoya: se pare ca inca de la Magny Cours, Pedro de la Rosa va fi pilotul care va lua startul intr-un McLaren(conform "Marca")
FISICHELU
Montoya mi se pare cam "afectat"...Ba nu-i convine masina, ba ca nu s-a obisnuit cu volanul, ba ca echipa are ceva cu el!... La ce "montoyade" facea el in curse, chiar as fi curios sa il vad la NASCAR...Cred ca il mananca aia cu fulgi!
sandman_
Pana la urma e pacat de el. Totusi, e un pilot bun. A castigat Indy fara probleme... E pacat sa ajunga in NASCAR, care mi se pare cea mai slaba competitie auto (de nivel multinational)
dantes
Noul format de calificari va intra in vigoare de la cursa de la Magny-Cours...

Adica, ultima sesiune in loc de 20 min va avea 15 min, si posibilitatea de a face timp valabil dupa ce a expirat timpul in tura respectiva...

Sursa site-ul oficial...
FISICHELU
In plus, s-a votat ca din 2007 sa nu mai existe al treilea pilot la o echipa.Care participa si el la free practice. Acest lucru, trebuie zis, ajuta mult la publicitate...Ar fi amuzant ceva- tehnicienii de la Michelin, pentru a compensa absenta unui "pion publicitar" sa se imbrace in Bibendum... biggrin.gif
sandman_
tehnicienii michelin oricum nu vor mai exista din 2007, insa e interesant ce spui tu biggrin.gif
DFA
De la Rosa îl va înlocui pe Montoya începând cu cursa din Franța!

Sursa: The Official Formula 1 Website
Marty
Dispare proasta satului din F1? worship.gif valuri.gif
sandman_
NASCAR scrie pe el...
FISICHELU
[attachmentid=31849]

Williams va folosi motoare Toyota din 2007

Dupa luni intregi de speculatii, WilliamsF1 a anuntat ca a incheiat un parteneriat de trei ani cu Toyota, o miscare care are ca scop propulsarea echipei englezesti pe pozitii cat mai sus in top.
Cand parteneriatul cu BMW s-a sfarsit, Williams a realizat un contraqct cu Cosworth, care promitea multe dar a adus mult prea putine.
Dupa aceasta miscare v-a avea de beneficiat si Toyota, care dupa un sezon bun in 2005, de-abia acum, dupa jumatate din campionat, a inceput sa mai stranga puncte, desi au unul dintre cele mai bune motoare care participa la curse.
Conform contractului, Williams va folosi motoare cu aceleasi specificatii ca si Toyota; ambele echipe considera ca astfel apar o serie de beneficii din relatia cu dublu tais: parteneri in afara cursei, iar pe traseu- "dusmani de moarte"!...
Cand a anuntat incheierea contractului, vicepresedintele executiv de la Toyota, Kazuo Okamoto a declarat: "Suntem incantati sa furnizam motoare echipei Williams din 2007 si sa lucram cu o echipa cu o istorie bogata in spiritul Formulei 1"
"Suntem onorati de faptul ca am fost alesi ca furnizor de motoare pentru Williams si ne gandim sa stabilim o relatie de lunga durata cu acestia" a mai completat John Howett, presedinte Toyota Motorsport.
Directorul Williams F1 Team, Frank Williams (cel din dreapta) a declarat: "Aceasta intelegere reprezinta piatra de temelie in lupta pentru titlu a echipei Williams. Toyota este un gigant industrial impresionant si remarcabil, a carei reputatie de a-si stabili niste standarde si de a le depasi este cunoscuta."

Inca nu se stie al carui furnizor va fi Cosworth sezonul urmator, insa sunt zvonuri in legatura cu Midland.

In afara de Cosworth, cu care Williams a debutat in F1 si a castigat primul trofeu GP in 1979, si BMW, echipa britanica a mai avut succese si cu Honda si Renault. Dupa despartirea de Renault din 1997, au fost coechipieri cu Mecachrome/Supertec. Deasemenea, a semnat un contract cu fabrica Judd, cand Honda i-a schimbat ca parteneri cu McLaren in 1998.
FISICHELU
[attachmentid=31850]

"Aripi de nas" interzise de FIA

Iata ca acele controversate "nose wings" pe care cei de la BMW le considera esentiale din punct de vedere aerodinamic au fost interzise de FIA (acum seris, ce rost aveau in afara de faptul ca obturau din campul vizual al pilotului!?!?!? biggrin.gif ).
Intr0o scrisoare catre toate echipele adresata inaintea week-endului german de GP, FIA a scris: " In privinta recentelor dezvoltari ale caroseriei din zona din fata a cockpitului la unele masini, ne ingrijoram ca aceste dispozitive pot sa impiedice vizibilitatea in fata sau pe lateral a pilotilor." Asadar, conform articolului 2.3 din Regulamentul Tehnic F1, doar daca nu cumva un delegat tehnic al echipei poate demonstra faptul ca pilotului nu ii este afectat campul vizual, nici un alt dispozitiv care se gaseste la o inaltime mai mare de varful partii din fata a masinii nu va fi permis. "
Si totusi, in urma succesului aparent de la Magny Cours a acestor "aripi de nas", precum si incapacitatea temporara a FIA de a le interzice (acestea au trecut initial testul de dinaintea GP -ului francez), e lesne de inteles ca si celelalte echipe au inceput sa investigheze dispozitive similare.



TinCup
QUOTE(FISICHELU @ 27 Jul 2006, 13:34)
[attachmentid=31849]

Williams va folosi motoare Toyota din 2007


Mare prostie din partea Williams, parerea mea. Renault vrea sa furnizeze motoare altui constructor, si Williams alege Toyota. Cand s-a discutat despre 'engine freeze' cei de la Toyota au sarit doi metri in sus, fiindca stiau ca motoarele lor sunt varza ('pierdere de putere inexplicabila' blabla..). Papa Frank a luat-o pe ulei rau de tot. Dupa deciziile lui cel putin ciudate de a schimba piloti campioni mondiali cu Williams, a inceput sa foloseasca toate ciudateniile de motoare, cand cel mai mare succes l-a avut cu motoare Renault.
sandman_
Renault semnase deja cu RBR/STR, deci nu mai are motoare si pentru Williams...
FISICHELU
[attachmentid=31864]

O zi neagra pentru Formula 1

Se pare ca Bernie Ecclestone vrea sa organizeze o comisie care sa isi dedice timpul serviciului de PR pentru F1.

Cum e posibil ca o afacere multi-miliardara, un sport care se desfasoara pe aproape toate continentele si creste numarul celor care il vizioneaza la miliarde, care reprezinta varful sportului cu motor, si poate cel mai spectaculos dintre sporturi....are nevoie de PR?

Daca Formula 1 este pe-atat de buna pe cat zic ei ca este , de ce ar avea nevoie sa isi imbunatateasca imaginea publica?
TMihai
PR inseamna...? unsure.gif
coocky
PR=Public Relations si cred ca orice firma, oricat de mare este ar avea nevoie de asa ceva...
FISICHELU
OFF:Dupa mine, publicitatea , mai ales cea excesiva, dovedeste o oarecare problema a celui in cauza...Ceva pute...Singura publicitate valabila este ceea ce ai facut si nu ceea ce vrei sa faci.
TMihai
QUOTE
Formula 1’s governing body has outlawed an advanced damper system used by Renault and several other teams.

The system uses a mass suspended inside the dampers to equalise tyre bouncing frequencies under heavy loads, for example when cars are cornering or in contact with a kerb.

This reduces pitch and ensures a more constant level of grip, thus improving performance.

It is believed that Renault pioneered the use of ‘mass dampers’ – although the team has not been prepared to confirm this – and similar systems have since been developed by rival teams including Ferrari and Red Bull Racing.

Although the system has raised eyebrows in some corners of the paddock, until now it has been deemed legal by the FIA.

Now, however, the governing body has decided that mass dampers fall foul of Article 3.15 of F1's technical regulations, which states that all devices influencing aerodynamic performance “must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car” and “must remain immobile in relation to the sprung part of the car”.

The FIA has concluded that mass dampers contravene this rule because the mass suspended inside the dampers is designed to move freely.

Even though dampers are usually regarded as mechanical rather than aerodynamic components of the car, they could be held to “influence aerodynamic performance”.

As a result, the use of mass dampers will henceforth be prohibited.



Si totusi Renault are voie sa fol. acest sistem conform celor scrise aici
Ghinionul echipelor care s-au conformat deja
FISICHELU
Eu cred ca baietii fac ca la gradinita: intai ii dau voie cu jucaria, apoi, cand vad ca se simte prea bine, le-o cere inapoi. Atat Renault cat si BMW initial au trecut "probele", ca dupa aceea sa se revina asupra concluziei...Tare imi e ca baietii se sapa unii pe altii...ii si vad cum se parasc reciproc la FIA...
TMihai
Eu vad alta tampenie. FIA interzice un lucru si comisarii numiti chiar de ea, dau voie echipelor sa fol. acel dispozitiv. Acum FIA vine si face apel...acesta judecandu-se dupa cursa din Germania. Daca Renault pleaca in cursa folosind acel dispozitiv, care in urma apelului se dovedeste neconform cu noile regelementari, sunt descalificati. Desi inainte de cursa comisarii le-au dat "ok". Si asta e valabil pt toate echipele blink.gif Eu care credeam ca numai la noi sunt posibile asemenea aberatii rolleyes.gif
DigitalScribe
Eu nu inteleg de ce ar fi ilegal sistemul asta. Atata timp cat masa respectiva e continuta de amortizor nu vad cu ce-i doare crierul pe aia de la FIA ca e o masa libera in amortizor... din punctul de vedere al utilizatorului amortizorul e o piesa care-si face treaba. Ca au gasit o metoda sa il perfectioneze, pai tocmai asta-i farmecul la Formula 1, ca vine o echipa cu ceva nou si apoi vine alta cu ceva nou si tot asa.

Mi se pare corect sa dai voie echipelor sa inoveze. Ce fel de sport cu motor mai e daca nu au voie echipele sa vina cu idei si lucruri noi ? Unde mai e provocarea tehnologica ?

Eu cred ca aia de la FIA sunt o mana de birocrati care habar n-au despre ce e vorba cu chestia asta si au interpretat litera regulamentului in mod convenabil in stil avocateste si mai putin in stil inginereste.

Regula aia se refera la eleroanele alea deformabile cred si nicidecum la amortizoare... dar au gasit ei o interpretate intortocheata. La o adica si forma cauciucurilor influenteaza aerodinamica ... si casca pilotului... de ce ne mai legam ?

Ce mi se pare ciudat e ca abia stewardzii au apucat sa vada si sa testeze chestia asta noua dar FIA din start a interzis jucaria noua fara macar sa vada despre ce-i vorba exact cum ar face niste birocrati care-si stiu doar patratica lor si atat.
dil
McLaren se aliază cu Renault împotriva lui Ferrari

Pilotul spaniol Fernando Alonso, campionul mondial de Formula 1, pus în dificultate după ultimele 3 succese consecutive ale germanului Michael Schumacher, ar putea primi o mână de ajutor de la scuderia McLaren, pentru care va concura din sezonul viitor.

În cazul în care Michael Schumacher câștigă titlul mondial, echipa britanică nu îi va putea imprima nr. 1 pe monopostul lui Alonso în 2007. Directorul sportiv al lui McLaren, Martin Whitmarsh, a precizat:''Avem un campionat palpitant în acest moment. Renault este o mare echipă și Alonso un mare campion mondial. Avem un interes comun și dorim să batem Ferrari în restul de curse''.

McLaren susține că va deveni tot mai competitiv începând cu MP al Ungariei și MP al Turciei și ''săgețile argintii'' vor pune presiune asupra monoposturilor Ferrari.

Sursa: ProSport
TMihai
Pacat ca nu-l mai au pe Montoya...ca-l transformau in kamikaze si-l reolvau repede pe Schumi icon_mrgreen.gif Sau macar pe Coulthard. Il astepta scotianu' frumusel si facea stanga brusc in fata lui ph34r.gif Amandoi au antecedente 10412898.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.