Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Generatorul de Hidrogen
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
pcostica
pe langa presostat si acest montaj de sesizare a opririi motorului mai trebuie o supapa de descarcare reglata la presiunea maxima de lucru deoarece dupa oprirea alimentarii elecrolizorului se continua generarea de gaz pentru o perioada de timp.
Bafta!
Kinetix
Liviu si djasu, aveti dreptate. In montajul initial pentru deparazitarea platinei nu erau acele impulsuri de inalta tensiune de autoinductie...
Totusi, pentru protectia tranzistorului BC107 nu am putea rezolva asta cu o dioda Zenner (de 15V) in paralel cu jonctiunea CE?
Oricum, daca credeti ca ceea ce am propus nu e o schema viabila, va rog sa postati aici o alta sugestie de montaj simplu si eficient care sa faca monitorizarea functionarii motorului si sa intrerupa alimentarea (generatorului) la oprirea acestuia. Eventual ceva cu senzori Hall sau reluctori, sau un cuplaj capacitiv cu fisa centrala, ceva (gen stroboscop). Multumesc.

pcostica, generarea de gaz dupa oprirea motorului s-ar face doar pentru inca 1-2s maxim: 1s temporizarea etajului de protectie si 1s pana se ridica la suprafata bulele de gaz produse in secunda anterioara. Cantitatea e prea mica pentru a ne face probleme, cred. Voi mai studia problema...

otonel, din cate stiu, tu ai fost cel mai harnic dintre noi pana acum, in ce priveste generatorul de Hidrogen. Mai da-ne detalii despre stadiul experimentului tau:
- cat gaz produce sistemul tau pe minut? Ce amperaj consuma?
- ai incercat sa alimentezi motorul la ralanti doar pe gaz?
diaconuliviu
QUOTE(Kinetix @ 1 Jun 2008, 20:36)
[...]



Ia asa: - bobina, 51-100K, catod zener 51-68V, ramificatie(anod zener 51V+baza BC337+catod zener 5V1), apoi anod 5V1 catre masa. Asa e si la EEBIO, din amintiri.
otonel
Iata ce am facut eu pana acuma:

Imi cer scuze de aspectul masini dar este o dacie cu care fac zilnic 80km din care vreo 10 pe drum de tara asa ca sper sa ma intelegeti ca nu are rost sa stau foarte mult de curatat la ea
Ce am facut practic:
- am facut 7 placi pentru electrizor dintr-o teava de inox pe care am taiat-o in lungime si am desfacut-o (alt material mai bun de inox nu a avut)
-placile le-am smirgaluit in x cu un smirghel aspru pentru a mari suprafata de electroliza
-cele pozitive le-am amplasat central adica:-+-+-+-
-pe capacul borcanului mai este o teava la care vreau sa cuplez o pompa de acvariu dar pe care nu o folosesc deocamdata,si un dop de cauciuc care sa sara in caz de suprapresiune sau explozie
-barbotorul are in capac intrarea de la electrizor si o supapa de la burduful servofranei care a vazut ca se deschide destul de usor si am puso ca masura suplimentara de protectie contra intoarcerii gazelor sub presiune
-tot de capac dar sub el am atasat un disc cu gaurii mici la 1 cm de iesirea spre carburator pentru a preveni intrarea apei in furtun si mai departe in carburator in caz de soc(frana brusca, etc.)
Sunt doua poze cu el in functiune dar nu am masurat inca debitul de gaz iar tesiunea este undeva pe al 2,5-3 v,amperajul cand o sa-l masor o sa vi-l spun dar dupa indicatorul de la bord nu este un consumator mare.
La relantii nu merge autonom doar cu el am strangulat odata furtunul sa se adune presiune si apoi i-am dat drumul si am observat ca mi a crescut turajul la relantii
Nu pot spune ca am realizat mare economie cu el adica ceva sa se simta, nu merg cu el chiar tot timpul cuplat,dar cand il cuplez si am viteza creste un pic puterea motorului si merge rotund.
Asta este ce am realizat pana acuma si cand o sa fac circuitul pentru alimentare cu curent pulsatoriu o sa va mai revin cu detalii.
Domnule Os dupa dumneata consumul de curent face electroliza ineficienta dar ma gandesc nu as putea monta undeva sub masina un generator de curent care sa foloseasca tepidatiile masini sau o miniturbina angrenata de aerul care trece pe sub masina si care sa-mi asigure alimentare electrizorului(poate o sa spui ca creste rezistenta aerodinamica)
To be continued...
dyogenes
Din cate vad eu sistemul tau face electroliza clasica, nu in impulsuri (adica nu vad nicaeri generatorul de impulsuri. Imi dau seama ca un astfel de sistem nu poate asigura nici macar hidrogenul pentru ralanti, dar macar ai simtit vreo imbunatatire, o cat de mica scadere de consum?
pcostica
felicitari pentru ce ai realizat!Asteptam primele impresii...cum reactioneaza motorul la amestecul benzina- hidroxi?cum sta la relantiu dar in sarcina?Eu am ales varianta cu generator de impulsuri...mai am de munca.
Bafta!
otonel
este pe drum alimentarea in impulsuri,adica mi-o face cineva ca nu ma pricep foarte bine la electronica,deocamdata am facut instalatia doar circuitul imi mai trebuie
djasu82
Gazul se poate introduce direct sub clapeta de acceleratie pentru relanti si se poate reduce debitul. Iar pentru accelerari se pune inca un furtun deasupra clapetei printr-o supapa pentru a mari debitul . Dintr-un borcan nu ai cantitate mare de gaz dar totusi ai obtinut o crestere a turatiei. Eu de azi ma apuc sa realizez circuitul imprimat pentru schema realizata de mayer si dupa aceea la imbunatatiri. Iar in eletrolizor vreau sa incerc pentru moment cu teava de cupru. Se pot folosi tevi de cupru de diferite dimensiuni introduse unele in celelate pentru o eficienta foarte buna.
Kinetix
otonel, ma bucur de reusita ta, chiar in acest stadiu provizoriu in care se afla.
Masurarea productiei de gaz si a intensitatii curentului sunt proceduri foarte simple si e necesar sa le facem, pentru a evalua eficienta sistemului.
Daca imi permiti, cred ca distanta dintre placile electrolizorului este mult prea mare pentru aplicatia asta. Incearca o distanta de 1-3mm.
In vasul electrolizor ai mai putea aduce ceva gaze de carter (prin furtun cu valva de sens pe el) si sa le barbotezi (vor intra la baza vasului, printr-un furtunas orientat in jos), astfel ca in ridicarea lor la suprafata sa stimuleze desprinderea de pe placi a bulelor de gaz. La iesirea barbotorului final vei avea un amestec de vapori de apa, gaze de carter si hidroxi, cu efect de racire a camerei de ardere si de marire a puterii exploziei din motor. Nu cred ca ai nevoie de pompa de acvariu. Vacuumul din galerie e suficient pentru a trage gazul din generator.
Pentru a alimenta mai eficient la ralanti faci asa:
- cu un Teu separi circuitul de ralanti de cel principal (de gaz)
- pe un ram al Teului pui un robinet cu reglaj fin (de la aeraj acvarii) apoi il mufezi la priza de pe galeria de admisie unde venea furtunul cu duza; la inceput inchizi acest robinet si il deschizi treptat, pe masura ce strangi surubul de reglaj amestec de la carburator; ca sa mearga, trebuie sa bagi in electrolizor si gaze de carter, cum am spus mai sus.
- celalalt ram al Teulu il duci la racordul filtrului de aer, cum il ai pus acum. Pe el ai putea pune o alta valva de sens, orientata spre motor, bineinteles. In felul acesta, la ralanti, motorul va trage doar din generator, nu si din racordul filtrului de aer.

Cum masori curentul? Foarte simplu: inseriezi un ampermetru cu electrolizorul si citesti valoarea.
Cum masori productia de gaz? Tot simplu: iei o galeata aproape plina cu apa, bagi un PET de 0.5litri in apa (sa fie plin cu apa) cu gura in jos si bagi in PET capatul furtunului de la electrolizor. Pornesti sistemul si cronometrezi in cat timp se umple PET-ul cu gaz. Apoi, prin regula de trei simpla, calculezi cat gaz produce sistemul tau pe minut. Spre comparatie, am observat ca majoritatea sistemelor care se vand pe net produc aprox 1litru de gaz pe minut.

Pentru cei care doriti sa realizati sistemul lui Stanley Meyer, inafara de generatorul de trenuri de impulsuri, trebuie sa introducem in circuit si:
- transformator (ridicator de tensiune)
- sistem dual de socuri bobinate de preferinta pe acelasi miez magnetic.
In schema postata pe pagina 1 a topicului putem vedea un sistem interesant. Autorul a folosit doar sistemul de socuri bobinate pe acelasi miez (care formeaza un transformator cu raport unitar in acest caz). [attachmentid=1627453349] Este o varianta simplificata a sistemului original al lui Meyer, probabil cu rezultate satisfacatoare. Iata si niste detalii de realizare practica a socurilor bobinate: [attachmentid=1627453350] Trebuie testat, iar daca eficienta nu e cea scontata, se va adauga transformatorul ridicator.
Astept si eu concediul sa am timp de mesterit.
Succes tuturor!
djasu82
Se poate realiza un ridicator de tensiune cu 805 randament si modulat cu impulsurile generate de multivibratoarele 555. pentru inceput si schema clasica merita de incercat fara transformator.Parca era o schema mai stufoasa care genera 150V si in care tensiunea era modulata cu 3 generatoare de impulsuri pe diferite frecvente miezul parca avea 600w se pare interesanta.
anndi
pentru a mari eficienta este necesar sa se faca o gaura in carburator , ca la GPL, pentru a introduce gazul pe acolo. automat se reduce debitul de gaz necesar. gaura trebuie data in mijlocul tubului venturi altfel nu va functiona cum trebuie.
djasu82
Ai incercat ? e diferenta intre gpl si hho. Dupa cate am observat se introduce gaz sub clapeta de acceleratie in cantitati reduse pentru a rula pe relanti si gaz in debit mare desupra clapete de acceleratie.
Kinetix
Cred ca ideea cu tubul Venturi are de a face mai mult cu vaporizarea benzinei datorita diferentelor de presiune si de viteza a aerului prin diferitele zone ale difuzorului (tubul Venturi).
Cu privire la gaz combustibil (HHO), el este deja gaz, nu mai trebuie vaporizat, astfel ca introducerea lui in admisie nu e asa de critica. Simpla trecere pe langa clapeta de acceleratie, face ca amestecul sa se omogenizeze destul de bine.

Liviu, m-am uitat un pic peste schemele de EEBIO. Daca pun asa cum spuneai, nu mai am cum sa descarc condensatorul de temporizare prin platina (pe clasic) sau prin tranzistorul final al aprinderii electronice, pe durata alimentarii bobinei... Astfel, el ar putea sa se tot incarce in timpul mersului motorului, pana ce deschide Zennerul de 3.3V si intrerupe alimentarea generatorului, tocmai cand acest lucru nu e de dorit...
Uite, mai fac o incercare cu schema propusa. Am adaugat doua Zenner-e care protejeaza tranzistorul BC107. Oare nici asa nu scapam de supratensiunile periculoase? [attachmentid=1627453407]
dyogenes
Gazul Brown (caci asa se numeste) este un amestec stoechiometric de hidrogen si oxigen, arde asa cum este, nu necesita oxigen din aerul atmosferic. Teoretic, un vehicol alimentat cu gaz brown nu necesita priza de aer. Introducand si aer atmosferic, nu facem decat sa saracim amestecul.
Dar cred ca iarasi punem caruta inaintea cailor. Intai sa obtinem gaz Brown in cantitati suficiente, apoi mai vorbim. Sper ca realizati ca acei 1 l/min de care vorbeste kinetix reprezinta doar a 5000-a parte din necesar (motor de 1400 cmc consuma 1,4 L la fiecare ciclu. La 5000 rpm, socotiti si voi... Ok, hai sa nu fie chiar asa de drastica treaba, dar oricum avem nevoie de multi litrii /minut.

O alta idee ce mi-a trecut prin cap este folosirea panourilor solare acasa pentru a produce curent, ce poate fi folosit la electroliza apei, cu producere de hidrogen. Acesta se poate imbutelia sub presiune (Cilindrii cu azbest impregnat cu acetona daca nu ma insel, pentru a stoca maim mult hidrogen).
diaconuliviu
QUOTE(Kinetix @ 4 Jun 2008, 21:18)
[...]
Uite, mai fac o incercare cu schema propusa. Am adaugat doua Zenner-e care protejeaza tranzistorul BC107. Oare nici asa nu scapam de supratensiunile periculoase?  [...]


Mai bine folosesti intrarea de EEBIO pt "PClasica", cu care ataci un BC337 generator de impulsuri. Acele impulsuri pe folosesti la incarcarea acelui C; compris? Mi-e lene sa fac schema pe proteus dar cred ca pricepusi. Un etaj clasic inversor intre "intrare eebio" si montajul tau. Daca umplerea e prea mare, pui doua etaje inversoare.
n3m0
Am mai facut ceva sapaturi si am gasit : www.water-to-gas-review.com/
Sper sa fie de folos celor care vor sa implementeze asa ceva..
Kinetix
dyogenes, e adevarat ca unui motor de automobil ii trebuie mult mai mult gaz pentru a functiona independent, decat produc majoritatea sistemelor realizate artizanal. Ideea este sa realizam mai intai o alimentare hibrida(adaugand un sistem tip "booster"), sa experimentam, reglam, notam, prelucram statistic si concluzionam. Abia dupa asta ne putem gandi la o convertire totala pe gaz Brown (HHO, hidroxi, e-gaz, etc).
Pe de alta parte, am gasit ca amestecul gazos este inflamabil (pana (?) la un raport de 1/25 (hidrogen/aer), astfel ca gazul obtinut din hidrolizor poate fi amestecat cu multe parti de aer atmosferic. Iata de ce, folosind hidrolizoare care scot 1-1.5litri/minut, se obtin economii de combustibil de 30-50% (informatie de pe forumuri).


Liviu, cred ca am inteles sugestia. Cand am un pic de timp si energie, incerc sa simulez in Proteus noua schema dupa ideea ta care pare mai buna, intr-adevar.
djasu82
Ma gandeam sa fac rost de tabla din aluminiu pentru a face fagurele fiindca teava de cupru e prea scumpa sad.gif.
dyogenes
Cu aluminiul te-ai complica foarte tare, se corodeaza foarte usor prin electroliza si nu poti realiza legaturi electrice prin lipire cu cositor pe el.
pcostica
aluminiul este rontait chiar si in apa chioara mai mult de cateva minute nu tine, ce sa mai vorbim de solutie bazica...in rest bafta multa.


LE cel mai bun este inoxul

LLE dupa unii autori pentru relantiu ar fi necesar 20 cm3 de gaz/sec... am sa verific...
djasu82
Pana cand nu cincercati si verificati cu aparate vorbim si ne dam cu parerea ce-au facut alti deci la treaba colegi mei ....
emircea
Mi-am adus aminte mai pe la inceputurile topicului ca cei de la mine de la fabrica au un electrolizor industrial si am promis ca fac niste experimente cu el...
Din pacate, e bine fixat pe mesele de lucru si nu pot face nimic cu el, sa bag gaz de la el la motor. Nici cu masina nu am acces in hala, asa ca pe moment pica varianta asta.

Acest hidrolizor consuma intre 10 si 20 A, reglabil, si la capacitate maxima produce 0,7 l de gaz pe minut. Electrolit: apa distilata si NaOH. Ca flacara sa aiba putere pentru topit cositorul, gazul produs este barbotat printr-un recipient cu alcool izopropilic, unde se imbogateste cu vapori de alcool.

Ideea era sa vad cum influenteaza un astfel de debit mersul motorului, ca sa ne facem idee de cat gaz putem produce si ce asteptari putem avea de la el.

Desi sunt convins ca nu voi obtine economie foarte mare, voi realiza si eu circuitul respectiv, si intre timp voi umbla si dupa ceva inox, pentru electrozi.
pcostica
generatoarele industriale au debite de la 1,5l/min sus si puteri pe masura
http://www.waxco.es/i_oxhidrico.htm
Kinetix
emircea, nu cred ca gazele se barboteaza prin alcool pentru a avea putere sa topeasca cositorul... Mai degraba se recurge la acest artificiu pentru a reduce puterea (temperatura) flacarii.
Sunt multe clipuri pe Youtube care arata ca o "biata" flacaruie de hidroxi are destula putere incat se taie metale sau se topeste sticla cu ea.
De fapt aici e o idee interesanta. O alta aplicatie a Generatorului de Hidrogen ar fi incalzirea. Flacara asta deosebit de puternica ar trebui "redusa" cumva, incat (trecuta printr-un arzator, ceva) sa poata incalzi tevile unei serpentine (dintr-o centrala termica, de ex), fara sa le taie... Sau sa incalzeasca oala de supa de pe aragaz fara sa o gaureasca... smile.gif

Pentru a stimula pe cei ce planuiesc sa construiasca un Generator de H, sau pe cei care deja au trecut la realizarea lui si se afla in diferite etape, atasez cateva poze cu stadiul la care am ajuns eu. Deocamdata asa arata hidrolizorul. Urmeaza construirea generatorului de trenuri de impulsuri (si a carcasei aferente), probele, ajustarile, montarea pe masina, iar probe, etc.
Ah, uitasem... Barbotorul este facut dintr-un... biberon (de 250ml parca) rolleyes.gif , la care i s-a indepartat "suzeta" si i s-a pus un capac pe care sunt montate doua stuturi pentru intrarea si iesirea gazelor barbotate.
Haideti, baieti! Sunt convins ca voi puteti face mult mai mult decat mine!
Succes tuturor!
emircea
QUOTE(Kinetix @ 11 Jun 2008, 09:19)
emircea, nu cred ca gazele se barboteaza prin alcool pentru a avea putere sa topeasca cositorul... Mai degraba se recurge la acest artificiu pentru a reduce puterea (temperatura) flacarii[...]
*



Cum zici tu, dar noi am probat-o. Cel putin pentru lipire nu e ok fara sa barbotezi gazul prin alcoolul respectiv. Si instalatia nu face parte din modelele expuse de pcostica, este una nemteasca, si cred ca s-au orientat spre una ieftina. Dar inchei aici polemica, nu ajuta la nimic; era mai util daca reuseam sa fac testele de care am scris.

Dai detalii cum ai aranjat lamelele si de unde ai facut rost de inox?
Kinetix
Nu am intentionat sa polemizez. Doar mi-am exprimat parerea ca gazul Brown arde mai repede si mai fierbinte decat vaporii de alcool.

Detalii:
- vasul este de 0.6litri, cu un capac filetat etans, pentru produse alimentare, produs de RomTatay
- electrozii sunt din tabla de inox de 0.7mm grosime (6.5mmX5.5mm), luata din peretele unei cuve de masina de spalat (cred ca modelul ala vechi)
- dupa debitare la dimensiuni, a urmat gaurirea tuturor la un colt (cu burghiu de 3mm) si decuparea unui patratel de 1cmX1cm la coltul opus pe diagonala; am indreptat placile prin batere cu un ciocan de plastic pe o nicovala, apoi am finisat marginile (debavurare) la polizor;
- dintr-o tija filetata (M3) zincata am taiat doua bucati potrivite pe care le-am indoit in forma de "L", bratul mic avand cam 2.5cm
- am suprapus placile pe fiecare din tijele filetate, montand intre doua placi cate doua piulite din inox (M3, de la Practiker), apoi le-am intercalat; pentru a nu fi corodate inainte de vreme, am imbracat cele doua tije cu furtun de plastic (de la sistemele de aeraj/filtrare acvarii);
- am taiat dintr-o folie de PE alb (coperta de dosar) 4 lame de 0.5cmX20cm din care am realizat un fel de "acordeon" prin pliere succesiva; am montat apoi "acordeoanele" cate doua pe o parte, intercaland cate o ansa printre doua placi de inox de polaritate diferita (se vede mai bine in poza facuta din partea inferioara a ansamblului); peste distantierele din PE am petrecut doua benzi de cauciuc pentru solidarizare (se gasesc in pungi de inele de elastic de diferite diametre, grosimi, culori, la Kaufland)
- capacul vasului a fost gaurit central pentru montarea stutului pentru furtun, iar spre margine, diametral opus, am dat doua gauri de 3mm pentru bratele lungi ale tijelor filetate; in partea inferioara, montarea tijelor s-a facut cu garnituri de cauciuc, presate cu piulite si saibe;
- dupa montarea completa, am verificat etansarea sistemului.

Urmeaza acum realizarea generatorului de impulsuri si a socurilor bobinate. Deocamdata am dimensionat in Word desenul cablajului pentru a se potrivi cu dimensiunile reale (scara 1:1), si l-am printat pe o folie de retroproiector. Asta va folosi ca sablon pentru realizarea cablajului pe placuta de textolit.
Toate cele bune!

L.E: iata un articol interesant care prezinta un experiment de producere a Hidrogenului prin aplicarea pe electrozi a unui curent in impulsuri, AICI.
Haide, otonel, spune-ne la cat a crescut productia de gaz prin aplicarea impulsurilor pe electrolizorul tau. rolleyes.gif
Kinetix
Incerc acum sa realizez electronica generatorului.
Deocamdata am gasit o piesa dintr-un televizor vechi (probabil) care cred ca se potriveste schemei noastre.
Este vorba de doua bobine de soc filtrare identice, realizate pe aceeasi carcasa si folosind acelasi miez de ferita. Grosimea sarmei este de aprox 0.25mm si fiecare bobina pare sa aiba 80-100spire (poate chiar 120...estimativ...), iar rezistenta electrica este de 1.3ohm.
Dupa ce am studiat mai multe scheme de conectare a bobinelor, am incercat sa desenez cum ar trebui cuplate terminalele lor cu generatorul de impulsuri si cu electrozii hidrolizorului.

Voi, baieti, la ce stadii ati mai ajuns cu proiectele voastre?
Edit: pentru amuzament, atasez si o poza cu ceea ce ar putea fi sigla celor cu Generatoare de Hidrogen pe masina. Deh, ar fi fain daca aceste sisteme s-ar putea si omologa... smile.gif
djasu82
Crezi ca mai conteaza omologarea ? eu zic ca nu si asa tara acesta tot comunista a ramas. Da-i bice eu am facut partea eletronica acuma caut placi de inox sa fac eletrolizorul cu 60 de celule. Daca alti au putut putem si noi cei care vrem si credem cu tarie.
brigada_diverse
arederea gazelor->apa
apa asta(vaporii), nu se pot strange intre segmenti?
ce se intampla daca torni apa in motor si il pornesti?
motorul rezista la asemenea putere(degajata de hidrogen)?
djasu82
Nu se toarna apa off sad.gif.
argon
QUOTE(cristitranca @ 15 Jun 2008, 22:37)
motorul rezista la asemenea putere(degajata de hidrogen)?
*




Eu zic ca toata lumea poate sa stea linistita din acest punct de vedere blush.gif
brigada_diverse
dar la celelalte intrebari puteti raspunde?
dupa cum stim, niciun motor de dacie nu are compresie perfecta. vaporii de apa formati in urma arderii H2 si O2 se pot acumula intre segmenti? ce se intampla in cazul asta?(intra in baia de ulei oricum)
si sa zicem ca ar fi offtopic...ce se intampla daca torni apa in motor si il pornesti?
argon
Nu o sa exista pic de apa , din simplul motiv ca hidrogenul va fi ca si inexistent. Stropul ala de apa , mai bine zis abur, se elimina pe evacuare, e mult mai mult condens pe vreme umeda, ca fapt divers...
os
Imi permit sa aduc o completare la cele spuse de argon mai sus: prin arderea benzinei se produc in principal CO2 si H2O. O cantitate suplimentara de H2O nu deranjeaza in nici un fel. DAR - la fel cum zice argon, presupusa cantitate suplimentara este oricum ca si inexistenta. Cu alte cuvinte - toata munca e dupa mine oricum o frectie la copacul din care poate cindva se va face un picior de lemn. Din punct de vedere energetic bilantul e negativ, oricum am folosi vorbe sforaitoare, de exemplu "rezonanta".

Sa asteptam insa rezultatele practice.
Kinetix
Asa e, argon.
cristitranca, nici un motor nu are "compresia perfecta", in sensul etanseitatii camerei de ardere. Chiar daca e nou, o oarecare cantitate de gaze arse scapa pe langa segmenti si/sau prin fantele lor si ajung in baia de ulei. De acolo, creindu-se presiune, sunt evacuati sub capacul culbutorilor, apoi absorbiti din nou in galeria de admisie, o parte prin prin carcasa filtrului de aer si o parte prin valva PCV (sau prin furtunul cu duza, la Dacia).
Intre segmenti nu se acumuleaza apa, chiar daca gazele barbotate prin apa se imbogatesc cu ceva vapori. De fapt, inafara de mizerie (zgura, funingine), nu prea se acumuleaza nimic acolo.
Hm..., daca mai intai torni apa in motor... NU cred ca il mai poti porni...
Daca insa torni (picuri) apa in el in timp ce functioneaza, nu se intampla prea multe: creste un pic compresia, motorul merge mai rece un pic, dispar/se diminueaza detonatiile si... apar aburii pe esapament. rolleyes.gif

Cu privire la dimensiunile electrozilor de inox pe care i-am folosit, este necesara o corectie: 6.5cmX5.5cm.
mario1980
"Cu prostu' nescolarizat
Lupti un pic, si-ai cistigat.
Dar cind prostu are scoala,
Lupta devine nasoala"

Nu vreau sa categorisesc pe nimeni, chiar eu insami sint din categoria "cu scoala".
S-au facut calcule de bilant energetic, cu randamentele fiecarei componente a sistemului, deci plec de la premiza ca se pierd 2Kw cu instalatia de electroliza. Buun, dar unii "uita" ca randamentul motorului va creste fara doar si poate, si uite ca daca unui motor de 50Kw ii creste randamentul cu >4% (lucru foarte probabil, mai ales in cazul motoarelor de generatie mai veche), iata ca bilantul este deja pozitiv, si cu emisii mai scazute de poluanti, o toba care este supusa mai putin degradarii, s.a.
Teza cu bilantul energeti negativ(pentru instalatia de electroliza), este reala, se aplica, dar nu este suficienta in cazul de fata.

@os ai fi surprins sa afli cit de multe taine ascunde rezonanta si despre un fenomen care e mai putin amintit de catre "oamenii de stiinta" (pentru ca nu stiu sa-l explice), si anume acela in care are loc transfer de energie intre doua sisteme (la modul generic) aflate in rezonanta. Sinergie, se numeste el oare?

Toate cele bune si sincere aprecieri celor care incearca!
argon
de teorie e plin pe aici si pe net in general, se observa, acum intrebarea ce s-a mai pus si de care personal m-am saturat, ai incercat?
os
Domnu' mario:

in calitate de "prost cu scoala" eu refuz sa ma las orbit de vorbe. "Sinergie" si "rezonanta" si "mister" se potrivesc intr-o cuvintare, partea cu misterul eventual la biserica; pentru o aplicatie practica din pacate (sau din fericire) avem legi, formule si fapte clare - sau clare la nivelul nostru de intelegere.

Repet - eu o sa fiu primul care recunoaste ca a gresit, si voi fi interesat de rezultate. Pina una-alta insa, multe din prezumtiile de la care se pleaca nu verifica nici macar principii de baza, universal valabile ale fizicii (conservarea energiei). Ca randamentul motorului Otto ar putea sa creasca - de ce nu; eu unul insa nu vad nici un motiv sa se intimple asa ceva. S-a spus ca benzina se volatilizeaza mai bine - de ce sa nu comparam atunci cu functionarea cu gaz, in care caz combustibilul nu mai trebuie sa se evapore caci e deja gazos...

Expresia "fara doar si poate" necesita o explicatie mia solida decit "sinergia" si "rezonanta".

S-a dat mai sus (si se da adesea) exemplul cu podul care ar putrea intra in rezonanta, uitindu-se (sau nevazind) un factor esential: in acest exemplu e vorba de a adauga unui acelasi sistem energie la momentele potrivite. Ceea ce se discuta in cadrul disocierii apei este insa complet altceva: sistemul nu e mereu acelasi, ci din sistem se extrage continuu odata cu gazele si energie (echivalenta energiei de legatura a atomilor in molecula de apa).

Repet - si ma aliniez lui argon: sa asteptam rezultatele practice.
mario1980
Nu, n-am incercat, dar nici n-am sustinut cu tarie ca se poate sau nu se poate, ca sint vorbe sfaoraitoare sau alte asemenea, si de fapt uit sa iau in calcul toti termenii ecuatiei.
Pur si simplu, CRED ca este posibil ca eficienta per total sa fie mai mare, fara sa vorbim de perpetuum mobile.
@os Nu vorbesc de randamentul teoretic al ciclului Otto, ci vorbesc de faptul ca acest randament nu este nici pe departe atins, in cazul unui motor, mai ales de geneatie veche. Ceea ce tie iti scapa, domnu' os, este ca una din marile probleme ale motoarelor cu ardere interna, este legata de omogenitatea amestecului carburant, si implicit de benzina/motorina nearsa care o aruncam pe toba.
Adaugind un procent de H si O2, care este daja proportionat sa arda complet, se obtine o ardere mai "uniforma" in cilindru, si deci o eficienta sporita a motorului, nu o modificare a randamentului maxim teoretic.
Discutia privind bilantul energetic al electrolizei cred ca este clara.
Cu alte cuvinte putem sa ne raliem noi la ce pozitie vrem, teoretic este posibil ca bilantul energetic per total sa fie cu +.
Legi, formule si fapte clare existau si inainte de teoria relativitatii, de exemplu. De asemenea si oameni care sa jure pe viata lor ca altfel nu se poate. Dar aici eu am adus o explicatie perfect valabila, nu vad de unde ai inteles tu altfel...
Formulari de genul "a scazut consumul cu 40%" , nici eu nu cred asa ceva.

Si am vrut sa le dau o mica incurajare celor care cauta si incearca. Felicitari, baieti (poate si fete) ! Chiar daca nu iese pe cit va asteptati, toata lumea are de cistigat din experienta voastra.

Numai bine!
argon
nu stiu cum se pot proba rezultatele, din moment ce e plin netul de indivizi care isi dau cu pumnu' in piept si se jura pe toata familia ca ei consuma cu 40% mai putin cu niste magneti pe furtunul de benzina, sau cu o pastila in rezervor, si multe altele.

EDIT: nu am zis sa nu incerce, din contra, e constructiv, dar sa nu dai si bani pentru asta, am zis pe topicul de la Logan , asta e escrocherie.
os
Domnu'mario: n-avea grija ca nu-mi scapa nimic. Nu-mi scapa nici aia cu teoria relativitatii, desi aici exemplul nu e potrivit, caci Einstein nu a contrazis, ci a extins aparatul teoretic existent la acel moment. Sunt exemple mult mai bune: s-a calculat de exemplu ca oamenii mor la viteze de peste (parca) 60km/h (cind s-a introdus calea ferata); s-a calculat ca avioanele nu pot sa zboare si asa mai departe.

Aici insa nu avem de a face cu experimente la limita cunoasterii, ci de raspuns la o intrebare in fond banala. De aceea trebuiesc asteptate rezultatele din practica - in care eu unul nu cred, si mi-am expus aici motivele.

Fac aici urmatoarea predictie: colegii care-s suficient de convinsi vor face constructia si fie vor raporta scaderi spectaculoase ale consumului (din pacate nerepetabile/nemasurabile/neverificabile), fie vor fi intr-o permanenta cautare a reglajului si a materialelor "optime". Ca si la DuraLube, Magneti-pe-furtun, MetaBond si cum se mai cheama ele toate.

Ca sa ne intelegem bine: si abia astept ca realitatea sa-mi arate ca gresesc.
djasu82
Os te invitam noi toti sa iti faci si tu asa ceva ca de esti inginer si dupa aceea iti dai cu presupusul. In fine forbim multe dar multi dintre noi nu a realizat asa ceva doar vedem pe net etc lafapte baieti ca se poate . Daca nu incerci nu sti si daca incerci si ai esec nu renunta ca din esec se obtine puterea..
os
Nu - eu am pe de o parte alte griji, si pe de alta parte: ce motivatie as avea eu sa construiesc ceva despre care cred ca nu merge? Treaba se face altfel - se aduce dovada _pozitiva_, asa cum am spus mai inainte: in experiment controlabil, repetabil si masurabil.
djasu82
Doar esti inginer demonstreaza ca nu se poate , eu stiu ca ingineri au idei si acele idei le pun in practica .
Kinetix sper sa inchidem gura targului , daca ar sti multi eletronica ce simplu ar fi totul ...
os
Domnilor,

haideti sa lasam aceasta discutie aproape religioasa. Eu unul socot (pe baza cunostintelor mele si ale altora) constructia ca avind in cel mai bun caz potential de placebo; domniile voastre socotiti ca ma insel.

Foarte bine: inaintati pe calea pe care v-ati ales-o, si "inchideti gura tirgului". Repet aici - eu o sa fiu primul care va va felicita, caci in cele din urma practica e cea care ne intereseaza.

Vi se pare corect?
otonel
Kinetix i-ai facut proba fara generatorul de impulsuri,sunt curios ce productie de gaz ai fara generator
Eu sunt suparat,am masurat productia de gaz fara generator ca nu-l am inca si am umplut o sticla de 1l in 21 de minute,deci mai am mult pana la 1l/min
Sunt curios cat o sa creasca cu generatorul
Imi place electrizorul tau,frumos lucrat,da eu zic ca era bine daca ii dadeai o gaura in mijlocul placilor pentru circulatia apei mai buna pe acolo,si nu stiu ce distanta ai intre placi,eu am pus distantiere de 3mm
djasu82
Otonel baga 220 si ai sa vezi productie ai grije sa nu te eletrocutezi... oricum din 4-5 celule nu obti cine stie cesi asa vor sarimulti uite domne ca nu se poate . doar sa si specifica cu cat cresti numarul de celule cu atata obti gaz mai mult intr-un timp mult mai scurt. Pentru ca rezonanta sa fie mai buna se pun placutele la 1-2mm. Doar suntem in probe.
Kinetix
Prieteni, viata e scurta... De ce sa ne pierdem timpul certandu-ne si aducandu-ne injurii???...
Mai bine comunicam si colaboram.

otonel, nu am facut proba electrolizorului decat asa, un pic, din curiozitate. Nu am in casa nici o sursa de tensiune care sa poata debita curenti de 10-15A, cat presupun ca ar absorbi electrolizorul. L-am conectat doar la un acumulator de masina de gaurit, cam descarcat... La 12V, "suge" cam 300mA, dar am folosit apa distilata. Se vad mici bule de gaz care se formeaza continuu pe intreaga suprafata a placilor si se ridica in sus. Nu e ceva impresionant, dar nici nu mai asteptam sa fie, deoarece nu am pus nici o substanta in apa care sa o transforme in electrolit.
Distanta intre electrozi este de 1.8-2mm.

Azi am terminat de realizat cablajul [attachmentid=1627455517] (corodarea) si urmeaza gaurirea lui [attachmentid=1627455518] si montarea/lipirea pieselor. Pentru asta trebuie sa fac un drum la Carrefour si sa iau o masinuta de gaurit.
In partea dreapta a cablajului se vede o portiune in plus fata de schema originala. Acolo e locul unde vor fi montate socurile bobinate, prezentate intr-un post anterior.Da, stiu ca nu arata prea bine cablajul, dar nu sunt electronist si sper sa mearga si asa... blush.gif

otonel, faptul ca iti produce atat de putin gaz e ciudat... Oricum, asta explica de ce nu ai simtit o imbunatatire majora in mersul motorului. Ceea ce e interesant este ca totusi spuneai ca se tureaza un pic motorul desi cantitatea de gaz adaugat era atat de mica.
Poate daca micsorezi distantierele la 2mm...? Incearca sa adaugi si un generator de impulsuri sa vezi ce obtii.
Totusi, esti sigur ca metoda de masurare folosita de tine este corecta?

os, in ce ma priveste, scopul experimentului meu nu e sa "inchid gura targului", ci sa obtin o scadere a consumului de combustibil. Eventual m-as bucura foarte mult daca, in urma reusitei experimentului, voi cu totii veti avea de castigat.
In general, mi se pare logic sa nu te implici intr-un experiment in a carui reusita nu crezi. Unde mai e motivatia?
Toate cele bune.
diaconuliviu
QUOTE(os @ 16 Jun 2008, 13:12)
[...]
Foarte bine: inaintati pe calea pe care v-ati ales-o, si "inchideti gura tirgului". Repet aici - eu o sa fiu primul care va va felicita, caci in cele din urma practica e cea care ne intereseaza.
[...]


Si de cite ori ai spus-o: Faceti practic si gata.
Dar unii "la treaba colegi mei", adica faceti voi ca io ma laud, altii viseaza, altii mai stiu eu ce.
Sint curios dupa ce vor realiza (daca il vor realiza) si daca va fi placebo sau fiasco, citi vor recunoaste asta.
Nu contest, pare mai mult decit gaura in bujie, imens mai mult decit magnetii pe teava dar.. nu spectaculos de practic ci ..doar spectaculos, "altceva"..
Kinetix
Asa, Liviu, doar topicul asta a fost deschis cu scop practic.
Din nefericire, in ce ma priveste, nu pot inainta in ritmul in care as dori. Abia am terminat de montat piesele pe cablaj. [attachmentid=1627456174]

Urmeaza gasirea unei cutii potrivite, montarea si legarea potentiometrelor si comutatoarelor la montaj, apoi probe cu galeata. rolleyes.gif
Am fost la doua magazine si nu am gasit comutatoare cu 3 pozitii (eventual rotative), decat model mic (pentru montat pe placa) sau un alt model, rotativ, dar cu 12 pozitii... Daca nu le gasesc, experimentul va ma stationa un pic...
Daca gaseste cineva comutatoare din astea (rotative, cu 3-4 pozitii) poate imi trimite si mie doua. Voi mai incerca sa caut pe la ateliere de reparatii radio/TV poate gasesc ceva SH.

Da, cei care am inceput experimentul asta ne dorim sa iasa ceva, dar (desi ar putea fi dezamagitor pentru multi) in caz de nereusita va trebui sa comunicam rezultatul onest.

djasu, daca tot ai facut generatorul de impulsuri, de ce nu incerci cu o varianta modesta de electrolizor la inceput, pana gasesti suficient material sa faci sutele alea de electrozi?
Exista un model foarte simplu ( The Power Tube), care foloseste o tabla dintr-o conserva, ceva, pe post de electrod periferic si un surub cu niste saibe de inox pe el, pe post de electrod central. Incearca asa ceva, poate gasesti materiale pe la Practiker.

Succes, baieti!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.