Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Generatorul de Hidrogen
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
brigada_diverse
un lucru imi amintesc din generala:
a pus profa de chimie o bucata de Na in apa. a substituit hidrogenul metalul respectiv...
hidrogenul degajat a ajuns la neon...si cand a pornit neonul....BOOOOOM

degajarea s-a petrecut rapid, consider cat sa sustina jumatate de ralanti(suna cam ciudat) la ....un scuter sau tico.....
deci, pentru a suplimenta amestecul carburant, ar fi buna ideea

dar daca are loc o explozie?
se poate autoriza treaba?
djasu82
Nu imi bat capul eu voi trece la fapte cat de curand ... In fine daca se obtine combustibil mult mai usor decat pretul practicat la pompa se merita. Chiar daca voi mere cu 60 la ora! Prin ani 60 americani se chinuiau sa faca monitoare LCD iar in romania fostul meu decan deja avea brevet. Stiu ca se poate doar vointa si timp sa ai.
Ciumonk
Si numai acum vad ca am gresit, in loc de rezonanta eu am spusmai mult de interferenta, dar tot acolo suntem, chiar daca o suprafata sau elementele unui sistem sunt la rezonanta tot ai nevoie de inca un impuls si inca unul si inca unul la frecventa potrivita si momentul potrivit...tot la E totala se ajunge.
diaconuliviu
W=Wutil+Wpierderi, Wpierderi >0.
PUNCT!
emircea
Asa este. Uite ca nu m-am gandit atat de departe. doh.gif (Nu era un emoticon cu unul ce se da cu capul de pereti???)

In primul rand, motorul termic n-are cel mai bun randament ca sa transforme toata energia primita de la H2+O2 in energie mecanica, cea mai mare parte se pierde prin caldura si frecari. Apoi energia mecanica se imparte intre invartitul alternatorului si plimbatul apei pentru racire. Nici invartitul alternatorului nu se transforma dupa aia 100% in energie electrica. doh.gif

Inseamna ca nu se poate alimenta motorul functionand la relanti numai din hidrolizor fara sa descarci bateria (mai mult sau mai putin) sau fara a avea o rezerva de gaz produsa in avans. Din start, varianta asta pica, sa nu mai spun ca stocarea rezervei respective e destul de periculoasa. Sau, intervenim cu celule solare pentru extra energie; nici asa nu sunt convins ca e suficienta iar celulele respective sunt destul de scumpe.

Singurul lucru ce-l putem face cu costuri minime e sa suplimentam combustibilul cu H2+O2, pe care sa-l producem cu un randament cat mai mare. Dar sa nu uitam ca si hidrolizor+apa mai trebuie plimbate, impreuna cu restul greutatii masinii si sofer, cand aceasta se deplaseaza.

Alte variante in afara de hidroliza (gen acid clorhidric + sodiu) produc mult hidrogen, insa producerea ingredientelor pentru reactie e destul de scumpa, nu sunt usor accesibile si sunt periculoase la manipulare.
argon
QUOTE(Kinetix @ 24 May 2008, 21:53)
2). In ce priveste avansul scanteii, va fi o problema. Timpul necesar desfacerii moleculei mari a benzinei va disparea sau va scadea mult. Durata pana la aparitia exploziei se va micsora foarte mult, astfel ca s-ar putea ca aceasta sa apara cand pistonul este la PMS.
*




pai nu asta e ideea?
otonel
Vad ca va place mult teoria,pun aceasta remarca pentru ca vorbiti de niste lucruri fara sa faceti macar un test si de multe ori practica difera de teorie.
O sa incerc sa fac si eu un circuit cu doua integrate 555 ca sa fac si eu un circuit oscilant ca am vrut sa-mi cumpar un invertor sa incerc sa-l alimentez cu acesta dar este 2 milioane si nu stiu daca castigul de gaz ce l-as obtine merita efortul
Eu m-as multumii daca as obtine o reducere a consumului prin adaugarea de Hho cu 30% nu sa fac masina sa mearga integral sau numai la sarcini mici cu hydroxi
ca nu am posibilitati tehnologice sa construiesc asa ceva si nici nu stiu daca face fata motorul de dacie ,si am vazut ca "pe dincolo"s-a atins performanta asta destul de usor.
emircea
Tare ma tem ca teoria asta se datoreaza multor experimente practice... si multa munca degeaba este evitata facand niste mici calcule preliminare.

Hai sa-ti dau un exemplu concret: daca aprind farurile, adica daca introduc un consumator de 90W la relanti, imi scade turatia de la 750 la 650.
90W/12V=7,5A.

Inca o data, tare sunt curios, ca s-au facut destule experimente si nu reinventam noi roata, cam ce curent consuma un hidrolizor de dimensiune .... si cam ce debit de gaz produce.
Inca mai astept raspuns la intrebarile mele... daca nu-l gasesc eu intre timp.
djasu82
Raspunsul il vei gasi singur prin practica. Asadar ramaneti la benzina pur. Eu acum doua zile am reglat carburatorul prin vizualizarea aprinderi amestecului in camera de ardere doar prin simplu fapt ca am reglat nu se simte la consum. Si tot de la Kinetix am vazut ca vorbea despre micsorarea jiclorului principal pentru a mari performanta si a reduce consumul. La accelerari violente am vazut prin bujia colortun cum din aceea flama galbena s-a facut flama albastra dor prin faptul ca am micsorat jiclorul principal.
emircea
No, am gasit ceva date puse la dispozitie.

Aici autorul declara ca, cu instalatia din imagine, se obtin 2l/minut de amestec gazos, cu un consum de 435W, la o tensiune de alimentare de 14,5V.

Adica 0,033 l/secunda, cu un curent de 30 de amperi.
os
Regret ca trebuie sa fac din nou apel la inginerie. Un calcul cantitativ bazat pe cifrele de mai sus arata urmatoarele:

prin valorificarea _completa_ a energiei de ardere a H continut se pot produce maximal 426 W energie, deci bilantul energetic ar fi deficitar chiar la 100% randament (caci se consuma 435W; restul de circa 10W se pierde prin efecte cum ar fi incalzirea baii de electrolit; oricum cifra mi se pare surprinzator de mica).

Dar cei 435W consumati trebuiesc produsi de alternator. Daca presupunem pentru alternator un randament de 75% (cifra buna) vedem ca vor trebui consumati circa 580W. Socotind pentru motorul cu ardere interna un randament de 30% (ceea ce e deja o cifra foarte buna) rezulta ca pentru a produce cei 435W trebuieste ars combustibil care sa produca circa 1930W. A se nota ca nu am luat in calcul aici decit randamentul termodinamic, de fapt situatia e si mai rea datorita anexelor motorului, transmisiei prin curea intre motor si alternator s.a.m.d.

Asadar: consumam 1930 W ca sa producem un maxim teoretic de 426W.

Principiile fizicii ramin asadar valabile. Restul de filme pe youtube si istorii in Internet sunt exact asta: filme pe youtube si declaratii pe Internet.

Ciumonk
Si eu ce am spus pana acum?La naiba, nu am spus nimic.
pcostica
vad ca inginerii,de la care ma asteptam la mai mult,in loc sa ne ajute macar cu ceva idei pentru realizarea unei economii de combustibil fie el si de 20%, incearca din rasputeri sa ne convinga ca este imposibil.
Bafta!

P.S. da un calcul ca este posibil asa ceva nu aveti?
einstein1984
Idei pentru economia de combustibil sunt destule, e de ajuns sa dai un search.
Calcul ca e posibil postez eu imediat, pacat ca va pleca de la premize gresite si va contine erori grave, insa ar putea sa te faca fericit.
pcostica
stai linistit! nu sunt singurul "fericit" care vede ca pretul benzinei a luat-o "razna" si nici singurul care le da de mancare "carne" la astia care scumpesc combustiblii dupa cum vrea muschii lor.
Bafta!
djasu82
Daca experimentezi ceva fiabil vei avea si rezultate pentru multi pare imposibil si totusi e posibil chiar daca merg cu 1L de benzina si restul cu hidroxil... Totul sta in rezonanta moleculelor de hidrogen si oxigen... Se poate incerca un generator cu modulare in frecventa care alimenteaza o bobina de inductie respectiv bobina v-a alimenta mai multe celule capacitive dintr-un eletrolizor rezultatul v-a fi promt.
pcostica
ideea este alta, in nici un caz demonstrarea prin calcule matematice,fizice, chimice...geografice ca este imposibil asa ceva.Daca se doreste se se combata ideea de a obtine gaz din apa si folosirea lui ca si adaos la benzina sunt invitati la sectiunea "cafenea",defapt invitatia a facut-o si initiatorul topicului la inceput.
Bafta!

P.S. este mai usor sa spui "asa ceva nu se poate"
LE da asule la asta ma refeream mai sus cand am spus de "ceva calcule" era vorba de frecventa de rezonanta.
os
Domnu' Costica - nu-i important ce zic eu (sau alti ingineri), important e ce zice materia. Iar in acest caz materia zice "niet".

Insistenta Dv. imi aminteste de un prieten care s-a dus la medic fiindca avea o calvitie. Medicul si-a scos boneta (era chel) si i-a spus: "dom'le: daca stiam solutia, crezi ca eu aveam chelie?"

La fel si aici: materialele sunt de citiva ani - crezi ca nu se gasea careva sa se faca milionar?
Ciumonk
Eu tot nu inteleg cum vrei tu sa extragi mai multa energie decat ai bagat...
La rezonanta nu faci altceva decat sa combini sau sa transferi(daca tot vorbim aici de trenuri de impulsuri) impulsuri pentru un efect amplificat.Dar energia de care ai nevoie tot aia ramane, se schimba doar perioada in care este acumulata sau preluata.
pcostica
domnii mei ! nu am spus-o cu rautate,am chiar un respect pentru cei cu scoala,dar tot din documentele vremii se stie cat de greu a fost implementata benzina ca si combustibil in locul eterului sau cat de greu i-a fost lui Diesel sai convinga pe cei de la MAN (vechea denumire nu o stiu) ca motorul inventat de el va avea un viitor luminos.Miliardari sunt magnatii petrolului care conduc lumea din umbra si bineinteles nu accepta o alternetiva la combustibilul fosil .Ar mai fi multe de spus dar nu-si au rostul.Ideea era de a obtine gaz pentru a inlocui o parte de benzina si cum documentatie nu avem decat de pe net este normal sa se discute din mai multe puncte de vedere chiar daca este sustinuta varianta "imposibil".
Cu respect pcostica.

LE chiar este un brevet de inventie in Romainia cu o astfel de instalatie am sa il caut si am sa-l pun
Ciumonk
Degeaba obtii gazul,pentru ca ai nevoie de cel putin energia(caldura,lucru mecanic,spune-i cum vrei) produsa prin arderea gazului pentru electrolizarea apei(asta in cazul absurd randament=100%).
Iarasi comparatia cu motorul Diesel este deplasata,scuze.Motorul Diesel functioneaza conform unui ciclu verificat de la bun inceput teoretic si practic, fara valente de perpetuum mobile.Nimic nu este creat,nimic nu se pierde,totul se transforma.
diaconuliviu
Bai, nenisorilor "dastepti" care aveti sau nu ceva cu "astia cu scoala", daca chiar credeti in ideea de "motor cu apa care produce energie mai multa decit primeste" de ce nu faceti instalatia aia, de ce n-o puneti pe masina si de ce nu ne comunicati maretul rezultat si DACA rezultatul e pozitiv, noi spunem "si totusi, se misca".
Decit sa sustineti teoretic "ba se poate, stiu io" faceti tulumba aia si gata.

Vreti economie? Search: REGLAJ CORECT MOTOR, REGLAJ FRINE, REDUCERE PIERDERI, dupa care: eebio, aprindere, uis, elica, supapa-duza, "egr" si ce-o mai fi.
argon
QUOTE(pcostica @ 28 May 2008, 21:57)
incearca din rasputeri sa ne convinga ca este imposibil.

*




nu incearca nimeni asa ceva, ce a zis os sunt niste argumente bazate pe un calcul. PE net sunt o groaza de scheme si filmulete, din ciclul lumanari care produc curent, sau minge de tenis care descuie portiera, mai mult sau mai putin subtile...
emircea
Una peste alta, toate 'teoriile' de mai sus spun ca nu poti sa mergi 100% numai pe apa. Si nu de alta, dar sunt verificate de practica.

Insa nimeni nu neaga ca se poate obtine o oarecare economie. Si pana la urma asta e scopul topicului, nu?
argon
da, dar acea economie nu exista tinand cont ca se consuma ceva in plus, curent in cazul de fata. La final si per total iesi pe plus, oricum experimentele astea sunt constructive. Asteptam rezultate concrete, si nu luate de pe net.
otonel
"Asadar: consumam 1930 W ca sa producem un maxim teoretic de 426W."
Ce sa zic aveti dreptate,dar cand mergi cu farurile aprinse,degivrare.muzica,etc adica o gramada de consumatori electrici cu cat iti creste consumul,eu cred ca max 1%,iar un electrizor calculat bine nu cred ca consuma mai mult decat farurile pe faza scurta si produce combustibil si oxidant care dupa parerea mea suplinesc o cantitate de bezina mai mare decat cea consumata pentru producerea curentului consumat
Nu este perpetuum mobile pentru ca se consuma ceva adica apa
Poate gresesc si o sa ma contrazice-ti dar eu zic ca ar fi un exemplu bun o masina hibrida care pe perioada cat merge motorul isi incarca si acumulatorii pe care apoi ii foloseste,deci motorul produce energie mai mult decat este necesar care apoi poate fi valorificata fie transformata in hidrogen fie inmagazinata in acumulatori,cel putin la sarcini mici produce mai mult decat este nevoie,altfel cred ca ar lucra in pierdere aceste masini hibride
That is my opinion!
os
Domnule, domnilor:

1. va rog sa faceti diferenta intre "cred ca" si calcul.
2. in sistemul propus mai sus, apa nu se consuma ci sufera o tranformare dubla: apa->componente->apa.
3. chiar daca s-ar consuma (ceea ce nu e cazul) aportul energetic n-ar putea fi decit extrem de scazut (caci apa tocmai de aia e foarte stabila, ca molecula se afla pe un nivel energetic scazut). Ca sa citez o comparatie culeasa nu mai stiu de unde: bunica aprindea focul cu cenusa; dar ca sa arda, ii adauga petrol lampant. In cazul nostru, apa joaca rolul cenusii (este produs al arderii).
4. restul argumentatiei este confuz, cred ca nici autorul nu stie ce vrea sa spuna.

Ma asociez aici colegilor care spun: cine crede sa incerce in practica, sa masoare si sa ne spuna ce iese. Eu voi fi primul care sa-l felicit si care, in fata evidentei, voi recunoaste ca a gresit. Pina atunci insa, repet: materia zice "niet".
Kinetix
Intrucat am intentionat ca acest topic sa dezbata idei PRACTICE de realizare a generatorului de Hidrogen, va rog insistent sa procedati in consecinta.
Personal, nu pot trece la realizarea experimentului pana nu rezolv problemele legate de protectie si dozare.
In ce priveste protectia, am incercat sa imaginez un montaj simplu, care sa monitorizeze prezenta impulsurilor pe primarul bobinei de inductie. In felul acesta nu mai avem nevoie de senzorul specializat de vacuum pentru actionarea generatorului de impulsuri.
Cam asa arata schema: [attachmentid=1627452273]

Explicatia e simpla:
- in functionarea motorului platina se inchide-deschide suficient de repede pentru a nu lasa condensatorul C1 sa se incarce. Acelasi lucru e valabil daca in loc de platina, legam intrarea montajului la minusul bobinei de inductie in cazul unei aprinderi electronice.
- cand motorul s-a oprit, dar contactul cheii este inchis, de obicei (la Dacia) platina ramane inchisa (sau tranzistorul final al aprinderii electronice conduce) si blocheaza tranzistorul Q5. Condensatorul are timp sa se incarce, strapunge dioda Zenner si deschide tranzistorul Q2, care pune la masa regulatorul de tensiune Darlington. In felul acesta, tensiunea pe iesire este nula si generatorul de impulsuri nu mai este alimentat.
O alta caracteristica a montajului ar fi ca poate realiza variatia tensiunii pe iesire (aplicata generatorului) prin variatia celor doua potentiometre. Totul e sa cuplam cumva axul potentiometrului RV1 la clapeta de acceleratie.
In schema, valorile pieselor nu sunt definitive. Se pot face optimizari.
Astept ideile si comentariile voastre.
argon
si ce te faci daca platina nu ramane inchisa?
Kinetix
Daca se foloseste o aprindere inductiva care, atunci cand se opreste motorul accidental, nu mai alimenteaza bobina, atunci modificam schema asa: [attachmentid=1627452275]

Acest montaj poate fi folosit la aprinderea de Tico (cu motor oprit si contact pus nu este tensiune pe bobina, finalul aprinderii e blocat) sau daca pe masina este montata o aprindere electronica CDI.
Iata si o varianta simplificata a montajului de mai sus, tot pentru CDI si Tico. Simulat, merge bine (se vad valorile pe aparatele de masura in schema). [attachmentid=1627452281]
Oare nu se poate inlocui sistemul Darlington din schema cu un BD677 (sau 679, 681) cu aceleasi rezultate?
Totusi, nu se poate face sa nu se reduca atat de mult tensiunea maxima pe iesirea regulatorului?

As aprecia foarte mult daca cei care se pricep la electronica mi-ar da un sfat, o idee de optimizare a valorilor pieselor sau o confirmare. Multumesc anticipat.
Acum caut o idee de corelare a miscarii clapetei de acceleratie (a axului sau a cablului) cu miscarea potentiometrului RV1. Ma ajuta cineva?

De asemenea, fac un apel insistent la incetarea jignirilor reciproce intre participantii la discutie. Haideti sa vedem ce rezultate benefice poate aduce colaborarea.
otonel
documentatie

<span class='edit'>30 May 2008, 14:09:</span>
electroliza,free energy,etc

<span class='edit'>30 May 2008, 14:22:</span>
Os ai dreptate conform calculelor numai vezi eu nu sunt "inginer"si vad ca sunt singurul de aicea care a facut ceva practic in acest domeniu,nu am obtinut rezultate deosebite din punct de vederea al eficientei si reducerii consumului,dar sper sa te pot contrazice din punct de vedere practic cat mai curand apa+benzina
os
Domnule,

cum spuneam, eu voi fi primul care-si recunoaste greseala atunci cind in afara de internete vom dispune de ceva concret.

Cit despre replica "eu nu-s inginer" - te atentionez ca jignesti o intreaga profesie, caci aceasta replica inseamna de fapt "voi cu cifrele voastre sunteti plecati din realitate". Eu unul nu ma consider de loc asa; uit insa (in idealismul meu) ca discut cu oameni atoatestiutori - de aia-i Romania pe culmile progresului, nu?

Asadar: in afara de afirmatii ai ceva masurabil sa ne arati? Relateaza-ne rezultate obtinute in practica; altfel pina una-alta cifrele sunt solide si afirmatiile (fie cavin din America, din Franta sau de la Ciorogirla) sunt aberatii. Scurt si la obiect.
djasu82
Hei nu va mai certati pentru nimic , eu nu stiu de ce se comenteaza fara sa se faca ceva , cred ca asa a fost si cand s-a inventat roata istoria se repeta ...Kinetix se poate face schema si mai compacta iar la cdi specifica multiscantee sau monoscantee. Nu te inteleg pe tine de ce atata siguranta daca nu treci la executarea directa a generatorului. A daca ai trece la un generator care v-a genera gaz in exces bun atuncea da inteleg ca trebuie protectie. printr-un releu eletronic se poate bloca totul (releu realizat cu semiconductori).
logan1.5dci
A fost o vreme cind stiinta zicea ca un corp mai greu ca aerul nu va putea zbura . A venit cineva si ne-a aratat cum sa facem sa zburam .
Daca ne batem capul , de 99% s-ar putea sa ni-l spargem , da acel 1 % ar putea fi geniu .
Nu zic ca aici pe forum o sa descoperiti perpetum mobile , da poate va vine o idee , un punct de plecare , oricum daca o sa descoperiti voi ceva .... tongue.gif doar nu sunteti prosti sa publicati pe un forum , sa vada toata lumea , ori ba?
Ce vreti sa faceti e demult cercetat de altii si aia au cati ingineri vor si bani si aparatura , da inca nu ne arata margica ce o clocesc .
Samsung parca studiaza celula cu hidrogen .
Hai ca m-am cam lungit , va dau ceva de studiu , poate va ajuta .


http://www.water-to-gas-review.com/index.p...&expansion=1582

http://www.runyourcarwithwater.com/?hop=jalacchi
os
Mai nea logane, uite cum sta treaba:

1. faptul ca persoane care "nu-s ingineri" (sau in general oameni de stiinta) au la dispozitie Internetul se datoreaza habarnistilor aia "cu cifre";

2. mai ales: in afara de a posta link-uri din 1001 de nopti, careva sa vina cu rezultate 1. concrete; 2. repetabile; 3. masurabile. Dupa aia merita sa vorbim; pina atunci apa-i folosita la ca-i place romanului mai mult si mai mult: s-o bata in piua.

Asa stau lucrurile, si altfel nu. Restul sunt aiureli care, oricite cuvinte pseudostiintifice si expresii semidocte le-am atasa, nu devin reale.

Aceia care cred n-au decit sa cerceteze. E simplu, nu?


logan1.5dci
Tovarase (sper ca accepti in spirit de gluma) os , esti prea pornit , castigi ceva ?
Atentie mare in interpretarea a ceea ce am spus mai sus , nu fac misto , incerc doar sa destind o inclestare in demonstratii stiintifice , pe care o vad fara rost , omul incearca , experimenteaza , face si trasnai da , poate o sa fie romanul care rezolva ..... criza petrolului tongue.gif , glumesc fireste , da nu mi-ar parea rau .
os
Exact:

Cum bine zice initiatorul (si altii): fapte, nu vorbe. Desigur am toata indreptatirea sa astept fapte de la sustinatorii ideii si voi fi bucuros daca mi dse va putea arata ca gresesc (desi stiu ca nu).

E foarte simplu.

PS: din pacate nu ma plateste nici un concern petrolier ca sa spun ce spun; dar sunt lucruri bine cunoscute si calculabile, a caror ignorare nu da bine la persoane care fac parte dintr-o oarece elita - asa cum sunt colegii notri de aici. Eu stiu asa: ce pot sa masor, masor. Ce pot sa calculez, calculez. Sunt, slava Cerului, inca destule necunoscute in natura (in sens larg) care sa merite filozofarea- ori abordarea empirica - dar subiectul tratat aici din pacate nu face parte din ele.
djasu82
Os dar tu ca inginer ce ne prezinti doar calcule si cuvinte insirate ? Sau asa fac majoritatea inginerilor care se lauda . Revin nu trebuie putere foarte mare consumata pentru a obtine gaz din apa cum s-a mai spus sunt doua metode una direct prin punerea eletrolizorului sub tensiune si adoua prin modularea in frecventa a tensiuni aplicate eletrolizorului . Prima are randament prost a doua randamentl e mult mai ridicat si consuma cat un bec de 50-100W in functie de gabarit. Si totusi cu introducerea unei cantitati mici de hidroxil motorul prinde viata.
diaconuliviu
QUOTE(Kinetix @ 30 May 2008, 10:10)
[...]

Exceptind POATE (nici aici nu-s sigur ca nu pot apare si oscilatii negative) TICO si GOTRONIC, care au "clampare", in cazul clasicii sau Malvinei sau alte "inductive" cu capacitor, autoindusa e mare si oscilanta, iti va crapa etajul de intrare daca legi la -bobina. Cauta adaptarea din schema EEBIO, cu R si Zener de vreo 51V (e schema postata de minim doua ori de mine)...
dyogenes
Salut,

Stiu ca gandind "clasic" pare imposibil sa faci electroliza apei cu randament supraunitar. Totusi, ideea de a folosi impulsuri la care sa tatonezi frecventa si durata, tocmai pentru a ajunge la "frecvanta de rezonanta a moleculei de apa" (nu-mi spuneti ca e pseudostiintific ceea ce scriu, stiu asta, dar nu fac decat sa ii citez pe altii) pare o idee atractiva.

Adica, facand o analogie, credeti ca daca un pluton de soldati s-ar pune sa impinga picioarele unui pod (ditai podul peste Mures), ar fi in stare sa-l darame? Si totsi, daca se pun sa bata pas de defilare pe pod, cu un pic de "smecherie" pot rupe podul. Ideea este rezonanta. Cand ritmul pasului de defilare e egal cu frecventa proprie a podului, acesta intra in vibratie si se poate rupe.
Chiar credeti ca cristalul (scuzati cacofonia) unui cristal piezoelectric, lovind direct un dinte, il poate rupe? Sa fim seriosi, un cristal piezo se sfarama foarte usor. Totusi (si asta am vazut-o cu ochii mei), daca acel cristal produce ultrasunete egale ca frecventa cu fracventa de rezonanta a dintelui, acesta se sparge. (Experimentul este real, a fost facut in anul I de facultate la Biofizica si are ca aplicatie directa in medicina la spargerea calculilor urinari, fara a mai fi nevoie interventia chirurgicala (Litotritie extracorporeala))

Asadar, nu ar fi exclus ca la rezonanta lucrurile sa difere foarte mult fata de electroliza clasica, de aceea sunt de parere ca ideea trebuie experimentata. Si eu sunt convins ca exista optiuni alternative la derivatele de petrol, dar cum apare ceva viabil, mafia petrolului cumpara brevetul cu sume exorbitante, dupa care il baga sub cheie.

Cred ca in primul rand ar trebui sa experimentam electrolizorul, sa vedem cat gaz iese, pe masa in lab. Apoi ne putem gandi la chestia cu platina, protectie, etc. Pentru a face insa un experiment corect, ne trebuie musai un generator de frecventa la care sa putem regla in limite destul de largi durata impulsurilor si factorul de umplere. Altfel nu obtinem rezonanta si nu obtinem productie crescuta de gaz. Cred deci ca initial in aceasta directie ar trebui sa se indrepte eforturile... spre realizarea generatorului de frecventa.
Kinetix
Liviu, nu inteleg de ce crezi ca s-ar putea distruge etajul initial. Monitorizarea impulsurilor se face prin acea dioda 1N4007 care rezista la tensiuni inverse de pana la vreo 700V, iar tensiunea autoindusa in primarul bobinei este de maxim 300-500V, nu-i asa?
Cu privire la schema de care ziceai, ti-as fi tare recunoscator daca ai posta un link. Lipsa timpului ma impiedica sa ma "imprastii" prea mult. Multumesc.


"[...] daca chiar credeti in ideea de "motor cu apa care produce energie mai multa decit primeste [...]". Nu cred ca e vorba de asta, insa cred ca e vorba de un sistem cu randament mai ridicat decat cel pe care il folosim actualmente pe masinile noastre. Mi s-a parut foarte potrivit exemplul cu soldatii si podul, in ce priveste ilustrarea rezonantei. Un alt exemplu ar fi chitara: fara cutia de rezonanta, cu greu s-ar auzi ceva daca am ciupi coarda, fie ea si de lungime/masa/tensiune potrivita; simpla prezenta a cutiei, acordata pe frecventa corzii, determina un randament mult ridicat in ce priveste emisia. Un alt exemplu ar fi cel al navelor cu panze: intr-un sens ele sunt adevarate perpetuum mobile. Doar trebuie sa faci lucrarile de intretinere pentru a mentine flotabilitatea si velatura. Restul e ENERGIA inepuizabila a vantului pe care nava doar o foloseste.
Nu am pretentia ca am vorbit foarte "fiziceste" acum, dar daca punem asa problema, cred ca disputele filozofice se vor mai reduce. Nimeni nu creaza ENERGIE (inafara de Creator). Noi doar o folosim, prin intermediul unor sisteme diverse. Ideea e sa optimizam aceste sisteme sau sa inventam/descoperim altele, mai eficiente. Ceea ce numim noi producere de energie (electrica, termica, mecanica, etc) nu e o producere in adevaratul sens al cuvantului. E doar o convertire. Ei bine, pentru aceasta convertire se folosesc metode cu randament diferit.
De exemplu, un om isi poate folosi energia pana la epuizare prin mersul pe jos (sau alergare), sau prin deplasarea cu bicicleta. Spuneti-mi voi prin care metoda de deplasare va parcurge mai multi kilometri, fara oprire. Desigur ca pe bicicleta!


djasu, daca aprinderea CDI este multispark, cu mult mai bine. Blocarea alimentarii generatorului se face doar daca impulsurile se opresc pe o durata mai mare decat timpul necesar condensatorului sa se incarce si sa "strapunga" dioda Zenner.

dyogenes, in sfarsit ni te alaturi si tu! Din cate stiu, "suferi" si tu de simptome de artizan "mesteritor". Schema de generator de trenuri de impulsuri este postata pe prima pagina. Este si cablaj. Poate reusesti sa il realizezi inainte de mine. smile.gif

In ce ma priveste, vreau sa pun la punct partea electronica de comanda si protectie, pentru a o realiza pe aceeasi placuta de cablaj imprimat.

O intrebare pentru electronisti:
- odata descoperita frecventa de rezonanta a sistemului hidrolizor, cum am putea realiza o reactie pentru ca montajul sa o mentina, in ciuda unor variatii care pot apare in ce priveste temperatura, capacitatea electrica, etc ?

Prieteni, desi exista ingineri care nu stiu sa tina o cheie in mana sau nu stiu sa rezolve o integrala, asta nu inseamna ca trebuie sa ii consideram pe toti la fel. Sunt si altii (tot ingineri) care proiecteaza superstructuri sau motoare cu reactie, nu-i asa?
In orice domeniu sunt ageamii si profesionisti adevarati. De ce va luati de ingineri?
Haideti sa revenim la proiectul propus.
djasu82
Azi am cumparat cele doua integrate ne555 cu 1 leu . Saptamana acesta ma apuc si de eletrolizor si de circuit. Eletrolizorul v-a fi facut dintr-un borcan pentru inceput si in el voi introduce doua suprafete spiralate si intrepatrunse cu spati intre cele doua de 1mm pentru a realiza asa zisul condensator. Voi folosi apa distilata pentru inceput si dupa aceea apa pura. Daca la impulsuri modulate si cu amplitudine de 12V da randament atunci la 150-350 de V sper ca randamentul sa fie mult mai mare in producerea de hidroxil.
dyogenes
Din ce am vazut eu pe youtube, foloseau 6 celule ca nste cilindrii de 2cm diametru din inox. In cilindrul extern era introdus un cilindru intern, cu spatiu de 1 mm intre ele. Practic, cred ca s-ar putea spatia cei doi cilindrii cu ajutorul unor inele de teava d plastic cu grosimea peretelui de 1 mm, discontinue, sa poata iesi gazul.
djasu82
E slab randamentul cu acei cilindri si de aceea trage si curent mare... Dar pentru inceput e bun orice pentru incercari se pot folosi tevi de cupru cu diametre diferite in asa fel calculate in cat cand se introduce unul in celalat distanta intre tuburi sa fie de 1mm. teva de cupru pentru a nu rugini se poate trata intr-o baie de cositor.
dyogenes
Adevarul e ca indiferent ce metale folosesti, va exista migratie ionica si implicit coroziune. Singura solutie pentru a impiedica coroziunea electrozilor este folosirea unor cilindrii de grafit, dar nu stiu de unde s-ar putea obtine asa ceva. Cred ca pentru experimente, initial ar fi OK cu tabla de inox.
brigada_diverse
cilindri de grafit...aveti cateva obtiuni: va duceti la cineva care are o trusa de chimie, in trusele de chimie se gasesc(sau de fizica)
sau luat niste creioane cu mina mai groasa din grafit(sunt unele cu mina dintr-un plastic, sa nu va pacaliti cu ele), o scoateti, o folositi singura, sau in manunchi

n3m0
Electroliza este procesul de orientare și separare a ionilor unui electrolit (substanță a cărei molecule prin dizolvare sau topire se disociază în ioni, permițând trecerea curentului electric continuu) cu ajutorul curentului electric continuu.

În procesul de electroliză, ionii pozitivi sau cationii sunt dirijați înspre catod (pol negativ), iar ionii negativi sau anionii înspre anod (pol pozitiv) unde își pierd sarcina și se depun sau intră în reacție chimică. Specificăm că la anod există un proces de oxidare, în timp ce la catod unul de reducere.

În electroliză se ține seama de tensiunea de descompunere, care este tensiunea minimă la care se poate desfășura procesul și care depinde de potențialul de electrod, care este influiențat la rândul lui de poziția pe care o are substanța în seria potențialelor electrochimice. De asemeni, tensiunea de la bornele electrozilor trebuie să acopere și căderea de tensiune în electrolit, în contacte și în electrozi.

Masa elementului separat prin electroliză este dată de legea lui Faraday sau legea electrolizei. Dacă în electrolit sunt mai mulți ioni de același semn, electroliza se produce cu o energie minimă.

(Bibliografie: Manuale de fizică de liceu)

Pentru a dispune de cantități industriale de hidrogen este nevoie de extragerea acestuia din alți compuși energetici și depozitarea lui înainte de utilizare. La fabricarea hidrogenului există deja tehnologii consacrate, utilizate în industria chimică, precum și procedee noi dezvoltate în special pentru pile de combustie. Fiecare din tehnologiile existente are avantajele și dezavantajele sale, astfel încât sunt necesare cercetări în continuare pentru a le optimiza și a le face competitive pe piață.

Electroliza apei
Această formă a obținerii hidrogenului din apă a fost pentru prima dată evidențiată de chimistul german Johann Wilhelm Ritter în jurul anului 1800, și se pare că pe termen lung este singurul procedeu rațional, deoarece în cursul procesului nu se emite CO2. Ca exemplu se poate aminti electroliza în mediu bazic, care datorită prețurilor mici este utilizată adeseori în combinație cu centrale hidroelectrice în Norvegia și Islanda. Reacția are loc într-un recipient umplut cu electrolit bun conductor de curent (sare, acid, bază), în care se găsesc doi electrozi printre care circulă un curent continuu. Procesul poate fi descries prin două reacții parțiale.

* Catod: \mathrm{2 H_2O + 2 e^- \rightarrow H_2 + 2OH^-}
* Anod: \mathrm{\quad 2 H_2O \qquad \quad \,\, \rightarrow O_2 + 4H^+ + 4e^-}

În principiu la anod se eliberează electroni care mai apoi sunt captați la catod. Din aceste două procese parțiale rezultă de fapt reacția de separare a atomilor de oxigen și hidrogen din apă.

* Reacția de separare: \mathrm{2 H_2O \rightarrow 2 H_2 + O_2}

Procesul este deosebit de avantajos pentru că pe lângă hidrogen și oxigenul rezultat se poate utiliza efficient în alte procese tehnologie, nefiind lăsat liber în atmosferă.. Există aparate de electroliză industrială cu presiune înaltă cu o capacitate de producție de 60 Nm³/h la o presiune de 12bar.

Procedeul termochimic
Disocierea termică reprezintă descompunerea moleculelor sub acțiunea căldurii în elementele componente. Deasupra temperaturii de 1700°C se produce disocierea directă a aburului în hidrogen și oxigen. Aceasta se produce în cuptoarele solare. Gazele rezultate vor putea fi separate cu membrane ceramice. Aceste membrane trebuie să fie permeabile pentru hidrogen dar nu și pentru oxigen. Problema constă în faptul că apar temperaturi foarte înalte, și ca atare pot fi utilizate doar materiale rezistente la aceste temperaturi, care sunt totodată foarte scumpe. Din această cauză acest procedeu nu este competitiv.

O scădere a temperaturii de disociere termică a apei sub 900 °C este posibilă cu ajutorul unei reacții chimice associate. Deja în anii 70 a fost propusă cuplarea cu căldura reactoarelor de temperatură înaltă a diferitelor cicluri termochimice, care se pot aplica parțial și în cazul utilizării radiației solare concentrate. Randamentul, respectiv potențialul de îmbunătățire cel mai mare, la nivelul de cunoștințe actual, prezintă procedeul acid sulfuric – iod: la 120 °C reacționează iodul și bioxidul de sulf cu apa și rezultă hidrură de iod și acid sulfuric

I2 + SO2 + 2 H2O → 2 HI + H2SO4 (120°C)

După separare celor două componente rezultate, la 850 °C, acidul sulfuric se descompune în bioxid de sulf și oxigen

2 H2SO4 → 2 SO2 + 2 H2O + O2 (830°C)

Din hidrura de iod, la 300 °C rezultă hidrogen și elementul inițial iod.

2 HI → I2 + H2 (320°C)

Cu toate că ciclul termochimic are un randament relativ mare (până la 50 %) mai există probleme nerezolvate în ceea ce privește procedurile și materialele utilizate.

Fabricarea hidrogenului utilizând surse alternative de energie
Din punct de vedere ecologic, cele mai avantajoase proceduri de fabricare a hidrogenului utilizează surse alternative de energie (energie solară, eoliană, hidro) pentru a descompune apa în componentele sale oxigen și hidrogen. Descompunerea poate avea loc pe cale termică sau chimică. În primul caz este aplicată o idee relativ veche care trezește din ce în ce mai mult interesul cercetătorilor și care are șanse bune ca în anii următori să devină competitivă. Punctul critic al cercetării îl constituie găsirea de catalizatori potriviți pentru disocierea termică a apei în cuptoarele solare. In descompunerea chimică, curentul electric generat din surse de energie alternativă este utilizat în electroliza apei. În acest caz hidrogenul va reprezenta o formă de stocare a energiei. În afară de oxigen nu apar alte produse secundare, deci mediul înconjurător este protejat.

Un document pentru cei interesati aici: http://www.osim.ro/publicatii/brevete/bopi...mate/117973.pdf
http://aynstein.blogspot.com/2008/04/motor...t=1209234060000
http://www.armonianaturii.ro/Motorul-cu-ap...eID_528-articol
diaconuliviu
QUOTE(Kinetix @ 31 May 2008, 12:42)
Liviu, nu inteleg de ce crezi ca s-ar putea distruge etajul initial. [...]

Pentru ca la clasic apare acel 350 V dupa care oscilatia continua armonic amortizat. Ca urmare exista si o urmatoare alternanta NEGATIVA, mare, peste 20-30 V la cit rezista un BC337.

Corectat..
Kinetix
E posibil sa ai dreptate, Liviu, dar eu am realizat un mic etaj de deparazitare pentru platina la Dacia avand o schema aproape identica si a functionat. Nu s-a ars nimic... Cum se explica asta?
Iata schema de etaj deparazitare la care ma refeream: [attachmentid=1627452734]

n3m0, in link-urile date de tine se recomanda tratarea cilindrilor, supapelor si galeriei de evacuare prin depunerea unui strat ceramic. Nu vad nici un rost in asta, de vreme ce (cel putin intr-o prima faza) motorul va merge cu alimentare hibrida (benzina+hidroxi). Temperatura organelor amintite in functionare depaseste cu mult temperatura de vaporizare a apei, incat pericolul corodarii care ar putea aparea este neglijabil.
Cu privire la electroliza, e interesant ce ai scris, dar cred ca sistemul pe baza de rezonanta ar trebui sa fie mai eficient decat cel obisnuit, deoarece beneficiaza de amplificarea efectelor la rezonanta. Iata de ce nu ma atrage perspectiva realizarii electrolizei in curent continuu. Bateria de Tico este destul de mica si nu se comporta bine la consumatori asa de "lacomi". Prefer ceva care sa nu depaseasca limita decenta de 6-8A, bineinteles daca produce o cantitate suficienta de gaze.
Toate cele bune si spor la experimente!
djasu82
Pai una e schema aceea realizata pentru preloarea impulsurilor de joasa tensiune generata de platina si alta e preloarea impulsurilor generate de bobina de inductie de pe care s-ar preloa. Se poate realiza un mic circuit R-DZ-C. Impulsurilesunt preloate de o rezistenta de 1k stabilizate de o dioda zener 5V si netezite de un condensator in asa fel in cat v-a apare impulsurile ca un dinte de ferestrau. Dupa realizarea acestui circuit se poate injecta direct intr-un 555 sau intr-un mic tranzistorcare poate taia alimentarea ultimului 555 din schema realizata de mayer.
Apropo se poate atasa direct o fulie dubla la alternator pentru a antrena un generator realizat cu poli magnetici si satorul cu o bobina in asa fel tensiunea furnizata v-a fi foarte mare fara sa mai invarneze motorul daca s-ar preloa direct de pe alternator. Se spunea undeva ca folosind 60 de celule si alimentate din alternator randamentul e doar de 50%.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.