Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Generatorul de Hidrogen
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Kinetix
djasu, din cate am inteles eu, atunci cand iese mai mult oxigen pe evacuare, sonda interpreteaza asta ca fiind o ardere incompleta, adica amestec sarac. Astfel ca va trimite un semnal de valoare redusa la ECU, iar acesta suplimenteaza cu benzina. Economie - ioc!
Montajele propuse mai sus suplimenteaza (maresc) semnalul cu cateva sute de milivolti, pacalind calculatorul ca amestecul este normal, sau chiar bogat, ca sa-l faca "sa stea linistit", chiar daca "vede" mai mult oxigen pe evacuare.
cyp, cele doua montaje cu integrat adauga o valoare fixa (reglabila in trepte) semnalului de la sonda lambda. Semnalul insumat va fi dinamic, variabil, dar aceasta variatie se va face de la o anumita valoare de baza (adaugata de montaj) in sus.
Pentru mai multe lamuriri (in limba engleza), cititi PDF-ul intitulat "Chapter 10", parca, pe care l-am atasat cu vreo pagina in urma.
Multumim pentru link-ul respectiv. Ma bucur ca nu suntem singurii "visatori" pe tema asta. rolleyes.gif
Nu uitati de prepararea electrozilor. Se pare ca are un efect foarte bun in reducerea intensitatii curentului, pastrandu-se aceeasi productie de gaz.
La electrolizorul meu am observat ca, pe masura ce se depune stratul ala izolator albicios, cu aceiasi 500mA (la 15-16V) obtin din ce in ce mai mult gaz. Dupa terminarea procesului de depunere voi face o masurare a productiei gazoase.
Mult succes!
djasu82
Kinetix daca am dat lovitura cu siguranta vor crapa toti pe forum biggrin.gif ca vreau si io .... Cine nu are placi de inox se poate juca pentru inceput cu tabla galvanizata , dupa ce e siguraq ca da un randament bun se trece la fabricarea eletrolizorului.


13 Jul 2008, 12:31:
Am converitit din word in pdf documentul bob boyce
n3m0
Probabil vor crapa de ras!
einstein1984
Incearca sa aflii ceva date despre motorul lui Mihai Rusetel. Ar putea fi interesant.
george_slz
Ati aruncat o privire pe povestea asta cu carburatorul domnilor Garrett(tata si fiu)?
http://keelynet.com/energy/garrett.htm.
Sau povestea cu generatorul de curent a lui Nikola Tesla
http://waterpoweredcar.com/teslascar.html

Sau droaia de proiecte interesante de pe
http://jnaudin.free.fr/
Kinetix
george_slz, fii binevenit.
Da, link-urile sunt interesante. Multumim.
Carburatorul lui Garrett e nastrusnic, o constructie foarte compacta. In esenta e un electrolizor (alimentat in CC) cuplat la un carburator. Ar fi interesant sa stim ce eficienta avea electrolizorul, cam cat gaz producea in unitatea de timp si ce putere electrica a consumat...

Generatorul lui Tesla e fain, dar e mai greu de construit si nu face obiectul discutiei de pe acest topic.

E foarte instructiv site-ul lui J.Naudin. El a realizat o replica a experimentului lui Stanley Meyer si a demonstrat eficienta lui.

Toate cele bune.
djasu82
Interesant acel carburator oare se obtine gaz in cantitati mari ? si la ce curent ? Totusi raman la ideea cu 100 de celule se poate genera gaz in proporti mari chiar si daca nu se respecta acel vas realizat de bob boyce. Eu vreau sa fac altfle ceva in genul cum a realizat Kinetix dar cu 100 de celule si fiecare placuta de inox sa fie de 15,5X15,5 iar ca distantier voi folosi suruburi. Daca am avea un aparat care sa sudeze in puncte de tensiune , argon sau chiar cu plasma am putea face punti de sudura cu inox si am scoate definitiv suruburile din calcul . Oricum momentan pentru experiment se meita sa se realizeze cu tabla si cu surube daca se obtine gaz in cantitati mari se trece la treaba. Deci in loc sa ne jucam cu 2-3-10 celule mai bine direct la experimente de gabarit mare.
flaviand
Interesanta discutie, multumesc lui djasu pentru ca mi-a dat un pont cu acest topic. Pana acum am tratat aceeasi tema pe forumul softpedia unde nu am avut insa prea multi parteneri seriosi de discutie.

Va arat ce am reusit eu pana acum, iar dupa de voi citi topicul de aici cap coada sper sa colaboram mai departe.

Prima proba:

14 LPM @ 2000W (aprox 9 AMP x 230 V)

Asta inseamna 2000W/14 = aprox 142W pentru a obtine 1 litru de gaz

Varianta youtube:

Varianta High Definition: http://82.78.149.55/flavian/hho/02.zip

In varianta High Definition se pot vedea mai usor masuratorile de voltaj si amperaj facute. Scuze pentru miscarile camerei, fratele meu nu face pe cameramanul de obicei iar eu eram ocupat cu celula smile.gif

Bidonul folosit este de 5 litri si se umple in aprox 21 secunde, rezultand un volum de aprox 14 Litri Pe Minut gaz HHO. Se vede usor volumul mare de gaz produs si dupa bulele scoase in apa. Va trebui sa montez un furtun mai gros pe viitor.

A doua proba:

Rezultatul in puteti vedea mai jos.

Varianta youtube:

Varianta High Definition: http://82.78.149.55/flavian/hho/03.zip

Si un scurt rezumat ca sa pricepeti ce si cum:
- se da una bucata celula care produce 14LPM gaz si una buc generator pe benzina cu un motoras in 4 timpi
- generatorul este de 2KW, motorul e standard, fara nici o modificare la aprindere sau avans/retard
- am improvizat 2 bublere plus un filtru pe furtunul de gaz pentru a preveni accidentele in cazul rateurilor
- se porneste generatorul cu alimentarea pe benzina, capacul de la filtrul de aer scos si celula pregatita
- se conecteaza furtunul de gaz la alimentarea cu aer a motorului
- se taie alimentarea cu benzina de la rezervor
- motorul simte ca incepe sa piarda putere si incearca sa se tureze consumand benzina ramasa in carburator
- benzina se termina si motorul isi schimba zgomotul semn ca alimentarea se face acum doar cu HHO
- incerc sa reglez acceleratia la motor astfel incat sa nu se opreasca
- arat inca o data ca alimentarea la benzina e oprita si motorul functioneaza DOAR pe HHO
- incerc sa aprind intrerupatorul unei lampi de 500W conectata la iesirea generatorului
- lampa ramane aprinsa, motorul functioneaza IN SARCINA producand 500W la 220V
- scot lampa din priza generatorului, motorul merge mai usor fara sarcina
- conectez iar lampa de 500W la generator, motorul rezista in sarcina dar se aude modificarea turatiei acestuia
- in momentul in care iau furtunul de gaz de la gura de alimentare a carburatorului motorul se opreste

Inainte de a face un calcul de genul "consum 2000W pentru a produce 500W" la un randament de 25% reamintesc ca motorul generatorului nu este reglat pentru functionarea cu HHO deloc. Are aprinderea originala si compresia slaba ca la un motoras mic pe benzina. La un motor cu compresie mai ridicata si aprinderea reglata cum trebuie, randamentul va fi cu totul altul.
djasu82
flaviand vezi sa nu turbeze toti aici pe forum biggrin.gif fiindca esti filat ! Acuma sa zica toti ca nu se poate obtine randament cu HHO eu zic ca ai fi obtinut daca acele placute de inox erau preparate si daca ai fi injecat 120V in impulsuri altfel ar fi fost randamentul . Deci spor la treaba la mixerul de semnal si invertor asteptam cu interes ... Oare ai preparat hidroxid de potasiu cu apa KOH + H2O pentru a turna in eletrolizor ?
flaviand
Mda, inainte de toate trebuie sa mentionez ca am testat si varianta Meyers cu tot cu PWM dar nu producea suficient gaz.

Vedeti pe softpedia ca am poze si cu celula respectiva si tevile de inox.

Apoi am trecut la Bob Boyce, unde am ajuns la stadiul pe care il vedeti. Momentan rodez celula pentru depunerea stratului alb si lucrez la electronica.

Bafta tuturor si moarte shpionilor care ma "filateleaza" biggrin.gif
djasu82
Vezi sa nu ai si tu parte cum a avut Meyers mai ales la noi in romania doamne fereste , iti dai seama ce insemana acest lucru toate rablele romanilor in proportie de 80% trec pe hidroxil ce se face tariceanu ca nu-si mai vine citroenul sau dilari biggrin.gif. Deci veifi vanat mor pe cei care spun ciocul mic sa nu afle si restul ... Deci din 1917 s-a tinut secret iar acuma de 2-3 ani au explodat informatiile.
flaviand
Mda, inteleg ce vrei sa zici.

O sa vin sa va fac o prezentare inainte sa dau coltul pentru a va dovedi LIVE ca tehnologia este reala biggrin.gif

Iar documentul lui bob boyce il gaseste oricine pe net daca e dornic sa se apuce de constuit.

Pe bob l-au cam luat la puricat pe vremea cand facea primele experimente, dar in ultima vreme se pare ca si pe el l-au lasat in pace. Au organizat chiar un raliu la care a participat si el si a dat interviuri.

Vedeti pe youtube dupa BOOSTER RALLY pentru curiosi.
djasu82
Tu spui ca celula genereaza 14 litri de gaz pe minut nu crezi ca genereaza prea mult mai redu tensiunea ca sa mai scada curentul prin montaj implicit gazul si vezi dupa aceea daca functioneaza motogeneratorul. Daca functioneaza fara sa cuplezi lampa de 500W poti cupla iesirea de 220 de la motogenerator la eletrolizor si daca se mentine atunci te vei juca cu adaus de catalizator KOH . Doamne de ne-am uni toti cred ca am rezolva totul mult mai rapid. Bine ca exista internetul .
Pune si tu aici http://www.mediafire.com acele filmulete fiindca vor fi descarcate mult mai repede.
flaviand
Nu genereaza prea mult, ci prea putin biggrin.gif
Bob Boyce vorbeste de volume de peste 50 LPM dupa adaugarea toroidului.

In rest, am testat cu 5LPM dar nu duce motorasul de la generator. Daca ma joc cu reglajele de la motor, poate am sanse sa-l fac sa mearga cu mai putin de 14 LPM dar sincer n-am vrut sa mai probez pana nu termin rodajul si electronica.

Filmuletele le-am pus pe serverul meu, dar am fost nevoit sa bag o limitare de trafic, pentru ca imi omorau banda la un moment dat. O sa las mai multa banda in seara asta. Dar cine vrea variantele High Definition zic eu ca are rabdare sa astepte cateva minute smile.gif

P.S. Revin si aici cu o intrebare, ca poate sunt mai multi electronisti din Bucuresti in zona: gasesc undeva in Romania fir de cupru argintat cu izolatie de teflon pentru bobinaje ?
otonel
Stii unde am vazut fir de cupru argintat,la instalatia radio de la avioane,poate ai ceva cunostinte uzina de av de la Bacau.Si avea si izolatie pe el nu stiu daca era teflon
flaviand
Multumesc de recomandare. Curios ca mi-a mai zis cineva acelasi lucru de IAR Ghimbav care este chiar langa Brasov.

O sa ma interesez la ei, dar nu stiu daca imi poate face cineva de acolo rost exact de dimensiunile la care am nevoie.

Mai imi dadea cineva idei pentru argintarea cuprului, dar asta nu rezolva problema stratului de teflon. Si oricum nu vreau sa ma complic cu asa ceva.

Pentru cine intreba de ce am nevoie neaparat de fir argintat cu izolare de teflon, mentionez ca frecventele sunt de 44Khz, 22K si 11K, dar acestea se intercaleaza simultan si sunt defazate, rezultand o forma de unda complexa de frecventa mult mai mare.

In plus, am sincer incredere ca omul care a proiectat designul stie ce face si nu le-ar fi pus aiurea daca nu era cazul. Daca reusesc primul experiment, voi incerca ulterior modificari sa vad exact ce pot elimina la costuri si ce nu.

Asta daca nu perfectioneaza djasu metoda cu plasma la bujie pana atunci smile.gif
djasu82
Sper sa nu-mi sara un piston in nas biggrin.gif dupa ce voi pune mana pe un motogenerator.
Kinetix
Salutare, flaviand.
Multumim pentru contributia ta la dezvoltarea topicului nostru.
E interesant ce ai realizat. Bravo.
La un calcul estimativ, se pare ca, in cazul sistemului tau, se consuma 2.38Wh/L. Asta e bine, dar totusi e un pic mai mult decat a calculat Faraday (2.36Wh/L). Tot rasfoind forumurile, am gasit relatari despre sisteme care aveau un consum enegetic mult mai mic... Inteleg ca acum aplici pe electrolizor 230V redresati, la frecventa retelei, nu-i asa? Probabil ca dupa cuplarea sistemului electronic al lui Bob Boyce, randamentul va creste.
De ce nu ti-a reusit varianta lui Meyer?
- ai preparat electrozii (tevile)?
- ai potrivit tevile, acordandu-le pe aceeasi frecventa acustica?
- ai folosit generatorul de trenuri de impulsuri al lui Dave Lawton sau altul?
- ai inserat si cele doua socuri bobinate in circuit?

Totusi, ca sa fim rezonabili, nu cred ca ceea ce facem noi aici chiar reprezinta o amenintare pentru producatorii de petrol, si nici nu isi propune sa fie asa. excl.gif
Faptul ca unii din noi vor obtine, poate, sisteme foarte eficiente si le vor monta pe masini, nu va garanta ca TOTI posesorii de masini vor fi atat de doritori sa-si suflece manecile si sa treaca prin procesul dificil, obositor si monoton de a-si realiza propria lor replica acasa. Iar in ce priveste productia de serie..., va trebui sa asteptam multa vreme omologarea...
Vreau sa va sugerez insistent sa va domoliti entuziasmul si sa va cantariti cuvintele (scrise si vorbite) in ce priveste desfiintarea combustibililor fosili. Nu noi i-am introdus in folosinta si cred ca nu noi ii vom scoate.
Daca ne vom face masinile sa polueze mai putin, sa aiba ceva mai multa putere si un consum mai redus, cred ca e suficient in ce priveste scopul deschiderii acestui topic. Ceea ce trece peste asta ar putea primi alte conotatii si ar putea atrage si altfel de interese, lucru pe care nu cred ca il doreste cineva din club. Unii ar putea crede ca cine stie ce razmerita se pune la cale aici, daca s-ar lua dupa vorbele pompoase ale unora dintre noi. Si nu e decat un biet topic de amatori...
Daca am fost prea criptic in ceea ce am spus, ati putea incerca sa cititi printre randuri si veti intelege. Sunteti baieti isteti.
Asa ca: dati-i inainte cu experimentele, dar pastrati modestia in comunicare.
Toate cele bune.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 12 Jul 2008, 08:13)
Dar avansul nu il mai poti modifica doar cu soft... Si de unde isi da seama de un reglaj foarte bun ? ai trebuie bujia color tune daca nu se dispune de softul adecvat.

Tocmai, ca avansul il reglezi numai din soft, din acea harta, n-ai acces acolo.

QUOTE(djasu82 @ 12 Jul 2008, 09:18)
Deci daca sonda lambda citeste o mai mare cantitate de oxigen la iesire injecteaza mai multa benzina daca citeste o cantitate mai mica de oxigen reduce presiune la pompa de benzina implicit injectia are un timp mai mic. Acuma oxigenul arde cu hidrogenul si cu benzenul oare dupa ardere ce rezulta ?


Nu reduce presiunea in pompa, doar umbla la TIMPII de injectie; tocmai de aia se cere presiune CONSTANTA in rampa de injectie.

Oxigenul se combina cu orice produs inflamabil dar depinde de reactivitatea fiecarui produs. Si cred ca reactivitatea sau afinitatea HIDROGENULUI pt oxigen e mai mare decit a oricarui compus din benzina. Unu' mai tare la chimie sa ne confirme. Ca urmare, daca e asa, 2H++ + O- = H2O, oxigenul care ramine pt benzina e tot cel aspirat din aer, cantitativ mai mic (o parte din umplere e preluata de acele particule HHO..etc.

QUOTE(djasu82 @ 13 Jul 2008, 21:59)
[...] toate rablele romanilor in proportie de 80% trec pe hidroxil ce se face tariceanu ca nu-si mai vine citroenul sau dilari [...]

Stai linistit, DACA e viabil, nu se omologheaza, daca nu se omologheaza, cresc numarul si intensitatea contoalelor RAR in trafic (cu rezultate foarte bune, zic eu). Pai si asa is troace "cimitir pe roti" si fara fel de fel de improvizatii. Daca isi mai pun si "cazan de tuica" pe masini - si aici ma refer la faptul ca multi vor monta bidoane de plastic si alte gaselnite - iti dai seama ce iese.
Iar conditiile omologarii sint destul de drastice: 1. Nu se cunosc efectele prea bine, deci, va fi putin scepticism, legislatie "in aer"
2. La orice omologare de produs - intrebati pe gotronic cum se omologheaza o aprindere - te pureca pentru o intreaga lista de conditii = ca sa pui la punct orice sistem trebuie sa fie SIGUR, iar asta va duce la un pret prohibitiv.

repet, asta DACA sistemul se dovedeste viabil..lucru de care...ma indoiesc.
flaviand
@Kinetix - eu socotesc un pic altfel, am simplificat calculul:
Stiu ca aprox 130W pentru 1 LPM inseamna randament unitar.
Momentan am cam 140W pentru 1 LPM ceea ce e destul de aproape smile.gif

Cu meyer am preparat tevile, daca cauti pe softpedia pozele cu celula o sa vezi ca sunt chiar albe interioarele. Am incercat intai modelul original, cu tevile in paralel, legate la un PWM facut dupa designul lui Dave Lawton fara bobinele aditionale. Pe osciloscop scoteau o forma de unda chiar frumoasa, pe care o puteam regla din potentiometre. Dar de produs mai mult n-au produs. Poate n-am reusit eu sa prind frecventa necesara de rezonanta, cine stie.

Am incercat apoi sa bag tevile in serie fiecare pereche o celula separata pentru metoda bruta. Nici asa n-am obtinut cine stie ce productie, pentru ca nu aveam suprafata.

Intre timp aflasem de metoda boyce si m-am apucat de ea, asa ca tevile si cutia de la meyers au ramas uitate prin garaj. Sincer boyce mi se pare o metoda mult mai stabila si puternica, acum ca le-am inteles suficient de bine pe amandoua si pot sa fac o comparatie. Daca vrei sa te apuci de ceva serios apuca-te de ea.

Sau de metoda lui s1r9a9m9 cu plasma la bujie pe care o testeaza si djasu.

@diaconuliviu - pentru implementare auto am mai propus o data solutia asta:
Vedeti instalatiile GPL care au depasit deja majoritatea problemelor instalarii unui rezervor si alimentarii cu gaz a motorului. Unele au kituri GPL au si injectoare proprii sau cipuri programabile pentru anumite modele de motoare.
Kinetix
flaviand, in cadrul sistemului Lawton/Meyer, cele doua socuri bobinate cu sarma bifilara si acordarea celor doua tevi pe aceeasi frecventa acustica se pare ca fac toata treaba... Din nefericire, odata ce pe tevile tale s-a depus acel strat izolator, verificarea acordarii este mai dificila, daca nu imposibila.
Procedeul era relativ simplu: se atarna fiecare teava cumva de capatul ei si se verifica cum "suna" la lovirea ei usoara. Teava mai groasa se ajusta dupa sunetul celei mai subturi, prin reducerea lungimii ei si/sau prin practicarea unei decupari (fanta) la unul din capete.
Ce spatiere ai folosit la tevi?
Din cate am inteles eu, perechile de tevi trebuiau legate in paralel, nu in serie, chiar si pentru folosire in CC.
Pentru analiza eficientei, raportarea se face in Wh/L.
Da, si sistemul lui Boyce se pare ca este foarte eficient, dar electronica mi s-a parut mai complicata si greu de realizat, asa ca am ales varianta mai simpla (Dave Lawton). Ai reusit sa realizezi si transformatorul ala pe miez toroidal de ferita? O alta piesa delicata...

In ce priveste sistemul cu plasma, ideea e foarte faina, dar nu prea avem diode potrivite. Am cumparat de curand 100 de diode 1N4007 si voi inseria cate 25-30 de bucati. Voi folosi pentru inceput un condensator de 4.7uF/630V nepolarizat si un oscilator cu 555, la o frecventa peste 20KHz. Sper sa am timp de experimentare zilele urmatoare. In concediu as pleca un pic la munte si, daca reusesc sa montez sistemul pe masina pana atunci, va voi impartasi bucuros efectul.

Mult succes tuturor!
flaviand
Da, stiu de acordare, pe masura ce am experimentat mi-am cam dat eu seama pe unde gresisem. Le-am legat in paralel, iar la final, inainte sa renunt la meyers am incercat si o serie de curiozitate.

Cu transformatorul la boyce muncesc acum. De ce crezi ca vreau fir argintat cu teflon ? Toroidul si electronica de am deja, mai trebuie sa fac bobinajul si acordarea. Sper sa nimeresc frecventa de rezonanta de data asta smile.gif
djasu82
Rezoneaza ce injectezi tu din generator wink.gif
Kinetix
Bravo, flaviand. Da-i inainte cu transformatorul.
Incearca si cu sarma normala de bobinaj pana gasesti "delicatesa" aia.
Ce procedura ai aplicat la prepararea electrozilor (CC, impulsuri, timp, intensitate)?
Daca nu ai aruncat tevile si generatorul pentru sistemul Meyer, te-as ruga sa mai incerci si varianta cu socurile bobinate. Trebuie sa folosesti miez de ferita (de la antena radio AM) pe care bobinezi cu fir dublu cam 100 spire (sarma de 0.5-1.5mm). As fi foarte curios ce efect va avea. Chiar daca nu creste productia de gaz foarte mult, cel putin scaderea intensitatii curentului absorbit (la aceeasi productie) este o performanta foarte buna. Poate facem si un calcul de eficienta.

djasu, ai pus pe masina plasma ta? Cum se comporta?

Eu ma tot chinui de vreo saptamana sa prepar electrozii si merge taaare greu... Cantitatea de precipitat ruginiu nu se diminueaza in timp, iar pelicula izolatoare se depune foarte incet...

Toate cele bune.
djasu82
Astept sa-mi vina doi tranzistori de putere pentru CDi fiindca il modific tongue.gif asta datorita sigurantei si mai mari in exploatare dupa aceea voi injecta direct multiscantee sau monoscantee voi vedea. Acuma am loat doar valorile de la aprinderea at011 si tensiunea de pe bobina de tico pot spune ca genereaza scantee foarte puternica la un curent de 1A cea ce nici mie numi vine sa cred dar aparatul nu minte . Doar 2,85V pe bobina in C.C. eliminand componenta alternativa e ceva .
Flaviand sarma de cupru se poate inveli in celofan daca tot vrei sa-ti tina la inalta frecventa . In fine faci cum crezi , eu as bobina direct pe torul de 600W cu sarma de cupru fiindca nu ai inalta tensiune ! Doar la inalta tensiune riscul e sa se strapunga intre spire!
djasu82
Acea bujie de care spui tu ca face minuni daca nu e amorasta cu o aprindere eletronica si un generator pentru a produce plasma nu-i vad scopul . Poate ai pierdut cateva elemente , poti pune lincurile ...
klaus
QUOTE(kenterprise @ 15 Jul 2008, 01:43)
Salutare!
Eu merg pe 1.5 Dci-ul meu cu un sistem de aprox. 1.5 LPM de ..o luna, cred!
Nu am tinut evidenta si unii mai cautici ma vor penaliza, dupa cum vad ca merg lucrurile pe forumul asta! biggrin.gif
*


Pai daca esti la a 5-a sau a 6-a clona, cum dracu sa nu fie lumea caustica pe aici...
Si, evident, ne expui, complet dezinteresat, tot felul de "perpetuum mobile" care, ce sa vezi, le vinde fix firma la care lucrezi. Ce sa vezi... Dezinteresat, evident...
Si apoi, pui diverse "tratamente ceramice la motor si aditive de combustibil". Si nu stiu cum se face ca si pe alea le vinde firma matale. Evident, o coincidenta si asta.
Legat de " ma stept sa intre in discutia inginerilor de pe acest forum" cred ca ti-ai gresit publicul de adresabilitate. Tu trebuie sa te adresezi inginerilor de la firmele de masini. Care in mod sigur vor imbratisa fabuloasele, extraordinarele, neobisnuitele, formidabilele, exceptionalele, deosebitele, remarcabilele, demne de luat in seama idei teoretice pe care le vei propune si le vor aplica imediat in practica, avand in vedere ca se dovedesc atat de productive, fiabile si cu rezultate deosebite.
flaviand
Kinetix, chiar si in cazul celor care au replicat cu succes metoda Meyer, gen Ravi, Dave sau altii, productia de gaz a ramas in cantitati mici. Intr-adevar amperajul a scazut si randamentul obtinut a fost unul supraunitar, insa tot putin gaz se producea.
Mai am tevile, dar au ramas legate in serie de la ultimul test si am renuntat sa-mi mai bat capul cu metoda respectiva. mai ales dupa rezultatele pe care le-am obtinut cu Boyce.

Klaus, daca kenterprise este acelasi cu cel de pe softpedia cred ca puteai sa-i dai o sansa. Face si nitzica reclama ce-i drept, dar e nevoie si de cate un investitor in domeniu din cand in cand.
Dar ma rog, eu nu stiu cum sta cu clonele si poate ne luminezi nitzel daca crezi ca se poate.

Vreau sa subliniez o singura greseala pe care am mai intalnit-o si in alte parti:

"Despre motorul 100% cu apa e discutabil - macar de amorul artei - dar am remarcat ca cineva a facut o observati - dupa mine corecta: un motor cu HHO nu are nevoie de admisie de aer!"

Un motor cu HHO poate functiona si fara aer dar este ineficient. Gazul HHO poate fi utilizat in motor in amestecuri de 20:1 cu aerul sau chiar 80:1 in cazul hidrogenului monoatomic obtinut prin metoda rezonantei boyce. E pacat sa-l folosim neamestecat si sa ardem astfel de cateva zeci de ori mai mult gaz degeaba.
vi_escu
Dupa ce am studiat cam ce s-a scris pe aici (basca trimiterile pe la diverse lincuri tongue.gif ) nu vad nici mort cum motor care isi produce gazul asta de-i ziceti HHO poate fi mai economic decat unul clasic. Cel mai optimist calcul ma face sa cred ca recuperati doar 27% din energia (enorma) consunata pentru "spargerea" moleculei de apa.

Astept sa fiu contrazis de practica (desi nu prea vad cum).
Kinetix
Kenterprise, te salut.
Ma bucur pentru tine ca ai reusit sa faci instalatia aia si ca ai reusit acele consumuri mici. Chiar e o realizare si o veste buna in acelasi timp.
Totusi!!!
Daca ni te-ai alaturat doar in scopul reclamei, eu raman cu un gust amar...
Dupa cum ai putut observa, daca ai citit paginile topicului, suntem aici o mana de experimentatori particulari care formam o echipa si colaboram la realizarea unei instalatii cat mai eficiente pentru pus pe masina. Fiecare dintre noi incearca sa testeze idei si sa comunice rezultatele si metoda, astfel ca fiecare sa beneficieze de pe urma reusitelor fiecaruia.
Ne-ai fi de mare, MARE folos daca ne-ai impartasi din "secretele" descoperite de tine in urma experimentelor.
Daca totusi te intereseaza doar vanzarile, foarte bine. Eu nu te condamn, dar mi se pare indecent (sper sa nu te superi) sa-ti recrutezi clientii din randul nostru, al celor care ne place sa "surubarim" pe la masina.

Eventual ai fi putut sa ne propui un parteneriat, in sensul ca sunt destui forumisti priceputi in ale electronicii/motoarelor, care ar putea sa monteze aparatele tale pe masinile cumparatorilor, in orasele lor. Fiecare forumist priceput are o "retea" de automobilisti pe care i-a ajutat si care ar putea deveni cumparatori, daca li se face o recomandare de catre "mecanicul" lor ocazional.
Cu respect.

flaviand, poate e adevarat ca nu se obtin productii foarte mari cu sistemul Meyer, dar daca totusi sistemul este eficient (ne este ingaduit sa spunem supraunitar?), atunci se pot face mai multe celule pentru a suplini productia necesara motorului.
Ideea era daca experimentul (sistemul) Meyer a fost replicat si de tine cu aceleasi rezultate, sau macar cu rezultate asemanatoare...
Da-i inainte cu sistemul Boyce. Poate ne facem si noi electronica aia pana la urma.
Da, ai dreptate cu privire la alimentarea cu HHO. De vreme ce concentratia de gaz se poate reduce asa de mult cu rezultate bune, de ce sa nu folosim si aerul, care deocamdata este...gratis?
Toate cele bune.

P.S:
Cat despre BUJIA aia super, da, exista gata facuta, dar costa 25$ bucata... Iar dupa ce "expira", trebuie alti 25$ pentru fiecare cilindru...
Asa ca e mai simplu sa ne facem noi o aprindere cu plasma, care costa cativa zeci de RONI + ceva munca, si sa folosim bujiile obisnuite, ieftine si usor schimbabile.
Lucrez la incropirea unei scheme coerente pentru o astfel de aprindere si nu mi se pare complicata. Sper ca voi reusi pana la urma, cu ajutorul forumistilor electronisti, desigur. smile.gif
djasu, nu ai nevoie de tranzistori de mare putere. E suficient o aprindere CDI pe care o modifici, adaugandu-i traseul de descarcare cu diode direct pe bujii. O sa postez in curand o schema (functionala, sper) care arata cum se face modificarea.
djasu82
Eu vreau sa merg cu totulla rece de aceea voi folosi tranzistori de 280W la CDi fiindca am deja pe CDi traful de 200W. Nu am ce sa modific doar vindirect cu aria de diode si am terminat balciul , injectez direct pe fisa centrala toata povestea.
Acuma la Meyer pe nici unu nu am vazut sa alimenteze tranzistorul irf 740 direct cu 110V sau cu 320V de aceea nu aveti productia mare de gaz din cauza ca nu e destula energie ca sa intre tuburile in rezonanta. S-a incercat cu acel traf doar ca trebuia miezul de la transformator sa fie inchis nu deschis pe acea bara de ferita stie Kinetix la ce ma refer. Poate sambata voi cumpara un motogenerator in 4 timpi si asa ma voi apuca de treaba fiindca vad pe uni ca tot o da in diverse ca nu mere proiectul ca nu obtinem randament ca nustiu mai ce .Il intreb eu pe el a incercat oare s-au s-a lasat pagubas afland de la X sau Y ca nu functioneaza... desi acei tip tine cu dinti de secret. Aaaaa poate inteleg pe unii ca nu au cunostiinte cel putin elementare despre eletronica , usor usor se invata !
flaviand
Ok, that's the spirit. Nu te lasa descurajat de carcotasi !

Apuca-te de treaba si hai cu rezultate ca asta asteptam sa vedem cu totii. Cat mai multe implementari practice si cat mai multa experienta ar fi in avantajul tuturor.

Si apoi ii dam scanteie wink.gif
free-rider
Mayer spunea...... Buggy:Acesta va fi primul sistem complet ,fabricat la standard de pre-productie ca un kit de conversie pentru masini care pot dezvolta pina la 400hp. Mayer doreste sa-l valorifice pentru suma de 1500USD .Data nu a fost inca stabilita dar se pare ca in urmatoarele doua lunI IN OHIO.
PROBLEMA ESTE CA NU A MAI APUCAT SA DUCA LA BUN SFIRSIT PROIECTUL CA ACUM SIGUR AVEAM SI NOI PE MASINA.
Toate proiectele sunt super si cred ca deja este rezolvat sistemul chiar daca nu scoate 50l pe minut tinind cont ca de ani buni se foloseste benzina amestecata cu apa in proportie de 30-50% si folosind reactorul care transforma apa in abur si arde in cilindri datorita putinului combustibil din abur care prin explozie aprinde si hidrogenul din abur si il arde
Se poate inlocui benzina sau gazul din aceea apa cu HHO si daca avem si bujie cu plasma deja avem o masina sau un generator cu randament considerabil Am incercat sistemul cu plasma care produce 3 l/m si folosesti carbuni de baterie si aparat de sudura
Este inspaimintator dar destul de tare ,pacat ca nu rezista carbunii la experiment pentru ca trebuie carbuni de consistenta tare sau ceva folosit la cuptoarele in care se topeste aluminiu .Daca erati mai aproape cred ca puteam rezolva multe din experimente fara sa trecem fiecare prin aceleasi greseli si dupa ce gaseam o solutie care sa merite puteam sa facem fiecare sistemul si sa facem ce vrem cu el ca pamintul este mare daca vrei sa vinzi important este ca poate fi folosit la un generator sa-ti dea curent deci nu numai de pus la masina sunt destule solutiitrebuie doar sa nu ne certam si sa ne intilnim odata toti cu tot ce are fiecare si sa facem permutari aranjamente combinari folosind toate schemele pe care le detine fiecare pe diferite modele de generatoare si atunci vedem care merge si care da randamentul cel mai mare pentru ca este greu ca unul singur sa faca toate sistemele si sa experimenteze si este si costisitor si poate nu da nici rezultate
djasu82
Eu unul m-am gandit sa-mi foloseasca la un motogenerator pentru a produce energie in casa si asa curentul creste , combustibilul la fel. O ardere puternica a amestecului de benzen +vapori de apa se poate face cu o energie mai mica dar totusi foarte puternica pentru a descompune apa. Meyer a dat coltul din cate stiu.
Kinetix daca nu-i bagi tensiune mare in acel montaj realizat de tine nu obti mare lucru la tensiune joasa ai vazut si tu.
Kinetix
Da, asa o fi, dar deocamdata electrozii negativi nu s-au acoperit complet de stratul izolator, asa ca randamentul este inca mic...
Kinetix
E interesant ce spui despre motorul in 3 timpi, dar ideea e confuza inca. Aceasta modificare presupune, pe langa ajustarea avansului, si modificarea camelor pentru schimbarea fazelor distributiei. Asta ar trebui sa detaliezi.
Altfel, cum ar putea fiecare coborare a pistonului sa produca lucru mecanic? Una din coborari este activa (detenta, cu ambele supape inchise), iar cealalta este pasiva (admisia, cu supapa de admisie deschisa)...
djasu82
kenterprise poti pune poze filme numai asa inchizi gura unor moderatori sau altora care comenteaza aiurea. Stai linistit cred ca nici unu nu a scapat aici pe forum sa nu fie loat la misto in toate sensurile . Eu cred ca multi isi dau aere dar in rest totul se duce in jos. Multi cica stiu eletronica dar habar nu au sa cupleze un simplu tranzistor intr-o schema dar sa mai stie si cum lucreaza , cum se scurg curentii prin acel banal tranzistor... multi copiaza schemele dar nu le gandesc evident lipsa de pregatire teoretica. Poate la mecanica e mai usor si se invata mai repede dar si aici fara o baza mai derapezi. Si totusi din aceste derapaje aici nimeni nu te iarta . Noi romanii asa suntem asa vom fi !
klaus
1. Dpdv moderator, clona incalca prevederea art. 3b din Regulament. Si pana nu s-a banat ip-ul respectiv, numai clone au curs pe aici.
2. Tot dpdv moderator, un anumit nick incalca prevederea art. 3 lit. c din acelasi regulament.
3.
QUOTE(kenterprise @ 15 Jul 2008, 22:01)
Nu cred ca sunt asa de bun la vanzari sa vand castraveti la gradinar iar multi din cei ce posteza aici nu cred ca isi permit o asa achizitie.
*
up.gif
Deci pe scurt: Bai saraciilor...
djasu82
Klaus kenterprise hai sa nu derapam pe alceva va rog chiar va place sa va ciondaniti in contradictoriu ? Regulile sunt facute ca sa fie incalacate fiindca daca nu existau reguli nu se incalcau si gata sa nu mai filozofez tongue.gif
os
Buna seara si voua!

Pariez ca pot sa v-arat ca regulile au fost facute penreu a fi respectate, iar nu incalcate?
kenterprise
@djasu82
Salut!
Raman pe topic.[.. text eliminat de mine (os)]

@moderator
Despre faptul ca m-am clonat, asta e, sa fiu banat!
[...]
rooster
QUOTE(kenterprise @ 15 Jul 2008, 22:03)
Nici eu nu stiu electronica dar m-a ferit sfantul de moderatie cum da acest domn dovada!
Poze am pe ...www.picasaweb.com/moldoveanu.marius


... din ciclul "nu stiu fizica cuantica, dar iaca am montat kitul asta de bomba atomica cu hidrogen si merge sa stiti" ...
Cine ne garanteaza ca in imagini nu e o benzinara in frana de motor sau cu o roata motrice suspendata in aer cu cricul ?
Mai bine pui pe Youtube un film in care sa se vada motorul, cum te sui tu in masina (cu ciorap pe cap sa nu te recunoastem - ca o clona veritabila smile.gif ), si se filmeaza bordul de la pornire si pana la 120KM/h. Si vezi sa se vada si peisajul in miscare.
os
Domnu' Kenterprise,

stai linistit pe bancuta. Daca ai de povestit lucruri care nu fac reclama la ceea ce matale incerci sa vinzi la fraieri, bine. Daca nu - abtine-te.

Chestiunea cu clonele (ai ai ai ce nevinovat te dai !!) e lamurita, si n-o scoatem de la ciorap ca sa nu zici ca suntem fiorosi. Fii insa constient ca nu ma va impiedica nimic sa-mi amintesc de ea. Da?

In legatura cu baletul pe care-l comiti in legatura cu tot ce nu-ti convine -> vezi paragraful anterior.
djasu82

Rooster bine zici cu filmuletul deci kenterprise daca ai o camera video sau un aparat digital poti trece la un mic filmulet din poze nu-ti dai seama ce e acolo. Sti cum sunt baiati pe forum ca toma necredinciosu si dupa ce afla de la tine iti sar in cap !
kenterprise
[ editat de mine, os]
QUOTE
Moderatori, banati-ma!

Cu cea mai mare placere. S-a rezolvat.
djasu82
Pe yutube iti faci cont te inregistrezi si dupa aceea poti incarca rapid un film maxim 1gb de comprimat til comprima servarul de pe yutube. Nu te supara pe moderatori lasa-i sa supravietuiasca .
free-rider
are cineva o schema pentru plasma la bujie folosind invertor 12-220 O schema functionala ca am facut rost de invertor 12-220 1000w si am si un motor de dacie pentru teste mai trebuie schema, ca ce am gasit pe net sunt ciudate si nu au logica
djasu82
Poate asta are o logica .

24 Jul 2008, 21:43:
Iar diodele sunt de genul by255 si sunt la numar in jur de 25 de diode pe partea cu convertor si 2 diode by 255 pe parte cu bobina de inductie . Nu te sfatuiesc sa folosesti un condensator mai mare de 100uF/400V sudezi eletrolzii la bujie ! Puntea e de 6A /600V.

24 Jul 2008, 21:44:
E incercat de mine si am si pus primul filmulet il gasesti pe totic ori aici ori la aprinderi eletronice!

24 Jul 2008, 21:47:
Vezi ca tensiunea redresata dupa punte o sa fie de ~ 320V aproximativ pericol de eletrocutare biggrin.gif ai grije ca te ingheata mai ales ca ai invertor de 1kW!
CriSTI68
inca ma gandesc cum sa inventat si testat bomba cu hidrogen laugh.gif
bygy007
se ia un rezervor si se pune hidrogen sub presiune , dupa care se face rost de o bomba atomica clasica in care se introduce rezervorul cu hidrogen , si gata tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.