ok, hai sa iau punct cu punct si sa iti explic pe indelete cum stau lucrurile. Cand negi un fapt, ar trebui de fapt sa aduci si argumentele de rigoare. Nimeni nu trebuie sa te creada doar pentru ca asa vrei tu sau asa crezi tu chiar daca nu poti sa contra-ataci. Astept sa-mi dai replica DOCUMENTATA la raspunsul meu documentat.
QUOTE(gotronic @ 4 Apr 2011, 22:56)
Nu reclame de genul de mai jos:
QUOTE(gotronic @ 4 Apr 2011, 22:56)
1. Reduci cu pana la 60% bugetul alocat carburantilor. Acest lucru este valabil atat la condusul urban cat si extraurban. Doar imagineaza-ti cat de mult poti sa economisesti intr-un an.
In momentul in care ai o reducere la cantitatea de carburant injectata in camera de ardere de pana la 60% in conditii de siguranta, e si normal ca acel 60% castig din bugetul alocat la ora actuala sa se regaseasca in buzunarul tau. Vezi in continuare raspunsurile ca sa nu ma repet.
QUOTE(gotronic @ 4 Apr 2011, 22:56)
2. Mareste puterea si performantele autovehiculului tau. Cu cat se arde mai mult carburant cu atat motorul tau se uzeaza si se strica mai repede. Deindata ce treci pe tehnologia HHO vei observa cum puterea si performanta autovehiculului tau creste.
Hidrogenul are cifra octanica 120 fata de benzina unde cea mai buna are cifra octanica 99. Cifra octanica masoara exponential puterea degajata la ardere. Drept urmare, nu e o crestere liniara iar puterea e undeva la de 4 ori mai mare decat la benzina din exemplu. De aici vine castigul de putere de care se vorbeste acolo. Iar prin ardere nu se mai degaja altceva decat apa. In cazul benzinei se degaja si carbon care se combina apoi cu oxigenul rezultant CO2 si CO pe langa carbon necombinat cu oxigen (oxigenul din aer are o puritate de 20%) care nu e suficient sa combine toti atomii de carbon. Nu dau si formula chimica la reactia cu pricina ca nu are sens. trebuie sa inteleaga toata lumea faptul.
QUOTE(gotronic @ 4 Apr 2011, 22:56)
3. Reduce emisiile de CO2. Elimina agentii poluanti care sunt eliminati de motorul tau prin arderea carburantului. Nu este nimic gresit sa facem ceva bun pentru mediul nostru inconjurator. Cu atat mai mult cu cat pastram si mai multi bani in buzunarul nostru.
Luam un exemplu ipotetic ca sa pot explica. Autoturismul tau consuma acum 10l/100km. In acei 10l sunt 10.000 atomi de carbon, ipotetic vorbind. Carbonul se stie ca nu arde (se construiesc cladiri, usi ignifuge, etc din el). Ceea ce arde ca sa produca caldura si putere la autoturism e hidrogenul din molecula de benzina. Molecula respectiva are in componenta intre 7 si 9 atomi de carbon iar de fiecare atom de carbon se leaga 2 sau 3 atomi de hidrogen. Carbonul are valenta 4. Asadar, ajungem la 10.000 atomi de carbon ipotetic vorbind (numarul e mult mai mare).
Daca consumul tau se reduce de la 10l/100km la 7l/100km, asta inseamna ca in cei 7l ai doar 7000 atomi de carbon care vor fi eliberati in atmosfera prin CO2, CO si C simplu. In realitate, cand dai mai putin carbon cu 30%, asta nu inseamna ca poluezi mai putin si protejezi mediul?
QUOTE(gotronic @ 4 Apr 2011, 22:56)
4. Reduce temperatura din motor. Temperatura din interiorul motorului tau este foarte mare. Acest lucru face ca uleiul sa se arda mai repede, semeringurile sa se deterioreze, etc. Pastrand temperatura de lucru cu cateva procente mai jos, automat se creste durata de viata a uleiului cat si a motorului in sine.
Temperatura in motor creste datorita faptului ca benzina injectata in camera de ardere nu este toata folosita la punerea in miscare a pistonului. Deasemenea, nu toata benzina reuseste sa arda atunci cand scanteia se produce, pistonul incepe sa coboare si pana cand pistonul ajunge in punctul cel mai de jos. benzina se mai arde si in timpul cat pistonul urca si supapa de evacuare este deschisa. Acest lucru produce doar caldura si noxe.
Prin introducerea hidrogenului si scaderea cantitatii de carburant se realizeaza urmatoarele: cantitatea de carburant scade cu 30% in schimb adaugam 1l de hidrogen. Hidrogenul arde tot imediat ce se produce scanteia si antreneaza si carburantul sa arda. Desigur, va mai ramane carburant nears pt ca nu am ajuns la 60% reducere a cantitatii de carburant introduse. Insa, cantitatea de benzina ramasa care sa se aprinda odata cu deschiderea supapei de evacuare este mult mai mica si drept urmare, cantitatea de caldura degajata scade. Astfel se explica scaderea temperaturii motorului. De ce se arde mai greu uleiul si creste durata de viata a motorului miscorand temperatura? La intrebarea asta cred ca poate raspunde oricine care in viata lui a facut macar odata cartofi prajiti asa ca nu insist sa explic de ce.
QUOTE(gotronic @ 4 Apr 2011, 22:56)
5. Inlatura depunerile de carbon din interiorul motorului si previne noi depuneri.
Asta e o intrebare frumoasa. De ce se inlatura depunerile de carbon. Am explicat ca prin ardere se degaja CO2, CO, gaze care se elimina prin evacuare si totodata C (carbon necombinat) care se depune o parte pe cilindrii, pistoane, supape si o parte insemnata care este antrenata de gazul CO2 si CO iese prin admisie si este captat de filtrul de particule la motoarele diesel. Totusi, de ce sa nu se mai depuna? Pentru ca, prin arderea hidrogenului in prezenta oxigenului rezulta apa. Apa datorita temperaturii din camera de ardere se transforma in vapori rapid. Vaporii de apa umezesc camera de ardere dand posibilitatea carbonului sa fie curatat de pe pistoane, etc si aruncat in admisie iar apoi captat de filtrul de particule. cabonul nu are reactie chimica cu apa. In schimb, introducand gaz HHO, adica si oxigen de puritate mare (nu ca cel din aer de 20% puritate), mai mult carbon se va putea combina cu oxigenul si va rezulta CO si CO2 fara sa mai avem depuneri de carbon. Carbonul sub forma de atomi necombinati cu nimic este foarte toxic. Poate profoca moartea foarte rapid, asadar, nu incerca sa mananci.
Sper ca am raspuns binisor la punctul asta.
QUOTE(gotronic @ 4 Apr 2011, 22:56)
6. Zgomotul motorului scade. Datorita faptului ca Hidrogenul arde foarte bine si aprinde totodata si tot combustibilul injectat, motorul va face mai putin zgomot de vreme ce si cantitatea de carburant scade.
Cum de scade zgomotul motorului? E prima data cand imi pun si eu intrebarea asta, insa, am observat ca scade atat la masinile pe benzina cat si la cele diesel. Masina pe benzina la semafor nici macar nu mai aud motorul. Asadar, care este explicatia logica? Am observat ca motorul merge mult mai rotund. Asta sa fie oare explicatia? Deasemenea, o parte din zgomot este dat exact ca la arme: nu in momentul exploziei carburantului sau a prafului de pusca ci atunci cand aerul cald degajat in urma exploziei intra in contact cu aerul rece din atmosfera. Daca am instala amortizoare la masina nu am mai avea zgomot in afara de cel produs de angrenaje prin frecare. Asadar, scazand temperatura in motor, prin arderea hidrogenului se degaja apa, apa care capteaza apoi din temperatura aerului si o scade pana in momentul in care apa se transforma in vapori, de aici si zgomotul mai mic al motorului. De exemplu, eu pot sa tin mana la 2cm de teava de esapament dupa ce am parcurs 400km fara oprire si nu ma ard gazele de esapament deloc. Incearca si la tine dar progresiv incearca sa te apropii cu mana de iesirea gazelor din teava de esapament si lasa gazele sa iti iasa exact in mana.
QUOTE(gotronic @ 4 Apr 2011, 22:56)
7. Mareste durata de viata a motorului.[/i]
Ei, e ca la intrebarea cu uleiul si cartofii prajiti. Acelasi raspuns.
Acum revenind la punctul 1 pentru ca am mai dat niste explicatii pe parcurs. Daca montezi o asemenea instalatie, tot ce o sa observi este o crestere a puterii. Asadar, trebuie un dispozitiv care sa ii spuna masinii tale ca are un surplus de putere si ca nu mai are nevoie de asa de mult carburant. Acest lucru se realizeaza cu ajutorul unui chip EFIE. Daca masina este echipata cu port de diagnoza OBD2, atunci recomand chipurile americane volo performance codate FS2, adica pentru HHO, unde reduce cantitatea de carburant dinamic pana la 60%. E o chestie desteapta si practic intervine intre niste senzori si ECU. Daca nu ai un port OBD2, atunci e mai dificil in cazul in care ai aprindere electronica. Adica, ai un ECU totusi si masina e pe injectie. Aici treaba e mai complicata pentru ca eu nu am lucrat cu un efie pentru astfel de masini. Sunt de cumparat in cazul in care nu vrei sa faci unul ca sa modifici semnalul dat de senzorii de oxigen si debitmetru astfel incat sa ii spui lui ECU ca e ok sa aibe mai mult oxigen acum pe evacuare fata de cat a bagat si ca tot ce trebuie sa faca este sa reduca cantitatea de carburant. In fapt, efie-ul va spune lui ecu ca are mai putin oxigen si il lasa pe acesta sa functioneze ca si cum ar fi in parametrii normali. Daca ai doar aprindere electronica inlocuind un delcou si carburator, treaba e simpla. Maresti avansul la delcou si in acelasi timp montezi alte jigloare mai mici cu procentul cu care doresti sa se reduca consumul de carburant. Dupa ce ai facut acest exercitiu, daca masina nu are suficienta putere, atunci pui un jiglor de capacitate putin mai mare, iar daca tot ai putere suficienta poti incerca cu unul mai mic.
Daca crezi ca am omis ceva si inca mai ai intrebari, atunci da-mi un reply. Stiu ca e greu de crezut insa, in acele momente, te apuca si mai citeste odata documentatiile alea pe care le-am scris eu. Site-ul ala dat ca exemplu dupa cum vezi nu iti vinde nimic si asta ar trebui sa fie primul semn de intrebare ca nimeni nu te pacaleste cu nimic. Acolo iti explica cum trebuie multe detalii. Pe lumea asta mai sunt si oameni care nu cer bani si nu vor bani pe orice rahat cum se intampla in romanica noastra.
Dupa ce ai citit, referitor la prietenii care nu au simtit beneficii, citeste inca odata ce am scris eu si am explicat ca se face si vezi ce anume nu au facut ei. Deasemenea, e foarte important electrolitul folosit. trebuie soda caustica sau hidroxid de potasiu. Altfel, ai alte probleme. Atentie insa la soda caustica pentru ca trebuie inca un vas cu o solutie care sa neutralizeze soda, gen acid boric
. Altfel, vei avea sapun in motor si fara sa faca baloane de sapun pe teava de esapament
asa cum am avut eu in pozele expuse mai sus.
Mult succes.