Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Generatorul de Hidrogen
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
paul_p
QUOTE(Lucian MC @ 26 Feb 2012, 00:56)
totusi un amestec de hho bagat in sistem va mari cifra octanica a masinii,impliciti cuplul.
*

QUOTE(Lucian MC @ 26 Feb 2012, 00:56)
sau facultatea pe care o fac de mecanica mai bine o trimit la coada vacii?
*


Daca tu inca crezi ca o cifra octanica mai mare mareste cuplul, atunci chiar ca trebuie sa trimiti facultatea de mecanica pe care o faci la coada vacii. Ca nu te-a invatat nimic.

QUOTE(Lucian MC @ 26 Feb 2012, 00:56)
Deci puterea mai mare va cauza un consum mai scazut
*


Asta e o alta aiureala colosala. Citesti niste cifre, dar nu le intelegi deloc semnificatia. Iti lipsesc notiuni fundamentale.
Pe bune, incearca sa te mai documentezi un pic si sa nu mai spui asemenea prapastii. Te faci de ras.
Lucian MC
Ok,totusi daca tot le stii asa de bine lamurestema si pe mine ,omul care se face de ras de ce un motor de 1.6 pe o masina usoara scoate un consum mai mic decat un motor de 1.4? Nui din cauza ca motorul are mai multa putere si trage mai usor? Mai explicami si mie de ce la un test dyno un Subaru WRX are diferenta de 40 cai doar din benzina si implicit mai mult cuplu? Bine dacia e dacie si diferenta de 1-2 cai nu se vede la consum . Si la subaru ma refer la diferenta dintre benzina cu cifra octanica de 95 si benzina cu cifra octanica de 99 de la aceeasi benzinarie . Cum poti tu sa imi explici lucrurile astea? Si te rog fii specific si dami si mie sa citesc ca asa din auzite sau din citite is satul de vorbe . Eu aici nu vorbesc de cifre din carti tehnice vorbesc doar din fapte concrete testate si nu aberatii gen uite ce scrie in cartea tehnica. Si da ai dreptate oxihidrogenul arde la o temperatura de 2800 grade celsius doar in amestec pur stoichiometric dar amestecul de oxihidrogen din reactie iese cu puritate de peste 90% nu am apucat sa testez inca la facultatea de chimie ce si cum pentru ca profesorul cu care facem ore nu prea are timp liber dar o sa am timp sa si testez saptamanile astea si iti voi spune exact cat este de pur amestecul . Comprimarea motorului va creste intradevar puterea si va micsora consumul dar totusi fara intentia de a te jigni te rog spunemi ce facem daca am motor turbo spre exemplu? ma apuc frumos maresc raportul de compresie si o sa mearga din parti motorul. E adevarat ca avansul trebuie modificat sau trebuie lucrat in ecu ca sa nu iti dea valori aiurea motorul si sa mearga prost. Da ai dreptate trebuie sa studiez mai mult dar punete in locul unui student in anul 2 ce stiai tu in anul 2 daca ai facut o facultate? Banuiesc ca la cat de inteligent te crezi dadeai lectii profesorilor. Daca nu incerci in viata reala o afirmatie mai bine nu te baza pe ea pentru ca ceea ce scrie intr-o carte nu poate fi intodeauna ceea ce este real. Oricum daca ai vreo carte care mio recomanzi o voi citi cu placere si ma voi cultiva si eu.
liviu05
Citindu-ti in mare graba doar ultimul post, iti recomand cu caldura sa te intorci la orele de gramatica! Si sa nu dai vina pe graba, viteza sau mai stiu eu ce altceva, nu e prmis ca un student de anul al-II-lea sa scrie cum vad eu la tine in post(AGRAMAT). SUCCESURI si sa auzim numai de bine !
Toate respectele mele
Lucian MC
Ok scuza-ma liviu ai dreptate mai trebuie sa trec pe la orele de gramatica dar poti te rog sa imi recomanzi pe cineva bun nu un profesor cu care am facut eu limba romana care venea 5 minute intr-o ora ? Asta-i sistemul de educatie romanesc din pacate si eu sunt doar unul din cei multi care degeaba au facut un liceu si acesta nu i-a invatat mare lucru. Apropo la facultatea noastra ne invata matematica ,rezistenta materialelor si alte lucruri ce nu tin de gramatica ci de formule si calcule
ronny
eu am incercat acum 2 ani si merge , am abandonat dacia ( de fapt o reconditionez asa printre picaturi ) dar sistemul merge , cel putin la mine a mers , am folosit catalizator bicarbonat de sodiu parca ( nu mai stiu exact ca s aproape 3 ani de cand am facut instalatia , acum vreau sa o refac pentru ca recipientul din plastic a cam suferit in 4000 km , a devenit aproape inutilizabil
si ma gandeam tot la un recipient de inox , la fel ca si tolele si pentru distribuirea curentului mai eficient sa folosesc un circuit pwm si un circuit distribuitor , adica sa dau curent individual pe cate 2 placi pentru a scade consumul de curent la o frecventa mai mare , ce sa zic m-ar interesa sa reiau studiul , stiu ca atunci cand alimentezi ceva electric consuma initial mai mult si nu stiu ce economie fac ..... sa folosesc un sistem de inmagazinare energie independent de instalatia si bateria masinii ..... o sa caut in filmele care le-am facut acu 3 ani cand eram la inceputurile acestui hobby
Lucian MC
Ideea este sa fii cat mai atent cand faci placile.Merge foarte bine ideea cu slefuirea si mentinerea placilor functionand intr-o solutie de electrolit 24 de ore si dupa aceea sa le montezi cu manusi chirurgicale. Ca sa poti sa le folosesti fara baterie poti folosi o sursa de pc daca ai vreuna ,firele galbene sunt pe 12 v si faci un sunt intre firul verde cu cel negru si ai sursa de curent imediat. Bineinteles sa pui o siguranta de maxim 10 amperi sa nu arzi sursa.
Vasul poti sa il construiesti tu din placi de inox sudate si pe urma il vopsesti ca sa nu iti faca contact cu caroseria ca sa il poti folosi si pe acesta la electroliza.Eu am incercat cu termosuri de inox de 2 litri cu placi in interior si am pus ca - si termosul si producea mai mult . Placile poti sa le pui si in serie ca sa poti sa le folosesti non stop cu curent la inalta frecventa doar sa calculezi sa ai 1.24 volti intre 2 placi ca ,peste vei fierbe apa fara efect. Distanta intre placi eu in experimentare am folosito de 0.5 mm cu distantiere de plastic.Multi sunt inca sceptici de utilizarea avioanelor si cum fratii wright erau considerati paria la vremea lor asa suntem si noi considerati,dar vremurile astea ne obliga sa fim inventivi. Interesant este ca pana acum nimeni nu sa obosit sa faca un randament electrolizei si toti spun ca randamentul este subunitar.....
AndreiMel92
eu nu inteleg altceva. daca apa e h2o , adica hidrogen 2 oxigen 1 atunci inseamna ca la descompunere ar trebui ca hidrogenul sa fie 2/3 din apa. adica la un litru de apa sa obtii 2/3l hidrogen. nu cred ca asa cum se spune , 2/3l hidrogen compenseaza 20-30 litrii de benzina. So : bullshit
Lucian MC
Formula este HHO adica cum ai zis si tu este 1/3 oxigen,dar asta il constitue un avantaj deoarece oxigenul are amestec mai pur decat cel din atmosfera si hidrogenul avand propriul oxidant arde mai puternic.
Nimeni de aici nu a afirmat faptul ca ,cu 20 litri hho gaz alimentezi echivalentul de 20 litri de benzina. Chiar si benzina in gaz devine alt volum pe care inca nu il stiu dar sper sa il aflu. Stiu doar ca un litru de apa se transforma in 1800 litri de hho gaz. Aici intervine un lucru ,HHO este necesar in raport cu aerul pentru un autovehicol in cazul ideal in loc de 14/1 cat este necesar pentru benzina adica 14 parti aer si 1 benzina si hho are nevoie de 27 parti aer la 1 hho deci ai avea randament mai mare. Oricum cantitatea de hho necesara propulsarii unui autovehicol este destul de mare. La un motor de dacia cu tot cu rezonanta ar fi necesare 2 alternatoare de 100 amperi pe care nu stiu daca le duce motorul in conditii ideala sa mai ai si putere de deplasare.
klaus
Sa intreb ceva de masa molara? Sau sa ma abtin?
Sau ce inseamna amestecul stoichiometric?
bucatzel
In plus, de ce ai nevoie si de aer? Hidrogenul ala are brusc nevoie de mai mult oxigen pentru a se recombina in apa?
Lucian MC
Definitie
Masa molară medie a unui amestec e suma produselor dintre masele molare ale componenților și fracțiile lor molare.
Hidrogenul este elementul chimic în tabelul periodic al elementelor cu simbolul H și numărul atomic 1. Este un gaz ușor inflamabil, incolor, insipid, inodor, iar în natură se întâlnește mai ales sub formă de moleculă diatomică, H2. Având masa atomică egală cu 1,00794 u.a.m. , hidrogenul este cel mai ușor element chimic.
Combustie

Hidrogenul gazos (în stare de moleculă diatomică[20]) este extrem de inflamabil și la presiune atmosferică se aprinde în aer la concentrații volumetrice cuprinse între 4 % și 75 %,[21] iar în contact cu oxigenul pur între 4,65 % și 93,9 %.[16] Limitele între care apare detonația sunt între 18,2 % și 58,9 % în aer, respectiv între 15 % și 90 % în oxigen.[16] Variația entalpiei în urma combustiei (puterea calorifică, căldura de ardere) este de −286 kJ/mol:[22]



Iar amestecul stoichiometric.
http://www.intercontrol.ro/Automatizari/introducere.html
Mai invat si eu nui problema klaus toti avem de invatat in viata asta. Daca sunt lucruri lipsa experientei le voi gresi nu ma supar daca ma corecteaza cineva si chiar il rog sa imi aduca la cunostinta si cunostintele lui in domeniu ca sa nu mai fac aceeasi greseala a 2a oara

6 Mar 2012, 14:39:
Si pentru bucatzel nu ai nevoie de mai mult aer decat in cazul in care reiese asa zisa apa oxigenata H2O2.
klaus
Este clar totusi ca amestecul ala stoichiometric se refera la amestecul de greutate, nu de volum?
Lucian MC
da,asta stiam de la lectiile de chimie de la facultate.

6 Mar 2012, 15:29:
Mersi shade. Eu am aplicat zilele astea un patent la osim pe chestia asta. Un inverter 40 v pe 200 A cabluri de fi 20 care erau ale inverterului folosind 2 stabilizatoare de tensiune (u7830 si u7810) am adus tensiunea la 10 volti stabilizata pentru pwm si la 50 amperi tot designul scotea 25 litri pe minut si la 100 aproximativ 56 desi nu stiu de ce sa intamplat chestia asta ,important este ca eu am facut o camera de ardere etansa si hidrogenul avand propria sursa de oxigen nu sa stins flacara si cu 56 litri pe minut,8 flacari de aproximativ 3 cm am reusit sa incalzesc sectia parintilor de productie care are aproximativ 200 mp dar pe principiul centralei termice obisnuite doar ca nu mai evacuez gazele de ardere ,ele fiind doar vapori de apa deci nu mai pierd caldura in exterior aiurea. temperatura ajunsese de la 11 grade celsius la 25 in aproximativ 4 ore timp in care cu toti consumatorii(lucram la alte proiecte cu flex de putere si mai multe inclusiv sudura) am consumat 6 kw. Dupa asta am refacut designul pe care il testez acum si incerc sa il perfectionez ca sa fie cat mai estetic si cat mai sigur in cazul unei scapari de hidrogen de asta folosesc acum in experimentare teava de inox sudata . Bugetul fiind mic avansez usor usor dar dupa patanie am facut totul si am trimis la osim la indemnul unui profesor cu care am discutat si a vazut si el cum reactioneaza ca sursa de caldura .Electrolitul a fost bicarbonat cu putin vin(cam 200 ml la aproximativ 10 litri de apa)
liviu05
QUOTE(Lucian MC @ 6 Mar 2012, 08:12)
Ok scuza-ma liviu ai dreptate mai trebuie sa trec pe la orele de gramatica dar poti te rog sa imi recomanzi pe cineva bun nu un profesor cu care am facut eu limba romana care venea 5 minute intr-o ora ? Asta-i sistemul de educatie romanesc din pacate si eu sunt doar unul din cei multi care degeaba au facut un liceu si acesta nu i-a invatat mare lucru. Apropo la facultatea noastra ne invata matematica ,rezistenta materialelor si alte lucruri ce nu tin de gramatica ci de formule si calcule
*


Dupa cum imi aduc eu aminte, a scrie corect d.p.v.gramatical se invata in clasele primare!
Poate ca ma insel, am terminat cele 4 clase primare de vreo 40 de ani si memoria ma mai lasa!
Poate nici RM nu mai stiu ca am facut in anul III prin 1984 si iarasi e o gramada de timp.....
Dar a scrie corect este totusi un lucru care denota-atunci cand nu il faci corect- ca ai trecut prin scoala ca "lebada pe ape, intre trestii sa se culce..."
GEABA si MS si ALGAD si RM si Chimie si OM si cate altele.
Intr-o cerere adresata cuiva, nu reiese ca ai invatat cum se calculeaza grinda cu zabrele, ca un carlig este o grinda de eagala rezistenta sau cum se calculeaza randamentul ciclului Carnot..
Si inca ceva, ai auzi sau ai folosit in viata ta o rigla de calcul? Dar o abaca? Poate minicalculator?
Scuze, acum ai computer la purtator, nu mai trebuie sa inveti nici tabla inmultirii sau ceva formule!
Ai vazut cumva pe ultimele sute de metri ale vietii camioanelor de la Brasov amortizoarele de zgomot amplasate in spatele cabinei, pe verticala asa ca la Americance?
Pe acelea eu LE-AM CALCULAT din p.d.v al amortizarii zgomotului. si chiar au fost omologate, au circulat pe camioane exportate un UE
Respecturile mele
ionijhonnie
@ liviu05

Stimate Domnule Liviu

prin toate forumurile romanesti vad foarte multi chibiti orgoliosi ce fac tapaj pe chestia cu gramatica si cu multe alte sabloane antiproductive.

Desigur acestea sunt regretabile, dar dincolo de aceste clisee poate veti avea amabilitatea sa observati ca Domnul Lucian MC in pofida acestor greseli, totusi incearca sa faca ceva. Acest stimabil tanar este animat de unele intrebari si ne cere sa impartasim din cunostintele si experientele noastre pentru a se edifica asupra unor chestiuni.

Poate cu putin noroc, chiar si noi vom putea invata ceva nou...

Daca dumneavoastra nu reusiti sa vedeti padurea din cauza copacilor, cu regret, va rog sa va reanalizati opinia de mai sus intr-un mod cat mai obiectiv si mai ales daca nu aveti nimic bun de spus.... atunci poate veti reusi sa va abtineti.

Va multumesc pentru atentia acordata.

cu foarte multa stima si respect pentru varsta si studiile dumneavoastra.
stabil777
Nu mai are nimeni nimic practic?
Lucian MC
De facut se tot face practic,dar multi sunt prea obositi sa ii auda pe altii ca e imposibil cu obiectul in fata functional... Daca vrei iti dau un document facut de mine in privat sa iti faci ceva simplu si functional pe baza unei carcase de filtru de apa de centrala.
$$ilvviu
Pune-l aici, poate mai sunt doritori de teste.
paul_p
Ce anume e functional, ca nu se intelege?
Lucian MC
Tot sistemul este functional si merge chiar ok,Dar este un mic schepsis care il poti face sa ii maresti randamentul total. O sa il postez maine seara sa il mai editez putin. Ideea principala este ca poti injecta si abur in motor facut fara prea mult efort ,in ideea ca poti face o mica spirala de cupru bine prinsa de galeria de evacuare astfel incat toata caldura pierduta in evacuare sau o mare parte o transformi in energie chimica... In fine e mult de explicat dar gurile rele de aici care stau in fund in fata la pc toata ziua si doar comenteaza in loc sa experimenteze si sa vada cu ochii lor adevar o sa zica ca e imposibil, din partea mea maine voi publica documentul si care vrea sa il experimenteze il va experimenta si care nu va visa in continuare la benzina sau motorina mai ieftina. O mica intrebare am pentru geniile de aici: De ce daca peste o cana de ulei care a luat foc arunci o cana cu apa aceasta va izbucni mai tare in flacari cu o temperatura mult mai mare? . Raspunsul eu deja il am dar vreau sa vad ce gandesc mintile luminate care vorbesc doar prostii de termodinamica care inca nu este stabilita exact si tot timpul se fac modificari.
gotronic
Nu ca m-as simti cu o minte luminata, dar acelasi lucru se practica la locomotivele cu aburi pe vremuri cand se introducea aburi pe cosul de ardere. Multi dintre mecanici spuneau ca aburul "arde". Practic se dezvolta o ardere mai mare in cazan. Explicatia mea ("neluminata") este ca prin injectarea aburului in cosul locomotivei, acestuia ii crestea presiunea iesind cu o viteza mai mare pe horn. Dupa asta viteza cinetica a aburului creea o depresiune in cos facand astfel o aspiratie de aer proaspat mult mai mare in focarul acestuia. Acelasi lucru cred ca se intampla si cu cana de ulei. Apa se vaporizeaza brusc, dupa care face o aspiratie de aer exact in mijlocul focului din cana care ardea "normal" cat aer primea prin curentul ascensional format de temperatura uleiului ars. Sunt curios si de alte explicatii.
Referitor la injectia de abur in cilindri acolo as avea explicatie, dar ar trebui sa raspund la o altfel de intrebare. Astept sa vad postarea noua.
Lucian MC
Nu am avut azi timp sa misc un deget si nu am apucat sa editez corect documentul care vroiam sa il fac public.... Explicatia stiintifica care mi-a dat-o un profesor din cadrul facultatii de mecanica este ca la temperaturi inalte apa se disociaza in insasi componentele de baza adica hidrogen si oxigen ceea ce in apropierea unei flacari dupa o anumita temperatura functioneaza ca un catalizator ce mareste puterea reactiei. Am mai vazut aceasta explicatie la mai multe emisiuni de televiziune gen Mithbusters si asta e explicatia mea in mod minimalist.
paul_p
QUOTE(Lucian MC @ 27 Aug 2012, 23:16)
Explicatia stiintifica care mi-a dat-o un profesor din cadrul facultatii de mecanica este ca la temperaturi inalte apa se disociaza in insasi componentele de baza adica hidrogen si oxigen ceea ce in apropierea unei flacari dupa o anumita temperatura functioneaza ca un catalizator ce mareste puterea reactiei. Am mai vazut aceasta explicatie la mai multe emisiuni de televiziune gen Mithbusters si asta e explicatia mea in mod minimalist.
*


Asta e o ineptie colosala daca te referi la vreo utilizare in auto.
Probabil nu ai inteles tu contextul.
Lucian MC
Posibil da posibil ba. O intrebare simpla si scurta domnul Paul fara suparari.
Oare de ce pasionatii de auto care au nevoie de putere mai mare folosesc un sistem de injectie cu apa in motor? Oare de ce masina in cazul unei ploi ( aici ma refer stric la carburatie ) trage mai bine si se simte altfel la condus? Oare de ce injectand aburi de apa in motor,acesta consuma mai putin si are o putere mai mare. Dami o explicatie stiintifica te rog si nu parerile tale cu explicatii. Motorul auto nu are un randament asa de mare in transformarea energiei chimice in energie mecanica prin sistemul biela-manivela. Aici ma refer la un randament bun al motorului diesel de 45% dar nici acesta nu are un randament mare. Mare parte din energie se pierde prin caldura,iar aceasta caldura poate fi folosita pentru producerea unei energii chimice adica oxihidrogenul. Totusi gura pacatosului adevarul graieste in sensul in care cu un motor clasic adica motor in 4 timpi nu vei ajunge in veci la randament de 100% pentru ca acesta are multe pierderi de energie prin frecari si alte lucruri marunte. Ideea principala a tot ansamblul asta este sa reducem consumul de carburant si de a mari eficienta totala a unui motor. Da intradevar nu poti cu un alternator fie el si de 200 de amperi sa alimentezi un motor inapoi cu carburant oxihidrogen si e chiar imposibil chiar si prin fizica ,dar o mica intrebare am pentru tine din nou. Folosirea farurilor pe timp de zi iti aduce vre-un beneficiu consumului de carburant? Totusi le folosesti. Sunt multe de facut pentru un consum mic si oamenii in mare parte sunt prea lenesi sa mai inventeze ceva pentru ei si considera ca totul vine deodata. Asta e imposibil. Chiar si marele inventator Nicola Tesla a fost considerat la momentul respectiv un idiot si a murit ca un necunoscut populatiei desi mare parte din viata noastra civilizata de acum se bazeaza pe inventiile lui. Trebuie sa ne consultam si sa ne ajutam asta e clar dar totusi trebuie sa admitem ca nu suntem zei si inca nu le stim pe toate noi oamenii. Sunt multe de invatat.
gotronic
Imi dau si eu cu parerea.
1. Nicola Tesla, nu a fost atat de cunoscut decat multi alti oameni de stiinta dintr-un singur motiv dupa mine. El a lucrat mai mult in domenii accesibile doar armatei SUA si platit tot de acestia (deci secrete). Bineinteles ca ce lucra nu se putea publica si nu erau usor accesate de marele bublic.
2. Referitor la "de ce merge mai bine un motor pe timp de ploaie", explicatia mea este simpla: vaporii de apa dupa ce se produce explozia, produc o presiune mai mare in cilindri, dar nu printr-o reactie chimica ci efectiv prin cresterea presiunii prin supraincalzirea aburului produs.
3. Cei pasionati care folosesc injectia de apa in cilindri la masinile lor modificate, este din cate stiu eu doar pentru a raci fortat camera de ardere si supapele deoarece raport de compresie si regimul de lucru al motorului sunt mai mari decat pot suporta materialele folosite (refolosite in general). Asta din cauza negasirii altor solutii la indemana lor.
4. Explicatia ca apa s-ar disocia in timpul exploziei, nu cred sa stea in picioare deoarece din cate stiu eu, ea se disociaza undeva peste 1600 grade. Chiar daca o explozie de benzina ar atinge aceasta temperatura (pentru scurt timp), apa din cilindri face ca temperatura sa scada. Deci daca apa este, explozia o fi mai puternica, dar temperatura mai mica. De aici un randament mai bun (teoretic). Practic sunt multe de analizat aici la care nici eu nu am explicatii de ce nu se foloseste pe scara larga. Probabil apar probleme mari de coroziune la temperaturile alea sau poate chiar diagrama aburului saturat care peste o anumita presiune a acestuia nu ii mai creste presiunea.

LE.
Faza cu farurile, nu am inteles.
bygy007
barem stii cu ce s-a ocupat tesla? si care este aplicatia lui cea mai uzuala astazi?
IRONICK
QUOTE(bygy007 @ 28 Aug 2012, 23:36)
barem stii cu ce s-a ocupat tesla? si care este aplicatia lui cea mai uzuala astazi?
*



user posted image

nedumerire.gif
bucatzel
QUOTE(Lucian MC @ 28 Aug 2012, 21:26)
Chiar si marele inventator Nicola Tesla a fost considerat la momentul respectiv un idiot si a murit ca un necunoscut populatiei desi mare parte din viata noastra civilizata de acum se bazeaza pe inventiile lui.
*



Mai tango, ok? Tesla saracu' doarme bine unde e, nu-l mai deranjati cu tot felul de prostii. Printre altele, nu prea l-o considerat multa lume un idiot. Daca in schimb s-ar referi asa cineva la adresa unui inovator de sisteme de alimentare care declara despre un motor de dacie "parca-i posedat" dupa ce a incercat o saptamana sa-l resusciteze, nu m-as mai grabi cu contrazisul.
Lucian MC
Multumesc domnului gotronic de explicatii. Faza cu coroziunea se poate rezolva,coroziunea cea mai mare in cazul asta fiind asupra supapelor si traseului de evacuare care se gasesc din inox deci se reduce riscul.
Cat despre intrebarea ta bucatzel cele mai folosite doua inventii uzuale pe care el a pus bazele sunt curentul alternativ si motorul electric pe curent alternativ. Mai sunt si altele printre care transmisiile radio si cate si mai cate. Ideea este ca pentru vremea lui ideile erau considerate foarte deplasate si imposibile si lumea il credea nebun. Da recunosc ca inca nu le am cu mecanica perfect si nu le stiu pe toate deci mai am si eu problemele mele dar pentru mica ta placere am un parc auto de 6 masini in fata casei din care numai 2 dacii. Deci restul te las in pace sa gandesti ca in afara de dacii niciuna nu are carburatie ci injectie si nu prea am contact cu partea mecanica la ele. Daca ai de gand sa vii cu replici acide mai bine incheie acest topic sa nu se mai trezeasca destepti ca mine sa vina cu idei. Numai bine.
ionijhonnie
Referitor la incalzirea (supraincalzirea) extrem de rapida a apei :

Daca ati sti cate explozii de furnale de otel au avut loc doar pentru ca apa a patruns acidental in furnal.. Exploziile au fost devastatoare, distrugerile au fost insemnate.

Intr-adevar apa se disociaza in elementele primare.

Injectie de apa in camera de combustie se foloseste si la motoarele turbo-reactoare pe avioane la decolare, pentru un plus de putere.
Lucian MC
Mai este un lucru pe care l-am scapat din vedere la discutia cu domnul gotronic. Intradevar temperatura de disociere este undeva la 1900 grade celsius dar la presiune atmosferica. Daca folosim o supapa care sa mentina presiunea si sa dea drumul la o presiune specifica asemanatoare cu supapa de la un boiler dar cu presiune mai mare ,temperatura va scadea mult pentru disociere ceea ce va ajuta cu mult reactia. Adaugand vapori de apa in sistemul clasic intradevar temperatura de ardere va scadea,dar adaugand si oxihidrogen dintr-un generator propriu odata cu aburul temperatura va fi totusi una destul de ridicata avand in vedere ca oxihidrogenul arde undeva la 2800 grade deci cred ca motorul inca va functiona la parametri normali din punct de vedere al temperaturii. Totul este sa folosim inteligenta noastra in scopuri creative si sa ne ajutam nu sa gandim totul imposibil cum se gandea pe vremuri ca omul nu poate zbura sub nici o forma si totusi acum avem avionul si asa mai departe. Trebuie sa fim putin mai deschisi.
LuluMOB
La ce sa fim deschisi, la perpetuum mobile? Reactie de disociere e endoterma, iar energia absorbita e mai multa decat cea pe care o poti obtine arzand hidrogenul rezultat. Se baga in motoare pentru racire. Apa e doar oxigen ars.
Bine, unii nu vor sa priceapa neam...
Lucian MC
Corect randamentul este subunitar si nu am afirmat alt lucru . Dar poate imbunatati randamentul total al unui motor in 4 timpi si scadea consumul. Daca tot esti din iasi si consideri lucrul acesta imposibil,peste 2 saptamani scot masina care este in lucru in momentul asta la tinichigerie din nou pe soselele patriei cu un sistem montat pe ea si te rog sa imi dai anumite explicatii cu aplicatia in fata de ce nu merge si de ce totusi pe masina da randament mai mai mare motorul clasic si ca putere si ca consum desi consumul de curent creste semnificativ.
gotronic
Bateria de acumulator ce capacitate are? (amperaj)!
Lucian MC
La mine are 85 amperi si alternatorul este unul de 50 amperi momentan dar vreau sa pun ceva mai mare pentru ca am si statie pe masina si un sistem audio putin mai potent acum undeva la 300 w pentru mine . Are undeva la 500 Amperi teoretic varful maxim la pornire dar asta nu prea conteaza. Sistemul care il folosesc imi ia la inceput cam 40 amperi in primele 3 minute de functionare dupa care curentul scade progresiv si se mentine undeva la 15-20 amperi.
ionijhonnie
QUOTE(LuluMOB @ 29 Aug 2012, 20:47)
La ce sa fim deschisi, la perpetuum mobile? Reactie de disociere e endoterma, iar energia absorbita e mai multa decat cea pe care o poti obtine arzand hidrogenul rezultat. Se baga in motoare pentru racire. Apa e doar oxigen ars.
Bine, unii nu vor sa priceapa neam...
*




Stimabile, te rugam sa ne luminezi si pe noi cum e chestia asta cu ” apa e doar oxigen ars”... wacko.gif

Cred ca d'aia nu mere perpetuum mobile...

Baiatu'... ai luat bacu' ?
LuluMOB
Hidrogen, taica, hidrogen ars.
Si mai pe burta cu apelativele alea, pastreaza-le pentru cei din preajma ta.
gotronic
Hidrogenul "ars" (oxidat) este acel HHO ars, adica H2O (apa). Oxigenul este si din atmosfera luat, chiar daca nu il ai separat la ardere. (Am luat bacu' ?) smile.gif
LE.
Apa rezulta sub forma de vapori de apa din reactie, nu la PET. (adica nu se vede) wink.gif
LuluMOB
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_%28engines%29

In internal combustion engines, water injection, also known as anti-detonant injection, is spraying water into the cylinder or incoming fuel-air mixture to cool the combustion chambers of the engine, allowing for greater compression ratios and largely eliminating the problem of engine knocking (detonation). This effectively increases the octane rating of the fuel, meaning that performance gains can be obtained when used in conjunction with a supercharger, turbocharger, altered spark ignition timing, and other modifications. Increasing the octane rating allows for a higher compression ratio which increases the power output and efficiency of the engine. Depending on the engine, improvements in power and fuel efficiency can also be obtained solely by injecting water.
Water injection may also be used to reduce NOx or carbon monoxide emissions.

Water injection is also used in some jet turbine engines and in some shaft turbine engines, when a momentary high-thrust setting is needed to increase power and fuel efficiency.

Use in automobiles

A limited number of road vehicles with large-displacement engines from manufacturers such as Chrysler have included water injection. The 1962 Oldsmobile F85 was delivered with the Fluid-Injection Jetfire[5] engine, which, incidentally, shares the title of "the world's first turbocharged road car" with the Corvair Spyder. Oldsmobile referred to the water/alcohol mixture as 'Turbo-Rocket Fluid'. Saab offered water injection for the Saab 99 Turbo. With the introduction of the intercooler the interest in water injection disappeared, but today, water injection is also of interest because it can potentially decrease nitrogen oxide (NOx) emissions in exhaust. The most common use of water injection today is in vehicles with aftermarket forced induction systems, such as turbochargers or superchargers. Such engines are commonly tuned with a narrower margin of safety from detonation and hence benefit greatly from the cooling effects of vaporized water.
ionijhonnie
QUOTE(LuluMOB @ 31 Aug 2012, 07:33)
Hidrogen, taica, hidrogen ars.
Si mai pe burta cu apelativele alea, pastreaza-le pentru cei din preajma ta.
*




Asa e... am fost malitios .
Sper ca nu ti-am stricat ziua.
bucatzel
QUOTE(ionijhonnie @ 31 Aug 2012, 05:58)
Baiatu'... ai luat bacu' ?
*



Foarte sec. Daca n-ai argumente, practici sportul linistii, nu misto-uri discutabile. Expresii de genul celei de mai sus le tolerez o singura data.

Si sincer, chiar daca "oxigen ars" nu-i tocmai chimic corect, ideea din spate era destul de clara.

paul_p
Oricum, sunt unele opinii care te fac sa te intrebi daca cel care le-a emis a luat bacul.
Cum ar fi, de exemplu, ineptia cu apa care arde in motor.
Pe un alt forum am citit chiar ca apa nu se foloseste la stingerea benzinei tocmai pentru ca arde. O aiureala similara a emis si aici cineva referitor la apa turnata peste uleiul care arde.
bucatzel
Apa turnata peste uleiul aprins arde si ea. Am experimentat acest lucru cand eram mult mai tanar.

Bine, explicatia logica e doar ca vaporii de apa provocati relativ instant ridica amarnic vaporii uleiului ala extra-incins, expunandu-i la un volum mai mare din atmosfera (cu tot cu oxigenul sau proaspat aferent), creand o bila de foc de mai mare frumusetea. Chestii intelese mai tarziu, cand am mai priceput si eu cu ce se mananca mecanica, presiunea, dinamica fluidelor si alte trebi similare. Oricum, parintii n-au fost foarte incantati cand au vazut tavanul din bucatarie.
krapcarasu
peste ulei nu disociaza,practic nu arde, este doar un catalizator, iar injectata in cilindri raceste amestecul si il face mult comprimabil , da posibilitate turbinei sa bage mult amestec
Andrei C.
Doar o curiozitate: Care e temperatura vaporilor la ieșirea din motor în cazul rulării pur pe amestecul rezultat din electroliză. Din câte înțeleg se consumă apă și curent și iese din motor aceleași cantitate de apă consumată => probabil diferența de temperatură a apei poate explica randamentul necesar regenerării curentului folosit + mișcarea mașinii (în cazul în care iese mult mai rece decât a fost inițial)... sau poate este ceva efect special al exploziei unui amestec benzină + O2 + 2H (în cazul în care doar în amestec merită)?
ionijhonnie
Gazul Brown , sau HHO, sau H2 O2, cum vreti sa-i spuneti, este un combustibil veritabil. Se poate folosi chiar si la sudura metalelor greu sudabile cu oxi-acetilena.

Acest HHO introdus in camera de ardere simplu va avea aproximativ acelasi comportament ca si vaporii de benzina va rezulta lucru mecanic. Numai ca din ”arderea” acestuia vor rezulta vapori de apa si nimic altceva.

Am spus ”arderea”, deoarece aceasta ”flacara”, aceasta oxidare, nu creeaza atat de multa plasma in domeniul vizibil ci este mai mult in domeniul invizibil ochiului uman.
Si deoarece la obtinerea HHO a fost nevoie de ceva electricitate, normal ca si la reactia inversa se va obtine o reactie chimica - electrica.

Daca in camera de ardere se introduce HHO pe langa alt combustibil, normal ca la iesire vom avea un amestec de vapori de apa, noxe plus compusi derivati din combinarea acestora.

Din punct de vedere al balantei energetice:
energia electrica + Apa disociaza si rezulta Gaz Brown.
Gazul + carburant fosil prin ardere rezulta lucru mecanic + noxe + vapori de apa.
Lucru mecanic o parte se transmite la roata, o parte se transforma in electricitate, iar o alta parte se pierde prin frecari.

Plusul necesar de energie se obtine din aportul de combustibil fosil !

Asa ca nu este nimic fantastic.

TARGET-ul acestui topic este de a gasi o solutie tehnico-economica viabila care sa ne ajute sa reducem cat mai mult posibil consumul de carburant fosil.

Nimeni nu tinteste sa realizeze Perpetuum Mobile.
Asa ca va rog lasati deoparte fobia de utopii si nu mai filozofati in van.

Va rog lasatii pe cei ce vor sa faca ceva sa poata comunica intre ei.
Si eu vreau sa invat ceva nou.
krapcarasu
eu am impresia ca tu nu intelegi ca energia se conserva, ideea e sa ajungi la rezonanta , altfel nu rezolvi nimic, din contra pierzi energie.
Legatura chimica dintre hidrogen si oxigen este f puternica si este nevoie de o cantitate de energie electrica f mare pt a o rupe, energie pe care motorul o produce, ca asa pui o baterie f mare si o freci toata ziua in casa sa o incarci, practic mergi pe energie electrica adusa din afara sistemului.
gazul HHO de care spui e defapt apa disociata in componentele ei, un amestec de hidrogen si oxigen de fapt 2H2 + O2, dar in aplicatiile auto nu se foloseste decat hidrogenul, nui asa?
Deci daca nu se ajunge sa se elibereze hidrogenul cu o cantitate minima de electricitate, adica la o frecventa de rezonanta, nu se face nimic util
paul_p
Mare-i gradina lui dumnezeu!
Lucian MC
Ca sa obtii energie din electroliza mai multa decat bagi e practic imposibil. Dar randamentul creste foarte mult daca folosesti curentul in trena de impulsuri dreptunghiulare si calculezi foarte bine celula dar si asa nu depasesti in cel mai bun caz 92% . Oricat am incercat sa depasesc acel prag imi e imposibil deci e practic imposibil sa obtii mai multa energie decat bagi dar profiti de un mic avantaj pentru ca alternatorul oricum produce curent si creaza franare motorului pentru accesoriile noastre gen faruri, mp3 si alte minuni care sunt prea obosit sa le enumar. Ideea principala este sa folosim cat mai bine oxihidrogenul ca,catalizator pentru benzina si astfel sa reducem consumul de carburant. Ca o simpla idee soda caustica(NaOH)+Aluminiu in apa =soda caustica + Oxid de aluminiu si ca produs rezultat este hidrogenul dar reactia este undeva la 70 la suta eficienta totusi poate fi viabila daca reusim sa controlam parametri chiar si la un simplu calcul -aluminiu =4 lei kg in iasi la remat de cumparat pentru cunoscatori si benzina 6 dar multe tampenii de astea nu duc decat la discutii contradictorii si la nimic creativ din partea multora. Daca ne-am folosi mintile in scopuri creative chiar si prostesti pana la urma am descoperi si alte cai de a face lucrurile.
bygy007
intrebare ce consum de benzina ai la 100km/h in 100km?
si cita economie faci cu dispozitivul in functiune? in 100 km?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.