Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Generatorul de Hidrogen
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
pcostica
nici eu nu am reusit mare lucru!Mai mult gaz se produce un CC decat in impulsuri!Electrozii i-am facut din teava de inox de fi60 mm exteriorul si fi57 mm interiorul lung175 mm cu doua distantiere de poliamida intre ele .Se pare ca trebuie ca electrozii sa aiba o capacitate bine definita in functie de frecventa de lucru(nu stiu cum se calculeaza asta!)
Bafta!
djasu82
Impulsurile trebuie modulate cu tensiuni mari peste 130V , eletrolizorul se comporta ca un condensator . Parca Bob Boyce a facut un mic mixer in care moduleaza 3 frecvente cu o tensiune de 150V. Daca nu se gaseste transformator toroidal se poate face pe un traf de ferita normal E-E de 150-200W iar restul e simplu convertorul si generatorul de impulsuri . Apropo nu obti mai nimic din 3-4 placi la eletrolizor, oare ionniculae cate placi sau cate tuburi a folosit , poate ne spune si noua il rugam frumos.
Kinetix
pcostica, uite AICI un calculator pentru capacitatea electrica a unui electrolizor, valabil pentru electrozi placi. Conteaza si permeabilitatea relativa a apei folosite (distilata, de robinet, cu adaos de catalizatori, etc). Atasez si un calculator pentru electrozi tevi.
Numarul de perechi de electrozi se calculeaza in functie de voltajul aplicat. Pentru 12-14V ai bateriei pot fi montati 8-10 electrozi. Pe fiecare spatiu dintre un electrod pozitiv si unul negativ trebuie sa avem 1.6V-2V. Daca e mai putin - generarea de gaz e mai mica, iar daca e mai mult - se incinge electrolitul.
Daca se pun 8 electrozi intercalati (4 pozitivi si 4 negativi) se formeaza 7 "spatii" pe care cad 1.7-2V la alimentarea de la bateria masinii.
Daca se foloseste voltaj mai mare, se poate mari numarul de electrozi.
Nu diminuati importanta prepararii electrozilor, pana se formeaza acea depunere alba, care va garanta, cumva, cresterea randamentului sistemului electrolizor.
djasu82
Si cum se prepara eletrozii ? In fine eu pentru inceput merg pe tuburi de cupru in numar de 60 adica 120 de tuburi intercalate.
pcostica
in pdf.D9 de la inceputul topicului se afla o metoda de preparare a placilor sau daca vrei in lb. romana:http://www.ovidanie.evonet.ro/Diverse/D9.doc
Bafta!
otonel
Vad ca este din ce in ce mai preocupata lumea de generatorul de hidrogen
Eu personal nu am facut marii progrese,pana acuma am electrizorul la care am modificat distanta intre placi de la 3mm la 1,5mm si a crescut un pic productia de gaz,am observat si ca daca este amplasat eselctrizorul intr-o zona cu vibratii electroliza decurge mai bine pentru ca se desprind mai bine bulele de pe placi dar nu am masurat inca cu cat creste cantitate de gaz produsa
Cu circuitul electronic am ramas blocat pentru ca nu gasesc un tranzistor MOFSET iar echivalentul ce l-am gasit ii foarte scump pentru experimente
Kinetix
Bravo, otonel. Da-i inainte.
In locul tranzistorului din schema, foloseste cu incredere un IRF740, montat pe un radiator. La mine merge foarte bine tipul asta, si nu a costat decat vreo 5RON.
La tine s-au acoperit electrozii cu depunerea alba, sau inca nu?
Neaparat sa masori si productia de gaz, pentru a putea face calculul randamentului sistemului.
Succes!
otonel
Nu am observat sa se albesca placile parca sa depus ceva pe ele dar nu s-au albit.
Am citit undeva ca exista un aliaj de Al care reactioneaza cu apa cu degajare de hidrogen,ma gandesc ca daca am folosi niste electrozi care sa participe si ei la reactie poate am creste randamentul si am micsora curentul
Mersii de informatie ca m-am chinuit o gramada sa gasesc tranzistorul ala s-au un echivalent
brigada_diverse
orice metal, inafara de Platina, Argint , Cupru si Aur re4actioneaza cu apa, rezultand hidroxid de acel metal, si hidrogen.
einstein1984
Intreb si eu, ca prostul: Daca sistemul era viabil, nu il monta vreun producator auto in serie? Ca de redus consumul se zbat toti (downsizeing, presiuni de injectie, hibrizi etc.), mai ales de cand cu cresterea greutatii datorate normelor de securitate pasiva.
Daca armatele de ingineri aflate in solda acelor producatori nu au ajuns nicaieri, ce sanse au cativa amatori pasionati? Si daca pe alte forumuri au realizat unii reduceri de consum (care pun pariu ca sunt asa de mici ca puteau fi lejer realizate prin modificari ale stilului de condus), de ce nu folositi scheme, idei de acolo si cereti aici ajutor?
Pentru mine (si pentru os probabil) conceptul nu merita investigat pentru ca nu e dovedit ca viabil. In inginerie, inainte sa te apuci sa faci un motor de 80 000 CP, intai faci calcule pana dovedesti ca merge (la voi inca nu am vazut asta, ba din contra), apoi faci un motor mic, de 1 CP ca sa dovedesti teoria fara sa cheltui multi bani, si abia apoi te apuci sa faci unul mare.
Deocamdata, toata bajbaiala asta a voastra nu e deloc organizata si numai printr-un imens noroc va duce la ceva util.

Pe de alta parte, daca pui apa in niste otel topit la 1600 de grade, ai parte de o disociere extrem de rapida si exploziva. In camera de ardere se ating 2000 de grade. La restul va mai ganditi si voi.
Kinetix
einstein, dragut din partea ta sa ne numesti "amatori pasionati". Multumim.

Cu privire la ideea propusa de tine, cred ca e faina. De fapt, am intalnit un subiect de discutie pe vreo doua forumuri legat de acest subiect. Se pare ca sunt vreo 2 "hobbysti" care realizeaza arderea hidrogenului si oxigenului imediat dupa desfacerea lor in camera de ardere, datorita temperaturii mari de acolo.
Deci in camera de ardere se intampla totul:
- admisia de apa pulverizata in cilindrul incalzit
- comprimarea amestecului si vaporizarea completa a apei
- disocierea si aprinderea/arderea gazelor produse prin "bombardarea" cu plasma (o descarcare exploziva la nivelul bujiei).
Cititi despre asta in PDF-ul atasat, spre sfarsitul lui.

De ce nu activez pe un forum strain? Pentru ca nu cunosc limba engleza la nivel de termeni tehnici prea bine si mi-ar fi un pic mai greu sa ma exprim... blush.gif
Dar cine stie, poate ca mi-ai dat o idee...

Mult succes colegilor mei pasionati!
djasu82
Si ca sa produci acea energie la bujie oare nu trebuie o bobina puternica ? Am citit pe undeva ca trebuie modificati segmenti si pistoanele cu ceva ceramic ca sa reziste la temperaturi foarte inalte si mai ales la rugina fiindca prin explozie rezulta apa corect ?
Kinetix
Nu e nevoie de o bobina foarte puternica. Surplusul de energie necesara vine prin folosirea acelui invertor care debiteaza pe bujie, in paralel cu bobina de inductie. Am propus o schema asemanatoare la topicul "Aprindere electronica", doar ca acolo nu e un invertor, ci un oscilator cu 555 care incarca un condensator la 350V, pe care apoi il descarca pe bujii in paralel cu scanteia normala. Toata problema sta in gasirea diodelor potrivite.

Chiar daca rezulta apa din proces, apa aceea va fi sub forma de vapori si la o temperatura foarte mare, astfel ca nu se indeplinesc conditiile pentru ruginirea elementelor de otel.
Valt3r
Legat de productia de hho M=KxIxT masa de hho este egala cu constanta electrochimica inmultita cu intensitatea curentului si unitatea de timp.Nu conteaza suprafata placilor atata timp cat poti manevra amperajul.
Electroliza are loc cind se aplica o tensiune de cel putin 1.47 v si de aceea se pun 7 celule in serie.Pe fiecare celula va fi o cadere de tensiune de aproximativ 2v si o celula cu 2 v la borne prin care trece 10A va genera hho la fel cu o celula la care se aplica 12v si 10 A.Diferenta este ca , caldura disipata de cea la 2v va fi Q=UxI 2x10=20W pe cand cea cu 12v Q=12x10=120W.
Deci ce materiale rezistente la coroziune sa folosesc si unde le gasesc (sau la ce sunt folosite).Am incercat cu nichelina.Este foarte buna dar se dizolva repede.
Foaia de inox 1m/2m costa in jur de 4 mil de lei .
Astept raspunsul vostru .Multumesc anticipat.
Poza este ca idee ..(ar trebui mai multe placi si mai apropiate)
PS Pentru individul care se tot chinuie sa ne convinga ca muncim degeaba ...Ne lasi sa ne facem damblaua? Diezel cand se chinuia sa faca motorul pe motorina ,radeau de el
si ii spuneau ca motorina e buna de stins focul. Bafta...
&NR=1

Cine vrea sa vada modul de gandire al marilor companii sa urmareasca filmul Who.Killed.the.Electric.Car.2006.NTSC.DVDR.RoSubbed-FL
os
Auzi - eu sunt "individul care va convinge ca munciti degeaba".

Fa-mi "numai" placerea si comunica-mi rezultatele cind ai sa finalizezi lucrarea. Eu am prezis undeva spre inceput la ce o sa se ajunga... mai... Diesel (asa, cu "s" nu cu "z" - dar desigur asta e doar o chestie de nuanta).
djasu82
Ia nu va mai certati si disociati apa cu plasma fiindca e mai simplu de realizat pur eletronic.
Logan Prestige
Pentru toti "tovarasii" de suferinta...pot sa va spun ca guvernul romaniei a copiat initiativa guvernului american de a lua problema foarte in serios. In momentul de fata firma **** din Romania a facut toate studiile si cercetarile in legatura cu implementarea combustibililor nefosili pe motoarele termice in special folosirea gazului hidroxi (gaz Brown). Toate raspunsurile la intrebarile dvs legate de aceasta alternativa le gasiti la firma ****...care este randamentul? care sunt consecintele? ce se intampla cu motorul? date, diagrame, filmulete, le gasiti acolo...eu am studiat si ce va pot spune este ca este ceva miraculos. Guvernul american a preluat toate datele de la un inginer si ce va pot spune este ca acest sistem a fost deja implementat, armata americana avand in dotare un model de HUMMER care foloseste exclusiv gaz Brown. **** mai are in dotare si un aparat de debitat care foloseste tot gaz Brown si **** Otopeni are in productia sa un model de aparat de sudura care foloseste tot gaz Brown. Firma **** este prima firma romaneasca care distribuie si monteaza modele de generatoare de gaz Brown pe automobile....asa ca nu va mai certati degeaba...fac altii mai destepti si mai ingeniosi treaba in locul nostru...romanul a fost din totdeauna geniu la bagat bete in roate...iar daca vreti curent suplimentar pe masina...uitativa la mootrul magnetic produce de 6 ori curent decat consuma...asa ca lumea se va schimba.
--------------
Denimirile firmelor inlaturate de mine, userul are suspendare o luna (pentru postarea denumirilor firmelor asa din prima).

Postarea ramine mai ales datorita partii cu "motorul magnetic".
einstein1984
Ce teapa! [link indepartat de mine - tocmai fiindca e teapa] de 2800 de ron bagi la benzina...........!
otonel
Valt3r tabla de inox poti lua de la o cuva de masina de spalat care cred ca are o tabla destul de buna pentru asa ceva sau de la tacamuri etc
Nu prea cred in solutii minune cum ar fi motoare magnetice etc dar cred ca se poate realiza reducerea consumului cu ajutorul electrolizei
emircea
Cred ca pentru simpla informare putea fi lasat numele de la firma aceea romaneasca, cu mentiunea 'fara intentia de a face reclama', mai ales daca pune ceva date la dispozitie pe site. Altfel, interventia moderatorului mi se pare indreptatita.
djasu82
Eu am spus ca incerc zilele acestea disocierea apei cu plasma . E bine otonel biggrin.gif ca la toti va place sa tineti secretul bine ascuns , aseara am aflat la un amic ca baga de mult apa in motor incantitati mici si parcurege peste 800 km cu viteza de 120km/h. Ce sa mai zic bafta ... eu plec la cumparatde piese daca ma ard cu plasma bafta mea .
pcostica
nu asule!Nu suntem secretosi asa cum spui tu doar ca asteptam ceva rezultate concludente, ca sa-ti incarc memoria fara rost nu are farmec, mai bine fierb in suc propriu iar cand mi se incurca circuitele cer parerea pe forum(fara rusine).Secretul de care spui tu este bine ascuns pe net sau prin ale parti.
Bafta!


djasu82
Eu zic ca acel secret sta in mainile noastre si trebuie sa sti doar unde sa cauti . Acesta tehnologie se aplica din 1927 a fost descoperita de un italian si dupa aceea implementata de nemti. Dupa primul razboi mondial multi ingineri din germania au plecat in america si acolo au dezvlotat si mai mult. Oare prin descoperirea si punera la punct a instalatiei se prabuseste pretul la petrol .... ma tot intreb.
pcostica
mai bine ....nu te intreba!.....
djasu82
Eu azi am realizat plasma care poate disocia apa , pe langa acest fenomen am observat ca daca adauga o picatura pe eletrozii bujiei apa incepe sa fiarba si sa degaje hidrogen si oxigen fiindcase creeaza bule . Acest fenomen a fost realizat fara sa activez si partea de generare a scantei pe bujie . Adaugand scantee pe bujiie acele bule au explodat rapid flama e alba Curentul absorbit prin montaj a fost la impuls de 10A iar in sarcina de 4-5A stabilizat. Zic ca plasma face toata treaba si e mult mai simplu de realizat.
CriSTI68
QUOTE(djasu82 @ 4 Jul 2008, 18:33)
Eu azi am realizat plasma care poate disocia apa , pe langa acest fenomen am observat ca daca adauga o picatura pe eletrozii bujiei apa incepe sa fiarba si sa degaje hidrogen si oxigen fiindcase creeaza bule . Acest fenomen a fost realizat fara sa activez si partea de generare a scantei pe bujie . Adaugand scantee pe bujiie acele bule au explodat rapid flama e alba Curentul absorbit prin montaj a fost la impuls de 10A iar in sarcina de 4-5A stabilizat. Zic ca plasma face toata treaba si e mult mai simplu de realizat.
*



the mad scinentist smile.gif dupa ce termin cdi-ul ma apuc si de un mic bubbler smile.gif
djasu82
O sa aruncam motoarele de daci in aer biggrin.gif partea interesanta e ca la injectie o sa fie si mai simplu doar trebuie modificat avansul daca se introduce doar hho gaz sau vapori de apa. Momentan plasma e buna pentru aprinderea cat mai buna a benzenului sunt curios cat de bine se imbunatateste mersul la motor daca folosesc asa ceva . Sper sa nu dea tata masina inca ...
Re : trebuie urgentata treaba cu hidrogenul sau cu plasma astia sunt nebuni scumpesc din zi in zi benzina baieti ce faceti astept raspunsuri de la voi .... Mere cu placutele de inox ? sau merem pe plasma ....
Kinetix
Cu electroliza in impulsuri de frecventa sonica/ultrasonica (Dave Lawton, Stan Meyer) merge un pic mai greu.
In primul rand este necesara prepararea electrozilor care dureaza si cateva zile, deoarece trebuie parcurse cicluri succesive pana la formarea acelei depuneri izolatoare pe electrozi.
In al doilea rand, este nevoie de dimensionarea/ajustarea circuitului electronic pentru a lucra la frecventa de rezonanta a electrolizorului. Si asta cere timp pentru tatonare.
Pentru obtinerea acelei plasme la electrozii bujiei nu e nevoie decat sa realizezi circuitul electronic si sa il pui pe masina. Merge din prima, dar este mai periculos, asa ca necesita masuri de protectie/izolare suplimentare.
In ce ma priveste, ma aflu in faza prepararii electrozilor. Plictisitoare treaba!... a scapat.gif
djasu82

viteza e mult prea mare ca sa se observe plasma dar va spun ca e alb pe varfurile eletrozilor e o flama foarte puternica abia daca potisa te uitila ea si bubuie foarte tare.
Valt3r
Cand se obtine H si O cu ajutorul plasmei nu cumva HHO ul arde deja acolo sub apa?
djasu82
Arderea se produce cu o explozie si mai mare ... trebuie sa fac rost de un motor mic in 4 timpi pentru a perfectiona sistemul , e mai simplu decat sa stai sa produci hidrogen si oxigen in eletrolizor. Aici trebuie apa sa intre in motor sub forma de vapori . HHO il voi face cat de curand sa arda , nu vreau sa ma joc direct la tensiunea de retea 220 fiindca nu am separator si ma pot eletrocuta. Asadar foi folosi tot invertorul care imi poate asigura instant 1000W .
bygy007
cred ca de transformator de separare ai auzit , nu? este un transformator cu raportul 1/1 wink.gif
djasu82
Am auzit stai linistit bygy mai bine zi si tu sa inteleaga lumea alimentezi traful la 220 si obti pe iesire tot 220, dar la ce sa ma complic sa stau sa caut si sa mai pierd aiurea vreama. Am un traf puternic care imi asigura 600W si pot cupla usor invertorul printr-o punte de 50A.
free-rider
Eu sunt din Buc si sunt interesat de acest gen de combustibil.
Ma bucur ca nu sunt singurul si pacat ca nu ami exista cluburi cum erau cele de navomodelism sau mai stiu eu ce ...dar asta era acum 20 ani. Asa poate era mai usor sa combinam toate ideile si sa facem ceva eficient .Unde-s multi puterea creste si ma refer si la bani si la idei.
Am mai deschis aceasta discutie si pe un site si la del ca si aici au vnit baietii destepti cu formule si cu tot felul de explicatii care mai de care mai distructive fara sa incerce sa inteleaga ca anumite persoane au facut si a brevetat si chiar au fost omoriti pentru ca au ignorat asa zisele legi care deja sunt depasit.nu cred ca intra in calculul acelor legi rezonanta si fuziuna la rece . Logic daca prin electroliza consumi cu 10 elementi 20A si prin rezonanta cu 10 tuburi duble consumi 0,5 A discutia despre eficienta ca nu ai cum sa produci mai mult decit scoti pica.Printr-un singur calcul de putere o sa vezi diferenta de consum.
Referitor la baterie alternatorul scoate pina la 500W pe care in cursul zilei nu ii folosim dar ii folosim pe timpul noptii si bateria nu se descarca.
I=p/u 500w/12v=41,6A Pe care pe timpul zilei nu-i folosim.Acum sa facem un calcul daca 10 tevi prin rezonanta consuma 0,5A 40/0,5=83 de astfel de sisteme care sa alimenteze masina fara sa afecteze bateria.Problema este ca nu este nevoie decit de cele 10 bare de inox ca sa poti sa mergi pentru cxa Stan Mayer nu este idiot si fuziunea la rece este ceva real tinind cont ca in 93 sa discutat despre asa ceva si a disparut brusc din atentia omului de rind ca sa nu cumva sa fie pusa in aplicare.Puteti sa urmariti filmul Explozie in lant unde tema este fuziunea apei adica exact ce se discuta aici si tot acolo se discuta de fap[tul ca nu trebuie data omenirii ca atunci nu mai ai nevoie de curent gaze sau benzina adica de nimic.Tu daca ai vinde curent gaz sau benzine ai fi deacord? Fza precum nu ai cum sa scoti mai mult decit investesti este valabila la descompunerea hidrohenului si la compunerea lui in H2O ADICA DACA BAGI 2V CA SA-L DESCOMPUI O SA AI 2V SAU MAI PUTIN LA REIMBINARE.De aceea este folosit pe post de baterie la masinile hibride pentru ca se incarca de la peco si mai dai si bani pe el Este singurul care scoate cit bagi cu alte cuvinte este folosit ca baterie fara sa mai fie nevoie sa depinzi de priza.Pe linga sistemul asta cu hidrogen foarte multi folosesc aburul amestecat cu 25-50% combustibil pentru a ajuta la descompunerea si ar derea lui in cilindri.Dar nu a incercat nimeni sa foloseasca apa in carburator si un sistem de vapotizare la intrarea in cilindri care se obtine trecind o teava de la toba prin teava care duce la cilindri si impreuna cu dispozitivul de hidroliza se poate obtine ceva eficient tinind cont ca bomba cu hidrogen este foarte periculoasa in apa pentru ca se intimpla acelasi lucru ca in cilindri adica o sa descompuna si o sa arda si hidrogenul din vaporii de apa si asta ca sa eliminam definitiv benzina si daca mai adaugam si sistemul cu plasma cred ca avem o bomba gata de pus in aplicare ,mai trebuie sa infiintam clubul oamenilor care vor sa fie arsi pe rug pentru ca pamintul este rotund si nu patrat
logan1.5dci
Ca si altii astept si eu finalul, oul de aur. biggrin.gif
Chiar daca stiti, repet , asa o chestie pentru protectia voastra, a experimentatorilor.
Hidrogenul in amestec cu aerul atmosferic este explozibil !
einstein1984
La fel si vaporii de benzina. Si?
logan1.5dci
Si ce?

Si de bomba cu benzina nu am auzit. Si vroiam sa le spun sa aiba grija.

Si atat!
Ca nu vreau sa stric topicul oamenilor.
djasu82
Multi vorbesc si putin experimenteaza iar aceia sunt loati la misto evident adevarul trebuie tinut sub tacere oare si pe forum se practica omerta ? Multi o practica pentru a scoate bani de la alti e clar dar acel tip cu siguranta nul v-a duce capu fiindca a loat de la altu inventia si tot asa ...
free-rider
incercati rezonanta pe sisteme cu tevi pentru randament.Nu cred ca este valabila si la tabla .Eu am folosit si 16 elementi si nu sunt suficienti si amperajul este destul de mare de aceea vreau sa incerc si cu tevi si cu sistemul de rezonanta in final cred ca o sa combin si aburul pentru eficienta maxima
djasu82
Poate vrei sa spui de acest reactor din poza , e interesant .
pcyp cyp
Va salut pe toti si va felicit pentru tot ce faceti....
Eu, fiind un amator , m-am documentat de pe net si de pe forumuri si am confectionat un generator de gaz brown (hidroxid) si am facut ceva teste pe masina (mentionez ca am logan 1.4MPI). La 20A ,cu motorul pornit am avut o productie de ~ 0,6 l/min. cam putin...dar asta e. Urmeaza sa fac un circit pulsator reglabil intre 5KHz si 25 KHz.
Citeva poze si un filmulet..

Numai bine.
Kinetix
Salutare, pcyp.
Foarte fain montajul electrozilor. E pe principiul cu electrozi neutri, nu-i asa?
Daca vei folosi doar electrolizorul pe Logan, s-ar putea sa nu obtii nici o reducere de consum...
Pentru ca ECU sa nu suplimenteze cu benzina (anuland avantajul electrolizorului), va trebui sa realizezi un mic montaj electronic de suplimentare a semnalului sondei lambda, pentru a "pacali" calculatorul. Este vorba de montaje gen EFIE, COSM sau variante mai simple.
Mult succes!
pcyp cyp
Va salut,
Intradevar azi am facut ceva teste cu generatorul montat pe logan. Am parcurs ~ 40 km si .....surpriza.... biggrin.gif Nu am observat nici o schimbare la consum... Oricum mari sperantate nu am avut tot din cauza senzorului de oxigen...
O problema: senzorul de oxigen e chiar la iesirea din blocul motor pe evacuare ,nu?
De aceea va rog care stiti sau cunoasteti vreo schema de "pacalit " senzorul de oxigen....
Sau poate sunt off-topic....
Va multumesc anticipat

Numai bine.
djasu82
Trebuie cuplat calculatorul masini la un laptop cu softul aferent pentru controlul tuturor functiilor si vei rezolva problema. Acuma durerea de unde soft se stie doar ca are un prte de peste 900 de euro.
Kinetix
djasu, este mult mai simplu decat pare.
Nu ai nevoie de soft si nu modifici nimic in ECU. Doar intrerupi firul de semnal de la sonda lambda si intercalezi un montaj de suplimentare reglabila a voltajului ei.
cyp, atasez si niste scheme de astfel de montaje, destul de usor rezlizabile.
Sonda lambda genereaza un semnal cam de 0.2V-0.9V. Valoarea medie de 0.45-0.5V este interpretata de ECU drept "amestec optim". Se prea poate ca, prin introducerea de HHO in admisie, sa scada aceasta valoare trimisa de sonda, astfel ca ECU va interpreta asta ca "amestec sarac" si va trimite un pic mai multa benzina pentru a corecta amestecul. Astfel se pierde economia potentiala de combustibil, pe care generatorul de hidrogen ar putea-o aduce.
Pentru a preintampina aceasta situatie, in paralel cu folosirea generatorului de gaz, se intercaleaza montajul corector si se regleaza astfel incat sa suplimenteze valoarea semnalului trimis de sonda cu cateva sute de milivolti.
Mult succes!
djasu82
Dar avansul nu il mai poti modifica doar cu soft... Si de unde isi da seama de un reglaj foarte bun ? ai trebuie bujia color tune daca nu se dispune de softul adecvat.
Kinetix
Da, ai dreptate cu privire la reglarea avansului.
Totusi, datorita cantitatii mici de gaz introdus in admisie, necesitatea de a modifica avansul este posibil sa fie neglijabila.
djasu82
Deci daca sonda lambda citeste o mai mare cantitate de oxigen la iesire injecteaza mai multa benzina daca citeste o cantitate mai mica de oxigen reduce presiune la pompa de benzina implicit injectia are un timp mai mic. Acuma oxigenul arde cu hidrogenul si cu benzenul oare dupa ardere ce rezulta ?
pcyp cyp
Multumesc pentru scheme.
Un lucru nu inteleg. cred ca la diferite turatii ale motorului sonda lambda transmite diferite valori la ECU. In cazul EFIE, va functiona cu o valoare fixa sau tot se va modifica?
Oricum trebuie realizat montajul. Lucrez cu fratele care deja a comandat piesele (integratul vine mai greu...)
Va anunt cind am noutati.
O discutie pe aceiasi tema:
http://forum.softpedia.com/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=367655&st=360

Numai bine.
djasu82

ma incanta ideea daca facem rost de un motogenerator in 4 timpi pentru incercari... eu nu-mi pun masina la bataie daca nu sunt sigur . Iar pe plasma .... urmeaza...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.