Am cumparat Ignisul in 2018 cu lichidul de frana proaspat schimbat, asa ca l-am lasat in pace.
Au trecut 4 ani, cam mult chipurile, stiu ca se recomanda schimb la 2. Insa raman la parerea ca uzura lichidului de frana depinde mult de cat se merge cu cotineata. Incalzire - racire, efect de pompaj cu atmosfera, contaminare cu apa, d-astea.
Pasii...
Am ridicat conserva.
[attachmentid=1628139880]
Am imbalsamat cu degripant aerisitoarele, n-am poza.
Apoi am pus bidonul frumy, langa vas, pentru poza.
[attachmentid=1628139881]
Ca sa se inmoaie alea, mi-am facut de lucru.
[attachmentid=1628139882]
Galben - vaselina.
Albastru - ulei de lant d-ala bun, cumparat prin 2010 si pastrat doar pentru ocazii speciale.
Vazusem o postare pe grup, ca cica e musai a se face chestia asta periodic. Asa c-am facut, dar nu erau murdare sau agatacioase articulatiile mele.
In schimb, efect nedorit - merge sesizabil mai usor schimbatorul, iar eu nu-s fan.
Scos japitza la plimbare, periat inainte.
[attachmentid=1628139883]
Scos lichidul din vas cu seringa si tub, turnat lichid nou.
In ideea c-a trecut suficient timp...
Desfacerea aerisitoarelor, toate pentru cheie de 10, facuta cu inelara cu clichet, ca sa am suprafata multa. Erau cam stranse/intepenite, si m-am mirat putin, trecusera doar 4 ani.
Doar caaaaa......
Dreapta spate e in poza, cea mai indepartata, cea cu care am inceput drenajul.
[attachmentid=1628139884]
Adica pe fund lichid verde si apetisant, scos din vas. Ce curgea din venele masinii era galben. Suprapunerea cu iarba verde e doar coincidenta, m-am uitat din toate directiile.
Adica, mai exact, nemtii din servis si-au batut steguletul de Iris/Ingrid/uatevar. Schimbasera doar lichidul din vas in 2018, o tampenie inutila, cum lichidul de frana nu circula, ce e in vas e doar compensator.
Au si nemtii nesimtitii lor.
De data asta am drenat jumatate de litru, n-am mai vrut resturi de lichid nou, ca n-am ce face cu el. Pozele-s in ordine.
[attachmentid=1628139885] [attachmentid=1628139886] [attachmentid=1628139887] [attachmentid=1628139888]
Capisoanele de protectie, toate in stare buna. La sugar parca am schimbat cateva.
Dupa strangere si acoperire, fas-fas cu apa si detergent de vase.
D-aia se schimba lichidul de frana, pentru ca suge apa din aer si o baga-n conducte, pe care le transforma-n oxid de fer.
Sunt sanse tare bune sa fi fost lichidul original. Nici prin caput nu mi-a trecut, ca-l schimbam in 2018...
[attachmentid=1628139889]
Ar mai fi uleiul de motor la asta, are 5kkm acum, dar mai ramane, ca nu e turbo. Si antigelul, 4 ani. Poate prin august, ca acu-s lefter, inca platesc la transmisia aia.
Atat de lefter, incat premiera: am curatat filtrul de aer al sugarului.
[attachmentid=1628139890]
Filtrul e de tip umed.
Folosit racleta pe pliuri, scos multa mazga neagra, amestec de ulei cu praf.
Batut de pavele, suflat la 6bar, batut iar.
Problema-i ca se sufla si uleiul, nu cred ca e ideal.
Experiment, never again. Filtrul se schimba, or putin peste 10mii km, la mine inseamna o data la 3 ani. Voi comanda din state vreo 3, sa ajunga 10 ani. Dar la iarna.
Inca astept finala aia, verific zilnic ebayul