Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Impreza WRX SW 2002
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311
Gabryel.GLN
Asa arata si cele de BMW E60, discurile pe fata au 324 mm, iar cele de pe spate 320 mm. Poti gasi mai mari pentru 535, au 348 mm pe fata.
Victorine
Au ieșit fantastic portfuzetele. Tablele alea au mai multe roluri, dar cred că cel mai simplu a fost să le zică dust shields. Mai protejează de căldură elementele de cauciuc din imediata vecinătate, limitează stropirea discurilor cu apă sau pietre, unele sunt profilate să tragă aer în mers pentru o răcire mai bună. Dar în principal cred că au rol de protecție a discurilor de mizerie. E drept că dacă mergi mult pe forestiere ca Agrig, pot fi și capcane de pietre. Nu poți pune orice lighean decupat, că tre să aibă o anumită grosime și nervuri ca să nu vibreze. Cred că se poate și fără ele, dar și bricolate de la alt producător, eventual japonez. Așa arată ale mele, dar probabil sunt mici pentru ce-ți trebe ție. Însă sunt și toyote mai mari ca a mea wink.gif
https://www.autopieseonline24.ro/toyota/aur...pire-disc-frana
Agrig
Problema fara ele apare cind frinezi tare si in fata e o balta si ajunge pe discurile incinse un val serios de apa...atunci se cam indoaie ca apa cea mai multa ajunge pe partea neprotejata de janta.
Nu mai spun ce fain e sa frinezi si sa ai discutile ude...
Muttley
QUOTE(Gabryel.GLN @ 9 Oct 2022, 06:39)
BMW E60, discurile pe fata au 324 mm, iar cele de pe spate 320 mm.
*

Eu am 326 fata si 316 spate (parca), dar nu mai ating discurile, sunt prea unse si ambalate. Or daca pun placa dedicata 320-ului, as iesi cu +2mm in plus pe raza, absolut neglijabil. Deci par a fi fix ce trebuie cele din poze. Nedumerirea-i pentru a 2-a poza, ca apare un pret sus si altul jos. Vinzi piese, sau care-i faza?


QUOTE(Victorine @ 9 Oct 2022, 09:13)
... protejează de căldură elementele de cauciuc din imediata vecinătate, limitează stropirea discurilor cu apă sau pietre, unele sunt profilate să tragă aer în mers pentru o răcire mai bună. ............Cred că se poate și fără ele, dar și bricolate de la alt producător, eventual japonez.
*

Se poate bine-mersi fara ele, insa ma pasioneaza bucata ingrosata, motiv pentru care le voi folosi totusi. De BMW, nu vad de ce as dori de japoneze. Sunt niste table si atat, cum ziceam, initial ma gandeam la oala de gatit din inox. Nici macar nu glumesc.
Faza cu racirea nu stiu daca se aplica aici, fiind etrierul in spate la mine. Cel mult evacuare aer, nush, dar nu mi se pare critic pe spate.
Mai e si faza cu stropirea cu apa, dar eu nu prea merg pe ploaie, decat daca ma prinde si n-am de ales, cum am patit la drumul de Grecia. Si cred ca, totusi, ajuta sa nu intre praf la saboti. Praf de frane intra oricum.

Bun, asa arata tablele de pe fata dupa electroliza si perie cu apa. S-ar putea ca dupa perie de sarma sa arate mai rau, dar e duminica, si se revolta astia, deci alta data. Daca raman totusi intregi, eu nu voi sti sa-mi explic. Poate din cauza ca rotile fata isi iau cea mai putina sare, fiind primele. Mister cum de au scapat. Repet, aparent.

[attachmentid=1628142857]

Ca fapt divers, am maturat acum, ca aseara era intuneric si balta, dar am facut poza asta inainte.
Asta este electroliza. Cea mai mare descoperire a umanitatii... huh.gif

[attachmentid=1628142858]

Pun si poze cu platourile spate, ca pana acum nu cred c-au fost. Se vad si captorii ABS pe care nu reusesc sa-i dau afara. Deschiderea de 320mm, aferenta discului de 316. Deci o tabla de disc de 320, cu o deschidere de 324... Why not?

[attachmentid=1628142859] [attachmentid=1628142860]

M-am uitat indelung la portfuzete, cat erau inca agatate, mai exact la suprafetele pe care, daca ar fi sa reproduc piesa noua, ar trebui sa le curat de vopsea. Si cred ca nu curat nimic.
- flansa de rulment de fata se poate aseza si pe cativa microni de vopsea, desi suprafata aia e cel mai usor de curatat, cu masina de slefuit. Deci doar pe asta, cred c-o jumulesc.
- alezajul de rulment fata la fel, daca rulmentul intra cu joc, n-are niciun rost. Daca intra presat, pun peria de nailon pe ea. Sau daca intra presat, cu atat mai bine, ajuta vaporii aia de vopsea.
- amortizoare, brate, etriere. Sa se fixeze pe vopsea.
- capete de surub, unde e cazul. Sa se cojeasca vopseaua, si sa ramana acolo, jumulita si strivita.

O ultima uscare la soare astazi, apoi intra-n casa.

[attachmentid=1628142863] [attachmentid=1628142864]

Mi-au ramas de cosmetizat astea si un cardan pe care inca nu-l am.

[attachmentid=1628142865]

Realmente a super-scazut gramada, ma mir si eu.
Dupa ce le voi fi terminat pe toate, abia atunci fac cu atentie lista.
Marty
Ausma, de ce nu te duci la nenea ala de mi-a facut mie bratele stergatoarelor, sa ti le sableze si sa le vopseasca electrostatic?
L.E.: La tingirile alea anti-praf ma refer.
Muttley
Pai de ce as mai plati sablarea daca le-am facut deja siupa?
Electrostaticul ala deja nu mi se mai pare vreo sfaraiala.
Marty
Pentru c-arata pestrit rau de tot! Alterneaza zone curatate de rugina cu zone vopsite. Ma-ndoiesc c-o sa le scoti tu toata vopseaua la jmingler... Macar da-i-le sa ti le sableze si vopseste-le tu.
Muttley
Pai vezi m-ai anurma tablele de jug. N-a iesit toata vopseaua, dar aia care a ramas, s-a agatat cu incapatanare, aia e de apreciat si pastrat!
Marty
Sa pui gard de jur imprejur "zona istorica protejata"
Gabryel.GLN
QUOTE(Muttley @ 9 Oct 2022, 13:32)
Eu am 326 fata si 316 spate (parca), dar nu mai ating discurile, sunt prea unse si ambalate. Or daca pun placa dedicata 320-ului, as iesi cu +2mm in plus pe raza, absolut neglijabil. Deci par a fi fix ce trebuie cele din poze. Nedumerirea-i pentru a 2-a poza, ca apare un pret sus si altul jos. Vinzi piese, sau care-i faza?

Nu vand piese, asa apare pe site-ul de la elit, pretul cu care le iau eu si cel "recomandat" de ei pt revanzare.
Muttley
Ma gandeam zilele trecute cand naiba o sa termin cu harburile astea, si nu ma refer la transmisie. Culmea, Ignisul imi mananca zilele cel mai tare, Subaru pe bune ca nu cere nimic, mai niciodata.
Sa vedeti faza...

De vreo luna sau p-acolo, mi se pare ca farul stang bate cam jos. Farurile fiind reglate de mine, la perete, cand am luat masina, 2018, deci clar era ceva problema, ca prea brusc, prea consistent.
Ma duc adineauri sa-mi iau biscuiti, imi reamintesc de problema, iar la intoarcere parchez cu botul la garaj, sa salt farul stang. Eu chiar credeam ca s-a rupt ceva prin el, si a cazut vreo oglinda, sau ce are p-acolo. Sau am imbatranit asa rau in astia 4 ani incat trebuie reglaj nou.
Bun, aliniam eu de zor copaia, si vad pe usa garajului ca fasciculul stang se plimba sus-jos, desi eu abia oprisem. Am zis ca e balans, dar de unde naiba balans, ca masina e lemn, nici cand urc/cobor din ea nu misca. Totusi fac manevra de inapoi, frana brusca, nimic. Dau sa cobor, fasciculul se plimba iar. Cu deosebirea ca de data asta aud si motorasul de pozitie lucrand. Siderare totala, n-are rost sa zic.
Dau de buton...

[attachmentid=1628142874]

...de pe 0 pe 1 si inapoi pe 0, ambele fascicule se plimba normal, ambele motoare bazaie normal. Dupa cateva secunde, ala stang iar incepe sa se agite haotic, ba sus, ba jos, cu miscari la fel de haotice ca durata sau directie. Gen terminator calcat de tren, de i se plimba ochiul ala rosu fara noima. Imi lasa impresia ca nu se poate hotari intre 0, 0.5 si 1.
Ma duc in garaj dupa jprei de contacte, ala se tot agita aleator p-acolo. Am stropit la motor, am desfacut cu chiu si cu vai butonul, l-am balacit si p-ala. Problema persista. Ca urmare am scos mufa din buton, pe ideea ca acolo nu corodeaza, fiind la interior.

E genul de reglaj set and forget, dar poate vreodata merg cu portbagajul plin, si o sa vreau sa le dau mai jos, sau ceata, sau gropi, deci as remedia. Eu chiar folosesc reglajul ala, nu foarte des, dar il folosesc.
Ah, si n-am mai patit vreodata, la nicio masina, sa nu functioneze ceva. Dacie inclusa. Chiar ar fi o premiera, si ma afecteaza emotional.

Cu alte cuvinte, va rog, ce naiba are?!? blink.gif
MyKe89
Adică ai curățat potențiometrul și face la fel?! Alt bOton.
Muttley
Ce potentiometru? Ce-i ala? huh.gif
MyKe89
Ai zis că ai desfăcut butonul. Ce are înăuntru? Sau doar l-ai scos din bord?!
Muttley
Scos din bord, ca sa ajung la moopha.
MyKe89
Fă-l bucăți, spală-l cu spray de contacte (sau alcool izopropilic) și zi-ne cum e.
Agrig
Ala stiu ca n-are 2 cursoare pentru far stinga dreapta...are doar o iesire, trebe verificat totusi.
In mod normal as banui motorasul farului care face figuri in primul rind, cablaj mufe si abia apoi butonul.
psychoo
Si eu tind sa cred ca e ceva legat de acel far.
Motorasul se invarte, dar nu sta pe o pozitie. Nu sunt sigur cum stie pe ce pozitie sa se opreasca, ori ceva switch ori potentiometru dar presimt ca acolo ar fi o problema
Muttley
Imi amintesc vag ca mufa din buton are 3 fire. Asta nu ar insemna ca comanda ambele motorase?
GIC
Nu mai cupla butonul (mufa lui) si verifica asa daca mai misca farul. Macar ai o idee de unde sa pornesti.
Muttley
Am scris, asta am facut.
cj98czh
motorsaul care ridica sau coboara farul este de bai ..
Agrig
La tipul acela de masina banuiesc ca sint motorase si reglaj analogic, "potentiometrul" din bord care poate fi chiar potentiometru sau comutator rotativ cu rezistente trimite o tensiune variabila spre comanda motorasului si ala incearca din miscarea bratului pe care este un "potentiometru" sa o egaleze.
E de masurat tensiunea de comanda ce ajunge pe motoras, firul ala ce difera de 0v sau + 12 V sa fie constanta si egala cu a farului ce merge, daca este se scoate motorasul, se curata potentiometrul, refac lipituri si se vede ce si cum mai departe.
Muttley
Eu tot am sa incerc ce zice Myke, sa desfac butonul si sa-l curat.
N-ati raspuns la faza cu 3 fire. In continuare nu ma pricep deloc, dar 3 fire = 1 fir de plus + 2 fire de semnal spre far.

Daca e de la far, problema, acces nu exista, iar eu nu scot bara ca sa scot farul.
YRX
Uite o schema

4 fire la switch sau 3

https://www.pinterest.com/pin/inspire-headl...26273691087339/

Sunt mai multe fire ca trebuie sa-i dai si tensiune invers.

Defectul cred ca e la far, comanda este unitara pe ambele.
Muttley
Nu poate fi vreun releu cu probleme?
YRX
Se poate, nu gasesc schema ta exacta.
Puneti ma si voi schema de la masina lui Mutlley ca d-aia aveti la servici toate cataloagele de pe lume... biggrin.gif
Agrig
QUOTE(Muttley @ 10 Oct 2022, 09:35)
Eu tot am sa incerc ce zice Myke, sa desfac butonul si sa-l curat.
N-ati raspuns la faza cu 3 fire. In continuare nu ma pricep deloc, dar 3 fire = 1 fir de plus + 2 fire de semnal spre far.

Daca e de la far, problema, acces nu exista, iar eu nu scot bara ca sa scot farul.
*



Nu desfaceti nimic inca daca merge un far.
Pai am spus care-s alea 3 fire, ala de 0VDCsau masa, cel de 12Vdc si cel de semnal, acolo difera tensiunea.
Motorasul este in spatele farului si se cam scoate la alea mai vechi fara a demonta mare lucru, e cu cleme.
bmwh548
La buton nu-ti vine comanda individuala pentru fiecare far, e la comun. Daca ala din dreapta e teapan pe reglaj si doar stanga face figuri butonul nu are nimic, nu-ti fa de lucru aiurea.
Ca sa izolezi problema...scoate ambele mufe de la motorase si inverseaza-le (prelungesti cu fire ca sa ajungi stanga-dreapta, izolezi cu banda pe unde improvizezi ca sa nu faci o boacana). Daca inversezi mufele si defectul persista pe stanga e clar motorasul caruia ii arde de hatza hatza si inseamna ca partea de comanda/cablaj nu are nimic.
Agrig
Se desface de pe far prin invirtire, are citeva cleme si o garnitura.
Asa arata:
[attachmentid=1628142921]
[attachmentid=1628142922]
[attachmentid=1628142923]
Potentiometrul linear
[attachmentid=1628142924]
[attachmentid=1628142925]
Prinderea in clema a cursorului potentiometrului linear
[attachmentid=1628142926]
Muttley
N-am cum sa prelungesc firele alea fara alte mufe, ce naiba.
Mai degraba, daca e cum zice Agrig, si e cu cleme, fac cumva loc ca sa ajung la motorase, le scot, le inversez.
Dar la vara, cand schimb bratele fata, burdufuri de planetara, vopsesc jantele de iarna la pistol acasa, si altele. Lista lunga, dar acum am o transmisie de dat cu oja.

Multumesc, Agrig. Pare simplu rau, si foarte usor de reparat chestiile alea electrice, electronice, sau ce hram or purta wacko.gif
Marty
As aprecia ca la masinuta ta este plusul permanent, comanda fiind data de o masa. In prima faza m-as gandi ca e din potentiometru, dar bmwh548 a explicat foarte pertinent ca nu e cazul sa te-ndrepti spre el. In cazul asta, vezi c-ai un fir care-ti da la masa, urmareste cablajul si vezi unde e ros.
Muttley
QUOTE(Marty @ 10 Oct 2022, 13:11)
... vezi c-ai un fir care-ti da la masa
*


Am facut tocanita, daca la asta te referi. Sau e cu cratima? huh.gif
sobolan
@mutli : tot citesc p-aci....chiar e de admirat ceea ce faci,serios....eu sunt un mic copil pe langa tine,stiu ca esti pe felie de cand cu dacia,prin 2004 sau wtf....dar pune si tu in pana mea o poza cu dacia.....fa-i un jurnal de bord,stiu ca era,te-ai "retras", ce ai facut,ai sters......reorganizeaza up.gif
Marty
QUOTE(Muttley @ 10 Oct 2022, 13:13)
Am facut tocanita, daca la asta te referi. Sau e cu cratima?  huh.gif
*

Ai trecut de siupa, ai ajuns la felu' 2?


10 Oct 2022, 13:23:
Ah, sa nu uit... firele care-ti pleaca din potentiometru, se-nfig intr-un calculator si din acolo pleaca spre faruri, deci problema e intre ala si far. Vezi sa nu fie mufele aluia corodate.
bmwh548
QUOTE(Muttley @ 10 Oct 2022, 13:09)
N-am cum sa prelungesc firele alea fara alte mufe, ce naiba.
*



N-am idee cum arata mufele alea, dar banuiesc ca se gasesc niste papuci care sa intre in ele. Daca se scot usor motorasele atunci fa manevra asta. Nici nu trebuie sa le bagi in far (ca oricum probabil plasticul e cu "cheie" stanga dreapta), doar alimentezi si te joci din reglaj, vezi ce fac motorasele.
Muttley
Cel mai bun film de pe iutub, m-am uitat de 2 ori.
E despre cati bani intra-ntr-o tigaie, iar cand tragi linie, constati c-ai facut o mare, MARE enormitate de greseala.

https://youtu.be/AyFzjp0hwm4
Victorine
Finalul: "You could never understand..." walks away biggrin.gif
tatabobu
"Man maths", și are sens întotdeauna pentru cel care face socoteala. De-aia am eu o Elantra din 2002 care a costat 3500 de euro plus interiorul celei vechi.
Muttley
Am zis sa bag o cautare.

Asta imi sugereaza problema in amonte de motoras. Cablaj sau intrerupator.

[attachmentid=1628142938]

Asta nici nu-mi mai sugereaza nimic, e cam la obiect.

[attachmentid=1628142939]

Poate incerc sa desfac butonul zilele astea, dupa indicatiile lui Myke.
Victorine
De fapt primul îți sugereaza probleme LA motoraș, nu în amonte de el.
Muttley
Cum asa?
A avut problema, a schimbat farul (motoras inclus), problema a ramas. Adica NU era de la motoras.
tatabobu
1. Faru' nu vine musai cu motor cu tot.
2. Daca era buba la buton, având în vedere că e cu 3 fire, îți dansau amândouă farurile. (Alea trei fire sunt +12, masa și ieșire din potențiometru in trepte)
3. Multimetru 04.gif
Muttley
QUOTE(tatabobu @ 11 Oct 2022, 17:53)
1. Faru' nu vine musai cu motor cu tot.
*


N-are voie sa fie ala atat de tembel. Adica a folosit acelasi motoras si i s-a parut o idee buna sa zica c-a schimbat farul? Refuz sa cred.
YRX
Bobule, pune-i ma schema electrica a circuitului, ca ne dam cu presupusul aiurea. Sa vedem daca are releu de comanda comuna sau controler pe fiecare far.

Muttley, la motorasul de la far cate fire ai in mufa?
bmwh548
Ai zis ca vin 3 fire in "buton". Asta inseamna +12V, masa si "iesirea" (care comunica mai departe o cadere de tensiune care corespunde unui anumit reglaj). Adicatelea in buton reglajul e la comun. Mai departe se face diferentierea.

Zmor io, de cand tot dai search pe net si discuti cu noi scoteai motorasele din faruri si le inversai si faceai ce ti-am zis ieri.
Muttley
QUOTE(YRX @ 11 Oct 2022, 18:14)
Muttley, la motorasul de la far cate fire ai in mufa?
*


Fix trei, m-am dus acum sa numar, am uzat portiera.

Dar sa vedeti o chestie, ca sa intelegeti cat sunt de priceput la fire.
Ma chinuiam eu sa scot mufa, ca sa numar pinii. N-am reusit, si cat ma scarpinam in cap, mi-am dat seama ca pot numara firele care intra-n mufa.
No, asta apropo de ghidusia cu multimetrul de mai sus.

QUOTE(bmwh548 @ 11 Oct 2022, 18:44)
...de cand tot dai search pe net si discuti cu noi scoteai motorasele din faruri si le inversai si faceai ce ti-am zis ieri.
*


N-am ma timp! Sau timp ar fi, da' n-am cum, daca ma suna cleentu' cu electricele...
In uichend!
tatabobu
Na colea:

[attachmentid=1628142945]

[attachmentid=1628142946]

Sau asa, depinde din care varianta a fost tras cablajul la masina ta:

[attachmentid=1628142948]
YRX
Asa mai nene, s-a facut lumina....
Muttley, pe firul verde e treaba si problema e la motoras. Trebuie masurat voltajul comparativ la ambele faruri intre masa si ceilalti doi pini sa elimini vreo treaba pe cablaj, daca nu, motorasul e problema.
Muttley
Flagged. Multumesc!

12 Oct 2022, 10:51:
Pregatitor pentru uichen, cand o sa curat cu peria tablele anti stropire.
Sa le vopsesc cu Hammerite antirugina, sau cu Hammerite de sobe, in ideea ca isi cam iau caldura-n freza de la discuri?
Voi cum ati face?

https://www.dedeman.ro/brasov/spray-email-h...p=0&osa=1&upf=1
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.