Desi au trecut 20 de ani de cand fac postari lungi pe daciaclub (-reno), in lumina recentelor manifestari, ma vad nevoit, hyper-tardiv, sa va dau un pont - nu va intereseaza, n-aveti chef si rabdare, pe motiv de "nu citeste nimeni", treceti peste, chiar e atat de simplu! Nu va obliga absolut nimeni.
Eu scriu aici mult si prost pe timpul meu, pe curentul meu, pe conexiunea mea la net, samd. Prin bunavointa gazdelor forumului ce-i drept, ca e gratis hostingul. Pe autovit dau bani. Banii mei.
Absolut nimic ce tine de urmele lasate pe internet de catre mine nu este treaba voastra. Nimic!!!
___________________
Facut poze fara aparatori, ca alta ocazie ar trebui sa nu se mai iveasca. Sa fie.
[attachmentid=1628148232] [attachmentid=1628148233] [attachmentid=1628148234] [attachmentid=1628148235]
Oi fi eu cu idei fixe, dar e absolut ingrozitoare fara nimic acolo. Accept si alte pareri, ca sunt usor influentabil, poate revin pe calea cea dreapta, ca ma incearca niste sentimente amestecate de nu e voie.
Bun, spatele a mers repede si usor, alea se monteaza si atat, dureaza 30 minute relax, poza in urma. In afara de halul in care se aliniaza cu roata ("vina" mea aici) si calitatea/finisajul/potrivirea surprinzator de bune ale aparatorilor, nimic de semnalat.
Fata, repet, necesita ajustare serioasa. Ele sunt facute pentru Impreza Outback (parca), model fara ornamente de prag. Eu am ornamente de prag, plasticele lungi si negre ce acopera pragurile din tabla.
Ca fapt divers, nu-mi plac ornamentele de prag, mi se par o alegere proasta din partea designului Subaru, pentru ca coboara linia pragului mult, timp in care barele fata si spate n-au fost nicicum schimbate/coborate, si arata ca o matza inscarcinata si cu burta lasata. Dar daca renunt la ele, ma aleg cu cateva zeci de gauri de clips in tabla, deci vor ramane pururi.
Relevant pentru episodul asta insa - aparatorile fata trebuiau decupate dupa forma proiectiei transversale a ornamentului de prag, chestie care ma cam speria, pentru ca odata taiat prost/prea mult, adio 400 lei sau cat am dat pe ele si mai ales adio plan maret.
Ca optiune, aveam ce propuneau americanii de pe nasioc, cutter si dremel, ca sa sfarsesc cu asa ceva. Un pic prea "personalizat" pentru gusturile mele.
[attachmentid=1628148236]
M-am gandit, m-am uitat, am evaluat cu zilele, si am concluzionat ca pentru o proiectie perfecta, taieturile trebuie facute exclusiv pe directia axei longitudinale a masinii. Adica trebuie freza. Neavand freza, m-am uitat la ce am pe aici si am facut una.
[attachmentid=1628148237] [attachmentid=1628148238]
Aparatorile au 2 fixari pe aripa si una in zona de mijloc a aparatorii, pe prag. Cea de pe prag avea sa dispara cu ocazia decuparii. Dar pentru ca aripa are si o a 3-a gaura utilizabila, urma sa-i fac corespondent si pe aparatoare, doar ca sa compensez cat de cat handicapul dat de taiere. Am folosit sablon de hartie, dar si gaurile aveam sa le dau progresiv. Mai intai 3mm, probat, intepat pe masina, evaluat centrarea prin palparea gaurii din aripa cu o sula, mutat axa gaurii, abia apoi gaurire finala la 8mm.
[attachmentid=1628148239] [attachmentid=1628148240]
Frezele mici pe care le montasem initial pe bormasina nu aveau sa functioneze pentru ca erau scurte, iar variatia de "altitudine" a punctului de taiere de pe aparatoare, prea ampla. Adica un contur 3D al taieturii, adica imi trebuia o "freza" mult mai lunga. Burghiul de 4mm avea sa fie okish.
[attachmentid=1628148241]
Si au urmat zeci de alternari "freza" - proba pe masina, repeat. Zeci pe fiecare parte. Aia pentru ca, inca o data, orice greseala, cat de mica, ar fi insemnat game over si revenire la aparatori pres dinainte, reminder
aici si
aici. De fapt, relevant, a durat povestea aparatorilor fata in jur de 10 ore ieri, pauze de bere fara alcool incluse.
Taieturile...
Pentru ca directia taierii era la unghi, marginea taieturii a iesit foarte lata.
[attachmentid=1628148242]
Insa latimea mare e data de un efect advers pe care nu-l anticipasem.
A rezultat un soi de bavura pe partea unghiului ascutit, ca o membrana.
Si aici e cumva funny faza. Eu tot taiam mebrana asta cu un cutter, nu foarte constient. Pana-ntr-un punct total random, in care am omis pasul asta, si m-am dus la masina cu membrana netaiata si am ramas interzis sa constat ca se muleaza pe prag intr-un mod absolut obscen.
In poza e aparatoarea 2. Asa ca am luat aparatoarea 1, deja finalizata credeam eu, si am mai frezat-o o data, doar din dorinta de a obtine membrana aia superba.
[attachmentid=1628148243]
2 Apr 2023, 12:30:Aici e o poza comparativa intre o aparatoare decupata si gaurita si cealalta, neatinsa.
Se vad:
- decuparea;
- punctul de fixare eliminat de pe mijloc;
- punctul de fixare nou.
[attachmentid=1628148244]
Aparatorile au venit cu o punga plina de elemente de fixare, preponderent suruburi mari si grosolane.
In a 2-a poza, montajul asiaticului american, unde se vad holsuruburile imense de pe fata. Holsuruburi, pentru ca se infileteaza in plastic.
[attachmentid=1628148245] [attachmentid=1628148246]
Nu voiam suruburi mari si grosolane, asa ca mi-am comandat din timp o groaza de clipsuri, sa am de unde alege.
[attachmentid=1628148247]
O varianta ar fi fost sa sertizez piulite pe aripile fata, insa sertizare metal pe tabla, imi cam dadea cu virgula pe parte de coroziune, deci eram croit pe clipsuri totusi. In plus, suruburile negre ar fi fost o mare problema, ca nu prea exista.
In cele din urma au ramas clipsurile simple, fara miez, nedemontabile. Sau ma rog, demontabile cu bormasina. Si au ramas alea pentru ca-s de departe cele mai discrete, plate, nevizibile.
[attachmentid=1628148248]
Am folosit totusi cate un surub pe parte, vizibil in poza, pentru fixarea carenajului. Acolo am deja piulita sertizata, pentru ca altfel nu puteam fixa presurile anterioare ce foloseau respectiva gaura.
Ar mai fi de mentionat faptul ca s-au decolorat sau patat (nu-mi dau seama) carenajele, in zonele acoperite de vechile presuri. Cred ca de la spuma activa din spalatorie. Am sa le sparcai cu wd40, vaselina siliconica, habar n-am, poate-si revin la culoarea normala. Sau uit si aia e.
Si cam asta se vede.
[attachmentid=1628148249] [attachmentid=1628148250]
Date fiind imprejurarile, perfectiune. Mai bine de atat e imposibil.
Exista cate o miiiiica distanta fata de aripi, in partea de sus. Eu cred ca decuparile au afectat integritatea structurala a aparatorilor, care s-au blegit cumva, astfel aparand distantele alea. E absolut nevizibil, nederanjant si ok pentru mine.
Iar odata montate rotile si lasata pe sol, a urmat deceptia, explic imediat.
In dimineata asta am sarit direct in garaj si am dat-o afara-n ploaie. Inauntru nu vedeam mare lucru, ca e garajul ingramadit.
Din lateral arata bine.
[attachmentid=1628148251]
Din spate arata rezonabil.
[attachmentid=1628148252] [attachmentid=1628148253]
Din fata arata groaznic si nimic altceva.
[attachmentid=1628148254] [attachmentid=1628148255]
Ce nu-mi place:
- descentrarea fata de roti. Astea nu-s ajustabile, pica in pozitie unica. Eu am ecartament marit si, mai ales, ca aici e grosul problemei, caderi marite. N-au nicio treaba, nealiniere deplina, arata oribil. Spre comparatie,
unde le-am descoperit, arata perfect. Aia pentru ca, in ciuda rotilor iesite maxim, baietica ala are caderi corecte.
- sunt scurte rau. E si normal de altfel, ca daca ai atins una, s-a dus dracu'. Ca sa arate desavarsit dpadv, ar trebui coborata mult, cum e cea din link. Dar asta nu se va intampla vreodata.
Dar...
Sunt dat pe spate de halul in care arata "de acolo, de fabrica". Am stat azi o groaza afara si m-am uitat la chestia asta. E o diferenta totala fata de cele vechi, care sareau in ochi a improvizatie. Asta urmaream, asta am obtinut.
Tot ce mai lipseste e sa ma obisnuiesc cu ele. Daca ar fi sa aleg la rece, in clipa asta le-as pune imediat la loc pe cele vechi, fara discutie, fara retineri. Dar n-am sa fac asta, vor ramane.
Inca o data, diferenta vizuala si de perceptie e imensa, doar chestia asta a transformat harbul din "masina cu modificari" in "masina de pensionar". Pentru mine e incredibil.
3 ore mi-a luat sa scriu aici, am mai scarmanat matza si mi-am facut o cafea in timpul asta, am mai iesit sa ma uit la masina.
Pentru cine-mi tine evidenta.