Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Impreza WRX SW 2002
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311
cj98czh
nu stiu zau .. smile.gif
Muttley
Sa zica el.
cj98czh
cum este este .. pana aici sunt totalde acord cu el, lucru pe care ti l-am si spus .. am scos partea neinteresanta din postul lui ..

QUOTE(axabrt @ 28 Mar 2023, 06:29)
Normal c a scos . Ăla nu era anunț de vânzare ci o oră de proză literara automobilistic lacrimogenă. Că să debitezi cu seninătate și ușurința așa ceva trebuie cel puțin să fii ruda cu Eminescu. Sau sa ai extrem de mult timp liber.  Pe Eminescu îl înțelegeam el avea timp in vremurile lui. Mult timp . Trebuia să facă și omul ceva.
*


einstein1984
Anunturi din alea pun in general barbatii fortati de nevasta sa-si vanda motoretele/ bmwul coupe cu suspensie coborata... El ii arata ca a pus anunt dar nu suna nimeni (din cauza pretului si a descrierii), uite iubi eu incerc sa vand dar nu vrea nimeni....
bucatzel
Daca era in 4 usi, ar fi fost deja maritata in prima ora. Dar si ala caruia ii trimisesem anuntul, a renuntat pe la jumatate.
axabrt
acuma pe bune daca vrea masina cat de cat moderna de ce sa nu ia honda jazz generatia trecuta cu motor de 1.5 130 cp si cutie manuala ?
este o masina destul de mare , are ceva modularitate interioara , este si destul de stabila.
Muttley
Mda......
Muttley
M-ai multe detali la telefon.

[attachmentid=1628148193] [attachmentid=1628148194] [attachmentid=1628148195] [attachmentid=1628148196] [attachmentid=1628148197] [attachmentid=1628148198] [attachmentid=1628148199]

bmwh548
Daca alea-s sudate manual (si ceva imi spune ca da)...jos palaria. Eu nu-s in stare sa desenez banutii aia cu creionul, daramite sa iasa asa.
psychoo
Jesuse, PORN wub.gif
Cand mergi la un itp sa vedem ce iese la masuratori?

P.S. cum ti se indoaie degetul mare asa de mult invers? ohmy.gif L-ai avut rupt sau ceva?
Victorine
Daa, arată țavă! Cât ai plătit și de unde?
Mie mi se pare normal deștu, la mine liber, fără greutate merge așa
psychoo
blink.gif
La mine nici fortat nu merge mai mult de atat
Muttley
=))))))))))))))))))

Nu, n-am avut vreodata rupt ceva.
Halul in care arata teava aia m-a uimit si pe mine. Ma doare ca tre' s-o gauresc, sudez, imbrac.
Victorine, direct de pe saitu' producatorului e luata: https://www.cobbtuning.com/products/exhaust...er-xt-2004-2008
psychoo
De ce s-o maltratezi? Nu e plug-n-play?
Muttley
Bungul de O2 aval, la mine wideband nepretuit pentru softare, ideal e sa fie inainte de catalizator, ca sa citeasca oxigen curat, nealterat. Masina e problema, ca teava e pentru OEM, da.
Adica ar merge pus asa, dar as anula beneficiile wideband.

Iar imbracatul e musai, altfel ard tot in jur.
Deci comparatie de noxe primavara viitoare cred. As strange bani de alta masina momentan. Si nici nu prea mai am chef o vreme. Cel mult aparatori de noroi.
Marty
Ce fajma, luaj high flow cat? N-ai zis ca nu-ti ies noxile?
einstein1984
QUOTE(Muttley @ 30 Mar 2023, 20:32)
Bungul de O2 aval, la mine wideband nepretuit pentru softare, ideal e sa fie inainte de catalizator, ca sa citeasca oxigen curat, nealterat. Masina e problema, ca teava e pentru OEM, da.
Adica ar merge pus asa, dar as anula beneficiile wideband.


*


Aval inainte de cata??? blink.gif Si ala amont il pui in admisie?
Muttley
QUOTE(Marty @ 13 Mar 2023, 10:38)


QUOTE(Muttley @ 13 Mar 2023, 14:40)
Marty, daca tu crezi ca raciurile alea de catalizatoare la bani de nimic fac ceva, orice, te inseli.
Catalizatoare bune (zic multi) sunt astea. Daca te uiti si la pret, incepi sa crezi ca chiar fac ce trebuie.
Motiv pentru care, voi lua un downpipe echipat cu un astfel de catalizator, chiar daca e cu 3-4 sute de dolari mai scump decat celelalte. Pentru ca nu vreau sa poluez in primul rand, si pentru ca nu vreau probleme cu se stie cine intr-al 2-lea.
*



Poxa-ti recomand lecitina? unsure.gif

NU stiu daca "ies noxele", arta abstracta de altfel, ce depinde de prea multe variabile, gen temperatura catalizator, care dupa ce stai si astepti in fata portii alora, ori cu motorul oprit, ori la relanti, scade foarte mult. Tot ce stiu e ca pentru subaru turbo, asta are cele mai bune sanse de departe, iar eu mi-am dat toata silinta.
Am sa merg inainte si dupa sa fac testul de noxe, eventual cu printout, pentru comparatie directa.

Ainjtain, amontul e inainte de turbo, in colectorul de evacuare / headers.
Oricum, widebandul are o precizie incomparabil mai mare decat narrowbandul de fabrica, iar amestecul masinii mele va fi mult mai precis decat cel dictat de sondele de fabrica, implicit cu emisii mai curate. Da' oi vedea cum se traduce asta in aparatele alea.
einstein1984
Eu de vreo 20 de ani traiam cu impresia ca sondele lambda amont si aval au ca reper catalizatorul, nu turbin si deci un aval inainte de cata e .... nonsens. ....Dar mai invat.
Muttley
De acord, da.
Cat ar putea conta, avalul de la subaru, citez, "nu face nimic". Poti sa-l demufezi si nu se schimba nimic, demonstrat pe loguri.
Dar am sa vorbesc cu aitistul, si mie imi convine dupa cat.

Edit, ca mi-am amintit si eu, desi cred ca eu am 19 ani: avalul e de confirmare. Veci amin n-o sa faca override peste amont, maf, map sau ce are respectivul motor, pentru ca e prea periculos pentru motor. Cel mult poate da un CEL. Adica e degeaba.
tatabobu
Face și ăla un trim.
Muttley
Cat de semnificativ? In open loop, in closed? Ce regim de sarcina? Ca daca senzorii principali dicteaza un AFR de 12:1 in sarcina si boost maxime, iar avalul ajusteaza pe 14:1, e cu biele afara spontan. Si nu la masina mea, ci la oricare, de exemplu Logan sau Duster benzina turbo.

Am sa discut cu softistul si vom alege configuratia cea mai green.
einstein1984
Probabil ca masina ta merge mai mult in sarcini partiale decat in totala....mai sta la ralanti etc
Muttley
Dap, probabil acolo mai intervine, la semafor gen. Am sa vad ce se poate face.
Muttley
Unde trebuia sa fie roata vs unde este roata.

[attachmentid=1628148229]

🤦🤦🤦
Victorine
Hai că arată bine. Clean-look, acum pare mașină de stradă, n-o să mai ridice ăia din sprâncene la ITP. Până ridică capota 🙂
wolfin
Salut.

E o dilema pe club suzuki.

Pe spate la o vitara toceste pe exterior anvelopa. Asta inseamna ca unghiul de cadere este negativ.

Intrebare. La geometrie se poate regla spatele fiind punte rigida/fixa

Presupun ca e ca si la ignis.
Muttley
Link?

Oficial nu se poate regla. Altfel, se poate face orice.
Muttley
Merau...

https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/...artid/16681826/

Astia chiar au folosit punte rigida pe all grip... wacko.gif
wolfin
Aia banui si eu..ca o dat intr o bordura fostul proprietar.

Vitata anterioara are multilink. Asta 2015 semirigida ...cum altfel sa o scoti 13k un all grip bine dotat. Solutii tehnice ieftine.
Muttley
Desi au trecut 20 de ani de cand fac postari lungi pe daciaclub (-reno), in lumina recentelor manifestari, ma vad nevoit, hyper-tardiv, sa va dau un pont - nu va intereseaza, n-aveti chef si rabdare, pe motiv de "nu citeste nimeni", treceti peste, chiar e atat de simplu! Nu va obliga absolut nimeni.
Eu scriu aici mult si prost pe timpul meu, pe curentul meu, pe conexiunea mea la net, samd. Prin bunavointa gazdelor forumului ce-i drept, ca e gratis hostingul. Pe autovit dau bani. Banii mei.
Absolut nimic ce tine de urmele lasate pe internet de catre mine nu este treaba voastra. Nimic!!!
___________________

Facut poze fara aparatori, ca alta ocazie ar trebui sa nu se mai iveasca. Sa fie.

[attachmentid=1628148232] [attachmentid=1628148233] [attachmentid=1628148234] [attachmentid=1628148235]

Oi fi eu cu idei fixe, dar e absolut ingrozitoare fara nimic acolo. Accept si alte pareri, ca sunt usor influentabil, poate revin pe calea cea dreapta, ca ma incearca niste sentimente amestecate de nu e voie.

Bun, spatele a mers repede si usor, alea se monteaza si atat, dureaza 30 minute relax, poza in urma. In afara de halul in care se aliniaza cu roata ("vina" mea aici) si calitatea/finisajul/potrivirea surprinzator de bune ale aparatorilor, nimic de semnalat.

Fata, repet, necesita ajustare serioasa. Ele sunt facute pentru Impreza Outback (parca), model fara ornamente de prag. Eu am ornamente de prag, plasticele lungi si negre ce acopera pragurile din tabla.
Ca fapt divers, nu-mi plac ornamentele de prag, mi se par o alegere proasta din partea designului Subaru, pentru ca coboara linia pragului mult, timp in care barele fata si spate n-au fost nicicum schimbate/coborate, si arata ca o matza inscarcinata si cu burta lasata. Dar daca renunt la ele, ma aleg cu cateva zeci de gauri de clips in tabla, deci vor ramane pururi.
Relevant pentru episodul asta insa - aparatorile fata trebuiau decupate dupa forma proiectiei transversale a ornamentului de prag, chestie care ma cam speria, pentru ca odata taiat prost/prea mult, adio 400 lei sau cat am dat pe ele si mai ales adio plan maret.

Ca optiune, aveam ce propuneau americanii de pe nasioc, cutter si dremel, ca sa sfarsesc cu asa ceva. Un pic prea "personalizat" pentru gusturile mele.

[attachmentid=1628148236]

M-am gandit, m-am uitat, am evaluat cu zilele, si am concluzionat ca pentru o proiectie perfecta, taieturile trebuie facute exclusiv pe directia axei longitudinale a masinii. Adica trebuie freza. Neavand freza, m-am uitat la ce am pe aici si am facut una.

[attachmentid=1628148237] [attachmentid=1628148238]

Aparatorile au 2 fixari pe aripa si una in zona de mijloc a aparatorii, pe prag. Cea de pe prag avea sa dispara cu ocazia decuparii. Dar pentru ca aripa are si o a 3-a gaura utilizabila, urma sa-i fac corespondent si pe aparatoare, doar ca sa compensez cat de cat handicapul dat de taiere. Am folosit sablon de hartie, dar si gaurile aveam sa le dau progresiv. Mai intai 3mm, probat, intepat pe masina, evaluat centrarea prin palparea gaurii din aripa cu o sula, mutat axa gaurii, abia apoi gaurire finala la 8mm.

[attachmentid=1628148239] [attachmentid=1628148240]

Frezele mici pe care le montasem initial pe bormasina nu aveau sa functioneze pentru ca erau scurte, iar variatia de "altitudine" a punctului de taiere de pe aparatoare, prea ampla. Adica un contur 3D al taieturii, adica imi trebuia o "freza" mult mai lunga. Burghiul de 4mm avea sa fie okish.

[attachmentid=1628148241]

Si au urmat zeci de alternari "freza" - proba pe masina, repeat. Zeci pe fiecare parte. Aia pentru ca, inca o data, orice greseala, cat de mica, ar fi insemnat game over si revenire la aparatori pres dinainte, reminder aici si aici. De fapt, relevant, a durat povestea aparatorilor fata in jur de 10 ore ieri, pauze de bere fara alcool incluse.

Taieturile...
Pentru ca directia taierii era la unghi, marginea taieturii a iesit foarte lata.

[attachmentid=1628148242]

Insa latimea mare e data de un efect advers pe care nu-l anticipasem.
A rezultat un soi de bavura pe partea unghiului ascutit, ca o membrana.
Si aici e cumva funny faza. Eu tot taiam mebrana asta cu un cutter, nu foarte constient. Pana-ntr-un punct total random, in care am omis pasul asta, si m-am dus la masina cu membrana netaiata si am ramas interzis sa constat ca se muleaza pe prag intr-un mod absolut obscen.
In poza e aparatoarea 2. Asa ca am luat aparatoarea 1, deja finalizata credeam eu, si am mai frezat-o o data, doar din dorinta de a obtine membrana aia superba.

[attachmentid=1628148243]

2 Apr 2023, 12:30:
Aici e o poza comparativa intre o aparatoare decupata si gaurita si cealalta, neatinsa.
Se vad:
- decuparea;
- punctul de fixare eliminat de pe mijloc;
- punctul de fixare nou.

[attachmentid=1628148244]

Aparatorile au venit cu o punga plina de elemente de fixare, preponderent suruburi mari si grosolane.
In a 2-a poza, montajul asiaticului american, unde se vad holsuruburile imense de pe fata. Holsuruburi, pentru ca se infileteaza in plastic.

[attachmentid=1628148245] [attachmentid=1628148246]

Nu voiam suruburi mari si grosolane, asa ca mi-am comandat din timp o groaza de clipsuri, sa am de unde alege.

[attachmentid=1628148247]

O varianta ar fi fost sa sertizez piulite pe aripile fata, insa sertizare metal pe tabla, imi cam dadea cu virgula pe parte de coroziune, deci eram croit pe clipsuri totusi. In plus, suruburile negre ar fi fost o mare problema, ca nu prea exista.
In cele din urma au ramas clipsurile simple, fara miez, nedemontabile. Sau ma rog, demontabile cu bormasina. Si au ramas alea pentru ca-s de departe cele mai discrete, plate, nevizibile.

[attachmentid=1628148248]

Am folosit totusi cate un surub pe parte, vizibil in poza, pentru fixarea carenajului. Acolo am deja piulita sertizata, pentru ca altfel nu puteam fixa presurile anterioare ce foloseau respectiva gaura.
Ar mai fi de mentionat faptul ca s-au decolorat sau patat (nu-mi dau seama) carenajele, in zonele acoperite de vechile presuri. Cred ca de la spuma activa din spalatorie. Am sa le sparcai cu wd40, vaselina siliconica, habar n-am, poate-si revin la culoarea normala. Sau uit si aia e.

Si cam asta se vede.

[attachmentid=1628148249] [attachmentid=1628148250]

Date fiind imprejurarile, perfectiune. Mai bine de atat e imposibil.
Exista cate o miiiiica distanta fata de aripi, in partea de sus. Eu cred ca decuparile au afectat integritatea structurala a aparatorilor, care s-au blegit cumva, astfel aparand distantele alea. E absolut nevizibil, nederanjant si ok pentru mine.

Iar odata montate rotile si lasata pe sol, a urmat deceptia, explic imediat.
In dimineata asta am sarit direct in garaj si am dat-o afara-n ploaie. Inauntru nu vedeam mare lucru, ca e garajul ingramadit.

Din lateral arata bine.

[attachmentid=1628148251]

Din spate arata rezonabil.

[attachmentid=1628148252] [attachmentid=1628148253]

Din fata arata groaznic si nimic altceva.

[attachmentid=1628148254] [attachmentid=1628148255]

Ce nu-mi place:
- descentrarea fata de roti. Astea nu-s ajustabile, pica in pozitie unica. Eu am ecartament marit si, mai ales, ca aici e grosul problemei, caderi marite. N-au nicio treaba, nealiniere deplina, arata oribil. Spre comparatie, unde le-am descoperit, arata perfect. Aia pentru ca, in ciuda rotilor iesite maxim, baietica ala are caderi corecte.
- sunt scurte rau. E si normal de altfel, ca daca ai atins una, s-a dus dracu'. Ca sa arate desavarsit dpadv, ar trebui coborata mult, cum e cea din link. Dar asta nu se va intampla vreodata.

Dar...
Sunt dat pe spate de halul in care arata "de acolo, de fabrica". Am stat azi o groaza afara si m-am uitat la chestia asta. E o diferenta totala fata de cele vechi, care sareau in ochi a improvizatie. Asta urmaream, asta am obtinut.
Tot ce mai lipseste e sa ma obisnuiesc cu ele. Daca ar fi sa aleg la rece, in clipa asta le-as pune imediat la loc pe cele vechi, fara discutie, fara retineri. Dar n-am sa fac asta, vor ramane.
Inca o data, diferenta vizuala si de perceptie e imensa, doar chestia asta a transformat harbul din "masina cu modificari" in "masina de pensionar". Pentru mine e incredibil.

3 ore mi-a luat sa scriu aici, am mai scarmanat matza si mi-am facut o cafea in timpul asta, am mai iesit sa ma uit la masina.
Pentru cine-mi tine evidenta.
Muttley
Inca una, fara pisoi si lumina mai buna.

[attachmentid=1628148256]

Aliniere pilaf.

[attachmentid=1628148257]
wolfin
Daca te deranjeaza optic cum vine taietura poti cred ajusta cu sealant acoperis negru care rezista la dilatari uv etc.
Muttley
QUOTE(Muttley @ 2 Apr 2023, 12:02)
..... "nu citeste nimeni"........

E absolut nevizibil, nederanjant si ok pentru mine.
*


wacko.gif
wolfin
Pe mine nu m ar deranja cum se aliniaza fata de roata. Par ok.

Mai repede ce am zis mai sus.
Dar daca esti ok...ok.

Scuze de intruziune.
Muttley
Nu-i bai.

Poze mai clare. Gapul e doar sus, cu aripa, nu si pe prag, unde se muleaza cu mebrana surpriza. Si e in tolerantele uzuale pentru astfel de piese, nici vorba de vreo corectie cu silicon.

[attachmentid=1628148261]

Are masina defecte de imbinare mult mai mari, din fabrica, ce-i aici e nimic.
psychoo
Eu nu as lasa contact plastic pe vopsea ca sa nu o polizeze de la vibratii si sa o ia rugina.
Eu am pus cheder de cauciuc autoadeziv la muchia de plastic a pragului dupa ce am corectat efectele
In rest imi pare ca arata ok. Da, nu merg pana jos si nu acopera complet roata, dar asa le face fabrica la toate masinile. E infinit mai bine decat fara nimic dpmdv
Flatron
Scriu doar ca să ai un feedback de care știu că nu vei ține cont: clar arată mai bine fără apărători. biggrin.gif wub.gif
Muttley
icon_mrgreen.gif

Tin cont, cum sa nu, si inteleg. Doar ca-s eu biased pe aparatori de cand ma stiu. Cand eram mic si vedeam cate o Dacie fara, mi se parea ciudata si gresita.
Cand taica-miu a rup o aparatoare la parcarea la bordura, l-am batut la cap de l-am ametit sa mearga sa cumpere alta.

Mai e si functia aici totusi. Rotile-s atat de in afara, incat arunca tot. Fara aparatori, direct pe caroserie. Macar mai crut din vopsea.
bmwh548
Iti sta tie pe creier ca te-ai uitat dintr-un anumit unghi la ele. Mie imi plac. Probabil as observa ca nu-s chiar pe conturul rotii doar dupa o benoclare serioasa.
marksman
Într-adevăr, pe față se observă că roata e ieșită cam mult. Pe spate e bine. Mie nu-mi plac în general apărătorile alea, iar la Logan am pus, însă numai pe spate. Din ce rețin punea destul de multă mizerie pe lunetă fără ele.

La Mazda nu am de gând să pun nici pe spate, deși aruncă grav mizerie pe lunetă.
Bibanu
Ai facut foarte bine ca ai pus aparatori.Pentru masina ta si pentru cei care merg in spatele tau pe ploaie.Am vazut ce jerbe lasa in urma, mai ales cele hatchback!Eu cand am comandat masina mea, prima optionala bifata a fost setul de aparatori fata si spate, ca toti producatorii se scumpesc la toate maruntisurile, in loc sa le puna in echiparea de baza.
hellcat
QUOTE(Muttley @ 2 Apr 2023, 15:25)
icon_mrgreen.gif

Tin cont, cum sa nu, si inteleg. Doar ca-s eu biased pe aparatori de cand ma stiu. Cand eram mic si vedeam cate o Dacie fara, mi se parea ciudata si gresita.
Cand taica-miu a rup o aparatoare la parcarea la bordura, l-am batut la cap de l-am ametit sa mearga sa cumpere alta.

*


Aceeasi traire pe care o am si eu din copilarie, nimic mai adevarat!
Si sunt pentru aparatori, detin la masina. Cu toate ca...m-am convins ca unele modele nu sunt facute sa poarte asa ceva.
Muttley
Ah, 6 ani. Cute. Cumva, cred ca interventia nu e despre aparatori. Apreciez.

[attachmentid=1628149341]
IRONICK
A revenit prin noiembrie pe reno.
Eu sper ca o sa auzim mai des de el.
Victorine
Și despre topicul ăsta, acum că a spart gheața hellcat smile.gif
Muttley
[attachmentid=1628149316] [attachmentid=1628149317] [attachmentid=1628149318] [attachmentid=1628149319] [attachmentid=1628149320] [attachmentid=1628149321] [attachmentid=1628149322]

13 May 2023, 20:38:
[attachmentid=1628149331] [attachmentid=1628149332] [attachmentid=1628149334] [attachmentid=1628149335] [attachmentid=1628149336] [attachmentid=1628149337] [attachmentid=1628149338] [attachmentid=1628149339]

Nu-mi merge imgur pe calculatorul de munca, iar pe cel personal, nefolosit de 3 ani, inca n-am unde sa-l instalez. Rezolv cat de curand.
Victorine
Bun, de-acum nu te mai plictisești pe drum biggrin.gif
psychoo
Asta nu imi pare sa fie ok, asa trebuie sa stea asezat???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.