Muttley
5 Sep 2014, 09:34
Multumecs! :">
Cand ma joc de-a riceru', nu coboara sub 5000, ca-i cutia scurta, are vreo 40cm.
Oricum, acum ca s-a racorit afara, o taraganeaza si sub 3000 de ture, ie dejeaba.
hitman1234
5 Sep 2014, 10:08
Nu vrei frana de motor cand ai frana de picior.
Io zic sa-i pui nistre frane mai serioase si nu te mai intere frana de motor
Muttley
5 Sep 2014, 12:55
Mai taci cu prostiile tale.
Ia, de pe un alt forum englezesc, unde am sa-mi fac cont imediat ce citesc topicul
asta:
QUOTE
The rev hang (if I understand it good, which is the slow decrease of revs when engine is above cca 4000 rpm) is not a fault of the car. Every car has this feature because of meeting emission norms EURO V+. Sometimes it is annoying when driving hard the engine is fighting with brakes. You need to brake hard while engine is reving like bitch :-) There are people in our local forum which had to change brake discs and pads after 15000km. (cca 10000 miles)
Muttley, am vorbit cu un preten care are ceva bmw si si-a rezolvat problema cu rev hangu' in felul urmator: a observat ca throttle body-ul lua aer cand era in frana de motor, chiar daca era full inchis. Singurul vinovat putea fi IAC-ul (iddle control valve-ul) care ramanea deschis, desi trebuie sa fie inchis. Dupa ceva research si-a dat seama ca ECU comanda IAC-ul sa ramana deschis (ca sa ramana cotet(z)ul turat si sa arda benzina nearsa, din cauze de poluare, etc...). El si-a obturat partial furtunul care duce la IAC si nu mai are rev hang si ii si merge bine la relanti. Poate merge si la tine aceiasi tactica...
Muttley
5 Sep 2014, 13:00
Mihai, mii de multumiri!
Ma ocup, incerc, suna simplu, desi habar n-am ce si unde-s alea. Da' ma descurc sau mai intreb aici.
hitman1234
5 Sep 2014, 13:15
e simplu: vezi furtun-> sho pa el.
eu ti-am zis ca am lustruit de tanpit doo ore corpul de clapeta la 525 pana sa inteleg ca-i feature nu bug, sunt curios tu cum te vei distra
R E M U S
5 Sep 2014, 13:27
Bre, serios acum. Daca tot esti fan turatii, de ce nu ai cautat un type r in perfecta stare. Macar aveai masina. Zic si eu
Si ultimul Type-R sufera de rev hang
Muttley
5 Sep 2014, 13:33
A 3-a oara si ultima: pentru ca-mi place Stiftul Sport.
Adica daca-s indragostit peste cap de Oana Roman, ce treaba aveti voi ca nu ma uit dupa vreo fotomodeala?
Va rog sa-ncetati!
MihaiD, ma intrebam eu acum la o shaorma fara de toate... daca idle control valve-ul ala controleaza debitul de aer pentru mers in gol, iar eu il obturez partial, cum va fi mentinut amestecul unde trebuie? Stie ECU sa controleze fin clapeta?
Gen nu e suficient sa mi se para mie ca merge ok la relanti. Poate ca el merge hyper-bogat ma gandesc, si nu-i deloc combinatie...
I-a placut masina asta, a mai fost
Matli, s-o porti cu placere acum imi place si mie cum arata.
Muttley
5 Sep 2014, 13:41
Da, e aspirator de muste. Mersi!
Muttley, ma gandesc/ sper ca furtunul respectiv este supradimensionat pentru functia de rev-hang(am impresia ca-i trebuie aer mai mult la turatii mari cu clapeta de acceleratie inchisa decat la relanti). Incearca sa-l obturezi partial (pe diferite diametre) si vezi ce se intampla (incearca sa si dai drumul la AC/ faruri/ casetofon/ etc... la relanti si vezi cum face)...
Muttley
5 Sep 2014, 13:51
Plauzibil! Mersi! ^^
bucatzel
5 Sep 2014, 14:24
QUOTE(Muttley @ 5 Sep 2014, 13:33)
MihaiD, ma intrebam eu acum la o shaorma fara de toate... daca idle control valve-ul ala controleaza debitul de aer pentru mers in gol, iar eu il obturez partial, cum va fi mentinut amestecul unde trebuie? Stie ECU sa controleze fin clapeta?
Gen nu e suficient sa mi se para mie ca merge ok la relanti. Poate ca el merge hyper-bogat ma gandesc, si nu-i deloc combinatie...
Daca treaba aia-i o solutie, cred ca nu-i chiar un cap de tara sa pui o valva pe care s-o comanzi sa se inchida / deschida invers proportional cu turatia.
Muttley
5 Sep 2014, 14:29
Drobu' de sare legat aiurea. Mai bine dai matza afara! Adica ECU-ul sa nu mai comande ICV-ul in frana de motor.
Parca vad...
if rev>4000 and speed>0 and load=0 then ICV on.
Vreau macar sa ma conving ca-i de acolo, apoi sa caut pe cineva mult prea destept care sa gaseasca secventa asta si sa-i dea un mare si suculent delete!
bucatzel
5 Sep 2014, 15:14
Pai mno, io zic de un divais suplimentar care-l poti da la o parte in caz de nevoi de garantie.
Ca altminteri, sper si eu ca se poate rezolva si cu un update la softul din ECU, da' parca ziceai ca asa iti pleaca garantia la plimbare.
Muttley, incearca sa deconectezi valva de ICV; atentie motorul nu o sa-ti stea la relanti, dar poti sa-l ti din pedala. Fa un test drive asa si vezi daca problema dispare. Daca da, continua investigatiile (cu obturarea partiala a furtunului, etc...).
Muttley
5 Sep 2014, 15:47
M-am gandit deja ca asa ar fi ideal. Esti sigur ca nu ma aleg cu erori si alte minuni? Adica obturarea furtunului e pur mecanica, e safe, da' sa scot mufa si s-o pornesc... :/
Sigur-sigur esti?
Erorile ar trebui sa treaca dupa ce-o reconectezi.
Oricum, e testul perfect, daca nu sta la relanti atunci esti 100% sigur ca n-o sa lase aer nici in frana de motor, pentru ca e inchisa.
Muttley
5 Sep 2014, 15:53
Bine atunci.
Proba practica peste 2 zile.
P-A-C-O
5 Sep 2014, 17:39
QUOTE(Muttley @ 4 Sep 2014, 18:52)
Mi s-a raspuns. Printre altele:
"
Pentru partea cu frana de motor cred ca este vorba de o chestiune mecanica constructiva asa ca nu putem inlocuii motorul. "
E mai nasol decat credeam. Stie cineva ce motor se potriveste? Masor maine cu o ruleta sa vad cat loc avem. Sau sa sudez fulia defazoare, poate ies mai ieftin?
stai potol ca
nu e baietii asa meseriasi precum se dau ei
QUOTE(Muttley @ 5 Sep 2014, 08:30)
bre', in general pe aici pe la noi lumea stie doar Ctrl+C / Ctrl+V ori tu ai un soft mai recent si baietii asteapta sa apara ceva pe piata
daca vrei intradevar ceva profi, "hand made" ca sa zic asa, recomand o vizita prin Austria
QUOTE(Muttley @ 5 Sep 2014, 14:29)
Parca vad...
if rev>4000 and speed>0 and load=0 then ICV on.
Vreau macar sa ma conving ca-i de acolo, apoi sa caut pe cineva mult prea destept care sa gaseasca secventa asta si sa-i dea un mare si suculent delete!
probabil ca mai e si o alta conditie care sa confirme ca masina se afla in timpul unui ciclu de depol.. 'acolo ar trebui umblat, ceva conditii de coolant temp / air temp sau un atm. pressure ca sa fie treaba seriosa
....
ceva de genu' cu dezactivarea vanei EGR cand se "incaleca" conditiile de air_temp_shut-off low / hi
Muttley
5 Sep 2014, 17:46
QUOTE(P-A-C-O @ 5 Sep 2014, 18:39)
coolant temp /
air temp sau un atm. pressure
Daca te referi printr-o oroare la temperatura ambientala si nu la alta, gen admisie, ete ca face mai pregnant cand e rece afara. Azi dimineata am accelerat o data cand am plecat de acasa, o data la un semafor... si cam atat, c-am ajuns la munca. Deci azi dimineata a agatat turatia aia intr-un hal de care nu-mi era dor.
Nu mai stiu cine-mi zicea sa scot mufa din senzorul de temperatura din calandru, da' am impresia ca n-ajungeam la ea si am lasat-o balta. Acu' mi-am amintit...
P-A-C-O
5 Sep 2014, 19:23
eu ma refer strict la parametrii motor utilizati de ECU pt GMP, deci temp aer admisie... ce legatura are cu temp din TdB?!
Muttley
5 Sep 2014, 19:34
Am scris mai sus. Da frigu', s-a terminat jucaria. Si nu-mi spune ca variaza atat de rau Tadm.
Iar indicatia TdB o ia din calandru.
In fine, sunt doar presupuneri, poate gresesc. Da-o-ncolo.
Intreb si eu acilea poatã va pricepeți.
La scarbicì o skoda rooomster 1.4 benzina care se oprește când frânezi.
LE: Motorul se opreste
Adica cam invers fata de sss.
Aveți idee de la ce?
S-au schimbat: clapeta, bujii, bobine.
QUOTE(dizzy @ 5 Sep 2014, 21:02)
Pai asta-i bine
IRONICK
5 Sep 2014, 21:11
QUOTE(dizzy @ 5 Sep 2014, 20:02)
Intreb si eu acilea poatã va pricepeți.
La scarbicì o skoda rooomster 1.4 benzina care se oprește când frânezi.
Adica cam invers fata de sss.
Aveți idee de la ce?
S-au schimbat: clapeta, bujii, bobine.
servo este conectata la admisie
QUOTE(dizzy @ 5 Sep 2014, 22:02)
La scarbicì o skoda rooomster 1.4 benzina care se oprește când frânezi.
Destepti, bre, nemtii astia!
Motorul se opreste . Masina nu prea.
Furtunul servofrana-admisie pare intreg...
Mai verific
balanel
5 Sep 2014, 22:39
Sa stii ca nu e o problema la toate Euro 5. A mea de exemplu nu face asa.
Asa ca eu cred ca o sa o rezolvi.
Poate sigura diferenta e ca a mea nu are EGR, dar nu stiu daca asta influenteaza cu ceva.
Mai are ala si o supapa unisens, de regula pe tulumba mecanismului servo. Suficient sa fie aia fisurata/bulita.
IRONICK
6 Sep 2014, 00:23
QUOTE(dizzy @ 5 Sep 2014, 21:29)
Motorul se opreste . Masina nu prea.
Furtunul servofrana-admisie pare intreg...
Mai verific
depresiunea din admisie este folosita de servo
atunci cand circuitul trage aer fals, motorul da sa se opreasca la franare
Daca obturez furtunul afecteaza cu ceva restul?
Frana ar merge mai greu dar ar merge, nu?
Chiar daca furtunul e intact, are o supapa de sens pe el, verific-o. Sau membrana din taragotul ala in care intre furtunul de la galerie, sparta.
IRONICK
6 Sep 2014, 16:40
QUOTE(dizzy @ 6 Sep 2014, 05:08)
Daca obturez furtunul afecteaza cu ceva restul?
Frana ar merge mai greu dar ar merge, nu?
In afara de frana, altceva nu afecteaza. O sa ai frana ca la vechea dacie ...
Parerea mea e sa nu umbli la ICV, nu are nici o treaba.
Vezi ca Swiftu deschide diferit clapeta de acceleratie in functie de turatie, asa e gandit in mod retard softu.
Gen:
La o apasare a pedale de 30% la 2000 de ture deschide clapeta 20% pe cand la 5000 o deschide 40%.
Ai nevoie de soft. Neaparat de la cineva care are experienta cu swiftu, sunt complicate hartile de aprindere nu mai zic de cele de la VVT-I.
EVO-urile 8 si 9 sunt cunsocute pentru problema asta, cine stie sa le fenteze softu e posibil sa stie ce sa faca si la a ta.
IRONICK
6 Sep 2014, 21:34
QUOTE(4x4 @ 6 Sep 2014, 21:27)
Parerea mea e sa nu umbli la ICV, nu are nici o treaba.
Vezi ca Swiftu deschide diferit clapeta de acceleratie in functie de turatie, asa e gandit in mod retard softu.
Gen:
La o apasare a pedale de 30% la 2000 de ture deschide clapeta 20% pe cand la 5000 o deschide 40%.
Ai nevoie de soft. Neaparat de la cineva care are experienta cu swiftu, sunt complicate hartile de aprindere nu mai zic de cele de la VVT-I.
sa nu mai vorbim de valvematic, valvelift, valvetronic, camtronic, ...
QUOTE(4x4 @ 6 Sep 2014, 21:27)
Parerea mea e sa nu umbli la ICV, nu are nici o treaba.
EVO-urile 8 si 9 sunt cunsocute pentru problema asta, cine stie sa le fenteze softu e posibil sa stie ce sa faca si la a ta.
google is your friend, la EVO/STI valva se numeste ISCV, si este responsabila de rev hang(baietii din linkul de mai de jos rescriu tabela din ecu responsabila de controlul ISCV):
http://www.evolutionm.net/forums/ecuflash/...5-evo-8-9s.htmlL.E.: ca tot am timp de goagle, uite si niste baeti cu bmw-uri cum au fixat problema - au infundat furtunu' de la ICV
:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...karound-finally!
Bine ca nu am asa ceva pe bmw
Cel mai sanatos e sa nu ai BMW.
De aia s-a ramolit Dan?
Muttley, aia arata a valva EVAP (google it), de obicei IAC este montat pe throttle body. Ar mai fi o optiune, sa nu ai IAC, si relanti-ul sa fie reglat direct din clapeta...
Mda, nu cred ca are IAC, am gasit manualul de service la versiunea anterioara de Stift si nu are:
http://www.swiftowners.co.uk/uploads/RS416_Swift_Manual.pdf - pag.59 si 71...
QUOTE
Electric throttle body is not equipped with IAC valve for idle speed control. Idle speed control is done by the throttle actuator (6) which opens/closes the throttle valve.
In cazul asta, succes la re-mapare
...
QUOTE(MihaiD @ 7 Sep 2014, 15:09)
Ar mai fi o optiune, sa nu ai IAC, si relanti-ul sa fie reglat direct din clapeta...
Apai nu-i musai sa aiva nici clapeta.
Colierul e clar ca-i american, lucru de calitate, dar furtunul ala tot copt, nu intra pe garantie?
Ai testat cu furtunul opturat? Ca tot vorbea doftoru de liftoff oversteer
lincLE: Ist tanpit, ai zis ca n-are IAC.
b76bgaarh
12 Sep 2014, 11:20
ai fost pe noul circuit?
Muttley
12 Sep 2014, 15:39
QUOTE(argon @ 8 Sep 2014, 16:44)
... furtunul ala tot copt, nu intra pe garantie?
Eu creca da... Astept sa-mi raspunda un gospodar de la Suzuki pentru soft, dup-aia-i dau si vestea furtunului de burete.
Daca nu raspunde, ma jur ca le duc masina, le-o las in poarta, cu furtun si ECU cu tot...
Doar c-acu' n-am timp.
QUOTE(b76bgaarh @ 12 Sep 2014, 12:20)
Nu stiu despre ce circuit e vorba si nici nu ma intereseaza.
Amenajarile de pe la noi cu iz de patrutuning, micutzu', maricelu', Pol Wolcar s-a dus de-a dreapta tatalui, 'mnesau e ursulet iar Sf Petru e din SV, samd... imi repugna.
Da' de curios, "decat" sa ma rad... ce circuit?
b76bgaarh
12 Sep 2014, 15:42
QUOTE(alexniculescu @ 11 Sep 2014, 00:13)
@Motor Park Romania
<span class='edit'>11 Sep 2014, 12:21:</span>
credeam ca ejti tu in pozele astea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.