Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Impreza WRX SW 2002
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311
Muttley
D-aia am intrebat in Germania, dar n-am prea avut timp astazi sa insist, iar colegul care stie germana e in paternal.
wolfin
up.gif
Agrig
Intreb si va spun.
Muttley
Repet, repet si iar repet.
Daca e AWD cu diferentiale deschise pe punti, de exemplu Impreza aspirat sau Forester aspirat, role 4x4 si nu pateste nimic. Rotile aceleiasi punti se invart invers si nu tuseste nimic, cardanul doarme, iar in diferentialul de pe punte doar se invart niste sateliti.
E problema si la astea doar daca se foloseste standul in mod 4x2 si exista ceva pe la mijlocul masinii, vreun viscocuplaj, torsen sau, fereasca 'mnesio de Opel Calibra, legatura rigida. Dar asta e deja malpraxis de la "injinerul" ce face verificarea.

Revenind, pacatul WRX-ului si XT-ului e ca au autoblocante pe spate.
STI-urile de dupa 2005 au si pe fata. Adica transmisia pe care o doresc. 3 diferentiale autoblocante. Hopeless pentru standuri cu 2 role. Adica merge, dar mai degraba dai cu ciocanul in ele, damage mai mic.
wolfin
Adica ( sa intelrg si eu care nema inginer) trebe stand cu 4 role care se invart
In x
Agrig
QUOTE(Agrig @ 27 Oct 2020, 20:39)
Intreb si va spun.
*



Job done:
auzi, la tuv tie cum iti verifica frinele ca e permanent 4x4?

4 role
cum altfel?
Muttley
Wolfin, gizas...

Nu exista stand cu 4 role antrenate. Exista DECELEROMETRU. Citeste in urma te rog.

Nu trebuie sa fii inginer. In diferentialul meu spate exista multe discuri mici de frictiune. Se cupleaza cand exista diferenta de viteza de rotatie intre rotile spate. In real life, asta se intampla pe macadam sau zapada. Iar cand se intampla, aderenta la pneuri e redusa. Se cupleaza si nu patineaza, devine diferential "sudat".
Vezi aici, rotile spate se invart la fel, nu una se invarte si alta sta.

https://youtu.be/7xYFGTBBD98

Pe standul cu role, unde o roata se invarte spre fata, cealalta spre spate, discurile incearca sa cupleze. Doar ca rolele sunt rugoase si aderente, anvelopele din cauciuc, aderent si el. Si discurile din diferential patineaza damboulea.
Idem ca un ambreiaj, cand tii masina in rampa cu ajutorul lui. Il patinezi si il distrugi rapid. Nu crapa, nu explodeaza, se duce dracu' si atat, moare in tinerete.

Zi-mi ca nu e clar... dry.gif
Agrig
Se pun 2 role libere pe fata.
Este raspunsul primit de la baiat.
Muttley
Agrig, imi trebuie raspuns oficial, de la ceva autoritate mai mare decat pisatul asta de RAR. Producator de auto, TUV, orice.
Daca gasesti ceva procedura oficiala... Sar'na!
Agrig
Apoi am scris, asa i se face la baiat tuv.
Din alta parte mai greu de obtinut, incerc sa vb cu seful RAR de la noi.
In Romania nici o autoritate auto nu`i mai mare decit RAR...
sad.gif
Muttley
Deci fiul, cu STI. Dragut...

Ma refer la autoritate UE, pentru argumentatie la ANPC.
Agrig
https://www.durr.com/fileadmin/durr.com/01_...r-x-road-en.pdf

Aici e cu ambele punti pe role si scoate tot o data.
Nu cred ca de asta e vorba la el.
Muttley
Nu, la fiu e ce ai zis mai devreme c-ai patit cu RX4. Dar la noi nu exista. Iar eu, sa ma apuc sa-mi confectionez role libere pe banii si timpul meu, ca sa repar o gafa RAR... Nu. Cel putin nu acum.
Agrig
Pe vremea aia nu exista minaria cu standuri 4x4 sa roteasca in contrasens rotile deci erau pregatiti ca altfel nu puteai tine masina pe role.
Muttley
Astea-s cele mai faine de pana acum.

https://youtu.be/-8CEI_Ts2u4

Probabil ca va fi inevitabil in cele din urma. Deci ati mai vazut asa ceva de cumparat?
wolfin
QUOTE(Muttley @ 27 Oct 2020, 20:59)
Wolfin, gizas...

Nu exista stand cu 4 role antrenate. Exista DECELEROMETRU. Citeste in urma te rog.

*



Stiu ca nu exista...sau celputin eu unu nu am vazut.

Dar raspunde pt mine care nu intelege prea bine un sistem awd.

daca ar exista un stand pt 2 punti nu ar functiona la wrx?..adica pe fiecare punte rotile sa se invarta in sens invers..in x.

Bineinteles exista varianta simpla cu role ( neacceptata a sare de pe stand) sau decelerometru.


Ps. Vreau sa inteleg/invat. Si eu am awd si ridicata pe elevator daca invarti o roata se invart si restul...in sens invers parca. Sa fie doar din presiunea uleiului din cuplaj????
Muttley
Invartirea in sens invers izoleaza miscarea pe puntea respectiva. Cardanul nu se misca.

QUOTE(wolfin @ 28 Oct 2020, 10:57)
daca ar exista un stand pt 2 punti nu ar functiona la wrx?..adica pe fiecare punte rotile sa se invarta in sens invers..in x.
*



Ca urmare, ca e X sau H, miscarea fiecarei perechi de role se izoleaza pe punte, cardanul nu face nimic. Idem standuri 4x4 de la noi, acelasi lucru, doar ca nu mai muti masina. Adica n-am rezolvat nimic.

Ipotetic si fictiv vorbind, ar merge doar un stand 4x4 cu acelasi sens pe toate 4 rotile, ar simula drumul si atat. Dar probabil ar sari de pe stand.


Suzuki-ul tau nu are garantat nu cred sa aiba autoblocante pe punti. Esti safe cu stand 4x4.
wolfin
Multumesc
Muttley
N-ai de ce. Ziceam mai sus ca nu are autoblocante din 2 motive:
- e o masina domestica, nu prea puternica, autoblocantele nu s-ar justifica;
- autoblocantele mecanice sunt solutii vechi, scumpe si predispuse la uzura. Mai nou, in regim de utilizare normala (impotmolire in zapada de exemplu), un pseudo-efect de autoblocant se obtine muuuult mai ieftin si fiabil prin torque vectoring. Adica sistemul de franare si acceleratia controlata dbw moduleaza cuplul motor si franarea astfel incat sa nu ai roata care sa se invarta in gol pe aderenta cea mai slaba (problema diferentialelor deschise).

Nu ma pricep nici eu grozav, dar principiile astea de baza le-am cam inteles.

Edit: ma intreb totusi cum se verifica franele pe stand la masinile cu torque vectoring, ca probabil s-ar activa sistemul la rolele 4x4. Probabil cu motor oprit, dar nu mai ai servofrana. Deci pana nu-mi explica cineva, nu merge nici la astea pe role.
wolfin
eu am inteles ca ..esp ul blocheaza roata care se invarte in gol.

ce nu am inteles inca cum cupleaza 4x4 la viteze mari....

lock se dezactiveaza la 50..60km h..dar la restul nu.

iar info pe net sunt chiar contradictorii.
Muttley
QUOTE(wolfin @ 28 Oct 2020, 10:57)
Si eu am awd .....
*



QUOTE(wolfin @ 28 Oct 2020, 11:29)
lock se dezactiveaza la 50..60km h..
*



Pai nu prea e AWD in cazul asta dry.gif
Nu ma pricep.
wolfin
in modul sport sau mud se dezactiveaza doar cand se supraincalzeste diferentialul... indiferent de viteza.

50/50 in lock da..doar pana la 60 km..daca depaseste viteza trece in mud tot awd dar alte valori pe punti.

ma depaseste ...

scuze de off poti sterge sad.gif
Agrig
QUOTE(wolfin @ 28 Oct 2020, 09:57)
Si eu am awd si ridicata pe elevator daca invarti o roata se invart si restul...in sens invers parca. Sa fie doar din presiunea uleiului din cuplaj????
*



Testul este simplu de tot, se ridica masina si se invirte o roata de la puntea spate, roata opusa se invirte in sens opus si cardanul sta, aveti diferential deschis, nu trebe sa va faceti griji de stand.
Se invirte in acelasi sens cu roata invirtita manual si bineinteles si cardanul, este LSD si la invirtirea in sens opus pe stand se forteza ambreiajele.
Pasul 2 la puntea fata este la fel, totusi sansa de a avea acolo LSD este mica, parca si la Subaru doar dupa 2005 este si pe fata la STI.

28 Oct 2020, 10:47:
QUOTE(Muttley @ 28 Oct 2020, 10:23)


Probabil cu motor oprit, dar nu mai ai servofrana.
*



Maestre, 5Km/h, la viteza aia nu intra nici ABS, ca de aia e asa mica, altfel ar beli ABS-ul masuratorile.
Muttley
Servofrana am zis. Asistare a fortei de franare.
BBC
Servoasistarea franarii se mentine cu motorul oprit pentru cateva apasari ale pedalei.
Din punctul meu de vedere, in cazul puntii cu diferential autoblocabil testul de franare pe un stand cu rolelele invartindu-se in acelasi sens (varianta in care celelale roti sunt pe role libere) nu este concludent pentru ca ambele roti franate sunt conectate rigid (nu se poate masura dezechilibrul).
Folosirea deccelerometrului are aceeasi problema, lipsa dezechilibrului franarii.
Muttley
Nunu.

Daca e acelasi sens, autoblocantul e deblocat. La franare apuca sa arate dezechilibrul, pana sa blocheze, are o oarecare intarziere.

einstein1984
QUOTE(Muttley @ 28 Oct 2020, 11:23)


Edit: ma intreb totusi cum se verifica franele pe stand la masinile cu torque vectoring, ca probabil s-ar activa sistemul la rolele 4x4. Probabil cu motor oprit, dar nu mai ai servofrana. Deci pana nu-mi explica cineva, nu merge nici la astea pe role.
*


ca sa faca torque vectoring, tre sa aiba cuplu de la motor (aka gaz apasat). La testul de frane nu se intampla asta.
Muttley
Ah, ok, are sens.
Ca in frana de motor face clasicul ABS.
Muttley
Ma fac cu nervii, vedeti unde duce linkul, la 05:06.

https://youtu.be/WmkiLhcij5M?t=306

Linie dreapta, gaz plin, el pisca scurt frana.
Placutele de frana nu misca neam la atata cursa de pedala, sa zic ca le curata, sau le pregateste cumva de franarea puternica ce urmeaza.
Singura explicatie care-mi vine e ca tre' sa aiba legatura cu ceva amorsare a servofranei, dar tot nu inteleg.
Sau ca e un simplu tic, gen miscarile fancy ale shaormarilor.

Pareri? mad.gif
tatabobu
De care zici? De ala din Mitsu sau de ala din Surubaru?

PS: linku' duce direct intr-o reclama, m-ash-n-el-de-iutub.
Muttley
Fix unde duce linkul, la 05:06. Evo.

La cat costa Premiumul, chiar nu inteleg de ce se chinuie lumea.
tatabobu
Varianta plauzibila, dar nu stiu daca reala: vezi cu o tura inainte unde franase Subaru.
Muttley
Cu o tura inainte e inceputul cursei, faza de la 05:06 e pe linia dreapta de la start.
Adica zici ca a ezitat doar?
Nu e prima oara cand vad miscarea, mai apare si-n alte filmulete ale astora.
Si inca ceva, astia nu franeaza deloc cu stangul, nush de ce. Exceptie manevra asta de n-o-nteleg eu.
tatabobu
Mie asa mi se pare, fie o ezitare, fie uitat pe moment locul de incepere a franarii pentru virajul la dreapta.
EDIT: sau e demonstrativ?
Victorine
Ala rosu schimba treptele mai rapid ca o automata rapida...
Nu frânează cu stângu ca aia circula pe partea greșită biggrin.gif
Muttley
Pai inainte de curba aia oricum n-are ce cauta sa franeze cu stangul, ca are de retrogradat 2 trepte, si i-ar lipsi al 3-lea picior. Franarea cu stangul nu se face cand retrogradezi.

Nu e demonstrativ, astia le omoara de dracii le gasesc pe bune.

Da, tot cel din Lancer e artist la flat foot shifting.
AmunDei
Posibile explicatii
Muttley
AmunDei, imbratisare.gif

'zdaie 'mnesio sanatate! Deci verifica ca franele-s inca acolo, iar prin apasarea pedalei fara vacuum o duce mai sus. Adica ce patesc eu la orice masina de fiecare data cand calc frana cu motorul oprit, pedala se duce sus de tot. Plus partea de reflex, sa-l sperie pe dihoru' din spate care, intamplator, de data asta, nu exista.

Elucidat, forumul asta rulz! wub.gif
AmunDei
Da, am vazut ca aplica tehnica inainte de o franare pe bune venind de la viteza mare, in ideea sa se asigure ca e pedala la nivel si ca nu s-a intepenit mai jos din orice motiv, fie ca-i mecanic fie ca efectiv s-a stricat ceva de la ultima frana pana atunci. Fie s-o duca mai sus, nah.
Muttley
Dap, am patit la Prejmer, s-a dus pedala-n podea de am udat canapeaua, iar eu, taras, pe vibratorul din exterior.
Mno, e greu sa mergi tare.
Muttley
Mno, plictiseala si problemele inchipuite fac ravagii.

[attachmentid=1628122637]

Am mai plans aici ca jantele originale sunt de doar 5 inchi latime si ca-mi sta pe creer detaliul asta, ca stau gumele aiurea pe ele, eu fiind mai degraba fan stretch.
Totusi, le apreciez pentru greutatea ridicol de mica si pentru faptul ca nu improasca, avand offset mare, 45mm.

Aveam cautare salvata pe olx pentru 4x100 15 et45. Urmaream 6 inchi, si tot apareau aliaje de Mini, de Rover... Bleah.
Pana ieri!

[attachmentid=1628122638]

blush.gif wub.gif

Toyota Corolla, 4x100, 15x6, ET45, si partea superba, CB54.1. Bonus, din ce am gasit pe net, aceleasi piulite cu ce am.
Eu n-am nicio problema cu jantele de tabla, mi se par chiar faine. Si sa le gasesc la 6 inchi... Vis!
Bine, acum incep dilemele. Gen ce fac ca-s vulcanizarile pline, gen ce fac cu Enkeiurile originale, samd.
Plictiseala a disparut.
Incep maine, punandu-le p-astea, cu tot cu enormitatile alea de 195/60, ocazie cu care merg si eu mai subturat 2km.
Apoi ma chinui sa le aleg o culoare, gri sau alb.
Distractie, ce mai.

Ah, scump ca la nebuni curierul. 128 lei de la Giurgiu la Brasov. Geez...
Muttley
Oduamne, zsuperbe blink.gif

[attachmentid=1628122676] [attachmentid=1628122677] [attachmentid=1628122678]

'mfacut o proba pe partea dreapta, doar ca sa vad cum i-ar shadea cu diametru mare. Si ca sa-mi rup spatele pe umezeala asta.
Ca oricum nu se pot monta, pierd presiune pe la imbinarile cu janta.
Si am spalat la ele de mi-a venit acru, vanzatorul a dat mare parte a celor 128 lei la transport pe noroi.

Dracu m-a pus, pe langa ca-s urate, trebuie dejantate, curatate buzele, apoi vopsite. Iar eu nu vopsesc in garaj.
Mno, si-asa n-aveam mobilier.

Si-i doar vina voastra, ca umblati in concedii si raspanditi covidul, ca sa stau eu acasa sa sparg banii pe prostii dry.gif
AmunDei
Daca tot le dejantezi eu zic sa le si indrepti, sa fie treaba corecta, ca nu stii prin cate gropi s-a dat cu ele pana acum.

Imi asum vina, am fost in concediu dar am si dat banii pe prostii asa ca empatizez laugh.gif
Solon
Mda,.jeguri. Arata infect. Stii cum ma distram eu cu Nova in anii 99-00? Jante de tabla intoarse. Mama,mama ce-mi placeau. Eh, alte vremuri, studentie etc.
Muttley
De acord, da' am roti mai late la bicicleta de sosea comparat cu alea albe sad.gif Se si vede-n a 2-a poza cat de subtirele sunt.
Cand trec de la rotile de vara la astea de iarna, parca e pe tocuri masina, si face ca Bambi cand kica-n ciur.

19 Nov 2020, 01:29:
Ironia sortii aleia bune, iete ce gasii fix acum pe grupul de feisbuc.

[attachmentid=1628122682]

Cica dimensiunea originala de anvelopa, 185/55/15, adica aia de trebuie la ITP si n-o am eu pe niciun set.
N-or fi frumoase sau moderne, da' mie personal nu mi se par chiaaaaar jeguri infecte 🙄
einstein1984
minunate, dar nu sunt de pe masina asta, nu se incadreaza in nici un fel cu aripile. Zici ca e carucior de la dedeman
cj98czh
sunt din alt film rotile alea ...
Muttley
QUOTE(einstein1984 @ 19 Nov 2020, 10:07)
Zici ca e carucior de la dedeman
*


Lasa prostiile si vezi oleaca 15x6" de X52, tole, ce masa avea. Signe, sau ce drac mai aveti acum.
Ca am o banuiala ca n-am facut nimic.
cj98czh
ceva ai facut .. dar rezultatul nu cred ca este ceea ce ai vrut tu ... smile.gif
einstein1984
6 kile 350 de grame, ramane asa sau mai pun?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.