Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Impreza WRX SW 2002
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311
Muttley
Poate ai 8x33?
maho
Naiba stie, cutia n-a fost desfacuta vreodata, si placuta cu serie (ca sa ma iau dupa terminatia codului) n-am vazut.
bucatzel
Are pe naiba 8x33, ii trecea lui de Dacie daca era sa mearga afara din localitate cu asa ceva. Il zgarie pe el mai tare pe timpane cand se suie in ture.

Testat luna trecuta, a II-a ajunge la 60, si a III-a la 110 daca e nevoie. Si urla, dar nu ceva de speriat. Dar asta dupa ce am schimbat platina mobila, se pare ca arcul de la a veche mi se imbolnavise de artrita, si pe la a 80 in a III-a incepea sa faca float pe ax, si facea toata masina de parca ii venea sa se demonteze... "Noroc" ca s-a rupt, ca altminteri mai dura pana sa ma prind...
BN64FLO
Eu am cutii in 5 trepte, una "lunga" si una "scurta", ambele merg in 2 pana la 60, undeva la 4000rpm
maho
@bucatzel: cand treci prin Bv, da-mi un semn si-ti dovedesc (ca si p-aia cu viteza maxima de 125).
De cutiile in 5 n-am ce sa comentez, ca am mers doar pe o dacie break cu 5 (acu' vreo 20 de ani, timp de 1 an, cand nu stiam multe despre dacie; la vremea aia mergeam cam subturat, da' acum nu e cazul, iar timpanele au mai imbatranit, is mai rigide). 70 cu a 3-a face ca toti dracii, daca increc mai mult ies pistoanele prin capota.
Muttley
Icnisul bate pe fata la denivelari mici. Am reglat tachetul cremalierei, apoi l-am mai reglat o data, apoi am vrut sa-mi iau flanse de amortizor noi, ca englezoii zic ca d-acolo-i baiul.
Pe forumul Subaru, bucsele de bara antiruliu fata cica-s moartea pasiunii la Forestere, le schimbi p-alea si se transforma veata din cosmar in liniste totala.

Fie... Poliuretane SuperPro de pe ebay.

[attachmentid=1628107525]

Bucsele vechi pareau a merita schimbate...

[attachmentid=1628107526]

Am facut poza mai larga ca sa se inteleaga constructia suspensiei fata.
Deci bara antiruliu are si rol de tirant al bratelor.
Adica bratele nu-s ca cele clasice de la McPherson, triunghi, 2 articulatii la caroserie si 1 la roata. Astea au 1 la caroserie si 1 la roata. Bara antiruliu le tine sa nu plece la plimbare.
Asa ca parea foarte plauzibil sa fie de acolo zgomotul.
Doar ca... bucsele vechi arata destul de bine la interior, fara ovalizare. Ce se vede in poza de mai sus, largirea aia, e cauzata de faptul ca-s prea... lungi! blink.gif

[attachmentid=1628107527]

Se vad in poza comparatia cu bucsa noua si comparatia de "joc" pe brida.
Sunt prea lungi din nastere sau s-au tasat in functionare si cauciucul a iesit prin laterale... N-am sa stiu vreodata.

Am spalat bridele si suruburile, am curatat cadrul si bara antiruliu de vaselina din toamna, am uns tot cu vaselina siliconica din plic (fabuloasa vaselina) si gata.

[attachmentid=1628107528]

Dupa proba de drum...
Zgomotul parca-i tot acolo insa muuuuuuuuult redus. Sau sunt eu nebun, si mi-am dat seama c-as fi. Tre' sa mai merg cu ea, or de cand am scos Sugarul la lumina, n-am prea avut placerea.
Apoi, mai aveam o problema, la franare de la viteza mare era cam imprastiata masinuta. Incerc eu adineauri o franare de pe la 150, se duce tare-n dreapta, si urat. Ce m-am suparat... Asa ca mai incerc una. Se duce-n stanga. Ffffmm, inca doua si e parfum. Probabil discuri oxidate neuniform de ploaie?

In fine, bucsele au fost ieftinake, vreo 150 de lei cu tot cu transport din UK. Parca ceva e mai bine, parca nu prea. Dar macar e primul poliuretan care ajunge pe masina de sacrificiu si tavaleala laugh.gif
axabrt
Și bucsile astea de poliuretan mă gândesc că sunt mai tari decât alea originale de cauciuc.
Ai simtit mașina mai rigida ?
Mă gândesc că or fi mai durabile dar trebuie sa aibă și un dezavantaj
Muttley
Here we go again doh.gif
Ok, sintetizat.

Avantaje:
- sunt (mult) mai durabile, pentru ca-s articulatii cu alunecare, in loc de flexiblocurile clasice care-s articulatii cu deformare;
- nu se deformeaza cand tragi de masina tare, adica geometria suspensiei nu se altereaza, masina e mai stabila si mai precisa, iti pot salva viata la un "test al elanului" de exemplu.

Dezavantaje:
- nu se gasesc pentru orice masina. La WRX exista absolut tot-tot, 10 producatori pentru fiecare reper. La Ignis am gasit doar bucsele astea si atat;
- daca-s ceva firma buna, sunt mai scumpe decat cele normale, OEM inclus;
- vibreaza toate alea (pentru mine-i un avantaj asta, dar eu sunt mai special);
- necesita intretinere si gresare periodica. Altfel SCARTAIE de te termina. Asta ar fi dezavantajul major dupa mine.

Deci daca nu stai toata ziua pe sub masina sau n-ai o predilectie pentru vibratii si scuturaturi ca la balamuc, nu sunt foarte bune. Shazi potolit!
einstein1984
vazusem un tutorial despre cum sa-ti faci suporti motor din poliuretan daca esti amataor.
Muttley
Poti sa faci orice din poliuretan. Un prieten care are freza CNC si-a facut ceva tampoane de amortizor. Am luat negativul unui capac de bere de la el, i l-am dat matzei. E moale si squishy, e alb. Cica duritatea e functie de culoare.
MuciX
Nu invers? nedumerire.gif
YRX
Nenea Muttley, cu ce ai uns bucsele alea de poliuretan? Am constatat ca la Touareg am asa ceva, am dat bara antiruliu spate jos si are niste dracii tari, de plastic. Initial am zis ca sunt intarite, dar au venit alea noi si sunt la fel.
Muttley
Cica vaselina siliconica, asa zice pe plicul de Super Pro. La Perrin e la fel, e ceva transparent. La Whiteline e neagra, seamana cu aia grafitata. Daca n-o fi fix aia...
IRONICK
QUOTE(YRX @ 8 Aug 2019, 20:57)
Nenea Muttley, cu ce ai uns bucsele alea de poliuretan? Am constatat ca la Touareg am asa ceva, am dat bara antiruliu spate jos si are niste dracii tari, de plastic. Initial am zis ca sunt intarite, dar au venit alea noi si sunt la fel.
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Fix pe dos, ca tot vorbeam ...
Muttley
Esplicati-mi si mie... huh.gif

Am omis, a mai fost un tip de bucse de palier antiruliu "tratate" la interior cu puf. Cica greaseless... Numai ca dupa ce le-am gresat cu zoaie cu sare de Romania au inceput a scartai.

Link.

einstein1984
yrx zice ca are buxe d epoliuretan, nu de cauciuc. Ala sigur nu are prevazut gresare de bucsi in manualul de utilizare, ca nu e ARO.....
YRX
Eu nu anti scartait l-am intrebat pe Muttley de gresat, doar anticoroziune. Bara nu se roteste in bucse, nu cred ca au de ce sa scartaie, dar ce rugina am gasit in ele...
O sa explic mai incolo pe indelete situatia de la mine, acum sunt in proces de Deox Gel.

LE: Da, Ironickule, tot ziceam eu ca nu-mi pun porcarii de poliuretan. Ete ca-s OE, niste ciudatenii.
Muttley
Vreau sa imi prelungesc putin speranta de viata reapucandu-ma de pedalat. Asa ca ma duc (aproape) zilnic pe o urcare de vreo 5km intre oras si Poiana, forestier.

Si ca sa nu merg de acasa pana acolo pe bicla, in special pentru ca mi-e lene, ma duc cu masina. Adica cu WRX-ul, ca la Ignis nu ma mai complic cu bare de plafon.
Si saptamana trecuta, cand parcam dand cu spatele, am agatat o aparatoare de noroi de pe spate intre anvelopa si o gura de canal inalta. Am smuls aparatoarea, cu tot cu carenaj, durere mare. Am reparat ieri.

[attachmentid=1628108093]

Adica am pus aparatoare noua. Dar pentru ca cea veche era si jumulita prin sablare cu nisip, le-am schimbat p-amandoo.

Carenajele artizanale (vezi 2 ani in urma) eu zic ca fac treaba buna. Iar acum, cum WRX-ul nu mai vede sare si iarna, ar trebui sa am incredere ca e minunata treaba sub ele. Deci, daca nu le mai smulg ca jitsalu', n-am motive sa le mai dau jos pentru control.

[attachmentid=1628108094] [attachmentid=1628108095]

WRX-ul e daily de cand am scapat de STI-ul rosu. Motorul inca nu crapa. In rest mere minunat, cam 13l/100km.
Si atat.

[attachmentid=1628108096]
pistritu
Matlii, poti sa mergi cu dacia aia 1310,daca mai ai itp-ul valabil. O mai dezmortesti un pic si vezi cum trage la drum lung cu orizontalele.
Muttley
A expirat in iunie, iar pentru ITP de 1 an nu ma obosesc.
Am tot vazut cum trage in vara lui 2016, o duceam frecvent duminica pe drumul de Poiana.
D-acu-ncolo, odihni-s-ar in pace. Rau n-o duce nici asa.

12 Aug 2019, 21:41:
Poze cu protagonistele topicului.
Le-am spalat ieri p-amandoo sau ceva de genul.

[attachmentid=1628108139] [attachmentid=1628108140]

As vrea sa ma ocup de evacuari. Ștuț la vereics si finala de la zero pentru aia mica, ca e prea silent.
E un baiet foarte bun sudor pe aici, da' e al naibii de alintat, deloc nu percuteaza. Cred ca ma duc maine peste el putin.

13 Aug 2019, 16:10:
Aveam un set de amortizoare spate OEM pentru aia mica cumparate inca de anul trecut de cand, la un drum de Bucuresti - Brasov, cu ceva mobila in portbagaj, spatele dansa cam alarmant.

Le-am pus azi.

[attachmentid=1628108175]

Intentia era sa salt spatele cu cricuri, sa inlocuiesc... Slabisem o roata spate, bagasem cricul, cand m-a lovit ideea de a ma uita cum naiba e prins amortizorul. Am vazut, asa c-am coborat-o de pe cric si am strans roata la loc blush.gif

Primul lucru a fost sa degresez amortizoarele noi cu jprei de frane si sa le ung cu ceara.

[attachmentid=1628108176] [attachmentid=1628108177]

Prinderea pe masina e banala. Sus, pe lonjeron, jos pe punte.
Sus cu surub si piulita, jos cu surub si atat, piulita fiind sudata de punte.

[attachmentid=1628108178] [attachmentid=1628108179]

Amortizoarele vechi opun cam aceeasi rezistenta la comprimare ca cele noi, dar nu revin. Raman comprimate. Se destind manual fara probleme. Asta ma face sa cred ca mai mergeau, amortizarea exista si fara gaz. Aia e, am amortizoare noi degeaba.
De remarcat cantitatea de rugina, dupa 15 ani.

[attachmentid=1628108180]

Suruburile spalate in Decarbusolv si unse cu grasime, mai putin filetele. P-alea le-am uns cu Loctite.

[attachmentid=1628108181] [attachmentid=1628108182]

Asezat, lasat masina pe roti, fixat, strans la cuplu.

[attachmentid=1628108183] [attachmentid=1628108184] [attachmentid=1628108185]

Thermostat job - horror. Asta - simplu rau.
Ncsf.

YRX
Sa mai zica forumul de mine ca-s maniac, auzi la el sa unga amortizoarele...
Eu le mai curat din cand in cand sa se vada eticheta cu Monroe... biggrin.gif
silvanu96
De NT-urile alea nu scapi? ...da mai bine BV-uri ...
Flatron
Poate nu mai găsește BTL-uri. biggrin.gif
Agrig
QUOTE(YRX @ 14 Aug 2019, 08:46)
Eu le mai curat din cand in cand sa se vada eticheta cu Monroe... biggrin.gif


[attachmentid=1628108212]
Mi se pare normal sa cureti eticheta ...

tongue.gif
tatabobu
Stai linistit, tu esti un maniac simplu. Muttley e ala despre care maniacii spun ca e maniac, deci e maniac la patrat.
EDIT: pentru conformitate, io-s miserupist.
psychoo
Pacat ca majoritatea dicteaza norma.
Sincer nu as zice despre el ca e maniac. Il consider atent la detalii si perfectionist.
Imi doresc ca traiesc intr-o lume plina de maniaci.
Maniaci in respectarea legii, a bunului simt, a normelor de convietuire in societate, a seriozitatii cu care iti faci treaba la job sau acasa, cum educi copiii, etc
Cand majoritatea e delasatoare si neserioasa (mecanicii auto de exemplu) si dai de un om care le gandeste si actioneaza in consecinta cine iese in evidenta? Maniacul ofcours smile.gif
Muttley
Amortizoarele noi erau afara, sa le dau cu ceara la jprei a fost o formalitate de 30 secunde. Astfel, vor rugini mai greu. Cele vechi, desi masina e spalata obsesiv pe dedesubt, erau murdare, semn ca nu ajunge jetul la ele. E putina logica si atat.

14 Aug 2019, 14:09:
PS: nu m-as grabi cu numerele de BV, nimic nu e sigur in tara asta. Candideaza o inapoiata la prezidentiale, etc, samd. Sunt pe picior de plecare, desi nu vreau sa plec. Deci mai stau asa cativa ani.
YRX
Si judetul Neamt nu e chiar ghetto, n-are de ce sa-i fie rusine, la Piatra Neamt m-as muta cu placere.

Amortizoarele sunt bine vopsite in general, adica firme serioase, oricum pe la noi au viata scurta, n-ajung sa le manance rugina ca le termina drumurile. Pe alea vechi aveai rugina de suprafata, nu era o problema.
Uita-te cu ce m-am luptat eu, ca-mi venea sa-mi bag picioarele in 250 de euro si sa iau una noua.
Cand te uiti pe la elementele suspensiei baga de seama mai ales la piesele powdercoating, sunt alea mai lucioase, cum gasesti gogosi umflate intervine.

Agrig, nu e aia eticheta, e aia cu rochie alba... biggrin.gif

Psychoo, ieri am vizitat si eu un service, ultima oara fusesem prin 2005 cu Loganul la revizie ca era in garantie. Nu s-a schimbat nimic... biggrin.gif
psychoo
Nici nu se va schimba prea curand. Mecanicii in ziua de azi sunt schimbatori de piese ca au adaos si din vanzare, iar profitul e chiar mai mare decat din manopera.
In plus trebuie sa consumi ca sa mearga economia.
Muttley
Neamt e super, maxima smecherie. Se pipi cu bolta pe BV. La BV sunt munti si... atat. La NT ai munti, chei, lacuri, rauri si parauri. Dar n-ai loc de munca.......

La wrx am amortizoare Pedders facute-n Kina in bataie de joc. Ruginesc continuu, eu le pasivizez, le ung, ele ruginesc la loc. Abia astept sa si curga, coilovers scrie pe ea.
silvanu96
"Se pipi cu bolta pe BV"
Ai pe bune ! despre ce vorbesti? ...chietrishica...
Muttley
Scuze, era invers 017.gif
tatabobu
Se bolta cu pipi?
YRX
Psychoo, as fi consumat, aveam si bani la mine, dar ei nu au vrut... biggrin.gif
Muttley, iti faci atelier de WRX-uri, la cat esti de cunoscut ai si clientela. Si e o samsareala de masini in Neamt de zici ca sunt targul de la Utrecht. Primul Touareg era sa-l iau de la Targu Neamt, era exact ce doream, eram in excursie la Gura Humorului, deci il puteam si vedea, numai ca nu a raspuns meserie la telefon 2 zile. Dupa ce am ajuns in Bucuresti m-a sunat ca a fost in Belgia dupa masini si Touaregul nu-l mai are dar a adus 3 Opel Astra tzipla... biggrin.gif
Muttley
Nu, mersi. Biroul mi se potriveste manusa, am o varsta totusi.
Restul, acasa, pentru mine.
VladSoare
QUOTE(Muttley @ 14 Aug 2019, 14:05)
Neamt e super, maxima smecherie. Se pipi cu bolta pe BV.
*

Păi e normal, pentru că are mai puțini moldoveni decît Brașovul. biggrin.gif tongue.gif
Muttley
=)))))))

Zic brasovenii ca s-a cam subtiat cu moldovenii in ultimii ani. Cica acum vin din sud multi, DB si altii de genul.
Oricum, chit ca-mi urc in cap juma' de forum, oameni mai ai dracu' decat brasovenii, eu n-am pomenit. Noroc cu moldovenii ca mai dilueaza afurisenia.
MuciX
Îs ai dracului cu tine, că te aud moldovan. sad.gif
Muttley
Da da, individiosii... dry.gif
Agrig
QUOTE(Muttley @ 14 Aug 2019, 22:11)
=)))))))
oameni mai ai dracu' decat brasovenii, eu n-am pomenit. Noroc cu moldovenii ca mai dilueaza afurisenia.
*



Nu uitati perioada de glorie a Orasului Stalin, cind migratia din Moldova a fost in top, era nevoie de forta de munca la Tractorul si Steagul Rosu.
Prin urmare acei brasoveni s`ar putea sa aiba in fapt alte radacinui decit cele autohtone...
MuciX
A, tot un fel de bucuresteni si brasovenii astia; la fel, cand dai de un bucurestean al dracu, sigur e venetic.
Muttley
Mai multe povesti aici.

Ma rezum la esential...

De ce am jegut delicios in vasul de la pompa de frana?

[attachmentid=1628108346] [attachmentid=1628108347]

De ce antigelul meu arata ca uleiul uzat de motor?

[attachmentid=1628108348]

De ce MihaiD nu mai zice nimic la mine pe topic? Ca acu' 4 ani ma invata cum sa aerisesc circuitul de racire, si voi a ma lauda cu tehnica actuala.

De ce matza mea e atat de handicapata???

[attachmentid=1628108349]

Crec-atat... mellow.gif
YRX
Ala e praf de garnituri si furtunuri de frana. Se mai descompun in lichid, nu-ti face probleme, cand o sa pice repari. Furtunurile e o idee buna sa le schimbi, daca n-ai facut-o.
Antigelul ce nu-ti place? E inca rosu transparent, daca era maro negru si mirosea a benzina zic si eu...
Da' de bere nu zici nimic? De care e, daca e buna, daca merge numai la Subaru.. biggrin.gif
Muttley
Era albastru la inceputuri antijelul...

https://www.auchan.ro/store/Bere-blonda-Egg...e=Auchan+online

Asta e berea. O am la favorite in telefon, ca-s 2 oșanuri in oras si aleg destinatia functie de stocurile de bere. De obicei nu se gaseste.

21 Aug 2019, 08:34:
Deci antigelul e in halul ala pentru ca gaze. Boost leak pe la garniturile de chiulasa. Eu asa cred...
YRX
A, tu ai avut G11, albastru. Si la Renault, D-ul se face din verde rosu, n-am inteles niciodata de ce.
Ai depuneri uleioase, funigine, miroase a benzina? Daca ai avea garniturile duse in primul rand ti-ar consuma antigelul.
Muttley
La Subaru turbo nu ajunge ulei in antigel. Cum miroase nu stiu, am sa astept un moment in care sa am miros cat de cat.
Nu, antigelul nu se consuma la turbo, doar deverseaza, ca scuipa presiune de ardere in racire. Dar... Problema asta nu exista la mine. Inca.
YRX
Depinde unde se ciupeste garnitura, poate fi ulei in apa, apa in ulei, consum de antigel, consum de ulei. Tu ai racire turbina cu apa?
Si antigelul are presiune, pe destinderea pistonului intra in cilindri.
Muttley
Cunosc tot ce zici, doar ca la Subaru, urmare a constructiei, unele cazuri nu se intampla.
Racita cu apa, da.
YRX
Si tu suspectezi turbina?Ca nu inteleg. Waterjacket-ul turbinei este in miez, greu sa intre in contact cu uleiul sau esapamentul.
cj98czh
eu cred ca tu dor cauti motiv sa mai desfaci ceva pe la ea ... daca totul functioneaza cum trebuie ... de ce iti bati capul ?? aa pt. ca iti place sa surubaresti pe la ea ... ?! ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.