QUOTE(Muttley @ 9 Dec 2019, 08:58)
Mno, cand si daca ai timp ...
Bine era daca o faceam cind am schimbat ambreiajul, asa, din amintiri de aproape 2 ani...
Prima data am eliberat tot ce era sus, intercooler, furtune, demaror, bineinteles bateria, nimic de tinut minte, inseamna ca au mers usor.
Pus sistemul de blocare a motorului.
Pe sub ea am inceput cu planetarele, splinturi noi la planetare, la fel la piulitele canelate de la portfuzeta, parca ale pivotului inferior erau asa, dat jos si apoi repus rotile, masina a ramas pe roti si a fost ridicata cu rampe hidraulice. Pivotii merg dati jos usor cu o presa de rulmenti cu 2 brate, un pic mai marisoara.
Bilciul a fost la dat jos evacuarea, suruburi destul de intepenite pe flansa turbinei plus citeva in pozitii dificile de tot, nu atit la flansa cit la blindajul turbinei, ceva suruburi la care nu ajungi decit de sub masina cu prelungitor, puse ca la balamuc de rau.
Cu grija si ulei penetrant, ceva de la Brunox, a iesit totul fara rupturi.
Dat jos cardanul si toata evacuarea.
Trebuie dat jos levierul de actionare a rulmentului de presiune, scos boltul, are filet in el, cred ca de 6mm, se pune un surub si se extrage apoi se smulge levierul din clopot si e liber de tras cutia afara.
Aici apare dandanaua cea mare, totul a fost intepenit din cauza bolturilor de ghidaj desi le`am dat noi cu Brunox cu citeva sile inainte.
A iesit pina la urma greu.
La demontarea volantului se schimba si suruburile, ma rog, asa se cere si noi asa am si executat.
Daca ramine volanta vechie rulmentul se extrage cu un conespan, o teava de 2" si o platbanda gaurita in care vine conespanul.
La montare se curata bolturile cu smirghel fin, locasul lor la fel si se ung bine cu vaselina antigripanta, daca nu exista, macar grafitata, cu toate astea de intrat a intrat la fel de rau.
Nu`i cazul sa vb despre priza, centrare, ai dispozitivul.
S`a schimbat si tamponul CV deoarece era cam vechi.
La desfacerea timoneriei tin minte ca trebuie mutata cutia parca in dreapta sa desfaci timoneria si am tinut`o pe macaraua cutiei si cu tendonul de pe motor sa nu cada dupa scoaterea traversei, aici nu mai stiu precis daca nu pe traversa am mutat cutia si am scos timoneria iar dupa aia am dat jos traversa, te vei descurca la fata locului.
De intrat a intrat iara destul de rau, ma rog cutia este mult mai mare la STI si grea.
Nu am scos`o de sub masina deoarece ar fi trebuit mai mult sptiu, am tras`o in spate doar, este loc destul in tunel sa lucrezi la masina.
E tare bine sa lucreze 2 persoane, la montat cutia mai ales e necesar sa te ghideaze cineva de sus, tu fiind jos nu prea ai idee de cum e alinierea.
Am vrut sa facem niste prezoane filetate putin si apoi conice, macar vreo 50mm de ghidare, asta in caz ca nu ar fi mers relativ usor ghidarea.
Greu a intrat tot pe acele bolturi.
A trebuit modificata macaraua de cutie, cutia era prea mare, lanturile scurte...ma rog ceva nu tare dificil.
Se fac foto inainte de a desface ceva, macar sa poti aranja formele de cablu tot pe acelasi traseu.
La japonezi alea`s cuiul lui Pepelea!
La suruburile mari ar fi fost excelent un pistol pneumatic, posibil si ala electric de la Lidl, daca nu, antrenorul de forta, il ai, si teava ajuta, noi am avut unu de la IUS, ieftin dar bun, dupa asta am mai luat inca unu.
P.S. nu lucra singur sub masina, e tare rau, ai nevoie de ceva trebuie sa iesi si apoi iara sa intri, si nu asta este principalul motiv...
Cind scoti cutia pune rotile la loc si ceva sub ele, trebuie tare tras si scuturat, chiar pe acele capre solide e pacatos.