Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Impreza WRX SW 2002
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311
Muttley
Bre, cata activitate aici, si eu nu primesc mailuri de notificare sleep.gif
Eu n-am taiat sipca aia, am polizat-o cu un disc de polizat metal. Niciun risc.

Gata, au venit si bratele alea de-s apogeul bratelor de Impreza newage.

[attachmentid=1628112131]

Si pentru ca-s adunate, in sfarsit, toate, lipsa mici maruntisuri de care-mi voi da seama cu masina bucati... Group photo! happy.gif

[attachmentid=1628112132]

Ironia-i ca troaca merge bine-mersi. Dar nah...
Si alta ironie, si mai mare, e ca mare parte din ele se monteaza, chiar si la modul OCD, in 2-3 zile, nu-s deloc multe.
Ce-i in coltul din stanga jos insa... Tragic acolo.
Agrig
Depinde de care parte a "pustii" te afli, la pat sau la teava!
Pentru mine aia din stinga jos e simpla de tot, celelalte cer ceva transpiratie!
Ambreiajul il schimbi dind jos motorul sau cutia? banuiesc cutia deoarece ai macara de cutie.
Trebuie sa`ti faci dispozitivul de blocare a motorului din timp.
Muttley
Nu-mi amintesc de blocarea motorului prin tutorialele de le-am parcurs.
In care moment e necesara?

Da, cutia iese, asta smiorcai aici de cateva luni.
Agrig
Cind incepi sa dai jos traversa cutiei, trebuie sa dai motor si cutie pe spate in mod controlat.
Pina nu dai jos cutia sta pe spate, cind ai dat`o motorul vine in radiator.
Manualul tehnic arata punctul de fixare si da un device insa ala e pentru blocarea cutiei
cind dai jos motorul.
Habar n`am ce`i dat pe tutoriale, n`am citit decit manualul...
Parca am mai avut discutia asta si am si trimis foto cu device.
Aici sint punctele de prindere:
[attachmentid=1628112134]
Muttley
Credeam ca blocare la rotatie.
Chingi, cricuri, ma descurc eu wink.gif

Cred c-am mai avut discutia, dar eu n-am memorie.
Agrig
Ma rog, totusi ca sa smulgi cutia aia de pe motor ai de luptat ceva, la greu.
O sa tragi de ea destul de mult si ai nevoie de un sprijin solid, daca morotul misca sus jos, nu mai ai acel sprijin.
Are 2 bolturi de centrare din otel care se sudraza de aluminiu, alea fac probleme
La remontare trebuie bine unse cu vaselina sa tina apa cit mai mult departe.
Nu`i problema, o sa vezi cam cum e.
Muttley
Mno, cand si daca ai timp sau chef, baga te rog o sinteza cu pasii schimbului. Nu-mi strica inca o versiune.
Sar'na!
bucatzel
Apropo, cand incepi sa pui cutia inapoi, poti sa te inregistrezi? Sigur mai invat si eu o injuratura noua... 04.gif
MuciX
As plati pe patreon sa vad asta.
Muttley
Ma astept sa intre inapoi ca supta...
psychoo
Cand faci operatiunea?
Probabil la anu o sa ma gandesc si eu la schimbat volanta cu kit ambreiaj si deja m.am documentat despre operatiune.
Astept sa vad cum iti iese ca sa ma decid: regie proprie sau service.
Teoretic daca e centrat discul ar trebui sa intre usor...
Muttley
Pai astept concediul. Apoi astept sa vina maica-mea-n vizita, ca daca-mi chica troaca-n cap, sa aiba cin' sa rada de mine. 1-2 saptamani sa zic...
einstein1984
pacat ca lucrezi singur, ca asta era de pus pe youtube, scoateai lejer 6 episoade din ea.
mai ales daca explici in engleza cu acsient molovinesc!
MuciX
Are vizavi vreo 2 gopro, da-i un telefon, mafli. smile.gif
Muttley
Eu am un gopro si vreo 3 tilifuane.
Engleza? Pentru ce engleza??? Golf 4 si Impreza WRX sunt foarte raspandite pe la noi, sigur ar ajuta multa lume dry.gif

Daca fac vriodata filmuleti, moldovinesti vorghesc! mad.gif
einstein1984
moldovineste apai sa fie, go pro pe frunte si tilifoane pe trepied.
Succies!
tatabobu
Si subtitrare in ienglieza, sa-nteleaga si imperialistii sheia care-ti pot mari numarul de vizualizari. Goproul pe pisica, tilifuanili pe post de camere fixe.
St
QUOTE(MuciX @ 9 Dec 2019, 11:44)
As plati pe patreon sa vad asta.
*



Ma inscriu si eu pe lista!
Bicicleta galbena
Pai sa-si faca atunci un canal YT, "Muttley Crew and the cats. And some cars." icon_mrgreen.gif






Agrig
QUOTE(Muttley @ 9 Dec 2019, 08:58)
Mno, cand si daca ai timp ...
*



Bine era daca o faceam cind am schimbat ambreiajul, asa, din amintiri de aproape 2 ani...
Prima data am eliberat tot ce era sus, intercooler, furtune, demaror, bineinteles bateria, nimic de tinut minte, inseamna ca au mers usor.
Pus sistemul de blocare a motorului.
Pe sub ea am inceput cu planetarele, splinturi noi la planetare, la fel la piulitele canelate de la portfuzeta, parca ale pivotului inferior erau asa, dat jos si apoi repus rotile, masina a ramas pe roti si a fost ridicata cu rampe hidraulice. Pivotii merg dati jos usor cu o presa de rulmenti cu 2 brate, un pic mai marisoara.
Bilciul a fost la dat jos evacuarea, suruburi destul de intepenite pe flansa turbinei plus citeva in pozitii dificile de tot, nu atit la flansa cit la blindajul turbinei, ceva suruburi la care nu ajungi decit de sub masina cu prelungitor, puse ca la balamuc de rau.
Cu grija si ulei penetrant, ceva de la Brunox, a iesit totul fara rupturi.
Dat jos cardanul si toata evacuarea.
Trebuie dat jos levierul de actionare a rulmentului de presiune, scos boltul, are filet in el, cred ca de 6mm, se pune un surub si se extrage apoi se smulge levierul din clopot si e liber de tras cutia afara.
Aici apare dandanaua cea mare, totul a fost intepenit din cauza bolturilor de ghidaj desi le`am dat noi cu Brunox cu citeva sile inainte.
A iesit pina la urma greu.
La demontarea volantului se schimba si suruburile, ma rog, asa se cere si noi asa am si executat.
Daca ramine volanta vechie rulmentul se extrage cu un conespan, o teava de 2" si o platbanda gaurita in care vine conespanul.
La montare se curata bolturile cu smirghel fin, locasul lor la fel si se ung bine cu vaselina antigripanta, daca nu exista, macar grafitata, cu toate astea de intrat a intrat la fel de rau.
Nu`i cazul sa vb despre priza, centrare, ai dispozitivul.
S`a schimbat si tamponul CV deoarece era cam vechi.
La desfacerea timoneriei tin minte ca trebuie mutata cutia parca in dreapta sa desfaci timoneria si am tinut`o pe macaraua cutiei si cu tendonul de pe motor sa nu cada dupa scoaterea traversei, aici nu mai stiu precis daca nu pe traversa am mutat cutia si am scos timoneria iar dupa aia am dat jos traversa, te vei descurca la fata locului.
De intrat a intrat iara destul de rau, ma rog cutia este mult mai mare la STI si grea.
Nu am scos`o de sub masina deoarece ar fi trebuit mai mult sptiu, am tras`o in spate doar, este loc destul in tunel sa lucrezi la masina.
E tare bine sa lucreze 2 persoane, la montat cutia mai ales e necesar sa te ghideaze cineva de sus, tu fiind jos nu prea ai idee de cum e alinierea.
Am vrut sa facem niste prezoane filetate putin si apoi conice, macar vreo 50mm de ghidare, asta in caz ca nu ar fi mers relativ usor ghidarea.
Greu a intrat tot pe acele bolturi.
A trebuit modificata macaraua de cutie, cutia era prea mare, lanturile scurte...ma rog ceva nu tare dificil.
Se fac foto inainte de a desface ceva, macar sa poti aranja formele de cablu tot pe acelasi traseu.
La japonezi alea`s cuiul lui Pepelea!
La suruburile mari ar fi fost excelent un pistol pneumatic, posibil si ala electric de la Lidl, daca nu, antrenorul de forta, il ai, si teava ajuta, noi am avut unu de la IUS, ieftin dar bun, dupa asta am mai luat inca unu.
P.S. nu lucra singur sub masina, e tare rau, ai nevoie de ceva trebuie sa iesi si apoi iara sa intri, si nu asta este principalul motiv...
Cind scoti cutia pune rotile la loc si ceva sub ele, trebuie tare tras si scuturat, chiar pe acele capre solide e pacatos.
bucatzel
QUOTE(tatabobu @ 9 Dec 2019, 15:20)
Si subtitrare in ienglieza
*



Inca incerc sa gasesc o traducere cinstita pentru arhicunoscutul “giugiuli-mi-ai barzoiul!". Ce mi-o zis taica-miu dupa ce i-am scapat cheia de 13 in frunte va ramane pe veci netradus, ca fuchiu si sonovabiciu erau deja la categoria juniori pana sa apuce sa iasa de sub masina.
tatabobu
(go) pet my stork. Bine ai venit la biroul; de traduceri aproximative, acum si din Romana in Ienglieza!
AmunDei
Agrig a sumarizat destul de bine, imi amintesc din memorie ca am pus si eu umarul la datul jos uneia la fel. Doi oameni si sase ore de munca mai tarziu, masina era bucati. La noi cel mai greu de demontat au fost acaraturile de pe la roti, acolo erau cele mai intepenite prinderi, atat de intepenite ca nu mergea pistolul pe ele si trebuia turatie mica si cuplu mult, a.k.a un om putere sa faca "deadlift" ca la sala de forta. A fost un antrenament pe cinste.

Partea interesanta e ca prin comparatie, cutia de 5 trepte fata de aia de 6 e chiar usoara, in termeni de kg biggrin.gif
Muttley
Agrig, iti foaaaaarte multumesc!
N-am suruburi de volant noi, n-am simering de palier nou. Daca volanta arata cat de cat ok, fara pete, fara santuri, pai nici n-as vrea s-o ating. Dar mi-e ca o scot macar ca sa schimb rulmentul de priza. Desi-s sanse bune sa vrea rectificata...
Nu pun rotile inapoi, bag roti de vara de Ignis sub praguri. Daca chica, macar sa chishe pe altceva decat pe mine.
Pare ok tot ce ai povestit acolo, dar imi fac ceva griji legat de lasatul motorului pe spate. Eu am tampoane de motor mai deosebite, le-as omori daca ar bascula prea mult.
In fine, ma descurc sigur. Cica e o operatiune simpla. Cica...

Da, cutia de wrx are pe la 50kg, aia de sti 80. E o animala cea din urma.
Agrig
Nu se da jos volanta pentru a scoate rulmentul, cea mai eleganta metoda este sa`l scoti cu un extractor de rulmenti, asa cum am mai spus.
Mai este versiunea cu presiunea hidrostatica data de vaselina, dorn si baros!
radmasa.gif
Nu`mi prea place metoda insa functioneaza.
tatabobu
Daca folosesti barosul de mecanica fina, ala de 2 kile, nu pateste nimic 04.gif
einstein1984
si parca vad ca da jos cutia si dupa aia nush ce descopera si da jos si motorul si chiulasele sa le faca pana la primavara/
tatabobu
Probabil vopseaua matuita intr-un colt al compartimentului motor 04.gif
silvanu96
intreb si eu .... nu e mai usor cu motoru jos ? ...
Agrig
La Oltcit clar era mai usor, la Subaru...
eu zic ca nu, macar prin prisma AC...
Muttley
La o concluzie clara n-a ajuns nimeni. Si eu tind sa cred ca e mai usor cu motorul afara, cu o conditie: sa am macara girafa. Doar ca in jurul motorului am tot lucrat si, cred eu, sunt toate-n ordine acolo.
La mine e preferabila cutia ca oricum am de schimbat bratele fata, de modificat si reparat downpipe-ul, si altele. Si vreau sa vad cum e sa umblu si la capatul ala.
Deci curiozitate si dorinta de a schimba rutina.
einstein1984
ce macara girafa, faci si tu un pod rulant in garaj, 4 rulmenti, 3 grinzi in I si un electropalan si ai rezolvayt
Agrig
QUOTE(Muttley @ 10 Dec 2019, 13:21)
. Si eu tind sa cred ca e mai usor cu motorul afara, cu o conditie: sa am macara girafa.
*



Eu n`as zice ca`i mai usor de dat jos motorul.
Ce este pacatos prin prisma suruburilor intepenite si acces dificil, ma ro, la STI cel putin in zona turbinei, blindajul si flansa la care trebuie umblat in ambele cazuri, in rest, timoneria de la cutie, esapamentul, cardanul si planetarele se dau jos usor.
Dincolo...dai jos antigelul, radiatoarele, golesti refrigerantul de la AC,faruri, si gaia mai stie ce cabluri se mai desfac.
silvanu96
""P.S. nu lucra singur sub masina, e tare rau, ai nevoie de ceva trebuie sa iesi si apoi iara sa intri, si nu asta este principalul motiv...
Cind scoti cutia pune rotile la loc si ceva sub ele, trebuie tare tras si scuturat, chiar pe acele capre solide e pacatos.""
...astea mi se par de pomina, incomparabile cu pierdutul AC, parerea mea e ca se lucreaza mai ...linistit ... pe deasupra.
(la urma urmei incropesti si-o capra, da-o incolo,...)
dandobre
https://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=322747&hl=
Eu zic că e momentul sa iei a doua mașină de tăvăleală care sa o suplineze pe prima mașină de tăvăleală..... icon_mrgreen.gif
bgdrenault
cred ca a fost masina pana la Brasov si s a intors la Iasi
4x4
Dap, arata cam asa atunci https://imgur.com/a/cE3kG ,poza de sus.

Acuma merge si arata mai bine laugh.gif
Are si itp si asigurare si jumate de rezervor plin deci valoreaza considerabil mai mult.
E o masina foarte buna pentru ce este (opel agila), ma surprins, as zice ca e mult mai fun ca un e46 318i stock. Dar unde merg eu pot lua alta cu 700e, mai fresh chiar, deci nu are sens sa o tin.
cj98czh
QUOTE(dandobre @ 22 Dec 2019, 21:00)
https://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=322747&hl=
Eu zic că e momentul sa iei a doua mașină de tăvăleală care sa o suplineze pe prima mașină de tăvăleală..... icon_mrgreen.gif
*



ce dracu sa faca cu aia cu toate desfacute si pomul bord de craciun ...
bgdrenault
pai vine mosul
b06fcn
Din ce tin minte, colegul a mai avut o tentativa cu masina asta, dar a trimis-o inapoi la Moldova, asa cum a fost adusa la Bv, pe platforma. Ba chiar cred ca a fost aceeasi platforma...
MuciX
QUOTE(cj98czh @ 22 Dec 2019, 21:35)
ce dracu sa faca cu aia cu toate desfacute si pomul bord de craciun ...
*


Rally/Track tool.

Muttley
Iar n-am mail sad.gif

Deci da, cum s-a zis, eu am mai cumparat masina lui 16 o data dar i-am returnat-o. Si am si condus-o asta vara si fuje mai tare decat a mea.

Emigrezi in UK?
dandobre
Știu că ai mai avut o tentativă...... Dar gândește-te că ai rămas într-o singură mașină cât sunt celelalte in garaj/sufragerie icon_mrgreen.gif ......o poti lua împăcat cu ideea că o dai la anul sau peste 2 ani in aceeași bani și e genul de mașină kinki pe gustul tău...
cj98czh
ce iti place si tie sa mai bagi batul prin gard ... vrei sa bage Subaru in living dupa aia ?!?
4x4
QUOTE(Muttley @ 23 Dec 2019, 20:03)
Emigrezi in UK?
*



Aye aye, sir!
Au multe masini accesibile si interesante acolo nedumerire.gif
MyKe89
Vezi și cum e cu asigurarea pe-acolo, s-ar putea să ai surprize.
Muttley
Eu sper ca glumiti!
Am 2 masini deja, 1 peste necesar.
dandobre
QUOTE(cj98czh @ 23 Dec 2019, 20:32)
ce iti place si tie sa mai bagi batul prin gard ... vrei sa bage Subaru in living dupa aia ?!?
*



Gata, mă abțin... taci.gif
Știu că Matli e băiat de gașca și tine la glume... smile.gif
wolfin
QUOTE(dandobre @ 24 Dec 2019, 22:34)
Gata, mă abțin... taci.gif
Știu că Matli e băiat de gașca și tine la glume... smile.gif
*




Mai ales ca zice ca are 2 masini.. tongue.gif
psychoo
Eu stiam de 3...
Care a pierdut rangul de masina si ce este in prezent?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.