Din ciclul ce vraji a mai facut Matli.
QUOTE(Muttley @ 7 Nov 2007, 16:27)
Constructorul recomanda turatia de 5250 rot/min pentru puterea maxima de 54 de cai.
Peste turatia asta, puterea creste exponential la valori periculoase.
Un grafic de variatie a puterii in functie de turatie demonstreaza cu usurinta ca pe la 7000 rot/min motorul de Dacie dezvolta in jur de 80 de cai.
Deja pe la 8500 rot/min se ajunge la 127 de cai. Mai mult, deja e risc sa nu tina franele.
Iti dai seama ca la puterea aia nu rezista caroseria. In plus, exista riscul ca din cauza presiunii mari din evacuare sa pierzi toba finala.
De aceea, in mod neoficial este recomandat ca atunci cand se merge cu peste 8000 de ture sa se dea jos traseul de evacuare de la saxofon incolo.
Sau cand se tureaza motorul pe liber la peste 9000 de ture sa se tureze la punctul mort al cutiei de viteze. Ca daca e in treapta 1 si se rupe cablul de ambreiaj e belea mare.
salut
QUOTE(Muttley @ 7 Nov 2007, 16:40)
Eu cand am turat-o tare de tot pe liber a mers bine de tot.
Imi era teama ca acul la turometru se strica. Trecuse de 8000 si ajunsese la a doua tura. Indica vreo 2000. Deci in total cred ca vreo 11.000 de ture. Da' mergea frumos tare motorul.
Am auzit ca e recomandat sa-i faci asa in rodaj, imediat ce iesi din reprezentanta. Se porneste motorul, se lasa pe liber, se trage cu nadejde frana de mana si se aseaza un cataroi pe pedala de acceleratie. Cu cat mai mare cu atat mai bine.
Apoi se merge sa se bea o cafea. La intoarcere, motorul e deja rodat si e garantat cel putin 150 de mii km.
Mai nasol a fost cand am mers cu 9700 de ture in treapta 1. Deja aveam vreo 70 la ora. Ma depasea unu' cu un Passat TDi. Am zis ca nu pot sa accept asa ceva si am accelerat in continuare. L-am facut pe ala de nu s-a vazut. He he... fraierul avea limitare.
Dar partea naspa a fost ca a trebuit sa franez si nu prea mai tineau franele.
D-aia nu se recomanda sa se tureze tare, ca e bestie. Si aia de au proiectat masina stiau asta si au impus turatia de 5500.
Da' daca esti sofer bun poti sa mergi tare de tot. Cel mai mult i-am dat 14.000. E superb
QUOTE(Muttley @ 7 Nov 2007, 17:02)
Era sa uit o treaba.
Deci daca o turezi pe liber, pana-n 8-9 mii nu tre' sa faci nimic. Cel mult sa filmezi, ca eu n-am apucat.
Dar daca ii dai peste 10 mii, in treapta 1 mai ales trebuie neaparat scos filtrul de aer!!!
Eu am vrut sa schimb o data filtrul si cand am desfacut carcasa n-am mai gasit decat alea doua inele de cauciuc. Hartia nu mai era! Mi-o supt-o motorul!!!!
La fel, daca scoti filtrul si-i dai cu capota ridicata peste 9 mii ai grija sa te dai la o parte. Ca e vartejul mare in carburator si poa' sa te traga inauntru. Pe prietena mea era s-o traga de par, noroc ca avea firul fragil de la vopsea si s-a rupt. Avea o fatza de era sa ma stric de ras. Dar nu a stat suparata pe mine mult timp. A trebuit sa se tunda scurt dupa aia. Dar nu conteaza asta.
O treaba pe care putini o stiu este ca limitarea de la masinile cu injectie este lucratura la nivel de autoritati, e o conspiratie guvernamentala la nivel mondial. Ca sa micsoreze numarul de accidente au bagat limitare. E lege si se aplica la toti constructorii.
Nu te-ai intrebat niciodata de ce aia de la Formula 1 merg cu peste 18000 de ture? Ca sa fuga tare! Ca daca ar lasa astia loganele si ce mai scot astia fara limitare e periculos tare.
Daca ai intrebari sa zici.
Nu sariti! Omul nu crede ce a scris mai sus.