Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bula daciotului
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242
IRONICK
QUOTE(nosboy @ 25 Aug 2009, 16:50)
wd-40 , gasesti sprei-uri intre 50 si 200ml
*
sprei-ul este un fel de deodorant sau apa de toaleta?
bion
Sprei Lux VIP BEDCOVER
High Quality

Kalangan exsekutif pecinta BED COVER
Io cred ca omu` zice de astea tongue.gif
variable_dynamics
Nu vreau sa se inteleaga ca as avea ceva cu cineva, insa....
QUOTE(cosmin_2300 @ 27 Jul 2009, 21:20)
Pai de ce sa-l ucida ? 75 cp au ambele motoare ! Singura diferenta este ca cel de 1.2 are 2 ( doi ) nm mai putin !
De ce sa schimbe cutia ?!
*


O comite, probabil accidental. Ca fapt divers, cuplul se masoara in Newton x metru[Nm] si NU in nanometri[nm]. E diferenta de la cer la pamant intre cele doua marimi si unitati de masura.
Apoi incearca altcineva sa ne lamureasca, fara prea mare succes...
QUOTE(AR-18-MOS @ 27 Jul 2009, 22:29)
@cosmin, de la 112N/m pana la 107 sunt mai mult de 2. 04.gif
*


Urmand apoi sa se revina asupra valorii cuplului...din nefericire, tot in nanometri...
QUOTE(cosmin_2300 @ 27 Jul 2009, 22:59)
Eu stiam ca are 110 nm ... greseala mea daca are 107 ! Chiar si asa , nu e necesara schimbarea cutiei smile.gif
L.E. : m-am uitat acum si are 107 nm , ai dreptate tongue.gif
*


Stimate coleg, daca tot ai consultat date tehnice, nu ti-a atras atentia unitatea de masura mentionata acolo, respectiv Nm(Newton x metru)?
Majuscula folosita corect, in special la unitatile de masura, poate face diferenta intre o informatie corecta si o prostioara.
Pun totusi aceste mici scapari pe seama grabei si/sau oboselii...wink.gif

Numai bine.
Manuel
Pe mine m-ai spart...
AR-18-MOS
Da' stiu ca ai cautat bine ...
variable_dynamics
Te inseli amarnic in cazul in care crezi ca imi irosesc timpul CAUTAND greseli/balbe pe care sa le postez aici. tongue.gif
Pur si simplu, citeam un topic si am observat o "perla"... Citatele provin de pe aceeasi pagina din acel topic si sunt aproape consecutive. In plus, desi se afirma ca s-au consultat datele tehnice, unitatea de masura tot aiurea este scrisa. Atat si nimic mai mult. smile.gif
QUOTE
Nu vreau sa se inteleaga ca as avea ceva cu cineva

Am scris fraza din citat cu un rost, te asigur.

Numai bine.
Serje
Ai vrut sa faci si tu pe intelijentu' ... cand se vorbeste de motoare, puteri si cuplu, nu cred ca s-ar gandi cineva ca prin nm se refera la nanometri.
nh1980ro
@variable_dynamics Parca esti proful meu de fizica din liceu.. smile.gif
Marty
QUOTE(einstein1984 @ 28 Aug 2009, 22:54)
Apropo de cuplu si plăcerea condusului. Ma dau jos din sandero dci de 70 de cai si nu mai stiu sa-l conduc pe ala 1,6. Opresc motorul de 2 ori, si mi se pare fara vlaga. Desi are 20 de cai in plus, la volan se simt mult mai placut cei 80 Nm in plus ai dieselului. Nm care-ti permit sa mergi la fel de tare ca si cu benzinarul, cu o sarcina a motorului considerabil mai mica (aka mai putina pedala)

In mod normal, amestecind puterea, cuplul, sarcina si cursa pedalei, iti da o varza. Nu si daca esti un geniu care apreciaza placerea de a conduce!
In plus, daca esti geniu, folosesti "aka" in loc de adica, nu ca toti prostii, in loc de "also known as".

QUOTE
  Si bine ca are 4 cilindri si nu 3, ca nu de vibratii aveam nevoie in plus pe langa zgomot.
*


Este f. bine stiut ca cele mai echilibrate motoare sunt cele al caror numar de cilindri este multiplu de 3. Dar daca esti geniu, toate certitudinile devin lesne utopii in prezenta ta.
ArtVandelay
QUOTE(tilix_boss2008 @ 28 Aug 2009, 23:35)
SAU.......se poate face cu reductor care sa mareasca turatie
*



...
Asi
QUOTE(Marty @ 28 Aug 2009, 23:17)
Este f. bine stiut ca cele mai echilibrate motoare sunt cele al caror numar de cilindri este multiplu de 3. Dar daca esti geniu, toate certitudinile devin lesne utopii in prezenta ta.
*


Gresit conform Grunwald, Negurescu, si multi altii. Motorul in 3 cilindri este mult mai dezechilibrat decat cel in 2 sau 4.
Cazul celor 6 cilindrii in linie este un caz special, acolo echilibrarea nu se face cot cu cot, exista solutii mai eficiente de a scapa complet de armonica de ordin 1 (si daca e mecanism motor axat scapi si de armonicele de ordin par), si ramai cu armonica de ordin 3 mult diminuata ca intesnitate (si care si ea se echilibreaza perfect cu mecanism de echilibrare in carter cu 2 arbori)
Cel in 3 cilindri are o mare problema cu armonicile de ordin 1.
Marty
In principiu ai dreptate, dar nu vreau sa intru-n detalii gen arbore de balansare si armonici de ordin 2. Pe de alta parte, L6, V6 si V12 sunt cele mai echilibrate motoare si asta-i parerea unanima.
IRONICK
cum se cumpara un filtru de polen second hand ....

QUOTE(shammy @ 19 Jul 2009, 23:15)
Vand Piese renault clio Symbol an fabr 2006 1.5 dci.
*


QUOTE(Flamingo @ 29 Aug 2009, 00:29)
Salut ! Ma intereseaza:[...]
- filtru polen daca e okl
*

Marty
Ma scuzati, mie asta mi se pare de giga bula. Se duce Crapu-n Jermanea frate si face poze la indicatoarele iesite-n cale...
http://www.daciaclub.ro/galerie/thumbnails-515.html
driverx
Pai daca posteaza pozele si pe www.amfostacolo.ro, sa il creada lumea biggrin.gif
IRONICK
Asta este de mare angajament ....

http://www.daciaclub.ro/galerie/albums/use...3/DSC016851.jpg
driverx
Ce incordat era sa tina volanul usor la stanga radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
IRONICK
lasa aia, uita-te la chilometraj ...
driverx
Am vazut. Si porcu' mergea si cu faza lunga radmasa.gif
corbex
Risca sa nu-l observe lumea, si-si facea harakiri degeaba.
radian
"Prostu daca nu-i fudul..." din intelepciunea populara...
einstein1984
Bre Marty, multiplu de 3 deja inseamna multi cilindri (prea multi pentru un motor ieftin), daca nu ai bani decat de 2,3 sau 4 cilindri, parerea unanim acceptata (intre specialisti, nu intre chibitarii de la coltul strazii sau economisti)mai bine sa ai 4 decat 3. Si vorbeam de echilibrajul intrinsec al solutiei constructive, nu de solutii de a reduce vibratiile in habitaclu, ca daca te apuci sa pui arbori de echilibrare (si nu de "balansare" cum ai tradus cu engleza ta aia faimoasa de balta din originalul "balancer shaft") si suporti hidraulici activi la motorul de Matiz iese ceva mai scump decat un 2.0 16V. Totusi e bine ca ai postat la bula.
FYI, si motoarele cu 8 in linie sunt f bine echilibrate. Un V8 e mai bine echilibrat decat un V6, iar faptul ca motoarele cu 6 manetoane sunt bine echilibrate nu are nimic de a face cu echilibrajul motoarelor in 4 timpi cu 3 manetoane dispuse la 120 de grade.
b76bgaarh
astia mai batrani...sustineau ca cel mai echilibrat motor cu aprindere interna este cel cu 5 cilindri in linie.....

deci pana la urma..care este????
Markos
mie mia placut asta biggrin.gif

QUOTE(alex_20 @ 25 Aug 2009, 23:07)
am mai patit asta cand am fost la o inmormantare cu masina si eram in coloana cand a  inceput sa moara motorul instantaneu...

einstein1984
QUOTE(b76bgaarh @ 31 Aug 2009, 12:04)
astia mai batrani...sustineau ca cel mai echilibrat motor cu aprindere interna este cel cu 5 cilindri in linie.....

deci pana la urma..care este????
*


16 in V. Si ala cu 5 in linie chiar e f prost echilibrat.
bucatzel
Ainjtaine... daca nu-ti ajunge manualul, ezigsta wikipedia...

http://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five...Characteristics

ia, invata, si vii mai incolo sa te ascultam. Si nu transformati bula daciotului in discutie tehnica.
cosmin_2300
QUOTE(bolovan_ro @ 29 Aug 2009, 13:43)
99,76% sigur ca-s ovalizate discurile de frina
*


Interesanta estimare ... eu cred ca e 99.75 % blink.gif blush.gif
einstein1984
QUOTE
A disadvantage of a straight-five over a straight-six engine is that a straight-five engine is not inherently balanced. A straight-five design has free moments (vibrations) of the first and second order, while a straight-six has zero free moments. This means that no additional balance shafts are needed in a straight-six. By comparison an inline-four engine has no free moments of the first or second order, but it does have a large free force of the second order which contributes to the vibration found in unbalanced straight-four designs


Citeste tu inainte sa dai altora exemple. Poate afli si e ee o armonica de ordinul 1 si 2 si cat de naspa e asta pentru motorul cu piston. Eu nu am inceput discutia tehnica, ci Marty care si-a imaginat ca stie despre ce vorbeste si s-a gandit sa-mi dea peste nas.
bmwh548
QUOTE(einstein1984 @ 31 Aug 2009, 10:32)
...FYI, si motoarele cu 8 in linie sunt f bine echilibrate. Un V8 e mai bine echilibrat decat un V6...
*




Care e pana la urma? Poate te hotarasti...
einstein1984
Depinde! Folosite in mod curent pe automobile fara discutie V12 e cel mai bine echilibrat.
bucatzel
Fiecare citeste ce-i place...

QUOTE
A five-cylinder engine gets a power stroke every 144 degrees (720° ÷ 5 = 144°). Since each power stroke lasts 180 degrees, this means that a power stroke is always in effect. Because of uneven levels of torque during the expansion strokes divided among the five cylinders, there is increased secondary-order vibrations. At higher engine speeds, there is an uneven third-order vibration from the crankshaft which occurs every 144 degrees. Because the power strokes have some overlap, a five-cylinder engine may run more smoothly than a non-overlapping four-cylinder engine, but only at limited mid-range speeds where second and third-order vibrations are lower.

Every cylinder added beyond five increases the overlap of firing strokes and makes for less primary order vibration. An inline-six gets a power stroke every 120 degrees. So there is more overlap (180° - 120° = 60°) than in a five-cylinder engine (180° - 144° = 36°). However, this increase in smoothness of a six-cylinder engine over a five-cylinder engine is not as pronounced as that of a five-cylinder engine over a four-cylinder engine. The inline-five loses less power to friction as compared to an inline-six. It also uses fewer parts, and it is physically shorter, so it requires less room in the engine bay, allowing for transverse mounting.


Si daca e sa continuam discutia, o sa ajungem la motoare in stea sau Wankel.
kog
motoarele de avion e cele mai tari , alea cu 8 cilindri in stea, nah tongue.gif
nh1980ro
Motoarele wanker is cele mai bune... wink.gif
einstein1984
Bucatzel, aia de inteleg despre ce se vorbeste acolo citesc ce conteaza.
AR-18-MOS
QUOTE(solenzaxjg @ 31 Aug 2009, 14:15)
ma oameni nu puteti spune da ma se poate sau ma nu se poate poate ati mai vazut una asa sau ceva asemanator ca cu el oricum o sa vorbesc dar am crezut ca stiti voi ceva am auzit ca este una tot asa cu motor dar nu se stie nimic de ea
*


rolleyes.gif
MihaiD
QUOTE(bucatzel @ 31 Aug 2009, 11:46)


Ia si citeste de aici despre armonici de gradul 1 si 2, vezi ce scrie in linkul pe care l-ai pus despre vibratiile la 5 in linie si vezi ca sunt varza la capitolul echilibrare fata de un straight-six sau V8/V12.

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance


Amedeus
Din albumul lui zeu_4u_sweety

user posted image

radmasa.gif
Alydor
WTFIT?????? blink.gif Tiuning????


L.E. Si din spate: user posted image

Daca n-are jamuri fumurii bine ca s-a inventat peintu...

Duma respectelor, Alydor
IRONICK
QUOTE(ROMIAU59 @ 31 Aug 2009, 21:07)
INSONORIZARE - eu am turnat vreo 9-10 Kg de insonorizant cauciucat pe podea si l-am intins la pensula, nediluat , si nu are ce dracu sa faca rau la masina.
Am pus si pazla deasupra si apoi mocheta si e OK rezultatul
*
inginerul nostru specialist in insonorizare foloseste pazla, un nou material spatial folosit doar de nasa.
Marty
QUOTE(einstein1984 @ 31 Aug 2009, 10:32)
Bre Marty, multiplu de 3 deja inseamna multi cilindri (prea multi pentru un motor ieftin), daca nu ai bani decat de 2,3 sau 4 cilindri, parerea unanim acceptata  (intre specialisti, nu intre chibitarii de la coltul strazii sau economisti)mai bine sa ai 4 decat 3.
'ti-ai dracu' de tarani economisti, cum va dati voi cu parerea ca chibitarii la coltu' strazii! radmasa.gif

QUOTE
Si vorbeam de echilibrajul intrinsec al solutiei constructive, nu de solutii de a reduce vibratiile in habitaclu
A zis cineva despre reducerea vibratiilor in habitaclu in afara de tine? De ce te legi de lucruri nespuse numai ca sa iesi din kakaolu biskuivi?


QUOTE
[...] ca daca te apuci sa pui arbori de echilibrare (si nu de "balansare" cum ai tradus cu engleza ta aia faimoasa de balta din originalul "balancer shaft")
1. M-ai jignit si-ti dau report!
2. In afara de carte, eu mai imi folosesc si capu'! La ce-ti trebuie arborele ala, nu cumva sa-ti contrabalanseze o bataie lipsa?

Si, ca sa revenim la problema initiala, ia zi-ne, domnu' inginer auto (nu economist sau chibit la coltu' strazii), cam care e legatura (in viziunea dumneavoastra de specialist in domeniul auto) intre putere, cuplu, sarcina motorului si cursa pedalei?

nh1980ro
QUOTE(Marty @ 31 Aug 2009, 21:33)
1. M-ai jignit si-ti dau report!



Te spun lu' mama...
Marty
Pai daca mi s-a spus ca ma iau de el intr-un mod naspa, atunci ii dau report la fiecare jignire care mi-o aduce, si nu mai trebuie sa ma iau de el in niciun mod. wink.gif
Andy_ACS
Parerea mea este ca sunteti prea rai cu einstein1984. Fiecare are stilul sau de a posta/dezbate/argumenta, forumul e placut tocmai pentru ca exista diversitate (de oameni, obiceiuri, pareri, etc).

Bafta!
Markos
QUOTE(einstein1984 @ 31 Aug 2009, 09:32)
cum ai tradus cu engleza ta aia faimoasa de balta

eu lam invatat, petepsitima... sad.gif
Asi
Nu tin cu einstein in mod special, dar:
numar de cilindri par =bine
Cu cat mai multi cu atat mai bine
Asadar dac-ar fi un mic top:
L3 L4 V6 L5 V8 L6 V12 (e de discutat la v8 fata de v12, sau v6 fata de l5, dar in mare asta e)
Solutia de 6 manetoane in linie (L6, sau V12) este un caz special, echilibrarea lui fiind specifica, adica exista alta solutie mai simpla si mai buna de echilibrat armonicele de ordin 1-2-3 (armonicele sunt generate de inertia maselor in miscare de translatie, astea sunt problemele), si mai trebuiesc de echilibrat masele in miscare de rotatie (care in acest caz special de 6manetoane nu mai sunt echilibrate "natural") dar care nu reprezinta problema pentru ca se pun contragreutati (oricum se puneau pentru descarcarea lagarelor palier)
V12 la fel (de fapt motoarele in V cu biele alaturate, V paralel etc, se echilibreaza la fel iar modelul matetematic este identic)

In rest cu cat mai multi cilindri cu atat mai bine, daca sunt si numar par de manetoane (adica L2,4,6,8,10,... si V4,8,12,16,20 etc) e bonus. Si sa fie bonusul complet motorul sa aiba mecanism normal axat.

Recomand un grunwald mai degraba decat wikipedia si alte chestii de pe net, am mai mare incredere in carte.
pastrama
un cilidru, doi cilindri
Maskatu
WTF?? doh.gif
IRONICK
Din jurnalul posesorului de masina straina ... abc-ul aerului conditionat

QUOTE(bogdan_slz @ 7 Apr 2005, 21:33)
Am ajuns cu Clio al meu la 1800 de km si deja mi-am facut niste pareri, unele bune altele mai putin bune...Am observat ca [...] treapta 1 de la AC nu prea facea fata...
*
QUOTE(bogdan_slz @ 8 Apr 2005, 19:19)
Astazi am incercat sa folosesc treapta aIIa de la AC cu temperatura lasata mai sus si merge mai bine aerul...
*



driverx
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Markos
Bine cae vorba despre AC si nu despre CV.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.