QUOTE(Executron @ 12 Apr 2008, 19:12)
Daca mergi mult in oras, unde se considera ca mergi subturat, bara la bara etc etc vei vedea la benzinare depuneri mai mult decatl diesel cu DPF
.
De exemplu mama mea care a o octavia 2 1.6 FSI dupa 1 luna de mers numai in oras are esapamentul negru. Dupa un mers mai in forja se curata
Masina a facut 3 ani recent si este impecabila din punct de vedere mecanic.
dpf adica diesel particulate filters, precum si fap, si alte chestii de genul, filtreaza dupa cum le zice si numele particule
DIESEL .
Cenusa, funingine si alte asemenea chestii nu se formeaza la benzina.
Benzina n-o fi cea mai curata, au tot felul de depuneri, dar nu de cenusa-funingine-particule diesel, ci "black sludge" ar fi un exemplu - (si ca fapt divers, nu cred ca intereseaza pe cineva de black sludge pe evacuare.. e mult mai ingrijorat de black sludgeul ala din motor!!!!)
Iar scopul de dat "talpa" (sa curete evacuarea) e iarasi inutil inclusiv la diesel daca nu vorbim de motor turbo. Traseeul de evacuare oricum ar fi nu se infunda. O teava de 40-50mm + chiar ++ pe la motoare mai mari, NU se infunda (incat sa ingusteze sectiunea de curgere intr-un procent considerabil, care sa cauzeze o pierdere de putere). curatarea e inutila, iar restrictionarea aerului datorat de rugozitatea marita din interiorul tevii e o problema asa de insignifianta incat nici la f1 nu s-au deranjat prea tare sa dea lustru pe interiorul tevii de esapament, ci mai mult sau preocupat de materiaul tevii, precum si forma aceseia, chestii cu adevarat importante in mecanica fluidelor.
acum rezumam bula la: nu are un scop util curatarea prin turare excesiva la masini nonturbo (sa zicem ca ar curta injectoarele cel mult si asta ar fi un loucru benefic, dar esapamentul e in coada listei)
nu avem particule diesel aka funingine la benzinare.