Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bula daciotului
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242
ady77
Vorbea cu Rodi:
QUOTE(dragoselu @ 25 Jan 2011, 00:00)
Si incearca sa dai raspunsuri complete si coerente la intrebarile colegilor coforumisti,
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
neumann
QUOTE(Marty @ 24 Jan 2011, 23:42)
Despre masline:
Inca astept motivul pentru care italienii fac amestecul ala...
*



Nu poate sa iti zica, e secret tehnologic!
zanzie
Ce vraji am mai facut cu Prafsterul:
QUOTE(pedrovl @ 25 Jan 2011, 19:19)
... Duminica am repetat figura Vl (valcea)- Ranca, Ranca - Vl dar pe o vreme cam ca cea descrisa de tine . In fata mea s-a rasturnat un Nissan Navara cu cauciucuri bf goodrich agricole - incredibil, omul mergea doar cu tractiunea spate !!! l-am scos din masina, 112, etc, intre timp am mai scos cu dusterica din sant un panda care a derapat din cauza masinii de politie neinscriptionata fara  avarii, a urmat un golf break in copacul pe langa care se rasturnase navara....o dupa amiaza de film !!! Nu mi-am imaginat ca un navara se poate rasturna cu asemnea cauciucuri, dar m-am convins ca tractiunea spate in depasire te poate omori !!!

Interesant este ca pe toata ruta descrisa mai sus (vreo 500 de km ) nu am menajat -o deloc, am urcat numai in forta ca sa am aderenta maxima...

Aventurilii continua! wacko.gif wacko.gif
Muttley
Vinde abonament Cosmote cu numar porno, si cere 100 euro pe el. Ca are numar smecher.
QUOTE(StefanT @ 23 Jan 2011, 20:03)
Valoarea abonamentului este de 6,5 E fara TVA, si in de cand l-am luat a fost folosit pentru apeluri intre 2 persoane, deci nu o sa fiti deranjati de "cunostinte".

Pretul pentru a ceda abonamentul, cerut de mine, este de 100 E.
*




Si-si vinde si taraboanta, iar ce am subliniat acolo imi starneste niste chestii...
QUOTE(StefanT @ 24 Jan 2011, 00:18)
Pretul de 5500 tocmai a devenit batut in cuie, deoarece daca o vand o sa imi para rau dupa ea, si macar stiu ca am dat-o la suma pe care o consider eu corecta.
Asa ca daca o vrea cineva, nu voi lua in considerare nici macar vreo oferta de 5450E.
*



Celor care cunosc povestea monitorului, le recomand lectura copleta a topicurilor. Viteza medie de 130 la ora pe europeana, consum de 4% cu Laguna, Clio masina prea mica pentru el si abonamentul ala Cosmote, d-astea.
pastrama
QUOTE(Muttley @ 25 Jan 2011, 23:29)
Clio masina prea mica pentru el
*


rolleyes.gif
Pai doar ne respectam, nu? Nu ne plimbam cru decat cu limuzine, si nu d-alea coreene.
Shush
Daca x-ul ala e egal cu 8 sau macar cu 6 atunci e numar "porno", altfel e doar un alt numar. Insa sunt multi care spera sa dea lovitura pe net cu numere de telefon pe care ei le considera "magice" !
bmwh548
Muttley cred ca ai sarit peste postul in care spunea ca a pus ochii pe un Haudi, e sub demnitatea lui sa mai care monitoarele in Laguna.
Laurentziu83
QUOTE(Muttley @ 25 Jan 2011, 23:29)
Viteza medie de 130 la ora pe europeana,
*


Sa-mi bag... wacko.gif M-as kka pe mine sa merg pe E85 in dreapta unuia care scoate media de 130 km/h, adica o frige destul de des cu 180 pe soseaua aia.
Marty
Ce ziceai?
DannyY
SBP, 833 m/10 secunde. Asta ar trebui impuscat.
DragosP
Uite cine o să ne plătescă (ăstora mai copți, așa ca cei ca mine) pensiile!
QUOTE(GrOzOy @ 26 Jan 2011, 10:40)
Mda,deja ati inceput sa fiti amuzanti. Asa faceti voi mereu? Am apelat aici pentru ca vreau sa fac ceva frumos,sa ating toate punctele...poate cineva de aici are habar despre asa ceva ca asa pot foarte frumos sa incep sa rasfoiesc toate cartile si sa fac de acolo ...dar mare lucru nu o sa iasa .
Numai mistouri...daca vreti sa ma ajutati faceti-o daca nu lasati-o balta :-j
*


Și se mai și supără când e trimis la carte...
corbex
Vezi de ce nu mai are militarii pensii mari? Si face lumea git, ca cum, ca de ce...
yhattori
QUOTE(corbex @ 26 Jan 2011, 12:12)
face lumea git
*


GIC
QUOTE(ArtVandelay @ 21 Jan 2011, 13:15)
radmasa.gif
*


George, partea faina sti care e? Nici acum initiatorul topicului nu e convins ce si cum, cu tot mistoul fin din partea unora.
x.fun
QUOTE(Marty @ 26 Jan 2011, 09:08)
Ce ziceai?
*




E85 , intrare in Adjud smile.gif
Marty
QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 13:07)
Din 4 cilindrii, doar 2 pistoane sunt in compresie - unul pe cursa ascendenta, altul pe cursa descendenta, avand toate supapele inchise. Ceilalti 2 cilindrii au: unul supapa de admisie deschisa, iar celalalt supapa de evacuare deschisa.

Practic un singur piston intra in compresie - cel de pe cursa ascendenta. La cel de pe cursa descendenta apare un vacuum.

Daca panta este mare si motorul este oprit (se raceste) atunci presiunea acumulata deaspura pistonului ascendent, respectiv vacumul de deasupra pistonului descendent se disipa/egalizeaza prin intermediul carterului (presiunea/vacumul trec in spatele pistonului, printre capetele segmentilor)

O solutie alternativa la problema expusa este virarea la maxim a rotilor stanga sau dreapta, fara a mai fi necesara frana de mana.

Fenomenul descris este absolut firesc.
*

Il pun peste tot, sa-i vada toata lumea imbecilitatile emise cu un aer doct, de specialist!
Ion_R5
Bai BULA, ce n-ai inteles?!?
ady77
Nu te enerva ca iar iti iei pauza wink.gif
Ion_R5
Nu ma enervez deloc. Dar nici nu am vreo teama, sa nu zic nu stiu ce, ca ma sanctioneaza moderatorul X. Moderator X care nu are de altfel nici o problema de constiinta sau regulament, cu toate exprimarile jenante exprimate de aici de catre diversi membrii.
C a t a l i n
Ioane, vezi că vidarea și compresia sunt fenomene opuse în cazul bramburit descris de tine. Iar la vidarea aia îi zice detentă.
Marty
Bai Cataline, de unde VACUUM pe detenta, fratele meu, ce-i in pistonu' ala, antimaterie???
C a t a l i n
Păi când merge motorul nu e vacuum, dar bag seamă ce vrea să descrie el e fenomenul care apare fără aprindere, când o ia mașina la vale sau când e în frână de motor, și se creează o depresiune în cilindru... n-ajunge la vacuum, dar na, încerc să-i folosesc cuvintele, poate pricepe...

Ioane, la motor în 4 timpi cu 4 cilindrii în linie, tu ai 2 pistoane simultan pe mișcarea asociată timpului numit compresie? Dacă da, e motor auto sau de ștergătoare?
Ion_R5
Catalin - cand am spus vacuum, m-am referit la depresiune.

Conform Wikipedia:
In everyday usage, vacuum is a volume of space that is essentially empty of matter, such that its gaseous pressure is much less than atmospheric pressure.[1]
ArtVandelay
Nu creaza nici atunci depresiune, gandeste fenomenul incepand cu admisia si ai sa vezi de ce
C a t a l i n
Ai dreptate în principiu, se revine la presiunea avuta la finalul admisiei, teoretic. Practic depinde de uzura segmenților, supapelor.
______________

Ioane, mai zi-ne!
Ion_R5
Lasa admisia. Esti in faza de detenta, cand explozia impinge pistonul in jos, iar ambele supape (admisie si evacuare) sunt inchise.
Acuma, cu motorul oprit, roteste arborele cotit in sensul de functionare. Pistonul coboara. Volumul in cilindru creste. Presiunea scade. (devine depresiune - care se opune miscarii descendente a pistonului)
Mentiune: Dupa oprirea motorului, presiunea de deasupra cilindrului trece in carter, pe langa capetele segmentilor (odata cu oprirea motorului, temperatura cilindrilor scade, iar fanta dintre capetele segmentilor creste, permitand scurgerea presiunii din cilindrii in carter)
C a t a l i n
Te înșeli de 2 ori:
-prima dată pentru că înainte de detentă ai avut compresie, deci pistonul nu se opune, ci este chiar împins de aerul / amestecul comprimat în jos.
-a doua oară pentru că acel motor are 4 cilindrii, nu unul, și se cam bat cap în cap unul pe altul în privința presiunilor din interior.
Ion_R5
Presiunea se scurge in carter dupa racirea motorului.
Echilibrarea de care vorbesti se realizeaza intre 2 pistoane: cel aflat in compresie cu cel aflat in detenta.
Celelalte 2 pistoane opun doar rezistente inertiale si de frecare, precum si rezistentele care apar datorita frecarilor date de compomentele interne ale motorului, comprimarea arcurilor de supapa, etc.

Imediat dupa oprirea motorului, presiunea din cilindrii aflati in compresie respectiv detenta este mai mare si tine motorul pe loc. Dupa ce presiunea respectiva se scurge in carter, motorul poate fi rotit mai usor - respectiv masina o ia la vale.
C a t a l i n
Te contrazici singur. Ori e echilibrare, ori e mai mare decât....

Gata, you win că nu mai am nervi să încerc să îți explic...
Ion_R5
Catalin, nu te enerva domnule! Macar ai inteles fenomenul. Poate ii explici si lui Marton, fiindca la scoala de politie nu le-au spus cum functioneaza motorul cu ardere interna.
bucatzel
QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 17:41)
Presiunea se scurge
...
Dupa ce presiunea respectiva se scurge
*



Eu mi-am luat dispozitiv special antiscurgere. O bata de baseball intre scaune. La mine in masina nu se scurge nimeni fara aprobare scrisa, semnata si stampilata.
C a t a l i n
Domnul la care faci referire știe foarte bine cum funcționează un motor, însă nu pot spune același lucru despre domnia ta.

Teoria ta nu stă în picioare. Orice presiuni - depresiuni apar acolo, ele se reduc per ansamblul întregului motor. Deasemenea afirmația că arborele cotit se învârte mai greu la cald decât la rece este falsă. La rece cresc întradevăr toleranțele între piese, dar ungerea e mult mai slabă.

End of story.
Ion_R5
Respectul meu Bucatzel!
Baietii din Timisoara!!! "Azi in Timisoara, maine'n toata tara!!!"
Marty
Mie-mi place ca (la un motor in 4 timpi) doua pistoane din patru sunt in compresie. Unde mai pui ca presiunea pe de o parte si vacuumul pe de alta parte, ambele aflate deasupra cite unui piston, se egalizeaza prin... carter. Evident, conform principiului Nelu Balosu, entitatea fizica ce a revolutionat orice teorie din orice domeniu!
Ion_R5
Da Marton, la un motor in 4 cilindrii si in 4 timpi, imediat dupa ce opresti motorul 2 cilindrii sunt in compresie. Nu se refera la "faza de compresie a motorului" ci la faptul ca exista presiune deasupra pistoanelor. Dupa un timp, presiunea respectiva se pierde in carterul motorului, fiindca segmentii nu asigura o etansare perfecta - cu atat mai mult cu cat segmentii se racesc, interstitiul dintre capetele segmentilor se mareste.
Dupa aceea, daca rotim motorul, pistonul aflat pe cursa ascendenta va genera presiune, iar cel de pe cursa descendenta va genera depresiune, ambele opunandu-se miscarii.
pastrama
Cilindri in plm!!! Un cilindru, doi cilindri!!!
bucatzel
Are totusi cap frumos...

QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 18:32)
cu atat mai mult cu cat segmentii se racesc, interstitiul dintre capetele segmentilor se mareste.
*


Ion_R5
Astia cu scursurile umane, se mai pricep la gramatica din cand in cand. Daca si cu lipsa de caracter functiona la fel de bine corectia, era departe forumul asta.
pastrama
QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 18:37)
Daca si cu lipsa de caracter functiona la fel de bine corectia, era departe forumul asta.
*


Da, din pacate nu ne pricepem sa corectam lipsa de caracter. Pacat, daca puteam cred ca am fi facut om din tine.
dacia_amg
Ca sa va mai distrag atentia de la saracau' nea Ionel pe care ati tabarat toti,
ajung sa ma citez pe mine:

QUOTE(dacia_amg @ 26 Jan 2011, 03:45)
Eu am pastrat si caloriferul vechi - inseriat cu cel din aeroterma CN. Baga caldura
la greu. N-am nici un fel de probleme cu aburirea geamurilor (daca la asta te
refereai, ghitza).

Aerul pe care mi-l scoate aeroterma e FIERBINTE, aproape ca nu poti tine mana
in fata gurilor de ventilatie in masina. La temperaturi de -5- -10 grade,
aeroterma o pun pe viteza 1, ca altfel mă n'năduș. icon_mrgreen.gif  blush.gif  biggrin.gif  sofer1.gif
*


G I M
...asa si?
bion
Omu a vrut sa detensioneze atmosfera dar a iesit ca un partz la un recviem
dacia_amg
Atata "spirit" si exprimare plastica mai rar... smile.gif blush.gif
bucatzel
QUOTE(bion @ 26 Jan 2011, 19:29)
Omu a vrut sa detensioneze atmosfera dar a iesit  ca un partz la un recviem
*



Sa-i fie invatatura de minte, ca fasolea nu-i pentru amatori.
Marty
Vai, de-a dreptu' sublim!!!! La fel de tare ca si Tolstoievski, jur!!!!


QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 18:32)
Da Marton, la un motor in 4 cilindrii si in 4 timpi, imediat dupa ce opresti motorul 2 cilindrii sunt in compresie. Nu se refera la "faza de compresie a motorului" ci la faptul ca exista presiune deasupra pistoanelor.
Da, ca motoru' se opreste instant cum i-ai taiat alimentarea, nu mai face citeva cicluri din inertie si nu se opreste cind ajunge intr-un echilibru relativ.

QUOTE
Dupa un timp, presiunea respectiva se pierde in carterul motorului, fiindca segmentii nu asigura o etansare perfecta
Da, si uleiul amestecat cu compresia formeaza sifon de ulei, tocmai bun pentru spritz.

QUOTE
- cu atat mai mult cu cat segmentii se racesc, interstitiul dintre capetele segmentilor se mareste.
Asa? Asta-nseamna ca, in conformitate cu imbecilitatea pe care o sustii, in momentul in care se raceste motoru', se maresc interstitiile dintre capetele segmentilor si presiunea si cu vacuumul devin egale, adica, cu alte cuvinte, daca msina e parcata-n panta, fara proptele la roti si frina de mina trasa, o ia la vale linistita, ca s-au cracanat segmentii si bate vintu' printre ei...
Asta pe de o parte. Pe de alta parte, poate-mi explici si mie de ce presiunea si vacuumul se egalizeaza exclusiv intre ele prin carter si nu se duc la cilindrii aflati in stare de admisie si evacuare?
Si, intrebarea intrebarilor pentru azi: daca segmentii au capetele cracanate (interstitiile largite) cind motorul este rece, inseamna ca pina se-ncalzeste motoru' tu ai compresie exact si fix pix, deci nu poti sa pornesti. Deci cum facem? nedumerire.gif

QUOTE
Dupa aceea, daca rotim motorul, pistonul aflat pe cursa ascendenta va genera presiune, iar cel de pe cursa descendenta va genera depresiune, ambele opunandu-se miscarii.
*

1. Ala aflat in cursa descendenta produce intr-adevar depresiune. Depresiune muntoasa! Pai nu zisesi tocma' tu ca s-au cracanat capetele segmentilor si bate vintu' prin motor?
2. Ambele se opun miscarii? blink.gif
Ion_R5
QUOTE(Marty @ 26 Jan 2011, 19:51)
...
Asta pe de o parte. Pe de alta parte, poate-mi explici si mie de ce presiunea si vacuumul se egalizeaza exclusiv intre ele prin carter si nu se duc la cilindrii aflati in stare de admisie si evacuare?
*



Pai pe unde sa se duca? Partea de deasupra pistoanelor atat la cel aflat in admisie cat si la cel aflat la evacuare - atunci cand motorul este oprit - se afla fix in legatura cu presiunea atmosferica

Mai mult decat atat, carterul se afla in legatura cu admisia de aer (in spatele filtrului de aer). Deci la un motor oprit, presiunea in carter e fix presiune din spatele filtrului de aer - adica presiunea atmosferica

TU CHIAR ESTI BULA. O sa-ti zica lumea pe forum MILITIANUL BULA!
Markos
un desen, se poate? wacko.gif
Marty
Draga Nelu Balosu, tu nu contenesti sa-ti dai palme singur. Go on, be my guest!

QUOTE(Ion_R5 @ 26 Jan 2011, 17:27)
erau discutii publice dintre mine si Klaus pe forum (nu dupa email sau PM)
*

Adica erau inainte de e-mail sau pm?
Ion_R5
Ce Marton, nu intelegi limba ROMANA?
pastrama
popa.gif
Ionut, ia iezplica-ne cu cuvintele tale ce inseamna "dupa"!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.